reklama

Schwalbe RR?

Čau,
mám Nobby Nic 2,25 a chci ještě RRka, jenom přemýšlím jestli také 2,25 nebo 2,1... chtěl bych právě něco rychlejšího než Nobby Nic abych mohl i kombinovat, jde mi o to jestli je velký rozdíl mezi 2,1 a 2,25... radši bych šel do 2,25 což bude pohodlnější, ale na úko???
díky!

[ Zpět ]
Datum: 22.11.2009
Autor: Egesi
  • Re: Schwalbe RR?

         

    Jestli uz mas na kole NN s sirkou 2.25" a chces ho kombinovat s RR, nevidim duvod proc nejit taky do stejne sirky plaste. NN nech vpredu, vseobecne pokud kombinujes 2 plaste ruznych dezenu, ten s hrubsim vzorkem ma jit dopredu kvuli vedeni stopy a brzdeni, dozadu patri ten s mensim valivym odporem.
    Rozdil v sirce je opticky par mm, ale sirsi plast s vetsim objemem vzduchu ti dovoli foukat na mensi tlaky bez zvyseneho rizika prorazeni (=lepsi trakce, vyssi pohodli) a za predpokladu stejneho tlaku vzduchu ma sirsi plast dokonce nizsi valivy odpor. Negativem je snad jenom o neco malinko vyssi hmotnost a horsi aerodynamicky odpor, ale predpokladam, ze MTB nepouzivas vetsinou pro jizdu po asfaltu prumery okolo 30 km/h (to bys pak mel uvazovat o jinych plastich nebo rovnou i jinem druhu kola).
    Zvlast pokud jezdis na HT, urcite bych ti proto doporucil variantu s sirkou 2.25".

    [ Zpět ]
    Datum: 22.11.2009
    Autor: vasek
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Schwalbe RR?

         

    A co NN dozadu a dopredu dat SS?
    Sirku bych resil podle terenu. Ale vzhledem k tomu, ze stejne inklinujes k sirsim ajeden 2.25 uz mas, klidne bych zustal u tohoto rozmeru.

    BTW - co ta silnicka? Nejak ses pak uz nevyjadril.

    [ Zpět ]
    Datum: 22.11.2009
    Autor: Murphy
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Schwalbe RR?

           

      NN vzadu se strašně rychle sjíždí...

      [ Zpět ]
      Datum: 22.11.2009
      Autor: Jarda
      Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Schwalbe RR?

             

        Jinak platí už to co napsal vasek: "...ten s hrubsim vzorkem ma jit dopredu kvuli vedeni stopy a brzdeni, dozadu patri ten s mensim valivym odporem..."

        [ Zpět ]
        Datum: 22.11.2009
        Autor: Jarda
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Schwalbe RR?

             

        A kdyz opomenu, ze se rychle sjizdi, da se rici, ze zabiraji lip nez RR? RR v blate silene prokluzujou

        [ Zpět ]
        Datum: 23.11.2009
        Autor: Hrabe-X
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Schwalbe RR?

               

          NN jsou i na zadním samozřejmě výrazně lepší než RR.
          Na bahno není speciál ale ani NN ani RR, i když NN je i na bahně o něco lepší než RR.

          [ Zpět ]
          Datum: 23.11.2009
          Autor: Mlok
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Schwalbe RR?

                 

            diky a myslis, ze ma opodstatneni to, ze se ty plaste pouzivaji vzadu opacne nez vpredu? Testovali jste to nekdo?

            [ Zpět ]
            Datum: 23.11.2009
            Autor: Hrabe-X
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Schwalbe RR?

                   

              Jak opačně ? Myslíš tím směr vzorku ?

              [ Zpět ]
              Datum: 23.11.2009
              Autor: Jarda
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Schwalbe RR?

                     

                jasne!

                [ Zpět ]
                Datum: 23.11.2009
                Autor: Hrabe-X
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Schwalbe RR?

                   

              Určitě. I když na zadním kole to prohození směru pláště tak moc velký rozdíl není. Na předním to je ale velký rozdíl.
              Ono nejen že boční špuntý jsou jinak dle směru pláště, ale také středový vzorek má v jednom směru náběhové hrany a v druhém ne.

              Každopádně je na zadním i předním lepší jezdit pláště dle doporučení Schwalbe.

              [ Zpět ]
              Datum: 23.11.2009
              Autor: Mlok
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Schwalbe RR?

                     

                ok, budu tak cinit...dik

                [ Zpět ]
                Datum: 23.11.2009
                Autor: Hrabe-X
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Schwalbe RR?

                   

              Myslím, že naráží na to, že dle doporučení Schwalbe je zadní vzorek vedený v opačném směru než přední. Taky jsem nad tím přemýšlel proč - dokážete to někdo vysvětlit ?

              [ Zpět ]
              Datum: 23.11.2009
              Autor: William
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Schwalbe RR?

                     

                uz to vysvetlil Mlok

                [ Zpět ]
                Datum: 23.11.2009
                Autor: Hrabe-X
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Schwalbe RR?

           

      Když už kombinace NN/SS, tak jedině NN dopředu, opačně to je špatný nápad (SS vepředu vede dost bídně, vzadu NN bude mít z těch tří zmiňovaných Schwalbe největší valivý odpor).
      A jestli NN/SS nebo NN/RR si musí rozhodnout sám. SS je o trošku pomalejší než RR (tedy se SS si oproti NN už pomůže jen velmi málo), RR drží i nepatrně lépe. SS zase má o malinko lepší výdrž a o malinko lepší odolnost (i když kdo chce větší odolnost, tak je stejně lepší sáhnout po double defense verzích u obou z nich).

      [ Zpět ]
      Datum: 23.11.2009
      Autor: Mlok
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Sirka plastu vs. jejich valivy odpor

         

    Dostal jsem obalkou tuhle zpravu, bohuzel uzivatel Hrabe-X zpravy posila, ale nepreje si odpovedi na svoje dotazy (?) a ma zakazan jejich prijem, tak to zkopiruju sem, treba to zajima vic lidi:

    Hrabe-X

    "Vim, ze se tady uz psalo o tom, ze ma 23mm plast nizsi odpor nez 19mm, ale
    nemyslim, ze se to da zobecnit na vsechny rozmery do nekonecna. Pak by jsme
    mohli vozit i gumy z traktoru. To je prece nesmysl."

    [ Zpět ]
    Datum: 23.11.2009
    Autor: vasek
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Sirka plastu vs. jejich valivy odpor

           

      Samozrejme to nesmysl je, plati to vsechno po urcite hranice.
      Jednou z nich je rychlost, kdy od nejakych 25 km/h zacne nad valivym odporem prevazovat odpor aerodynamicky, takze je zvlast na prednim kole vyhodnejsi pouziti uzsiho plaste.
      Dalsi z hranic je hmotnost takoveho kola, zvlast ve forme rotujici neodpruzene hmoty a navic po jeho obvodu. Takovy siroky balon by byl tak tezky, ze by vubec uvedeni takoveho kola do pohybu stalo tak vysoky vykon, ze vyhoda jeho nizsiho valiveho odporu bude zanedbatelna.
      Dalsi hranici bude teoreticky i to, ze od nejakeho obsahu stycne plochy plaste s jizdnim povrchem bude zase treni a tim jeho odvalovani ztizene uz z principu, ale propocet od jakeho obsahu to bude rad prenecham fyzikum. Kazdopadne je tu rec o jizdnich kolech, tak snad malokoho na ne napadne nazouvat pneumatiky od traktoru a budeme se pohybovat v beznejsich rozmerech.

