reklama

Horské skládací elektrokolo Montague Paratrooper – Pendix 300

Již nějakou dobu vytvážíme v naší dílně zajímavé elektrokolo, které má řadu specifických vlastností, které jsou na našem trhu velmi neobvyklé. Jde o spojení skládacích horských kol Montague a elektrických pohonů Pendix.

Skládací elektrokolo Montague Paratrooper – Pendix 300
Skládací elektrokolo Montague Paratrooper – Pendix 300
Foto: Citybikes

Taková americko-německá družba. Nechme ale historii historikům a divejme se do budoucnosti. Kolo i pohonná jednotka jsou kompatibilní bez jakýchkoli kompromisů, a proto vám můžeme s klidným srdcem představit velmi kompaktní a v mnoha ohledech zajímavé elektrokolo.

Samotná kola Montague jsou neodmyslitelně spjata s americkými výsadkáři. Firma Montague vyvinula pro armádu skládací horské kolo, které je možné použít po seskoku jako dopravní prostředek v rozličném terénu. Výsadkáři mají kolo ve složeném stavu upnuté jako součást výstroje na těle. Kolo se relativně snadno skládá, má po rozložení standardní vlastnosti dospělého horského kola a snese i velkou zátěž. Později bylo kolo nabídnuto i na civilním trhu.


Foto: Citybikes

Pohony Pendix vznikly jako start-up Západosaské univerzity ve Cvikově kousek od našich západních hranic. Během několika málo let rozšířila mladá firma svou působnost po celé Evropě, USA a Austrálii. Na některých komponentech Pendix spolupracuje i s českými dodavateli. Výroba stále probíhá ve Cvikově a kvalita odpovídá vysokým německým standardům. O úspěšnosti pohonu svědčí i zakázky na motorizaci pošťáckých cargokol, které firma Pendix opakovaně vyhrává.

Horské elektrokolo Montague Paratrooper – Pendix 300 umožňuje opravdu širokou paletu používání od krátkých treků po několikadenní cykloturistiku „na těžko“. Lze jej kombinovat s campingem a caravaningem. Je jistě vhodné i jako dopravní prostředek pro rybáře, lesáky a podobné profese či pro cyklisty s podobnými koníčky.
Při hmotnosti 21,4 kg a velikosti ve složeném stavu 92×72×31 cm se vejde do kufru běžného auta, prostoru v obytném voze, jednoznačně je také usnadněna i přeprava vlakem a autobusem. Pro tyto účely lze použít i praktický obal.


Foto: Citybikes

Ovládání kola je stejné jako u běžných horských kol s páčkami Shimano Rapid Fire 3×8, jedná se tedy o klasický převodník. Středový motor je vybaven tlakovým čidlem a výkon motoru reaguje na intenzitu šlapání do pedálů. V horní části baterie je podsvícená část, ve které mění dioda barvu světla mezi zelenou a červenou a značí tak stav napětí baterie. Je zde i spínač pohonu a základní nastavení modu (výkonu) ve 4 stupních. Pohon je možné napojit pomocí Bluetooth s chytrým mobilem po stažení aplikace Pendix Bike PRO (pro Android i iOS). Aplikace však není k ovládání nutná. Baterii lze pootočením snadno vyjmout z kola a používat ji jako zdroj světla nebo jako opravdu velkou powerbanku pro zařízení s USB konektorem.
S elektrickým pohonem ujedete 41–79 km na jedno nabití, které netrvá déle než 2 hodiny. Nabíječka je součástí výbavy kola.

Nespornou výhodou je celkově decentní „army“ vzhled díky matné zelené barvě a černým doplňkům, který je nejednomu muži příjemnější než vysloveně sportovní vzhled kola. 
Kolo jsme testovali v mokrém a blátivém v terénu a krytí motoru a baterie poskytuje dostatečnou ochranu proti vnikání vody. Při přepravě bez baterie doporučujeme zakrýt konektor krytkou Pendix Cup. Při zimním provozováním pak lze také doporučit obal na baterii Pendix, které zabraňuje promrzání baterie a zvyšuje dojezd.

