http://www.super.cz/vtipky/16709-kolo-pro...
Pro vyznavače lehokola je to určitě provokace (právě ten název)....
-1
Oni se tím ale většinou netají... :-)
-4
Podle toho sedadla bych to spíš přejmenovala na !křeslo na kolečkách" :o)))
-6
Není to troufalost. Ba právě naopak je to přece paráda, když jako "lenoch"předjedeš a necháš za sebou někoho na kole pro nelenochy.:-))
0
To je totéž, co "bez práce jsou koláče"????
0
To by se mi libilo...
Ale napadlo mne jedno podobne prislovi s tepelne opracovanymi operenci. Hmm... To uz by mohlo bolet. Kdyz si predstavim, jake to je vzit ve vetsi rychlosti masarku... ;-(
0
Ale ono lehokolo je opravdu pro lenochy! Když jsem teď začal jezdit na lehokole tak jsem zjistil, že jsem (zatím) do kopce o dost pomalejší A JE MI TO ÚPLNĚ JEDNO!!! :-) A ještě si libuju že na vrcholku nejsem udýchaný!
-1
No, teda nevím nevím, jestli je tady vhodné rozvádět tuhle kacířskou myšlenku o tom, že do kopce jseš pomalejší... :-)))
-2
Kdo se chce povalovat, jezdit pomalu do kopce, uzivat si, at si poridi lehokolo.
Kdo chce zavodit do kopce efektivne a bez bolesti, at si ho poridi taky.
Kdo chce trpet, muze dal setet na zabradli.
;-b
-5
Asi jsi nepobral, na co jsem narážel... :-)
-1
Asi ne. ;-( A nejak to v tom nevidim ani ted. ;-( Podas mi vysvetleni? ;-)
-3
Svýho času tady málem tekla krev při bitvě, jestli je do kopce rychlejší povaleč, nebo zábradlista. Takže když teď tohle neopatrně napíše povaleč... :-))
-1
No - tak to ja vim. Ja tam taky patrim. No a? My prece priznavame pouze, ze to jde _I_ pomalu, ne _JEN_ pomalu! ;-)
Ale dulezite je to _BEZBOLESTNE_!
-5
Šmánkote !!!! Všimnul sis, že se nehádám ??? Všimnul sis těch smajlíků ?? :-(
0
A ja se snad hadam?
Hmm... Ale mohli bychom. Ze Ty si sedis na zabradli? =D
-4
njn, já jen že z tvých příspěvků cítím obhajobu leháče, aby nedej bože na něm smítko špíny nebylo...
Plánoval jsem na jaro, že si zajedeme půjčit leho a okusit poležení za jízdy. Tyhle úlety mě ale od toho odrazují. Nerad bych, kdybych tomu propadnul, dopad jako nějaký fundamentalista a na každý podobný povídání nereagoval svatou válkou. Ale třeba to nutně nesouvisí... :-)
Začal jsem naprosto neškodnou poznámečkou, která navíc ani leho nepomlouvala, nepoškozovala, ba ani ho v žádném ohledu nezlehčovala. Nakonec jsem ani netvrdil nic o jeho pomalosti - ale právě naopak, varoval jsem před tím tvrzením ! A stejně je z toho tahle bramboračka. :-((
0
Kurna a kdo se hada? Vubec nic neobhajuju. Proste jen konstatuju, ze se mi pohodlneji lezi, nez sedi. Vic nic.
Ale i tak - kdyby to tak nedrhlo, dal bych v kazdem terenu prednost turisticke Vydre. ;-)
A sam uz jsem se taky presvedcil, ze jsou mista, kam leho nepatri:
Maly vytah, uzke schodiste, interier mensich vozu, prudke stoupani v sypkem materialu, ...
Nastesti se tomu vsemu bud muzu vyhnout. ;-)
-1
tenhle flame jsem tu rozdmýchával mimo jiné já... ale s Murphym souhlasím, když nespěchám, tak taky jedu na lehokole do kopce pomaleji než na klasice...a to právě proto, že i v pomalém tempu je to pořád pohodlné (na klasice je pohodlnější kopec vyjet rychlejc a potom odpočívat).
No a aby se to ještě víc zamotalo: mezi nevýhodama lehokol bývá občas uváděno, že se na nich nedá jezdit do kopce pomalu kvůli rovnováze!
