reklama

Dětská odrážedla First Bike

Odrážedla od společnosti First Bike zaujmou na první pohled svým zajímavým designem. Do testu jsme zařadili dva modely, které se lišily barvou a osazením.

Dětské odrážedlo First Bike Street Green
Dětské odrážedlo First Bike Street Green
Foto: Petr Vít, NaKole.cz

Celoplastové stroje s futuristickým vzhledem nabízejí především nízkou váhu, kterou ocení maminky a také množství barevných doplňků, které zase přivítají děti. Dva výrobky zařazené do testu se lišily nejenom doplňky jako košík či zvonek, ale především brzdou a adaptérem výšky pro malé děti.

Už podle prvních reakcí bylo zřejmé, že odrážedla First Bike si najdou své vyhraněné příznivce, ale i odpůrce. Pro některé maminky to byla doslova „láska na první pohled“, jiní rodiče se trochu obávali nízké trvanlivosti, kterou působil sklolaminátový rám. Přes počáteční obavy byl tento model pro řadu rodičů prvním, po kterém sáhli. Pozornost dětí zase okamžitě přitáhl plastový košík na řídítkách nebo zvoneček ve tvaru Klauna.


Foto: Petr Vít, NaKole.cz

V každém případě má First Bike několik předností. Tou hlavní je jeho nízká váha – v testu patřil k těm lehčím se svými 3,6 kg (varianta bez brzd), model s brzdami a košíkem vážil jen o 300 g více. Snadné přenášení ještě podpoří tvar rámu, díky kterému se odrážedlo velmi snadno uchopí.

Výška sedátka u standardního modelu (od 35 cm) odpovídá zhruba dvouletým dětem. First Bike Cross (šedé barvy) měl, jak už bylo řečeno, navíc adaptér, který se upevňuje do středu zadního kola. Ten dává možnost snížit odrážedlo o další 4 cm, takže ho mohou osedlat děti ještě mladší než 2 roky.

Nízkému věku dětí odpovídají i bezpečnostní prvky. Jejím základem je absence jakýchkoli ostrých hran, kterou mimo jiné vyžaduje zákon. Kromě toho mají odrážedla First Bike omezený rozsah otáčení řídítek. To sice omezuje špuntům možnost neomezeně s odrážedlem manévrovat, hlavně pro menší děti ale zarážka řídítek funguje jako ochrana. Zájem o bezpečnost dětí ukazují i drobnosti, jako jsou reflexní nálepky na rámu.

Výška sedátka se nastavuje s pomocí velkého plastového šroubu, k úpravě výšky přitom nejsou potřeba žádné nástroje. Prakticky všechny maminky to vnímaly jako výhodu. Sedátko odrážedla je plynule posuvné, nastavitelné na požadovanou výšku.

Ráfky, které jsou stejně jako celý rám vylisovány ze sklolaminátu, nesou nafukovací pláště s hrubším vzorkem. I když na první pohled působí odrážedlo subtilně, podle výrobce snese zatížení 25 kg, což odpovídá dětem zhruba ve věku sedmi let.

Brzdy jsme měli možnost vyzkoušet pouze u jednoho ze dvou odrážedel. Během testovacích jízd fungovaly na jedničku, brzdová páka byla zároveň vyladěná na dětské ruce. Brzda tedy byla snadno ovladatelná, takže brzdění dobře zvládly i menší děti ve věku 2,5 roku.

Barevné doplňky byly pro řadu dětí rozhodujícím prvkem, který je pro First Bike nadchnul. Plastový košík na předních řídítkách a veselý zvonek s obrázkem klauna jsou detaily, které mohou někdy přesvědčit třeba při výběru odrážedla.

Celkové hodnocení

Odrážedla First Bike patří k nejlehčím, zároveň ale také nejdražším odrážedlům v našem testu. Základní model bez doplňků lze pořídit za 2 490 Kč bez brzdy, při montáži brzd zaplatíte o 500 Kč více.

Odlišnost odrážedel First Bike:

  • Nízká váha,
  • inovativní design,
  • díky adaptéru je možné posunout sedátko na bezkonkurenčních 31 cm,
  • roztomilé doplňky.

