Trasy EuroVelo oficiálně značeny i v Česku

Trasy mezinárodní cykloturistické sítě EuroVelo vedou přes Českou republiku již několik let, ale dosud nebyly na našem území oficiálně značeny. To už od 18. května letošního roku neplatí – v tento den byl totiž v Jihomoravském kraji slavnostně otevřen první značený úsek EuroVelo v ČR – část trasy EuroVelo 9 – Jantarové stezky.

Značení trasy EuroVelo 9 na Jantarové stezce
Foto: Jitka Vrtalová

Jihomoravský kraj patří k regionům, které nejaktivněji podporují rozvoj páteřních tras podle návrhu Cyklostrategie ČR. V této cyklistické sezóně se můžeme těšit především na nové proznačení tras EuroVelo 9 a 13 a části EuroVelo 4 (Strážnice – Veselí nad Moravou) a dále na nové odpočívky podél hlavních cyklotras (celkem by mělo jít o 30 odpočívek s informačními tabulemi), které procházejí územím kraje.

EuroVelo 9

EuroVelo 13 – Stezka železné opony

Stezka železné opony je páteřní stezkou vedoucí od Barentsova moře celou Evropou až k Černému moři – spojuje místní sítě turistických stezek pro pěší, koně a cyklisty a zároveň je otevřeným muzeem nedávné historie Evropy. Na hranicích jižní Moravy a Dolního Rakouska vede 160 km této unikátní trasy. Cyklisté projedou Národní park Podyjí, který je ukázkou výjimečně zachovalého říčního údolí v bohatě zalesněné krajině jihozápadní Moravy, plného mimořádných scenérií, rozmanitých skalních amfiteátrů i říčních meandrů. Ještě před vjezdem do historického Znojma provede trasa cyklisty jednou z nejznámějších a zároveň nejstarších vinicí Šobes. Samotné Znojmo je městskou památkovou rezervací, v níž se nachází například Národní kulturní památka rotunda svaté Kateřiny, několik kostelů a architektonický skvost, Loucký klášter – ten zatím čeká na svou rekonstrukci. Na trase navštíví cyklisté také tradiční vinařskou obci Šatov, se známým Malovaným sklepem. Nedaleko obce lze navštívit i pozůstatky vojenského opevnění včetně pěchotního srubu. Podél hranice přivádí stezka cyklisty k bílým svahům Pálavských vrchů, za nimiž již vyčnívají věže města Mikulov. V něm si mohou návštěvníci prostřednictvím informačních panelů na Stezce svobody připomenout nedávnou historii a osudy lidí žijících za železnou oponou. Než EuroVelo 13 definitivně překročí hranice, představí ještě návštěvníkům Valtice i s místním zámkem a Bylinkovou zahradou Tiree Chmelař.

Další informace

Značení trasy EuroVelo 9 na Jantarové stezce
Petr Vít, NaKole.cz, 20.05.2013

Orlické hory na kole

11.08.2021 - 5 dní

Každý kopec bere … DECH

Milan Silný
Výborná inspirace k výletům na nejzajímavější české a příhraniční kopce.
Pátá kniha autora a volné pokračování jeho knih: Každý kopec má své ... NEJ Každý kopec stojí za ... TO Každý kopec se zvedá ... VÝŠ Víte…

Cyklistické maso v české kotlině

Milan Silný
Čtvrtá kniha Milana Silného pojednává o nejdelších, nejdobrodružnějších a možná i nejúchylnějších cyklistických akcích v ČR
Ve světě se jezdí spousta extrémních cyklistických akcí. I u nás se jezdí závody, které dávají lidskému životu jiný rozměr, závody, při …

Kyjovské údolí

Když jsem se vracel z projížďky na kole, tak u zmrzliny jsem potkal kamarády z dětství (dvojčata). Jezdí taky na kolech a slovo dalo slovo a tak, jak to mezi cyklisty bývá, už jsme se chlubili, co vše jsme na kolech objeli. Doporučili mi Kyjovské údolí. Je to u Krásné Lípy ve Šluknovském výběžku.…
vlakr | 17.07.2021

Jak jsem se poprvé toulal Šumavou

Už odmalička jsem prahnul po dobrodružství v přírodě. Později jsem našel velké zalíbení v cyklistice a sem tam v nějakém tom amatérském závodě. A právě kombinace těchto tří elementů vyvolala velikou touhu alespoň si vyzkoušet jeden z těch extrémních bikepackingových závodů, které se jedou bez…
JohnyB | 14.07.2021

Kavkaz s dětmi - část 11.

K moři a do Batumi - kruh se uzavřel Poslední večer ještě v horách jsme se utábořili na začátku přehrady na řece Inguri. Jen co jsme postavili stany, přišla silná bouřka. Nebála jsem se, kolem nás se stále ještě tyčily dvoutisícové hory, ale ta buřina byla frontální a přinesla ochlazení a deště na…
Peggy | 26.06.2021

Kavkaz s dětmi - část 10.

Průsmyk Zagari (2623 m) - Ušguli - Mestie Ráno uprostřed hor nás přivítalo sluncem, oblaky a takovým tím těžkým hutným vzduchem, jaký bývá v období bouřek. Hned po snídani jsme pokračovali ve stoupání. Zbývalo nám posledních 700 výškových metrů. Po cestě, která byla samý šutr, a po které se jet, až…
Peggy | 20.06.2021

Kavkaz s dětmi - část 9.

Podél řeky Tskhenistsqali a seznámení s Velkým Kavkazem Když už se na to sedlo dáte, tak už ho budete muset dojet, napsal mi kamarád Pavel, poté co jsem se mu svěřila s obavami, jak 2620 metrů vysoký průsmyk Zagari zvládneme. On ho, spolu s přítelkyní Mílou, zdolal v květnu v roce 2011, kdy samotné…
Peggy | 09.06.2021

vlakr | 17.07.2021

Jak jsem se poprvé toulal Šumavou

JohnyB | 14.07.2021

Kavkaz s dětmi - část 11.