Dobrý den chtěl jsem se zeptat, mám naplánovanou trasu kde bych chtěl ujet 130 km za den plánoval jsem že bych jel klidně tak 9 hodin a nějakými přestávkami zas na kole nejsem úplný nováček ale taky ne nějaký profesionál.
Ujet se to dá, o tom žádná. Jde ale o to, jak seš trénovanej, jak starej/mladej, jakým terénem, kolik toho povezeš a pod. Jinak držím palce.
Stručná odpověď = ANO.
Záleží, kolik jsi na kole zatím jel nejvíc? Každý máme fyzické možnosti někde jinde, hodně záleží jestli silnice nebo terén a jak moc kopcovitá ta trasa bude.
Jestli jsi v nedávné době jel aspoň polovinu a nebylo ti na umření, tak bych se toho nebál. Základ je nechat si dostatek času a není špatné mít záložní plán pro případ problémů, třeba vlakové nádraží poblíž nebo telefon na někoho s autem...
Mimochodem na (leho)kole mám za 24h nejvíc v životě asi 530 km, světový rekord je nějak okolo tisícovky. ;-)
Když vyrazíš ráno přiměřeně včas, nebudeš se vyloženě flákat a nepotká tě nějaké dlouhé zdržení (složitá závada, zdravotní komplikace, dlouhá objížďka apod.), do večera bys to měl celkem v pohodě zvládnout. Na tom, kolik jsi měl předtím natrénováno, potom záleží, jestli budeš den poté schopný normálně fungovat, nebo budeš jenom pospávat a léčit otlačené části těla :-).
Pro srovnání: já osobně počítám při vícedenních cestách natěžko (po silnicích) se 100 km denně, ranní odjezd kolem deváté, večerní utáboření někdy před sedmou a během dne přestávky po hodině nebo 20 km. To je pro mě trvale udržitelné tempo. Nejdelší přejezd odněkud někam jsem měl 150 km, od 11 ráno do 11 večer, a druhý den jsem byl tuhoš. Ale obecně má každý svoje hranice jinde, tak to ber jenom jako bod do statistiky, ne jako univerzální pravidlo.
• A já si myslím, že výše uvedené reakce nejsou nereálné. Tedy že se to ujet dá.
• Za druhé si myslím, že doba jízdy, kterou plánuješ, je silně podhodnocená. Reálné je to, co píše můj předřečník.
• A za třetí si myslím, že tohle plánování a zkoumání a radění je k ničemu. Sám si nejsi sebou jistý a chceš od lidí, kteří Tě vůbec neznají, radu, zda to ujedeš - či to není na hlavu padlé?
Vykvákni se na nějaké plánování stotřicítky. Uvaž, kolik jsi ujel nejvíc dosud, přidej k tomu dvacku a zkus to. Příště zas o 20 víc. A příště zase. Takhle se k té stotřicítce dostaneš také, bez nervů a lépe.
• A douč se gramatiku! To je k zblití to po Tobě číst.
Gramatika je v pohodě. Jedná se totiž o tzv. automatické psaní bez následné korekce, která je druhotnou morální cenzurou.
Takto napsal svůj slavný román Na cestě Jack Kerouac. Celý román napsal bez jakéhokoliv členění na odstavce a bez interpunkčních znamének. Bohužel vlastním jen překlad s odstavci a nabodeníčky :-))
Proč by se nedal, jsou lidi co ujedou i 300, i 500.
Jestli on to nebude jen nějaký troll.
Vždyť jen na YT najde mraky takových videí, například Expedice 2023 z Prahy na Gibraltar na sterbabike, kde urazili každý den cca 150km.
A co teprv třeba takový RAAM, závod dlouhý 4500 - 5000 km, někteří borci to v některých ročnících dali něco přes 8 dní, průměrka vysoko přes 20 km/h nonstop.
Možná bude, založil téma, nenapsal nic o sobě a zatím nikterak nereaguje, tak těžko hádat, co si od takové otázky sliboval?
