reklama

Do Pendolina s kolem

Jak se cestuje legendárním Pendolinem a vlaky EuroCity. Jízda s Českými drahami může být i komfortní, jen zjistit konečnou cenu bývá trochu oříšek…

Foto: České dráhy

Převážení kola jako spoluzavazadla ve vlacích je už dnes poměrně rozšířená a zaběhnutá služba. Jaké to ale je, když se chcete svézt některým z vlaků vyšší třídy?

Vlakem EuroCity na Moravu a zpět

EC VindobonaUložení kol ve vlaku EC Vindobona

Na začátku léta jsme se cestou z Moravy svezli vlakem EuroCity Vindobona. Cesta z Břeclavi do Prahy trvala zhruba 3,5 hodiny a musíme říci, že byla hodně pohodlná. Součástí jednoho z vagonů byl i speciální oddíl na kola, kam se vešlo 6 bicyklů zavěšených těsně vedle sebe. Cestující během jízdy na svoje kolo nevidí, takže rozhodně doporučujeme na cestu odmontovat příslušenství jako jsou světla, cyklocomputer nebo GPS navigaci.
Ve vlaku byla povinná rezervace jízdních kol – tu je možné udělat nejdříve dva měsíce a nejpozději dvě hodiny před odjezdem vlaku. Na serveru Českých drah jsme zkusili rezervovat místa a zároveň objednat skupinovou jízdenku pro 3 osoby. Podle automatické kalkulace by cena vyšla na 771 Kč. Bohužel, zakoupení místenek společně se skupinovou jízdenkou v e-shopu není možné. Individuální cesta s kolem by podle kalkulátoru vyšla na 441 Kč.
Skupinka našich tří cestovatelů nakonec u pokladny v Břeclavi zaplatila celkem 986 Kč, z toho povinná rezervace stála 210 Kč. Cesta s kolem tak vyšla na 329 Kč za osobu.

Supercity, Pendolino a kola

PendolinoUložení kol ve vlaku Pendolino

O měsíc později jsme měli možnost tutéž cestu z Břeclavi do Prahy absolvovat vlakem Pendolino, který spadá do kategorie SuperCity. Cesta vlakem SC 14 Smetana byla ještě o půl hodiny kratší než u vlaku EuroCity, na trase z Břeclavi do Prahy jsme ve vlaku strávili něco kolem tří hodin.
Prostor pro kola v jednom z vagonů byl vytvořený zřejmě na místě původního záchodu. Bicykly jsou v jakémsi výklenku u chodbičky, která vede do oddílu pro cestující. Do prostoru se vejdou maximálně 3 kola. Oříškem byly objemné brašny na zadním nosiči. Po sejmutí se nevešly nahoru do zavazadlového prostoru. Naštěstí v Pendolinu jelo jen několik cestujících, a tak bylo možné uložit je na jedno ze sedadel.
Kolo bylo v tomto vlaku na dohled jen z několika krajních sedadel. Při naší jízdě to nebyl problém, protože vlak nebyl ani zdaleka obsazený. To ale nemusí být vždy pravidlem.
I v tomto případě bylo nutné rezervovat místo pro kolo předem. Pokud jde o cenu, kalkulátor na stránkách Českých drah sliboval cestujícímu s In-kartou cenu 289 Kč včetně přepravy kola. Oproti tomu internetový jízdní řád idos.cz , který provozuje společnost Mafra, spočítal cenu (zatím bez kola) na 389 Kč. U okénka pokladních jsme nakonec zaplatili celkem 391 Kč plus 25 Kč za spoluzavazdlo. Celkem tak cesta vyšla na 416 Kč za jednu osobu.

Pohodlné, ale nezaručené

Cestování vlakem vyšší třídy má dva háčky. Prvním z nich je malý prostor pro jízdní kola. Do vlaku se tak s kolem vůbec nemusíte dostat, pokud si rezervaci neprovedete v dostatečném předstihu. Pokud chcete mít jistotu, je lepší plánovat cestu alespoň 3–4 týdny předem. Co se do rychlostních vlaků nevejde, jsou přívěsné vozíky pro děti nebo nákladní vozíky.
Dostat se k výsledné ceně za přepravu může být trochu dobrodružné. V každém případě máte cenu jistou až při zaplacení jízdenky. Ceny podle e-shopu na oficiálních stránkách ČD se rozcházejí s tím, kolik nakonec zaplatíte u pokladen. Jak se ukázalo, rozdíly v cenách mohou být v řádu korun, ale také stokorun.
Pokud jste navíc připraveni na menší zpoždění, může být cestování s Českými drahami pohodlný a příjemný zážitek.

