1. https://www.nakole.cz/diskuse/10730...
2. https://www.nakole.cz/diskuse/12467...
3. https://www.nakole.cz/diskuse/13366...
4. https://www.nakole.cz/diskuse/13976...
5. https://www.nakole.cz/diskuse/14972...
6. https://www.nakole.cz/diskuse/15532...
7. https://www.nakole.cz/diskuse/16275...
8. https://www.nakole.cz/diskuse/17433...
9. https://www.nakole.cz/diskuse/19245...
10. https://www.nakole.cz/diskuse/20409...
11. https://www.nakole.cz/diskuse/21445...
12. https://www.nakole.cz/diskuse/21984...
13. https://www.nakole.cz/diskuse/29015...
14. https://www.nakole.cz/diskuse/29706...
15. https://www.nakole.cz/diskuse/30229...
Tak jak ze svého emerického sícu ztrácím různě šroubky a furt dopňuju nějaké molitany apod. Takže jsem zkusil použít darovaný starý síc. No, nepovedlo se, bo síc je z legendárního trika ECO.
Rám mám novější, jezdící držák sícu na nosné trubce má v sobě "trubičku" s vnějším průměrem 12mm, síc se na to nasadí a rychloupínákem dotáhne.
Tady jsem nic nenasadil, protože pacičky na sícu mají vnitřní průměr zhruba na 7mm šroub a nejdou nasadit na trubičku s vnějším průměrem 12mm.
Napadá Vás prosím vás nějaká "redukce" či "přechodka"?
Síc má šířku 36cm, takže takto je pořád použitelný a nový je poněkud mimo současný rozpočet rodiny, že.
Když tak doměřím chybějící požadovaný rozměr.
0
Jelikož pasuješ na sebe dvě různé generace téhož řešení, pohlídal bych si i další rozměry.
Například jestli rozteč paciček souhlasí s šířkou toho, proti čemu se upíná rychloupínák.
Buď se chytá proti tomu plastu co drží kolem trubky nebo (a na to bych si osobně vsadil spíš) se chytá právě proti té 12mmtrubičce. tzn zakrátit trubku na rozteč pacek, nasadit na tyčku rychloupínáku a jím to celé stáhnout dohromady.
Montovat tam jakýkoliv meziprvek co bude držet čistě na těch dvou hřídelích bude zoufale nestabilní řešení...
0
Chytá se to proti tomu plastu, na té 12mm trubičce to sedí. Tak to vychází na úpravu toho držáku nebo prostě nový síc. Ty úchyty na sícu nějaké znásilnění zrovna vydržet nemusí.
0
Jak jsem večer lehl do postele, tak jsem si vzpoměnul na ECO, kdy síc měl na svislých ergo plechových žebrech dole díry pro provlíknutí rychloupínáku a na rámu byl zvrchu trubky jekl s bočníma provlíkacíma dírama, kdy se na to napasoval ten celohliníkový síc.
Teoreticky bych teda mohl udělat redukci z jeklu, pasujícího vnějším rozměrem. U něj bych zespodu vyřízl tak 2/3 stěny na délku a tak by se na jedné straně horní stranou opíral o trubku a dolní stěna taky. Tím bych nasimuloval ten přivařený upevňovací jekl na ECU, kdy jeden "roh" mi bude trčet nahoru a poslouží k úchytu síce. Mělo by to být i dostatečně odolné proti nějakému zkrutu.
0
A nebude nejjednoduší řešení ty packy na sedadle s vnitřním pr. 8,3 převrtat nebo propilovat na pr.12 mm. ?
0
No a zbude na šířku paciček asi 2mm, to nechceš.
0
Obávám se, že bez svářeče tohle racionálně nevymyslíš.
Možná by se dala udělat objímka na trubku sedačky, ze které by koukala vhodná pacička, při průměru trubky by to mohlo mít i při svěrném spoji dost síly aby to drželo, ale to dost odvisí od toho jaké máš možnosti.
