Cyklotrasa Kralupy – Mělník bude obnovena

V průběhu července by cyklotrasa z Kralup nad Vltavou do Mělníka měla dostat nový kabát.

Mělník na soutoku Labe a Vltavy
Foto: Internet

Rekonstrukce je výsledkem spolupráce Středočeského kraje s Klubem českých turistů a s firmou Unilever. Cyklisté se mohou těšit na obnovené cyklistické značení, pět odpočívadel vybavených turistickými mapami a nově upravený terén. V budoucnosti by Unilever cyklotrasa mezi Kralupami a Mělníkem měla být protažena až do Prahy.

V zahraničí se tento model spolupráce mezi státními orgány, soukromými firmami a neziskovými organizacemi velmi dobře osvědčil. U nás jde zatím spíš o první vlaštovky. Prvním počinem společnosti Unilever byla Algida cyklotrasa, která spojuje středočeské vesnice Hostivice, Dobrovíz, Hřebeč, Středokluky a Tuchoměřice.

„Jsme rádi, že se nám společně s firmou Unilever podařilo nově upravit cyklotrasu z Mělníka do Kralup, a že se pracuje na projektu její rekonstrukce až do Prahy. Jde totiž o část důležité a frekventované transevropské cyklistické magistrály EuroVelo“, řekl k tomu Jan Havelka, předseda Klubu českých turistů.

„Na území Středočeského kraje bylo podle poslední inventury, tedy před dvěma lety, kolem 900 kilometrů cyklotras“, uvedl předseda středočeského KČT Jaroslav Krejzlík. Podstatně méně je v regionu cyklostezek, které slouží výhradně cyklistům. Jízdu na kole nerušenou jinými dopravními prostředky si lze užít na třech místech. Oblíbená je cyklostezka mezi Kolínem a Ovčáry a Velkým Osekem, která končí na soutoku Labe a Cidliny. Na ni navazuje další, které vede podél Labe přes Poděbrady na Nymburk. Za cyklostezku lze považovat i úsek spojující Rakovník a Křivoklát.

Mělník na soutoku Labe a Vltavy Zámek Nelahozeves (na cyklotrase Kralupy – Mělník) Památník Antonína Dvořáka v Nelahozevsi (na cyklotrase Kralupy – Mělník) Zámek Veltrusy (na cyklotrase Kralupy – Mělník)
Redakce NaKole.cz, 04.06.2005

Přejezd Šumavy na kole z Železné Rudy k Lipnu

V zimě jsem přejížděl Šumavu na běžkách, a tak se mi zalíbila, že jsem tam zamířil i v létě, s manželkou a 11letým synem na kolech. Přes den pročištění hlavy, trochu sportovního výkonu a přes noc pohodlí penzionu. Puťák „každou noc jinde" nepadal v úvahu, protože málokterý penzion poskytne v sezóně…
VLB | 11.09.2018

Známé i neznámé vrcholy Klatovska 1 – Hraničář, Kameňák

Jsem cyklista spíše závodního ražení a tomu podřizuji prakticky veškerý čas na kole. Vyjížďky pojímám formou tréninků. Stejně tak mám ale rád i cestování na kole - čas od času vyšlápnout na celý den s batůžkem na zádech nebo s brašnami na nosiči na více dní, projíždět krajinou, kochat se,…
JohnyB | 31.08.2018

Na kole ve Vysokých Tatrách

Letošní dovolená nebyla dlouho plánovaná, jen lokalita byla daná, Vysoké Tatry. Vloni jsme byli v Pribylině, letos se posouváme kousek dál na východ. Na poslední chvíli najdu ubytování v Nové Lesné, vesničce přímo pod majestátným Slavkovským štítem, jehož vrchol jsem zdolala před několika lety,…
HMS | 30.08.2018

Cyklistický návod k východní Evropě

Letošní léto jsem strávil krásným výletem kolem východní Evropy: Karpaty - Černé moře - Pobaltí - Petrohrad - Nordkapp a přes Norské hory a fjordy zpět. Tady: http://putovanikolem.cz mám deníček s turistickými fotkami. Ale napadlo mě zde se podělit i o technikálie kolem cestování, protože pro mě…
tomasnakole | 21.08.2018

Vltavská cyklostezka s desetiletým dítětem

Po více než půlročních přípravách a přemýšlení jsme se rozhodli jet s naším desetiletým synem Vltavskou cyklostezku. Původní plán byl jet z Českých Budějovic a stihnout to do sedmi dní.Když jsem se však s tímto záměrem zmínil před kamarády-cyklisty, tak mě to rozmluvili s tím že nejhezčí úsek je…