reklama

Horské skládací elektrokolo Montague Paratrooper – Pendix 300

Již nějakou dobu vytvážíme v naší dílně zajímavé elektrokolo, které má řadu specifických vlastností, které jsou na našem trhu velmi neobvyklé. Jde o spojení skládacích horských kol Montague a elektrických pohonů Pendix.

Skládací elektrokolo Montague Paratrooper – Pendix 300
Skládací elektrokolo Montague Paratrooper – Pendix 300
Foto: Citybikes

Taková americko-německá družba. Nechme ale historii historikům a divejme se do budoucnosti. Kolo i pohonná jednotka jsou kompatibilní bez jakýchkoli kompromisů, a proto vám můžeme s klidným srdcem představit velmi kompaktní a v mnoha ohledech zajímavé elektrokolo.

Samotná kola Montague jsou neodmyslitelně spjata s americkými výsadkáři. Firma Montague vyvinula pro armádu skládací horské kolo, které je možné použít po seskoku jako dopravní prostředek v rozličném terénu. Výsadkáři mají kolo ve složeném stavu upnuté jako součást výstroje na těle. Kolo se relativně snadno skládá, má po rozložení standardní vlastnosti dospělého horského kola a snese i velkou zátěž. Později bylo kolo nabídnuto i na civilním trhu.


Foto: Citybikes

Pohony Pendix vznikly jako start-up Západosaské univerzity ve Cvikově kousek od našich západních hranic. Během několika málo let rozšířila mladá firma svou působnost po celé Evropě, USA a Austrálii. Na některých komponentech Pendix spolupracuje i s českými dodavateli. Výroba stále probíhá ve Cvikově a kvalita odpovídá vysokým německým standardům. O úspěšnosti pohonu svědčí i zakázky na motorizaci pošťáckých cargokol, které firma Pendix opakovaně vyhrává.

Horské elektrokolo Montague Paratrooper – Pendix 300 umožňuje opravdu širokou paletu používání od krátkých treků po několikadenní cykloturistiku „na těžko“. Lze jej kombinovat s campingem a caravaningem. Je jistě vhodné i jako dopravní prostředek pro rybáře, lesáky a podobné profese či pro cyklisty s podobnými koníčky.
Při hmotnosti 21,4 kg a velikosti ve složeném stavu 92×72×31 cm se vejde do kufru běžného auta, prostoru v obytném voze, jednoznačně je také usnadněna i přeprava vlakem a autobusem. Pro tyto účely lze použít i praktický obal.


Foto: Citybikes

Ovládání kola je stejné jako u běžných horských kol s páčkami Shimano Rapid Fire 3×8, jedná se tedy o klasický převodník. Středový motor je vybaven tlakovým čidlem a výkon motoru reaguje na intenzitu šlapání do pedálů. V horní části baterie je podsvícená část, ve které mění dioda barvu světla mezi zelenou a červenou a značí tak stav napětí baterie. Je zde i spínač pohonu a základní nastavení modu (výkonu) ve 4 stupních. Pohon je možné napojit pomocí Bluetooth s chytrým mobilem po stažení aplikace Pendix Bike PRO (pro Android i iOS). Aplikace však není k ovládání nutná. Baterii lze pootočením snadno vyjmout z kola a používat ji jako zdroj světla nebo jako opravdu velkou powerbanku pro zařízení s USB konektorem.
S elektrickým pohonem ujedete 41–79 km na jedno nabití, které netrvá déle než 2 hodiny. Nabíječka je součástí výbavy kola.

Nespornou výhodou je celkově decentní „army“ vzhled díky matné zelené barvě a černým doplňkům, který je nejednomu muži příjemnější než vysloveně sportovní vzhled kola. 
Kolo jsme testovali v mokrém a blátivém v terénu a krytí motoru a baterie poskytuje dostatečnou ochranu proti vnikání vody. Při přepravě bez baterie doporučujeme zakrýt konektor krytkou Pendix Cup. Při zimním provozováním pak lze také doporučit obal na baterii Pendix, které zabraňuje promrzání baterie a zvyšuje dojezd.

