reklama

Horské skládací elektrokolo Montague Paratrooper – Pendix 300

Již nějakou dobu vytvážíme v naší dílně zajímavé elektrokolo, které má řadu specifických vlastností, které jsou na našem trhu velmi neobvyklé. Jde o spojení skládacích horských kol Montague a elektrických pohonů Pendix.

Skládací elektrokolo Montague Paratrooper – Pendix 300
Skládací elektrokolo Montague Paratrooper – Pendix 300
Foto: Citybikes

Taková americko-německá družba. Nechme ale historii historikům a divejme se do budoucnosti. Kolo i pohonná jednotka jsou kompatibilní bez jakýchkoli kompromisů, a proto vám můžeme s klidným srdcem představit velmi kompaktní a v mnoha ohledech zajímavé elektrokolo.

Samotná kola Montague jsou neodmyslitelně spjata s americkými výsadkáři. Firma Montague vyvinula pro armádu skládací horské kolo, které je možné použít po seskoku jako dopravní prostředek v rozličném terénu. Výsadkáři mají kolo ve složeném stavu upnuté jako součást výstroje na těle. Kolo se relativně snadno skládá, má po rozložení standardní vlastnosti dospělého horského kola a snese i velkou zátěž. Později bylo kolo nabídnuto i na civilním trhu.


Foto: Citybikes

Pohony Pendix vznikly jako start-up Západosaské univerzity ve Cvikově kousek od našich západních hranic. Během několika málo let rozšířila mladá firma svou působnost po celé Evropě, USA a Austrálii. Na některých komponentech Pendix spolupracuje i s českými dodavateli. Výroba stále probíhá ve Cvikově a kvalita odpovídá vysokým německým standardům. O úspěšnosti pohonu svědčí i zakázky na motorizaci pošťáckých cargokol, které firma Pendix opakovaně vyhrává.

Horské elektrokolo Montague Paratrooper – Pendix 300 umožňuje opravdu širokou paletu používání od krátkých treků po několikadenní cykloturistiku „na těžko“. Lze jej kombinovat s campingem a caravaningem. Je jistě vhodné i jako dopravní prostředek pro rybáře, lesáky a podobné profese či pro cyklisty s podobnými koníčky.
Při hmotnosti 21,4 kg a velikosti ve složeném stavu 92×72×31 cm se vejde do kufru běžného auta, prostoru v obytném voze, jednoznačně je také usnadněna i přeprava vlakem a autobusem. Pro tyto účely lze použít i praktický obal.


Foto: Citybikes

Ovládání kola je stejné jako u běžných horských kol s páčkami Shimano Rapid Fire 3×8, jedná se tedy o klasický převodník. Středový motor je vybaven tlakovým čidlem a výkon motoru reaguje na intenzitu šlapání do pedálů. V horní části baterie je podsvícená část, ve které mění dioda barvu světla mezi zelenou a červenou a značí tak stav napětí baterie. Je zde i spínač pohonu a základní nastavení modu (výkonu) ve 4 stupních. Pohon je možné napojit pomocí Bluetooth s chytrým mobilem po stažení aplikace Pendix Bike PRO (pro Android i iOS). Aplikace však není k ovládání nutná. Baterii lze pootočením snadno vyjmout z kola a používat ji jako zdroj světla nebo jako opravdu velkou powerbanku pro zařízení s USB konektorem.
S elektrickým pohonem ujedete 41–79 km na jedno nabití, které netrvá déle než 2 hodiny. Nabíječka je součástí výbavy kola.

Nespornou výhodou je celkově decentní „army“ vzhled díky matné zelené barvě a černým doplňkům, který je nejednomu muži příjemnější než vysloveně sportovní vzhled kola. 
Kolo jsme testovali v mokrém a blátivém v terénu a krytí motoru a baterie poskytuje dostatečnou ochranu proti vnikání vody. Při přepravě bez baterie doporučujeme zakrýt konektor krytkou Pendix Cup. Při zimním provozováním pak lze také doporučit obal na baterii Pendix, které zabraňuje promrzání baterie a zvyšuje dojezd.

