Odvážná Markéta „Peggy“ Marvanová chce v Laponsku ujet závod na 900 km na Fatbiku

Peggy už několik měsíců, jako messenger, trénuje v pražských ulicích na extrémní závod Lapland Extreme Challenge, který odstartuje 20. února 2016 v dalekém Rovaniemi ve finském Laponsku.

Z bikování na polárním kruhu s Honzou Kopkou (2014)
Foto: Archiv Markéty Marvanové

Oficiálně existují tři klasické varianty závodu Lapland Extreme Challenge – 66 km, 150 km a 300 km, přičemž si závodník určí, jakým způsobem chce závodit. Na kole, na běžkách anebo pouze se saněmi v zápřahu. Každá varianta má svůj časový limit a určené průjezdní body; vše ostatní je na závodnících.

Markéta Marvanová

je mladá sportovkyně, která má ve svých 20 letech za sebou mnoho úspěšných závodů. Jen loni se zúčastnila 150km běhu se saněmi a 4 418 km dlouhého závodu na kole napříč USA. Své výkony používá jako nástroj k získání peněz pro dobročinné účely, naposledy na dvojkolo pro hendikepovanou Dáju. Více informací na osobní stránce Peggy.

Vedle těchto klasických variant existuje extrémní výzva – 900km trasa, kterou nikdo ještě nedokončil. A právě tu přijala mladá Česka Markéta Marvanová, která již jeden závod na 150 km v Rovaniemi dokončila. „Když už jsem tu stopadesátku uběhla, tak by ta třístovka nebyla o moc delší. Rozhodla jsem se tedy zkusit rovnou tu devítistovku,“ říká Markéta. „Pojedu společně se svým přítelem. Některé věci máme napůl, takže musíme být stále spolu. Když to vzdá jeden z nás, musíme skončit oba.“

Markéta ve spacáku
Z bikování na polárním kruhu s Honzou Kopkou (2014)

Trasa závodu není pevně stanovena, pevně dané jsou jen průjezdní body. Ty se často nacházejí zcela mimo civilizaci. Teploty v těchto oblastech během noci padají až k –30 °C. Časový limit pro dokončení závodu je 30 dní. Následující dny ukážou, jak se Markétě v takových extrémních podmínkách bude dařit plnit kritéria závodu.

Z bikování na polárním kruhu s Honzou Kopkou (2014) Z bikování na polárním kruhu s Honzou Kopkou (2014) V Laponsku, tentokrát bez kola Tour Divide Race – 4 418 km na kole napříč Amerikou
redakce NaKole.cz, 17.02.2016

Kolem světa na kole

Françoise a Claude Hervéovi
Čtrnáctiletá odysea v sedlech bicyklů aneb ani narození dcery nepřerušilo cestu.
Delší dobu vyprodaná kniha, která zaznamenala díky sympatickým Francouzům velký úspěch, se dočkala druhého vydání. Je rozšířené, má …

Československo s dětmi - kapitola 2.

Slovensko s rouškouKapitola 2 - Východní Slovensko První opravdový cykloexpediční den byl ve znamení geografických zajímavostí. Takových těch, o kterých si roky říkáte, že možná jednou, až bude víc času...Tak třeba nejnižší bod Slovenska. Leží tam, kde řeka Bodrog opouští slovenské území, a…
Peggy | 29.11.2021

Československo s dětmi - kapitola 1.

Československo s dětmi - rok 2020 1. část Slovensko s rouškou Kapitola 1 - Cesta na východ Něco málo na úvod... Nebyla to tak úplně naše volba, ale jak každý ví, tak v březnu se zavřely hranice států a nikdo nevěděl, co bude. Sice jsme si tehdy říkali, že do léta daleko, ale postupem času bylo…
Peggy | 24.11.2021

Rok kovidový-druhý

Po loňském, předčasném jásotu, na nás na začátku letošního roku 2021 zaútočila ta čínská svině znovu. Opět se zavíraly hranice, nejprve okresů, později i katastrů. No jo, ale co my cyklisté, co s tím máme dělat? Naštěstí jsem před těmi lockdowny stačil alespoň jednou navštívit moje oblíbené…
Stanley58 | 24.11.2021

Belánské Tatry a okolí – srpen 2021

Už jsem skoro zapomněla balit na dovolenou a psát blog se mi vlastně ani nechtělo, ale pak jsem si uvědomila, že až opravdu nebudu nikam jezdit, tak se popis dovolené bude hodit. V době Covidové jsem prošlapala pohorky, praskla podrážka, tak když bylo jasné, že zase jedeme do Vysokých Tater a budu…
HMS | 10.09.2021

O kouzelné holčičce

Vyrazili jsme k moři, v autě celou cestu překáželo moje kolo. Manželka ho považuje za zbytečnou komplikaci. Jenže v kopcích, co rostou u moře, je to ve vedru na kole sado-maso, to mám rád, chci zase vidět moře z výšky. A chci ho vidět ze sedla, ne z auta. Cestou jsme se zastavili na Mont Ventoux,…
šíravník | 09.09.2021

NEcyklo Co píší ve Francii dnes v 09:56
Cestování na kole Somrování na cestě dnes v 08:15
Oblečení a outdoor Peřový spacak dnes v 08:00

Československo s dětmi - kapitola 2.

Peggy | 29.11.2021

Československo s dětmi - kapitola 1.