reklama

Tři kola, dvě tyčky, dvojčata a my aneb celá rodina v jednom kole

Foto: Autor

Psal se rok 2010 a na portále NaKole.cz se objevil krátký inzerát na tažnou tyč pro dvojčata. Znáte to, rozkliknete a pokoukáte, pousmějete se a jdete dál. Ale to nebyl tentokrát můj případ. Jsem totiž hrdým otcem dvojčat, která se snažím vést doslova a do písmene od kolébky ke sportu. A jen po dnes, kdy jsou našim dvojčatům již 4 roky, se tak u nás vystřídaly nejen obvyklé míče či plastové motorky atp. ale naše děcka jsme již v 6-ti měsících obdarovali vozíkem za kolo starším Croozerem 535 se sedačkami pro mimina a už drandily za kolem i za přírodou spolu s námi. Sem tam ublinknutí ale jinak OK. At´již dnes proběhla či stále ještě probíhá diskuze o tom, jak je to nezdravé a nebezpečné vozit děti ve vozíku, tak na našich dětech to žádné negativní stopy nezanechalo. Naopak jsme je, zdá se, pro cyklistiku nadchli a to je moc fajn. Takže po vozíku či současně s ním následovala 12´ odrážedla a zas o trochu větší ty míče :-) a rok nato - ve třech letech - šlapací kola 16´ s balančním kolečky Trail Gator tak, aby se daly rychle odnímat a snímat dle potřeby právě při vlečení dětského kola za kolem dospěláckým. Možná trochu krokem zpět jsou nově odrážedla 18 ´ kombinované s kolem. Ale pro pohyb odrostlejších dětí po městě, které ještě neumějí ušlápnout ideálně kolo do kopce a rychle se na něm unaví, moc fajn. (recenzi chystám po jaru :-) ) Nyní boby, dětské lyže, brusle a po jaru šup na kurty mlátit míčkem o zed´.:-) Takže pohyb? - Ten se u nás v rodině prostě nosí.:-)
Proto jsem již s předstihem ca. jednoho roku řešil, jak a co dál, až děcka z vozíku vyrostou. Navíc jsem měl děti již dost přerostlé vzhledem k jejich věku (nějak se nám nemohou vejít do tabulek)...takže ...tyče Trail Gator jsem znal dobře od známých i jejich mouchy - tedy možnost použít je pouze jednu za jedním kolem a děcko sedí nakloněné jak podélně tak stranově, časté vůle tzv. „vakl" atp. Tak od těch jsem hned upustil...a pak ten výše zmiňovaný inzerát. Neváhal jsem ani minutu a s výrobcem jsem se okamžitě spojil a dohodnul schůzku s tím, že bych si rád tyče vyzkoušel. V té době se nekomerční malosériová výroba tyčí rozjížděla a tak jsem tušil, že to může i bude mít jistě nějaké ty mouchy... Ale....
Jaké bylo moje překvapení, když mi pán nabídl, že přijede až za mnou a tyče mi rád předvede...dorazil chlapík ne o moc starší mě, vytáhl tyče i s koly z kufru svého auta a k vyzkoušení mi neváhal zapůjčit i své dva kluky - „tovární jezdce" - ve věku 4 let :-), kteří již na tyčích s ním pravidelně jezdili (já měl děti ještě malé, neměly tedy svá šlapací kola ani neuměly šlapat). Svěřil se mi, že nápad se zrodil v jeho hlavě přesně ve stejné době jako u mě, když začal řešit, co s kluky poté, až vystoupí z vozíku definitivně. Kdysi chtěl kreslit jízdní kola a jelikož profesí sám strojař jen trochu v jiném oboru dopravy, zde si tak mohl konečně alespoň částečně splnit svůj dávný klukovský sen. :-) Tedy když vše promyslel, pustil se rovnou do vlastní konstrukce. Po vyrobení prvního prototypu tehdy v ještě neskládací verzi a již v průběhu najíždění prvních desítek kilometrů s ním ho zastavovali lidé a z nich vzešli budoucí zájemci i dnešní majitelé těchto vlečných tyček. Záměr není nijak komerční. Jedná se prostě jen o snahu zaplnit díru na trhu a umožnit tak i dalším lidem hlavně s dvojčaty či dvěma dětmi jdoucími rychle po sobě, kteří neumějí či nemají možnosti vyrobit si takovou tyčku sami, využít této myšlenky a zakoupit tuto dvojtyč již hotovou. Výroba je výhradně realizována jako hobby akce nikoli jako komerční záležitost a prodej tyček se odvíjí v podstatě jen za výrobní cenu. O to více si takové úsilí zaslouží ocenění, obdiv a uznání.