Tento výrobek naleznete exklusivně v prodejnách Citybikes. ZDE

Fotogalerie

Skládací elektrokolo Montague Paratrooper – Pendix 300 Skládací elektrokolo Montague Paratrooper – Pendix 300 Skládací elektrokolo Montague Paratrooper – Pendix 300
- inzerce -, 26.08.2021
Blogy

Jižní hranice

 ()
„Tak jsem tady Panímámo, dřív to nešlo.“ Oblíbený citát můj a mého bratra, mně vytanul na mysli 8. září 2023, okolo desáté hodiny. Stál jsem před nádražím ve Znojmě a byl jsem spokojen. Pak jsem si zašel do stánku na kávu, přesně jako před dvěma měsíci, kdy jsem na tomhle nádraží spolu s manželkou…
Stanley58 | 02.01.2024

Východní Balkán - 8. část - Rumunsko, Maďarsko - ZÁVĚR

 ()
Po probuzení v Transylvánii, nedaleko města Reghin, jsme si na snídani opět dojeli do první vesnice. Oproti Bulharsku jsme tady to kafe do kelímku dostali zdarma. Luděk k tomu obdržel i pivo, takže snídal jogurt a lahváče. Kamarád z Těchonína, když jsem mu poslala fotku, nám tuto stravu pochválil.…
Peggy | 15.12.2023

7. část - Do Rumunska!

 ()
Zastavili jsme hned v další vesnici Zachari Stojanovo, že si tam dáme kafe. Stálo 0,4 leva, takže se cena pořád snižovala. Vypili jsme opět každý dvě. Ani jsme nic kupovat nepotřebovali, jídlo jsme měli, akorát jsme na sluníčko vyskládali usušit pasy a to, co zbylo z lékárničky. Začali jsme si…
Peggy | 01.12.2023

Premiéra na Bohemia Divide

 ()
Bohemia Divide je název jednoho z dnes už asi kultovních cyklistických ultra-závodů bez podpory. 750-800 km napříč Českem od jihu k severu po cestách i necestách, nonstop a bez podpory. Mezi vyznavači tohoto podivného odvětví cyklistiky má závod své věhlasné jméno, pro mě to je ale letos…
JohnyB | 28.10.2023

6. část - Bulharsko – k moři!

 ()
Naše děti už dávno vědí, že když k moři, tak si k němu musí dojet na kole. Těšily se, ale to horko tyhle poslední dny bylo opravdu těžko snesitelné. Dvacátý pátý den mě přestalo bavit i to ranní slunce, které jsem ještě jakžtakž tolerovala, protože osušilo noční rosu a tedy i stany. Na tu blankytně…
Peggy | 18.10.2023

O čem se mluví:

NEcyklo Co pobavilo, potěšilo 192 před minutou
Cestování na kole Zase na cestě dnes v 10:46
NEcyklo Ukrajina 42 dnes v 10:30
Co vás vytočilo 152 dnes v 10:15
Ostatní – cyklo Jaké to bylo 145 dnes v 10:11
Vyjížďky, srazy, akce Návrhy na jarní sraz 2024 dnes v 06:04
NEcyklo LIDL pro cyklisty VIII včera v 15:41
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

252 cyklistů (11 přihlášených)

Jižní hranice

„Tak jsem tady Panímámo, dřív to nešlo.“ Oblíbený citát můj a mého bratra, mně vytanul na mysli 8. září 2023,…
Stanley58 | 02.01.2024

Východní Balkán - 8. část - Rumunsko, Maďarsko - ZÁVĚR

Po probuzení v Transylvánii, nedaleko města Reghin, jsme si na snídani opět dojeli do první vesnice. Oproti…
Peggy | 15.12.2023

7. část - Do Rumunska!

Zastavili jsme hned v další vesnici Zachari Stojanovo, že si tam dáme kafe. Stálo 0,4 leva, takže se cena…
Peggy | 01.12.2023