reklama

Kam si vzít raději péřový spacák?

Není spacák jako spacák. Když si kupujete spací pytel, chcete od něj především to, aby vás udržel v teple a v suchu po celou noc. Pamatujte si proto, že do různých podmínek se hodí různé spacáky a je tedy nutné vybírat podle toho, kam se chystáte. Kdy se vám tedy bude hodit péřový spacák?

Peří se už od nepaměti používá pro výrobu peřin a polštářů. Je to především proto, že má dobré izolační vlastnosti a je lehké a měkké. V minulosti to byl v podstatě jediný materiál, který se pro výrobu spacáků používal.

Peří je výhra hlavně v zimě

To, že je peří i dnes velmi často využívané není žádným tajemstvím. Existují však situace, kdy není nejvhodnějším materiálem. Své izolační vlastnosti poměrně rychle ztrácí, když navlhne. S tím se pojí i další nevýhoda, poměrně dlouho trvá, než uschne. Proto si péřové spacáky berte do sucha a mrazu, v těchto podmínkách vám poslouží nejlépe.

Ideální je také v případě, že potřebujete co nejmenší a co nejlehčí spacák, ale zároveň potřebujete, aby hodně hřál.

Kvalitní peří je základ

Při výběru spacáku se soustřeďte na poměr prachového a nedraného peří. Ideální náplň má procentuální poměr draného k nedranému peří 90:10. Nedrané peří se přidává do prachového proto, že zabrání prachovému peří ve vytváření chuchvalců. Tím udržuje strukturu a výplně srovnatelnou v celém objemu spacáku. Tomu napomáhají komory, kde nesmí být tzv. studené švy, aby vše dobře fungovalo, vytváří se H a S komory.  Expedičních do extrémních podmínek mohou být komory zdvojeny.

Dalším důležitým parametrem je Cuin (cubic + inch = cuin), tedy objemová jednotka, která udává, jaký objem je schopné dané peří zaujmout za určitý čas. Čím vyšší hodnota v cuin, tím lépe bude peří izolovat.

Kachní nebo husí?

Pro výrobu spacáků se používá husí a kachní peří od zvířat chovaných v chladnějších oblastech. Husí peří je o něco výhodnější, co se objemu týče, ale kachní se zase lépe vyrovnává s vlhkostí.

Chemicky ošetřenému, tedy impregnovanému peří se raději vyhněte. Takto upravené peří ztrácí svou přirozenou schopnost pohlcovat tělesnou vlhkost, která tak zůstane mezi peřím, což má za následek zvlhnutí izolace a potažmo ztrátu funkčnosti, která by byla srovnatelná se shodným spacákem s přírodním peřím.

Přírodní peří je tedy jasnou volbou při pořizování zimních a expedičních spacích pytlů. Kromě toho, že díky pomalé absorpci tělesné vlhkosti do struktury peří zajistí příjemné mikroklima, nabídne vám také dlouhou životnost. Zpravidla bývá jejich životnost delší než 10 let. 

Fotogalerie

- inzerce -, 10.09.2018
Blogy

Valíme na Moravu – podruhé

 ()
Jak už jsem kdysi vyprávěl, v Třebíči na Moravě máme jednu příbuzenskou větev, a tak se tam od nás z Klatovska jednou, dvakrát ročně vydáváme. Cesta autem dlouhá asi 250 kilometrů mi dlouho šrotovala v mozkových převodech, až jsem se jednou odhodlal a byla z toho parádní dvoudenní cesta s brašnami.…
JohnyB | 16.08.2019

Být králem na cestě ... 4. Holandsko

 ()
Cesta z frankofonního Bruselu do holandských Flander vede prostě přes arabsky mluvící Střední východ. Přijede-li člověk po dálnici, nemá šanci si toho všimnout, ale na kole je to docela jiné. Krasoduchové by si na mě smlsli, neboť jsem opravdu zažíval pocity nefalšovaného a zarputilého xenofoba.…
Jindra8526 | 10.08.2019

Krkonošemi na kole (2019.07.21. - 07.24.)

 ()
Dlouho jsme s kamarádem Jardou sbírali morální síly na podobný podnik. Nakonec jsme se rozhodli využít volný čas, který se nabízel v tomto termínu mezi prací, hlídáním vnoučat, koček, domácími pracemi a pod... Jistě bychom vymysleli cestu Krkonošemi i na víc dní, jen bychom ji museli zase odkládat…
vlli2 | 29.07.2019

Být králem na cestě... 3. Do Bruselu

 ()
Ven z města světel zase podél kanálu, časně zrána. Na sever, nevábným předměstím Saint-Denis, kde by člověk nechtěl zůstat sám po setmění, tahle část Paříze opravdu za vidění moc nestojí. Naštěstí je neděle, všichni spí, jen u a tam se potácí nějaká postavička či skupinka, která má ještě noc a…
Jindra8526 | 28.07.2019

Být králem na cestě... 2. Do Paříže

 ()
Na snídani ve Strasbourgu je moc brzo, celé město ještě spí. Tady to umím, rovně, pak u mekáče doprava přes park a jsem u kanálu Marna-Rýn, který bude mojí navigací dalších 70 kilometrů. Trochu vystrašeně sleduji oblohu a čekám, kdy se nad obzorem vyloupne ten neúprosný, zářící tyran, ale „zatím…
Jindra8526 | 27.07.2019

O čem se mluví:

Lehokola Homebuilders lehokol 12 před 3 minutami
Technické rady Délka ramínka dnes v 07:42
NEcyklo Co vás zaujalo 214. dnes v 07:22
OT - Jak ušít teepee dnes v 06:53
Technické rady Převod přesmykače dnes v 00:06
Lehokola Tak jsem viděl(a) lehokolo VI. včera v 21:27
Ostatní – cyklo Jaké to bylo dneska 83. včera v 20:19
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

214 cyklistů (11 přihlášených)

Valíme na Moravu – podruhé

Jak už jsem kdysi vyprávěl, v Třebíči na Moravě máme jednu příbuzenskou větev, a tak se tam od nás z…
JohnyB | 16.08.2019

Být králem na cestě ... 4. Holandsko

Cesta z frankofonního Bruselu do holandských Flander vede prostě přes arabsky mluvící Střední východ. Přijede…
Jindra8526 | 10.08.2019

Krkonošemi na kole (2019.07.21. - 07.24.)

Dlouho jsme s kamarádem Jardou sbírali morální síly na podobný podnik. Nakonec jsme se rozhodli využít volný…
vlli2 | 29.07.2019