reklama

Novinky Stevens Bikes 2018

Logo hamburské značky Stevens máme možnost vidět již přes 20let na rámech nejlepších cyklokrosařů světa. Mimoto je ověnčeno úspěchy z nejprestižnějších závodů nejen v cyklokrosu. Nabídka značky ale rozhodně nestaví pouze na cyklokrosových speciálech.

Foto: Stevens Bikes

Přestože jednou z nejdůležitějších novinek pro sezonu 2018 je právě inovovaný cyklokrosový model Super Prestige, kolekce je tak široká, jak se na jednoho z největších německých výrobců sluší. Tři tlusté katalogy označené Sport, Allround a Pedelec to dosvědčují. Novinek pro nadcházející sezonu je v nich opravdu hodně. Nová kolekce se mimoto soustředila i na ladění mnoha detailů pro ještě větší spokojenost zákazníka – německá preciznost se prostě nezapře.

Stevens Super Prestige
Stevens Super Prestige (2018)

Co naopak zůstává beze změn, je osvědčený systém rozdělení velikosti kol podle velikosti rámů. Stevens nabízí v kategorii sportovních a závodních horských kol zjednodušeně řečeno malá (myšleno 27,5") kola u rámů velikosti 14, 16 a někdy 18", velká (29") kola u rámů velikostí 18", 20" a 22". Německá škola je vidět i při pohledu na výběr převodů, MTB kolekce je většinou vybavena dvou či trojpřevodníkem, pokud má kolo supermoderní převodové ústrojí 1×11 nebo 1×12, vždy umožňuje dodatečnou montáž přesmykače.

XC hardtaily

Profesionální celokarbonové hardtaily jsou zastoupeny modelem Sonora pro sezonu 2018 v celkem šesti provedeních. Rám vážící něco málo přes 1kg s extrémně mohutnou spodní rámovou trubkou a subtilními vzpěrami kombinuje co nejlepší přenos síly se schopností pohlcovat nerovnosti. Modely jsou rozděleny do dvou řad – buď s vybavením SRAM 1×12 (v nejvyšším provedení X01 Eagle až po GX) nebo se Shimanem (od XT Di2 až po kombinaci SLX/XT). Ke špičkovým rámům patří špičkové vidlice – v případě Sonor pruží FOX 32 Step Cast a posunuje tak hmotnost kol opravdu hodně nízko.

Stevens Sonora GX 29
Stevens Sonora GX 29 (2018)

Duralové MTB pevné modely mají řadu ještě širší, na jejím vrcholu stojí závoďák Colorado 401 s kompletní sadou Shimano XT a vidlicí FOX Rhytm. O něco níže v hierarchii se přes  Tremalzo s podobným vybavením dostaneme k designové lahůdce, olivově zelenému Sentieru s plášti Schwalbe se světlými boky, vidlicí Rock Shock Recon. Všechny zmíněné stroje spojuje precizně provedený rám, pevné osy, a vnitřní vedení bovdenů i hadičky brzdy. Dvě barevné verze nabízí populární Devilś Trail, stejně tak jako Applebee s inovovaným rámem a 3×10 převodovým systémem od Shimana. Základní Alu hardtaily Taniwha a Tonga doznaly změn na postu brzd, jinak nabízejí spolehlivou ekonomickou variantu ve dvou barvách. Filozofie rozměru kol vycházející z velikosti rámu, zmíněná v úvodu, je užita u všech pevných biků.

I v Hamburku vědí, že dámské horské kolo již dávno nedělá jen širší sedlo a květinové vzory. 3 dámské hardtaily Mira, Nemá a Luna vycházení z letošních, zapracováno bylo na na designu, komfortu, detailech i vybavení. I základní model Luna v mentolové barvě přesvědčí nejednu zájemkyni, že jeho předností je nejen barva.

Pružíš pružím pružíme

Celoodpružené biky dělí Stevens do třech kategorií. Zdvihově nejvýše (160/160mm) jsou enduro stroje Sledge, pro all-mountain jsou určeny modely Whaka (150/150mm) a pro maratonskou jízdu s přesahem do trailu modely Jura (120/120mm). Endura Sledge jsou postaveny na robustních hliníkových rámech odpružených FOXem, 27,5" kolech a samozřejmostí je teleskopická sedlovka. Whaky mají nejvyšší dva modely s carbonovým rámem, v hliníkových verzích lze vybírat ze standardní nebo plusové varianty 27,5" plášťů.

