reklama

Na co si dát pozor při výběru elektrokola

Pokud jste se rozhodli pořídit si elektrokolo, jistě už víte, jaké výhody vám jeho užívání může přinést. Tedy především to, že s jeho pomocí můžete poměrně flexibilně překonávat vzdálenosti bez větší fyzické námahy, a to i v kopcovitém terénu.

Elektrokolo vám díky pomoci elektromotoru umožní dostat se tam, kam potřebujete a kam byste se vlastními silami nejspíš nedostali. Elektrokolo zkrátka dostane ven seniory, manažery i notorické nesportovce a lenochy.

Pokud plánujete koupi elektrokola, jistě si kladete otázku, na co si dát pozor, abyste si koupili model, který bude vyhovovat vašim potřebám. V první řadě si odpovězte na otázku, jaký terén a styl jízdy preferujete, kam a za jakým účelem budete na kole jezdit. Elektrokola se dělí na městská – pro nenáročné projížďky městem, na kratší trasy s dojezdem 50–70 km, krosová - vhodná pro turistiku a výlety na delší trasy po silnici a v nenáročném terénu, s dlouhou dobou dojezdu, horská – pro jízdu v kopcovitém náročnějším terénu s plynulým spouštěním dopomoci motoru a skládací - umožňující bezproblémový transport a uskladnění. Každý z uvedených typů elektrokol je vhodný pro určitý typ uživatele.

Při výběru berte v úvahu také typ pohonu. Pro jízdu ve městě a po silnici jsou vhodná elektrokola s předním pohonem. Pro jízdu v mírném terénu jsou určena elektrokola se zadním pohonem a pro jízdy v náročném terénu jsou ideální elektrokola se středovým pohonem.

 Podle požadovaného dojezdu vybírejte elektrokolo s přihlédnutím k následujícím informacím: Pro kratší dojezd v rozmezí 40–70 km na jedno nabití zvolte kolo s motorem v náboji kola s kapacitou baterie 9–11 Ah. Pro dojezd 70–90 km na jedno nabití je vhodné elektrokolo s motorem v náboji kola, s kapacitou baterie 11–13 Ah. Elektrokolo s dojezdem 90 km a více, s motorem v náboji kola by mělo mít baterii s kapacitou 13–16 Ah a pro terénní horská kola s dojezdem 70–140 km se doporučuje středový elektromotor a 36 V baterie s kapacitou 11,4–14 Ah.

Jedním z kritérií, které může mít vliv na výběr elektrokola, je také jedna ze tří variant umístění baterie. První typ - rámová baterie je uchycena na rámu kola, na místě, kam se obvykle umisťuje láhev na pití. Tento typ umístění baterie je ze všech variant nejvhodnější, protože nenarušuje těžiště ani design kola. Nosičová baterie je nainstalovaná zpravidla do nosiče městských nebo cestovních elektrokol, který je dvoupatrový, aby umožňoval vyndat baterii, i když je na nosiči umístěný košík nebo jiné zavazadlo. Třetí variantou umístění je baterie nainstalovaná za sedlovou tyčí. Výhodou tohoto umístění je to, že nenarušuje těžiště kola, ale na druhé straně prodlužuje délku kola a řetězu a vylučuje použití trojtalíře, takže možnosti změny převodů jsou omezeny. Proto se tento typ používá především u skládacích a městských kol.

Baterie elektrokol jsou zpravidla lithiové, s příznivým poměrem hmotnosti, výdrže, životnosti a ceny. Napětí těchto baterií je obvykle 36 V, nemají paměťový efekt, takže je můžete nabíjet i po krátké vyjížďce nebo v průběhu jízdy, doba nabíjení se pohybuje v rozmezí 2–4 hodin a životnost baterie by se měla pohybovat v rozmezí 600–1000 nabíjecích cyklů, což odpovídá 15 000–25 000 ujetých km nebo 5–8 rokům. Kvalitní baterie elektrokola by měla mít elektronickou ochranu Battery Management System (BMS), která je zárukou dlouhé životnosti baterie.

