reklama

Neobvyklý defekt

Už jsem si říkal, že se mi na mém kole dlouho nic nepodělalo. Tak dneska si to moje "kolečko" vynahradilo. Při běžném lepení duše v terénu (v mém případě pražská křižovatka Ječná - Sokolská) jsem si všiml, že zadní kolo je poněkud rozcentrované. Zkontroloval jsem tedy stav drátů a zjistil, že jsou všechny v pořádku - až na jednu drobnost: Dva sousední dráty byly na straně kazety vyrvané z náboje i s kusem příruby. Drátům nic nebylo, ale zadní náboj je samozřejmě na výměnu.

Nevím, jestli je obvyklé, že dráty (a niple) vydrží víc než materiál náboje. Rozhodně jsem ještě neslyšel o nikom, kdo by podobný defekt měl. Přemýšlel jsem o příčině a napadlo mě jen nesprávné centrování. Ale i tak bych čekal spíš, že odejdou nějaké dráty než tohle.

Fakt je, že vzhledem ke své hmotnosti (i s kolem mám kolem 140 kg) používám za studena kované dráty Alpine o tloušťce 2,34 - 1,80 - 2,00 mm, které jsou určené do extrémních podmínek. Výrobci inzerujou pevnost v tahu mezi 1100 a 1200 N/mm2, ale takové namáhání by náboj měl snad vydržet. Nebo je k těmto drátům potřeba ještě speciální zpevněné náboje?

[ Zpět ]
Datum: 15.05.2008
Autor: Medvěd
  • Re: Neobvyklý defekt

         

    u náboje bych řekl klasicky - únava materiálu, možná můžeš upřesnit typ náboje, stáří - počet najetých km, počet drátů, jestli byl vyplétán opakovaně ... pro mně je Tvůj příspěvek dobrým doporučením na DT, přesně tyto chci totiž použít na nový výplet. o nějakých zpevněných nábojích moc nevím, existují odolnější provedení na sjezdová kola, dráhová kola, případně BMX /48 špic/, ale na běžné ježdění to moc nebude.

    [ Zpět ]
    Datum: 15.05.2008
    Autor: vladaza
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Neobvyklý defekt

           

      Moc se v těch komponentech nevyznám. Nebyl to žádný speciální výrobek. Prostě váleček se zhruba osmnácti dírama na každé straně. A na ploše to myslím mělo napsáno Paralax. Nic víc o tom nevím. :o))

      [ Zpět ]
      Datum: 15.05.2008
      Autor: Medvěd
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Neobvyklý defekt

             

        = Shimano Deore, alespoň pokud je mi známo. Bylo to kolo někdy přeplétáno?

        [ Zpět ]
        Datum: 16.05.2008
        Autor: Hrabosh
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Neobvyklý defekt

               

          Asi jsi to trefil. Asi před půl rokem jsem probrzdil ráfek a nechal jsem si ho v servisu vyměnit, tedy vlastně to kolo přeplést s původními dráty a původním nábojem. Takže možná únava materiálu v kombinaci s nevyváženým tahem drátů. Ten náboj byl 4 roky starý a měl najeto přes 20.000 km.

          [ Zpět ]
          Datum: 17.05.2008
          Autor: Medvěd
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Neobvyklý defekt

                 

            To není shimano Deore, ale staré Shimano Paralax.

            Každopádně ale vyměň servis, protože přeplést kolo tak, že znovu dám stejné špice, to neudělá žádný odborník, ale jenom hňup. Dovedu si představit, jak asi taky vypadá jejich centrování.

            Sežeň si pořádný servis, kde při centrování taky měří rovnoměrnost napnutí špic. Zvláště při zatížení kola Tvou váhou.

            [ Zpět ]
            Datum: 17.05.2008
            Autor: Bin-Laďin
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Neobvyklý defekt

                   

              Díky za doporučení, ale jsem s jejich službami jinak dost spokojen. Kromě toho to přepletení s původními dráty jsem si vymínil já. A praxe mi dala za pravdu - dráty vydržely, odnesla to jiná součástka. :o)

              S tím opakovaným použitím drátů: Kdysi, taky asi před těmi čtyřmi lety, jsem si nechal jiné použité dráty kvůli odlišnému typu ráfku zkrátit a vyválcovat na nich nové závity. K tomuto řešení mě "inspirovala" cena těchto speciálních drátů (myslím 14,- Kč za kus). Takto přepletené zadní kolo rovněž k plné spokojenosti funguje. Používala ho má dcera a nyní ho příležitostně používám já jako náhradní, když se na mém "hlavním" kole něco rozsype - třeba zadní náboj :o)).

