reklama

Stevens E-Wave 27.5 2018 – Modrá síla

Stevens má pro bicykly s elektropohonem speciální katalog, kde najdeme opravdu všechny kategorie. Od city, přes trekkingová elektrokola, až po silně zastoupená elektrokola terénní.

Stevens E-Wave 27.5 2018
Stevens E-Wave 27.5 2018
Foto: CykloŠvec

V nabídce vynikají atraktivní celoodpružené stroje s pohony Shimano Steps, tam se tento motor nejlépe hodí kvůli kompaktním rozměrům, ovšem elektro hardtailům Stevens dominuje výhradně osvědčený Bosch. I zde je z čeho vybírat, buď robustní konstrukce s širokými plus­kovými plášti, nebo třeba elektrokola více laděna do XC klasiky a to je zrovna elektrokolo s názvem E-Wave.

Ačkoli jde o tzv. vstupní model, tedy mezi ebiky Stevens s nejnižší cenovkou, je velmi rozumně postaven a prakticky vám na něm nebude ani moc chybět oproti dražším kolegům. Pokud například nebudeme trvat na integraci baterie do rámu, luxusnějších komponentech, či baterii s maximální možnou kapacitou, můžeme si dopřát silný prémiový pohon Bosch Performance za relativně dobrou cenu.

Pro rok 2018 má Stevens připraven hardtail I-Wave v dámské a pánské verzi v novém designu. Nejde pouze o barvy, ale i o konstrukci rámu, kterou má dámská verze již v novém zcela odlišnou. Nový model jasně ožil designem. Světle modrá barva dominuje celému rámu i vidlici. Pouze loga jsou tmavšího odstínu. Více tak vynikne jeho silueta, především na slunci to je pastva pro oči.

Rám na pohled působí klasicky, bez zbytečných extravagancí. Svařen je z kvalitní alu slitiny řady 6061, která je třikrát zeslabovaná. Rám je tedy dostatečně tuhý a zároveň nevozíme zbytečné gramy navíc.  Spodní rámová trubka má tvar hranolu, v horní části je robustnější, v místě, kde je umístěna baterie je tvarově přizpůsobena. Horní trubka je taktéž čtyřhran, který se směrem dozadu ovšem výrazně zplošťuje. Hlavová trubka je asymetrická, v místě spojení jsou spodní a horní trubka provařeny, aby byl předek elektrokola co nejtužší.

Zadní stavba je klasické konstrukce s rovnými trubkami. Oproti klasickému kolu je vždy o něco delší, aby se vešel pohon.  Pokud vyrazíte třeba na trail, kde budete kroutit jednu zatáčku za druhou, většinou rozdíl nepoznáte a budete se muset spíše sžít s kapku vyšší hmotností každého elektrokola, které je třeba mít pod kontrolou.

Zajímavý tvar má můstek spojující horní vzpěry a pak také patky, které jsou tradičně stevensovské, s adaptérem pro třmen kotoučovky uvnitř zadního trojúhelníku. Rám má výrazný sloping. Bowden přehazovačky, kabel k motoru a hadička zadní kotoučovky jsou integrované v rámu.  Jelikož jde o praktické horské elektrokolo, u kterého se někdy počítá i s brašnami, nechybí příprava pro nosič, popřípadě blatníky. Pod kotoučovkou najdeme i dvojici otvorů pro stojánek, který, ač je často zavrhován, tak třeba pro plně naložené elektrokolo velmi dobře poslouží.

Pro baterii je rám tvarově přizpůsoben, část nad ní směrem k horní trubce je širší. Odsazení tak jasně vymezuje její umístění.  Lithium-iontová baterie Bosch má kapacitu 400 Wh (36V/11,1 Ah). Její hmotnost je 2430 g. Doba nabíjení do plného nabití je 3,5 hodiny. Dojezd dle profilu terénu a hmotnosti jezdce je až 160km. Baterie od tohoto německé výrobce patří k nejlehčím na trhu. Využívá nabíjecí články od značek Panasonic, nebo LG.  Baterii lze nabíjet buď přímo na rámu, pomocí bočního vstupu, nebo ji lze sejmout a nabíjet spodním konektorem. Indika ce na tč le baterie nám signalizuje stav nabití. Uchycení v rámu je velmi pevné, v horní části najdeme zamykání na klíč. Baterie je konstruována tak, aby odolávala jízdě za všech podmínek, i v dešti. V mrazu se samozřejmě u všech baterií snižuje účinnost. Jediné, na co si musíme dávat pozor, je tlaková myčka, která je u elektrických bicyklů nežádoucí.

U elektrokola je nejdůležitějším článkem jeho motor. Zde se jedná o osvědčený středový systém Bosch Performance s točivým momentem až 63 Nm. Tato Performance  a ještě silnější modifikace CX, jsou nejvhodnějším řešením pro horská elektrokola. Pokud nějaký výrobce montuje slabší verzi Active s 50 Nm,  je to většinou z důvodů nižší ceny a zákazník by si měl uvědomit, že to bude v terénu znát. Active je vhodný systém spíše na trekkingová elektrokola. Proto je dobré si vždy ověřit, o jakou verzi pohonu se jedná. Ovladač režimů je umístěn na řídítkách, celkově jsou čtyři, plus chůze. Multifunkční displej je podsvícený, můžeme na něm krom jiného sledovat i dojezd v reálném čase, který systém neustále přepočítává, podle zrovna nastavené asistence a zatížení motoru.

