Tour de Labe povede z Děčína do Magdeburgu

Z loňského ročníku Tour de Labe. (Jan Ritter)

Labská stezka patří v Německu k nejoblíbenějším cílům cykloturistů. U nás jsme v porovnání s našimi severními sousedy v budování bezpečných stezek pro cyklisty podél Labe o něco pozadu. Napomoci rozvoji má Tour de Labe – propagační jízda, které se účastní zástupci místní samosprávy. Letos se koná již podruhé. Jaký je stav Labské stezky v ČR a jaké nové služby pro cykloturisty jsou letos přichystány, se dočtete v následujícím článku.

Podél Bečvy s Toulavou kamerou

Cyklostezka Bečva před Valašským Meziříčím. (NaKole.cz)

Od pramenů Vsetínské Bečvy až do její soutok s Moravou jsme vyrazili na kolech společně s reportéry Toulavé kamery. S kamerou a stativem na rameně se filmaři vydali po stezce podél řeky. Jak jsme se přesvědčili, cyklostezka Bečva má co nabídnout MTB jezdcům i rodinám s dětmi.

Baťův kanál: Nová cyklostezka i veletrh lodí

(NaKole.cz)

Baťův kanál tvoří osu turistické oblasti Slovácko, která je proslulá skvělými podmínkami pro cykloturistiku. Koncem dubna tu byly otevřeny nové úseky cyklostezky, tento víkend se navíc můžeme vydat na přehlídku lodí na Baťově kanálu. Nenáročná cyklistika po rovině nebo výlet na inlinech – to je náš tip na tento víkend.

Výlet na kole do Žitavy

Říčka Mandava (Petr Petráš)

Žitava (Zittau) je starobylé město s bohatou historií ležící v Horní Lužici. Žitavou protéká řeka Nisa, takže je častým výchozím místem na cyklotrase Odra – Nisa a zde se také do Nisy vlévá říčka Mandava pramenící ve Šluknovském výběžku. A právě podél Mandavy lze z Rumburku či Varnsdorfu do Žitavy pohodlně dojet.

Mezi doly s cyklopřívěsem

(NaKole.cz)

Kladno nemá mnoho památek, přesto se tu dají najít příjemná místa pro výlety. Svůj tip na výlet s dětským přívěsným vozíčkem nám poslala rodina Králova.

NaKole.cz mediálním partnerem projektu Vltava-Labe-Press

Vydavatelství Vltava-Labe-Press v letošním roce opět připravuje speciál zaměřený na cykloturistiku. Vydavatel nejčtenějších regionálních titulů v ČR v tomto projektu spojil své síly s internetovým portálem NaKole.cz.

Christiania Bike na veletrhu For Bikes

Petr Introvič, který má na starosti cyklisty na Technické správě komunikací hlavního města Prahy. (Květoslav Syrový)

Na veletrh For Bikes, který potrvá až do neděle v Praze-Letňanech, jsme dostali od dánské ambasády zapůjčeno nákladní kolo Christiania Bike. Podívejte se sami, kdo všechno se na něm projel.

For Bikes již za týden

(NaKole.cz)

Ve vzduchu je cítit jaro a cyklisté už oprašují svá kola. Již v pátek nás čeká zahájení akce, která symbolicky otevírá novou jarní sezónu - festivalu cyklistiky For Bikes. První ročník slibuje zajímavou podívanou, na které nebudeme chybět ani my.

Dětské odrážedlo „Kokua Like a Bike Jumper“

Dětské odrážedlo „Kokua Like a Bike Jumper“ (Petr Vít, NaKole.cz)

Technický skvost ukrytý pod kabátem jednoduché elegance – i tak může vypadat dětské odrážedlo.

Dětská odrážedla First Bike

Dětské odrážedlo First Bike Street Green (Petr Vít, NaKole.cz)

Odrážedla od společnosti First Bike zaujmou na první pohled svým zajímavým designem. Do testu jsme zařadili dva modely, které se lišily barvou a osazením.

« Předchozí 1 2 3 4 5 6 7 8 9 Další »

Kavkaz s dětmi - část 5.

Náhorní Karabach Tahle kapitola se mi nebude psát lehce. Neuplynuly ani dva roky - a kolik se toho změnilo!Tak do toho! U města Goris jsme pomalu dojeli k hranicím Ázerbájdžánu. Hřebeny Malého Kavkazu se začaly viditelně snižovat do nížiny u Kaspického moře. Tam odsud nemožno vstoupit, tuto oblast…
Peggy | 04.05.2021

Kavkaz s dětmi - část 4.

Arménské kláštery V Jerevanu jsme strávili asi půl dne. Nebyli jsme úplně dokonale připraveni, co v metropoli Arménie vidět, ale pravda je, že nám ke štěstí docela stačilo se tam pouze vyskytovat. Na městě považuji za zajímavé několik prvků - první z nich je nadmořská výška. Většina měst se…
Peggy | 27.04.2021

Kavkaz s dětmi - část 3.

S Johnem do Jerevanu... Arménie leží v pohoří Malý Kavkaz, takže většinu jejího území tvoří hory. Vlastně jsem dřív o Arménii nevěděla skoro nic, jen že je to jedna ze zemí bývalého SSSR. Arménie byla první zemí na světě, která přijala křesťanství jako státní náboženství (v roce 301, což je o 500…
Peggy | 21.04.2021

Kavkaz s dětmi - část 2.

V bouřkách náhorními planinami na arménskou hranici...   Město Akhaltsikhe (jehož jméno nejsem zaboha schopná si zapamatovat, a ani teď ho zpaměti nenapíšu) bylo po čtyřech dnech první pořádnější město. Jako první jsme využili služeb myčky aut a omyli si kola wapkou. Ne že bychom tolik dbali na…
Peggy | 17.04.2021

Kavkazská odysea aneb Gruzie, Arménie a Náhorní Karabach s dětmi - část 1.

léto 2019Markéta, Luděk, Víťa a Šárka Zigáčkovi Pocity, které se mi honily hlavou, když se po dvoudenní plavbě přes Černé moře na temném pozadí objevila světla města, mě samotnou překvapovaly. Byly dvě hodiny po půlnoci. Stáli jsme na palubě, čerstvý vánek ochlazoval naše vzrušené tváře a vzduch…