Důležitým kritériem, kterému byste při výběru elektrokola měli věnovat pozornost, je správná velikost rámu. Pomůckou při volbě velikosti rámu je velikost kol v souvislosti s výškou postavy. Pro výšku cyklisty do 165 cm je vhodné kolo s průměrem kol 15–16", pro výšku 160–175 cm se hodí kola s průměrem kol 17–18", pro výšku 175–185 cm kola s průměrem kol 19–20", cyklisté s výškou 185–200 cm by měli zvolit kolo s průměrem kol 21–22" a pro nejvyšší cyklisty měřící více než 195 cm jsou v nabídce kola s průměrem kol 23–24".

I když si prostudujete všechny dostupné informace k výběru elektrokola, je velmi užitečné poradit se před nákupem s odborníky ze specializovaných prodejen nebo e-shopů, které najdete např. na VšeProKolo.cz. Vyhnete se tak zklamání, následkem kterého může nevhodně zvolené elektrokolo skončit po krátkém užívání někde ve sklepě. Po poradě se zkušenými odborníky se vám to nestane.

- inzerce -, 27.03.2019
Blogy

Malta 6/2019

 ()
Žádné velké okecávání nebude, od toho jsou tu jiní :-) Snad jen pár "poznatků", pokud se chcete vydat na tudle cestu taky Bombu na vaření jsme koupili v obchodě, na nějž nám dal odkaz AV. Mnohokrát díky. ;-) s majitelem parádní domluva, byl moc ochotný. http://www.campingmalta.com/cooking.php…
Bruca | 13.07.2019

A opět ta lužická jezera

 ()
Udělalo se mi neplánované volno. Najednou jsem měl před sebou volný čtvrtek, pátek a samozřejmě víkend. A dokonce se konečně udělalo teplo, zbývalo jen vyřešit otázku kam. Po zavrhnutí zběsilých úvah typu vlakem k Baltu jsem nakonec zůstal pěkně při zemi a vyrazil k Lužickým jezerům. Sice jsem tam…
petrp | 02.07.2019

RUNDREISE 2019: Durch die Schweiz

 ()
Těžké bylo určit den začátku expedice za hranice všedních dnů a se všelijakými obavami na chvíli opustit domov. Těžší byl návrat, když už byl cíl na dohled, když se přivyklo cestovatelskému režimu, když "bonjour" opět vystřídalo "grüezi" a pak "grüss dich". Najednou se nechtělo domů. Kdy zas bude…
Quatsch | 01.07.2019

Za ruskou a borůvkami – trek národním parkem Urho Kekkonen

 ()
Národní park Urha Kekkonena /Národní park Urho Kekkonen/ Národní park Urha Kekkonena /finsky Urho Kekkosen kansallispuisto/ je chráněná oblast kategorie IV dle klasifikace Mezinárodního svazu ochrany přírody. Nachází se v severofinské provincii Laponsko, na katastru sídel Savukoski, Sodankylä a…
šíp | 11.06.2019

Brecon Beacons – Velikonoce na horách (2019)

 ()
No na horách – nejvyšší kopec má jen necelých 900 m, takže spíš taková Českomoravská krabatina než Krkonoše. Ale to vůbec nevadí, navíc díky průchodnějšímu terénu se tu dá s kolem dobře drandit i po travnatých svazích a hřebenech. Tentokrát však Čerta výjimečně na kamzičí stezky hrkat nehodlám – …
cyklo-poustevnik | 24.05.2019

O čem se mluví:

Ostatní – cyklo Jaké to bylo dneska 82. dnes v 07:38
Rada při výběru kola Sava včera v 23:11
NEcyklo Pobavilo, potěšilo 151 včera v 22:59
Ve městě na kole Po chodníku? včera v 22:42
NEcyklo Co vás zaujalo 213. včera v 22:21
Elektrokola články Čína vs. Samsung včera v 21:18
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

199 cyklistů (21 přihlášených)

Malta 6/2019

Žádné velké okecávání nebude, od toho jsou tu jiní :-) Snad jen pár "poznatků", pokud se chcete vydat na…
Bruca | 13.07.2019

A opět ta lužická jezera

Udělalo se mi neplánované volno. Najednou jsem měl před sebou volný čtvrtek, pátek a samozřejmě víkend. A…
petrp | 02.07.2019

RUNDREISE 2019: Durch die Schweiz

Těžké bylo určit den začátku expedice za hranice všedních dnů a se všelijakými obavami na chvíli opustit…
Quatsch | 01.07.2019