Na kole do Německa přes Pomezí nad Ohří nebo po slapanské trati

V polovině května bude v Chebu slavnostně zahájen provoz nové přeshraniční stezky Cheb-Waldsassen a Cheb-Marktredwitz. Stezka do Waldsassenu využívá trasu bývalé železniční „slapanské trati“, která byla zrušena v 60. letech.

Z otvírání cyklostezky ve Starém Hrozňatově u Chebu v létě 2001
Foto: Jaroslav Krajc

Otevření přeshraniční stezky mezi městy Cheb, Waldsassen a Marktredwitz je součástí velkého projektu Krajinné výstavy bez hranic, který poběží od května do září. Cyklistická a turistická stezka v projektu „park Egrensis“ byla navržena na tělese bývalé železniční trati mezi městy Cheb a Waldsassen s přechodem státní hranice v prostoru Krásná Lípa. Ve spolupráci s ČD bude u státní hranice umístěna část železničního svršku, včetně kolejí z období kolem roku 1915 a historického železničního semaforu, a informační tabule k historii tratě.
Přeshraniční spolupráce obou měst tak získává nový rozměr. Spojení obou měst zpřístupní atraktivní území Starého Hrozňatova a Jesenickou přehradu, umožní využívání husté sítě turistických, cyklistických a běžkařských tras na straně Waldsassenu a propojí velkorysý systém barokních poutních míst na obou stranách.

Slavnostní otevření stezky proběhne 13. května v Chebu. Pozvánku na otevření i návazný kulturní program najdete zde.

Na jednáních s německou stranou bylo rovněž dohodnuto vytvoření okružní cyklostezky v rámci Krajinné výstavy přes významná města Cheb – Marktredwitz – Waldsassen, opatřené vlastním logem, která by měla měřit asi 90 km a byl jí dán název Valdštejnova stezka (více na www.mestocheb­.cz).

Z otvírání cyklostezky ve Starém Hrozňatově u Chebu v létě 2001 Cheb Cheb
Redakce NaKole.cz, 11.04.2006
 (CK Hoška Tour)

Na kole podél Ohře

26.09.2018 - 5 dní

Na kole ke hvězdám

Jiří Grygar a kol.
Průvodce po hvězdárnách a planetáriích
Co to je EBICYKL Tipy na týdenní cykloputování Průvodce po hvězdárnách a planetáriích Astrofyzika RNDr. Jiří Grygara, CSc. není třeba…

Cyklistické maso v české kotlině

Milan Silný
Čtvrtá kniha Milana Silného pojednává o nejdelších, nejdobrodružnějších a možná i nejúchylnějších cyklistických akcích v ČR
Ve světě se jezdí spousta extrémních cyklistických akcí. I u nás se jezdí závody, které dávají lidskému životu jiný rozměr, závody, při …

RUNDREISE 2018: Donau - Enns - SALZA - Mariazell - Walster - Traisen - Donau

Salza se mi zalíbila v r. 2010, když jsme na jejím břehu tábořili v kempu Weiberlauf, do něhož jsme odbočili z Ennské cyklostezky.Je to horská řeka v rakouském Štýrsku s udávanou délkou toku 88 km, pramenem severovýchodně od obce Ulreichsberg blízko Traisentalradweg, ústím do Enns u Grossreifling…
Quatsch | 17.05.2018

Jak jsem doma vyřešil ukládání kol

Nejsem si jistý, zda sem tohle téma úplně patří, ale pro mě to v posledních týdnech bylo celkem aktuální, tak jsem se rozhodl o tom něco napsat. Třeba to někomu poradí, pomůže a třeba se i já dozvím něco novýho od vás :-) Měl jsem klasický problém – nechtěl jsem, aby kola překážela, ale zároveň…
StanaPavlicek | 01.05.2018

Město na kole - co mě štve a z čeho mám radost

Pocházím z menšího města a většinu roku jezdím na kole do práce a z práce. Je to cca 13 kilometrů jedním směrem, takže tak akorát pro ranní rozcvičku a naopak protažení po práci (kdo sedí v práci za počítačem, určitě chápe). Musím říct, že jsem zjistil, že mi právě jízda na kole dává dobrý pocit…
StanaPavlicek | 23.03.2018

Radoušovo bloudění

Stromy holé, půda zmrzlá, lesy tiché a mezi jejich kmeny se bělaly zbytky sněhu. Cyklistická sezona v nedohlednu a přitom já měl už takovou chuť vyrazit na nějaký závod. Sedl jsem tedy k počítači a ponořil se do hlubin internetu. A tu jsem ho objevil! Rudoušovo bloudění - zimní orientační závod.…
JohnyB | 16.03.2018

Moje příprava na novou cyklo sezónu

Tak to vypadá, že zima konečně končí, začíná jaro a s ním přichází nová cyklistická sezóna. Těšíte se jako já? A máte už své kolo připraveno? Jsem ten typ cyklisty, který jezdí na kole až do začátku zimy, ale na konci sezóny si už kolo nepřipravím na jaro. Prostě ho umyju, doma zaparkuju a seřízení…