Ovšem to bych nebyl já, abych nechtěl zase něco „extra".:-)
Vytáhl jsem dvojkolo a lehokolo a povídám, že za tím bych to rád tahal a že by bylo dobré to mít rovnou skládací a rád bych měl i možnost vozit sundané přední kolo s sebou. Čekal jsem, že mě pošle pan konstruktér do háje, s tím, že si zbytečně moc vymýšlím. Ale ejhle, postavil se k tomu jako správný chlap a vynálezce - jako k výzvě.:-) Zkusili jsme tyčky za tandemem a po odmontování nevhodného nosiče to projeli přímo s továrními jezdci v závěsu.:-) Přes mé počáteční obavy, jak se to bude chovat za tandemem v tak velké soupravě, jsem musel konstatovat, že to jelo perfektně. Naprosto jistě a žádná extra zátěž ve srovnání s dosud užívaným vozíkem nebyla cítit. Kluci šlapali poctivě, vůbec se s námi nebáli a já byl tedy s předváděcí jízdou maximálně spokojen. Pak jsme dali cvičně naše děcka na kolíčka, odkývli oba, že chtějí jezdit taky na takových tyčkách a tímto byl obchod předběžně sjednán.:-) Následovalo nezbytné proměření lehokola, několik konzultací a e-mailů ohledně závěsu pro lehokolo v průběhu zimy a jara 2010/11 a po jaru 2011 byl výsledek hotov. Testovací jízda se nakonec sice uskutečnila až po dovolené v červenci 2011, ale stála rozhodně za to. Tyče přivezl pan Janda (konstrukter a autor tyčí) ve smluvené zářivě žluté reflexní barvě s černými doplňky, ve skládací verzi i s úchyty pro složení tyček ke kolu a rovněž s nezbytnými úchyty pro možnost převozu vysazených předních kolíček. Nechyběl ani závěs pro lehokolo. Proběhlo drobné dopasování na místě a pak uchycení za tandem. Zde jsem musel předem zakoupit nový nižší zadní nosič s možností regulace výšky, aby nekolidoval s tyčemi za jízdy a tudíž jsem tak neztratil možnost vozit zadní brašny, které by při cestování s dětmi velmi chyběly. Vše klaplo a tak na dvojkole mohly zůstat i odpružené sedlovky. Naši úplně první jizdu s vlastními tyčemi i dětmi pak můžete shlédnout na:

http://www.youtube.com/watch?v=mKLOiWxB_Ck

http://www.youtube.com/watch?v=CkDgH2gW1D8


Po nezbytném napasování a lehké úpravě jsme uchytili i závěs na lehokolo Azub 4, jehož způsob uchycení naleznete ve fotopříloze. Myšlenka to není zcela původní ale vylepšená verze úchytu jednoho zdejšího lehokolisty, který ji používá pro vlečnou tyč Trail Gator. Naše verze je navíc vylepšená o boční stabilizátory a kratší délku na výšku (tak aby mohly zůstat zachovány jak držák na láhev tak i opěrka hlavy na sedačce ) a přitom masivnější konstrukce, takže se to fakt na rámu nehne. První jízdu za lehokolem můžete shlédnout rovněž na výše uvedeném odkaze.

A co vám může tato dvojtyč nabídnout?