      [ Zpět ]
      Datum: 23.11.2009
      Autor: vasek
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
      • Re: Sirka plastu vs. jejich valivy odpor

             

        to byla nadsazka, chtel jsem rict, ze si nemyslim, ze 2,225 maji mensi valivy odpor nez 2,1. A myslim jenom valivy odpor, nic jinyho.

        [ Zpět ]
        Datum: 23.11.2009
        Autor: Hrabe-X
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Sirka plastu vs. jejich valivy odpor

               

          Maji. Potvrzeno presnymi merenimi ve zkusebnach. Pokud neveris, sel by urcite dohledat odkaz, jak mereni probiha a konkretni vysledky.

          [ Zpět ]
          Datum: 23.11.2009
          Autor: vasek
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Sirka plastu vs. jejich valivy odpor

               

          Mají. Za předpokladu, že jsou nafoukány na stejný tlak. Vtip je v tom, že širší lze nafoukat na nižší tlak, aniž bys je procvakl, tudíž se tak zpravidla foukají, a tudíž ve finále mají valivý odpor zpravidla větší.

          [ Zpět ]
          Datum: 23.11.2009
          Autor: Joe-CUBE
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Sirka plastu vs. jejich valivy odpor

               

          Je to ještě trošku složitější než napsal vasek a Joe-Cube.

          Obecně platí, že širší plášť nafoukaný na stejný tlak má menší valivý odpor pouze pro slicky.
          U širších plášťů je to samozřejmě vždy omezené tím, že balóny typu 2,25 nelze nafoukat na takové tlaky jako třeba silniční 22mm pláště.

          Pro pláště se vzorkem žádné obecné pravidlo neplatí a vždy záleží na konkrétním plášti.
          Dle měření z reálu (v tomto případě to byl dokonce test z reálné jízdy přímo v reálném prostředí, kolo osazené watmetrem a měřilo se velké množství jízd stejného úseku pro eliminici chyb) se některé současné bikové pláště chovají tak, že na asfaltu mají téměř stejný valivý odpor pro různé tlaky. U některý lechce valivý odpor s větším tlakem klesá, ale rozdíly nejsou nijak velké (u slicků jsou ty rozdíly mnohem větší).

          A teď co jsem psal nedávno v jiném vláknu. Teď nedávno se na BF objevil test valivého odporu silničních pláštů a konečně jsem srovnal nabušené silniční pláště (měřilo se pro 7 a 9 atm.) s rychlejšími bikovými plášti (bikové vše měřeno na 2,5 atm.).
          A srovnání mě samotného překvapilo. Ty nejrychlejší bikové pláště (v UST variantě, která je valivým odporem o něco níže) dopadly excelentně a byly zcela srovnatelné s průměrnými nabušenými silničními plášti.

          Konkrétně čísla potřebného výkonu pro udržení rychlosti 20km/h na asfaltu pro zatížení kola 50kg (to je +- pro 75kg jezdce a zadní kolo):
          - RR UST 2,25 20W
          - nejlepší silniční pláště z testu 17W (už přepočítáno na 20km/h, ty silniční se testovali pro větší rychlosti a měli o to větší valivý odpor)
          - nejhorší silniční pláště v testu až ke 30W (tedy obrovské rozdíly)
          - většina kolem 20-23W
          - RR dušový s duší 2,25 25W
          - NN UST 2,25 25W
          - NN dušový s duší 28W

          A překvapivě tedy i ty nabušené silniční slicky mají vůbec problém překonat málo nafoukaný UST RR 2,25.
          Některé nejrychlejší bikové pláště a zvlášť při použití bez duší jsou na tom prostě s valivým odporem na vynikající úrovni a v podstatě je nějak extrémně nelze překonat (tedy aby měl menší valivý odpor) žádným jiným pláštěm na trhu.
          A vůbec přitom není třeba ty rychlé bikové foukat na to na velké tlaky ale je to pro rozumné tlaky které se v reálu jezdí.

          U srovnání bikových 2,1 x 2,25 při stejném tlaku hrozně záleží na tom, zda ty 2,1 jsou zcela totožné s těmi 2,25 a liší se jen šířkou nebo ne.
          V praxi často zcela stejné nejsou a i se např. liší nepatrně výška vzorku a jiné detaily (kde ty širší mají vyšší a pomalejší vzorek), proto nelze jednoduše srovnávat.
          Pokud stejné jsou, tak valivý odpor je u toho širšího při stejném tlaku buď stejný nebo menší (nikdy ale není větší u toho širšího).
          Z praxe jeden příklad třeba pro RR 2,1 x 2,25 předchozí vzorek a dušová verze (pro nový vzorek není k dispozici měření 2,1 šířky) je valivý odpor +- stejný, rozdíl v řádu chyby měření.

          Samozřejmě jsou tu další faktory o kterých píše vasek a to hlavně ta aerodynamika, která na silnici pro větší rychlosti zcela převáží a proto se nikdy široké pláště na silnici vozit nebudou. K tomu ještě výhoda nižší váhy pro ty uzoučké.

          A teď další podstatná věc pro bikové pláště. Všechna ta měření velkého množství silničních a bikových plášťů odpovídají pevnému povrchu jako je asfalt.
          Pro měkčí povrchy to je ale celé ještě trošku jinak a měření tu je minimum, v podstatě jen jeden rozsáhlý test, který byl velmi poučný ale pouze pro 3 typy plášťů. Konkrétně je tento test:
          http://data.mlok.net/Rolling_Resistance_Eng...

          A pro měkké povrchy (typ louka) je to jednoduché. Tam platí dvě pravidla (vyšlo to tak pro všechny tři ty pláště v testu, tedy pro zástupce všech typů vzorků):
          - čím širší plášť, tím menší valivý odpor
          - čím menší tlak v plášti, tím menší valivý odpor (tohle je velmi zajímavé a mnoho lidí překvapí)

          Na středně tvrdém povrchu typu šotolina jsou rozdíly poměrně malé:
          - šířka téměř nevlivní valivý odpor
          - čím nižší tlak, tím opět menší valivý odpor (i když rozdíly jsou výrazně menší než pro povrch typu tráva)

          V reálu pak na biku potkáme všechny typy povrchů a pro kombinovaný povrch nakonec vychází, že je nejlepší širší a méně nafoukaný plášť (což si většina lidí myslí přesně naopak).
          Samozřejmě maximáln vhodná šířka je limitovaná dalšími faktory a to váha pláště (nad 2,25 šířkou s další narůstající šířkou roste už extrémně váha pláště) a pak potřeba širšího ráfku pro široké pláště.
          Tedy pro XC ježdění už nad 2,25 šířku moc smysl nemá pro příliš velkou váhu a potřebu příliš širokého ráfku (další váha navíc).

