reklama

Dětské odrážedlo Intrea Junior

Dalšími v pořadí testovaných strojů jsou odrážedla Junior od společnosti Intrea. Jak se na nich dětem jezdilo a jak s nimi byli spokojeni rodiče, to se dočtete v naší recenzi.

Dětské odrážedlo Intrea Junior 12 brake
Dětské odrážedlo Intrea Junior 12 brake
Foto: Petr Vít, NaKole.cz

Společnost Intrea dala redakci NaKole.cz k dispozici hned dva modely odrážedel. Konstrukce obou odrážedel je prakticky stejná, liší se pouze brzdami. Dalším rozdílem, důležitým hlavně pro přítomné děti, byly odlišné barvy a motivy zvířátek na rámech strojů.

Na první pohled působí solidním dojmem, který potvrzují i technické parametry. Podle výrobce snese odrážedlo zatížení do 75 kg. Při našem testu jsme to vyzkoušeli, a skutečně, Junior vydržel i jízdu s dospělým člověkem. Děti okamžitě zaujmou veselé obrázky velryby a papouška na rámu, stejně jako živé barvy odrážedla.

Pro rodiče budou ale zřejmě mnohem důležitější technické údaje, které jsme naměřili – především hmotnost stroje a výška sedátka. Odrážedla Junior jsou vyladěná na co nejnižší váhu – mezi testovanými modely patří k nejlehčím s 3,9 kg (bez brzd). U varianty s brzdou jsme v redakci naměřili 4,2 kg. Stejně tak důležité je pohodlné přenášení. I tady zaznamenala odrážedla Junior úspěch. Rodiče, kteří odrážedlo na delších cestách (a že se procházky s odrážedlem opravdu prodlouží) musí nosit, ocení snadný úchop za rámovou trubku.


Foto: Petr Vít, NaKole.cz

Minimální výška sedátka odpovídá dětem ve věku dvou let. Tento údaj 34 cm od země je ostatně nejčastější hodnotou, která se mezi odrážedly vyskytla, a je tak možné ho považovat za jakýsi standard. Nastavení výšky sedátka, jak můžeme potvrdit z vlastních zkušeností, je nutné upravit zhruba 2–3× do roka podle toho, jak dítě roste. K tomu je u Juniora potřeba použít klíč. I když jde o poměrně snadnou záležitost, některé maminky se trochu obávaly, že doma nebudou mít správnou velikost klíče po ruce. Na druhou stranu, mohou si být jisté, že zvolené řešení patří mezi nejbezpečnější.

Pokud už je řeč o bezpečnosti, odrážedla Intrea Junior standardně neobsahují žádné ostré hrany nebo výstupky, o které by se malý špunt mohl případně zranit. Proto jsou šrouby představce zakryté plastovým uzávěrem. Za plus navíc můžeme považovat i textilní ochranu řídítek, která mírní následky případného pádu.

I při jízdě potvrdil Junior svůj dojem „vychytaného“ kolečka. Prakticky všechny maminky hodnotily ovládání při jízdě a schopnost manévrování na jedničku. Široké pláště při jízdě dobře odpružily nerovnosti terénu. Vyplétaná kola na hliníkových ráfcích působí velmi solidním dojmem, přitom ale nepřidávají odrážedlům na hmotnosti. Kola jsou nafukovací, takže občas se vyplatí zkontrolovat tlak v duších. Zajímavé je řešení ventilků, které jsou ohnuté a usnadňují tak nasazení hustilky. To někdy bývá potíž především u malých průměrů kol.


Foto: Petr Vít, NaKole.cz

Zvláštní kapitolou jsou i brzdy, které vyvolávají občas polemiku. Jak ukázal test, brzdy pro řadu rodičů neznamenají automaticky symbol bezpečnosti, mnohem spíš záleželo na schopnostech malého cyklisty. Proto mají na trhu své místo modely s brzdou i bez ní. „Osm z deseti prodaných odrážedel má brzdu,“ říká k tomu majitel společnosti Intrea Dan Pilát. Podle něj je ale mnohem důležitější právě kvalita dodávaných brzd a jejich přizpůsobení dětské síle a schopnosti dávkovat brzdnou sílu. Intrea, která odrážedla Junior navrhla a sama je vyrábí, se brzdami intenzivně zabývá také v souvislosti se svým hlavním zaměřením, kterým jsou koloběžky.

Oranžové odrážedlo Junior, které bylo brzdami vybaveno, fungovalo v každém případě bezchybně. Dvouleté děti zvládly brzdit bez problémů a také podle maminek brzdy působily bezpečně.

Vzhledem ke své propracovanosti a parametrům je cena Juniorů překvapivě nízká – společně se dvěma dalšími odrážedly je nejlevnější v rámci testovaného vzorku. Odrážedlo Intrea Junior pořídíte v základní verzi, tedy bez brzdy za 1 390 Kč, verze s brzdou je o 200 Kč vyšší.

Celkové hodnocení

Intrea Junior působí jako standardní solidní a propracované odrážedlo. Návrháři si pohráli s detaily, aby model dobře sedl dětem i rodičům a zároveň svojí cenou neudělal díru do rodinného rozpočtu.
Hodnocení NaKole.cz: kvalita za rozumnou cenu.