              [ Zpět ]
              Datum: 18.05.2008
              Autor: Medvěd
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Neobvyklý defekt

                     

                "...vyválcovat na nich nové závity." O něčem podobným jsem nikdy neslyšel, vyplatilo se to?

                [ Zpět ]
                Datum: 18.05.2008
                Autor: abernathy
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Neobvyklý defekt

                       

                  Potřeboval jsem ty dráty zkrátit, tudíž se musely na nových koncích vytvořit nové závity. Vyšlo mě to poměrně lacino. Vzhledem k tomu, že se ten výplet od té doby ani nehnul, tak se to asi vyplatilo. O technologii válcování závitů jako takové toho moc nevím. Ale určitě toho bude spousta na internetu.

                  [ Zpět ]
                  Datum: 18.05.2008
                  Autor: Medvěd
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Neobvyklý defekt

                     

                V každém slušném servisu by Tě upozornili na to, že po napnutí ve výpletu se špice stávají méně pružnými. Dále pak nepatrnými pohyby v otvorech náboje se ve styku s nábojem ztenšují, takže z těchto důvodů se nedoporučuje — a zvlášť při Tvé udávané váze bych se Tě snažil přesvědčit, abys nešetřil — kvůli větší náchylnosti k prasknutí je znovu nepoužívat.

                Praxe Ti nedala za pravdu, ale prokázala přesně to, co jsem právě napsal: méně pružné špice způsobily, že místo utlumení působících sil je přenesly na náboj a ten nevydržel v místě styku se špicemi.

                [ Zpět ]
                Datum: 20.05.2008
                Autor: Bin-Laďin
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Neobvyklý defekt

                       

                  Pánové,vy jste mě tak zmagořili,že jsem začal kontrolovat,jak mám vypletené dráty.

                  [ Zpět ]
                  Datum: 20.05.2008
                  Autor: jinec
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: Neobvyklý defekt

                         

                    Při tvé váze bych se tímhle vůbec nezaobíral, to bys na tom kole musel sedět s 1,5 dvojčaty, aby ti hrozilo to co Medvědovi ;-)

                    [ Zpět ]
                    Datum: 20.05.2008
                    Autor: Neregistrovaný uživatel (Šnek)
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Neobvyklý defekt

                       

                  Praxe mi svým způsobem za pravdu dala. Dráty vydržely, ale nevydržela jiná součástka. Výměnou drátů bych v tomto konkrétním případě asi nic nevyřešil. Nebo opravdu myslíš, že to bylo sníženou pružností drátů? Materiál jako takový snad u těch drátů tak rychle nestárne, aby se snižovala jejich pružnost. Myslel jsem si, že pružnost výpletu je dána způsobem vedení drátů a mírou jejich dotažení niplema (napnutí). Ale to už je na mě příliš jemné uvažování. Na to nemám dost odborných technických znalostí ani zkušeností.

                  To ztenčování drátů v otvorech nábojové příruby - nedal by se tento proces zpomalit třeba občasným promazáním vazelínou v těch místech?

                  [ Zpět ]
                  Datum: 20.05.2008
                  Autor: Medvěd
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Neobvyklý defekt

                 

            Já se na to ptal kvůli tomu, zda dráty na nábu nenapletli jinak než to bylo původně (například do díry ve které byl drát zevnitř ven strčili drát tak že byl zvenku dovnitř). Při výměně ráfku by se to stát nemělo, protože každý normální člověk vyšroubuje drát a hned ho našroubuje na nový ráfek. Ale viděl jsem už leccos.
            Důvod je ten, že dráty po určité době vymačkají do náby malinké drážky a celkově se změní tuhost materiálu v okolí děr a po jiném napletení to právě může způsobit takovéto poškození.

            [ Zpět ]
            Datum: 20.05.2008
            Autor: Hrabosh
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Neobvyklý defekt

                   

              Vypletený to bylo dobře. Možná jsem jezdil nějakou dobu s prasklým drátem, aniž jsem si toho všiml, protože se kolo nerozcentrovalo. Pak si také myslím, že většina komponent nepočítá s razantní a poměrně rychlou jízdou stodvacetikilového medvěda po pražské dlažbě. Ty vibrace a rázy jsou v mém případě skutečně enormní. Moje závady tedy asi vždycky budou jiné než u padesátikilových střízlíků.

