Poznejte Chorvatsko na kole!

Celodenní lenošení na pláži. Není to trochu nuda? Čechy oblíbená dovolenková destinace nabízí nespočet přírodních, turistických a historických krás, které by byl hřích alespoň jednou za život neprozkoumat. Třeba v sedle kola!

Foto: zdroj: Unsplash

Populární je horská cyklostezka Parenzana, která nabízí až 78 kilometrů dlouhou trasu překrásných scenérií a zajímavých památek středověké Istrie. Vybudována byla na trase staré železnice z Itálie přes Slovinsko na chorvatskou Istrii. Ubytování v Pule je navíc skvělým výchozím místem i pro menší cyklovýlety po okolí.

Mezi cyklisty jsou také vyhledávané túry po národních parcích. Během ubytování v Zadaru se vydejte na oblíbená Plitvická jezera s 16 průzračnými jezery, která objímají strmé skály spouštějící divoké vodopády. Ty vás při putování v sedle kola zaujmou i v národním parku Krka, kde v obklopení husté zeleně působí až tropicky. Po náročném výšlapu se tu navíc i osvěžíte. Na Kornatských ostrovech vás učarují vyprahlé ostrůvky připomínající měsíční krajinu. Holé ostrůvky jsou rozesety po kontrastně temně modré hladině Jadranu a na některých zahlédnete i pozůstatky římských sídel. Dnes byste na ostrůvku hledali civilizaci jen těžko, ubytování si ale najdete v apartmánech v Dugi Otoku.

- inzerce -, 02.07.2021

Ostrovy Dalmácie na kole a na lodi – trasa Mljet

Chorvatsko
13.08.2021 - 10 dní
plavba na lodi

Cyklotoulky III. s dětmi, vozíkem a nočníkem

Markéta Hroudová a Luděk Zigáček
7 000 kilometrů po Albánii, Bosně a Hercegovině, Bulharsku, Černé Hoře, Chorvatsku, Kosovu, Maďarsku, Makedonii, Slovinsku a Srbsku
Třetí kniha autorů obsahuje dvě cesty: S dřívkáčem po Balkáně Na kole všemi státy bývalé Jugoslávie Děti Víťa a Šárka od minulé cesty…

Kyjovské údolí

Když jsem se vracel z projížďky na kole, tak u zmrzliny jsem potkal kamarády z dětství (dvojčata). Jezdí taky na kolech a slovo dalo slovo a tak, jak to mezi cyklisty bývá, už jsme se chlubili, co vše jsme na kolech objeli. Doporučili mi Kyjovské údolí. Je to u Krásné Lípy ve Šluknovském výběžku.…
vlakr | 17.07.2021

Jak jsem se poprvé toulal Šumavou

Už odmalička jsem prahnul po dobrodružství v přírodě. Později jsem našel velké zalíbení v cyklistice a sem tam v nějakém tom amatérském závodě. A právě kombinace těchto tří elementů vyvolala velikou touhu alespoň si vyzkoušet jeden z těch extrémních bikepackingových závodů, které se jedou bez…
JohnyB | 14.07.2021

Kavkaz s dětmi - část 11.

K moři a do Batumi - kruh se uzavřel Poslední večer ještě v horách jsme se utábořili na začátku přehrady na řece Inguri. Jen co jsme postavili stany, přišla silná bouřka. Nebála jsem se, kolem nás se stále ještě tyčily dvoutisícové hory, ale ta buřina byla frontální a přinesla ochlazení a deště na…
Peggy | 26.06.2021

Kavkaz s dětmi - část 10.

Průsmyk Zagari (2623 m) - Ušguli - Mestie Ráno uprostřed hor nás přivítalo sluncem, oblaky a takovým tím těžkým hutným vzduchem, jaký bývá v období bouřek. Hned po snídani jsme pokračovali ve stoupání. Zbývalo nám posledních 700 výškových metrů. Po cestě, která byla samý šutr, a po které se jet, až…
Peggy | 20.06.2021

Kavkaz s dětmi - část 9.

Podél řeky Tskhenistsqali a seznámení s Velkým Kavkazem Když už se na to sedlo dáte, tak už ho budete muset dojet, napsal mi kamarád Pavel, poté co jsem se mu svěřila s obavami, jak 2620 metrů vysoký průsmyk Zagari zvládneme. On ho, spolu s přítelkyní Mílou, zdolal v květnu v roce 2011, kdy samotné…
Peggy | 09.06.2021

vlakr | 17.07.2021

Jak jsem se poprvé toulal Šumavou

JohnyB | 14.07.2021

Kavkaz s dětmi - část 11.