          [ Zpět ]
          Datum: 24.11.2009
          Autor: Mlok
          Hodnocení: +4 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Sirka plastu vs. jejich valivy odpor

                 

            Tady jedna přehledná tabulka sesbíraných mnoha měření z Bike magazinu pro větší množství plášťů:
            http://data.mlok.net/tires.xls
            Tady je měření právě pro těch 2,5 baru, 20km/h a 50kg zatížení kola.
            Tady jeden z testů silničních plášťů:
            http://www.rouesartisanales.com/article-1503651...
            Pro srovnání je třeba přepočítávat na stejnou rychlost (tady je to aspoň jednoduché, že valivý odpor roste lineárně s rychlostí, což je nejen teoreticky, ale i pro reálné pláště ověřeno, tedy lze to skutečně snadno přepočítat) a zatížení.

            [ Zpět ]
            Datum: 24.11.2009
            Autor: Mlok
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Sirka plastu vs. jejich valivy odpor

                   

              byla by prosim k dispozici i tabulka se silnicnimi plasti?
              zajimalo by me hlavne, jak si stiji schwalbe blizzard
              dik

              [ Zpět ]
              Datum: 27.11.2009
              Autor: Hrabe-X
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Sirka plastu vs. jejich valivy odpor

                     

                Testů silničních plášťů je minimum, teď mi nenapadá jiný než ten v tom odkazu v tom mojem předochozím příspěvku (tabulka je úplně dole v tom testu).
                Proto žádná souhrná tabulka z mnoha testů (jako je ta pro bikové) není.

                [ Zpět ]
                Datum: 28.11.2009
                Autor: Mlok
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Sirka plastu vs. jejich valivy odpor

                 

            Jiste ze to neni tak jednoduche, ale nechtelo se mi psat slohovku jeste o ruznem povrchu, vzorku plastu apod. ;o) Jenom vyvratit zazity mytus, ze se nutne s MTB na silnici clovek nesmyslne nadre :o)

            [ Zpět ]
            Datum: 24.11.2009
            Autor: vasek
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Sirka plastu vs. jejich valivy odpor

                 

            Hmm, to je teda dost zajímavý zjištění, měl jsem vždycky za to a asi budu i dál, že když si MTB pláště nafouknu na vysoký tlak (něco pod max) tak na asfaltu jedou rychlej než např. na poloviční tlak, to potom jakoby plavou none??

            [ Zpět ]
            Datum: 25.11.2009
            Autor: Egesi
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Sirka plastu vs. jejich valivy odpor

                   

              Precti si to jeste jednou, nikdo tady netvrdi, ze bys mel pro dosazeni nizsiho valiveho odporu plaste jedouciho po asfaltu upustit vzduch.

              [ Zpět ]
              Datum: 26.11.2009
              Autor: vasek
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Sirka plastu vs. jejich valivy odpor

                   

              Jak jsem psal. Pokud to jsou slicky, tak je to jednoduché, tam čím víc nafoukáš, tím lépe pojedou.
              U bikových záleží vždy na konkrétním případě a nabušením mohou jet o něco rychleji (bavíme se teď pouze o asfaltu) a nebo taky téměř nemusí.
              Každopádně méně nahuštěný plášť na asfaltu rychlejší nebude nikdy, maximálně je +- stejné.

              Nejčastější případ pro pláště se vzorkem je ten, že s nahuštěním valivý odpor nepatrně klesá, ale rozdíly jsou minimální. Takže pak rozdíl třeba mezi 2 bary pro 2,25 plášť a 4 bary je třeba jen 20W x 18W (pro udržení 20km/h a zatížení 50kg kola, tedy pro zadní kolo pro cca 75kg jezdce).

              Mohou se najít ale i pláště se vzorkem, kde větší nafoukání může přinést i větší zlepšení.

              Třeba pro RR UST 2,25 foukat velké tlaky nemá smysl.

              [ Zpět ]
              Datum: 26.11.2009
              Autor: Mlok
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Sirka plastu vs. jejich valivy odpor

                 

            zajimavy....
            este prosim o vysvetleni pojmu UST. Je to slick?

            ta tabulka je hodne dobra.
            dik

            [ Zpět ]
            Datum: 26.11.2009
            Autor: Hrabe-X
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Sirka plastu vs. jejich valivy odpor

                   

              UST = bezdušový plášť (tubeless). Obvykle má zesílené boky a bývá těžší než "dušák".

              [ Zpět ]
              Datum: 26.11.2009
              Autor: hekynen
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
            • Re: Sirka plastu vs. jejich valivy odpor

                   

              UST je bezdušový plášť, který těsní sám o sobě (tedy lze s UST ráfkem použít i bez tmelu). Ještě lze použít (pro ten menší valivý odpor) i dušový plášť bez duší s bezdušovou sadou.

              Valivý odpor bezdušových řešení (všech) je znatelně menší než řešení s duší a je jedno, zda je použit UST plášť nebo dušový bez duše s bezdušovou sadou.

              U silniček adekvátní bezdušové řešení neexistuje (galuska je něco úplně jiného a navíc nemá takové zlepšení oproti dušovým silničním plášťům při těch velkých tlakách), protože je tohle řešení omezené maximálním použitelným tlakem (pro větší tlaky je problematické zajistit, aby plášť nemohl vyskočit z ráfku), který by byl pro silniční pláště strašně nízký.

              To je jeden z důvodů, proč ty bikové pláště dopadnuly až tak dobře.

              [ Zpět ]
              Datum: 26.11.2009
              Autor: Mlok
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Sirka plastu vs. jejich valivy odpor

                     

                sakra, to sou nedostatky....jak vypada ta sada? co jinyho tam dam misto ty duse?
                Umim si predstavit bezdusovej plast a v nem dusi, ale tohle ne.....

                [ Zpět ]
                Datum: 26.11.2009
                Autor: Hrabe-X
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Sirka plastu vs. jejich valivy odpor

                       

                  Třeba NoTubes sada vypadá takto:
                  http://www.notubes.com/product_info.php/cPath...
                  Funguje to úplně stejně jako UST pláště (tedy místo duše tam nepřijde nic, je to bezdušové řešení), jen to musí vyřešit problémy, které tam jsou navíc oproti UST plášť + UST ráfek (tohle řešení těsní samo o sobě bez čehokoliv dalšího).