Doma v kuchyni nic moc racionálního nevyrobíš, zejména pokud to má být takhle fundamentální část konstrukce (tedy musí i něco udržet, držák hustilky je něco jiného).
0
Což o to, mám k dispozici svářeče hliníku s 8 státnicema z jazyků, ale nyní se mu hodně věnují na JIPu. To je dost problém ohledně jeho současné i dlouhodobé dostupnosti.
Ty objímky by nemusely být úplně nedostupné, pokud zůstaly trubky azub síců stejných průměrů, protože můžu pak využít i úchyty pro L trubky k nesení řdítkových brašen na bokách síců. Taky cesta a dost jednoduchá. Změřím a proprudím v Uherském Brodě :-D
0
Vnitřní rozměry rozteče paciček jsou stejné 50mm. V tomto kompatibilita je.
0
Hele, nemám jasno:
- ten 12mm to je rychloupinak?
-nebo vlozena trubicka?
->pokud je to "výměnné" šlo by vysoustružit něco viz obr.
0
Ten rychloupínák tím prochází.Ta trubička 12mm je v podstatě horní stahovací dvoj šroubení toho plastového lože / dílu na nosné trubce. Navíc je to v okrajích vybrané pro imbus klíč dost tlustý. Změřím. Není nyní zrovna jasné, jestli by sesoustružení trubičky nevedlo ke zničení. Z trubičky by měla zbýt alespoň 1,5mm stěna, aby to nějak drželo. Muselo by se ubrat 2mm špona na průměru a to je dost. Prostě doměřím a vyfotím, jak budu fotit to skoro nemožné použití šroubu 80 mm pro nosič.
No a jaká koupě trubičky, to by se snad muselo vysoustružit a vyvrtat celé.
Na druhou stranu by to šlo vysoustružit rovnou, když to celé vyšroubuju, proměřím a někde v kovárně či soustružně trubičky nechám prozávitovat. Utahovat by se to dalo pak vratidlem, pro statickou součástku není nutné použití imbus klíča.
Zeptal bych se u nás v kovárně, na to soustružení nerezu na dvou trubičkách. To by se snad nemuselo hodnotit jako ve více tisícách takovéto soustružení.
0
hele, toto mohu nechat vyrobit soustruh a frezu mám "naproti pocitaci", ale nechapu co tam pises o tom stahovani, vybrání na imbus atd
0
proste az budes u kola vymontuj to cele ven a vyfot tak.
Posleme si vykres a doplnime koty.
0
Ta trubička je dvoujdíl, stahující ten jezdící úchyt po rámové trubce.
0
Trubicka je vlastne sroub a matice a prochází jí ten RU ?
teda Trubička se dotahuje "sama o sobě"
nebo je to "distančka kterou utáhneš tím RU?
0
Dotahuje se sama pomocí imbusů zastrčených do čel. A je to distančka pro RU. Pacičky sícu tlošťkou přečuhují trubičku o 1mm zhruba a RU tak dotlačuje pacičky proti plastovému tělu jezdce úchytu sícu na rámové trubce.
Síc na trubičce jen zeshora sedí.
0
Hele, myslím že si nerozumime.
Distančka chapu jako něco jine než popisuješ.
Je ten plastovy dil staženy tím 12mm alu dílem?
Nebo je staženy tím rychloupinakem?
(že Ru drží sedlo je jasne)
0
hele rozeber a vyfoť.
Máme rozdílné názvosloví, nepochopím...
Udelat se dá skoro vše :-)
0
No, a kup trubičku 12mm se stěnou 3,15mm. To by se celé muselo udělat znovu z nějakého hranolu. To je dobře přes hodinu drbání se dvěma krátkýma trubičkama.
0
Takže Cibi, nejde to z toho dostat ven, i když jsem to prostříkal wédéčkem a ta druhá osička s vnitřním závitem se otáčí v prstech, asi je to jištěné nějakým "zasvakáváním". Dokonce jsem to položené na čelistech svěráku zkoušel vymlátit gumovou paličkou. Fakt jsem se s tím nesral. Ale nepomohlo. Napíšu pro rozumy do Azubu. V nejhorším případě koupím druhé to lože.