Název: Odrážedlo Intrea Junior (modrý bez brzd)
Cena: 1390 Kč
Doporučený věk: 2+
Rám: Ocelový
Kola: 12" nafukovací, hliníkové ráfky
Hmotnost: 3,9 kg
Nosnost: 75 kg
Výška sedátka: 34–43 cm
Vybavení: Vyplétaná kola, bez brzdy
Prodejce: Intrea

Název: Odrážedlo Junior 12 brake (oranžový s brzdami)
Cena: 1590 Kč
Doporučený věk: 2,5+
Rám: Ocelový
Kola: 12" nafukovací, hliníkové ráfky
Hmotnost: 4,2 kg
Nosnost: 75 kg
Výška sedátka: 34–43 cm
Vybavení: Zadní V-brzda, vyplétaná kola
Prodejce: Intrea

Přečtěte si také:
Jak jsme odrážedla testovali

Fotogalerie

Dětské odrážedlo Intrea Junior 12 brake Dětské odrážedlo Intrea Junior Dětské odrážedlo Intrea Junior 12 brake Dětské odrážedlo Intrea Junior 12 brake Dětské odrážedlo Intrea Junior U obou modelů lze výšku sedla nastavit v rozmezí 34-43 cm. Zahnutý ventilek usnadňuje nasazení hustilky. Odrážedlo Junior 12 brake je vybaveno zádní brzdou typu V-brake. Brzdová páčka a detail rukojeti
redakce NaKole.cz, 08.11.2009
Blogy

Přejezd Šumavy na kole z Železné Rudy k Lipnu

 ()
V zimě jsem přejížděl Šumavu na běžkách, a tak se mi zalíbila, že jsem tam zamířil i v létě, s manželkou a 11letým synem na kolech. Přes den pročištění hlavy, trochu sportovního výkonu a přes noc pohodlí penzionu. Puťák „každou noc jinde" nepadal v úvahu, protože málokterý penzion poskytne v sezóně…
VLB | 11.09.2018

Známé i neznámé vrcholy Klatovska 1 – Hraničář, Kameňák

 ()
Jsem cyklista spíše závodního ražení a tomu podřizuji prakticky veškerý čas na kole. Vyjížďky pojímám formou tréninků. Stejně tak mám ale rád i cestování na kole - čas od času vyšlápnout na celý den s batůžkem na zádech nebo s brašnami na nosiči na více dní, projíždět krajinou, kochat se,…
JohnyB | 31.08.2018

Na kole ve Vysokých Tatrách

 ()
Letošní dovolená nebyla dlouho plánovaná, jen lokalita byla daná, Vysoké Tatry. Vloni jsme byli v Pribylině, letos se posouváme kousek dál na východ. Na poslední chvíli najdu ubytování v Nové Lesné, vesničce přímo pod majestátným Slavkovským štítem, jehož vrchol jsem zdolala před několika lety,…
HMS | 30.08.2018

Cyklistický návod k východní Evropě

 ()
Letošní léto jsem strávil krásným výletem kolem východní Evropy: Karpaty - Černé moře - Pobaltí - Petrohrad - Nordkapp a přes Norské hory a fjordy zpět. Tady: http://putovanikolem.cz mám deníček s turistickými fotkami. Ale napadlo mě zde se podělit i o technikálie kolem cestování, protože pro mě…
tomasnakole | 21.08.2018

Vltavská cyklostezka s desetiletým dítětem

 ()
Po více než půlročních přípravách a přemýšlení jsme se rozhodli jet s naším desetiletým synem Vltavskou cyklostezku. Původní plán byl jet z Českých Budějovic a stihnout to do sedmi dní.Když jsem se však s tímto záměrem zmínil před kamarády-cyklisty, tak mě to rozmluvili s tím že nejhezčí úsek je…
2183798 | 20.08.2018

O čem se mluví:

NEcyklo Tohle hřiště je jen pro bílý! dnes v 00:23
Ostatní – cyklo Jako to bylo - 77 : dnes v 00:23
NEcyklo Co vás zaujalo - 195 dnes v 00:10
Vyjížďky, srazy, akce Podzimní sraz - 2018 včera v 23:30
Elektrokola Shimano Steps E8000 zkušenosti po 600 km včera v 21:44
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

146 cyklistů (1 přihlášený)

Přejezd Šumavy na kole z Železné Rudy k Lipnu

V zimě jsem přejížděl Šumavu na běžkách, a tak se mi zalíbila, že jsem tam zamířil i v létě, s manželkou a…
VLB | 11.09.2018

Známé i neznámé vrcholy Klatovska 1 – Hraničář, Kameňák

Jsem cyklista spíše závodního ražení a tomu podřizuji prakticky veškerý čas na kole. Vyjížďky pojímám formou…
JohnyB | 31.08.2018

Na kole ve Vysokých Tatrách

Letošní dovolená nebyla dlouho plánovaná, jen lokalita byla daná, Vysoké Tatry. Vloni jsme byli v Pribylině,…
HMS | 30.08.2018