V Česku se představí kola na sníh

SMX neboli „Snow Motor Cross“ je nová disciplína, která vznikla jako zimní alternativa pro příznivce BMX a horských kol. Kola na sníh můžete vidět na na brněnském výstavišti na veletrhu S1.

SMX přicestoval do Čech z Norska, Kanady a z alpských svahů, kde se těší slušnému zájmu. Snow Motor Cross je pro BMX, FMX a příznivce horských kol totéž, co snowboarding ve spojení s windsurfingem nebo skateboardingem. Ve všech případech jde o to, jak nabídnout zimní alternativu oblíbeného sportu. SMX je především zábava, pro svoje vlastnosti si ale také získal zájem motokrosařů, kteří ho používají k tréningu.

Zatím jediným modelem zámořské firmy NorthLegion, který snowbiky vyrábí, je SMX Merc. Celoodpružený hlinikový rám je namísto kol osazen třemi lyžemi, které se starají o stabilitu. SMX je určen jak na sjezdovku, do volného torénu, tak i na U-rampu. Podle dovozce, společnosti BikeZone, se právě tady užije největší zábava. Použitá technologie a detaily umožňují velkou variabilitu skoků a dalších triků. Tím se také liší od sněžných koloběžek Snowscoot.

Co vše se dá na SMX provádět, se můžemte podívat zde:

SMX se přesdstaví na veletrhu S1, který zítra startuje v Brně. Veletrh je určený především pro příznivce novinek a odbornou veřejnost v oboru outdoorových a zimních sportů. První dva dny je veletrh otevřen především pro odborníky, veřejnost přivítá ve čtvrtek 19. února 2009. Kromě funkčního oblečení a prádla budou na S1 k vidění batohy, pomůcky pro treking i Nordic Walking, stany, spacáky, vařiče a mnoho dalšího.

Další informace o SMX:

Oficiální stránky společnosti NorthLegion

Další informace o veletrhu S1:

Oficiální stránky veletrhu
Průvodce návštěvníka S1 – seznam vystavujících firem a značek, přehled novinek na veletrhu
Nechte si změřit odolnost svého oblečení proti vodě na S1
Co stojí za to vidět na S1? – reportáž Světa Outdooru

redakce NaKole.cz, 16.02.2009

Cyklotoulky Vizovickými vrchy 2018

Pro další cyklotoulky jsem zvolil kraj, který nám je dobře známý, domovský, Vizovické vrchy. Po zkušenostech z Orlických hor jsem nabyl dojmu, že se Petra může zařadit do naší cykloskupiny která teď čítá už pět členů. Mě, Čívrsa, Fogina, Mare a teď i Petru. Plán je, že se potkáme v sobotu někde v…
ondrapisklak | včera

Cyklotoulky Orlickem 2018

Když jsem přemýšlel, kam vezmu svoji přítelkyni Petru na její první cyklovýlet na těžko, oko na mapě mi padlo na Orlické hory. Naposledy jsem tam byl s rodiči na kole v roce 1996. Tak teď po 22 letech by nebylo špatné vyzkoušet, co se všechno změnilo. Jako referenční zkoušku jsem zkusil čtrnáct dní…
ondrapisklak | 12.10.2018

Přejezd Šumavy na kole z Železné Rudy k Lipnu

V zimě jsem přejížděl Šumavu na běžkách, a tak se mi zalíbila, že jsem tam zamířil i v létě, s manželkou a 11letým synem na kolech. Přes den pročištění hlavy, trochu sportovního výkonu a přes noc pohodlí penzionu. Puťák „každou noc jinde" nepadal v úvahu, protože málokterý penzion poskytne v sezóně…
VLB | 11.09.2018

Známé i neznámé vrcholy Klatovska 1 – Hraničář, Kameňák

Jsem cyklista spíše závodního ražení a tomu podřizuji prakticky veškerý čas na kole. Vyjížďky pojímám formou tréninků. Stejně tak mám ale rád i cestování na kole - čas od času vyšlápnout na celý den s batůžkem na zádech nebo s brašnami na nosiči na více dní, projíždět krajinou, kochat se,…
JohnyB | 31.08.2018

Na kole ve Vysokých Tatrách

Letošní dovolená nebyla dlouho plánovaná, jen lokalita byla daná, Vysoké Tatry. Vloni jsme byli v Pribylině, letos se posouváme kousek dál na východ. Na poslední chvíli najdu ubytování v Nové Lesné, vesničce přímo pod majestátným Slavkovským štítem, jehož vrchol jsem zdolala před několika lety,…