reklama

Láska ke kolu je jen jedna

Cyklovýlety s přáteli, s rodinou nebo jen tak sám/a jsou úžasným relaxem, ale s jídlem roste chuť. Už Vám nestačí jen kolo za pár korun z hypermarketu (jehož komponenty vydrží maximálně na jednu sezónu), ale zjišťujete, že potřebujete něco lepšího.

Foto: Maxbike

Navíc nic netrvá věčně a i kolo je spotřební materiál, takže je dobré ho po čase (podle intenzity používání) obnovit či celé vyměnit. Nehledě na to, že v kopcích by Vám to s lehčím strojem šlapalo o mnoho lépe.

Jak se ale vyznat v množství značek kol na trhu, neutratit majland a podle čeho se při výběru rozhodovat?

Výběr kola je opravdu náročná záležitost, není tedy marné obrátit se na odborníka. Přinášíme Vám alespoň stručný a univerzální návod, jak vytěžit z kola maximum.

Nejprve je nutné uvědomit si, na co budeme kolo používat. Jestli na každodenní pár kilometrové jízdy do práce či do školy nebo na pravidelné více kilometrové vyjížďky. Důležitý je také styl, způsob jízdy (zda nám stačí pohodlné pomalé tempo nebo jestli se chceme na kole svižně projet) a hlavně terén, kterým se chceme vydat, zda po silnici, nezpevněných cestách či lesem.  Podle toho vybíráme typ kola – horské, krosové, silniční apod. Dalším významným faktorem je výše ceny, kterou jsme do kola ochotni investovat.

Co rozhodně stojí za zmínku, je výběr kola a komponentů podle Vašeho gusta a potřeb. U nás existují dva e-shopy výrobců jízdních kol, které toto umožňují. Jeden z nich nabízí čistou práci, tj. typ rámu a tomu odpovídající komponenty. Čili vždy máte jistotu, že jde o vyváženou bilanci. (Nevyvážená je to, asi jako kdybyste chtěli na Mercedes obout pneu z Trabanta a opačně). Konkrétně česká značka jízdních kol, které se ručně montují v Ostravě, není tak nápadná a asi ji často neuvidíte v reklamách. Důkazem kvality však může být fakt, že působí na trhu prostřednictvím zhruba 140 specializo­vaných cyklo prodejců už 19 let. Vrchol prožívá český oř letos, kdy byl zvolen v anketě vydavatelství časopisů VELO Cykloturistika a 53×11 „Kolem roku a Designem roku 2013".

Právě možnost mít kolo uzpůsobené vlastním potřebám, je to, čím se kolo z českých luhů a hájů vymyká. Co stojí za vyzkoušení, je webový KONFIGURÁTOR, prostřednictvím kterého je možné kolo sestavit. Je to „férová nabídka", kdy dostanete „neošizené kolo".  „Nevyhovuje vám daný typ sedla?" Můžete vybrat vyhovující. „Potřebujete pláště s jiným vzorkem, protože chcete jet do terénu?" Není problém, to je to nejmenší. „Nelíbí se Vám cokoli jiného?" Jednoduše si vyberete jiné podle svého přání. Navíc vše snadno, rychle a se stálou kontrolou konečné ceny a garancí nejlepší nabídky na trhu v poměru cena – kvalita.

A kdybyste přeci jen váhali nad investicí do nového kola, můžete ho zkusit i vyhrát v jednoduché soutěži MAXI NUTA o horské kolo MAXBIKE, která u českého výrobce probíhá od května do června.

Maxbike (PR), 06.05.2013
Blogy

Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 2. část

 ()
2. část - Welcome to Kazachstán!   „Tahle země není pro starý!" všimnul si Luděk, když jsme seděli v bufetu v Biškeku, konzumovali večeři, první jídlo v Kyrgyzstánu, a rozhlíželi se u toho kolem sebe. Ne že bychom se v těch asijských obličejích vyznali, ale že se všude pohybovala jenom mládež, a…
Peggy | včera

Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 1. část

 ()
Sen o krajině s jurtami a divokými koni 1. část - Cesta do budoucnosti Na úvod... Naše první cesta s koly letadlem. Jiní cykloturisté se takto přepravují dávno a běžně, já ale měla z létání strach. Nemám celoživotně ráda výšky a otevřené prostory, ale jednoho dne jsem si řekla: nemládneme, síly a…
Peggy | 24.04.2024

Z Linze do Budapešti přes Alpy

 ()
Linz - Budapešť, 2. - 14. 7. 2023 Po velkém úspěchu s cestou z Bratislavy do Splitu a mém sólu kolem Polska, bylo potřeba se podívat po další výzvě. Koukám do mapy, vzpomínám, jaké že to mám cyklo sny, až mě z toho vytrhne Peťa s dotazem, jestli jsme vůbec byli v Budapešti s kolama?No vida, na kole…
Monolema | 16.04.2024

Podél sobích plotů a přes březové lesy až do nitra bažin

 ()
Evropská dálková trasa E1 Evropská dálková trasa E1, nebo jen E1, je jednou z evropských dálkových tras vyhlášených Evropskou asociací pro pěší turistiku. Její celková délka je přibližně 7 100 km. Začíná v Norsku na Severním mysu /Nordkapp/, vede Skandinávií k jihu a trajektem překračuje Kattegat…
šíp | 14.04.2024

Srpen 2023 – okolo Otavy

 ()
Letošní zahraniční výlet nám nečekaně zrušily zdravotní problémy, musely jsme se z cesty vrátit. Po nezbytných vyšetřeních se ukázalo, že celý problém není tak závažný, jak se zdálo. Jen nám s Líbou pro zbytek roku musely na výlety stačit domácí lesy, luhy a háje. Ne, že by to vadilo???? Pro mě…
Aar | 23.03.2024

O čem se mluví:

NEcyklo Ukrajina 43 před 3 minutami
Lehokola Pláště na tříkolku před 18 minutami
Elektrokola Elektro fatbike na dlouhé trasy dnes v 10:22
Lehokola Přední náboj Novatec - ložiska dnes v 10:17
Komentáře k blogu Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 1. část dnes v 09:56
Cestování na kole Sevilla a jižní španělsko vůbec 2024/4 dnes v 09:54
Komentáře k blogu Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 2. část včera v 22:26
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

209 cyklistů (14 přihlášených)

Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 2. část

2. část - Welcome to Kazachstán!   „Tahle země není pro starý!" všimnul si Luděk, když jsme seděli v bufetu…
Peggy | včera

Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 1. část

Sen o krajině s jurtami a divokými koni 1. část - Cesta do budoucnosti Na úvod... Naše první cesta s koly…
Peggy | 24.04.2024

Z Linze do Budapešti přes Alpy

Linz - Budapešť, 2. - 14. 7. 2023 Po velkém úspěchu s cestou z Bratislavy do Splitu a mém sólu kolem Polska,…
Monolema | 16.04.2024