Dětské odrážedlo Azub Fík

Uherskobrodská firma AZUB má ve své nabídce dva modely odrážedel, které se liší svým provedením kol. Do našeho velkého testu dětských odrážedel jsme dostali k dispozici model Azub Fík s plastovými ráfky.

Foto: Petr Vít, NaKole.cz

Výrazné žluté odrážedlo působí už na první pohled bytelně. Stroj se standardní geometrií a s ocelovým rámem zaujme na první pohled svítivou žlutou barvou. Ta zároveň funguje jako bezpečnostní prvek – i v šeru je malá pravděpodobnost, že dítě někdo přehlédne.

Výška sedátka začíná na 34 cm, která odpovídá dvouletým dětem. Čím je Azub Fík výjimečný, to je rozsah sedlovky – sedátko je možné zvýšit až na 47 cm. Odrážedlo je tedy uzpůsobené na míru i dětem starším, které na ně mohou usednout bez obav, že budou koleny škrtat o zem. Jak ukazuje zkušenost, děti odrážedla neodkládají po zvládnutí bicyklu, ale používají je podle nálady střídavě s jízdou na kole. Maximální věk pro použití odrážedel tedy může být i 7 let.

Azub Fík

Výška sedlovky se upravuje s pomocí klíče. Stejně jako u ostatních odrážedel, maminky použití nástroje komentovaly většinou s obavou. Jednoduchý šroub ale jistě zvládne každý průměrně technicky zdatný tatínek, navíc výšku není potřeba upravovat tak často.

Solidnost odrážedla má i svoji stinnou stránku, kterou je vyšší váha. Se svými 4,4 kg patří Azub Fík mezi ty těžší stroje. Díky jednoduché konstrukci se ale snadno uchopí do ruky a přenáší. Už během testu ale maminky vnímaly jeho vyšší hmotnost. Hodnocení odrážedla to ale snížilo maximálně na dvojku (ve školní hantýrce tedy „chvalitebně“).

Jednoduchá bytelnost také znamenala, že rodiče bez obav nechali své děti vyřádit. Azub Fík je při jízdě velmi živý, jede s malým odporem a řízení je velmi citlivé. Hlavové složení je hodně volné a umožňuje protáčení řídítek o 360 stupňů. Odrážedlo je proto v terénu velmi živé. Díky své jednoduchosti je Azub Fík snadno nastavitelný – jeho údržba v podstatě znamená jen úpravu výšky sedátka a občasné nahuštění plášťů.

I když testovaný model Azub Fík patřil k „nižším“ verzím (bez brzdy, bez doplňků, plastová kola), jeho výkon v terénu byl velmi dobrý a většina rodičů s ním byla spokojena. Se svojí cenou 1 490 Kč se řadil k levnějšímu středu mezi testovanými modely.

Celkové hodnocení

Azub Fík je jednoduché solidní odrážedlo, se kterým je možné vyrazit do terénu i na procházku po silnici. Kvůli vyšší váze a volnému hlavovému složení bychom model doporučili hlavně starším dětem, které mají rychlejší reflexy a také lépe zvládnou tento živý stroj.

Název: Odrážedlo Azub Fík
Prodejce: Azub

Přečtěte si také:
Jak jsme odrážedla testovali

Dětské odrážedlo Azub Fík Dětské odrážedlo Azub Fík Dětské odrážedlo Azub Fík Dětské odrážedlo Azub Fík Výšku sedla lze nastavit již od 34 cm