Murská cyklostezka – Z Taur do země vína

Murská cyklostezka patří podle znalců k nejhezčím poříčním cyklotrasám v Rakousku. Z národního parku Vysoké Taury vede přes historická města jako Murau a Bruck an der Mur do Grazu, který je zapsán na Seznamu světového dědictví a pyšní se titulem City of Design, a dále do kraje vinařství a termálních lázní.

Foto: © Steiermark Tourismus / Leo Himsl

Murská cyklostezka je díky svému průběhu – lehce z kopce a podél mnoha kulinářských cílů – cyklotrasa plná opravdových požitků. Začíná v národním parku Vysoké Taury a doprovází řeku Mur po Rakousku přes kulinářské hlavní město Graz až do kraje vinařství a termálních lázní na rakousko-slovinsko-maďarském trojmezí.

Murradweg
Foto: © Steiermark Tourismus / ikarus.cc

Působivé horské hřbety s bezpočtem vrcholů jsou vašimi neustálými společníky na začátku cyklotrasy v národním parku Vysoké Taury. V polovině trasy vás uvítá město Graz, jehož atmosféra je jedinečným doplňkem k intenzivním přírodním zážitkům. Staré město a zámek Eggenberg je zapsán na Seznamu světového kulturního dědictví UNESCO a zároveň mu byl propůjčen titul City of Design organizace UNESCO. Poslední etapy vás zavedou do kraje vinařství a termálních lázní na jihovýchodě Štýrska, kde se podél cyklotrasy vlní kukuřičná a pro tuto oblast tolik typická dýňová pole i rozlehlé zelené nivy. A odtud to již není daleko k vinohradům.

Murská cyklostezka je rakouskou pozvánkou k objevování neuvěřitelně rozmanité krajiny.

Více informací najdete na www.murradweg.com

Trasy a etapy | Regiony a města

- inzerce -, 09.05.2017

Tam, kde cesty končí

Michal Pavlata
Nejkrásnější alpské výjezdy a sjezdyRakousko / Německo / Švýcarsko / Itálie / Lichtenštejnsko Motto: Každý kopec má vlastní příběh,…

Poutnický deník

Jiří Bouda
Tři velké cesty po Evropě na kole
OD SVATÉHO MATĚJE V PRAZE KE SVATÉMU JAKUBU V SANTIAGU DE COMPOSTELA (2003) CESTA ZPÁTKY - Z LISABONU DO PRAHY (2006) JAK JSEM…

Československo s dětmi - kapitola 2.

Slovensko s rouškouKapitola 2 - Východní Slovensko První opravdový cykloexpediční den byl ve znamení geografických zajímavostí. Takových těch, o kterých si roky říkáte, že možná jednou, až bude víc času...Tak třeba nejnižší bod Slovenska. Leží tam, kde řeka Bodrog opouští slovenské území, a…
Peggy | 29.11.2021

Československo s dětmi - kapitola 1.

Československo s dětmi - rok 2020 1. část Slovensko s rouškou Kapitola 1 - Cesta na východ Něco málo na úvod... Nebyla to tak úplně naše volba, ale jak každý ví, tak v březnu se zavřely hranice států a nikdo nevěděl, co bude. Sice jsme si tehdy říkali, že do léta daleko, ale postupem času bylo…
Peggy | 24.11.2021

Rok kovidový-druhý

Po loňském, předčasném jásotu, na nás na začátku letošního roku 2021 zaútočila ta čínská svině znovu. Opět se zavíraly hranice, nejprve okresů, později i katastrů. No jo, ale co my cyklisté, co s tím máme dělat? Naštěstí jsem před těmi lockdowny stačil alespoň jednou navštívit moje oblíbené…
Stanley58 | 24.11.2021

Belánské Tatry a okolí – srpen 2021

Už jsem skoro zapomněla balit na dovolenou a psát blog se mi vlastně ani nechtělo, ale pak jsem si uvědomila, že až opravdu nebudu nikam jezdit, tak se popis dovolené bude hodit. V době Covidové jsem prošlapala pohorky, praskla podrážka, tak když bylo jasné, že zase jedeme do Vysokých Tater a budu…
HMS | 10.09.2021

O kouzelné holčičce

Vyrazili jsme k moři, v autě celou cestu překáželo moje kolo. Manželka ho považuje za zbytečnou komplikaci. Jenže v kopcích, co rostou u moře, je to ve vedru na kole sado-maso, to mám rád, chci zase vidět moře z výšky. A chci ho vidět ze sedla, ne z auta. Cestou jsme se zastavili na Mont Ventoux,…
šíravník | 09.09.2021

NEcyklo Co vás zaujalo 250 před 2 minutami
Cestování na kole Somrování na cestě před 4 minutami
Bezpečnost na kole Doufám že to nebude pravda. před 4 minutami
Ostatní – cyklo Za kým je mi smutno, kdo mi bude chybět - 1. dnes v 13:39
NEcyklo Pobavilo, potěšilo 175. dnes v 13:20
Trénink a zdraví Cyklistika v zimě dnes v 13:12
Elektrokola Motor TSDZ2 jak rozeznat 500w či 750w dnes v 10:51

Československo s dětmi - kapitola 2.

Peggy | 29.11.2021

Československo s dětmi - kapitola 1.