Název: First Bike Cross (šedý)
Cena: 2 859 Kč = 2 490 Kč (odrážedlo bez brzd) + 179 Kč zvonek + 190 Kč výškový adaptér
Doporučený věk: 2+ (2–5)
Rám: sklolaminátový polyamid
Kola: 12" nafukovací
Hmotnost: 3,6 kg
Nosnost: 25 kg
Výška sedátka: s adaptérem 31–41 cm
Vybavení: zvonek „Klaun“, výškový adaptér, varianta bez brzdy
Prodejce: First Bike

Název: First Bike Street Green (zelený)
Cena: 3 459 Kč = 2 990 Kč (odrážedlo s brzdami) + 179 Kč zvonek + 290 Kč košík
Doporučený věk: 2+ (2–5)
Rám: sklolaminátový polyamid
Kola: 12" nafukovací
Hmotnost: 3,9 kg
Nosnost: 25 kg
Výška sedátka: 35–41 cm
Vybavení: košík, zvonek „Klaun“, výškový adaptér, zadní bubnová brzda
Prodejce: First Bike

Přečtěte si také:
Jak jsme odrážedla testovali

Fotogalerie

Dětské odrážedlo First Bike Street Green Dětské odrážedlo First Bike Cross (šedý) Dětské odrážedlo First Bike Street Dětské odrážedlo First Bike Street Dětské odrážedlo First Bike Street Dětské odrážedlo First Bike Cross Dětské odrážedlo First Bike Street Model Street s praktickým košíkem upevněným vpředu na řídítkách Kromě košíku najdete na řídítkách také barevná zvonek s klaunem a brzdovou páčku. U odrážedel First Bike lze nastavit výšku sedla bez pomoci dalšího nářadí. Adaptér umožňuje snížit výšku sedla na 31 cm. Zadní bubnová brzda
redakce NaKole.cz, 24.11.2009
Blogy

První dobrodružství v sedle

 ()
Asi málokdo dokáže zapomenout na své první větší cyklistické dobrodružství. I já si to své velmi dobře pamatuji - možná i proto, že to není zase tak strašně dávno, ale přeci jen od té doby třináctkrát sníh zasypal hory, třináctkrát odkvetly lípy a třináctkrát vlaštovky přilétly z teplých krajin.…
JohnyB | 16.05.2019

Cesta z města (ba i z vesnice) aneb West Highland Way romantiky zbavená

 ()
Před několika lety jsem byla se svojí maminkou na poznávacím (a velmi drahém) zájezdu do Skotska. Za čtyři dny nás povozili po všech výrazných pamětihodnostech a zejména v místech, kde nám bylo dopřáno ze silničního odpočívadla se pár minut pokochat výhledy do přírody, ve mně uzrálo přesvědčení, že…
Ifča | 12.05.2019

Vietnam na kole 2019

Vybrat destinací na další dovolenou byl boj. Nejprve jsem chtěl do Arménie, pak mi psal známý, jestli bych nejel do Vietnamu, protože cestovka, co s ní normálně jezdím, to letos nedělá. Ale přišlo mi to málo zajímavé, tak pomohl strejda Google a našel c.k. Rajbas. Recenze byly dobré, známý chválil…
RendaStr | 06.05.2019

Karpatský oblouk na kole s dětmi - část 7. - závěr

 ()
Část 7 - Ukrajina, Slovensko, Polsko a hurá domů Minule jsem psala, že Karpaty nekončí v Rumunsku, ale pokračují na Ukrajinu. Zbylo nám ještě pár dní nad plán, tak jsme po směru karpatského oblouku vyrazili dál. Přejeli jsme Tisu a rázem jsme se ocitli v jiném světě. Ve světe mimo EU, který je…
Peggy | 06.05.2019

Rumunským a srbským Banátom 2018

 ()
Pôvodne plánovanú cestu po Balkáne (Srbsko, Kosovo, Macedonia, Albánsko, Č. Hora, B a H, Chorvatsko) "zrušilo" búrkové počasie v tejto oblasti, záplavy, zosuvy pôdy a krupobitie- následne vysoké horúčavy neskôr (koniec júna, júl) a záhrada týždeň bez "obsluhy". Po krátkom váhaní prišlo na rad opäť…
bi-cyklista | 03.05.2019

O čem se mluví:

[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

298 cyklistů (32 přihlášených)

První dobrodružství v sedle

Asi málokdo dokáže zapomenout na své první větší cyklistické dobrodružství. I já si to své velmi dobře…
JohnyB | 16.05.2019

Cesta z města (ba i z vesnice) aneb West Highland Way romantiky zbavená

Před několika lety jsem byla se svojí maminkou na poznávacím (a velmi drahém) zájezdu do Skotska. Za čtyři…
Ifča | 12.05.2019

Vietnam na kole 2019

Vybrat destinací na další dovolenou byl boj. Nejprve jsem chtěl do Arménie, pak mi psal známý, jestli bych…
RendaStr | 06.05.2019