Bromptoni si zasoutěžili i v Praze

Představovat legendární skládací kola Brompton, jejichž domovinou jsou Britské ostrovy, snad netřeba. Na těchto kolech se nejen běžně jezdí, ale lze na nich i závodit.

Foto: Jiří Juřík

Asi nejprestižnější a zřejmě zároveň i „nejulítlejší“ akce tohoto typu se odehrává samozřejmě přímo na ostrovech, kde se závodí v blízkosti zámku Blenheim. O tomto Mistrovství světa Brompton jsme psali již dříve. Další, již ryze český závod na těchto skládačkách se pořádá u Janova hradu na jihu Moravy.

Letošní jaro představilo další tradiční klání těchto relativně nenápadných legend, ale s tou nejvyšší záštitou v osobě její excelence, britské velvyslankyně Jan Thompson. Tato půvabná drobná dáma se do akce nejen osobně zapojila jako závodnice, dokonce si celou akci užila až do konce. Takže nedošlo na žádné výmluvy na časovou nedostatečnost, ačkoli služební limuzína byla neustále připravená.

O co v ten den šlo

Jan Thompson

Na tartanovém oválu, který je součástí The Prague British Shool se sídlem nedaleko lesoparku Kamýk v Praze – Modřanech, se v úterý 29. dubna konala soutěžní akce, ve které měly opět hlavní slovo skládací stroje značky Brompton. Na startu se zde sešlo dvanáct týmů z nejrůznějších společenských oblastí. Takže jste mohli vidět soutěžit jak tým britského velvyslanectví (hádejte, kdo měl startovací číslo 1), ale také týmy Policie ČR, Ministerstva vnitra, velkých firem jako Shell či Vodafone, ČEZ a dalších soukromých subjektů. Týmy soutěžili štafetovým způsobem, kde bylo úkolem nejen projet co nejrychleji ovál, ale při startu rozložit a v cíli složit soutěžní stroj, tedy skládací kolo Brompton.

Přestože celá atmosféra odpoledne byla vskutku uvolněná, došlo i na opravdové soutěžení a několik dramatických (nikoli však konfliktních natož problémových) okamžiků především při štafetových předávkách. Vítězem závodu se stal tým ze společnosti Šance pro budovy.

Jak již bylo naznačeno, šlo spíše o společenskou akci, která byla malou oslavou britských legend. Ty zde zastupovala především charismatická paní velvyslankyně, ale také značky jako již zmiňovaná kola Brompton, ale i automobily Jaguar či nezaměnitelná kuchyně při závěrečném rautu.

Mnohem více o atmosféře tohoto pohodového odpoledně napoví připojená fotogalerie.

Přečtěte si také

Flotila před startem
redakce NaKole.cz, 06.05.2014

Na kole ke hvězdám

Jiří Grygar a kol.
Průvodce po hvězdárnách a planetáriích
Co to je EBICYKL Tipy na týdenní cykloputování Průvodce po hvězdárnách a planetáriích Astrofyzika RNDr. Jiří Grygara, CSc. není třeba…

Cyklistické maso v české kotlině

Milan Silný
Čtvrtá kniha Milana Silného pojednává o nejdelších, nejdobrodružnějších a možná i nejúchylnějších cyklistických akcích v ČR
Ve světě se jezdí spousta extrémních cyklistických akcí. I u nás se jezdí závody, které dávají lidskému životu jiný rozměr, závody, při …

Belánské Tatry a okolí – srpen 2021

Už jsem skoro zapomněla balit na dovolenou a psát blog se mi vlastně ani nechtělo, ale pak jsem si uvědomila, že až opravdu nebudu nikam jezdit, tak se popis dovolené bude hodit. V době Covidové jsem prošlapala pohorky, praskla podrážka, tak když bylo jasné, že zase jedeme do Vysokých Tater a budu…
HMS | 10.09.2021

O kouzelné holčičce

Vyrazili jsme k moři, v autě celou cestu překáželo moje kolo. Manželka ho považuje za zbytečnou komplikaci. Jenže v kopcích, co rostou u moře, je to ve vedru na kole sado-maso, to mám rád, chci zase vidět moře z výšky. A chci ho vidět ze sedla, ne z auta. Cestou jsme se zastavili na Mont Ventoux,…
šíravník | 09.09.2021

Vez mě dál, Esko má 02 – Kanál, jezy a potrubí

Technické památky u Mělníka. 29. 8. 2021 Poslední prázdninovou neděli chci strávit na kole. Počasí je však velmi nejisté a nezdá se mi rozumné cestovat s kolem přespříliš daleko. Chci trasu s návratem k nějaké konečné pražského metra. Chci však také vidět nějaká zajímavá - pro mě - místa. Volba…
Favorit1970 | 30.08.2021

Vez mě dál, Esko má 01 – Pískovny u Neratovic

Voda přede mnou, voda nade mnou. 7. 8. 2021 Obsah: KPČ A IVČ.Za Ďáblicemi si držte kšiltovku, jedeme z kopce.Lom Kojetice.Vodojem Kojetice.Neratovice.Pískovna MlékojedyKřenecké jezero - OvčáryPři návratu do kopečka nevržou mi kolečka. Ale řetěz od písku.Miškovice - alea iacta est.Kbely - stehna -…
Favorit1970 | 08.08.2021

Dámská 2021, aneb suchou nohou mezi mraky 15.7. až 18.7. 2021

čtvrtek 15. 7., společně najeto 60 km, 228 m Plány pro letošní Dámskou byly skromné, vlastně ani hranice jsme překročit nechtěly. Po loňské cestě podle Mže jsme opět plánovaly řeku nebo možná i řeky dvě. Ploučnici a kousek Kamenice, jenže Covid zase rozhodoval za nás, dlouho se nevědělo, kdy a za…