Pominu-li, že je to jediný takovýto výrobek na trhu, je velkým argumentem velmi příznivá cena jak tyčí tak součástek. Důležité je i velmi příjemné jednání a rychlé řešení individuálních požadavků /přání zákazníka v objednávce a promptní řešení jakýchkoli nenadálých problémů přímo s výrobcem (pokud už se nějaké náhodou vyskytnou) a perfektní záruční i pozáruční servis. Vaši pozornost ihned upoutají velmi kvalitní lakování i povrchová úprava samotná továrního vzezření. Dále pak překvapí velmi vysoká kvalita samotného dílčího zpracování jednotlivých dílců a detailů, kterou byste u maloserie jen těžko někde jinde hledali. Všechny svarové spoje jsou masivní a kvalitní, housenky pravidelné bez otřepů a ostrých výstupků stejně tak dílce a hrany ohlazené i rohy zakulacené tak, aby se nemohly děti zranit a všechny dílce jsou evidentně naddimenzované - jak volbou materiálu tak kvalitou myšlenky samotné. Prostě s těmito tyčemi se nemusíte bát vyrazit klidně do lesa na hodně mizernou cestu a obávat se, že děcka někde vyklepete spolu s tyčemi. Tyče kopírují skvěle stopu vašeho kola, v zatáčkách reagují s přehledem i náklonem a nenutí vás tak nějak výrazně měnit váš obvyklý styl jízdy. Uchycení každého kolíčka do závěsu je intuitivní, rychlé, snadné - na rychloupínáky - a zvládne ho i ženská ručka, i když je fakt, že určitý grif při zapojování je potřeba nejprve získat a počítat vždy s hmotností připojované soupravy. Vedení i jízda s tyčemi jsou stabilní, souprava nemá žádný nežádoucí „vakl" ani jiné vůle na dílech a děcka se za klidné jízdy nijak výrazně či trvale - mimo přirozený náklon v zatáčkách - nenaklání, jak byste snad někteří čekali. Vlečená kola se naopak vzájemně stranově vyvažují, čímž přispívají k pohodovému pocitu z jízdy. Rozchod a šíři soupravy lze regulovat na příčných vymezovacích tyčkách zejména pak z důvodu rozdílních šíří řídítek jednotlivých značek dětských kol tak, aby mezi řídítky byla vždy bezpečná vzdálenost a zamezilo se jejich vzájemné kolizi. Celá souprava dobře reaguje i za odpruženým lehokolem, tudíž předpokládám, že jízda může být bezproblémově možná i za klasickým fullem. Mírným zhoupnutím tedy děti ze sedla rozhodně nevyhodíte i když jim můžete - samozřejmě s rozumem v hrsti - zařídit v lese či na horší polní cestě jízdou za fullem jednoduše malé rodeo.:-) Děti na rozdíl od Trail Gatoru nesjíždějí na svažujícím se kole ze sedla dolů, protože tyto tyče udržují kolo v přirozené poloze výšky přední vidlice jakoby děti jely normálně s nasazeným předním kolem po zemi. Navíc si úchyty vidlí můžete po tyčích posouvat nahoru a dolů a takto tyče rostou spolu s dětmi i jejich koly. Připojovat souběžně se dají i rozdílně velká dětská kola ovšem nejlépe s dětmi podobných tělesných hmotností - rozdílnou hmotností na jednotlivých stranách soupravy se totiž pozmění stranová rovnovážnost soupravy a jízda lehce ztrácí na pohodovosti a musí se s tím v takovém případě již dopředu počítat. Tyče tedy nejsou nutně jen pro dvojčata, ale vaše ratolest si může za spolujezdce připojit třeba svého nejlepšího kamaráda, který ovšem hmotnostně není dvakrát takový.:-) Nebo můžete tyče zcela rozpojit a tahnout každý rodič zvlášt´ jedno dítě samostatně. Celou soupravu několika jednoduchými pohyby rozložíte do stavu, že ji pak rozloženou volně položíte do kufru či na podlahu automobilu, aniž byste jakkoli pocítili úbytek zavazadlového prostoru.

