reklama

Dětské odrážedlo Intrea Junior

Dalšími v pořadí testovaných strojů jsou odrážedla Junior od společnosti Intrea. Jak se na nich dětem jezdilo a jak s nimi byli spokojeni rodiče, to se dočtete v naší recenzi.

Dětské odrážedlo Intrea Junior 12 brake
Dětské odrážedlo Intrea Junior 12 brake
Foto: Petr Vít, NaKole.cz

Společnost Intrea dala redakci NaKole.cz k dispozici hned dva modely odrážedel. Konstrukce obou odrážedel je prakticky stejná, liší se pouze brzdami. Dalším rozdílem, důležitým hlavně pro přítomné děti, byly odlišné barvy a motivy zvířátek na rámech strojů.

Na první pohled působí solidním dojmem, který potvrzují i technické parametry. Podle výrobce snese odrážedlo zatížení do 75 kg. Při našem testu jsme to vyzkoušeli, a skutečně, Junior vydržel i jízdu s dospělým člověkem. Děti okamžitě zaujmou veselé obrázky velryby a papouška na rámu, stejně jako živé barvy odrážedla.

Pro rodiče budou ale zřejmě mnohem důležitější technické údaje, které jsme naměřili – především hmotnost stroje a výška sedátka. Odrážedla Junior jsou vyladěná na co nejnižší váhu – mezi testovanými modely patří k nejlehčím s 3,9 kg (bez brzd). U varianty s brzdou jsme v redakci naměřili 4,2 kg. Stejně tak důležité je pohodlné přenášení. I tady zaznamenala odrážedla Junior úspěch. Rodiče, kteří odrážedlo na delších cestách (a že se procházky s odrážedlem opravdu prodlouží) musí nosit, ocení snadný úchop za rámovou trubku.


Foto: Petr Vít, NaKole.cz

Minimální výška sedátka odpovídá dětem ve věku dvou let. Tento údaj 34 cm od země je ostatně nejčastější hodnotou, která se mezi odrážedly vyskytla, a je tak možné ho považovat za jakýsi standard. Nastavení výšky sedátka, jak můžeme potvrdit z vlastních zkušeností, je nutné upravit zhruba 2–3× do roka podle toho, jak dítě roste. K tomu je u Juniora potřeba použít klíč. I když jde o poměrně snadnou záležitost, některé maminky se trochu obávaly, že doma nebudou mít správnou velikost klíče po ruce. Na druhou stranu, mohou si být jisté, že zvolené řešení patří mezi nejbezpečnější.

Pokud už je řeč o bezpečnosti, odrážedla Intrea Junior standardně neobsahují žádné ostré hrany nebo výstupky, o které by se malý špunt mohl případně zranit. Proto jsou šrouby představce zakryté plastovým uzávěrem. Za plus navíc můžeme považovat i textilní ochranu řídítek, která mírní následky případného pádu.

I při jízdě potvrdil Junior svůj dojem „vychytaného“ kolečka. Prakticky všechny maminky hodnotily ovládání při jízdě a schopnost manévrování na jedničku. Široké pláště při jízdě dobře odpružily nerovnosti terénu. Vyplétaná kola na hliníkových ráfcích působí velmi solidním dojmem, přitom ale nepřidávají odrážedlům na hmotnosti. Kola jsou nafukovací, takže občas se vyplatí zkontrolovat tlak v duších. Zajímavé je řešení ventilků, které jsou ohnuté a usnadňují tak nasazení hustilky. To někdy bývá potíž především u malých průměrů kol.


Foto: Petr Vít, NaKole.cz

Zvláštní kapitolou jsou i brzdy, které vyvolávají občas polemiku. Jak ukázal test, brzdy pro řadu rodičů neznamenají automaticky symbol bezpečnosti, mnohem spíš záleželo na schopnostech malého cyklisty. Proto mají na trhu své místo modely s brzdou i bez ní. „Osm z deseti prodaných odrážedel má brzdu,“ říká k tomu majitel společnosti Intrea Dan Pilát. Podle něj je ale mnohem důležitější právě kvalita dodávaných brzd a jejich přizpůsobení dětské síle a schopnosti dávkovat brzdnou sílu. Intrea, která odrážedla Junior navrhla a sama je vyrábí, se brzdami intenzivně zabývá také v souvislosti se svým hlavním zaměřením, kterým jsou koloběžky.

Oranžové odrážedlo Junior, které bylo brzdami vybaveno, fungovalo v každém případě bezchybně. Dvouleté děti zvládly brzdit bez problémů a také podle maminek brzdy působily bezpečně.

Vzhledem ke své propracovanosti a parametrům je cena Juniorů překvapivě nízká – společně se dvěma dalšími odrážedly je nejlevnější v rámci testovaného vzorku. Odrážedlo Intrea Junior pořídíte v základní verzi, tedy bez brzdy za 1 390 Kč, verze s brzdou je o 200 Kč vyšší.

Celkové hodnocení

Intrea Junior působí jako standardní solidní a propracované odrážedlo. Návrháři si pohráli s detaily, aby model dobře sedl dětem i rodičům a zároveň svojí cenou neudělal díru do rodinného rozpočtu.
Hodnocení NaKole.cz: kvalita za rozumnou cenu.