Jsou cyklisté, pro které je 130 km rutina, jsou lidé kteří nikdy neujedou víc než 30 km a dokonce jsou i tací, co na kole vůbec jezdit neumí nebo na kolo nikdy nesednou ze zásady....
Jednorázově to problém není, problém je pro dost lidí ujet tyhle kilometry třeba 5 a více dní po sobě.
Samozřejmě, že dá. Záleží ale, na co jsi zvyklý. Pokud jsi doteď jezdil třeba 10-20km apod. bude to slušný skok. Mě třeba víc vyhovuje si to navyšovat postupně. Nejdřív dát třeba 20km trasu, pak 40km, 60,... a tak dál. :)
Pozor na to, kudy to povede a jak moc máš naložené kolo. To co ujedeš po rovině po silnici s lehkým kolem, není to, co ujedeš na těžko v kopcích a třeba jen po polňačce.
Hlavně potřebuje 2 baterie :-)
Dá, samozřejmě, že dá. I stará bába to za 24 hodin nějak dá. Otázka zní proč? Chceš to ujet, protože musíš, protože chceš, máš málo času? Chceš po cestě i něco vidět, někde se zastavit, něco zažít? Nebo chceš jen jet?
Dá se ujet,záleží na kopcích...
A taky záleží na jezdci, o kterém nic nevíme, protože jen položil otázku a zmizel. ;-)
Zahynul na 129. kilometru...
Stačí si pořádně přečíst zadání a napsal toho o sobě dost. Já z toho vidím, že i když píše že není úplný nováček, tak se chová jako laik. Jestliže mám na kole "něco najeto", tak vím co je v mých nohách sám a neptám se (bez dalších podrobností)cizích o kterých nic nevím zase já. Já sám o sobě za ta léta vím co zvládnu několik dní po sobě, mám svůj rozvrh a ten mi vyhovuje (vstanu brzy, vyrážím kolem sedmé, končím nejpozději o sedmé a ujedu kolem 100km s průměrem 10-16km/hod podle terénu, se zastávkami na zajímavostech). Nikam se nehoním, protože druhý den by se to projevilo. Takže tak...
Jsi-li až takhle zdatný ve čtení mezi řádky, třeba nám dokážeš taky objasnit, zda:
Ta naplánovaná 130 km trasa má být po silnici nebo v terénu? Podél Labe nebo v Alpách? Na lehko nebo včetně plné polní?
Když není úplný nováček, znamená to, že dosud za den ujel nejvíc 30 / 60 / 90 km? A bylo to v terénu s kopci nebo po rovinaté cyklostezce?
Případně absolvoval už nějaký celodenní cyklovýlet nebo dosud jezdil jen hodinové projížďky okolo domu, takže možná po třech hodinách zjistí, že ho bolí zadek k nevydržení?
Když ale vezmu titulek doslovně:
"Dá se ujet 130 km?"
Samozřejmě dá!
Nicméně zda to ujede tazatel nevíme. :-)
...nepodsouvej něco z říše pohádek- kdybys četl "s porozuměním" už jeho zadání, přišel bys ke stejnému závěru. Ptát se neznámých na svoji kondici při konstatování, které blíže nic neříká a potom zaujat pozici "mrtvého chrobáka" svědčí o jeho zájmu o názor. Víc se k tomu nic říct nedá (aby se zase někdo neozval s podobnými otázkami, místo na autora)- stačilo napsat otázky jako reakci na tazatele . :-))
Pane Lorenc, uvezu to?
Ano, dá se.
Můj rekord je 136 km a na těžko!
Jejda, proč by se nedalo?
To je taková normální etapa.
Musíš počítat s tím, že to pojedeš spíš 10 hodin, ty přestávky dost sráží cestovní rychlost.
Horší je to třetí, pátý den, takovýhle etap to pak chce malinko cviku. Největším nepřítelem nejsou kopce, jednou si nahoře a pak už se vezeš, blbej je silnej protivítr.