Tento výrobek naleznete exklusivně v prodejnách Citybikes. ZDE

Fotogalerie

Skládací elektrokolo Montague Paratrooper – Pendix 300 Skládací elektrokolo Montague Paratrooper – Pendix 300 Skládací elektrokolo Montague Paratrooper – Pendix 300
- inzerce -, 26.08.2021
Blogy

Slovinsko na kole - 3. část - moře

 ()
Celý zbytek dovolené se již nenesl v žádném dramatickém duchu. Žádné další defekty ani nic jiného. Až na jeden incident, který se přihodil na úpatí Julských Alp, kam jsme se při našem kolečku opětovně vrátili, bych mohla cestu až do konce popsat v několika větách, vlastně jen sepsat seznam…
Peggy | 21.10.2025

Slovinsko na kole - 2. část

 ()
Na cestu jsme se vydali 1. července 2024 autem. Já to tak mám nejradši, protože nejsem limitovaná žádným pevně daným časem. V případě vlaku mívám už tak silný předodjezdový stres ještě silnější. Před odjezdem někam autem jdu klidně spát, protože vlastně o nic nejde, no a co, že vyjedeme o hodinu…
Peggy | 10.10.2025

Slovinsko na kole - 1. část - úvod

 ()
Slovinsko pro nás bylo vždycky opomíjenou zemí, sloužilo vlastně jen jako tranzit na (pro nás) mnohem zajímavější a divočejší - zkrátka ten pravý - Balkán. Slovinsko byla civilizace už před dvaceti lety, tedy nuda, nejvíc západ ze všech zemí bývalé Jugošky, první v EU, první přijali euro... Přejeli…
Peggy | 08.10.2025

Silk Road Mountain Race – Kyrgyzstán je krásný, ale tvrdý

 ()
Tohle se lišilo od všeho, co jsem kdy na kole podnikl. Vydal jsem se do Střední Asie, do Kyrgyzstánu, abych se postavil na start jednoho z nejtěžších cyklistických závodů na světě – Silk Road Mountain Race. Dohromady 1900 kilometrů v horách tak vysokých, že se mi zastavoval dech. Když se mi poprvé…
Fabulator | 07.10.2025

Pobaltí 2023 - 5. část

 ()
Z Lotyšska zase do Litvy a domů Když se kouknete na mapu pobaltských republik, snadno pochopíte, proč se každá země kromě Estonska, musí navštívit dvakrát, chcete-li udělat nějaké kolečko. Pokaždé si průjezd nějakým významnějším městem naplánujeme tak, abychom toho viděli co nejvíc a nenajeli…
Peggy | 16.09.2025

O čem se mluví:

NEcyklo Ukrajina 57 před 9 minutami
Jaké to bylo 158 před 15 minutami
Lehokola Pláště na tříkolku dnes v 17:03
LontBent 2025 dnes v 15:44
NEcyklo Co vás zaujalo 288 dnes v 09:23
Vyjížďky, srazy, akce LontBent 2025 - "halloweenský" coffeeneuring včera v 21:30
NEcyklo Co vás pobavilo /potěšilo/? včera v 12:25
Cyklozájezdy | Dokempu.cz | Cyklobazar | Aktivni dovolená
Perfektní funkční oblečení pro vaše sportovní aktivity, od značky Moira.
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

269 cyklistů (5 přihlášených)

Slovinsko na kole - 3. část - moře

Celý zbytek dovolené se již nenesl v žádném dramatickém duchu. Žádné další defekty ani nic jiného. Až na…
Peggy | 21.10.2025

Slovinsko na kole - 2. část

Na cestu jsme se vydali 1. července 2024 autem. Já to tak mám nejradši, protože nejsem limitovaná žádným…
Peggy | 10.10.2025

Slovinsko na kole - 1. část - úvod

Slovinsko pro nás bylo vždycky opomíjenou zemí, sloužilo vlastně jen jako tranzit na (pro nás) mnohem…
Peggy | 08.10.2025