Od pátku je uzavřený Tyršův most přes Labe v Děčíně, kompletně i pro pěší a cyklisty. Než vyberou a provedou nějaké alespoň nouzové podepření u levobřežního pilíře, bude to trvat minimálně dva až tři týdny. Další náš most je dálničního typu s povolenou sedmdesátkou. Pro cyklisty nic-moc.
Takže pokud někdo plánuje cestu po Labské přes nás, navrhuju náhradní trasu. Když to vezmu ve směru od Německa, tak od uzavřeného mostu pokračovat po Labském nábřeží (teď je celkem klidné) do ulice Práce za Hlavním nádražím. V půlce ulice odbočit k tenisovým kurtům a po nové lávce přejet Jílovák k novému mostu. Přes dva přechody a pak přes Labe po širokém chodníku nového mostu.
https://mapy.cz/s/naladonoda
Dál po "chodníku" nájezdu od kruhového objezdu. Ten je dost úzký, je to jen technologická lávka, ale zase nehrozí buzerace od policie. Běžně tudy jezdim, pokud tam náhodou někdo jde, zastavim a uhnu. Dole pod mostem před kruhákem je už Labská na druhé straně za přechodem. Na tuhle část mě plánovač nepustil, tak je to vyznačené červeně na snímku.
Pepíku, děkuju!
Sice neplánuju to využít, ale je dobře, že to někdo popsal. Jinak to vypadá dost zoufale. V sobotu jsem jel vlakem přes Děčín, tak průvodčí ve vlaku z Bádu (z Bad Schandau) upozorňoval cestující, že je most uzavřený, ale protože není místní, tak jedinou možnost, kterou znal, bylo přejet vlakem na Děčín Východ. (A já jsem myslel, že na Novém mostě jsou nejspíš jen schody, o technologické lávce jsem nevěděl)
Nojo, dneska dopoledne jsem se motal v centru. Značení zatim žádný. Kolega si stěžoval, že ani v MHD nejsou pořádné upozornění - autobusy jezdí teď přes nový most a několik zastávek neobsluhují.
K tomu rekonstrukce obdobného ocelového mostu v Ústí a rekonstrukce betonového nadjezdu před Ústím na I/62.
A třicet let plánovaná lávka pro pěší a cyklisty na železničním mostě je teprve na samém začátku terénních úprav na pravém břehu.
Turistická sezóna startuje ;-)
Musím říct, že jak si o Němcích myslím, že neumí řešit mimořádné situace, tak když se z hodiny na hodinu musel zavřít most v Bad Schandau, tak tu změnu logistiky MHD, hasičů, sanitek, ... zvládli během odpoledne, takže ráno už všichni věděli kudy kam. Včetně informacích v mediích.
Obdobný most v Ústí vypadá teď takto:
Doufám, že toho krasavce v Ústí nečeká osud Výtoňského mostu v Praze. Byla by ho škoda, je podstatně hezčí než ten Výtoňský.
Koncem ledna uzavřeli most přes řeku Moravu na Slovensko mezi Lanžhotem a Kúty. Hrozilo jeho zřícení, takže i pro chodce a cyklisty. Nový prý se začne stavět koncem roku 2026 a kdo ví, jestli se vůbec česká (Jihomoravský kraj) a slovenská strana dohodnou, kdo ho zaplatí. Pro auta vede souběžně dálnice, kde po dvou týdnech zrušili poplatek. Cyklisti a pěší mají smůlu - nejbližší možnost je asi 15km daleko.
Takže v Ústí je to ještě v pohodě. :-)
Teď si čtu že je tam: "metrová únavová trhlina".
Existuje pěkný film z jeho výstavby (cca od času 5:35)
https://www.youtube.com/watch?v=fovIlTrwsU4
Ještě se mi připomněl pokus s repasí nýtované konstrukce.
https://www.youtube.com/watch?v=h_k2Wrbg4mU
Zajímavé povídání, záběry a připomenutí
Magistrát asi zvolí trasu po chodníku na druhé (jižní) straně mostu s příjezdem po frekventovaném "Předmostí", já bych klidně doporučil těm co nechtějí mezi auta využít prázdný chodník vedle:
https://mapy.cz/s/gunabemezo
Ještě že se v dubnu ukázalo, že most v Bad Schandau je bezpečný a byl opět otevřen. Jinak by to bylo: Drážďany Carolabrucke - zhroucený, Bad Schandau uzavřený pro podezření ze zhroucení, Děčín - uzavřený pro narušení konstrukce, Ústí n. L - uzavřený pro rekonstrukci, Roudnice - uzavřený pro rekonstrukci. To by byla pěkná labská serie. (samozřejmě mezi tím je i pár mostů funkčních)
Mám takovej pocit, že kdyby se nějakej statik důkladněji podíval na ty funkční, byla by série kompletní.
Tak o rekonstrukci nýtovaného mostu Blaue Wunder na okraji Drážďan se tak nějak pořád uvažuje. Náklady se v roce 2000 odhadovaly na 130 milionů €.
Zdroj: https://dewiki.de/Lexikon/Blaues_Wunder_...
Nemáš představu, jak se o Modrý Zázrak starají? Ty naše ocelový mosty (Tyršův i sousední Benešův) natřou jednou a pak třicel let čekaj.
To takovej Golden Gate natíraj pořád dokola.
Když to srovnám s rozhlednama, tak třeba můj oblíbený Weifberg z roku 2000, s dřevěnou nosnou konstrukcí, byl vloni jako nový. Zato třeba Císařský Kámen u Jablonce podobné konstrukce, nebo kopie rozhledny ze Smrku v trojské ZOO, oboje postavené mnohem později, už šly nuceně k zemi. Bez údržky uhnily. Na Císařském je nová ocelová ...
Nevím, ale zeptám se německých přátel. Zajímavé téma!
Co se Weifbergu týká, tak k tomu se váže taková historie, že starosta Hinterhemrsdorfu byl pozván na výročí nějaké české rozhledny (Tanečnice? Vlčí hory?) a prohlásil, že to je přeci špatně, že oni nemají rozhlednu. A snad během následujícího roku stála.
Dneska navečer jsem u schodů pod novým mostem https://mapy.cz/s/bemunadaha narazil na skupinku zoufalých německých cyklistů s vozíkem s dítětem. Přemýšleli jestli ty schody dají.
Město asi zatim nikde neumístilo žádné informace a objízdné trasy nevyznačilo. Jediné co je, jsou cedule "Tyršův most uzavřen" ...
A tam není nájezdová rampa, kudy jezdí s kočárkama?
Jo, jsou na obou stranách chodníky podél nájezdů, ale od těch schodů nejsou vidět a není jasné kudy. Samozřejmě jsem je tam poslal a ukázal kudy. Prostě chybí to značení.
No jo, značení objížděk je někdy dost tragické, zvlášť těch pro cyklisty, s tšmi se nikdo moc nezatěžuje. Čest vzácným vyjimkám, které občas o to víc překvapí.