reklama

CYKLOŠVEC novým dovozcem Stevens

Stevens je známým německým výrobcem kol se sídlem v Hamburgu a šířka jeho nabídky je velmi nadstandardní napříč takřka všemi současnými kategoriemi jízdních kol. Logo Stevens známe z rámů nejlepších světových cyklokrosařů, ale i na špičkových celoodpružených modelů či superlehkých karbonových strojů.

Stevens Bike
Stevens Bike
Foto: CykloŠvec

Pokud si prolistujeme tři samostatné silné katalogy kolekce 2017 skoro se nám zatočí hlava. Takže pokud uvažujete o novém kole a chcete něco jiného než uniformitu nejprodávanějších značek na trhu, zahrňte do svého výběru určitě i Stevens, z jehož nabídky si vybere prakticky každý – od cykloturisty hledajícího primárně spolehlivost a co nejlepší poměr cena/výkon, až po náročného závodníka. Od loňského podzimu má německá značka nové zastoupení na českém trhu, jejím dovozcem se stala firma CykloŠvec u níž Stevens zapadl do portfolia exkluzivních značek Fox, Catlike, Kenda či Deda Elementi.

Hardtaily

Stevens je jednou z ne mnoha značek určujících si, jak velký průměr kol je adekvátní konkrétní výšce postavy, což je velmi sympatické. To znamená, že stejný model s průměrem kol 27,5" nabídne velikosti rámu 14 a 16 palců, devětadvacítková kola pak u rámů velikostí 18, 20, 22 a 24 palců. Jednoduše u navrhování kol někdo skutečně přemýšlí. Příjemné je i to, že vybrané modely jsou nabízeny ve dvou barevných kombinacích a co je ještě důležitější, to jsou nabízené převody. Stevens nejde za každou cenu s trendy, které ne vždy znamenají přínos pro uživatele. Takže závodní a sportovní modely jsou vybaveny dvoupřevodníkem a ty o něco turističtější klidně i trojpřevodníkem. Opět je vidět, že někdo při vymýšlení kol opravdu přemýšlel.

A teď už k jednotlivým modelům. Nejvyšším modelem mezi Alu hardtaily je Colorado 301, následovaný modelem Tremalzo. Skvěle provedený rám, pevné osy, vnitřní vedení bowdenů a přesmykače typu Side Swing – nic nebylo podceněno. Totéž se dá říci i v případě osazení Deore XT a vidlic Fox či RS Reba. Podobné konstrukční prvky rámu využívají i stroje Sentiero, Devil's Trail či Apllebee. Příjemné je, že i základní, cenově dostupné hardtaily Taniwha či Tonga stále respektují ideu založenou na určení průměru kola v závislosti na tělesné výšce.

Stevens Sonora 2017
Stevens Sonora 2017

Dostaneme-li se k čistě závodním modelům z karbonu, tak jim vévodí Sonora SL Di2. Již z dodatku je jasné, že řazení má na starost elektronika, a to nejvyšší sada XTR Di2. V nabídce je však i „mechanická“ verze téhož stroje, přičemž obě spoléhají na superluxusní vidlice Fox 32 Factory s nepřehlédnutelnou úpravou vnitřních nohou. Na totožném karbonovém rámu je postavena také dvojice Sonora ES/Di2, tedy opět s možností volby, zda preferujeme elektronickou řadu Deore XT či její mechanickou verzi. Základním modelem řady karbonových hardtailů je populární Sonora, jehož rám je tvarově zcela identický s výše zmíněnými, přičemž vidlice RS Recon a komponenty XT/SLX tento bike výrazně přibližují běžným hobby jezdcům.

Aby byl přehled kompletní, nesmíme zapomenout na dámské modely Mira, Nema a Luna, u nichž se vedle maximálního jízdního komfortu kladl stejný důraz na grafiku a použité barevné kombinace. Mezi hardtaily se dají zařadit rovněž fatbiky Mobster, kdy maskovaná kamufláž levnějšího z nich působí v reálu naprosto bombasticky.

Odpružená kola STEVENS

Celoodpružené stroje Stevens začněme maratonskou řadou Jura obsahující celkem šestici modelů. Na jejím vrcholu je full s dodatkem Carbon Team, sázející opět na to nejlepší osazení, jaké se dá vůbec koupit. Shodný základ s typickým čtyřčepovým zavěšením a 120mm zdvihem nad oběma koly využívá také trojice modelů a koncepčně totožné jsou i duralové rámy základních verzí modelu Jura. Řada Jura opět vychází s konceptu velikost kol v závislosti na velikosti jezdce.

