reklama

Dětské odrážedlo Azub Fík

Uherskobrodská firma AZUB má ve své nabídce dva modely odrážedel, které se liší svým provedením kol. Do našeho velkého testu dětských odrážedel jsme dostali k dispozici model Azub Fík s plastovými ráfky.

Dětské odrážedlo Azub Fík
Dětské odrážedlo Azub Fík
Foto: Petr Vít, NaKole.cz

Výrazné žluté odrážedlo působí už na první pohled bytelně. Stroj se standardní geometrií a s ocelovým rámem zaujme na první pohled svítivou žlutou barvou. Ta zároveň funguje jako bezpečnostní prvek – i v šeru je malá pravděpodobnost, že dítě někdo přehlédne.

Výška sedátka začíná na 34 cm, která odpovídá dvouletým dětem. Čím je Azub Fík výjimečný, to je rozsah sedlovky – sedátko je možné zvýšit až na 47 cm. Odrážedlo je tedy uzpůsobené na míru i dětem starším, které na ně mohou usednout bez obav, že budou koleny škrtat o zem. Jak ukazuje zkušenost, děti odrážedla neodkládají po zvládnutí bicyklu, ale používají je podle nálady střídavě s jízdou na kole. Maximální věk pro použití odrážedel tedy může být i 7 let.

Azub Fík

Výška sedlovky se upravuje s pomocí klíče. Stejně jako u ostatních odrážedel, maminky použití nástroje komentovaly většinou s obavou. Jednoduchý šroub ale jistě zvládne každý průměrně technicky zdatný tatínek, navíc výšku není potřeba upravovat tak často.

Solidnost odrážedla má i svoji stinnou stránku, kterou je vyšší váha. Se svými 4,4 kg patří Azub Fík mezi ty těžší stroje. Díky jednoduché konstrukci se ale snadno uchopí do ruky a přenáší. Už během testu ale maminky vnímaly jeho vyšší hmotnost. Hodnocení odrážedla to ale snížilo maximálně na dvojku (ve školní hantýrce tedy „chvalitebně“).

Jednoduchá bytelnost také znamenala, že rodiče bez obav nechali své děti vyřádit. Azub Fík je při jízdě velmi živý, jede s malým odporem a řízení je velmi citlivé. Hlavové složení je hodně volné a umožňuje protáčení řídítek o 360 stupňů. Odrážedlo je proto v terénu velmi živé. Díky své jednoduchosti je Azub Fík snadno nastavitelný – jeho údržba v podstatě znamená jen úpravu výšky sedátka a občasné nahuštění plášťů.

I když testovaný model Azub Fík patřil k „nižším“ verzím (bez brzdy, bez doplňků, plastová kola), jeho výkon v terénu byl velmi dobrý a většina rodičů s ním byla spokojena. Se svojí cenou 1 490 Kč se řadil k levnějšímu středu mezi testovanými modely.

Celkové hodnocení

Azub Fík je jednoduché solidní odrážedlo, se kterým je možné vyrazit do terénu i na procházku po silnici. Kvůli vyšší váze a volnému hlavovému složení bychom model doporučili hlavně starším dětem, které mají rychlejší reflexy a také lépe zvládnou tento živý stroj.

Název: Odrážedlo Azub Fík
Cena: 1490 Kč
Doporučený věk: 2+
Rám: Ocelový
Kola: 12" nafukovací, plastové ráfky
Hmotnost: 4,4 kg
Výška sedátka: 34–47 cm
Vybavení: Zvonek, bez brzdy
Prodejce: Azub

Přečtěte si také:
Jak jsme odrážedla testovali

Fotogalerie

Dětské odrážedlo Azub Fík Dětské odrážedlo Azub Fík Dětské odrážedlo Azub Fík Dětské odrážedlo Azub Fík Výšku sedla lze nastavit již od 34 cm
redakce NaKole.cz, 23.10.2009
Blogy

Bikepacking španělsky 6.část: Z Andalusie přes Extremaduru do Castilla y León

 ()
Ronda s ikonickým mostem přes hluboký kaňon, poutnické El Rocío, kde sa naše kola topí v písku, nádherná Sevilla a svérázná Sierra de Francia. Část šestá. Po třech krásných dnech strávených v Granadě se večer rozhodujeme, jak stihnout Cádiz, Rondu a El Rocío a přitom ještě dorazit do regionu…
Kristina | 29.05.2023

Stezka středozemím

 ()
Inspirací pro letošní trasu byly knížky Jana Hocka o dálkových trasách v ČR (na internetu www.viaczechia.cz). Pro začátek jsem zvolila nejkratší trasu - stezku středozemím, která spojuje nejsevernější a nejjižnější bod ČR. Termín byl určen okolnostmi na druhou dekádu dubna, z toho vyplynula i volba…
Aar | 19.05.2023

Norsko 2022 – S děravou botou Hardangerviddou

 ()
Náhorní plošina Hardangervidda není pouze norská, nýbrž s největší určitostí i evropská nejrozsáhlejší horská plošina. Pokrývá oblast asi 7500 km2 v nadmořské výšce 1000 - 1250 metrů. Nachází se ve středu jižního Norska.Celá plošina leží nad hranicí lesa a nejsou zde žádná, jinde tak hojná údolí,…
šíp | 30.03.2023

Bikepacking španělsky 5.část: Andalusie – Přes Sierru Nevadu do Granady

 ()
Z pouště se přesouváme ke stoupákům Sierry Nevady. Čeká nás nejvýše položená cyklostezka Evropy bez cyklostezky. Část pátá. Probudíme se v jedné z více než 2000 obytných jeskyní, které dělají z Guadixu město s jejich největším počtem v Evropě. O Guadixu slyšelo málo lidí, přestože se nachází jen 60…
Kristina | 02.01.2023

Jak jsem jel okolo Čech

 ()
Závod Okolo republiky je další z cyklistických ultra-šíleností, do které jsem se po letošním Toulání pustil. Tento závod je ale jiný. Není pevně dána žádná trasa, jen průjezdné body, které pořadatelé vybírají dle různé tématiky (letos to byly rozhledny), a je jen na závodnících, jakou trasu si…
JohnyB | 23.10.2022

O čem se mluví:

NEcyklo Co vás zaujalo 267 dnes v 13:58
Ukrajina 23 dnes v 13:48
Cestování na kole Paříž 2022, on line dnes v 10:52
Ostatní – cyklo Jaké to bylo 135. dnes v 10:28
Vyjížďky, srazy, akce Tour de Baltic dnes v 08:54
Strnadova třicítka včera v 18:18
NEcyklo Co vás vytočilo 148 včera v 17:21
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

223 cyklistů (12 přihlášených)

Bikepacking španělsky 6.část: Z Andalusie přes Extremaduru do Castilla y León

Ronda s ikonickým mostem přes hluboký kaňon, poutnické El Rocío, kde sa naše kola topí v písku, nádherná…
Kristina | 29.05.2023

Stezka středozemím

Inspirací pro letošní trasu byly knížky Jana Hocka o dálkových trasách v ČR (na internetu www.viaczechia.cz).…
Aar | 19.05.2023

Norsko 2022 – S děravou botou Hardangerviddou

Náhorní plošina Hardangervidda není pouze norská, nýbrž s největší určitostí i evropská nejrozsáhlejší horská…
šíp | 30.03.2023