0
Uf, palička v mé představivosti je předstupněm křehkého lomu... klobouk dolů před Tvou odvahou.
Já bych to podložil M20/24 maticí, kusem trubky nebo tak a zkusil lisovat svěrákem. No uvidíme co napíšou Azubi. Držím palce k vyřešení situace.
0
Tak jsem v Nivnici vytížil Mira na jeho dovolené kvůli zvětšení rejdu, kdy bych na hlavové trubce řízení přidal plech zvětšující rozteč děr pro větší páku. Řídítka jsou limitována trubičkama nepřímého řízení a sícem, kupodivu shodně.
No, ve výsledku Miro ukázal, že kdybyh to udělal, tak na úchytu kola zatáčené strany, by se mohlo při zpětném srovnání řídítek stát takovéto prolomení kolena a řízení by už prostě nefungovalo.
Úvahu jsou teda jen zase na teoretických úvahách typu ztráty času.
Zatáčení větroně mi tak dál ještě dlouho zůstane :-E
0
Chci kvůli skládání tříkolky udělat i oddělávání největšího nosiče na 20" Trikona, kdy zadní vidle jde složit jen s malýma nosičema. Kdy teda doprostřed dám upilované výztužné trubičky nahoru i dolů a že provléknu jen rychloupínák a nosič prostě odpadne. Nahoře má i háčky na posazení na rám pro jednodušší úchyt dole, a tak otestuju i jen úchyt dole, kdy nahoře jen zakleslé, jestli to bude "dělat dobrotu". No, délky jsou specifické a tak se chcu zeptat.
Máte někdo rychloupínáky, které nemají závit lisovaný, tj. vystupující nad osu, ale fakt řezaný, kdy bych ten závit "jen" protáhnul? Teda jestli ten nerez nebude chtít křupnout.
Je jedno drahý levný. Levnější budou asi ty s lisovanými závity.
0
Přiznám se že jsem to četl třikrát a fakt netuším, co bych si měl představit...
Jedno ale vím jistě: řezaný závit na rychloupínáku skoro jistě neseženeš, leda by sis to vyrobil sám, důvody mám dva.
Tvářený (válcovaný) závit je
a) levnejší než řezaný
b) pevnější
0
Ale jak, osičky jsou do toho vlisované. Kdyby byly šroubované, tak by to nemusel být složité na úpravu. Závitová nerez osičky se dají koupit v pohodě. Taky možnost, budu líp studovat obrázky rychloupínáků.
0
Můžeš zkusit vzít standardní rychloupínák a závit proříznout (pokud jsem správně pochopil že potřebuješ rychloupínák na "kratší" díru - to že závit vystupuje nad průměr tyčky je dané výrobní metodou, ale norma závitu je stejná.
Riziko je, že ti to moc nepůjde a zničíš nástroj - ty tyčky jsou docela festovní materiál.
Pokud se ti to povede, řezáním do tyčky jsi snížil její pevnosta je šance že ji v tom řezaném závitu přetrhneš.
Možná se raději zkus podívat po internetu jestli nedokážeš sehnat rychloupínák patřičného rozměru.
Já jsem už historicky držel v ruce i takový, co se našroubovával na straně fajfky a tedy teoreticky šel použít na libovolné závitové tyči...
EDIT:
tenhle podle obrázku VYPADÁ že by mohl být s průchozí dírou a tedy našroubovatelný
https://www.mcbike.cz/zbozi/rychloupinak-predni...
0
Ještě to důkladně proměřím a profotím, bo třeba ten nosič má dole pro hlavičku šroubu průchozí trubičky s čely, na kterých uvnitř pak dorazí hlavičky těch šroubů. V nejhoším případě by byly prostě vymezovací podložky na míru.
