Mikuláš pokřtí nové cyklovagony

Od příští sezóny 2010 budou moci cyklisté vzít svá kola i na jízdy historických vlaků. Rekonstruované nákladní vozy, řečené „hytláky“, budou pokřtěny 5. prosince 2009 na nádraží Praha-Braník v rámci dne s Mikulášem.

Mikulášské jízdy mají v Praze už tradici.
Foto: Klub železničních cestovatelů

Jízdy historických vláčků si oblíbily nejen děti, ale i dospělí. Díky dvěma rekonstruovaným nákladním vagonům, které umožňují přepravu kol, se od nové sezony budou moci těmito vlaky cestovat i cyklisté.

„Oba vozy jsme odkoupili od Českých drah a následně prošly maximálně citlivou rekonstrukcí," řekl jednatel Klubu železničních cestovatelů (KŽC) Mgr. Bohumil Augusta. KŽC se zabývá renomováním historických železničních vozidel a železniční nostalgií obecně. V rámci svojí činnosti provozuje od jara do podzimu jízdy motoráčků a historických vlaků na šesti tratích ve středních a severních Čechách.

Jeden z rekonstruovaných vozů Daa-k 5323

Nové cyklovagony se podle Augusty představí 5. a 6. prosince 2009 na nádraží Praha-Braník v rámci dne s Mikulášem. Vagony pro kola zůstanou pro tentokrát zaparkovány ve stanici, kde bude možnost si je prohlédnout.

Od nové sezóny 2010 budou tyto cyklovozy, neboli hytláky nasazovány do turistických vlaků – výletních motoráčků KŽC v okolí Prahy i jinde. Do každého z nich se vejde zhruba 50 kol. Zajímala jsem se samozřejmě i o to, kdy a kde se cyklisté budou moci svézt historickým vláčkem se zařazením jednoho z vagonů. „Cyklovozy budou jezdit především na Posázavském, Polabském, Lužickém či Kamenickém motoráčku," řekl k tomu Bohumil Augusta. Od nového roku pak budou všechny jízdní řády i s informací o přepravě cyklistů k dispozici na stránkách www.kzc.cz. KŽC také pravidelně vydává informační brožury, které jsou k dispozici po celou sezónu na jízdách nostalgických vláčků.

Další informace:

Mikulášské jízdy mají v Praze už tradici. Historický služební vůz Daa-k 7404 Historický služební vůz Daa-k 5323
Jitka Vrtalová, 30.11.2009

Na kole ke hvězdám

Jiří Grygar a kol.
Průvodce po hvězdárnách a planetáriích
Co to je EBICYKL Tipy na týdenní cykloputování Průvodce po hvězdárnách a planetáriích Astrofyzika RNDr. Jiří Grygara, CSc. není třeba…

Cyklotoulky s dětmi, vozíkem a nočníkem

Markéta Hroudová a Luděk Zigáček
Po cyklostezce ODRA-NISA k moři na Rujanu a Polskem zpět domů
První knižní přiblížení krásné, ale lehce opomíjené dálkové cyklostezky lemující hraniční řeky mezi Německem a Polskem. Tento cestopis i …

Belánské Tatry a okolí – srpen 2021

Už jsem skoro zapomněla balit na dovolenou a psát blog se mi vlastně ani nechtělo, ale pak jsem si uvědomila, že až opravdu nebudu nikam jezdit, tak se popis dovolené bude hodit. V době Covidové jsem prošlapala pohorky, praskla podrážka, tak když bylo jasné, že zase jedeme do Vysokých Tater a budu…
HMS | 10.09.2021

O kouzelné holčičce

Vyrazili jsme k moři, v autě celou cestu překáželo moje kolo. Manželka ho považuje za zbytečnou komplikaci. Jenže v kopcích, co rostou u moře, je to ve vedru na kole sado-maso, to mám rád, chci zase vidět moře z výšky. A chci ho vidět ze sedla, ne z auta. Cestou jsme se zastavili na Mont Ventoux,…
šíravník | 09.09.2021

Vez mě dál, Esko má 02 – Kanál, jezy a potrubí

Technické památky u Mělníka. 29. 8. 2021 Poslední prázdninovou neděli chci strávit na kole. Počasí je však velmi nejisté a nezdá se mi rozumné cestovat s kolem přespříliš daleko. Chci trasu s návratem k nějaké konečné pražského metra. Chci však také vidět nějaká zajímavá - pro mě - místa. Volba…
Favorit1970 | 30.08.2021

Vez mě dál, Esko má 01 – Pískovny u Neratovic

Voda přede mnou, voda nade mnou. 7. 8. 2021 Obsah: KPČ A IVČ.Za Ďáblicemi si držte kšiltovku, jedeme z kopce.Lom Kojetice.Vodojem Kojetice.Neratovice.Pískovna MlékojedyKřenecké jezero - OvčáryPři návratu do kopečka nevržou mi kolečka. Ale řetěz od písku.Miškovice - alea iacta est.Kbely - stehna -…
Favorit1970 | 08.08.2021

Dámská 2021, aneb suchou nohou mezi mraky 15.7. až 18.7. 2021

čtvrtek 15. 7., společně najeto 60 km, 228 m Plány pro letošní Dámskou byly skromné, vlastně ani hranice jsme překročit nechtěly. Po loňské cestě podle Mže jsme opět plánovaly řeku nebo možná i řeky dvě. Ploučnici a kousek Kamenice, jenže Covid zase rozhodoval za nás, dlouho se nevědělo, kdy a za…