Ale abych jen nechválil, setkal jsem se i s drobnými mínusy a hned vám zkusím poradit, jak na ně a tím se jim jednoduše vyhnout:

Začnu tím, co mě hned na počátku jízd trošku pozlobilo...Tou bolavou patou byl úchyt na sedlovku. Je perfektně vyvedený, masivní svařenec z oceli, žádný laciný plech, ale tato na první pohled jednoznačná přednost je paradoxně současně i trochu jeho slabinou. Poněkud obtížná je jeho montáž na sedlovku. Úchyt je primárně určen pro sedlovku průměr 31,8mm a utáhnout jej bez vhodné redukce, na menší průměr sedlovky je v podstatě nemožné. Kobercová páska, kterou výrobce doporučuje jako doplňkový vymezovací prostředek spolu se základní kovovou redukcí na průměr 28mm, se nám na naší sedlovce průměru 25,6 mm příliš neosvědčila. Úchyt se nám po instalaci na sedlovku stranově posouval - tedy vybočoval, což mělo za následek náklon vlečených tyček potažmo dětí na nich. Po navlhnutí od deště začala navíc páska s celým úchytem sjíždět po hladké sedlovce dolů a vytáčet se opět ještě výrazněji i stranově, což zapříčínilo předčasné ukončení jízdy a následné rozebrání celého úchytu. Možná jiný efekt by byl na hrubé zdrsněné sedlovce, ale na naší lesklé hladké ocelové se toto neosvědčilo. Po konzultaci s výrobcem mi byla obratem dodána kovová zdrsněná přesná vymezovací válcová podložka na náš průměr sedlovky. Po její montáži se problém vyřešil. Takže si před koupí pořádně proměřte sedlovku/ sedlovky a objednávejte rovnou s tyčí/tyčemi i odpovídající vymezovací podložky. Dále pak se mi zdá, že krok šroubů k utažení úchytu na sedlovku není přiliš dostatečný. Úchyt tak nezvládne pokrýt větší rozsah průměrů sedlovky. Zde by se hodil delší krok. Stane se, že to jde po dotažení až kov na kov objímky a to není dobré...Ovšem zde se jedná o případ, kdy nemáte přesné vymezovací podložky na váš průměr sedlovky. Pokud si je rovnou objednáte přesné, tak vám i tento problém okamžitě odpadne. Nezapomeňte! Dá se objednat více úchytů na více kol, tzn. je třeba proměřit všechny sedlovky, na něž budete úchyty montovat a mít tak hned při montáži po ruce ty správné podložky odpovídající průměrům vašich sedlovek. Předejdete tak zbytečným potížím jak při montáži tak při jízdě samotné. Mně se kupříkladu osvědčilo podložit podložku ještě kouskem staré duše. I když mi to výrobce okamžitě rozmluvil, tak to funguje. Prostě sedlovku v předpokládaném místě montáže odmastíte benzínem a obtočíte pouze v jedné vrstvě kouskem staré kolové duše šíře odpovídající výšce těla úchytu/závěsu tyček. Olepíte elektrikářskou páskou kolem dokola, nasadíte vymezovací podložky, které se pěkně do gumy zakousnou a navlečete objímku závěsu. Ano je to malinko pružné, ale guma funguje jako perfektní brzda jakéhokoli protočení či sjíždění. Pak silně dotáhnout stahovacími šrouby a je to! Drží to jako židovská víra.:-) Namontoval jsem to takto na náš tandem i ženě na singla a ani se to nehne. Samozřejmě můžete to zkusit namontovat bez gumy - tzn. kov na kov a možná se to železo také zakousne,ale riskujete tím trvalé poškození sedlovky a po sejmutí objímky jednou, až vaše děti přestanete tahat, budete řešit i výměnu nevzhledně poškozené sedlovky. Tedy pokud máte nějakou lepší či dražší sedlovku, rozhodně bych doporučil použití té staré duše i jako ochrany před poškozením sedlovky.
