reklama

Cyklobunda na silnici nebo do terénu?

Když pořizujete kolo, vybíráte si ho podle toho, kde budete jezdit. Vybíráte si však stejně i své oblečení na kolo? Nezbytností pro každého cyklistu je vhodná cyklistická bunda, která ho ochrání před zimou a deštěm, ale stejně jako se nehodí tenké pneumatiky do terénu, ani lehká větrovka vám tam nebude nic platná.

Pro nadšence do silniční cyklistiky se hodí trochu jiné parametry než pro zaryté terénní sjezdaře. Jistě, řeknete si, že k oběma extrémům máte daleko a že potřebujete nějakou zlatou střední cestu. Pokud si nejste jisti, s výběrem vám může pomoci už třeba to, jaký typ kola doma máte a také to, kam na něm nejčastěji vyrážíte.

Ani gram navíc!

Silniční cyklistika zpravidla bývá orientovaná na výkon a rychlost. To znamená, že pravděpodobně najezdíte hodně kilometrů svižným tempem. Potřebujete tedy, aby bylo vaše oblečení dobře prodyšné a zároveň neprofouknutelné, dále musí být lehké a skladné. To samozřejmě platí i o bundě. Pokud trénujete na závody, jistě řešíte kromě váhy i rychlost, takže by měla být bunda spíše upnutá a neměla by povlávat.

Jelikož při svých cestách po silnicích moc stínu nepotkáte, bude pro vás cyklo bunda spíše nutné zlo, které s sebou vezete pro případ, že vás potká déšť. Ideální je pro tyto účely pořídit membránovou cyklistickou bundu. Je lehká a skladná, ty nejlehčí váží něco okolo 155 g a dají se sbalit do malého balíčku. To už se dá uvézt, co říkáte?

Co se ještě hodí?

Na co rozhodně nesmíte zapomenout nejen u bundy, ale u veškerého oblečení, jsou reflexní prvky. Vzhledem k tomu, že se často pohybujete po silnicích, jsou opravdu nezbytné. Dobré také je, aby bunda měla kapsu na zádech, kam dáte nezbytnosti, které při jízdě potřebujete a případně také průduchy v horní části zad. Samostatnou kapitolou je kapuce, která by měla být dostatečně velká, aby se pod ní vešla helma. V tom případě však musíte počítat s odporem vzduchu.

Do hor s pořádnou výbavou

Při výpravách do lesních a horských terénů musíte počítat se střídáním teplot, podle toho, kde se zrovna nacházíte. Nicméně je pravděpodobné, že s sebou povezete trochu jiné vybavení, než na silnici. Tenké přiléhavé oblečení není do lesa to pravé, nejde tu už jen o rychlost, ale také o techniku a zkušenosti.

Oblečení by v tomto případě mělo plnit především funkci ochrannou, bude tedy vyrobeno z odolnějších materiálů, které jen tak nějaká větvička neprotrhne. Bunda na horské kolo vás nebude chránit nejen proti dešti a chladu, ale také proti případným odřeninám.

Vzhledem k tomu, že má taková bunda na kolo více funkcí, musíte počítat i s tím, že bude mít vyšší hmotnost a také že nebude tak skladná. Každopádně musí dobře odvádět pot a nesmí jen tak profouknout a promoknout. Nepromokavé membránové bundy jsou v tomto případě jasnou volbou. Kromě toho, že by bunda měla mít delší rukávy a zadní díl, aby lépe kopírovala záda jezdce, měla by být také trochu volnější. Je totiž pravděpodobné, že pod ni budete oblékat chrániče.

Konečné rozhodnutí je samozřejmě pouze na vás a možností je nepřeberné množství, za zmínku stojí i možnost vrstvení, při kterém využijete kombinaci několika vrstev, které vám dají potřebný komfort.

Fotogalerie

- inzerce -, 11.06.2018
Blogy

Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 3. část

 ()
3. část - Krát dvě to mělo bejt Čtvrtý den od startu jsme vjeli do velkoměsta, do Almaty. Zde měly děti alespoň malou satisfakci - byl tu jediný McDonald za celou cestu. Tedy - v Almatě jsou celkem asi čtyři a nám stačil jenom jeden, zas takoví fanoušci nejsme :-) ale mám na mysli, že pak nikde…
Peggy | 02.05.2024

Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 2. část

 ()
2. část - Welcome to Kazachstán!   „Tahle země není pro starý!" všimnul si Luděk, když jsme seděli v bufetu v Biškeku, konzumovali večeři, první jídlo v Kyrgyzstánu, a rozhlíželi se u toho kolem sebe. Ne že bychom se v těch asijských obličejích vyznali, ale že se všude pohybovala jenom mládež, a…
Peggy | 28.04.2024

Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 1. část

 ()
Sen o krajině s jurtami a divokými koni 1. část - Cesta do budoucnosti Na úvod... Naše první cesta s koly letadlem. Jiní cykloturisté se takto přepravují dávno a běžně, já ale měla z létání strach. Nemám celoživotně ráda výšky a otevřené prostory, ale jednoho dne jsem si řekla: nemládneme, síly a…
Peggy | 24.04.2024

Z Linze do Budapešti přes Alpy

 ()
Linz - Budapešť, 2. - 14. 7. 2023 Po velkém úspěchu s cestou z Bratislavy do Splitu a mém sólu kolem Polska, bylo potřeba se podívat po další výzvě. Koukám do mapy, vzpomínám, jaké že to mám cyklo sny, až mě z toho vytrhne Peťa s dotazem, jestli jsme vůbec byli v Budapešti s kolama?No vida, na kole…
Monolema | 16.04.2024

Podél sobích plotů a přes březové lesy až do nitra bažin

 ()
Evropská dálková trasa E1 Evropská dálková trasa E1, nebo jen E1, je jednou z evropských dálkových tras vyhlášených Evropskou asociací pro pěší turistiku. Její celková délka je přibližně 7 100 km. Začíná v Norsku na Severním mysu /Nordkapp/, vede Skandinávií k jihu a trajektem překračuje Kattegat…
šíp | 14.04.2024

O čem se mluví:

Cestování na kole Směr Provence na e-kole dnes v 17:43
NEcyklo Ukrajina 43 dnes v 17:04
Elektrokola Elektro fatbike na dlouhé trasy dnes v 17:00
Technické rady Technické dotazy a poznatky II dnes v 16:58
Ostatní – cyklo Jaké to bylo 146. dnes v 15:47
Komentáře k blogu Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 1. část dnes v 13:21
Ostatní – cyklo Stav našich vodníků - 3. dnes v 08:40
Elektrokola Přečipování elektrokola dnes v 08:24
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

286 cyklistů (10 přihlášených)

Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 3. část

3. část - Krát dvě to mělo bejt Čtvrtý den od startu jsme vjeli do velkoměsta, do Almaty. Zde měly děti…
Peggy | 02.05.2024

Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 2. část

2. část - Welcome to Kazachstán!   „Tahle země není pro starý!" všimnul si Luděk, když jsme seděli v bufetu…
Peggy | 28.04.2024

Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 1. část

Sen o krajině s jurtami a divokými koni 1. část - Cesta do budoucnosti Na úvod... Naše první cesta s koly…
Peggy | 24.04.2024