0
Byly by asi vhodné postranní lyžiny, že?
8-)
0
Navrhoval bych radsi stranove airbagy. Navic by mely tu vyhodu, ze by se daly nafouknout pro snazsi prekonani vodnich ploch.
0
Ty airbegy jsou dobré když v kopci usneš ;o))
(což se na zábradlí stát nemůže) :o)))
-1
... což se na zábradlí stát může ...
Zažil jsem na vlastní kůži. Kopal na chatě sklep a při návratu (orvanej "jak samice") je do vsi 2 km sjezd. Spánek, polospánek, mdloba? Čjort znájet. U závor pod kopcem teprv začal vnímat.
Brrrr!
0
Nějak se nemůžu zbavit pocitu, že Holfi myslel ono usnutí na cestě vzhůru.:-))
0
Tusim, ze Vasek zminoval mikrospanek na klasice na valcich. ;-)
0
Tak, probral jsem se na zemi, ani pedaly mi nevypnuy :o))
0
No teda rozbít si v "plný rychlosti" hubu o hrnky a talíře, nebo vázu a video - to musí bejt sranda... :-)
0
Pavlo, naTOČ TO!!! :-))
-1
Tohle si prave mysli fura lidi, ze pri sjeti z valcu dotycny kdovijak vystreli kupredu a rozpleskne se o protejsi zed :o)
Ve skutecnosti pri jizde na valcich maji krome samotnych valcu moment setrvacnosti jen roztocena kola, takze pri sjeti na podlahu se tech nejakych 1500-1800 g zastavi na fleku behem zlomku vteriny. Clovek se jenom polozi na bok a hrozne vyleka, tot vse :o)
0
...je samozřejmě potřeba, aby na tom boku byla naistalována nějaká ftipná police s porculánem po babičce... Samo, že po babičce Pavly :-))
-2
Bohate by stacilo akvarko.
0
Akvárko na polici s porculánem; ať to vezme všechno jedním vrzem ;-))
-1
Proto ty uvozovky. Taky na nich jezdím a první zkušenost byla ta, že když jsem "vylít ze zatáčky", tak jsem se poskládal jak šraňky na sporák... :-)
-1
Zrovna nedávno jsem tady v tématu o hlaďáku psal letošní zážitek, kdy jsem na úpatí čtyřsetmetrovýho kopečku vytuhnul - a mezi prvními příznaky bylo to, že jsem se musel pořádně hlídat, abych nešel za jízdy do limbu. Radši jsem slez a šel to rozchodit.
-1
Jo, s tim bych ale celkem souhlasil. Rovnovaha je do kopce vazne velky problem.
Tedy cca prvnich 100 km s nalozenymi brasnami. ;-)
-3
Když si nakousnul tu rovnováhu ve výjezdu, tak se hned zeptám, jak je to v reálu u zkušeného jezdce.
Jakou nejmenší rychlostí dokážeš bez problémů jet více metrů v kuse? Jestli tam opravdu nějaký ten limit není. Na klasice v náročných výjezdech totiž klidně praktikuju to, že v místech, kde to jde jedu co nejpomaleji (a v podstatě nechávám aspoň trošku klesnou tepy z toho předchozího úseku a sbírám síly na následující), abych měl sílu na následující prudký úsek v kterém nelze tak pomalu jet (jsou tam nějaké překážky nebo povrch, že tu malou rychlost nelze udržet kvůli technice přejezdu překážek/povrchu nebo je tak prudký).
A nemám problém jet rychlostí 3km/h (v extrému bych dokázal i stát na místě, myslím bez slezení z kola; zastavení a slezení z kola je nežádoucí z důvodu obtížného znovurozjetí v takovém místě).
A jen poznámku k tomu rychlejšímu vyjetí na klasice. To určitě neplatí pro každého, pro mě určitě ne. Nejraději vyjíždím na klasice kopce v základní vytrvalosti, tedy také zcela na pohodu. Náladu jet kopec rychleji někdy mám, ale i tak se většinou hlídám dle tepáku, abych nejezdil moc velkou intenzitu, protože jinak na delších vyjížďkách se pak moc rychle utavím a na konci trpím (a následně musím mít více dnů volna, což nechci, když chci jezdit).