Seskládání kola bez nutnosti sklopit zadní opěradla v autě, aby vešlo do kufru má přednost před sícem. Navíc je to výrazně jednodušší a levnější, jak jsem pochopilo.
0
Nyní jsou to 4 šroubové spoje, krátké rychloupínáky jsou ohledně délek variabilnější v nabídce, tak holt místo 4 šroubů, by byly 4 rychloupínáky.
0
Tak jsem měřil a je to jednodušší než jsem myslel a nevěděl. Dole standartní zadní rychloupínák 135mm přesně na míru a nahoru na 70mm.
Trubička nahoře 49mm a dole 60mm.
Teoreticky není co řešit, pokud se páčka vejde vedle rychloupínáku vzpěr sícu.
Projedu svým bordelem za trubičkama, jestli vůbec mám.
0
Trubičku jsem našel a spodní díl doplním jen podložkama a mám hotovo.
Ale horní osa nejde vsunout pro zaclonění samotným nosičem. Bude potřeba další fantazie. Ještě nafotím proč. Mám takový pocit škrabání levou rukou za pravým uchem.
0
stahni si obrazek a dokresli
https://azub.eu/cs/project/double-carrier/
(jestli je to ten nosic)
Opravdu se nechytám ze slovniho popisu.
Myslim, ze kratší RU se dělají pro sedlo resp jsou i prumyslove.
obecne - pro ten nosič... jsem toho názoru že to řezaný závit přežije.
Lze dát delší matičku
(délka 2 průměry)
0
V kolečku je vyznačená ta kolize, kdy nelze snadno prosunout šroub durchem na druhou stranu. Trubka nosiče cloní zhruba třetinu plochy hlavičky šroubu.
Nejdříve se musí dát nosič kolmo nahoru, nasunout šroub a pak sklopit dolů a nasunout nyní RU dole.
RU se tam moc z prostorových důvodů pro páčku nedá použít.
Navíc jsem nenašel RU s pracovní délkou 70mm.
Sedlové RU mají pracovní délku 65mm.
0
je modra delka mensi nez zelena?
o kolik je zelena delsi nez modra?
tj vejde se tam "hlava" RU ?
0
To doměřím. Ty pacičky nosiče se zasunují dovnitř. Tzn. že jsou obklopené. Foto pak ukáže tu těsnost víc. Bo vedle je RU držáku vzpěr síce. Ten jsem vlastně musel přesunout.
0
Fotky jsem dal na rajče a jsou zhusta i se šuplerou. To jedno šroubení z držáku sícu nešlo rozumně vytlačit, ale snad jde odvodit z druhého dílu.
Je na fotech vidět, že zbroušení konců trubičky není možné, pro zničení. Jen nová výroba bez úpravy čel pro imbus M8. Na koncách by byly prostě díry, do nich třeba šroubovák a zatočilo by se to pro utahování.
Spousta fotek je jak když duplicitní, ale je tam hlavně ukázána ta stísněnost horního úchytu nosiče. To není jak když jako dobře navrhnuté, že.
Dolní úchyt nosiče už je rychloupínákový :-D
https://www.rajce.idnes.cz/arnost905/album...
0
diky za podklady, myslim že s tou trubickou na sedlo neco vymyslím.
jen teda dotahovani bude hnus.
Mozna pouzit 8mm rychloupinak a jen pouzderka ktere soucastne chyti objimku ?
(mozny)Ukrok stranou:
Uvažoval jsi u stavajiciho reseni o samojistnych maticích?
0
Tak fota jsem přeskládal a okomentoval.
To řešení s 8mm upínákem, který by stahoval i to plastové tělo je fajn myšlenka. Ale nemusel by ten úchyt být pak furt na stejném místě. Samojistící matice nee, bo ten síc často musím na písknutí průvodčího rychle sundat pro naložení přes dveře vagónu, když nestíhám s běžnou rotační technikou nakládky a vykládky. Kdy zadní síc na výšku a pak pootočit trojkolku o 90°, abych protáhl dveřma na výšku přední "nápravu".