Stevens Jura
Stevens Jura (2018)

Maratonská řada Jura jako jediná v celoodpružené řadě nabízí volbu velikosti rámu dle velikosti kol. Carbonové topmodely začínají s nejvyšší výbavou od Foxu a Shimanem XTR v elektronické verzi a končí na kombinaci SLX/XT spolu s odpružením Rock Shox. Hliníkové Jury nabízejí výbavou přesah do kategorie trailových kol, jsou vybavena širšími plášti a teleskopickou sedlovkou, v obou variantách s odpružením FOX. Čtyřčepová konstrukce rámů zůstává zachována, stejně jako umístění tlumiče pod horní rámovou trubkou.

Silniční a cyklokrosová kola

Stevens je jednou ze značek, která nabízí možnost individuální stavby v rámci tzv. Custom Programu. Této možnosti lze využít u těch nejlepších silničních kol, nicméně zakázkovou stavbu umí v Hamburku i např. na hliníkový model Aspin. Gigantická nabídka možností teoreticky zahrnuje 240 milionů možných kombinací postavených na 10ti různých silničních rámech, vybírat můžete z nabídky komponentů předních značek. Nejvýše nabízený model Comet stavíte na karbonovém rámu, který ve velikosti 58cm váží pouhých 796g. Comet je nabízen pouze v rámci individuálních staveb, ale mezi sériovými koly si si ním nezadá model Xenon s novou sadou Ultegra Di2. Arcalis je zástupcem aerodynamického řešení silničního kola a v kotoučové verzi s mechanickou Ultegrou je opět v nabídce sériových kol. Verzi se standardními brzdami si můžete postavit individuálně. Inovovaným carbonovým modelem je Izoard Pro a Izoard, které nabízejí hodně muziky za rozumný peníz. Rozdíl je ve vybavení, vyšší model Pro má mechanickou Ultegru, nižší, atraktivně červeně zbarvený Izoard má komplet 105 a rozhodně nezklame ambice amatérských závodníků. Stejně tak široká je nabídka základních hliníkových modelů (pochopitelně s karbonovými vidlicemi) které vévodí disková verze modelu Aspin s kompletní sadou Ultegra. Mezi bombónky v nabídce patří triatlonové a časovkové speciály Volt a Super Trofeo, které mimo sériovou verzi lze opět individuálně naspecifikovat.

Samostatnou rozsáhlou kapitolou jsou cyklokrosová kola, díky nimž je značka Stevens známá už od svých počátků. Vlajkovou lodí je inovovaný Super Prestige Disc, nabízený ve dvou barvách a s možností volby mechanické či elektronické sady Ultegra. Všechny ostatní cyklokrosové modely mají hliníkové rámy, pro sezonu 2018 zcela přepracované pro možnost použití širších/vyšších plášťů a ani na jedno z modelů již nenajdete čelisťové brzdy. Názvy jako Vapor, Prestige, Gavere nebo základní Tabor, evokují závody světového poháru, nicméně přesahují z cyklokrosu do čím dál populárnější kategorie gravel biků či cestovních silniček. Zajímavostí, která v nabídce Stevensu nemůže chybět, je juniorský cyklokrosový model Junior CX na 24" pro cyklokrosový potěr.

Elektrokola

Ať chceme či nikoliv, procento prodejů elektrokol se celosvětově rok od roku zvyšuje a na tento trend pochopitelně nemohl nezareagovat ani Stevens. Silný 90ti stránkový katalog je toho důkazem. U městských modelů, prodávaných zejména ve státech Beneluxu, bylo zapracováno na integraci baterie přímo do rámu.