Tedy většinou vyjetí kopce ve vyšší intenzitě je proto, že je to náročnější výjezd v terénu a v základní vytrvalosti ho prostě vyjet nejde vůbec (a nerad tlačím).
0
http://www.youtube.com/watch?v=KrD8h5IfV9I
Ten jezdec na Maxovi nebo Hardcorovi je tusim Ales a toho bych za dostatecne zkuseneho povazoval. Stejne moc neverim, ze bys takovou rychlost prilis vyuzil v praxi - mozna tak na "stani" na semaforech. ;-)
0
Tohle video jsem viděl. Jenže jedna věc je tohle provádět na rovném asfaltu (na rovném asfaltu na klasice vydržím stát na místě třeba hodinu, do kopce i když je na klasice stát lehčí při pěkném povrchu, tak v terénu už to i ve výjezdu je těžší) a druhá v prudkém výjezdu v terénu.
Minimální rychlost stačí samozřejmě i o trošku větší než na tom videu.
0
Ty jsi ale remcal. Teple pocasi ma jeste chvili vydrzet, tak mas moznost se presvedcit na Mikulase osobne. ;-)
-3
Tohle není ale věc, která by se v začátcích dala zkoušet, proto se jsem se ptal.
0
Davam Ti tak 30 minut. Pak to zkouset zacnes. ;-) Alespon na necem malem - 20" 20".
0
Tohle už zde bylo taky už mockrát probírané. Horáku se leho nevyrovná a nikdo z nás to myslím ani netvrdí. Nemožnost tolik pracovat s těžištěn, jako je na horáku, zkrátka není. Není až takový problém jet kolem 4 km/h a to i v "běžném" terénu (tedy takový, jaký bys zvládnul třeba na trekovi).
-1
Jen zišťuju co nejvíce informací, které mi zajímají pro případné pořízení lehokola.
Stále jsem tuhle variantu zcela nezavrhnul, i když už jsem definitivně odsunul, že nebude hned.
4km/h je už celkem v pohodě. Je jasné, že to nemůže být technicky náročný terén, tam by tak pomalu nešlo jet ani na klasice na fullu. V náročných pasážíš je nutné často výrazně zrychlovat na větší překážky.
0
I v tom videu v pokusu o nejpomalejsi jizdu je videt, ze i ti zrejme nejzkusenejsi "povaleci" s tim maji co delat, o stani na miste rec byt nemuze. Coz je normalni a je fakt, ze se to stejne nijak v praxi nevyuzije. Jenom to ukazuje na znamou vec, ze na lehokole proste nemuzes zdaleka pracovat s tezistem jako na klasice, a to na MTB jeste lip nez na ziletce. Oni musi proste vsechno ukocirovat riditky.
Pro ev. rypaly- to nerikam proto, ze bych chtel jedno nebo druhe vyzdvihovat nebo poplivavat, proste je to jedna z nevyhod, vsechno ma svoje + i -.
Ja kdybych uvazoval o lehokole, tak vylozene o nejake ultraziletce :o), ale ted mi nezbyva cas si ani poradne zajezdit uz s tim, co mam :o(
0
To, že se řídí v podstatě jen řídítky je mi jasné a i jsem viděl více videí v akci jak to probíhá pro pomalou jízdu a že i zkušený jezdec na lehu nejede tak rovnou stopou jako na klasice. Jen jsem si chtěl ověřit, kde jsou ty hranice rychlosti v praxi.
Informací jsem už získal opravdu hodně (kromě diskuze hlavně díky Murphymu), teď už bude případně následovat praktický test.
Místo 140mm fullů lehokolo v žádném případě nebude, tam zůstávám u klasiky a je jasné, že leho alternativou být nemůže.
Uvažuju o něm právě jako náhradu na asfalt a lehčí terény.
Stejně se mi ale moc nelíbí oboje kombinovat dohromady, to mi od toho pořád dost odrazuje (myslím i pro případ, že by mi leho po řádném otestování sedlo, což také zatím není jisté).