Pokud bych musel manipulovat s klíči, které musím taky rychle od někud vytáhnout a neztratit, tak budu mávat zadním světlům posledního vagónu.
Se sundáním nosiče je to trochu jednodušší, kdy jde hlavně o nakládku do kufru auta.
Tady opravdu vítězí výroba spešl dvojkusu stahovací trubičky bez přípravy pro imbus. Vyplatilo by se asi koupit "náhradní" to plastové lože.
Ale efektní seskládání trojkolky do půdorysu kočárku po sundání nosiče do vlaku, kde v cyklo oddílu 4 důchodci s elektrokoly obsadí celý prostor se 7 háky, by se taky hodil.
Letos mně 3x vyhodili z vlaku kvůli nim. Problém byl hlavně s přítomností manželky při 2 takových incidentech :-D
Ale hlášky typu, že to není bájsykl a je to šlapací autíčko jsou u průvodčích snad ve třetině případů.
0
pokud ten uchyt zůstává na stejném místě podlepil bych ho chemoprenem aby jsi ho nelovil po povolení.
udelam hrube vykresy (2 varianty) a uvidime.
0
Kdysi jsem skládal kolo Nakamura a návod zacinal větou:
"Montáž japonského jízdního kola vyžaduje velky duševní klid"
0
ahoj, principiálně mi vychází "stejné" řešení.
čep který dotáhneš 8 klíčem za plošky, prostrčíš rychloupínák.
Problém je, že musíš "přetáhnout" závit tak, aby byly
plošky rovnoběžné.
Závit je M10x1, a plošky jsou rovnoběžné 1x za půl otáčky, tj 1x za 0,5mm sevření.
Řešením je sada 4 kroužků o tloušťce odstupňované po 0,1 které dáváš pod hlavu šroubu. (tj 1,0-1,4) a potom řešíš jen utažení o max 36° - dle mého ten plast a šroub to dají.
(podložky nejsou na obrázku)
kóty mám z Tvých foto, příp doladíme.
0
ještě mne čeká nějaké doladění, výkres není určen k výrobě.
Změř prosím rozměry těch hlav- prumět 15,75, jejich délku, u mne 8,5 a délku 12mm části, u mne 4.
Ověř zda je střední část delší trubky opravdu D12
0
Nemám mechaniku, jen ten elektrický bazmek a možná už nepomůže žádná kalibrace. Proměřím to ještě jednou, ale takový výkres jako Ty určitě nenakreslím :-D
Tu delší část se mi nepodařilo vyholovat z toho plastu, jen se to v tom protáčí.
Trochu proměřím i přes dopočty na delších rozměrech.
0
Hele, výkresy a výroba jsou na mně (teda na chlapech v dílně pustit mne k soustruhu by asi nedopadlo)
ad rozměry:
Budu hřešit na to, že jsou hlavy na obou stranách stejné. Stačí teda hlava "šroubu"+ průměr trčícího těla.
Digitál je v pohodě, pokud má snahu dělat psí kusy (většinou špína v snímači) měřím jeden rozměr a sklapnu šupleru a podívám se jestli ukazuje 0.
0
prosim muzes zmerit tloustku vidličky 8mm ? (síla plechu) díky
0
4,6mm , fotky jsem o to doplnil.
0
Dorozměřené zdokumentování je přidáno na rajče. Kdyby něco, tak nic :-D
Ale asi jsem to měl proměřit výhradně v palcách, bo ty milimetrové údaje jsou takové palcové :-D
0
Ahoj, v příloze link na průmyslové rychlouupínáky.
Kvalita opravdu dobrá jen cena je "průmyslová" (bacha v katalogu je to bez DPH)
https://www.kipp.cz/cs/v%C3%BDrobky/OVL%C3...