Stevens Whaka 2017
Stevens Whaka 2017

Pokud budeme chtít větší zdvih kategorie All Mountain, tedy 140 nebo 150mm, nalezneme v nabídce zde populární řadu Whaka, a to opět s trojicí karbonových a dvojicí duralových modelů. Model Whaka je, jak je v této kategorii obvyklé, pouze ve verzi s 27,5" koly. Whaky si odnesly skvělé hodnocení z řady praktických testů, a to jak pro svou nemalou univerzalitu, tak pro skvěle naladěné geometrie. Zajímavostí je dvojice strojů s dodatkem +, tedy s plášti o šířce 2,8 palce. Na ještě tvrdší terén je připravena odolná enduro série Sledge se třemi hliníkovými modely na 27,5" kolech a zdvihy 160mm. 

E-bikes

Elektrokola nemohou v současné nabídce žádného výrobce chybět, a to jak městská a cestovní, tak i čistokrevně terénní, vše s preferencí středových motorů. Nabídka Stevensu je zde hodně silná a ačkoliv jej živí především řady E-Tour, E-City či E-Urban s motory Bosch, srdce bikerů zaplesá po spatření čistokrevných terénních e-biků využívajících nejvyspělejší pohon Shimano E8000.

Stevens E-Wawe Lady 2017
Stevens E-Wawe Lady 2017

Celoodpružené modely E-Whaka+ nebo E-Sledge+ jsou stavěny na nejtvrdší použití, o čemž vypovídají 150mm zdvihy a skvěle propracované rámy s integrovanými bateriemi. Ovšem ani pětice elektro-hardtailů rozhodně nezaostává a v případě modelů E-Cayolle+ či E-Wave se jedná o špičkové, zároveň však dostupné e-biky. Všechny e-biky z této kategorie (s výjimkou nejlevnějších model E-Wave) chytře využívají předností 27,5" plášťů v širokém plusovém rozměru.

Silniční a cyklokrosová kola

Silniční modely Stevens můžeme rozdělit na nejluxusnější profesionální stroje, u nichž zákazník může využít Custom Program staveb na zakázku z těch nejlepších možných komponentů, a na ty dostupnější. Na své si přijdou jak milovníci klasiky, tak i ti preferující co nejlepší aerodynamiku, stejně tak je možné vybírat z modelů s klasickými ráfkovými či moderními kotoučovými brzdami. Nejvyšší model Comet spoléhá na karbonový superlehký, kompletně inovovaný rám. Neméně precizní hrátky s karbonem má za sebou i model Ventoux, u nějž se podařilo dosáhnout vysokého stupně jízdního komfortu v kombinaci s nejvyšší boční tuhostí. Při vývoji rámu Arcalis hrál naopak největší roli nejmenší odpor vzduchu a výsledek je na pomezí závodního silničního a časovkovkářškého speciálu. Maximální hmotnostní redukce se promítla do modelu Xenon, jehož rám váží pouhých 880 gramů. Stálicí v nabídce je také model Izoard či cenově dostupnější hliníkové stroje Aspin, Stelvio či San Remo. Ultimátní záležitostí je pak časovkový model Super Trofeo.

Stevens Tabor 2017
Stevens Tabor 2017

V úvodu jsme zmínili cyklokrosové speciály, které značku Stevens zviditelnily nejen na našem trhu, jimž vévodí série s příznačným názvem Super Prestige, a to s klasickými i kotoučovými brzdami. Skvělé je, že se Stevens snaží „cyklokrosy" přiblížit i každodenním hobby jezdcům, kteří teprve začínají objevovat jejich kouzlo. Takže pokud modely Vapor či Prestige stále patří ke špičkovým strojům, Alu verze Gavere, Namur a Tabor jsou určeny pro cyklisty, kteří se s kategorií cyklokros teprve seznamují a vyžadují co nejvyšší univerzalitu i lákavý poměr cena/výkon. V nabídce cyklokrosů najdeme třeba i dětský model Junior CX