0
Já bych ti klidně kombinaci lehokolo - horák doporučil. Osobně jsem jezdil na horáku, treku i silničce, ale čistě amatérský pro potěchu. Pak jsem si asi před 3-4 lety pořídil lehokolo a horák (silnička i trek) stojí zaprášený v garáži. Když ale na horáka občas sednu a vyrazím do lesa, tak zjišťuji, že mi nohy nějak "zesílily" a jezdí se mi líp. Jde zřejmě o to, že na lehokole se šlape jinými svaly, než na klasice, tudíž mi nohy "zesílí" i tam, kde je klasické kolo moc nevytrénuje - a je to poznat.
0
Mohu potvrdit - tenhle efekt jsem citil uz po 250 km na lehu.
0
Mohu vyvrátit - ze střídání leha a starého Favorita mám pocit že si ležákem kazím techniku šlapání na Favoritovi.
0
Tak se mi treba jen lepe jelo, protoze jsem byl z leha tak prijemne odpocaty? 8-D
0
Lehokolové "žiletky" už dělají číňani a francouzi si je nemůžou vynachválit. Dokonce jsem už četl i názor, že měl Optimu i Challenge, ale Performer je zdaleka nejlepší lehokolo z těch co měl a vypadaj fakt pěkně. Dokonce i cenově jsou zajímavé, jen nesmíš koukat na evropský prodejce.
http://pulsarcycles.free.fr/performer%203/HR...
http://pulsarcycles.free.fr/performer%203/HR...
http://pulsarcycles.free.fr/performer%203/HR...
0
Ach jo, tak jedině zkopírovat odkaz růčo, forum nezvládá mezery v odkazech. Prosím zakladatele o smazání těch dvou dalších pokusů. Díky
-3
To není Zazvurovo nové kolo?
8-)
0
Ta pila vepředu je impozantní :-) Nechtěl bych s tímhle zažít čelňas... :-)
Ale jinak to vypadá dost dobře. Asi by mě nemuseli dlouho přesvědčovat k vyzkoušení.
0
Zajimalo by me, jak je to s rizenim. Zatim jsem slysel, ze vsechny vylozene sportovni verze maji spodni rizeni a ne horni (kvuli aerodynamice?).
Potom se mi jeste nejak nezda to krizeni retezu tak tesne za temi prevodniky, asi to vliv na funkci nema, kdyz to tak vyrabi, ale nechapu to.
0
Myslíš jako na funkci zootechnika?
-1
...to nedělají dobře... :-)
0
Horni rizeni je aerodynamictejsi, spodni pohodlnejsi.
0
Všechny vyloženě "sportovní" verze mají horní řízení. Spodní řízení je o pohodlí, kdy máš ruce přirozeně svěšené podél těla a přitom na řídítkách. Samozřejmě každá varianta má svá pro i proti.
Křížení řetězu ti vůbec nevadí, podstatná je tahová linie řetězu, ta spodní linie je úplně jedno kudy a jak vede (teda skoro, samozřejmě, že nějaké extrémy dělat nelze).
0
tedy já kdybych šel do leho žiletky tak spíš něco jako je nazca
www.panoramio.com/photos/original/3542485.jpg
a nebo tohle, to mě na spezzi fakt zaujalo:
http://jurimir.rajce.idnes.cz/SPEZZI/#z58.jpg
0
Fuego je pěkný kolo a karbonová M5 je už o něčem jiném. Zaujmout to může, ale cenově je to někde jinde, za prvé materiálem a za druhé tím, že je to lehokolo. Pokud karbonové kolo, tak se koukni na
http://img5.rajce.idnes.cz/d0503/1/1497/1497023...
Jenže pokud tě lehokolová "žiletka" jako je Performer vyjde do 30 a tebou zmiňovaná kola začínají na 5O (u té M5 to bude daleko víc), není asi o čem diskutovat, navíc ta Nazca má pomalu základní osazení.
0
jo ale je nízká a má odpruženou prdel... A jel jsem na ní vím jak jezdí atd.
Tady to neznám a je to zbytečně vysoký. Nebo to aspoň vypadá na 26" kola. Pletu se?
Ale stejně nemám ani na jedno, takže je to asi fuk :-)
0
Jo jsou to 26" kola, ale posez bude stejný, ne-li nižší než máš na svém Azubu.
0
to jo, ale kdybych chtěl rychláý kolo, tak si nebud pořizovat něco s e stejný,m posezem jako mám na azubu.
Ale právě něco nízkýho jako anzca, Baron, ninkův oceláč apod.