(omlouvám se, neumím zkracovat linky, -> ctrlC,ctrl V)
0
Ty páčky jsou hezké, ale neotočím s něma :-D Zaujala mně ale ta nová rychloupínací páčka na tlumič pro zlomení kolo sklopením zadní vidle, bo to funguje jako gola. Akorát si k tomu musím udělat nějaku "zaaretovanou" matku jako protikus z nějakého "L" profilu. Asi hliník, bo namáhané to bude docela symbolicky.
Nebo jako podle Tvého odkazu ty "závlačky" dole, to jsem se i zamyslel :-D
0
není to sice ráčnové ale lze pootočit
(zmáčkneš čudlík/nebo nadzvedneš madlo a otočíš si páčku) Je to ale pomalé.
https://www.kipp.cz/cs/v%C3%BDrobky/OVL%C3...
0
Tak pokud by ta páčka byla jen na jedné straně, tak je to furt tychlejší než 2x souhra imbuse a klíče M10.
0
Tak mají to i s matkou, takže krátký rychloupínák, z druhé strany takovou matku. Letmo dotáhneš a rychloupínákem dorazíš. To by nemuselo být až zas tak zpomalující.
Ještě to proměřím, bo ve výsledku žádné nářadí a to je základ rychlosti - nic nehledat.
0
Tohleto máme na mikroskopu Mantis vision. Na aretaci nastavení "hlavy" vůči rameni. Ale jde s tím hnout, neboli není to tak že by to drželo nějak pevně a při každé změně polohy by se to muselo nejdříve povolit a potom zase utáhnout aby to nepadalo samovolně. Ale samozřejmě asi záleží na způsobu/aplikaci použití. A také jakou mají maximální možnost utažení. Kolik snese Nm než se protočí nebo odlomí některá z funkčních částí. Hlavně pokud je to kombinace plast-ocel.
0
Včera jsem konečně dopájel elektroinstalaci na tom monstru, o kterém jsem tu před rokem tvrdil, že se blíží do finále:
https://www.nakole.cz/diskuse/30229...
Zbývá už jenom všechno důkladně zaizolovat a zakrytovat proti vodě a dodělat zbytek kufru.
Z hlediska jízdních vlastností to zatím vypadá slibně: první 18km zkušební jízdu zvládlo s průměrem 25 km/h a to jsem piloval spíš držení směru než výkon. Jak nejsem zvyklý pracovat na kole rukama, dost mě pak bolely bicepsy. Zbytek bez problémů.
Z hlediska váhy je to rok od roku horší. Vždycky si říkám, že to s přibývajícími zkušenostmi přece zvládnu udělat lehčí než minule, jenže to dopadá přesně obráceně: první python vážil 22 kg, pak nákladní oceláč 26 kg a teď tohle s 28 kg a ještě aspoň kilo přibyde. Ale lehkých převodů má dost a rovnováhu při nízkých rychlostech drží dobře, tak to snad nebude moc vadit.
Fotky budou příště.
0
Dokonalost kola s uměním cyklisty je zárukou úspěchu.
0
No právě... Proto jsem konstrukci optimalizoval na odolnost při pádech :-).
0
S tou bolestí bicepsů - tyhle MBB stroje se teoreticky řídí spíše nohama, možná se ti zatím perou ruce s nohama.
0
Pokud to nemáš geometricky fakt vyladěný...každý opření se do pedálu musí znamenat mírnou zatáčku ne? Tzn na takovém stroji pojedeš jak had a pokud si budeš trvat na přímce, následuje co jsi zmínil a ruce zákonitě prohrajou... Chápu to správně?
0
Skoro nemám vyzkoušené takovéhle MBB, ale kdysi dávno jsem se naučil jet na Flevobiku. Tomu osa řízení prochází kyčlema místo kolen, ale taky platí, že tlak na pedál přímo vpřed zkouší zatočit řízení. A ruky jsou slabší než nohy, takže zezačátku jedeš hodně klikatě (až se na tom zvládneš vůbec udržet). Nicméně když se na tom člověk naučí, tak vzápětí zjistí, že řídítka držet nemusí. Nohou nešlapeš na pedál prostě jen tak silou jak na všech ostatních kolech, nohou vedeš ten pedál tam, kam chceš, aby kolo jelo. Opravdu řídíš nohama zároveň se šlapáním. A když to jednou umíš, není důvod jet klikatě. Jen se mozek musí naučit tenhle nový pohyb.
