Mikuláš pokřtí nové cyklovagony

Od příští sezóny 2010 budou moci cyklisté vzít svá kola i na jízdy historických vlaků. Rekonstruované nákladní vozy, řečené „hytláky“, budou pokřtěny 5. prosince 2009 na nádraží Praha-Braník v rámci dne s Mikulášem.

Mikulášské jízdy mají v Praze už tradici.
Foto: Klub železničních cestovatelů

Jízdy historických vláčků si oblíbily nejen děti, ale i dospělí. Díky dvěma rekonstruovaným nákladním vagonům, které umožňují přepravu kol, se od nové sezony budou moci těmito vlaky cestovat i cyklisté.

„Oba vozy jsme odkoupili od Českých drah a následně prošly maximálně citlivou rekonstrukcí," řekl jednatel Klubu železničních cestovatelů (KŽC) Mgr. Bohumil Augusta. KŽC se zabývá renomováním historických železničních vozidel a železniční nostalgií obecně. V rámci svojí činnosti provozuje od jara do podzimu jízdy motoráčků a historických vlaků na šesti tratích ve středních a severních Čechách.

Jeden z rekonstruovaných vozů Daa-k 5323

Nové cyklovagony se podle Augusty představí 5. a 6. prosince 2009 na nádraží Praha-Braník v rámci dne s Mikulášem. Vagony pro kola zůstanou pro tentokrát zaparkovány ve stanici, kde bude možnost si je prohlédnout.

Od nové sezóny 2010 budou tyto cyklovozy, neboli hytláky nasazovány do turistických vlaků – výletních motoráčků KŽC v okolí Prahy i jinde. Do každého z nich se vejde zhruba 50 kol. Zajímala jsem se samozřejmě i o to, kdy a kde se cyklisté budou moci svézt historickým vláčkem se zařazením jednoho z vagonů. „Cyklovozy budou jezdit především na Posázavském, Polabském, Lužickém či Kamenickém motoráčku," řekl k tomu Bohumil Augusta. Od nového roku pak budou všechny jízdní řády i s informací o přepravě cyklistů k dispozici na stránkách www.kzc.cz. KŽC také pravidelně vydává informační brožury, které jsou k dispozici po celou sezónu na jízdách nostalgických vláčků.

Další informace:

Mikulášské jízdy mají v Praze už tradici. Historický služební vůz Daa-k 7404 Historický služební vůz Daa-k 5323
Jitka Vrtalová, 30.11.2009

Cyklotoulky s dětmi, vozíkem a nočníkem

Markéta Hroudová a Luděk Zigáček
Po cyklostezce ODRA-NISA k moři na Rujanu a Polskem zpět domů
První knižní přiblížení krásné, ale lehce opomíjené dálkové cyklostezky lemující hraniční řeky mezi Německem a Polskem. Tento cestopis…

Každý kopec stojí za … TO

Milan Silný
Volné pokračování knihy „Každý kopec má své ... NEJ“, oceněné 3. místem mezi cestopisy v mezinárodní soutěži TOURMAP 2010
Motto knihy: „Ti, kdož kopce vynechávají, polovičními cyklisty zdají se býti, neb zejména kopce pepřem a solí cyklistiky jsou.“ …

Kola v autobuse

Zdravím všechny. Občas se na kole stane, že přijde nečekaná změna počasí, a velice by pomohlo, kdybych se mohl s jizdním kolem posunout kousek autobusem. Podotýkám, žádné mezinárodní spoje, ani autobus na dálnici..Všechno jsou to silnice druhé třetí třídy. Místní linky, kde se vozí 5-15 lidi. S…
Drak007 | dnes

Dámská 2018 -přes 3 vrchy, 3 řeky, 3 země

Letošní termín, kdy vyjet na „Dámskou" byl daný datem 14. 7. a využily jsme pozvánku na návštěvu od kamarádky Ivy do Semil - Bítouchova. V sobotu 14. 7. v den dobití Bastily jedeme ráno na Hlavní nádraží a vlakem se přesouváme do Turnova. Původně jsme měly začínat v Mnichově Hradišti, projet Českým…
HMS | dnes

Cyklovýlet Linec – Wien – Budapest

Tak jsme konečně pokořili Dunaj. Jeli jsme autobusem (flixbus) z Prahy do Linec ,najeli na cyklostezku a je li přez Mauftausen do Au (super kemp) potom přez Melk(krásný spaní a slovák v hospodě) do Tulnu (zase ok kemp) no a potom do Vídně kde mi ukradli kolo!!!! teď říkám ..naštěstí jsme postavili…
didi-pavča | 21.07.2018

Jak začínal syn jezdit na kole

Koupě dětského kola pro syna a seriál závodů Na kole jezdím už hodně dlouho a k tomuto koníčku jsem dotáhnul i manželku, takže jezdíme několik let spolu. Zpočátku se jí sice moc nechtělo, ale když jsem vymyslel pár výletů jen s mírným převýšením, ale přitom krásnou přírodou, tak byla z trávení času…
Kolo-pro | 10.07.2018

Cyklovýlet do srdce Brd, červen 2018

Dlouho jsem se už tak nepobavil a ještě ve spojení s výletem na kole :-D Vyrazili jsme v sobotu 2. června ráno vlakem do Rokycan a pak na kole přes brdské kopce směr Praha. Celkově nás jelo pět, já, Honza a ještě tři neznáme cyklistky – Helena, Soňa a Marika, které jsme různě náhodně potkali v…