Dlouhé trasy jezdím natěžko na dobrém horákovi. To natěžko mám zredukováno tak, že vše je v batohu, který si v těžším terénu hodím na záda.
Často jedu terénem, ted jsem se třeba vrátil od Baltu, kde se jelo často pískem nebo rovnou po pláži kolem moře.
Zaujal mě elektro fatbike. Krátce jsem si ho půjčil na Libavé a zdá se mi být super.
Máte ho někdo a jezdíte s ním dlouhé trasy na těžko? Pokud se někdo najde, jsem zvědavý na zkušenosti.
Dobrý den,
já jsem elektrofetbike testoval s přestavbovým setem pro středový pohon 48V 1000W
https://www.evbike.cz/EVBike-Central-Kit/Sady...
s baterií 48V13Ah která je umístěna v baťohu.
Máte pravdu že je to úplně svezení.
S kamarádem jsme zkoušeli vyjet sjezdovku a jeli jsme i po trati na které se jelo MS MTB 2016 v Novém Městě na Moravě a vše úplně v pohodě.
V těžkém terénu kde to člověk žďíme je dojezd cca 30 km, když jsme pak jezdili na pohodu a neměli maximální asistenci tak se dojezd pohyboval přes 50 km.
Koukám, že na fatbikovi u nás nikdo necestuje. Taky jsem pochopil proč. :-)
Nějaskou dobu jsem jezdil na víkendy do lesa ve stylu bikepacking a pokud je člověk v lese na mizerných cestách, nebo se to po dešti boří, tak je to paráda. Ale jak je cesta suchá, anebo asfalt tak je to utrpení. Vůbec to nejede a bez elektriky to nemá smysl.
U nás s ním není kde jezdit. Všude jsou dobré zpevněné cesty, na které stačí bohatě plusko. A v zimě, na sněhu, kde není projetá cesta to člověk dlouho neušlape a za chvíli má dost.
Tady v okolí občas potkávám cvoka na horském kole s obrovskými plášti normálně na asfaltu a nejezdí vůbec pomalu, dokonce myslím, že před lety na tom jel cyklo 24h.
Co ho k tomu vede netuším, ale coby lehokolista mám celkem pochopení, když někdo nejde se stádem. :-)
Když se jdu projet na horáku, tak zpravidla z 50 km bývá pár úseků, celkem zhruba tak 2 km, kdy bych ty 4" gumy přivítal a docela by se i hodily pro snadnější jízdu, ale víc teda určitě ne a na zbytku jsou ty 2,25 dobře dostatečné a že teda vymetu kdejakou i běžně neježděnou nebo umírající cestu.
Ta výrazně vyšší váha kol a citelně větší jízdní odpor jsou hodně velká minus
Pokud si to někdo pořídí a jezdí s tím na pevných cestách tak je to spíše exhibicionismus, ale když se to někomu líbí, tak proč ne, jeho věc.
Šlapací fat je speciál do lesa a do terénu. Ne na naše cyklostezky s občasným zajetím na pětset metrů mezi stromy.
S elektrikou, to už zní zajímavěji. Už o tom přemýšlím dva roky, jestli ano nebo ne a pořád se nemůžu rozhodnout.
Ráfek dráty střed 1,8 kila, plášť minimálně 1,1 kilo, duše 0,35 kilo, celkem 3,25 kilo jedno kolo. Oproti galusce 29x2,2 palce je to hodně znát.
Plusko je o něco lehčí, ale ne o moc, zato šířka je na silnici znát.
Ani do lesa to nemá smysl, píšu, že z 50 km jsou vhodné pro něj nejvýš 2. To má smysl na sníh, písek a volný štěrk.
Pokud ale chceš, tak si to pořiď.
Jezdíš málo v terénu jen po tvrdých cestách, pak to pro tebe nemá smysl. To chápu. Já bych už z pluska na normální úzký mtb peřešel. Ale je fakt že vymetám hodně špatný cesty a neřeším kolik najedu. Nemám na kole ani tachometr.
Po dešti je v lese normální mtb docela zoufalý, protože se boří.
Nevíš, soudíš, mysli si to dál.
Taky nevozím tachometr :-))
Ale vím, protože jezdím. Ono lesem se projede i na favoritovi na pologaluskách, ale jak ta jízda vypadá. To už je jiná.
A my jsme se už někde potkali a jeli spolu, že víš?