              Jak už jsem tu několikrát psal, opakovaně se mi urvaly brzdové navárky na přední vidlici, křupaly pode mnou osičky, praskaly rámy, ráfky, lámaly se kliky, představce i řidítka, ohýbaly se sedlovky, vyrvaly se mi dráty z ráfku i s niplema - no a teď došlo na zadní náboj. Netuším, co to bude příště. Nerad bych se třeba dočkal ulomení přední vidle v krčku při prudkém brždění. Ohnout se mi ji tímto zůsobem už ale podařilo. Abych podobné závady do budoucna vyloučil, musel bych mít kolo postavené na rámu z motorky, a to ještě ne z ledajaké :o))

              [ Zpět ]
              Datum: 20.05.2008
              Autor: Medvěd
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Neobvyklý defekt

                     

                Si kup auto, to tě uveze.

                [ Zpět ]
                Datum: 20.05.2008
                Autor: Žulda
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Neobvyklý defekt

                       

                  Dík za radu. Možná šlapací. Ale nevím, jestli by mi ho schválili do běžného provozu.

                  [ Zpět ]
                  Datum: 20.05.2008
                  Autor: Medvěd
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: Neobvyklý defekt

                         

                    Šlapací auto nepodléhá dle současných zákonů schválení. Pokud by takové stroje podléhaly schválení, tak je u nás jen zlomek lehocyklistů.

                    [ Zpět ]
                    Datum: 22.05.2008
                    Autor: Papji
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • Re: Neobvyklý defekt

                           

                      Tak to bych mohl začít uvažovat o nějakém kapotovaném čtyřkolovém lehokole na bytelném rámu (aby mě to uvezlo). Tak nevím - asi si ponechám své pojízdné štafle a budu hádat, co pode mnou křupne příště.

                      [ Zpět ]
                      Datum: 22.05.2008
                      Autor: Medvěd
                      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Neobvyklý defekt

                     

                Pak jedině motorka bez motoru - nějaký bytelný sjezďák :-)))

                [ Zpět ]
                Datum: 20.05.2008
                Autor: Jarda
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Neobvyklý defekt

                       

                  Mimo odbornou debatu(a nic ve zlém).Medvěde,když jsem uviděl Tvoji fotografii,celou dobu jsem si říkal:toho člověka znám!Později mi došlo,že je zde neuvěřitelná podoba s postavou zapáleného znalce žraloků ve filmu "Čelisti" v podání Richarda Dreyfusse.A ty jsi mě uvedením své váhy vrátil do reality.

                  [ Zpět ]
                  Datum: 20.05.2008
                  Autor: jinec
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: Neobvyklý defekt

                         

                    Znalcem žraloků tedy skutečně nejsem a nemám ani nic společného s Tebou uváděnou osobou. Nejspíš tedy ani tu váhu. :o))

                    Spíš mě udivuje, že Tě moje váha překvapuje. Něco snad naznačuje zvolená přezdívka. Používám ji už skoro třicet let. Moje žena dokoncde snad ještě před svatbou zapomněla moje křestní jméno a neřekne mi jinak než "Medvěd".

                    [ Zpět ]
                    Datum: 20.05.2008
                    Autor: Medvěd
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • Re: Neobvyklý defekt

                           

                      Ne,nedával jsem si to do souvislosti.Mimořádně "disponovaným" ženám sice říkám medvědice,ale jednoho známého,obdařeného kily i centimetry,jsme oslovovali "drobku".

                      [ Zpět ]
                      Datum: 20.05.2008
                      Autor: jinec
                      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Neobvyklý defekt

                     

                tak si nech ty komponenty kusově vyrobit: http://www.krutor.cz/

                [ Zpět ]
                Datum: 22.05.2008
                Autor: Hrabosh
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Neobvyklý defekt

                       

                  O některých možných dodavatelích odolnějších součástek vím. Například převodníků a řetězů. Ale pokud mi takhle rupne zadní náboj jednou za šedesát tisíc kilometrů, tak asi znovu risknu sériový výrobek.

                  [ Zpět ]
                  Datum: 22.05.2008
                  Autor: Medvěd
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Neobvyklý defekt

             

        Ale fuj...používat na kole zarytého antiglobalisty atd. výrobek japonské firmy vyrobený otrockou prací dětí v Číně a dopravený k nám zajisté velkou kapitalistickou dopravní společností... Nedej bože prodaný obchodníkem, který zavírá pět minut před oficiální pracovní dobou... nevím, nevím, kam ten svět spěje....