Výrobce u tohoto modelu sází především na komponenty Shimano. Základem je devíti rychlostní Alivio, které  pracuje s kazetou 11–34, spolu s pastorkem Bosch s 15ti zuby, což je po přepočtu reálných 38. Pro terén je tedy tento ebike dobře připraven z hlediska převodů. Lehčí, vzhledem k síle asistence není třeba.  Odpružená vidlice SR Suntour pracuje s pružinami, nechybí páčka louckout a pevná osa. Zdvih má 120 mm. E-Wave má relativně široké pneumatiky 27.5×2.6". Obuty jsou na ráfky Oxygen, náboje jsou Shimano Deore.

E-Wave se dodává ve velikostech 14–22" výhradně jako 27,5", hmotnost je 21,3 kg. Stevens udává i maximální nosnost tohoto elektrokola až 140kg. E-Wave je důkazem, že i v „entry level" kategorie umí značka co nabídnout. Cena tohoto horského elektrokola je stanovena na 61 990 Kč. E-Wave 2018 je již v prodeji na www.cyklos­vec.cz

Další info:

Fotogalerie

Stevens E-Wave 27.5 2018 Stevens E-Wave 27.5 2018 Stevens E-Wave 27.5 2018 Stevens E-Wave 27.5 2018 Stevens E-Wave 27.5 2018 Stevens E-Wave 27.5 2018 Stevens E-Wave 27.5 2018 Stevens E-Wave 27.5 2018 Stevens E-Wave 27.5 2018 Stevens E-Wave 27.5 2018 Stevens E-Wave 27.5 2018 Stevens E-Wave 27.5 2018 Stevens E-Wave 27.5 2018 Stevens E-Wave 27.5 2018 Stevens E-Wave 27.5 2018 Stevens E-Wave 27.5 2018 Stevens E-Wave 27.5 2018 Stevens E-Wave 27.5 2018 Stevens E-Wave 27.5 2018 Stevens E-Wave 27.5 2018
- inzerce -, 04.06.2018
Blogy

Cyklotoulky Orlickem 2018

 ()
Když jsem přemýšlel, kam vezmu svoji přítelkyni Petru na její první cyklovýlet na těžko, oko na mapě mi padlo na Orlické hory. Naposledy jsem tam byl s rodiči na kole v roce 1996. Tak teď po 22 letech by nebylo špatné vyzkoušet, co se všechno změnilo. Jako referenční zkoušku jsem zkusil čtrnáct dní…
ondrapisklak | 12.10.2018

Přejezd Šumavy na kole z Železné Rudy k Lipnu

 ()
V zimě jsem přejížděl Šumavu na běžkách, a tak se mi zalíbila, že jsem tam zamířil i v létě, s manželkou a 11letým synem na kolech. Přes den pročištění hlavy, trochu sportovního výkonu a přes noc pohodlí penzionu. Puťák „každou noc jinde" nepadal v úvahu, protože málokterý penzion poskytne v sezóně…
VLB | 11.09.2018

Známé i neznámé vrcholy Klatovska 1 – Hraničář, Kameňák

 ()
Jsem cyklista spíše závodního ražení a tomu podřizuji prakticky veškerý čas na kole. Vyjížďky pojímám formou tréninků. Stejně tak mám ale rád i cestování na kole - čas od času vyšlápnout na celý den s batůžkem na zádech nebo s brašnami na nosiči na více dní, projíždět krajinou, kochat se,…
JohnyB | 31.08.2018

Na kole ve Vysokých Tatrách

 ()
Letošní dovolená nebyla dlouho plánovaná, jen lokalita byla daná, Vysoké Tatry. Vloni jsme byli v Pribylině, letos se posouváme kousek dál na východ. Na poslední chvíli najdu ubytování v Nové Lesné, vesničce přímo pod majestátným Slavkovským štítem, jehož vrchol jsem zdolala před několika lety,…
HMS | 30.08.2018

Cyklistický návod k východní Evropě

 ()
Letošní léto jsem strávil krásným výletem kolem východní Evropy: Karpaty - Černé moře - Pobaltí - Petrohrad - Nordkapp a přes Norské hory a fjordy zpět. Tady: http://putovanikolem.cz mám deníček s turistickými fotkami. Ale napadlo mě zde se podělit i o technikálie kolem cestování, protože pro mě…
tomasnakole | 21.08.2018

O čem se mluví:

[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

194 cyklistů (16 přihlášených)

Cyklotoulky Orlickem 2018

Když jsem přemýšlel, kam vezmu svoji přítelkyni Petru na její první cyklovýlet na těžko, oko na mapě mi padlo…
ondrapisklak | 12.10.2018

Přejezd Šumavy na kole z Železné Rudy k Lipnu

V zimě jsem přejížděl Šumavu na běžkách, a tak se mi zalíbila, že jsem tam zamířil i v létě, s manželkou a…
VLB | 11.09.2018

Známé i neznámé vrcholy Klatovska 1 – Hraničář, Kameňák

Jsem cyklista spíše závodního ražení a tomu podřizuji prakticky veškerý čas na kole. Vyjížďky pojímám formou…
JohnyB | 31.08.2018