Zajímavé bylo, že když jsem pak měl po několika letech možnost se znovu svézt na stejném kole znovu, mozek si nějak vzpomněl v prvních vteřinách, natáhl z paměti správný regulační algoritmus šlo to samo. Jakoby se někam uložil separátní program pro řízení tohohle, který není program pro řízení jiných kol.
0
Hodně záleží na tom, kde je osa řízení. Na pythonu ji mám pod zadkem, takže stačí tlačit zabírající nohou malinko šikmo ven, tím se momenty vykompenzují a ruce vůbec nepotřebuju. To nové kolo ji má až někde před koleny, úhel síly pro úplnou kompenzaci je moc velký. Kombinuju plynulé frekvenční šlapání menší silou, šikmý tlak zabírající nohou ven a druhou dovnitř a co zbyde, to musí pobrat ruce. S těmi superširokými řidítky kupodivu většinou vyhrávají.
0
O víkendu jsem dodělal poslední krytky, izolaci a spodní část kufru (konfigurace "pickup"), v neděli odpoledne se testovalo a seřizovalo.
Když nešlapu, dají se bez problémů pustit řidítka a řídit nohama. Při určité kadenci stačí držet řidítka jenom lehce, při větších momentech musím vyrovnávat víc, ale ruce už kupodivu nebolí. Rozjezdy zatím nic moc, koordinaci ještě nemám zmáknutou a napoprvé většinou zatočím do škarpy. V nízkých rychlostech ještě kličkuju, velká řidítka se zdají málo citlivá, takže náklony vyrovnávám pozdě. 26" kola jsou znát, oproti 20" mnohem míň drncají. Převody jsem využil v celém rozsahu, vypadá optimálně. Řidítka jsou ve dne akorát, ale překážejí v noci, kdy nekoukám do dálky, ale blíž, kam dosvítí reflektor. Možná přece jenom půjdou ještě o kousek níž.
Příště doplním na rozvodnu těsnění proti vodě a dodělám horní půlku kufru. Největší pakárna bude utěsnit díru, kudy skrz přední stěnu kufru prochází horní úchyt sedačky - je veliká, špatně přístupná a zatím všechno, co mě napadlo, jenom přesměruje vodopád z jednoho místa interiéru na druhé. Uvidíme...
0
Keď sa zabehneš, pohneš sa aj z miesta bez rúk. S citom sa budeš aj otáčať, krúžiť atď. Ešte ten nejaký aerodynamický, odnímateľný chvost dorobiť.
Nech Ti to dobre slúži a šlape.
0
Horní část kufru je hotová, izolace a okapy taky, tím můžu vozidlo prohlásit za provozuschopné a zbývá jenom trénovat, dokud se s ním nesžiju.
Testovací jízda vyšla na větrné nedělní odpoledne. V polích u Počerad vede taková pěkná severojižní topolová alej, kde se ukázalo, že boční poryvy jsou hodně znát. Ne že by mi vyloženě hrozil pád, ale kličkoval jsem víc než je zdrávo. Cestování v plném provozu budu muset odložit, dokud se to nenaučím bezpečně vyrovnávat. Lowracer byl v tomhle ohledu lepší, proti bočnímu větru byl téměř imunní. Tailbox je sice optimalizovaný pro náklad, ale aerodynamiku vylepšil taky: průměrná rychlost stoupla z 25 na 26 km/h a mám pocit, že mě poryvy severozápadního větru při jízdě na sever postrkovaly dopředu.