                  Tedy je třeba vyřešit těsnost ráfku (když není UST) a těsnost pláště.
                  UST ráfek se liší tím, že nemá od pláště díry na niple a je tedy plný a jedinou díru má na UST ventilek.
                  Těsnost ráfku se řeší tak, že nejprve přijde standardní páska přes niple (třeba stejná jako by se použila s dušemi) a přes to přijde další páska, která je gumová, její současní je ventilek a ještě má speciální tvar (který vlastně tak trošku simuluje tvar UST ráfku), aby šlo lépe ty dušové pláště bez duší nafoukat. Tahle páska může trošku připomínat jako by to byla jen část duše, jen do ráfku.
                  A pak je třeba zajistit těsnost samotného pláště, to zajistí tmel. Některé pláště proto nelze takto použít, protože jsou moc řídké a propouští i samotný tmel přes boky pláště.

                  UST pláště s duší se moc nepoužívají, to je zcela nevhodné řešení.

                  A pak existují takové něco mezi ráfky, dělá je NoTubes. Např. tenhle:
                  http://www.notubes.com/product_info.php/cPath...
                  To je takový hybrid mezi UST ráfkem a klasickým. Tvarem patek je skoro stejný jako UST ráfek, tedy je uzpůsobený použití řešení bez duší bez té gumové pásky.
                  Díry na niple ale má klasické jako normální ráfek (tohle řešení pro samostatný ráfek má zásadní výhodu ve váze, samostatný UST ráfek je v podstatě pouze Mavic 819 a ten je těžký jako prase), takže je nutné pro zatěsnění použít pásku.
                  Stačí ale pouze speciální zase přímo jejich žlutá páska, je to popsáno u toho ráfku dole. A ta má pouhých 5g.
                  A s tou žlutou páskou se z toho v podstatě stane UST ráfek a použije se to už jen s UST ventilkem. S UST plášti to pak těsní bez tmelu (i když tmel se používá i u UST plášťů kvůli defektům).

                  [ Zpět ]
                  Datum: 26.11.2009
                  Autor: Mlok
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: Sirka plastu vs. jejich valivy odpor

                         

                    Jsou také možné i kombinace, tedy např. použití dušového pláště na UST ráfku, kde stačí pouze dát tmel na zatěsnění pláště.

                    A pak samostatnou kapitolou je, které řešení lze jak dobře foukat bez použití kompresoru (nejsnáze lze vždy foukat UST pláště + UST ráfky, kompresor je sem tam potřeba ale i tady, především na nasazení staršího již delší dobu používaného pláště).

                    [ Zpět ]
                    Datum: 26.11.2009
                    Autor: Mlok
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: Sirka plastu vs. jejich valivy odpor

                         

                    dik za vycerpavajici odpoved.
                    Je to asi novinka, kdyz na ceskych obchodech takova vec neni....
                    S tou dusi do bezdusovy gumy sem to myslel jen jako nouzovy reseni pri defektu.

                    [ Zpět ]
                    Datum: 26.11.2009
                    Autor: Hrabe-X
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • Re: Sirka plastu vs. jejich valivy odpor

                           

                      To se mi nezda, i v CR s tim lidi jezdi uz roky.

                      [ Zpět ]
                      Datum: 26.11.2009
                      Autor: vasek
                      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                      • Re: Sirka plastu vs. jejich valivy odpor

                             

                        ja nemyslim bezdusovy gumy a rafky, ale prave tuhle sadu. O tom slysim poprve.

                        [ Zpět ]
                        Datum: 27.11.2009
                        Autor: Hrabe-X
                        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                        • Re: Sirka plastu vs. jejich valivy odpor

                               

                          Já s NoTubes jezdím od červce 2007... A vím o ní minim od 2006...

                          [ Zpět ]
                          Datum: 27.11.2009
                          Autor: hekynen
                          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                          • Re: Sirka plastu vs. jejich valivy odpor

                                 

                            Ja je mam od zimy 2006, a koupil jsem je kde jinde nez v CR :o)

                            [ Zpět ]
                            Datum: 27.11.2009
                            Autor: vasek
                            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                            • Re: Sirka plastu vs. jejich valivy odpor

                                   

                              Já to v zimě 2006 ještě neměl do čeho nalít ;-)). Bajka mám až od kfětna 2007...

                              No samo, kde jinde než v ČR! :)

                              [ Zpět ]
                              Datum: 27.11.2009
                              Autor: hekynen
                              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
                    • Re: Sirka plastu vs. jejich valivy odpor

                           

                      Autove bezdusaky jsou vevnitr drsne natolik, ze mi v servisu radili tam dusi nedavat, mohla by se pry poskodit (?). Jak je to s cyclo bezdusovymi plasti?

                      [ Zpět ]
                      Datum: 26.11.2009
                      Autor: Murphy
                      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                      • Re: Sirka plastu vs. jejich valivy odpor

                             

                        Cyklo bezdusaky se krome odolnejsi konstrukce a vyssi vahy lisi oproti klasickym plastum hladkou vnitrni vrstvou, co nepropousti vzduch (neco na zpusob latexu?). U bezdusovych kitu tuhle vrstvu vytvori to "mleko", ktere nasledne zatmeli i vznikle defekty. Takze jde.
                        Kazdopadne pokud defekt nepobere plast a tmel uvnitr plaste, vetsinou jde o riznuti, co se i s dusi tak snadno nezapravi (jasne ze existuji figle i na tohle, pro nouzove dojeti).

                        [ Zpět ]
                        Datum: 26.11.2009
                        Autor: vasek
                        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                        • Re: Sirka plastu vs. jejich valivy odpor

                               

                          Když je tam díra jak do..., tak existují jen dvě finty: nový plášť a pěškobus. Já jednou klapal 8 km.. :-)

                          [ Zpět ]
                          Datum: 26.11.2009
                          Autor: hekynen
                          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
                          • Re: Sirka plastu vs. jejich valivy odpor

                                 

                            Loni jsem bral stopare nestopare - silnickar bez retezu - asi 20 nebo 30 km od domova. Divil se, kdyz jsem ho nalozil, i kdyz nemaval. Ja si takhle jednou musel zavolat taxik. ;-(
                            A pak jeste existuje moznost stribrne "NASA" pasky a jak nekde nekdo psal - vycpat plast treba travou. ;-)

                            [ Zpět ]
                            Datum: 26.11.2009
                            Autor: Murphy
                            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
                            • Re: Sirka plastu vs. jejich valivy odpor

                                   

                              Byl tam zákaz vjezdu (bývalá zakázaná zóna-hraniční pásmo), signál žádný a ani žádná zázračná páska v kapse. Zato ale miliarda komárů. Což byla slušná motivace i v tretrách uhánět docela svižně:-D. Holt lužní lesy... Kámoš taky takhle chytl na silničce stopa. Vedl kolo a zastavilo mu auto. Hodili ho aspoň na vlak. Takže slušní lidé stále existují;-).

                              [ Zpět ]
                              Datum: 26.11.2009
                              Autor: hekynen
                              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                              • Re: Sirka plastu vs. jejich valivy odpor

                                     

                                Tak to nebyl on. Ja toho sveho vezl do Zelezne Rudy. ;-)
                                Zajimalo by mne, jak je to s tim vycpavanim. Na MTB by to snad slo.