Název: Odrážedlo Intrea Junior (modrý bez brzd)
Cena: 1390 Kč
Doporučený věk: 2+
Rám: Ocelový
Kola: 12" nafukovací, hliníkové ráfky
Hmotnost: 3,9 kg
Nosnost: 75 kg
Výška sedátka: 34–43 cm
Vybavení: Vyplétaná kola, bez brzdy
Prodejce: Intrea

Název: Odrážedlo Junior 12 brake (oranžový s brzdami)
Cena: 1590 Kč
Doporučený věk: 2,5+
Rám: Ocelový
Kola: 12" nafukovací, hliníkové ráfky
Hmotnost: 4,2 kg
Nosnost: 75 kg
Výška sedátka: 34–43 cm
Vybavení: Zadní V-brzda, vyplétaná kola
Prodejce: Intrea

Přečtěte si také:
Jak jsme odrážedla testovali

Fotogalerie

Dětské odrážedlo Intrea Junior 12 brake Dětské odrážedlo Intrea Junior Dětské odrážedlo Intrea Junior 12 brake Dětské odrážedlo Intrea Junior 12 brake Dětské odrážedlo Intrea Junior U obou modelů lze výšku sedla nastavit v rozmezí 34-43 cm. Zahnutý ventilek usnadňuje nasazení hustilky. Odrážedlo Junior 12 brake je vybaveno zádní brzdou typu V-brake. Brzdová páčka a detail rukojeti
redakce NaKole.cz, 08.11.2009
Blogy

Jižní hranice

 ()
„Tak jsem tady Panímámo, dřív to nešlo.“ Oblíbený citát můj a mého bratra, mně vytanul na mysli 8. září 2023, okolo desáté hodiny. Stál jsem před nádražím ve Znojmě a byl jsem spokojen. Pak jsem si zašel do stánku na kávu, přesně jako před dvěma měsíci, kdy jsem na tomhle nádraží spolu s manželkou…
Stanley58 | 02.01.2024

Východní Balkán - 8. část - Rumunsko, Maďarsko - ZÁVĚR

 ()
Po probuzení v Transylvánii, nedaleko města Reghin, jsme si na snídani opět dojeli do první vesnice. Oproti Bulharsku jsme tady to kafe do kelímku dostali zdarma. Luděk k tomu obdržel i pivo, takže snídal jogurt a lahváče. Kamarád z Těchonína, když jsem mu poslala fotku, nám tuto stravu pochválil.…
Peggy | 15.12.2023

7. část - Do Rumunska!

 ()
Zastavili jsme hned v další vesnici Zachari Stojanovo, že si tam dáme kafe. Stálo 0,4 leva, takže se cena pořád snižovala. Vypili jsme opět každý dvě. Ani jsme nic kupovat nepotřebovali, jídlo jsme měli, akorát jsme na sluníčko vyskládali usušit pasy a to, co zbylo z lékárničky. Začali jsme si…
Peggy | 01.12.2023

Premiéra na Bohemia Divide

 ()
Bohemia Divide je název jednoho z dnes už asi kultovních cyklistických ultra-závodů bez podpory. 750-800 km napříč Českem od jihu k severu po cestách i necestách, nonstop a bez podpory. Mezi vyznavači tohoto podivného odvětví cyklistiky má závod své věhlasné jméno, pro mě to je ale letos…
JohnyB | 28.10.2023

6. část - Bulharsko – k moři!

 ()
Naše děti už dávno vědí, že když k moři, tak si k němu musí dojet na kole. Těšily se, ale to horko tyhle poslední dny bylo opravdu těžko snesitelné. Dvacátý pátý den mě přestalo bavit i to ranní slunce, které jsem ještě jakžtakž tolerovala, protože osušilo noční rosu a tedy i stany. Na tu blankytně…
Peggy | 18.10.2023

O čem se mluví:

NEcyklo Co vás zaujalo 277 před minutou
Štafeta NaKole.cz Štafeta nanovo před 5 minutami
Vyjížďky, srazy, akce Nákolácká Štafeta 2024 před 7 minutami
Cestování na kole Zase na cestě před 11 minutami
NEcyklo Ukrajina 40 dnes v 06:42
Ostatní – cyklo Jaké to bylo 145 včera v 20:20
Technické rady Co s řopíkem? 2 včera v 19:17
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

189 cyklistů (9 přihlášených)

Jižní hranice

„Tak jsem tady Panímámo, dřív to nešlo.“ Oblíbený citát můj a mého bratra, mně vytanul na mysli 8. září 2023,…
Stanley58 | 02.01.2024

Východní Balkán - 8. část - Rumunsko, Maďarsko - ZÁVĚR

Po probuzení v Transylvánii, nedaleko města Reghin, jsme si na snídani opět dojeli do první vesnice. Oproti…
Peggy | 15.12.2023

7. část - Do Rumunska!

Zastavili jsme hned v další vesnici Zachari Stojanovo, že si tam dáme kafe. Stálo 0,4 leva, takže se cena…
Peggy | 01.12.2023