reklama

Baťův kanál: Nová cyklostezka i veletrh lodí

Baťův kanál tvoří osu turistické oblasti Slovácko, která je proslulá skvělými podmínkami pro cykloturistiku. Koncem dubna tu byly otevřeny nové úseky cyklostezky, tento víkend se navíc můžeme vydat na přehlídku lodí na Baťově kanálu. Nenáročná cyklistika po rovině nebo výlet na inlinech – to je náš tip na tento víkend.

Foto: NaKole.cz

Baťův kanál je nejjižnější část dálkové trasy Moravská stezka. Cyklotrasa značená jako 47 vede podél vodního toku z Kroměříže přes Uherské Hradiště a Veselí nad Moravou až do Hodonína. Celkově tak nabízí 80 kilometrů pohodové jízdy takřka po úplné rovině mezi Kroměříží a Hodonínem.

Vnitrozemský průplav byl postavený v letech 1932–38, a to v úseku Otrokovice – Rohatec. Jedním z hlavních důvodů stavby byla přeprava lignitu do závodů firmy Baťa, kanál ale sloužil také pro zavlažování. Dnes slouží výhradně pro turistiku, cyklotrasa podél Baťova kanálu patří mezi nejoblíbenější cíle turistů z Čech i zahraničí.


Foto: batacanal.cz

Stavba páteřní cyklostezky podél Baťova kanálu trvá už několik let. Letos se dílčí úseky propojily a ve Zlínském kraji (tedy v úseku Kroměříž -Uherské Hradiště- Uherský Ostroh) je prakticky celá trasa vedena po asfaltovém povrchu a je také vedena mimo motorovou dopravu. Pouze u Kvasic, Bělova a Pahrbku u Napajedel musí cyklisté překonat kratší úsek po málo frekventované silnici. „Tyto úseky budou převedeny na cyklostezku v nejbližších letech," uvedl Jiří Durďák, projektový manažer sdružení obcí podél Baťova kanálu. Kompletní propojení cyklostezek by mělo být dokončeno v příštím roce. Již dnes je však možné se projet na inlinech či s dětmi po bezpečných cestách a po rovině po trase v celkové délce okolo 65 km.


Nové vedení trasy podél Baťova kanálu
Pro zvětšení klikněte na obrázek.

 „Cyklostezka je ideální pro dálkové cyklisty, rodiny s dětmi, in-line bruslaře, seniory a tělesně postižené, kteří ocení takřka absolutní rovinu a přehledný terén. Její bezpečnost násobí fakt, že křížení všech silnic a železničních tratí je řešeno mimoúrovňově," říká o projektu ředitelka Centrály cestovního ruchu Východní Moravy Dana Daňová.


Mapa trasy.
Pro zvětšení klikněte na obrázek.

Na území Jihomoravského kraje je zatím stezka více vedena po místních, ale málo frekventovaných komunikacích. Region Slovácko patří mezi cyklisty zaslíbené části naší republiky. Baťův kanál je však také vodní cestou a výlet na kole si tak můžete okořenit plavbou na lodi. Plavební sezóna byla zahájena 1. května a potrvá až do konce října. „O měsíc jsme letos prodloužili provoz pravidelné lodní dopravy," informoval nás Jiří Durďák. Od června do srpna si tak můžete vyjet na delší výlet jedním směrem a zpět se svézt výletní lodí, která je přizpůsobena pro přepravu kol. V letošní sezóně přibyly tři nové přístaviště a jejich celkový počet se tak vyšplhal počet míst ke kotvení na patnáct.

Na Baťově kanálu funguje také půjčovna hausbotů a nabízí možnost i kombinovanou plavbu s vyjížďkami nejen podél Baťova kanálu, ale i do okolí. „Hodně lidí má přestavu, že u nás je jen rovina. Stačí přitom vyjet kousek dál od kanálu do blízkých Chřibů, Bukolských hor či Bílých Karpat," řekl Durďák. Slovácko tak nabízí dobré podmínky i pro bikery, kteří preferují přírodní povrch a náročnější terén.

Kromě cyklistiky proslulo Slovácko také vínem a dobrou pálenkou. „Během roku tu máme celkem tři velké jízdy králů – v Hluku, Vlčnově a v Kunovicích," vypočítává předseda regionu Slovácko Břetislav Tichavský. Sezóna vyvrcholí 11. září, kdy se uskuteční slavnosti vína. Do slavnostního průvodu se zapojí celkem 50 slováckých obcí a měst. Moravské vinařské stezky jsou jedním z nejznámějších a nejoblíbenějších cílů cykloturistů z Čech i ze zahraničí.

Již zítra ve Veselí nad Moravou zahajuje veletrh lodí, který představí velkou část lodního parku na Baťově kanálu.


