Za objevy na sedle kola

Na pomezí Jižních Čech a Horního Rakouska – S elektrokolem po Šumavě – Požitek z jízdy podél řek...

Podunajská cyklostezka v Horním Rakousku
Foto: © OÖ Tourismus - Erber

Na pomezí Jižních Čech a Horního Rakouska

Ideální podmínky pro nezapomenutelnou dovolenou leží na dosah ruky a to hned ve trojí podobě: na jihočesko-hornorakouském pomezí čekají sport, kultura a požitek. Cyklostezky vinoucí se romantickými údolími řek, pozoruhodná města s řadou historických památek a také znamenitá kuchyně, která nemá široko daleko sobě rovnou.

S elektrokolem po Šumavě

Cyklostezka Grenzlandradweg
Foto: © OÖ Tourismus – Erber

Šumava (na rakouské straně se nazývá Böhmerwald) leží přímo na hranici mezi oběma zeměmi a představuje ideální oblast pro přátele cykloturistiky: Pošumavská cyklistická stezka vede tajuplnou krajinou žulových skalních stěn a mystických horských lesů. Pohraniční cyklostezka „Grenzlandradweg", patřící k nejlepším v Rakousku, prochází napříč Šumavou. A pak je tu ještě Schwarzenberský plavební kanál. Někdejší zázrak techniky z 18. století umožňoval plavení dřeva přes hlavní evropské rozvodí. Podél kanálu, ještě dnes dobře patrného v krajině, se také výborně jezdí na kole. A pro ty, co chtějí svým lýtkům na šumavských kopcích dopřát přídavnou sílu, jsou tu k dispozici elektrokola. Díky akumulátoru a elektromotoru se vám hned pošlape snáz.

Požitek z jízdy podél řek

Cyklostezka Grenzlandradweg
Cyklisté u Muzea Lentos v Linci
Foto: © OÖ Tourismus-Weissenbrunner

Směrem od Šumavy k Dunaji se svažuje mírně kopcovitá krajina oblasti Mühlviertel, která hraničí přímo s Jižními Čechami. A po příjezdu k velké řece na vás čeká jedinečný sportovní zážitek: Podunajská cyklostezka. Tato klasická trasa vede z Pasova po proudu řeky napříč Horním Rakouskem. A proč je Podunajská cyklostezka tak oblíbená? Díky své rovné, dobře postavené a značené trase, která se směrem na východ stále mírně svažuje. Díky perfektní infrastruktuře, která umožňuje v případě potřeby naložit kolo na loď a zdolat některou etapu po vodě nebo popojet kus cesty vlakem. A pak také proto, že se cestou nabízí bezpočet možností pro zastavení a výlety: nádherné kláštery Engelszell, Wilhering či St. Florian. Zříceniny hradů, trůnících na zalesněných svazích vysoko nad řekou, knížecí zámky jako například zámek Starhemberg v Eferdingu a města, jimž kraluje zemská metropole Linec se svými muzei a bohatým kulturním životem.

Objednejte si zdarma právě teď:

brožura pro cykloturisty představuje nejkrásnější cyklostezky a atraktivní nabídky. Objednávejte přímo na www.hornirakou­sko.cz

Další doporučené odkazy:

E-mail: tourismus@lto.at
www.oberoeste­rreich.at

loga partnerů

Podunajská cyklostezka v Horním Rakousku Cyklostezka Grenzlandradweg Cyklisté u Muzea Lentos v Linci
Oberösterreich Tourismus (PR), www.hornirakousko.cz, 30.05.2012
 (Österreich Werbung, CK Kudrna)

Dunajská cyklostezka – kemp

Rakousko
04.08.2021 - 5 dní
 (Österreich Werbung, CK Kudrna)

Dunajská cyklostezka – penzion

Rakousko
24.09.2021 - 5 dní

Poutnický deník

Jiří Bouda
Tři velké cesty po Evropě na kole
OD SVATÉHO MATĚJE V PRAZE KE SVATÉMU JAKUBU V SANTIAGU DE COMPOSTELA (2003) CESTA ZPÁTKY - Z LISABONU DO PRAHY (2006) JAK JSEM…

Tam, kde cesty končí

Michal Pavlata
Nejkrásnější alpské výjezdy a sjezdyRakousko / Německo / Švýcarsko / Itálie / Lichtenštejnsko Motto: Každý kopec má vlastní příběh,…

Kyjovské údolí

Když jsem se vracel z projížďky na kole, tak u zmrzliny jsem potkal kamarády z dětství (dvojčata). Jezdí taky na kolech a slovo dalo slovo a tak, jak to mezi cyklisty bývá, už jsme se chlubili, co vše jsme na kolech objeli. Doporučili mi Kyjovské údolí. Je to u Krásné Lípy ve Šluknovském výběžku.…
vlakr | 17.07.2021

Jak jsem se poprvé toulal Šumavou

Už odmalička jsem prahnul po dobrodružství v přírodě. Později jsem našel velké zalíbení v cyklistice a sem tam v nějakém tom amatérském závodě. A právě kombinace těchto tří elementů vyvolala velikou touhu alespoň si vyzkoušet jeden z těch extrémních bikepackingových závodů, které se jedou bez…
JohnyB | 14.07.2021

Kavkaz s dětmi - část 11.

K moři a do Batumi - kruh se uzavřel Poslední večer ještě v horách jsme se utábořili na začátku přehrady na řece Inguri. Jen co jsme postavili stany, přišla silná bouřka. Nebála jsem se, kolem nás se stále ještě tyčily dvoutisícové hory, ale ta buřina byla frontální a přinesla ochlazení a deště na…
Peggy | 26.06.2021

Kavkaz s dětmi - část 10.

Průsmyk Zagari (2623 m) - Ušguli - Mestie Ráno uprostřed hor nás přivítalo sluncem, oblaky a takovým tím těžkým hutným vzduchem, jaký bývá v období bouřek. Hned po snídani jsme pokračovali ve stoupání. Zbývalo nám posledních 700 výškových metrů. Po cestě, která byla samý šutr, a po které se jet, až…
Peggy | 20.06.2021

Kavkaz s dětmi - část 9.

Podél řeky Tskhenistsqali a seznámení s Velkým Kavkazem Když už se na to sedlo dáte, tak už ho budete muset dojet, napsal mi kamarád Pavel, poté co jsem se mu svěřila s obavami, jak 2620 metrů vysoký průsmyk Zagari zvládneme. On ho, spolu s přítelkyní Mílou, zdolal v květnu v roce 2011, kdy samotné…
Peggy | 09.06.2021

vlakr | 17.07.2021

Jak jsem se poprvé toulal Šumavou

JohnyB | 14.07.2021

Kavkaz s dětmi - část 11.