reklama

Stevens E-Wave 27.5 2018 – Modrá síla

Stevens má pro bicykly s elektropohonem speciální katalog, kde najdeme opravdu všechny kategorie. Od city, přes trekkingová elektrokola, až po silně zastoupená elektrokola terénní.

Stevens E-Wave 27.5 2018
Stevens E-Wave 27.5 2018
Foto: CykloŠvec

V nabídce vynikají atraktivní celoodpružené stroje s pohony Shimano Steps, tam se tento motor nejlépe hodí kvůli kompaktním rozměrům, ovšem elektro hardtailům Stevens dominuje výhradně osvědčený Bosch. I zde je z čeho vybírat, buď robustní konstrukce s širokými plus­kovými plášti, nebo třeba elektrokola více laděna do XC klasiky a to je zrovna elektrokolo s názvem E-Wave.

Ačkoli jde o tzv. vstupní model, tedy mezi ebiky Stevens s nejnižší cenovkou, je velmi rozumně postaven a prakticky vám na něm nebude ani moc chybět oproti dražším kolegům. Pokud například nebudeme trvat na integraci baterie do rámu, luxusnějších komponentech, či baterii s maximální možnou kapacitou, můžeme si dopřát silný prémiový pohon Bosch Performance za relativně dobrou cenu.

Pro rok 2018 má Stevens připraven hardtail I-Wave v dámské a pánské verzi v novém designu. Nejde pouze o barvy, ale i o konstrukci rámu, kterou má dámská verze již v novém zcela odlišnou. Nový model jasně ožil designem. Světle modrá barva dominuje celému rámu i vidlici. Pouze loga jsou tmavšího odstínu. Více tak vynikne jeho silueta, především na slunci to je pastva pro oči.

Rám na pohled působí klasicky, bez zbytečných extravagancí. Svařen je z kvalitní alu slitiny řady 6061, která je třikrát zeslabovaná. Rám je tedy dostatečně tuhý a zároveň nevozíme zbytečné gramy navíc.  Spodní rámová trubka má tvar hranolu, v horní části je robustnější, v místě, kde je umístěna baterie je tvarově přizpůsobena. Horní trubka je taktéž čtyřhran, který se směrem dozadu ovšem výrazně zplošťuje. Hlavová trubka je asymetrická, v místě spojení jsou spodní a horní trubka provařeny, aby byl předek elektrokola co nejtužší.

Zadní stavba je klasické konstrukce s rovnými trubkami. Oproti klasickému kolu je vždy o něco delší, aby se vešel pohon.  Pokud vyrazíte třeba na trail, kde budete kroutit jednu zatáčku za druhou, většinou rozdíl nepoznáte a budete se muset spíše sžít s kapku vyšší hmotností každého elektrokola, které je třeba mít pod kontrolou.

Zajímavý tvar má můstek spojující horní vzpěry a pak také patky, které jsou tradičně stevensovské, s adaptérem pro třmen kotoučovky uvnitř zadního trojúhelníku. Rám má výrazný sloping. Bowden přehazovačky, kabel k motoru a hadička zadní kotoučovky jsou integrované v rámu.  Jelikož jde o praktické horské elektrokolo, u kterého se někdy počítá i s brašnami, nechybí příprava pro nosič, popřípadě blatníky. Pod kotoučovkou najdeme i dvojici otvorů pro stojánek, který, ač je často zavrhován, tak třeba pro plně naložené elektrokolo velmi dobře poslouží.

Pro baterii je rám tvarově přizpůsoben, část nad ní směrem k horní trubce je širší. Odsazení tak jasně vymezuje její umístění.  Lithium-iontová baterie Bosch má kapacitu 400 Wh (36V/11,1 Ah). Její hmotnost je 2430 g. Doba nabíjení do plného nabití je 3,5 hodiny. Dojezd dle profilu terénu a hmotnosti jezdce je až 160km. Baterie od tohoto německé výrobce patří k nejlehčím na trhu. Využívá nabíjecí články od značek Panasonic, nebo LG.  Baterii lze nabíjet buď přímo na rámu, pomocí bočního vstupu, nebo ji lze sejmout a nabíjet spodním konektorem. Indika ce na tč le baterie nám signalizuje stav nabití. Uchycení v rámu je velmi pevné, v horní části najdeme zamykání na klíč. Baterie je konstruována tak, aby odolávala jízdě za všech podmínek, i v dešti. V mrazu se samozřejmě u všech baterií snižuje účinnost. Jediné, na co si musíme dávat pozor, je tlaková myčka, která je u elektrických bicyklů nežádoucí.

U elektrokola je nejdůležitějším článkem jeho motor. Zde se jedná o osvědčený středový systém Bosch Performance s točivým momentem až 63 Nm. Tato Performance  a ještě silnější modifikace CX, jsou nejvhodnějším řešením pro horská elektrokola. Pokud nějaký výrobce montuje slabší verzi Active s 50 Nm,  je to většinou z důvodů nižší ceny a zákazník by si měl uvědomit, že to bude v terénu znát. Active je vhodný systém spíše na trekkingová elektrokola. Proto je dobré si vždy ověřit, o jakou verzi pohonu se jedná. Ovladač režimů je umístěn na řídítkách, celkově jsou čtyři, plus chůze. Multifunkční displej je podsvícený, můžeme na něm krom jiného sledovat i dojezd v reálném čase, který systém neustále přepočítává, podle zrovna nastavené asistence a zatížení motoru.