Trochu malinkou slabinou je rovněž spousta mrňavých dílců, jako jsou závlačky, které se snadno ztratí. Navrhoval jsem výrobci to pověsit na provázek a upevnit je k tělu tyče, ale bylo mi sděleno, že to není dobrý nápad, že je to již odzkoušeno s tím, že se to na/-zamotávalo a hrozilo nechtěné vytažení těchto závlaček, což je fakt. Takže já třeba hlavní závlačku závěsu stahuji po provlečení pojistným šroubem navíc ještě elektrikářkou plastovou páskou, takovou, co se s ní přitahují třeba compy k vidlím či k řídítkům. Je třeba tedy dávat velký pozor na tyto drobné součástky a obzvláště hodláte-li vyrážet s tyčemi někam daleko od domova či dokonce do zahraničí, je dobré si s tyčkou rovnou opatřit sadu těchto závlaček jako rezervní. Může se vám totiž snadno stát, že si s tím děcko bude v nestřeženém okamžiku hrát a závlačku vytáhne, někam ji pak zahodí a vy budete řešit problém, jak to pospojovat znovu dohromady. Závlačky není třeba objednávat přímo u výrobce. Naštěstí jsou to univerzálně dostupné dílce a dají se tak koupit ve všech hobbymarketech a prodejnách se spojovacím materiálem, takže není se třeba bát, že budete bez závlačky snad nadobro, pokud už jí ztratíte. Vždyt´ i v tom zahraničí se najdou vždy nějací ti kutilové :-)
Další věcí , která vám bude tak trochu komplikovat život při spojování soupravy s vaším kolem je to, že tato paralelní soustava je z důvodu přirozeně chtěného náklonu sledující náklon tažného kola provedena tak, že se prostě stranově naklání a to samozřejmě už při zapřahání a tím, že se naklání se vám rozjíždí závěsná oka tyčí umístěná nad sebou tak trochu od sebe. A tak po úspěšném a často přímo vysilujícím nasazení ok tyčí na samotný závěs se obvykle nezřídka nebývale dlouhou dobu ještě snažíte prostrčit zajištovací šroub skrze dvojité oko nahoře pak skrze tělo závěsu a znovu dole pod závěsem další dvě oči tyček. Takže ve výsledku se mi kolikrát stalo, že jsem se u toho dost navztekal, než to prošlo skrz tak, aby se to dalo zajistit následně ještě nezbytnou závlačkou. Přitom se vám celá souprava neustále naklání a ještě vám výrobce poradí rozpojit horní vymezovací tyčku na vlečené soupravě pro snažší zapojení soupravy.:-), čímž se vám vše rozjíždí ještě více od sebe a ještě více naklání.:-( Já to pořešil vše následovně:
Zakoupil jsem dvě sady zvedacích balančních koleček Trail Gator na dětská kola a ta nechávám nasazená v poloze „dole" po celou dobu zapřahání soupravy na obou vlečených dětských kolech. Souprava tak stojí stabilně opírajíc se o tato kolečka. Vy v klidu vše připravíte, nasadíte na závěs, nic se nekýve ani nenaklání, žádná oka u závěsu se nerozjíždí, pohodově vše připojíte, zajistíte na závěsu šroubem, šroub pojistíte závlačkou, závlačku ještě pro sichr stáhnete el. spojkou a pak prostě chytnete čtyři růžice balančních koleček, povolíte je, přehodíte balanční kolečka nahoru, dotáhnete zas růžice a souprava stojí po celou dobu v klidu a ve výsledku je stabilně a přitom velmi rychle a snadno zapřažená. Pokud nechcete investovat do těchto poněkud dražších stavitelných balančních koleček či je už prostě neužíváte a nevyužijete jinak při solojízdě vašich dětí, nezbývá vám nic jiného než využít šikovnosti vašich dětí a kola vám musí děti prostě přidržet ve vyvážené středové poloze. A nakonec děti jsou vlastně ještě rády, protože jsou důležité, když vám v zapřahání svých kolíček ještě pomáhají :o)
Doporučuji rovněž preventivně překontrolovat dotažení všech šroubem spojených částí zejména na tyčích namontovaných dílců. Občas se nám pootáčely objímky na těle tyček a způsobovaly tak nežádoucí vytočení vlečených kolíček do stran jakoby ven ze soupravy. Po řádném dotažení všech šroubových spojů problémy vymizely. Dle stanoviska výrobce se toto občas děje, kromě dotažení pomůže i lehké přenastavení příčných vzpěr tak, aby vlečená kola byla nahoře lehce skloněna k sobě. Jsou-li kola rovnoběžně, může díte s horším terénem nebo větší vahou vytlačovat to druhé. Když se tedy kola vzájemně trochu odkloní, nemají snahu se vytlačovat, síly při jízdě je hned srovnávají.

