reklama

Test celoodpruženého kola Author Patriot Trail 1.0 – žehlička do lesa, či kolo do a z lesa

Tentokrát jsme se projeli na celoodpruženém kousku Author Patriot Trail 1.0. No celá řada se musí nějak jmenovat, ale proč Patriot? Pokud již Patriot, tak s vyššími ambicemi, ale k tomu se dostaneme. Vše je přeci stejně vyrobeno kdesi na východě, doplněno japonským Shimanem. Dost slovíčkaření, jde se jezdit.

Author Patriot Trail 1.0 model 2015
Author Patriot Trail 1.0 model 2015
Foto: Jiří Juřík

Celopéro Author Patrit 1.0 je osazeno mixem komponentů od značky Shimano, konkrétně od Deore po XT. Což na první pohled působí exkluzivně, přehazka XT paráda, ale zbytek je o několik tříd níže. Pak jsou zde brzdy od Tektro Auriga, hydraulické diskové, brzdí spolehlivě. Rám je z hliníku 6061 a je osazen vzduchovým tlumičem X-Fusion 02 RL. Podle údajů výrobce lze tak počítat se zdvihy 120 mm vzadu a vpředu (vidlice RST) s tím samým. Pro průměr kola 27,5" dostačující na běžný terén.

kotoučové brzdy
Hydraulické kotoučové brzdy Tektro Auriga brzdí spolehlivě.

Celé kolo je designově pěkně provedené, ale přeci jen… je to stroj z řady těch levnějších. Skoro 40 000 Kč není zase tak málo, nicméně Patriotovi sourozenci ze stejné stáje nad tímto modelem se cenou dokáží vyšplhat těsně pod 100 000 Kč (Patriot Evo Team). Tomuto poměru pak samozřejmě odpovídá i kvalita pocitu z jízdy. Prostě Patriot 1.0 je základní model, který poskytuje první možnosti v terénní jízdě. Jistě si s ním užijte na trailech, ale nečekejte závodní výkony. Je to spíš o výletech s přiměřenými sjezdy. Je zde dostatek převodů, kola o průměru 27,5" vás podrží v terénu. Při testovací jízdě v náročnějších sjezdových pasážích jakoby se předek se zadkem nedohodnul a působilo to pak jezdci trochu potíže. Stačily třeba obyčejné schody… Možná za to mohou extremně široká řídítka a krátký představec, levnější vidlice nekomunikující s tlumičem? Prostě běžný terén, kořeny a menší kameny bez problémů, ale na dovádění ve stylu FR, natož DH zapomeňte.

řídítka
Představec je opravdu krátký, o to širší jsou řídítka. Vlevo je pak páčka ovládání sedlovky.

Současnou módní záležitostí je nastavitelná sedlovka, která u testovaného modelu je asi z těch levnějších, protože má citelnou vůli. Po dosednutí ale vůle už znát není. Abychom jen nehaněli, kolo má dobrou váhu (ve vztahu k ceně a osazení), Skvělé jsou použité pevné osy. Design se také povedl, ale to je věc osobního vkusu.

tlumič X-Fusion 02 RL
Přepákování zadního pružení s tlumičem X-Fusion 02 RL

Porovnání tohoto kola s konkurencí je poněkud ošemetné. Protože Patriot se evidentně drží své linie být nenápadně někde uprostřed. Ostatní značky pak ve stejné cenové úrovni nabízí obdobné parametry, ale někdy kvalitnější komponenty (kompletní sady, vidle Marzocchi, váhu o 0,6 kg menší atp.).

pedály
Pedály jsou čistě sjezdové platformy.

Kolo Author Patriot Trail 1.0 je dobré kolo, vždyť v tomto segmentu se přeci jen pohybujeme na začátku produkční řady. Za asi 40 000 Kč získáte docela univerzální kolo do lesa, kde vám opravdu mnoho menších až středních nerovností doslova vyžehlí. Na druhou stranu, zapomeňte na dovádění ve volném terénu, natož na nějaké ostřejší sjezdy. Nicméně, takovéto kolo, a za tyto peníze má „jemnější" ambice, tedy projíždění upravených trailů a běžných lesních cest. Zde není problém a po uzamčení pružení se projedete i po silnici. Navíc, pokud jste patrioti českých značek, tedy Authorů, tak kolo Author Ptriot 1.0 je vaší volbou.

  • Univerzálnost (silnice až střední terén)
  • Pěkné zpracování rámu, jak dílensky, tak designově
  • Funkce brzd
  • Široký mix komponentů
  • V náročnějších pasážích poněkud nejisté jízdní vlastnosti