Výrobce u tohoto modelu sází především na komponenty Shimano. Základem je devíti rychlostní Alivio, které  pracuje s kazetou 11–34, spolu s pastorkem Bosch s 15ti zuby, což je po přepočtu reálných 38. Pro terén je tedy tento ebike dobře připraven z hlediska převodů. Lehčí, vzhledem k síle asistence není třeba.  Odpružená vidlice SR Suntour pracuje s pružinami, nechybí páčka louckout a pevná osa. Zdvih má 120 mm. E-Wave má relativně široké pneumatiky 27.5×2.6". Obuty jsou na ráfky Oxygen, náboje jsou Shimano Deore.

E-Wave se dodává ve velikostech 14–22" výhradně jako 27,5", hmotnost je 21,3 kg. Stevens udává i maximální nosnost tohoto elektrokola až 140kg. E-Wave je důkazem, že i v „entry level" kategorie umí značka co nabídnout. Cena tohoto horského elektrokola je stanovena na 61 990 Kč. E-Wave 2018 je již v prodeji na www.cyklos­vec.cz

Další info:

Fotogalerie

Stevens E-Wave 27.5 2018 Stevens E-Wave 27.5 2018 Stevens E-Wave 27.5 2018 Stevens E-Wave 27.5 2018 Stevens E-Wave 27.5 2018 Stevens E-Wave 27.5 2018 Stevens E-Wave 27.5 2018 Stevens E-Wave 27.5 2018 Stevens E-Wave 27.5 2018 Stevens E-Wave 27.5 2018 Stevens E-Wave 27.5 2018 Stevens E-Wave 27.5 2018 Stevens E-Wave 27.5 2018 Stevens E-Wave 27.5 2018 Stevens E-Wave 27.5 2018 Stevens E-Wave 27.5 2018 Stevens E-Wave 27.5 2018 Stevens E-Wave 27.5 2018 Stevens E-Wave 27.5 2018 Stevens E-Wave 27.5 2018
- inzerce -, 04.06.2018
Blogy

A opět ta lužická jezera

 ()
Udělalo se mi neplánované volno. Najednou jsem měl před sebou volný čtvrtek, pátek a samozřejmě víkend. A dokonce se konečně udělalo teplo, zbývalo jen vyřešit otázku kam. Po zavrhnutí zběsilých úvah typu vlakem k Baltu jsem nakonec zůstal pěkně při zemi a vyrazil k Lužickým jezerům. Sice jsem tam…
petrp | 02.07.2019

RUNDREISE 2019: Durch die Schweiz

 ()
Těžké bylo určit den začátku expedice za hranice všedních dnů a se všelijakými obavami na chvíli opustit domov. Těžší byl návrat, když už byl cíl na dohled, když se přivyklo cestovatelskému režimu, když "bonjour" opět vystřídalo "grüezi" a pak "grüss dich". Najednou se nechtělo domů. Kdy zas bude…
Quatsch | 01.07.2019

Za ruskou a borůvkami – trek národním parkem Urho Kekkonen

 ()
Národní park Urha Kekkonena /Národní park Urho Kekkonen/ Národní park Urha Kekkonena /finsky Urho Kekkosen kansallispuisto/ je chráněná oblast kategorie IV dle klasifikace Mezinárodního svazu ochrany přírody. Nachází se v severofinské provincii Laponsko, na katastru sídel Savukoski, Sodankylä a…
šíp | 11.06.2019

Brecon Beacons – Velikonoce na horách (2019)

 ()
No na horách – nejvyšší kopec má jen necelých 900 m, takže spíš taková Českomoravská krabatina než Krkonoše. Ale to vůbec nevadí, navíc díky průchodnějšímu terénu se tu dá s kolem dobře drandit i po travnatých svazích a hřebenech. Tentokrát však Čerta výjimečně na kamzičí stezky hrkat nehodlám – …
cyklo-poustevnik | 24.05.2019

Expedice Polsko 2018 – boj se severním větrem

 ()
Pro letošní expedici jsme si vybrali cestu k moři po známé cyklomagistrále Odra - Nisa. Fogin s Čívrsem, i když tady jsou už půl století, ještě neviděli moře, tak je potřeba to napravit. Minulý rok jeli samy dva Aš - Zlín po jižní hranici naší republiky a vzhledem k tomu že kilometráž měla být…
ondrapisklak | 24.05.2019

O čem se mluví:

Cestování na kole Dvakrát do téže řeky dnes v 01:05
Technické rady Základní řetězový zámek na kolo včera v 22:47
Cestování na kole Kde Ti nedoplní vodu. včera v 22:36
Polsko? včera v 22:34
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

243 cyklistů (5 přihlášených)

A opět ta lužická jezera

Udělalo se mi neplánované volno. Najednou jsem měl před sebou volný čtvrtek, pátek a samozřejmě víkend. A…
petrp | 02.07.2019

RUNDREISE 2019: Durch die Schweiz

Těžké bylo určit den začátku expedice za hranice všedních dnů a se všelijakými obavami na chvíli opustit…
Quatsch | 01.07.2019

Za ruskou a borůvkami – trek národním parkem Urho Kekkonen

Národní park Urha Kekkonena /Národní park Urho Kekkonen/ Národní park Urha Kekkonena /finsky Urho Kekkosen…
šíp | 11.06.2019