Jak se v Polsku nakládají kola do vlaku a jak se jezdí na kole u našich severních sousedů.
Média zrovna zaplňovaly zprávy o vstupu naší země do Schengenského prostoru. Cíl naší jarní cesty byl tedy jasný – městečko Schengen na pomezí Německa, Francie a Beneluxu. Na cestě z Prahy do Lucemburska a zpět jsme na vlastní kůži zažili, co znamená Schengen.
Poslední úsek Panevropské trasy na území ČR vede z okraje Prahy až do centra. Tady pod Karlovým mostem trasa Paříž-Praha končí. Každému, kdo se po ní rozhodne vydat, přejeme hodně štastnou cestu - Bonne Chance!
Úzké silničky, které se šplhají až do nebe. Pestrobarevný proud cyklistů se vine před vámi jako had. Není to závod, je to Sella Ronda Bike Day.
Nové cyklopruhy, zprůjezdnění jednosměrek v protisměru, úklid cyklostezek, představené stání pro cyklisty – to vše by se v Praze mohlo dělat za nicotné peníze. Skutečnost je ale jiná. V příslušných kolonkách rozpočtu a tabulek hlavního města je na tyto účely vyhrazena čistá nula. Nebo alespoň donedávna byla.
Čtvrtý úsek Panevropské trasy na českém území nás zavede z Hořovic na okraj Prahy. Čekají nás tu silnice 2.třídy i pohodové cyklostezky, které vedou přes prvorepubliková letoviska s výletními restauracemi.
Londýn v posledních několika letech změnil svou tvář a stal se městem přívětivým k cyklistům. Diana Maroufová (mezi Nakoláky známá pod přezdívkou Arabice) tu strávila tři měsíce a nedávno nám poslala fotopohled z města nad Temží.
Před dvěma lety se rozjel v Praze projekt ekologických vozítek na lidský pohon, moderních rikš, které jezdí již v několika zemích světa, včetně Německa, Holandska, USA i Japonska. Tato vozítka, zvaná u nás Velotrixi (v zahraničí Velotaxi, Trixi nebo Velo), měla přinést do Prahy oživení, novou službu, nový produkt reklamy a hlavně měla působit jako skvělá turistická atrakce. Projekt, zdá se, selhává. Ale proč? O tom bych chtěl napsat, hlavně protože jsem tomuto projektu vždy fandil.
A je tu další část průvodce po Panevropské trase. Na cestě mězi Rokycany a Hořovicemi nás zavede do starobylé Dobřívi nebo do vojenského újezdu u Zaječova.
Obrovská popularita pařížského systému Vélib inspirovala také hlavní město sousedního Lucemburska. Systém automatického půjčování kol zavedla na jaře další evropská metropole Lucemburk. Název vel’oh! je slovní hříčkou. Kombinuje slovo „vélo“ (kolo) s překvapeným výkřikem „oh!“ a dá se volně přeložit jako „jé, kolo!“
« Předchozí | 1 … 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 … 85 | Další » |