Cyklisté se ozvali, Praha nakonec našla peníze v rozpočtu

Překvapení – tak se dá shrnout reakce všech, kdo se dnes dozvěděli o výsledku dnešního jednání pražských radních. V rozpočtu na cyklistiku pro rok 2013 je nakonec 25 milionů.

Foto: NaKole.cz

Že Praha peníze na další podporu cyklistiky nakonec najde, oznámil dnes ráno prostřednictvím rozhovoru pro stanici ČRo Radio Česko radní Josef Nosek. Dopravní investice, včetně dopravy cyklistické, spadají právě do jeho pravomocí. Členové cyklokomise, která připravuje podklady pro pražské radní, ale o žádné konkrétní částce neslyšeli. Potvrzují to i zápisy z jednání, ve kterých konkrétní čísla chybějí. „S námi nikdo rozpočet neprobíral, a to ani pro letošní rok, ani pro ten příští," potvrdil to Daniel Mourek, který v pražské cyklokomisi zasedá.

Podle všeho se tak peníze na cyklodopravu objevily až po nátlaku veřejnosti. Rozpočet nevycházel z propočtů a požadavků na plánované stavby, jak by měl v řádném případě obsahovat. Zatím to vypadá tak, že částka se v požadavcích objevila na poslední chvíli a byla doslova „usmlouvaná".

Pod otevřený dopis adresovaný primátoru Svobodovi se během uplynulého víkendu podepsalo více než 800 lidí. V něm apelovali na pražského primátora, aby se držel vlastního programového prohlášení rady a v rozpočtu věnoval na cyklistickou infrastrukturu přiměřenou částku.

„Praha by měla na infrastrukturu pro kola vyčlenit nejméně jedno procento výdajů na dopravu. Z obvyklých osmi miliard městských investic to přitom vychází zhruba na osmdesát milionů. Množství peněz by mělo odpovídat podílu lidí, kteří jednotlivé druhy dopravy využívají," říká Vratislav Filler z iniciativy Auto*Mat.

Přestože schválená částka je větší, než se původně očekávalo, peníze poslouží pouze k řešení těch nejkoliznějších míst. Částka ani zdaleka neodpovídá podílu lidí, kteří v současné době kolo v hlavním městě používají. Celý rozpočet nyní čeká na své schválení zastupitelstvem.

Související odkazy:

redakce NaKole.cz, 14.11.2012

Belánské Tatry a okolí – srpen 2021

Už jsem skoro zapomněla balit na dovolenou a psát blog se mi vlastně ani nechtělo, ale pak jsem si uvědomila, že až opravdu nebudu nikam jezdit, tak se popis dovolené bude hodit. V době Covidové jsem prošlapala pohorky, praskla podrážka, tak když bylo jasné, že zase jedeme do Vysokých Tater a budu…
HMS | 10.09.2021

O kouzelné holčičce

Vyrazili jsme k moři, v autě celou cestu překáželo moje kolo. Manželka ho považuje za zbytečnou komplikaci. Jenže v kopcích, co rostou u moře, je to ve vedru na kole sado-maso, to mám rád, chci zase vidět moře z výšky. A chci ho vidět ze sedla, ne z auta. Cestou jsme se zastavili na Mont Ventoux,…
šíravník | 09.09.2021

Vez mě dál, Esko má 02 – Kanál, jezy a potrubí

Technické památky u Mělníka. 29. 8. 2021 Poslední prázdninovou neděli chci strávit na kole. Počasí je však velmi nejisté a nezdá se mi rozumné cestovat s kolem přespříliš daleko. Chci trasu s návratem k nějaké konečné pražského metra. Chci však také vidět nějaká zajímavá - pro mě - místa. Volba…
Favorit1970 | 30.08.2021

Vez mě dál, Esko má 01 – Pískovny u Neratovic

Voda přede mnou, voda nade mnou. 7. 8. 2021 Obsah: KPČ A IVČ.Za Ďáblicemi si držte kšiltovku, jedeme z kopce.Lom Kojetice.Vodojem Kojetice.Neratovice.Pískovna MlékojedyKřenecké jezero - OvčáryPři návratu do kopečka nevržou mi kolečka. Ale řetěz od písku.Miškovice - alea iacta est.Kbely - stehna -…
Favorit1970 | 08.08.2021

Dámská 2021, aneb suchou nohou mezi mraky 15.7. až 18.7. 2021

čtvrtek 15. 7., společně najeto 60 km, 228 m Plány pro letošní Dámskou byly skromné, vlastně ani hranice jsme překročit nechtěly. Po loňské cestě podle Mže jsme opět plánovaly řeku nebo možná i řeky dvě. Ploučnici a kousek Kamenice, jenže Covid zase rozhodoval za nás, dlouho se nevědělo, kdy a za…