                                [ Zpět ]
                                Datum: 26.11.2009
                                Autor: Murphy
                                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                • Re: Sirka plastu vs. jejich valivy odpor

                                       

                                  Do riznute diry se dava cokoliv, co zabrani dusi "vyhreznout" ven. Vzhledem k tomu, co za odpadky se bezne vali po lesich, tak kousek kartonu, kus nejake tvrdsi folie nebo gumy, casto sebou vozime ruzne muslitycinky nebo gely, tak jejich obal atd. atd., moznosti jsou. Jenom to chce mit pro kazdy pripad sebou tu dusi i pro bezdusaky.

                                  [ Zpět ]
                                  Datum: 26.11.2009
                                  Autor: vasek
                                  Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
                    • Re: Sirka plastu vs. jejich valivy odpor

                           

                      UST pláště se tu jezdí stejně jako jinde už řadu let.
                      Znám jedince, co je jezdí už více než 5 let.
                      Já vozím UST 2 roky. Chtěl jsem přejít na bezdušové řešení už dříve, ale líbí se mi pouze varianta UST pláště + UST ráfky a dříve jsem nemíval UST ráfky.

                      Důvody, proč se začala bezdušová řešení v poslední době více jsou podle mě dva:
                      - UST pláště jsou v posledních 2-3 letech už výrazně lehčí (třeba u Schwalbe cca 120-130g navíc oproti klasické verzi, což už celkem jde), dříve byl rozdíl váhy mnohem větší a dost lidí odradila ta šílená váha (před více lety UST pláště 2,25 klidně kolem 900g, dnes třeba RR 2,25 kolem 660g, NN 2,25 kolem 710g). A k UST plášti jsou nutné UST ráfky, což je záležitost v podstatě jen dražších zapletených kol, i když dnes už postupně pronikají do levnějšího segmentu
                      - rozšířili se více bezdušové sady, takže lze udělat superlehké bezdušové řešení (což zaujalo závodníky), dušová obyč verze pláště + sada je nejlehčí řešení (i když zase má oproti UST více nevýhod jako odolnost, obtížnější montáž). A hlavně není třeba pro tuhle variantu UST ráfek a tedy za levno si to může pořídit každý

                      A pro nouzové dojetí jak psal vasek se duše do UST plášťů používá, jednu duši také trvale sebou vozím (i když jsem ji ještě za ty dva roky nemusel použít nikdy, stále prodlužuju dobu na UST bez defektu, který bych musel řešit, tedy vždy mi defekt zacelil tmel tak, že jsem ani nemusel na vyjížďce dofukovat - přitom trnů jsem už našel za tu dobu kolem 15ti - při výměně/doplňování tmelu a kontrole pláště se ty místa zacelena po trnu najdou)

                      [ Zpět ]
                      Datum: 27.11.2009
                      Autor: Mlok
                      Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                      • Re: Sirka plastu vs. jejich valivy odpor

                             

                        A jeste jsem vid

                        [ Zpět ]
                        Datum: 27.11.2009
                        Autor: jf
                        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                        • Re: Sirka plastu vs. jejich valivy odpor

                               

                          He he, nějak mi to kikslo a odeslalo se to.
                          Ještě jsem viděl plašť pro horske kolo, který byl kompletní, tedy něco jako galuska pro horske kolo. Patrně určené k montáži na jakýkoliv ráfek. Při píchnutí se to asi moc spravit nedá, patrně jen tmelem zevnitř.

                          [ Zpět ]
                          Datum: 27.11.2009
                          Autor: jf
                          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                          • Re: Sirka plastu vs. jejich valivy odpor

                                 

                            Uz se vyrabi nejaky patek dokonce i galusky pro MTB, na to ale musi byt galuskovy 26" MTB rafek. A ceska fa Tufo vyrabela donedavna tzv. plastovky, coz byly v podstate taky galusky, jenom s patkami pro montaz na normalni plastove rafky, nekdo to tu vozil. Uz se ale tusim vazne nevyrabeji.

                            [ Zpět ]
                            Datum: 27.11.2009
                            Autor: vasek
                            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                            • Re: Sirka plastu vs. jejich valivy odpor

                                   

                              Tak TUFO vyrábělo a vyrábí tzv. plášťovky, fakticky je to galuska s patkou do normálího ráfku, ale jen na silnici a cyklokros.
                              Pro MTB vyrábí bezdušové galusky, ale na ty je potřeba speciální ráfek.

                              Plášťovky pro MTB pokud vím nikdy nedělali, ale něco na ten způsob dělá Slime:
                              http://www.kupkolo.cz/produkty/Pneu_66/MTB_221...

                              [ Zpět ]
                              Datum: 27.11.2009
                              Autor: Joe-CUBE
                              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                              • Re: Sirka plastu vs. jejich valivy odpor

                                     

                                Vidis, ja myslel, ze uz plastovky prestali delat, nekde se o tom mluvilo.

                                [ Zpět ]
                                Datum: 27.11.2009
                                Autor: vasek
                                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                • Re: Sirka plastu vs. jejich valivy odpor

                                       

                                  Na webu je furt mají... jinak na silnic a cyklokros to moc nechápu, buď mám galusky a galuskový ráfky nebo pláště a plášťový ráfky. Plášťovka má o patku víc gumy než galuska což je asi 20% její hmotnosti (50-60g), to na obvodu kola silničního kola není málo.
                                  Naopak na MTB, kde galuskové ráfky nejsou běžné - vím jedině o těch tufáckejch přes 40 prutů - tam je plášťovka jednoduché a levné řešení, pokud se smíříš s tou hmotností.

                                  [ Zpět ]
                                  Datum: 27.11.2009
                                  Autor: Joe-CUBE
                                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                  • Re: Sirka plastu vs. jejich valivy odpor

                                         

                                    Taky to nechapu. Maji sice nizsi valivy odpor, ale s daleko vyssi hmotnosti se to moc nevyplati.
                                    U MTB vyrabi galuskove rafky vic firem, ale galusky samotne co vim snad jenom prave Tufo. Kazdopadne jsme se s jednim znamym odsud jednou pidili po tom, kde bere Tufo "svoje" karbonove MTB galuskove rafky a jestli si vzpominam dobre, dostali jsme se ke klasice Xentis. Musel bych to ale overit.

                                    [ Zpět ]
                                    Datum: 27.11.2009
                                    Autor: vasek
                                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                              • Re: Sirka plastu vs. jejich valivy odpor

                                     

                                ale dělali, mám je na kole a pár kousků v zásobě. byly k nim doporučené typy ráfků /osobně mám Mavic/, když jsem je zkoušel třeba na Remerxech, tak to nebylo ono. myslím, že hlavně ona neuniverzálnost a z toho vyplývající problémy při montáži, vedly k zastavení výroby, silniční plášťovky přežívají dál. škoda, že nejsou běžně dostupné galuskové ráfky na 26", nákup zapletených setů od Tufa se svinsky prodraží,běžný zájemce pak má jen malou možnost výhody galusky v terénu vyzkoušet

                                [ Zpět ]
                                Datum: 03.12.2009
                                Autor: vladaza
                                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                            • Re: Sirka plastu vs. jejich valivy odpor

                                   

                              Aha, tak se omlouvám za mystifikaci, Vladaza teď potvrdil, že TUFO MTB plášťovky dělala...

