Nová značka skládaček Tern

Na trhu se objevila nová skládací kola Tern. Není to hráč až tak neznámý, za novou značkou se skrývá téměř celý pracovní tým největšího výrobce skládacích kol, americké společnosti Dahon. Na veletrhu Bike Brno 2011 si kola Tern odehrála svoji českou premiéru.

Nová kola nám ukázal na veletrhu ředitel společnosti AZUB Aleš Zemánek
Foto: Jitka Vrtalová, NaKole.cz

„Delší neshody ve vedení firmy Dahon skončily nakonec odchodem hlavních společníků, kteří si založili vlastní firmu,“ vysvětlil na veletrhu vznik nové značky Aleš Zemánek, ředitel české distribuční firmy AZUB. Kdysi největšímu světovému výrobci tak bývalí spolupracovníci zasadili zřejmě osudovou ránu. „V původní společnosti zůstal z celého užšího vedení už jen zakladatel David T. Hon,“ řekl Zemánek s tím, že všichni ostatní včetně jeho manželky a syna přešli pod novou značku.

Jedna z vychytávek na kolech Tern
Foto: NaKole.cz

Značka Tern (v překladu to znamená mořský racek) se na první pohled odlišuje od Dahonu elegantním designem a technologií skládání. K vidění jsou také zajímavé „vychytávky“, jako třeba inbusový klíč integrovaný v řídítkách nebo nové řešení pojistek při skládání. Doufejme, že  prodej kol této značky v Česku nezkříží fakt, že už sedm let tu stejnojmenná firma poskytuje teambuildingové programy.

Značka Tern nabízí celkem 22 modelů rozdělených do pěti skupin podle typu rámu s názvy Link, Verge, Eclipse, Castro a Joe. Najdete mezi nimi jak typické kompaktní skládačky s velikostí kol od 20" do 26", který reprezentuje model Joe. Cena na českém trhu bude začínat na 9.990 korunách za model Link C7, naopak nejdražším modelem bude Verge X30 h v ceně přes 50.000 korun.

Snad některý z modelů budeme moci vyzkoušet v rámci našeho seriálu testů skládacích kol.

Nová kola nám ukázal na veletrhu ředitel společnosti AZUB Aleš Zemánek Několik novinek značky Tern: skládání představce Inbusový klíč jako součást řídítek. Tern Link Uno: U tohoto single speedu jsme si všimli zajímavosti v podobě nevšedního krytu řetězu.
redakce NaKole.cz, 13.11.2011

RUNDREISE 2018: Donau - Enns - SALZA - Mariazell - Walster - Traisen - Donau

Salza se mi zalíbila v r. 2010, když jsme na jejím břehu tábořili v kempu Weiberlauf, do něhož jsme odbočili z Ennské cyklostezky.Je to horská řeka v rakouském Štýrsku s udávanou délkou toku 88 km, pramenem severovýchodně od obce Ulreichsberg blízko Traisentalradweg, ústím do Enns u Grossreifling…
Quatsch | 17.05.2018

Jak jsem doma vyřešil ukládání kol

Nejsem si jistý, zda sem tohle téma úplně patří, ale pro mě to v posledních týdnech bylo celkem aktuální, tak jsem se rozhodl o tom něco napsat. Třeba to někomu poradí, pomůže a třeba se i já dozvím něco novýho od vás :-) Měl jsem klasický problém – nechtěl jsem, aby kola překážela, ale zároveň…
StanaPavlicek | 01.05.2018

Město na kole - co mě štve a z čeho mám radost

Pocházím z menšího města a většinu roku jezdím na kole do práce a z práce. Je to cca 13 kilometrů jedním směrem, takže tak akorát pro ranní rozcvičku a naopak protažení po práci (kdo sedí v práci za počítačem, určitě chápe). Musím říct, že jsem zjistil, že mi právě jízda na kole dává dobrý pocit…
StanaPavlicek | 23.03.2018

Radoušovo bloudění

Stromy holé, půda zmrzlá, lesy tiché a mezi jejich kmeny se bělaly zbytky sněhu. Cyklistická sezona v nedohlednu a přitom já měl už takovou chuť vyrazit na nějaký závod. Sedl jsem tedy k počítači a ponořil se do hlubin internetu. A tu jsem ho objevil! Rudoušovo bloudění - zimní orientační závod.…
JohnyB | 16.03.2018

Moje příprava na novou cyklo sezónu

Tak to vypadá, že zima konečně končí, začíná jaro a s ním přichází nová cyklistická sezóna. Těšíte se jako já? A máte už své kolo připraveno? Jsem ten typ cyklisty, který jezdí na kole až do začátku zimy, ale na konci sezóny si už kolo nepřipravím na jaro. Prostě ho umyju, doma zaparkuju a seřízení…