Věřte nebo ne, ale pokud jste dočetli až sem, jsme sotva v polovině nabídky německé značky. Minimálně stejně důležitou částí jsou cestovní, krosové, trekkingové nebo městské modely obsažené v samostatném katalogu. Mezi nimi nalezneme třeba i stroje spoléhající na řemenový pohon či v našich končinách nepříliš známou převodovku Pinion, stejně tak fitness modely či velmi zajímavou řadu crossů nazvanou X Series. A pokud patříte mezi nejnáročnější cykloturisty, tak pro vás bude určen model Sovereign, usazený nevšedním zadním čtrnáctirychlostním nábojem Rohloff. I takové unikáty najdeme v nabídce značky Stevens, potažmo dovozce do ČR – firmy CykloŠvec. 

Fotogalerie

Stevens Bike Stevens Whaka 2017 Stevens Sonora 2017 Stevens E-Wawe Lady 2017 Stevens Tabor 2017
Jiří Karfík (PR), www.stevens-bikes.cz, 18.07.2017
Blogy

Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 5. část

 ()
5. část - Jezero Yssyk-kul a okolí V sedle se cesta narovnala a pak zlomila. Bylo už jasné, že jsme bouřku nechali v zádech a najednou to bylo krásné! Zelené kopce, jurty, krávy, koně. Konečně tak, jak jsem si to vysnila. V kamenitém sjezdu, kdy to kluci napálili a my se s Šárkou naopak zpozdily,…
Peggy | 10.05.2024

Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 4. část

 ()
4. část - Chtěla jsem Kyrgyzstán, mám Kyrgyzstán... Podepsaly se na nás únava, hlad a stres, jestli seženeme peníze na obživu, tak se nedivte, že se nám po jídle nechtělo „civilizaci" hned zase opouštět. Ještě jsme si chtěli někam zajít na kafe (tedy na čaj) a trochu otdychať. Moc možností tu…
Peggy | 06.05.2024

Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 3. část

 ()
3. část - Krát dvě to mělo bejt Čtvrtý den od startu jsme vjeli do velkoměsta, do Almaty. Zde měly děti alespoň malou satisfakci - byl tu jediný McDonald za celou cestu. Tedy - v Almatě jsou celkem asi čtyři a nám stačil jenom jeden, zas takoví fanoušci nejsme :-) ale mám na mysli, že pak nikde…
Peggy | 02.05.2024

Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 2. část

 ()
2. část - Welcome to Kazachstán!   „Tahle země není pro starý!" všimnul si Luděk, když jsme seděli v bufetu v Biškeku, konzumovali večeři, první jídlo v Kyrgyzstánu, a rozhlíželi se u toho kolem sebe. Ne že bychom se v těch asijských obličejích vyznali, ale že se všude pohybovala jenom mládež, a…
Peggy | 28.04.2024

Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 1. část

 ()
Sen o krajině s jurtami a divokými koni 1. část - Cesta do budoucnosti Na úvod... Naše první cesta s koly letadlem. Jiní cykloturisté se takto přepravují dávno a běžně, já ale měla z létání strach. Nemám celoživotně ráda výšky a otevřené prostory, ale jednoho dne jsem si řekla: nemládneme, síly a…
Peggy | 24.04.2024

O čem se mluví:

Technické rady Technické dotazy a poznatky II před 13 minutami
NEcyklo Ukrajina 43 dnes v 12:02
Technické rady Výběr radaru na kolo, značka, mobilní app dnes v 09:26
Komentáře k blogu Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 5. část dnes v 07:35
Ostatní – cyklo Jaké to bylo 146. dnes v 06:55
Komentáře k blogu Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 4. část včera v 22:37
NEcyklo Co pobavilo, potěšilo 192 včera v 17:22
Elektrokola Elektro fatbike na dlouhé trasy včera v 12:52
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

195 cyklistů (13 přihlášených)

Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 5. část

5. část - Jezero Yssyk-kul a okolí V sedle se cesta narovnala a pak zlomila. Bylo už jasné, že jsme bouřku…
Peggy | 10.05.2024

Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 4. část

4. část - Chtěla jsem Kyrgyzstán, mám Kyrgyzstán... Podepsaly se na nás únava, hlad a stres, jestli seženeme…
Peggy | 06.05.2024

Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 3. část

3. část - Krát dvě to mělo bejt Čtvrtý den od startu jsme vjeli do velkoměsta, do Almaty. Zde měly děti…
Peggy | 02.05.2024