                              [ Zpět ]
                              Datum: 03.12.2009
                              Autor: Joe-CUBE
                              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: Sirka plastu vs. jejich valivy odpor

                         

                    Takze pokud mam klasicky rafky a gumy (RR a NN), tech 65$ je jedina investice?
                    Jak jsou na tom s "ridkosti" vyse zminene RR a NN? nebudou propoustet?

                    dik

                    [ Zpět ]
                    Datum: 27.11.2009
                    Autor: Hrabe-X
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • Re: Sirka plastu vs. jejich valivy odpor

                           

                      Vzdyt to pisu vys, ten tmel zabrani propousteni vzduchu.

                      [ Zpět ]
                      Datum: 27.11.2009
                      Autor: vasek
                      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                      • Re: Sirka plastu vs. jejich valivy odpor

                             

                        Teda takhle, kdyz uz se muzou davat ty odkazy..
                        http://www.nakole.cz/diskuse/10710-schwalbe-rr...

                        [ Zpět ]
                        Datum: 27.11.2009
                        Autor: vasek
                        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                        • Re: Sirka plastu vs. jejich valivy odpor

                               

                          Aha, tak jeste jednou, to je den :o)
                          Nevsiml jsem si, ze reagujes na Mlokovu poznamku o ridkosti nekterych konkretnich plastu. NN i RR naprosto v pohode, vozim je s NoTubes od r. 2006 uz nekolikate.

                          [ Zpět ]
                          Datum: 27.11.2009
                          Autor: vasek
                          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                          • Re: Sirka plastu vs. jejich valivy odpor

                                 

                            parada.dik

                            [ Zpět ]
                            Datum: 27.11.2009
                            Autor: Hrabe-X
                            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                          • Re: Sirka plastu vs. jejich valivy odpor

                                 

                            Neměla by ta sračka upchat i ten řídký plášť? ;-)

                            [ Zpět ]
                            Datum: 27.11.2009
                            Autor: hekynen
                            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                            • Re: Sirka plastu vs. jejich valivy odpor

                                   

                              Teoreticky ano, ale nekterych plastu pry fakt ten problem je.

                              [ Zpět ]
                              Datum: 27.11.2009
                              Autor: vasek
                              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                            • Re: Sirka plastu vs. jejich valivy odpor

                                   

                              Ono se pak stane, že tmel normálně začne prolézat skrz stěnu pláště.

                              [ Zpět ]
                              Datum: 28.11.2009
                              Autor: Mlok
                              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                              • Re: Sirka plastu vs. jejich valivy odpor

                                     

                                Až tak? Já měl právě celou dobu za to, že to ten tmel všechno ucpe...

                                [ Zpět ]
                                Datum: 28.11.2009
                                Autor: hekynen
                                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
                                • Re: Sirka plastu vs. jejich valivy odpor

                                       

                                  U většiny plášťů ano, ale u některých ne. Možná kdyby se použil nějaký jiný hustší tmel než NoTubes a ještě k tomu hodně, tak by to fungovalo (to je ale jednoduší použít jiný plášť).

                                  [ Zpět ]
                                  Datum: 28.11.2009
                                  Autor: Mlok
                                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                          • Re: Sirka plastu vs. jejich valivy odpor

                                 

                            Jen doplním, že Schwalbe jsou s NoTubes sadou bezproblémové všechny, dokonce i ultralehoučké Fast Fredy.

                            [ Zpět ]
                            Datum: 28.11.2009
                            Autor: Mlok
                            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: Sirka plastu vs. jejich valivy odpor

                         

                    prosim, nejak se nevyznam v tech rozmerech...
                    ktery je vhodny pro MTB 2,1?

                    [ Zpět ]
                    Datum: 03.12.2009
                    Autor: Hrabe-X
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • Re: Sirka plastu vs. jejich valivy odpor

                           

                      Něco jako obecně vhodný rozměr neexistuje. Záleží, co a jak jezdíš.
                      Tady moc nejde o valivý odpor, jen ta šířka třeba při výběru 2,1 x 2,25 je téměř fuk, rozdíly minimální.
                      Širší jsou o něco těžší, u některých plášťů širší jsou rovnou jinak koncipované (tedy mají vyšší a pomalejší vzorek, protože jsou určené do náročnějšího terénu).
                      Pod 2,1 šířku bych na bike nedával určitě. Jestli širší nebo výrazně širší si každý musí říct sám dle toho co jezdí.

                      Obecně bych to viděl 2,1-2,25 na vyloženě XC ježdění.
                      2,25-2,4 na drsné XC/AM až lehčí enduro.

                      2,25 je pak navíc taková lámající se šířka, co se týká váhy. Tím chci říct, že váhový skok pro další širší rozměr nad 2,25 bývá poměrně velký. Což je důvod, proč hodně lidí jezdí právě 2,25tky.

                      A také vždy záleží na konkrétním plášti, protože v reálu jsou ty šířky pro udanou teoretickou velmi různé.
                      Třeba dokonce v rámci jedné značky (Schwalbe), tak UST verze jsou širší a např. 2,25 NN a RR jsou téměř tak široké jako dušové 2,4.

                      Já třeba vozím na všech kolech UST 2,25 NN nebo RR (dle kola a jeho použití v různých kombinacích od RR/RR, přes NN/RR až po NN/NN).

                      Ty užší jsou pak také limitované tím, že je není možné foukat na menší tlaky jinak budeš prorážet.

                      [ Zpět ]
                      Datum: 04.12.2009
                      Autor: Mlok
                      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                      • Re: Sirka plastu vs. jejich valivy odpor

                             

                        ja sem tatar, moc se omlouvam, zapomnel sem prilozit link.
                        jde mi o tohle:
                        http://www.cheapbikeparts360.com/products/stans...

                        [ Zpět ]
                        Datum: 04.12.2009
                        Autor: Hrabe-X
                        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                        • Re: Sirka plastu vs. jejich valivy odpor

                               

                          NoTubes sada a předělání na bezdušáky s šířkou pláště nijak nesouvisí.
                          Jde jen o to, zda daný plášť funguje s NoTubes a jestli se ti ho podaří nafouknout (to vždy záleží na konkrétní kombinaci ráfek x plášť, někdy to může jít dobře bez jakékoliv pomocné metody i jen velkou pumpou, někdy i s kompresorem je nutné použít pomocnou metodu typu nafoukat nejprve s duší, pak vyháknout pouze jednu patku, duši vyndat a nafoukat bez duše).
                          Třeba Schwalbe fungují s NoTubes všechny.
                          Pokud máš dušové klasické ráfky, tak bys měl použít pro předělaní na bezdušové řešení pomocí NoTubes dušový plášť. UST pláště nejsou ani se sadou vhodné na neUST ráfek.

