reklama

Výhody a nevýhody elektrokol

Elektrokola si v posledních zhruba 10 letech získala velkou oblibu. Přinášejí totiž spoustu pozitiv, na druhou stranu se najdou i jistá negativa. Zaměřme se tedy na výhody i nevýhody.

Elektrokola se hodí do města i do terénu

První přihlášky bicyklů s využitím elektromotoru jsou zaznamenány už z konce 19. století. Musely ovšem ještě „ujet" dlouhou cestu, než vznikla elektrokola taková, jak je známe dnes. Jejich popularita přitom začala narůstat od roku 2010 a aktuálně se můžete zaměřit na široký sortiment produktů. Lze si přečíst test elektrokol, ale ve zkratce zmiňme i zde, že máte k dispozici bicykly do města i do terénu, přičemž jednotlivé výrobky disponují různými typy akumulátorů, jež mohou mít vliv na to, jakou vzdálenost umožňují ujet na jedno nabití.

Výhody elektrokol

Předně dojedete dále. Elektrokola jsou bicykly, které jsou poháněny lidskou silou a elektrickou energií. Současné baterie přitom umožňují na jedno nabití ujet 60 až 120 km, což závisí na samotném elektrokole, ale také na terénu, kterým se budete pohybovat. Navíc se jedná o výtečného asistenta při jízdě do kopce, jenž zdoláte výrazně snadněji. Můžete se tedy vydat na výlety po místech, na která byste si možná na běžném bicyklu netroufli. Navíc na něm lze vyrazit i do práce, protože se samozřejmě tolik nezpotíte.

Mnozí lidé mají zakázánu velkou fyzickou zátěž, což ovšem s elektrokolem nemusí být zase takový problém. Mohou jej totiž využívat i jedinci se zhoršeným zdravotním stavem, neboť bicykl s elektrickým pohonem vykoná spoustu práce za ně. Z toho ostatně vyplývá, že nezáleží ani na věku, přičemž překážkou nemusí být ani nadměrná hmotnost. Ať už vás tedy pro jízdu na kole limituje cokoli, zjistěte si, zda by pro vás elektrokolo nemohlo být zajímavou alternativou pro výlety i sport.

Nevýhody elektrokol

Za jednu z nevýhod elektrokol je považována vyšší pořizovací cena. Nejlevnější z nich totiž stojí přes 15 000 Kč, ale pořizovací cena může být i několikanásobně vyšší. Na druhou stranu můžete využít kupony na Insportline.cz anebo do dalších obchodů, které mohou znamenat zajímavou finanční úsporu. Kvitována každopádně není ani vyšší hmotnost, která se pohybuje zhruba od 20 do 30 kg. To může při některých příležitostech znesnadňovat manipulaci, což platí např. pro případy, že se budete chtít na výletě svézt vlakem.

Navíc budete závislí na výdrži baterie. Jistě, mohlo by se zdát, že pokud se vybije, budete muset zkrátka zapojit vlastní energie, nicméně elektrokolo se v případě vybití baterie ovládá namáhavěji. Na druhou stranu ho lze jednoduše nabít v běžné 230V zásuvce. Za nevýhodu je často označována i skutečnost, že už se nejedná o fyzickou aktivitu. Jenže ve skutečnosti na elektrokole rovněž šlapat musíte, motor vám pouze pomáhá. Navíc si lze nastavit, jak moc vám bude pomáhat, a jak už jsme zmínili, pro mnohé osoby se jedná o jedinou možnost cyklistického vyžití. 

, 10.08.2021
Blogy

Z Linze do Budapešti přes Alpy

 ()
Linz - Budapešť, 2. - 14. 7. 2023 Po velkém úspěchu s cestou z Bratislavy do Splitu a mém sólu kolem Polska, bylo potřeba se podívat po další výzvě. Koukám do mapy, vzpomínám, jaké že to mám cyklo sny, až mě z toho vytrhne Peťa s dotazem, jestli jsme vůbec byli v Budapešti s kolama?No vida, na kole…
Monolema | 16.04.2024

Podél sobích plotů a přes březové lesy až do nitra bažin

 ()
Evropská dálková trasa E1 Evropská dálková trasa E1, nebo jen E1, je jednou z evropských dálkových tras vyhlášených Evropskou asociací pro pěší turistiku. Její celková délka je přibližně 7 100 km. Začíná v Norsku na Severním mysu /Nordkapp/, vede Skandinávií k jihu a trajektem překračuje Kattegat…
šíp | 14.04.2024

Srpen 2023 – okolo Otavy

 ()
Letošní zahraniční výlet nám nečekaně zrušily zdravotní problémy, musely jsme se z cesty vrátit. Po nezbytných vyšetřeních se ukázalo, že celý problém není tak závažný, jak se zdálo. Jen nám s Líbou pro zbytek roku musely na výlety stačit domácí lesy, luhy a háje. Ne, že by to vadilo???? Pro mě…
Aar | 23.03.2024

Dámská 2023 – okolo Ašského výběžku k nejzápadnějšímu bodu ČR a ještě kousek dál

 ()
Letošní Dámská je prémiová, protože tuhle tradici držíme už od roku 2003. Jen jeden rok jsme vynechaly, v roce 2007 jsem si těsně před odjezdem zlomila žebra, když jsem přepadla přes řídítka. Tou ulicí, kde jsem tenkrát spadla, jsem už nikdy nejela. V Aši a v okolních lesích se nám s Lenkou moc…
HMS | 19.03.2024

Jižní hranice

 ()
„Tak jsem tady Panímámo, dřív to nešlo.“ Oblíbený citát můj a mého bratra, mně vytanul na mysli 8. září 2023, okolo desáté hodiny. Stál jsem před nádražím ve Znojmě a byl jsem spokojen. Pak jsem si zašel do stánku na kávu, přesně jako před dvěma měsíci, kdy jsem na tomhle nádraží spolu s manželkou…
Stanley58 | 02.01.2024

O čem se mluví:

Technické rady Springer vidlice na fatbika dnes v 19:47
Elektrokola Elektro fatbike na dlouhé trasy dnes v 19:03
NEcyklo Ukrajina 43 dnes v 17:23
Technické rady Nový gravel dnes v 14:23
NEcyklo Co pobavilo, potěšilo 192 dnes v 12:24
Elektrokola E Fatbike, výdrž baterky dnes v 10:51
Cestování na kole Velikonoce za polárním kruhem 3/2024 včera v 21:12
NEcyklo Ukrajina 42 včera v 19:23
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

414 cyklistů (16 přihlášených)

Z Linze do Budapešti přes Alpy

Linz - Budapešť, 2. - 14. 7. 2023 Po velkém úspěchu s cestou z Bratislavy do Splitu a mém sólu kolem Polska,…
Monolema | 16.04.2024

Podél sobích plotů a přes březové lesy až do nitra bažin

Evropská dálková trasa E1 Evropská dálková trasa E1, nebo jen E1, je jednou z evropských dálkových tras…
šíp | 14.04.2024

Srpen 2023 – okolo Otavy

Letošní zahraniční výlet nám nečekaně zrušily zdravotní problémy, musely jsme se z cesty vrátit. Po…
Aar | 23.03.2024