Jízdní řád pravidelné lodní dopravy na Baťově kanálu. Pro zvětšení klikněte na obrázek.

Podívejte se také:

redakce NaKole.cz, 13.05.2010
Do vaší knihovny

Na kole ke hvězdám

Jiří Grygar a kol.
Průvodce po hvězdárnách a planetáriích
Co to je EBICYKL Tipy na týdenní cykloputování Průvodce po hvězdárnách a planetáriích Astrofyzika RNDr. Jiří Grygara, CSc. není třeba…
349 Kč

Cyklotoulky s dětmi, vozíkem a nočníkem

Markéta Hroudová a Luděk Zigáček
Po cyklostezce ODRA-NISA k moři na Rujanu a Polskem zpět domů
První knižní přiblížení krásné, ale lehce opomíjené dálkové cyklostezky lemující hraniční řeky mezi Německem a Polskem. Tento cestopis…
259 Kč
Blogy

Karpatský oblouk na kole s dětmi - část 5.

 ()
Průzkum cyklostezek východní Evropy 2 aneb jak jsme přejeli Karpatský oblouk na kole s dětmi (léto 2017) Část 5 - Transbucegi Abych byla upřímná, nápad projet Karpatský oblouk na kole nebyl tak úplně z mé hlavy. Inspirovala mě tím jedna slečna, jakási Viktorka, která Karpaty prošla pěšky. Pěkně…
Peggy | včera

Karpatský oblouk na kole s dětmi - část 4.

 ()
Průzkum cyklostezek východní Evropy 2 aneb jak jsme přejeli Karpatský oblouk na kole s dětmi (léto 2017) Část 4 - Kolečko po Transylvánii Sedmihradsko, nebo také Transylvánie je historické území, které se rozkládá uprostřed Rumunska. Je to v podstatě území, které svírá karpatský oblouk, tedy území…
Peggy | 15.04.2019

Jak jsme přejeli Karpatský oblouk na kole s dětmi (Léto 2017) - část 3.

 ()
Průzkum cyklostezek východní Evropy 2 aneb jak jsme přejeli Karpatský oblouk na kole s dětmi (léto 2017) Část 3 - Transfagaraš 2.045 merů Přejezd vysokohorské silnice napříč pohořím Fagaraš byl nejhezčím zážitkem celých rumunských hor. Silnice nazvaná Transfagarašan je dlouhá asi 152 km a…
Peggy | 07.04.2019

Jak jsme přejeli Karpatský oblouk na kole s dětmi (Léto 2017) - část 2.

 ()
Průzkum cyklostezek východní Evropy 2 aneb jak jsme přejeli Karpatský oblouk na kole s dětmi (léto 2017) Část 2 - Transalpina, pasul Urdele 2.145 merů Na začátek, na samý úvod, ještě než do toho Rumunska pořádně vjedeme, bych čtenáře ráda naladila. Jaké se i v 21. století mohou v Rumunsku…
Peggy | 29.03.2019

Jak jsme přejeli Karpatský oblouk na kole s dětmi (Léto 2017) - část 1.

 ()
Průzkum cyklostezek východní Evropy 2 aneb jak jsme přejeli Karpatský oblouk na kole s dětmi (léto 2017) Část 1 - Úvod, z Maďarska do Rumunska Na začátku se to jevilo jako bláznivý výmysl jedné ambiciózní matky. (Která má ráda hory a přírodu a směr na východ Evropy a letos prostě zatoužila vrátit…
Peggy | 27.03.2019

O čem se mluví:

Lehokola LontBent 2019 dnes v 02:08
Technické rady kde koupit díly na staré Shimano? včera v 23:42
Cestování na kole Viaduct de Millau včera v 23:39
NEcyklo Stav našich vodníků I včera v 22:25
Co vás vytočilo 125 včera v 22:18
Pobavilo, potěšilo 150 včera v 21:40
Cestování na kole Gruzie na kole (7/2018) včera v 21:18
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

161 cyklistů (5 přihlášených)

Karpatský oblouk na kole s dětmi - část 5.

Průzkum cyklostezek východní Evropy 2 aneb jak jsme přejeli Karpatský oblouk na kole s dětmi (léto 2017) Část…
Peggy | včera

Karpatský oblouk na kole s dětmi - část 4.

Průzkum cyklostezek východní Evropy 2 aneb jak jsme přejeli Karpatský oblouk na kole s dětmi (léto 2017) Část…
Peggy | 15.04.2019

Jak jsme přejeli Karpatský oblouk na kole s dětmi (Léto 2017) - část 3.

Průzkum cyklostezek východní Evropy 2 aneb jak jsme přejeli Karpatský oblouk na kole s dětmi (léto 2017) …
Peggy | 07.04.2019