Další užitečné odkazy:

 

Fotogalerie

Vlak EC 172 Vindobona - místo pro 6 kol Vlaky Eurocity nabízejí vcelku pohodlné cestování Ve vlacích Pendolino je kolům vyhrazený malý výklenek v chodbičce, kam vejdou maximálně 3 kola. Kola jsou zavěšená na hácích a upvněná za rám držákem.
redakce NaKole.cz, 01.08.2009
Blogy

Kavkaz s dětmi - část 5.

 ()
Náhorní Karabach Tahle kapitola se mi nebude psát lehce. Neuplynuly ani dva roky - a kolik se toho změnilo!Tak do toho! U města Goris jsme pomalu dojeli k hranicím Ázerbájdžánu. Hřebeny Malého Kavkazu se začaly viditelně snižovat do nížiny u Kaspického moře. Tam odsud nemožno vstoupit, tuto oblast…
Peggy | 04.05.2021

Kavkaz s dětmi - část 4.

 ()
Arménské kláštery V Jerevanu jsme strávili asi půl dne. Nebyli jsme úplně dokonale připraveni, co v metropoli Arménie vidět, ale pravda je, že nám ke štěstí docela stačilo se tam pouze vyskytovat. Na městě považuji za zajímavé několik prvků - první z nich je nadmořská výška. Většina měst se…
Peggy | 27.04.2021

Kavkaz s dětmi - část 3.

 ()
S Johnem do Jerevanu... Arménie leží v pohoří Malý Kavkaz, takže většinu jejího území tvoří hory. Vlastně jsem dřív o Arménii nevěděla skoro nic, jen že je to jedna ze zemí bývalého SSSR. Arménie byla první zemí na světě, která přijala křesťanství jako státní náboženství (v roce 301, což je o 500…
Peggy | 21.04.2021

Kavkaz s dětmi - část 2.

 ()
  V bouřkách náhorními planinami na arménskou hranici...   Město Akhaltsikhe (jehož jméno nejsem zaboha schopná si zapamatovat, a ani teď ho zpaměti nenapíšu) bylo po čtyřech dnech první pořádnější město. Jako první jsme využili služeb myčky aut a omyli si kola wapkou. Ne že bychom tolik dbali na…
Peggy | 17.04.2021

Kavkazská odysea aneb Gruzie, Arménie a Náhorní Karabach s dětmi - část 1.

 ()
léto 2019Markéta, Luděk, Víťa a Šárka Zigáčkovi Pocity, které se mi honily hlavou, když se po dvoudenní plavbě přes Černé moře na temném pozadí objevila světla města, mě samotnou překvapovaly. Byly dvě hodiny po půlnoci. Stáli jsme na palubě, čerstvý vánek ochlazoval naše vzrušené tváře a vzduch…
Peggy | 14.04.2021

O čem se mluví:

Technické rady Merida Matts speed držák přehazovačky včera v 23:30
NEcyklo Falešná pětistovka včera v 23:19
Ostatní – cyklo Jaké to bylo? - 107 včera v 23:18
NEcyklo COVID včera v 23:15
Elektrokola Bafang BBS-HD kupovaný z Bestebikes včera v 21:53
NEcyklo Co vás zaujalo 239 včera v 21:18
Technické rady Sachs Super 7 - seřízení včera v 21:12
Ostatní – cyklo Prčice 2021 včera v 20:22
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

181 cyklistů (7 přihlášených)

Kavkaz s dětmi - část 5.

Náhorní Karabach Tahle kapitola se mi nebude psát lehce. Neuplynuly ani dva roky - a kolik se toho změnilo…
Peggy | 04.05.2021

Kavkaz s dětmi - část 4.

Arménské kláštery V Jerevanu jsme strávili asi půl dne. Nebyli jsme úplně dokonale připraveni, co v metropoli…
Peggy | 27.04.2021

Kavkaz s dětmi - část 3.

S Johnem do Jerevanu... Arménie leží v pohoří Malý Kavkaz, takže většinu jejího území tvoří hory. Vlastně…
Peggy | 21.04.2021