                          [ Zpět ]
                          Datum: 04.12.2009
                          Autor: Mlok
                          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                          • Re: Sirka plastu vs. jejich valivy odpor

                                 

                            ok a proc teda nabizeji nekolik variant 21.5-24,5 nebo 28-34mm atd.
                            jakou bys koupil pro 2,1 plaste?

                            [ Zpět ]
                            Datum: 04.12.2009
                            Autor: Hrabe-X
                            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                            • Re: Sirka plastu vs. jejich valivy odpor

                                   

                              Varianty nesouvisí s šířkou pláště, ale s šířkou ráfku. Dle varianty je jinak široká jak ta lepící páska přímo na niple (místo které lze použít i klasickou původní pásku), tak ta gumová páska s ventilkem.

                              [ Zpět ]
                              Datum: 04.12.2009
                              Autor: Mlok
                              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                              • Re: Sirka plastu vs. jejich valivy odpor

                                     

                                Na většinou běžných XC-AM ráfků budeš potřebu standardní verzi, tzn. 21,5-24,5mm.

                                [ Zpět ]
                                Datum: 04.12.2009
                                Autor: Mlok
                                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                • Re: Sirka plastu vs. jejich valivy odpor

                                       

                                  Přímo na stránkách NoTubes je to uvedeno včetně vyjmenování řady ráfků (funguje to samozřejmě na všech podobných ráfkách nejen na těch vyjmenovaných):
                                  http://www.notubes.com/tubeless_system.php...

                                  [ Zpět ]
                                  Datum: 04.12.2009
                                  Autor: Mlok
                                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                              • Re: Sirka plastu vs. jejich valivy odpor

                                     

                                ok...
                                dik
                                asi do toho pudu

                                [ Zpět ]
                                Datum: 04.12.2009
                                Autor: Hrabe-X
                                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Sirka plastu vs. jejich valivy odpor

                   

              Jo. Je to zkratka podle jejich určení: Úplně suchá trať:-)))

              [ Zpět ]
              Datum: 26.11.2009
              Autor: Joe-CUBE
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Sirka plastu vs. jejich valivy odpor

                     

                To moc nesedí, když naopak díky možnosti vozit ještě výrazně nižší tlaky sedí i na mokru lépe.

                Takže správný význam té zkratky je úplně skvělá trakce :-)

                [ Zpět ]
                Datum: 26.11.2009
                Autor: Mlok
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Sirka plastu vs. jejich valivy odpor

           

      nic sem si nepral, jen se preklik

      [ Zpět ]
      Datum: 23.11.2009
      Autor: Hrabe-X
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Sirka plastu vs. jejich valivy odpor

             

        Ja to nemyslel nijak ve zlem, jenom by byla skoda to nechat zmizet bez odpovedi.

        [ Zpět ]
        Datum: 23.11.2009
        Autor: vasek
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Sirka plastu vs. jejich valivy odpor

               

          v pohode. Dik, zes to sem hodil.

          [ Zpět ]
          Datum: 23.11.2009
          Autor: Hrabe-X
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Schwalbe RR?

         

    Hm, tak tedy jednoduchý závěr této diskuze:
    Na MTB je lepší mít širší pláště (i hrubší vzorek) na rozumný tlak (např. 2,25 na 3 bary?), tím se dosáhne minimálního odporu a max. rychlosti.
    Potom mi ale pořád zůstává otázka, proč tedy a k čemu pláště jako 1,9 typu speedmax apod., když to tak dobře podle výzkumu nejede (pomiňme kční důvody kola co nepropustí širší plášť).
    Já mám pořád zakořeněný pocit, že na silnici se mi lépe pojede s užším a více nafouknutým pláštěm (např. tím Ritchey speedmaxem) než s širokým drapákem (např. Nobbynic).
    Dalo by se to v jednom příspěvku jaksi jedoduše sesumírovat?
    Jinak díky moc za všechny příspěvky a smekám nad výzkumem některých přispěvatelů, je to kus práce, díky za to a držím palce do dalších akcí!!

    [ Zpět ]
    Datum: 02.12.2009
    Autor: Egesi
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Schwalbe RR?

           

      Na tvrd0m povrchu je možno užší plášť nafoukat na vyšší tlak a snížit tak valivý odpor. To využije například příležitostný výletník, který se blátu vyhýbá jako čert kříži. Mohl by zakoupit UST USB bezdužáky tmely sady a experimentovat jak Mlok, a po několika letech snažení, ladění a vyzkoušení 10 plášťů po tisícovce korun by dosáhl svého. Takhle koupí za dvě kila spídmaxe a na nenáročné užití mu to stačí.
      Závodník, když chce rychlé speciály na tvrdý povrch, ten sáhne po semislickách jiné cenové kategorie. Petrun kdysi prohlásil, že čím horší jezdec, tím potřebuje lepší gumy, závodník ustojí i klouzavé svině, když budou lehčí;-)

      [ Zpět ]
      Datum: 02.12.2009
      Autor: Joe-CUBE
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Schwalbe RR?

             

        To s tim zavodnikem je samozrejme pitomost, na kazdy zavod je potreba neco jineho. Kazdopadne v principu ale na tech zavodech jde na spici predevsim o rychlost, takze se nejaky ustupek lepsi trakci za cenu lepsi hmotnosti ustat da. Ale do bahna nikdo nepouzije slick, to by mu ujel kdokoli.

        [ Zpět ]
        Datum: 02.12.2009
        Autor: vasek
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Schwalbe RR?

               

          Tak trošku nechápu, proč můj příklad se závodíkem považuješ za pitomost, když jej sám hned následující větou potvrzuješ...

          [ Zpět ]
          Datum: 03.12.2009
          Autor: Joe-CUBE
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Schwalbe RR?

                 

            Protoze rikam, ze se da slevit o trosku, ale nemuzu pouzit "klouzave svine" tam, kde to muze klouzat.

            [ Zpět ]
            Datum: 03.12.2009
            Autor: vasek
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Schwalbe RR?

           

      Ted do toho pletes zase vzorek. Samozrejme ze s drapakem ti to pojede hrozne, a to nemusi byt vubec ani siroky plast, ani ho nemusis foukat na minimum. Ja mam treba specialy do bahna- Maxxis Medusa v sirce 1,8" a i kdybych je natlakoval na maximum, na asfaltu jedou asi jako lepici paska. Zato v bahne drzi jak kotouc od cirkularky, krasne ho rezou, zataci jak chci ja sam a (hlavne) vubec se nezalepuji bahnem.
      Zalezi proste na vic faktorech, na sirce, na vzorku, na materialu, na hmotnosti plaste, na jeho tlaku a je toho mozna jeste vic. Jakykoli plast v predpokladane "spravne" sirce ti nikdy nic automaticky nezaruci, kazdy plast je na neco a je potreba se ptat, co konkretniho potrebujes jezdit. Da se jezdit i na necem +- univerzalnim, ale az poznas rozdily mezi trosku specialnimi vlastnostmi plastu, uvidis, ze ty rozdily jsou obrovske.

