reklama

Libor Ambrozek podpořil Velkou jarní cyklojízdu Prahou

„Přeji všem účastníkům, a doufám, že se jich sejde požehnaně, aby se akce vydařila,“ vzkázal ministr životního prostředí Libor Ambrozek účastníkům Velké jarní cyklojízdy Prahou, která se koná 20. dubna.

Ministr Libor Ambrozek
Ministr Libor Ambrozek
Foto: MŽP

„Já sám po Praze na kole běžně nejezdím. Protože se bojím. A právě proto akce, jako jsou pražské cyklojízdy, mají moji podporu. Praha – a hlavně její centrum – cyklostezky krutě postrádá. Cyklojízdy na to poukazují velmi viditelně a já doufám, že i ony pomohou k tomu, aby se to změnilo a aby i rekreační cyklisté jako já mohli začít kolo v Praze beze strachu používat,“ dodal Ambrozek.

Ministr se sám cyklojízdy bohužel nebude moci zúčastnit, neboť bude právě na zahraniční pracovní cestě. K účasti se ale naopak chystá řada cyklistů – zaměstnanců ministerstva.

Velká jarní cyklojízda je pokračováním pravidelného seriálu cyklojízd za práva a bezpečnost cyklistů, které se v Praze konají již několik let každý třetí čtvrtek v měsíci. Ta dubnová začně tradičně odjezdem cyklistů z náměstí Jiřího z Poděbrad v 18:00 (sraz účastníků je v 17:45). Navazovat na ni bude kulturní program v Cross klubu (Praha 7, Plynární 23) od 20:00.

Cílem cyklojízd je zejména poukázat na fakt, že cyklistika není jenom rekreační nebo závodní sport, ale plnohodnotý způsob dopravy, především právě ve městech. Jízdní kolo je na krátké vzdálenosti do 5 km nejefektivnějším dopravním prostředkem. Jízda na kole je takřka ideální pohybovou aktivitou i pro lidi vyšší tělesné hmotnosti nebo s kloubními problémy. Jak ukázaly výzkumy nizozemských vědců, neplatí ani častý argument o nezdravosti cyklistiky ve městě kvůli znečištěnému ovzduší – cyklisté dýchají několikanásobně nižší objemy škodlivých látek než automobilisté.

Problémem pražské cyklistiky však nadále zůstává především bezpečnost cyklistů. „V centru města zoufale chybí kvalitní cyklistická infrastruktura. Především cyklostezky, světelné křižovatky a přechody pro cyklisty. Pražský provoz prostě s touto skupinou nepočítá,“ říká Jakub Kašpar, ředitel odboru vnějších vztahů MŽP. I přesto ale počet cyklistů v pražských ulicích stále stoupá. „Cyklojízdami chceme dát o sobě vědět, chceme, aby se přístup dopravního plánování změnil, aby se s jízdním kolem v centru města počítalo alespoň stejně jako s auty,“ dodává Kašpar jako jeden z účastníků pražských cyklojízd.

Ministerstvo životního prostředí na potřebnost vyššího důrazu na bezpečnost a infrastrukturu pro cyklistickou i pěší dopravu dlouhodobě upozorňuje. Koordinuje v ČR Evropský týden mobility a Evropský den bez aut – tedy celoevropské akce, které mají za cíl právě propagaci ekologicky šetrných způsobů dopravy jako je cyklistika. Ministr Ambrozek se na začátku roku obrátil na ministra dopravy Šimonovského se žádostí o vyšší podporu cyklistické dopravy ze Státního fondu dopravní infrastruktury a na pražského primátora Béma s prosbou o větší zohlednění cyklistiky v dopravní politice hlavního města. „Pan primátor mi odpověděl, že Praha jen letos bude investovat do cyklistické dopravy více než 36 milionů korun. To je dobrá zpráva. Důležité ale je, aby ty investice směřovaly opravdu do bezpečnosti cyklistické dopravy ve městě a ne jenom do rekreační cykloturistiky na jeho okrajích,“ říká ministr Ambrozek.

Fotogalerie

Ministr Libor Ambrozek Ministr Libor Ambrozek Ministr Libor Ambrozek Ministr Libor Ambrozek
Tisková zpráva MŽP, www.env.cz, 19.04.2006
Blogy

Slovinsko na kole - 2. část

 ()
Na cestu jsme se vydali 1. července 2024 autem. Já to tak mám nejradši, protože nejsem limitovaná žádným pevně daným časem. V případě vlaku mívám už tak silný předodjezdový stres ještě silnější. Před odjezdem někam autem jdu klidně spát, protože vlastně o nic nejde, no a co, že vyjedeme o hodinu…
Peggy | 10.10.2025

Slovinsko na kole - 1. část - úvod

 ()
Slovinsko pro nás bylo vždycky opomíjenou zemí, sloužilo vlastně jen jako tranzit na (pro nás) mnohem zajímavější a divočejší - zkrátka ten pravý - Balkán. Slovinsko byla civilizace už před dvaceti lety, tedy nuda, nejvíc západ ze všech zemí bývalé Jugošky, první v EU, první přijali euro... Přejeli…
Peggy | 08.10.2025

Silk Road Mountain Race – Kyrgyzstán je krásný, ale tvrdý

 ()
Tohle se lišilo od všeho, co jsem kdy na kole podnikl. Vydal jsem se do Střední Asie, do Kyrgyzstánu, abych se postavil na start jednoho z nejtěžších cyklistických závodů na světě – Silk Road Mountain Race. Dohromady 1900 kilometrů v horách tak vysokých, že se mi zastavoval dech. Když se mi poprvé…
Fabulator | 07.10.2025

Pobaltí 2023 - 5. část

 ()
Z Lotyšska zase do Litvy a domů Když se kouknete na mapu pobaltských republik, snadno pochopíte, proč se každá země kromě Estonska, musí navštívit dvakrát, chcete-li udělat nějaké kolečko. Pokaždé si průjezd nějakým významnějším městem naplánujeme tak, abychom toho viděli co nejvíc a nenajeli…
Peggy | 16.09.2025

Pobaltí 2023 - 4. část

 ()
Z Estonska pro změnu zase do Lotyšska Kunda (pardon, ale fakt se tak jmenuje) už leží na pobřeží moře a nedaleko začíná národní park Lahemaa. Ten se vyznačuje ohromnými bludnými kameny ležícími přímo ve vodě. Pro snímky těch největších a nejefektnějších si musíte kousek zajet a potkat se tam s…
Peggy | 13.09.2025
Cyklozájezdy | Dokempu.cz | Cyklobazar | Aktivni dovolená
Perfektní funkční oblečení pro vaše sportovní aktivity, od značky Moira.
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

300 cyklistů (8 přihlášených)

Slovinsko na kole - 2. část

Na cestu jsme se vydali 1. července 2024 autem. Já to tak mám nejradši, protože nejsem limitovaná žádným…
Peggy | 10.10.2025

Slovinsko na kole - 1. část - úvod

Slovinsko pro nás bylo vždycky opomíjenou zemí, sloužilo vlastně jen jako tranzit na (pro nás) mnohem…
Peggy | 08.10.2025

Silk Road Mountain Race – Kyrgyzstán je krásný, ale tvrdý

Tohle se lišilo od všeho, co jsem kdy na kole podnikl. Vydal jsem se do Střední Asie, do Kyrgyzstánu, abych…
Fabulator | 07.10.2025