0
Podle průměru kol 26", odhaduju boční plochu cca 0,6 až 0,7m2. To už musí být při silnějším větru znát. Jak silnou překližku, (je-li to překližka), jsi na kufr použil, a kolik celý váží? Průměrná rychlost mě překvapila, předpokládám, že je to po rovině. Ale i tak jsi pořádný "drtič". Já jsem rád, (na delší cestě ), za průměr 14, a při větších kopcích klesne i k deseti.
Každopádně se mně Tvůj výrobek líbí, a přeju hodně pohodových kilometrů, kdy bude dobře sloužit :-).
0
Tak s takovými "poklesy" bych si fakt hlavu nelámal.
já jak vjedu do kopcovitější krajiny tak jde veškerá průměrka do pekel...
Pamatuju poslední větší výlet letos jsem se plouhal do kopců (a že tam prakticky nic jinýho nebylo) 5km/h a měl jsem toho tak akorát
0
Díky.
Přední půlka podlážky kufru je 9mm překližka, zadní půlka podlážky podél kola je 4mm překližka vyztužená laťkami, zbytek je 6mm komůrkový plast. Celková váha je pravděpodobně něco pod 2 kg. Zkusím zvážit pár vzorků materiálu a spočítat to přesněji.
Testovací trasa byla většinou rovina, kopečků jenom pár. Pro srovnání: absolutní rekord tu mám 28 km/h, to bylo před mnoha lety na favoritu za bezvětří, ideální teploty a s plným nasazením. Směrodatnější výsledky budou, až na tom začnu jezdit do Prahy.
0
ale jako celek to nevypadá vůbec špatně... Zbastlils to s použitím nějakých racionálních metod, nebo je na podobnou konstrukci potřeba dílna?
(myslim ten box, ne celý kolo, tam je mi to jasný :-))
0
Překližku jsem řezal v dílně, piliny byly všude. Všechno ostatní doma v ložnici, na dutoplast stačí odlamovací nůž a šídlo, na měření pravítko a fixa. Ohýbání do mírných oblouků nebylo potřeba řešit, deska byla trochu ohnutá sama od sebe. Ostré hrany jsem z rubu rýhoval šídlem a postupně ohýbal, horký vzduch nebyl potřeba.
0
Zbyly Ti prosím Tě z té překližky "čtverečky" tak 13x13? Chci si s bratrem dělat praky a nechci si to zrovna od pasu tisknout na 3D.
Jinak na živě.cz jsem si přečetl o nudících se vodácích u 3D tiskárny :-D
https://vtm.zive.cz/clanky/dva-cesi-chteji...
Budoucnost tisku příslušenství ke kolům?
0
Změřeno a spočítáno. Vnější plastová část kufru by měla vážit něco kolem 1,5 kg, připočítat bočnice blatníku a podlážku jsem nestihl. Celkový odhad posouvám ke třem kilům.
0
Tak to ještě jde. Moje krabice na draky se většinou vejdou do kila, ale ať je impregnuji jak chci, stejně se při silném dešti dostane voda okolo upevňovacích segmentů na papír a cca každých půl roku musím sehnat novou :-(.
0
O víkendu jsem obludu vytáhl ven a nafotil. Na ježdění snad dojde příště.
Hodí se vědět: hranatý jekl 40x40 při přenášení po schodech dost nepříjemně tlačí do ruky. Oceláče držím druhou rukou za nosič hned za sedačkou a po schodech ho nosím zadkem dolů, takže se váha mezi ruce líp rozloží. Tohle musí předkem dolů a druhá ruka je až na konci nosiče, takže většina váhy je na té spodní. Budu to místo muset nějak zakulatit.
Jo, a kdybyste měli zájem, zbyla mi spousta toho bílého plastu (přišel jsem k němu stylem "odvez si to všechno, nebo to vyhodíme"). K vyzvednutí v plné velikosti v Lounech, nařezané do nějakých menších rozměrů (případně rovnou naohýbané do požadovaného tvaru) i v Praze.
-1