reklama

Úrazy na kole mohou být fatální! Jak jim předcházet?

Cyklistika je úžasný, přesto však poměrně nebezpečný sport. Pokud jste jejímu kouzlu propadli, pak byste měli vědět, že…

…v případě úrazu je nejčastěji zasažena právě hlava a pokud není cyklista vybaven helmou, končí tyto úrazy často fatálně. Sjednat si spíše životní pojištění nebo úrazové pojištění? Jaká rizika vám hrozí a co dělat pro to, abyste je minimalizovali? Poradíme na následujících řádcích!

Do 18 na kolo jedině s přilbou a po narozeninách taktéž

Zákon ukládá povinnost, která přikazuje všem osobám mladším 18 let nosit za jízdy ochrannou přilbu. O plnoletých cyklistech se samozřejmě již zákon nezmiňuje. Je tedy na každém, zda si helmu nasadí či bude riskovat nebezpečný úraz nebo dokonce smrt. Na tomto místě se hodí zmínit statistiky, které hrají jasně ve prospěch ochranné přilby:

  • U cyklisty, který přilbu nenosí, je 19× vyšší riziko úmrtí než u cyklisty, který na kolo bez ochranné přilby nesedne
  • Pokud vyrážíte na kolo s ochrannou přilbou, můžete předejít 83 % fraktur lebky, 53 % zranění měkkých částí hlavy a 48 % poškození mozku
  • Úrazy hlavy činí z celkového počtu všech cyklistických úrazů celé dvě třetiny
  • V případě těžkého nebo dokonce fatálního zranění cyklisty je ve ¾ zasažena hlava

Pojištění zachrání příjem i rodinu

Pokud bychom se na problematiku nehod a úrazů na kole podívali komplexněji, pak se jistě dostaneme k problematice odpovídajícího pojištění. Cestujete-li na kole do zahraničí, jistě je pro vás pravděpodobně úrazové pojištění na cesty samozřejmostí.

Víte, ale že vhodně nastaveným pojištěním můžete minimalizovat riziko ztráty příjmu pro sebe i své nejbližší i v tuzemsku? Tento problém řeší životní pojištění, které kryje každodenní životní rizika a poskytuje maximální ochranu všem pojištěným. Víte, jak vhodné životní pojištění vybrat?

  • Využijte srovnání životního pojištění pomocí online kalkulaček
  • Nejlevnější životní pojištění nerovná se nejvýhodnější pojištění
  • Levná pojistka obvykle nabízí nízké pojistné limity
  • Neuzavírejte smlouvy bezhlavě
  • Nikdy nepodepisujte něco, čemu bezpečně nerozumíte

Na kolo jedině střízlivý

Cyklista je z hlediska Zákona o silničním provozu považován za řidiče. Co to pro něj znamená? Mimo jiné také to, že během jízdy nesmí konzumovat žádné alkoholické nápoje nebo být pod vlivem omamných látek.

A teď ruku na srdce – kdo z vás si nedá jedno nebo dvě piva na rozkvetlé zahrádce? Hektolitry potu, slunce nad hlavou a šílená žízeň – existuje lepší lék, než vychlazené pivo? Bohužel spousta úrazů je následně způsobena právě alkoholem, o čemž vypovídají následující statistiky:

  • Za minulý rok cyklisté způsobili více než čtvrtinu nehod pod vlivem alkoholu
  • Půl promile v krvi s sebou nese dvojnásobné riziko účasti na zaviněné dopravní nehodě
  • Pokud má cyklista v krvi jednu promile alkoholu, pak se riziko způsobení nehody zvyšuje sedminásobně
  • promile a půl riziko narůstá 22 násobně
  • Pokud nehodu způsobí cyklista pod vlivem alkoholu, pravděpodobnost fatálních následků se zvyšuje 200×

TIP: Ať už jde o úrazové nebo životní pojištění porovnání a konzultace s odborníkem vám zaručí výběr cenově nejvýhodnější nabídky.

- inzerce -, 21.03.2017
Blogy

Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 3. část

 ()
3. část - Krát dvě to mělo bejt Čtvrtý den od startu jsme vjeli do velkoměsta, do Almaty. Zde měly děti alespoň malou satisfakci - byl tu jediný McDonald za celou cestu. Tedy - v Almatě jsou celkem asi čtyři a nám stačil jenom jeden, zas takoví fanoušci nejsme :-) ale mám na mysli, že pak nikde…
Peggy | 02.05.2024

Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 2. část

 ()
2. část - Welcome to Kazachstán!   „Tahle země není pro starý!" všimnul si Luděk, když jsme seděli v bufetu v Biškeku, konzumovali večeři, první jídlo v Kyrgyzstánu, a rozhlíželi se u toho kolem sebe. Ne že bychom se v těch asijských obličejích vyznali, ale že se všude pohybovala jenom mládež, a…
Peggy | 28.04.2024

Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 1. část

 ()
Sen o krajině s jurtami a divokými koni 1. část - Cesta do budoucnosti Na úvod... Naše první cesta s koly letadlem. Jiní cykloturisté se takto přepravují dávno a běžně, já ale měla z létání strach. Nemám celoživotně ráda výšky a otevřené prostory, ale jednoho dne jsem si řekla: nemládneme, síly a…
Peggy | 24.04.2024

Z Linze do Budapešti přes Alpy

 ()
Linz - Budapešť, 2. - 14. 7. 2023 Po velkém úspěchu s cestou z Bratislavy do Splitu a mém sólu kolem Polska, bylo potřeba se podívat po další výzvě. Koukám do mapy, vzpomínám, jaké že to mám cyklo sny, až mě z toho vytrhne Peťa s dotazem, jestli jsme vůbec byli v Budapešti s kolama?No vida, na kole…
Monolema | 16.04.2024

Podél sobích plotů a přes březové lesy až do nitra bažin

 ()
Evropská dálková trasa E1 Evropská dálková trasa E1, nebo jen E1, je jednou z evropských dálkových tras vyhlášených Evropskou asociací pro pěší turistiku. Její celková délka je přibližně 7 100 km. Začíná v Norsku na Severním mysu /Nordkapp/, vede Skandinávií k jihu a trajektem překračuje Kattegat…
šíp | 14.04.2024

O čem se mluví:

NEcyklo Ukrajina 43 před 5 minutami
Elektrokola Elektro fatbike na dlouhé trasy dnes v 12:29
Technické rady Bafang M500 zkušenosti dnes v 11:56
Cestování na kole Směr Provence na e-kole dnes v 09:50
Elektrokola Přečipování elektrokola dnes v 08:29
Cestování na kole Karel znovu na cestě dnes v 07:23
Komentáře k blogu Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 3. část včera v 21:51
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

192 cyklistů (6 přihlášených)

Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 3. část

3. část - Krát dvě to mělo bejt Čtvrtý den od startu jsme vjeli do velkoměsta, do Almaty. Zde měly děti…
Peggy | 02.05.2024

Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 2. část

2. část - Welcome to Kazachstán!   „Tahle země není pro starý!" všimnul si Luděk, když jsme seděli v bufetu…
Peggy | 28.04.2024

Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 1. část

Sen o krajině s jurtami a divokými koni 1. část - Cesta do budoucnosti Na úvod... Naše první cesta s koly…
Peggy | 24.04.2024