Můžeš prozradit ve které oblasti jezdíš, kde že se na normálním horáku špatně jezdí? Že bych využil inspirace a jel se tam s tebou třeba projet abych věděl co je těžký terén pro horáka :-))
To je zase diskuze. Jestliže se ti jezdí dobře na normálním horáku po cestách, které ti vyhovují, tak buď rád, že nepotřebuješ ani plusková kola a nic neřeš. Terén kde je potřeba plus nebo fat tě moc nezajímá a tím to končí. Já to mám naopak, pro mě je mtb nevyhovující protože mě nebaví rychlé kvalitní cesty.
V létě pojedeme na sever na fatech, tak se klidně přidej. Jen to chce víc času a nespěchat. Nepůjde o to někam za každou cenu dojet a hltat kilometry a dřít se k smrti, ale zajezdit si v přírodě, kde není moc lidí a taky si užít spaní pod stanem.
Popravdě by mě čím dál víc taky zajímalo kde jezdíš.
Pamatuju si jedno jediný místo, někde kolem Bezdězu to tuším bylo, v nějakým BVP, kde se na horáku fakt jet nedalo - spousta hlubokého volně sypaného písku absolutně všude. FATbike tehdy ještě buď neexistoval nebo alespoň ne u nás, tak jsem to odškrtl jako nepoužitelnou končinu.
Jinak jsem snad nenarazil na terén, který by se na MTB nedal jet, pokud se teda člověk nerozhodne jet napříč panenským lesem...
Z asfaltové cyklostezky nesjíždím a v ničem jiném než elastickém oblečku a zrcadlových brýlích nejezdím. Proto fatbike. Abych šel s módou a byl in a vypadal drsně.
Pak jsi ovšem buď blázen, pozér, nebo obojí :-)
A v jaké oblasti to teda jezdíš?
Plno keců kolem, ale nic konkrétního. Mám dojem, že jen plácáš ze zoufalství.
Ano, ano plácám nesmysly ze zoufalství. Fatbike je naprostá blbost, souhlasím a proto mezi místními borci, kteří projedou všude na normálním mtb bez problémů a v pohodě nemám místo. Vůbec se s nimi nemohu měřit.
Navíc do kopce tlačím. Jedu pomalu a nic nevydržím. Třeba Boletice než přejedu, tak to jsou dva dny.
Jezdím téměř výhradně terén. Čím náročnější, tím lepší. Na enduro tratě vozím enduro bike, na sjezdové tratě čistý sjezďák. Mám oblíbenou oblast kolem Saalbachu a Hinterglemu a ve vedlejším údolí Leogang. Na obou kolech mám pláště "pouhých" 2.4". Nevzpomínám si, že bych třeba na Hacklberg trailu nebo kdekoliv v okolí potkal někoho na fat biku.
V opravdovém terénu je nezbytně nutné mít bike kvalitně odpružený a hlavně utlumený! Poskakující neodpružený fat bike by byl v Leogangu zdraví nebo i životu nebezpečný. V opravdovém terénu je to fakt jen póza...
Ale pokud se ti tento styl líbí a nevadí ti, že se zbytečně nadřeš, proč ne? Taky jsem kdysi potřeboval být hlavně cool a vozil jsem ve výpletu drát, aby to drnčelo :-)))
Enduro trať není terén, to je upravená cesta. Není tam rozměklé podloží, kde se 2,4 guma proboří a je po jízdě, není to kamenitý terén, které na úzké gumě pořádně nepřejedeš atp. Tam jde o rychlost, kdežto s fatbikem se rychlost neřeší, ale pomalá jízda a průchodnost terénem, to je velikej rozdíl. Skákat s fatbikem a jezdit downhill je taku kravina, opět dobrá cesta.
A haklbek trail mimochodem znám,to není žádný terén.
Jak jsem psal, bez pomocné elektriky to nemá smysl, když nejsi zrovna Armstrong nebo jiný supersportovec.
To je stejné jak v dnesšní době mistři světa v SUVéčkách jezdí do těžkého terénu :-) :-) (suchá polní cesta)
Široké gumy osobně určitě nezatracuju, pokud je dostatek energie. Mnohdy je i po asfaltu jízda s běžnými 2,25" gumami dost utrpení, pokud je asfalt rozbitý a takových vedlejších cest je v ČR možná většina. Co bych dobře zvážil je vzorek, ten bych volil spíš hladký, nejen pro úsporu energie, ale i s ohledem na hlučnost. Mimochodem, na motorku by nikoho ani nenapadlo dát úzkou gumu, přestože jezdí na mnohem kvalitnšjším povrchu nežli kolo. Široké gumy nejsou jen o komfortu, ale i stabilitě a bezpečnosti.
Jsem si říkal, co je to zase za úchylné téma a ono je moje, 8 let staré. ;-)