Technická specifikace

Název: Author Patriot Trail 1.0 (2015)
Velikost: S, M , L , XL
Rám: double butted dural 6061 27.5"
Tlumič: vzduchový tlumič X-FUSION O2 RL 200/50 mm (zadní stavba 120 mm)
Vidlice: RST F1RST 27.5 15 vzduchová uzamykatelná 15 mm pevná osa 1.5" taper sloupek (120 mm)
Hlavové složení: PRESTINE F13H 1.5" taper
Převodník: SHIMANO Deore 38–24 zubů 170 / 175 mm kliky
Středové složení: SHIMANO Deore BB unit
Přesmykač: SHIMANO Deore (direct mount)
Měnič: SHIMANO XT „clutch“
Řazení: SHIMANO Deore (20)
Vícekolečko: SHIMANO HG50–10 11–36 (10)
Řetěz: SHIMANO HG-54
Náboje: AG Lab Disc 20 mm přední pevná osa 142 × 12 mm zadní pevná osa 32 děr
Brzdy: TEKTRO Auriga kotoučové hydraulické (7" kotouče)
Brzdové páky: TEKTRO Auriga
Ráfky: AG Krypton Pro 27.5 32 děr
Paprsky: nerez ocel 2.0 mm černé zeslabované
Pláště: MAXXIS Ardent kevlar 27.5" x 2.25"
Pedály: HT-PA12
Řídítka: AG Lab GripLock
Gripy: AG Lab GripLock
Představec: AG Lab dural
Sedlovka: AG Lab dural (30.9)
Sedlo: AUTHOR Summit
Hmotnost: 14,6 kg / M
Cena: 47 990 Kč (akční cena: 39 990 Kč)
Další informace: www.author.cz

Fotogalerie

Author Patriot Trail 1.0 model 2015 Přepákování zadního pružení s tlumičem X-Fusion 02 RL Přední vidlice RST s pevnou osou Hlavové složení 1,5 palců tapered Představec je opravdu krátký, o to širší jsou řídítka. Vlevo je pak páčka ovládání sedlovky. Detail levé části řidítek s řazením a brzdou Pedály jsou čistě sjezdové platformy. Na rámu bylo poněkud moc zbytečných navářek. Hydraulické kotoučové brzdy Tektro Auriga brzdí spolehlivě. Detail zakončení zadní stavby s pastorkem a přehazovačkou XT. Ovládací část zasunovatelné sedlovky Author Patriot Trail 1.0 model 2015
redakce NaKole.cz, 19.10.2015
Blogy

RUNDREISE 2018: Donau - Enns - SALZA - Mariazell - Walster - Traisen - Donau

 ()
Salza se mi zalíbila v r. 2010, když jsme na jejím břehu tábořili v kempu Weiberlauf, do něhož jsme odbočili z Ennské cyklostezky.Je to horská řeka v rakouském Štýrsku s udávanou délkou toku 88 km, pramenem severovýchodně od obce Ulreichsberg blízko Traisentalradweg, ústím do Enns u Grossreifling…
Quatsch | 17.05.2018

Jak jsem doma vyřešil ukládání kol

 ()
Nejsem si jistý, zda sem tohle téma úplně patří, ale pro mě to v posledních týdnech bylo celkem aktuální, tak jsem se rozhodl o tom něco napsat. Třeba to někomu poradí, pomůže a třeba se i já dozvím něco novýho od vás :-) Měl jsem klasický problém – nechtěl jsem, aby kola překážela, ale zároveň…
StanaPavlicek | 01.05.2018

Město na kole - co mě štve a z čeho mám radost

 ()
Pocházím z menšího města a většinu roku jezdím na kole do práce a z práce. Je to cca 13 kilometrů jedním směrem, takže tak akorát pro ranní rozcvičku a naopak protažení po práci (kdo sedí v práci za počítačem, určitě chápe). Musím říct, že jsem zjistil, že mi právě jízda na kole dává dobrý pocit…
StanaPavlicek | 23.03.2018

Radoušovo bloudění

 ()
Stromy holé, půda zmrzlá, lesy tiché a mezi jejich kmeny se bělaly zbytky sněhu. Cyklistická sezona v nedohlednu a přitom já měl už takovou chuť vyrazit na nějaký závod. Sedl jsem tedy k počítači a ponořil se do hlubin internetu. A tu jsem ho objevil! Rudoušovo bloudění - zimní orientační závod.…
JohnyB | 16.03.2018

Moje příprava na novou cyklo sezónu

 ()
Tak to vypadá, že zima konečně končí, začíná jaro a s ním přichází nová cyklistická sezóna. Těšíte se jako já? A máte už své kolo připraveno? Jsem ten typ cyklisty, který jezdí na kole až do začátku zimy, ale na konci sezóny si už kolo nepřipravím na jaro. Prostě ho umyju, doma zaparkuju a seřízení…
StanaPavlicek | 13.03.2018

O čem se mluví:

Elektrokola Přestavba na e-kolo dnes v 13:19
Rychlá elektrokola?? dnes v 13:15
NEcyklo Pobavilo - potěšilo 138. dnes v 12:56
Elektrokola Omezení rychlosti na kolech Lectron dnes v 11:00
Lehokola Oblečení do deště dnes v 10:54
Ostatní – cyklo Praha - Prčice 2018 dnes v 10:34
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

356 cyklistů (25 přihlášených)

RUNDREISE 2018: Donau - Enns - SALZA - Mariazell - Walster - Traisen - Donau

Salza se mi zalíbila v r. 2010, když jsme na jejím břehu tábořili v kempu Weiberlauf, do něhož jsme odbočili…
Quatsch | 17.05.2018

Jak jsem doma vyřešil ukládání kol

Nejsem si jistý, zda sem tohle téma úplně patří, ale pro mě to v posledních týdnech bylo celkem aktuální, tak…
StanaPavlicek | 01.05.2018

Město na kole - co mě štve a z čeho mám radost

Pocházím z menšího města a většinu roku jezdím na kole do práce a z práce. Je to cca 13 kilometrů jedním…
StanaPavlicek | 23.03.2018