Stevens E-Whaka+
Stevens E-Whaka+ (2018)

U terénních kol se ladily detaily, nekompromisní vysokozdvihá celopéra E-Sledge+ a E-Whaka+ s motory Shimano Steps 8000 doplňuje novinka E-Pordoi+ s motorem Bosch Performance CX. Osvědčené hardtaily E-Scope+, E-Agnello+, E-Juke+ a E-Cayolle+ doznaly drobných změn. Jak je možné si všimnout z názvů, u celé škály elektro MTB sází Stevens na široké pláště rozměru 27,5+, které mají rozhodně v tomto segmentu smysl a dávají kolům větší stabilitu a trakci v terénu. Populární základní E-MTB řada E-Wave (s dámskou verzí E-Wave Lady) na motorech Bosch Performance Cruise dostala bratříčka s sestřičku v podobě modelů E-Stoke a E-Stoke Lady, lišící se silnější 500Wh baterií.

Další info:

Fotogalerie

Stevens Super Prestige (2018) Stevens Ventoux (2018) Stevens Sonora GX 29 (2018) Stevens Jura (2018) Stevens E-Sledge+ (2018) Stevens E-Whaka+ (2018) Stevens E-Stoke Lady (2018)
- inzerce -, 16.11.2017
Blogy

Slovinsko na kole - 3. část - moře

 ()
Celý zbytek dovolené se již nenesl v žádném dramatickém duchu. Žádné další defekty ani nic jiného. Až na jeden incident, který se přihodil na úpatí Julských Alp, kam jsme se při našem kolečku opětovně vrátili, bych mohla cestu až do konce popsat v několika větách, vlastně jen sepsat seznam…
Peggy | 21.10.2025

Slovinsko na kole - 2. část

 ()
Na cestu jsme se vydali 1. července 2024 autem. Já to tak mám nejradši, protože nejsem limitovaná žádným pevně daným časem. V případě vlaku mívám už tak silný předodjezdový stres ještě silnější. Před odjezdem někam autem jdu klidně spát, protože vlastně o nic nejde, no a co, že vyjedeme o hodinu…
Peggy | 10.10.2025

Slovinsko na kole - 1. část - úvod

 ()
Slovinsko pro nás bylo vždycky opomíjenou zemí, sloužilo vlastně jen jako tranzit na (pro nás) mnohem zajímavější a divočejší - zkrátka ten pravý - Balkán. Slovinsko byla civilizace už před dvaceti lety, tedy nuda, nejvíc západ ze všech zemí bývalé Jugošky, první v EU, první přijali euro... Přejeli…
Peggy | 08.10.2025

Silk Road Mountain Race – Kyrgyzstán je krásný, ale tvrdý

 ()
Tohle se lišilo od všeho, co jsem kdy na kole podnikl. Vydal jsem se do Střední Asie, do Kyrgyzstánu, abych se postavil na start jednoho z nejtěžších cyklistických závodů na světě – Silk Road Mountain Race. Dohromady 1900 kilometrů v horách tak vysokých, že se mi zastavoval dech. Když se mi poprvé…
Fabulator | 07.10.2025

Pobaltí 2023 - 5. část

 ()
Z Lotyšska zase do Litvy a domů Když se kouknete na mapu pobaltských republik, snadno pochopíte, proč se každá země kromě Estonska, musí navštívit dvakrát, chcete-li udělat nějaké kolečko. Pokaždé si průjezd nějakým významnějším městem naplánujeme tak, abychom toho viděli co nejvíc a nenajeli…
Peggy | 16.09.2025

O čem se mluví:

Lehokola LontBent 2025 před minutou
NEcyklo Ukrajina 57 dnes v 19:01
NEcyklo Jaké to bylo 158 dnes v 17:44
Co vás zaujalo 288 dnes v 09:44
Cestování na kole A znovu na jih včera v 20:36
Cyklozájezdy | Dokempu.cz | Cyklobazar | Aktivni dovolená
Perfektní funkční oblečení pro vaše sportovní aktivity, od značky Moira.
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

358 cyklistů (9 přihlášených)

Slovinsko na kole - 3. část - moře

Celý zbytek dovolené se již nenesl v žádném dramatickém duchu. Žádné další defekty ani nic jiného. Až na…
Peggy | 21.10.2025

Slovinsko na kole - 2. část

Na cestu jsme se vydali 1. července 2024 autem. Já to tak mám nejradši, protože nejsem limitovaná žádným…
Peggy | 10.10.2025

Slovinsko na kole - 1. část - úvod

Slovinsko pro nás bylo vždycky opomíjenou zemí, sloužilo vlastně jen jako tranzit na (pro nás) mnohem…
Peggy | 08.10.2025