Tento výrobek naleznete exklusivně v prodejnách Citybikes. ZDE

Fotogalerie

Skládací elektrokolo Montague Paratrooper – Pendix 300 Skládací elektrokolo Montague Paratrooper – Pendix 300 Skládací elektrokolo Montague Paratrooper – Pendix 300
- inzerce -, 26.08.2021
Blogy

Cyklocestování 2025

 ()
Myslela jsem, že s blogy končím. Žádná velká expedice se nekonala a na nakole je velká konkurence, stačí poslední slovinská pentalogie, jedna autorka, která mi dala impuls k tomu, že tedy ještě nekončím. Dívám se, za rok 2025 je docela dost blogů, přitom se nám to zdá málo. Cestujte, pište,…
Quatsch | 19.11.2025

Slovinsko na kole - 5. část - Závěr

 ()
Sjezd z hor (Zgornje Jezersko) zpět do údolí k řece Sávě byl přesně takový ten táhlý a nekonečně dlouhý sjezd, kdy klesáte jenom zvolna a přejete si, aby to nikdy neskončilo. Jenže zároveň se děsíte, na kolik že to tímto tempem sjedete, protože je víc jak jasné, že to zase budete muset šlapat…
Peggy | 18.11.2025

Slovinsko na kole - 4. část - Ljubljana a Kamnicko-Savinjské Alpy

 ()
Přiznám se, že už jsem se do civilizace docela těšila. Zase na chvíli mít takový ten režim, zajít si dopoledne někde na kávu. V poledne si dát oběd. A odpoledne třeba zastavit na pivko nebo si koupit v obchůdku nanuk. Zkrátka nemuset řešit, kolik zásob nakoupit, kde bude další obchod, jestli bude…
Peggy | 04.11.2025

Slovinsko na kole - 3. část - moře

 ()
Celý zbytek dovolené se již nenesl v žádném dramatickém duchu. Žádné další defekty ani nic jiného. Až na jeden incident, který se přihodil na úpatí Julských Alp, kam jsme se při našem kolečku opětovně vrátili, bych mohla cestu až do konce popsat v několika větách, vlastně jen sepsat seznam…
Peggy | 21.10.2025

Slovinsko na kole - 2. část

 ()
Na cestu jsme se vydali 1. července 2024 autem. Já to tak mám nejradši, protože nejsem limitovaná žádným pevně daným časem. V případě vlaku mívám už tak silný předodjezdový stres ještě silnější. Před odjezdem někam autem jdu klidně spát, protože vlastně o nic nejde, no a co, že vyjedeme o hodinu…
Peggy | 10.10.2025

O čem se mluví:

NEcyklo Nejlepší vtip 56. před 15 minutami
Cestování na kole Jižní Španělsko a Lanzarote dnes v 20:03
NEcyklo Co vás zaujalo 289 dnes v 19:50
Ostatní – cyklo vyhřívané rukavice, má to cenu? dnes v 19:38
Cestování na kole Je-li listopad, jedu dnes v 18:38
NEcyklo Ukrajina 57 dnes v 10:41
Lehokola LontBent 2025 21.11.2025
Cyklozájezdy | Dokempu.cz | Cyklobazar | Aktivni dovolená
Perfektní funkční oblečení pro vaše sportovní aktivity, od značky Moira.
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

226 cyklistů (18 přihlášených)

Cyklocestování 2025

Myslela jsem, že s blogy končím. Žádná velká expedice se nekonala a na nakole je velká konkurence, stačí…
Quatsch | 19.11.2025

Slovinsko na kole - 5. část - Závěr

Sjezd z hor (Zgornje Jezersko) zpět do údolí k řece Sávě byl přesně takový ten táhlý a nekonečně dlouhý sjezd…
Peggy | 18.11.2025

Slovinsko na kole - 4. část - Ljubljana a Kamnicko-Savinjské Alpy

Přiznám se, že už jsem se do civilizace docela těšila. Zase na chvíli mít takový ten režim, zajít si…
Peggy | 04.11.2025