-1
Nazcu Fuego z hlavy nevím, ale Baron má sedlo 34cm nad zemí a Oceláč MkII 40cm, takže nic extra nízkého. Moderní definice lowraceru říká sedlo do 12 palců, což je cca 30cm. Optima Baron v podstatě vynalezl kategorii lowracerů, ale striktně vzato dnes do ní už ani nepatří:-).
0
Na klasice jsem byl do kopce z naší party vždycky první, všichni mě obdivovali jaký sem vrchař. Takticky jsem celé ty roky zamlčoval že k těmto obdivuhodným výkonům mě nutí strašná bolest prdele. :-) Měnil jsem sedla jako na běžícím páse a pořád žádné zlepšení, jezdil jsem 10 000 km ročně a ani tzv. mozol nepomáhal. Teď mám lehotříkolku, žádný mozol, žádná bolest prdele, zad, zátylku a zápěstí. Jsem sice o hodně poslední do kopce, po rovině těsně poslední a z kopce poslední ještě těsněji. Už nezávodím, nemám důvod, nic mě nebolí a konečně jsem své partě řekl pravdu o mé vrchařské genialitě. :-)
-3
Musel jsi na to mít. Buď naježděno, nebo máš na to talent a vlohy. Ani sebevětší bolest prdele nezvýší výkon, když na něj nemáš. Znám to - jezdil jsem chvíli závodně a nechal jsem toho, protože jsem na to prostě neměl. Kamarád, o 2 roky mladší, téměř vychrtlý, jezdil kopce s prstem v nose a já chcípal daleko za ním. Trénovali jsme přitom stejně intenzivně. Tak to prostě je.
0
Přesně tak. Zadek ho mohl pouze donutit, že se neflákal a jel na sebe větší intenzitu.
Jakmile je ale trošku větší výkonností rozdíl mezi dvěma jezdci, tak ten lepší i když pojede základní vytrvalost (tedy pohodičku), tak tomu horšímu ujede i když ten horší pojede maximální intenzitu co zvládne.
0
Tak, neflákal sem se a tím si zvyšoval nenápadně ale jistě fyzičku o proti kámošům s party. :-) Všem profíkům bych sebral sedla, to bys viděl nárůst výkonosti, i taktika by šla stranou. :-)
0
Tohle ale tak nefunguje. Pro co nejlepší zvyšování výkonnosti se stejně 900% kilometrů v tréninku najede právě v základní vytrvalosti.
Tedy dalo by se zjednodušeně říci, že ideální trénink je z velké části poměrně slušné flákání (co se týče intenzity, jiná věc je, že je třeba hnusně a má se jet na trénink).
Když se místo toho jezdí kopce pořád především ve velké intenzitě, tak to vede pouze k tomu, že zlepšování je menší nebo dříve dojde ke stagnaci.
I na svojí nic mov výkonnosti tohle platí. Čím déle ze začátku roku se udržím jezdit základní vytrvalost a vyhýbám se intenzitám, tím lépe (a navíc dříve) mi to danou sezónu jezdí.
0
Presne. Kdo nedela nic jineho, nez ze silove "hrne" do kopcu, muze si vypestovat jenom castecnou schopnost vyjizdeni nekterych kopcu silou. Kdo trenuje rozumneji a podle urcitych vyzkousenych pravidel, stejne bude obecne do kopcu rychlejsi (ale hodne je pro kopce dano uz i fyziognomii).
Nerizene jezdeni vysokym vykonem spis vytvori kratkodobou castecnou a nestalou formu. Zdravotni aspekty nezminuju vubec.
-1
No a o tom to je, kurvil jsem si zdraví a tedˇjsem v pohodě, dík za vysvětlení. :-))
-1
Závodně jsem nejezdil, vychrtlý nejsem, spíše naopak. Asi to bylo těma silově najezděnýma kilákama, prostě jsem vydržel jet třeba i 3km v kuse ze sedla a bylo to pro mě příjemnější než šmrdolit frekvenčně v sedle. Zajímavé bylo, že jsem si vypracoval "styl" při kterém jsem měl při jízdě ze sedla menší tepovku než v sedle při stejném kopci a menší rychlosti.
0
Já kopce většinou vyjíždím jako první proto, aby nikdo neviděl jak jsem u toho strašně zadýchaný :-D
-1