Poznejte Chorvatsko na kole!

Celodenní lenošení na pláži. Není to trochu nuda? Čechy oblíbená dovolenková destinace nabízí nespočet přírodních, turistických a historických krás, které by byl hřích alespoň jednou za život neprozkoumat. Třeba v sedle kola!

Foto: zdroj: Unsplash

Populární je horská cyklostezka Parenzana, která nabízí až 78 kilometrů dlouhou trasu překrásných scenérií a zajímavých památek středověké Istrie. Vybudována byla na trase staré železnice z Itálie přes Slovinsko na chorvatskou Istrii. Ubytování v Pule je navíc skvělým výchozím místem i pro menší cyklovýlety po okolí.

Mezi cyklisty jsou také vyhledávané túry po národních parcích. Během ubytování v Zadaru se vydejte na oblíbená Plitvická jezera s 16 průzračnými jezery, která objímají strmé skály spouštějící divoké vodopády. Ty vás při putování v sedle kola zaujmou i v národním parku Krka, kde v obklopení husté zeleně působí až tropicky. Po náročném výšlapu se tu navíc i osvěžíte. Na Kornatských ostrovech vás učarují vyprahlé ostrůvky připomínající měsíční krajinu. Holé ostrůvky jsou rozesety po kontrastně temně modré hladině Jadranu a na některých zahlédnete i pozůstatky římských sídel. Dnes byste na ostrůvku hledali civilizaci jen těžko, ubytování si ale najdete v apartmánech v Dugi Otoku.

- inzerce -, 02.07.2021
plavba na lodi

Cyklotoulky III. s dětmi, vozíkem a nočníkem

Markéta Hroudová a Luděk Zigáček
7 000 kilometrů po Albánii, Bosně a Hercegovině, Bulharsku, Černé Hoře, Chorvatsku, Kosovu, Maďarsku, Makedonii, Slovinsku a Srbsku
Třetí kniha autorů obsahuje dvě cesty: S dřívkáčem po Balkáně Na kole všemi státy bývalé Jugoslávie Děti Víťa a Šárka od minulé cesty…

Československo s dětmi - kapitola 9.

Vzpomínky na Stříbro Nedávno jsme koukali na soutěž Kde domov můj. Padla v ní otázka ze západních Čech, už nevím jak přesně zněla, ale správná odpověď byla Stříbro. A u toho si Šárka vzpomněla: "Já už vím. To bylo to blbý město, jak pršelo a tam nebyla v poledne otevřená ani jedna restaurace." Ach…
Peggy | 18.01.2022

Československo s dětmi - kapitola 8.

Vlastivěda pro naše dva puberťáky Šumavský samotář Znáte knihu rozhovorů se šumavskými samotáři Raději zešílet v divočině? Resp. i její pokračování o samotářích nejen ze Šumavy? Autor Aleš Palán několik let jezdil za lidmi, co se jim Šumava stala domovem. Vybral si lidi, kteří žijí déle než deset…
Peggy | 10.01.2022

Československo s dětmi - kapitola 7.

Československo s dětmi - rok 2020 2. část Vlastivěda pro naše dva puberťákyKapitola 3 Nocleh pod Velharticemi Objevit navečer přímo pod hradem krásnou loučku s ohništěm, lavičkou a kadibudkami bylo tou nejlepší odměnou po náročném dni. Zatím asi nejkrásnější nocleh letošní cesty. Postavili jsme…
Peggy | 03.01.2022

Československo s dětmi - kapitola 6.

Československo s dětmi - rok 2020 2. část Vlastivěda pro naše dva puberťákyKapitola 2 Vyhozené prachyJeli jsme s dětmi vlastivědu, takže jsme mimo jiné objížděli známé hrady a zámky, kde jsme chodili opravdu poctivě na prohlídky. Na Zvíkově jsme si koupili pexeso hradů a zámků jihočeského kraje,…
Peggy | 27.12.2021

Československo s dětmi - kapitola 5.

Československo s dětmi - rok 2020 2. část Vlastivěda pro naše dva puberťákyKapitola 1 Po Slovensku jsme v putování pokračovali u nás doma, po Čechách. Jak asi každý ví, cestování v roce 2020 bylo zkomplikované epidemií koronaviru. Dlouho jsem si nechtěla připustit, že se nikam do zahraničí…
Peggy | 21.12.2021

Technické rady Navigácija dnes v 21:10
NEcyklo Co vás zaujalo 253 dnes v 20:56
Ostatní – cyklo Pobavilo, potěšilo 176. dnes v 20:18
Elektrokola český výzkum dnes v 19:45
NEcyklo Nejlepší vtip 49 dnes v 18:59

Československo s dětmi - kapitola 9.

Peggy | 18.01.2022

Československo s dětmi - kapitola 8.

Peggy | 10.01.2022

Československo s dětmi - kapitola 7.