reklama

Výhody a nevýhody elektrokol

Elektrokola si v posledních zhruba 10 letech získala velkou oblibu. Přinášejí totiž spoustu pozitiv, na druhou stranu se najdou i jistá negativa. Zaměřme se tedy na výhody i nevýhody.

Elektrokola se hodí do města i do terénu

První přihlášky bicyklů s využitím elektromotoru jsou zaznamenány už z konce 19. století. Musely ovšem ještě „ujet" dlouhou cestu, než vznikla elektrokola taková, jak je známe dnes. Jejich popularita přitom začala narůstat od roku 2010 a aktuálně se můžete zaměřit na široký sortiment produktů. Lze si přečíst test elektrokol, ale ve zkratce zmiňme i zde, že máte k dispozici bicykly do města i do terénu, přičemž jednotlivé výrobky disponují různými typy akumulátorů, jež mohou mít vliv na to, jakou vzdálenost umožňují ujet na jedno nabití.

Výhody elektrokol

Předně dojedete dále. Elektrokola jsou bicykly, které jsou poháněny lidskou silou a elektrickou energií. Současné baterie přitom umožňují na jedno nabití ujet 60 až 120 km, což závisí na samotném elektrokole, ale také na terénu, kterým se budete pohybovat. Navíc se jedná o výtečného asistenta při jízdě do kopce, jenž zdoláte výrazně snadněji. Můžete se tedy vydat na výlety po místech, na která byste si možná na běžném bicyklu netroufli. Navíc na něm lze vyrazit i do práce, protože se samozřejmě tolik nezpotíte.

Mnozí lidé mají zakázánu velkou fyzickou zátěž, což ovšem s elektrokolem nemusí být zase takový problém. Mohou jej totiž využívat i jedinci se zhoršeným zdravotním stavem, neboť bicykl s elektrickým pohonem vykoná spoustu práce za ně. Z toho ostatně vyplývá, že nezáleží ani na věku, přičemž překážkou nemusí být ani nadměrná hmotnost. Ať už vás tedy pro jízdu na kole limituje cokoli, zjistěte si, zda by pro vás elektrokolo nemohlo být zajímavou alternativou pro výlety i sport.

Nevýhody elektrokol

Za jednu z nevýhod elektrokol je považována vyšší pořizovací cena. Nejlevnější z nich totiž stojí přes 15 000 Kč, ale pořizovací cena může být i několikanásobně vyšší. Na druhou stranu můžete využít kupony na Insportline.cz anebo do dalších obchodů, které mohou znamenat zajímavou finanční úsporu. Kvitována každopádně není ani vyšší hmotnost, která se pohybuje zhruba od 20 do 30 kg. To může při některých příležitostech znesnadňovat manipulaci, což platí např. pro případy, že se budete chtít na výletě svézt vlakem.

Navíc budete závislí na výdrži baterie. Jistě, mohlo by se zdát, že pokud se vybije, budete muset zkrátka zapojit vlastní energie, nicméně elektrokolo se v případě vybití baterie ovládá namáhavěji. Na druhou stranu ho lze jednoduše nabít v běžné 230V zásuvce. Za nevýhodu je často označována i skutečnost, že už se nejedná o fyzickou aktivitu. Jenže ve skutečnosti na elektrokole rovněž šlapat musíte, motor vám pouze pomáhá. Navíc si lze nastavit, jak moc vám bude pomáhat, a jak už jsme zmínili, pro mnohé osoby se jedná o jedinou možnost cyklistického vyžití. 

, 10.08.2021
Blogy

Slovinsko na kole - 3. část - moře

 ()
Celý zbytek dovolené se již nenesl v žádném dramatickém duchu. Žádné další defekty ani nic jiného. Až na jeden incident, který se přihodil na úpatí Julských Alp, kam jsme se při našem kolečku opětovně vrátili, bych mohla cestu až do konce popsat v několika větách, vlastně jen sepsat seznam…
Peggy | 21.10.2025

Slovinsko na kole - 2. část

 ()
Na cestu jsme se vydali 1. července 2024 autem. Já to tak mám nejradši, protože nejsem limitovaná žádným pevně daným časem. V případě vlaku mívám už tak silný předodjezdový stres ještě silnější. Před odjezdem někam autem jdu klidně spát, protože vlastně o nic nejde, no a co, že vyjedeme o hodinu…
Peggy | 10.10.2025

Slovinsko na kole - 1. část - úvod

 ()
Slovinsko pro nás bylo vždycky opomíjenou zemí, sloužilo vlastně jen jako tranzit na (pro nás) mnohem zajímavější a divočejší - zkrátka ten pravý - Balkán. Slovinsko byla civilizace už před dvaceti lety, tedy nuda, nejvíc západ ze všech zemí bývalé Jugošky, první v EU, první přijali euro... Přejeli…
Peggy | 08.10.2025

Silk Road Mountain Race – Kyrgyzstán je krásný, ale tvrdý

 ()
Tohle se lišilo od všeho, co jsem kdy na kole podnikl. Vydal jsem se do Střední Asie, do Kyrgyzstánu, abych se postavil na start jednoho z nejtěžších cyklistických závodů na světě – Silk Road Mountain Race. Dohromady 1900 kilometrů v horách tak vysokých, že se mi zastavoval dech. Když se mi poprvé…
Fabulator | 07.10.2025

Pobaltí 2023 - 5. část

 ()
Z Lotyšska zase do Litvy a domů Když se kouknete na mapu pobaltských republik, snadno pochopíte, proč se každá země kromě Estonska, musí navštívit dvakrát, chcete-li udělat nějaké kolečko. Pokaždé si průjezd nějakým významnějším městem naplánujeme tak, abychom toho viděli co nejvíc a nenajeli…
Peggy | 16.09.2025

O čem se mluví:

NEcyklo Jaké to bylo 158 dnes v 00:21
Cestování na kole A znovu na jih včera v 20:36
Technické rady Využití 3D tisku - 2 včera v 18:35
NEcyklo Ukrajina 57 včera v 17:44
Co vás zaujalo 288 včera v 17:02
Komentáře k blogu Slovinsko na kole - 3. část - moře včera v 12:48
NEcyklo Nejlepší vtip 56. 21.10.2025
Cyklozájezdy | Dokempu.cz | Cyklobazar | Aktivni dovolená
Perfektní funkční oblečení pro vaše sportovní aktivity, od značky Moira.
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

385 cyklistů (2 přihlášení)

Slovinsko na kole - 3. část - moře

Celý zbytek dovolené se již nenesl v žádném dramatickém duchu. Žádné další defekty ani nic jiného. Až na…
Peggy | 21.10.2025

Slovinsko na kole - 2. část

Na cestu jsme se vydali 1. července 2024 autem. Já to tak mám nejradši, protože nejsem limitovaná žádným…
Peggy | 10.10.2025

Slovinsko na kole - 1. část - úvod

Slovinsko pro nás bylo vždycky opomíjenou zemí, sloužilo vlastně jen jako tranzit na (pro nás) mnohem…
Peggy | 08.10.2025