Značka „Vitajte cyklisti“ na Slovensku

Značku se zelenobílým usmívajícím se kolem můžete najít také na Slovensku. Prvním držitelem certifikátu „Vitajte cyklisti“ se stalo informační centrum města Skalica. Primátor města Stanislav Chovanec převzal označení na výstavě ITF Slovakiatour 2008 v Bratislavě.

Slovenská značka „Vitajte cyklisti“ má stejné logo jako česká „Cyklisté vítáni“
Foto: Ekopolis

O udělování certifikátů se na Slovensku stará nadace Ekopolis. „Inspirací je pro nás certifikace Cyklisté vítáni, kterou v ČR realizuje Nadace Partnerství,“ říká k tomu Ján Roháč z nadace Ekopolis. Český a slovenský systém certifikace spojuje nejenom stejné logo, ale také shodné certifikační podmínky. Značka se přiděluje turistickým zařízením a službám, které jsou vstřícné k cyklistům. Mezi posuzovaná kritéria patří vhodný prostor pro uložení kol a zavazadel, nabídka jídel a nápojů přizpůsobená cyklistům, poskytnutí nářadí na opravy kol nebo lékárničky.

První ohlasy na zprávu o udělení certifikátu byly spíše kritické. Částečně za to může Slovenská tisková agentura SITA, která omylem přiřkla certifikát městu Skalica. „Vygenerovať takýto certifikát v meste, kde nie je jediný autentický cyklistický chodník, kde sa cyklista v centre mesta cíti ako na tankodrome, to chce už silnú povahu,“ zareagoval na to blogger s přezdívkou skalican. SITA se následně omluvila a uvedla vše na pravou míru. Značka „Vitajte cyklisti“ byla udělena pouze informačnímu centru, které město provozuje. V certifikaci nejde o hodnocení kvality cyklotras nebo cyklostezek, ale o služby ubytovacích a stravovacích zařízení, případně turistických cílů.

Podobné certifikace už několik let úspěšně fungují v Německu nebo Rakousku. V Čechách takto například funguje více než 700 zařízení a turistických cílů. Ekopolis si od certifikace slibuje zlepšení podmínek pro cykloturisty a přilákání zahraničních návštěvníků. V současnosti probíhá na Slovensku testování certifikačního systému v regionu Záhorie. Certifikace na celém Slovensku by se měla rozběhnout v květnu 2008.

Podrobnější informace o certifikaci najdete zde.

Zdroj: tisková zpráva Nadace Ekopolis

Slovenská značka „Vitajte cyklisti“ má stejné logo jako česká „Cyklisté vítáni“ Představitelé města Skalica přebírají značku Vitajte cyklisti pro městské „íčko“
Redakce NaKole.cz, 22.01.2008

6 140 Kč 5 830 Kč

Každý kopec se zvedá … VÝŠ

Milan Silný
Volné pokračování knih „Každý kopec má své ... NEJ“ a „Každý kopec stojí za ... TO“.
Dobrá zpráva pro všechny milovníky náročných stoupání a fantastických sjezdů. Další kniha Milana Silného je na světě. Jedná se o jeho…

Ze života cyklotrempa

Jan Vlasák
Kniha, oceněná za originalitu v soutěži GO KAMERA
Tímto titulem završujeme souborné vydání všech povídání z cest Honzy Vlasáka. Tři cykloturistické a jedna horolezecká kniha dostaly…

Salzkamergut – Solná komora a přilehlé okolí na kole 2018

Krásné místo, krásná příroda. Ideální destinace pro turistiku a cyklistiku to je oblast Solné komory v Rakousku nedaleko Salzburka.  Mým „útočištěm" se stalo městečko Altaussee, Puchen-Camping Temel s přilehlým a malebným jezerem Altausseer see pouze přes kopec. Odtud jsem podnikal cyklo výlety do…
Marťas004 | 29.11.2018

Cyklotoulky Českomoravským Mezihořím 2018

Pro další víkend jsme zvolili podhůří Orlických hor. Chceme navštívit muzeum řemesel v Letohradě (já ne, byl jsem nedávno), rozhlednu Mariánka u Lanškrouna, vesnici Cotkytle a dojezd má být v obci Leština u Zábřehu. Přece jenom je říjen, tak dáváme vale stanům a máme zařízené ubytování na hřišti v…
ondrapisklak | 21.11.2018

Expedice 116 Novohradské hory

Motto : Když se na něco hodně těšíme, tak se to většinou pos... (nepovede). Ale tohle není tento případ. I když začátek tak vypadá. Letošní Expedici jsem začal opět plánovat za dlouhých zimních večerů. První otázka zněla: Kam? Napadlo mě, že by nebylo špatné navázat na naši úplně první šumavskou…
Stanley58 | 20.11.2018

Známé i neznámé vrcholy Klatovska 2 – Plošin, Boudovka

Je nádherné první zářijové odpoledne a já měl velké plány, jak ho co nejpříjemněji strávit. Tedy do chvíle, než mi na mobilu pípla esemeska. Rázem je po plánech i po náladě. Co teď? Pustit se znovu do práce na domě? Té jsem si užil dost dopoledne. Podmínky jsou ideální pro vyjížďku na kole, jen ta…
JohnyB | 02.11.2018

Cyklotoulky Olomouc - Slezská Harta

Další kraj pro naše cyklotoulky jsme vybrali Olomoucko. Respektive Mariánské údolí, Moravský Beroun a Slezskou Hartu. Na Slezské Hartě jsme byli naposledy před dvěma roky, když jsme se vraceli z Osoblahy. Zaujalo nás, že je to místo rekreačně nedotčené. Žádné davy lidí jen sem tam rybář. Tábořit…