A jak na jízdu s těmito paralelními tyčemi a jakou zvolit variantu a příšlušenství?

Samozřejmě jako každý závěs za kolem či autem vás i tyto tyče limitují rychlostně. Kdo má zdravý rozum nebude to „valit" s dětmi s kopce 60 km/h, pokud má rád sebe i své děti. Já volím vždy rychlost maximálně do 30 km/h. Jako u všech tažných tyčí je třeba brát ohled na výdrž vašich dětí a činit časté zastávky a s dětmi neustále komunikovat, aby vám na kole únavou třeba neusly a s kola nespadly, což by byl hodně ošklivý úraz dítěte, který byste si pak celý život vyčítali. Dále pak je nutné počítat s větším rozchodem soupravy a jezdit s tažným kolem více od kraje silnice. Mohlo by se vám snadno stát, že se vám jedno z dětí sveze do „pangejtu" a stáhne vás všechny s sebou. Rozhodně doporučuji jako příslušenství dokoupit duté osy s rychloupínákem ( většina dětských kol má totiž přední osu na matice) , abyste mohli snadno připojovat jak kolo tak vyhazovat přední kolo z vidlice bez použití klíče. Je to ideální a velmi promptní moderní řešení. Mohu rovněž doporučit závěsy na tyčky pro uchycení vysazeného přední kola, které tak můžete brát vždy a všude s sebou a dítě nechat jezdit klidně i samotné někde v místě dojezdu, tedy pokud bude mít ještě silu a chut´. :-) Rozhodně bych nešetřil na výstražných vestách a praporcích. My máme vše dvojmo a na každém praporku ještě navíc blikačku pro jízdu za snížené viditelnosti. Pokud je třeba, doporučuji rovněž poměřit výškově zadní nosič, který máte na svém kole, za nímž budete tyče tahat. Já koupil Author s možností výškové regulace, mám ho nastaven co nejníž a k žádné kolizi s nosičem zatím nikdy nedošlo ani při jízdě v terenu, přitom vám zůstává zachována možnost vozit boční závěsné brašny a mít tak na cestách s sebou věci, které by vám jinak jistě chyběly jako jsou hračky pro děti, náhradní oblečení atp.

Závěrem shrnutí:

Plusy:

  • skvělá a výborně realizovaná myšlenka, která nemá zatím konkurenci a vyplňuje tak současně mezeru na trhu
  • perfektní kvalita zpracování
  • skvělý servis výrobce a rychlé reakce v případě jakéhokoli problému či potíží nebo nadstandardních požadavků či přání zákazníka, individuální přistup
  • výborná kvalita lakování a možnost volby nestandardní barvy ( za malý příplatek)
  • naddimenzované dílce
  • vysoká tuhost soupravy i pevnost spojení s kolem i tyčí vzájemně bez nežádoucích vůlí
  • možnost složení i rozložení celé soupravy ve chvilce a cestování bez tažených kol
  • možnost jízdy s dětskými koly různých velikostí ( výrobce však raději doporučuje pokud možno s dětmi podobných hmotností)
  • možnost jízdy jen s jedním kolem resp. tažení každé tyče zvlášt´ či jen tyče jediné
  • intuitivní vedení za jízdy a stabilita celé soupravy
  • snadné a pevné připojení a spojení dětského kola s tyčí/tyčemi
  • dítě cestuje v přirozené poloze - není nakloněné a nesjíždí ze sedačky
  • možnost zavěšení vysazeného předního kola a jeho vzetí s sebou
  • možnost regulace a posunu úchytu po tyči nahoru a dolu podle velikosti taženého kola
  • možnost zapojit i za celoodpružené kolo případně za lehokolo
  • spousta doplňkových dílců, laciné a běžně dostupné náhradní dílce
  • možnost vše mít na rychloupínák
  • domácí česká značka i nápad
  • ověřeno již mnoha zákazníky
  • a konečně atraktivita takového spojení - lidé vás budou všude okukovat