      [ Zpět ]
      Datum: 02.12.2009
      Autor: vasek
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Schwalbe RR?

           

      Vždy je velmi důležité jako první vzít v úvahu, jak rychle se bude jezdit.
      Rychlé širší pláště typu RR UST 2,25 jsou na tom velmi dobře co se týká valivého odporu.
      Vyšší vzorek je vždy pomalejší, tedy těch excelentních nízkých valivých odporů dosahují jen nižší rychlejší vzorky jako RR, FF, apod. NN už je o trošku pomalejší (i když na daný vzorek jede výborně).

      Nízké tlaky jsou lepší jen na měkčí typ povrchu, na tvrdém povrchu jako asfalt přifoukání může lehce snížit valivý odpor, i když u plášťů typu RR UST jen velmi málo nebo skoro vůbec (ale nikdy na asfaltu neplatí, že malé nahuštění dá menší valivý odpor, jen že nemusí být větší).

      Ale samozřejmě pro širší pláště platí dvě nevýhody, které budou platit vždy.
      Výrazně větší odpor vzduchu a také větší váha.

      A k čemu jsou tedy užší pláště?
      Tak jeden příklad. Některé bikové závody v ČR, povrch často dost širokých pěkných cest + i dost asfaltu. Vítěz jede na některých závodech průměrnou rychlostí přes 30km/h (a už při průměru 25km/h je třeba s aerodynamikou počítat zásadně).
      Tohle je situace, kdy dávno převáží odpor vzduchu nad valivým odporem a spolu s tím, že bude lehčí, tak tyhle dvě výhody zcela převáží. Navíc na tomto typu povrchu ten valivý odpor bude podobný pro více nafoukaný užší plášť, tedy ten užší plášť nebude mít žádný vážný handicap.
      Takže tady bude ten široký méně nahuštěný jasně horší.

      A pro srovnání, proč třeba pro mě je jednoznačně lepší právě RR UST 2,25.
      Průměry jezdím nízké, i když jedu jen asfalt, tak přes cca 22-23km/h průměry nejezdím. Většinou však spíše nižší kolem 20km/h (to je pro kopcovitější trasy kolem Plzně) a nebo ještě o něco nižší pro kopcovité trasy v horách.
      Tedy i na asfaltu mám průměry dostatečně nízké na to, abych neocenil užší pláště kvůli menšímu odporu vzduchu.
      A jakmile přijdou terény, tak průměr jde opět dolů, tam pak pro mě je odpor vzduchu zcela zanedbatelný parametr.
      Odpor vzduchu tedy u sebe u plášťů neřeším a porovnávám jen ty další vlastnosti.

      Tedy je pro mě podstatný valivý odpor, pohodlí, v terénu pak grip, odolnost proti defektům a samozřejmě ani ta váha není nepodstatná.

      Valivý odpor, tady si oproti RR UST 2,25 znatelně nemůžu pomoct ničím. Nepatrně nižší valivý odpor by se u některých konkrétních plášťů našel, ale jen o velmi málo, což je už nezajímavé.
      Můžu tyhle pláště foukat na nízké tlaky a valivý odpor pořád i na asfaltu vynikající (i když se třeba o 5% zhorší), tím současně dosáhnu maximálního pohodlí, maximálního gripu v terénu.
      K tomu odolnost proti defektům s tmelem parádní.
      Jediná nevýhoda trošku vyšší váha, kterou ale ty klady jasně převáží.

      Tedy je třeba začít tím, jak rychle se jezdí a co je prioritou. Obecně nelze říct, že ty širší pláště jsou na vše lepší, protože nejsou.

      [ Zpět ]
      Datum: 03.12.2009
      Autor: Mlok
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Schwalbe RR?

             

        A ještě doplním, že také proto nemá pro mě smysl ani silnička. Valivý odpor podobný jako mám na těch RR UST, výhoda zůstává jen nižší odpor vzduchu a pak o něco nižší váha.
        Odpor vzduchu se trošku přeci jen projeví i pro průměry do 25km/h, mírné sjezdy a rovinky, tam je to znát.
        Ale protože stejně při kopcovitějších trasách nejvíc průměr ovlivní ty kopce (výjezdy), tak jsem na stejných trasách na silničce byl jen o málo rychlejší (tam kde na biku na RR UST 2,25 jezdím průměr 22 jsem na silničce jezdi kolem 24).
        Kdybych jezdil rovinaté trasy, tak by ten rozdíl šel samozřejmě nahoru.
        A kdybych jezdil rychleji, tak by šel rozdíl proklatě nahoru.
        Proto si i na asfaltu užívám na biku pohodlí (a teď dokonce i na asflat přecházím z HT na chrtího fulla) a nemám potřebu se vytřásat na silničce (nesedí mi ani tech chrtější posed na silničce a bez něj, pokud se postaví silnička z hodně turistickým posedem ta silnička už tuplem ztrácí smysl, když výhoda aerodynamiky by byla z velké části fuč).
        Ono je to pak navíc hrozně univerzální, tedy i když je naplánovaná z nějakého důvodu převážně asfaltová trasa (třeba je hodně bahna do kterého se mi nechce), tak není problém to kdekoliv vzít i náročným terénem (to pak třeba když je bahno praktikuju tak, že jedu asfalt a vždy v různých místech nakukuju do lesa a když pak někde je ho málo nebo není, tak to tam švihnu).

        [ Zpět ]
        Datum: 03.12.2009
        Autor: Mlok
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
Nastavte si vlastní barvu pozadí:
Seznamka

Hledám: Cyklistika z Prahy

22.04.2024
Ahoj, hledám cyklistku pro spolujízdy z Prahy ven na kolo, víkendy nebo dle dohody, na pohodu

Hledám: Kamaráda nebo kamarádku na pravidelné vyjížďky

Hledám: Kamaráda nebo kamarádku na pravidelné vyjížďky
21.04.2024
Hledám kamaráda, nebo kamarádku na pravidelné vyjížďky, nejlépe z okolí Prahy 6.

Hledám: partnerku na kolo

Hledám: partnerku na kolo
19.04.2024
vysoký, štíhlý, aktivně sportující, mladšího vzhledu hledá sportovně založenou ženu na sdílení společných zájmů,…
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

382 cyklistů (18 přihlášených)

Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 1. část

Sen o krajině s jurtami a divokými koni 1. část - Cesta do budoucnosti Na úvod... Naše první cesta s koly…
Peggy | včera

Z Linze do Budapešti přes Alpy

Linz - Budapešť, 2. - 14. 7. 2023 Po velkém úspěchu s cestou z Bratislavy do Splitu a mém sólu kolem Polska,…
Monolema | 16.04.2024

Podél sobích plotů a přes březové lesy až do nitra bažin

Evropská dálková trasa E1 Evropská dálková trasa E1, nebo jen E1, je jednou z evropských dálkových tras…
šíp | 14.04.2024