Mínusy:

  • lehce problematický „nevychytaný" úchyt na sedlovku
  • malý krok šroubů úchytu na sedlovku ( lze doladit a dojednat s výrobcem volbou přesných vymezovacích podložek s ohledem na průměr konkrétní sedlovky)
  • drobné součástky, které lze snadno ztratit ( je lépe rovnou si obstarat rezervní)
  • velká váha vlečené soupravy při zapojení dvou dětí a horší manipulace při jejím zapojování za kolo v jednom člověku (lze doladit použitím skládacích balančních koleček či asistencí vašich dětí při zapojování soupravy) 
  • větší šířka soupravy a nutnost jezdit více od kraje silnice a hlídat si přesnou jízdní stopu

Fotogalerie

07.02.2012 vložil/a: Martis
karma článku: 4.25
Líbil se vám článek? Hodnotit mohou jen přihlášení uživatelé Hodnotit mohou jen přihlášení uživatelé  [+]
Texty uveřejněné v sekci Blogy obsahují osobní názory autorů a nevyjadřují stanovisko redakce. Zveřejňování příspěvků v této sekci se řídí následujícími pravidly.

Štafeta 2012 - Putování NaKolíku s dětmi v a kolem Blatné

Štafeta
Je středa 05.07.2012 a očekávám dle domluvy příjezd Básníka s Nakolíkem. Jsem v práci a on má přijet odpolko i s Nakolíkem ještě s…
16.07.2012
Martis
(3.63)

Nejnezdravější generace českých dětí?

O dětech
...aneb Jak plyne čas v té dnešní dětské kotlině? Mám polední pauzu a tedy volnější chvilku....tak listuji chvilku Cykloturistikou,…
28.05.2012
Martis
(4.81)

Jsou odrážedla jen pro prťata? Aneb 2 v 1 = dvojkombinace kola a odrážedla

O dětech
Se zájmem jsem sledoval před časem testy všech možných odrážedel zde na portále NaKole.cz. Už tehdy mě zaujala myšlenka, která v nich padla…
16.04.2012
Martis
(4.25)
PR

Cascara aneb čaj z kávových třešní: Proč si ho dopřávat co nejčastěji?

 (kofishop.cz)
Myslíte si, že už jste ze světa kávy ochutnali všechno? Pak jste možná zapomněli na cascaru – pochoutku s dlouhou tradicí, která ale zatím stále stojí tak trochu ve stínu tradiční kávy. O co se vlastně jedná a proč byste měli cascaru pustit i do svého šálku?
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

321 cyklistů (15 přihlášených)

Z Linze do Budapešti přes Alpy

Linz - Budapešť, 2. - 14. 7. 2023 Po velkém úspěchu s cestou z Bratislavy do Splitu a mém sólu kolem Polska,…
Monolema | 16.04.2024

Podél sobích plotů a přes březové lesy až do nitra bažin

Evropská dálková trasa E1 Evropská dálková trasa E1, nebo jen E1, je jednou z evropských dálkových tras…
šíp | 14.04.2024

Srpen 2023 – okolo Otavy

Letošní zahraniční výlet nám nečekaně zrušily zdravotní problémy, musely jsme se z cesty vrátit. Po…
Aar | 23.03.2024