        [ Zpět ]
        Datum: 17.05.2008
        Autor: Neregistrovaný uživatel (ich)
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Neobvyklý defekt

           

      Asi hodne tuhej vyplet...
      mas ten vyplet 3x krizenej????
      Cim mene krizeni, tim vetsi riziko vytrzeni dratu z naby

      hx

      [ Zpět ]
      Datum: 16.05.2008
      Autor: Hrabe-X
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Neobvyklý defekt

             

        Nevím, jak vypadá trojí křížení. Dráty na mém kole se kříží (vzájemně dotýkají) jen jednou.

        [ Zpět ]
        Datum: 17.05.2008
        Autor: Medvěd
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Neobvyklý defekt

               

          Když pojedeš prstem po špici od niplu k náboji, pravděpodobně po 2/3 bude 1. křížení, zhruba po další třetině od zbytku délky přijde další křížení a třetí je těsně u náboje. První popisované křížení je pod nejmenším, poslední pod největším úhlem.

          Správný výplet je takový, kde při 1. popisovaném křížení (od niplu) směřuje venkovní špice dopředu, vnitřní dozadu ve směru jízdy. Špice směřující dopředu je do náboje zasunuta zvenčí (vychází zevnitř náboje).

          Ve skutečnosti se křížení počítá od náboje, ale já jsem je tu obrátil, protože tak je pro Tebe sledování snazší.

          Toto trojí křížení je nejpoužívanější jako kompromis mezi tuhostí a pružností výpletu.

          [ Zpět ]
          Datum: 17.05.2008
          Autor: Bin-Laďin
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Neobvyklý defekt

                 

            Jo, tak to bude ono. Mě jen zmátlo to, že v případě prvních dvou křížení poblíž náboje se dráty vzájemně nedotýkají.

            [ Zpět ]
            Datum: 18.05.2008
            Autor: Medvěd
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Neobvyklý defekt

                   

              Ani nemůžou, brání jim v tom tloušťka nábojové příruby, kterou jsou střídavě provlečený.

              [ Zpět ]
              Datum: 18.05.2008
              Autor: abernathy
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Neobvyklý defekt

                     

                Mně dráty praskají na nejrůznějších místech: u hlavičky, u závitu, ale i uprosřed v místě křížení, kde se o sebe křížící se dráty vzájemně opírají, takže mi pak ve výpletu plandají dva cancoury a při jízdě to roztomile cinká. :o))

                [ Zpět ]
                Datum: 18.05.2008
                Autor: Medvěd
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Neobvyklý defekt

                 

            Zajímavé ten směr drátu dopředu/dozadu. má to nějaké fyzikální opodstatnění? Má to být na všech kolech stejně? Na předním i na zadním, na véčka i na kotouče?
            Shodou okolností to všechna kola v komoře mají, ale nikdy jsem si toho nevšim;-)

            [ Zpět ]
            Datum: 18.05.2008
            Autor: Joe-CUBE
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Neobvyklý defekt

                   

              tys to vubec nepochopil....
              jinak to nejde. teda de, ale jenom u radialniho vypletu, kde se draty nekrizi

              [ Zpět ]
              Datum: 19.05.2008
              Autor: Hrabe-X
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Neobvyklý defekt

                     

                Ale jde. Může při 1. popisovaném křížení (od niplu) směřovat venkovní špice dozadu, vnitřní dopředu ve směru jízdy. Špice směřující dopředu je pak do náboje zasunuta zevnitř (vychází zvenčí náboje). A já se ptám, co by se stalo, kdybych si kolo vypletl právě takto?
                BTW přesně toto nastane, když nasadíš přední kolo proti směru jízdy. (I zadní, ale tam si toho snadno všimneš:-)

                [ Zpět ]
                Datum: 20.05.2008
                Autor: Joe-CUBE
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Neobvyklý defekt

                       

                  nestane se nic, je to 1.

                  [ Zpět ]
                  Datum: 20.05.2008
                  Autor: Hrabe-X
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Neobvyklý defekt

                       

                  U toho otoceneho predniho na kotoucovkach to spatne brzdí.

                  [ Zpět ]
                  Datum: 21.05.2008
                  Autor: Neregistrovaný uživatel (ho)
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: Neobvyklý defekt

                         

                    :-)

                    [ Zpět ]
                    Datum: 21.05.2008
                    Autor: Hrabe-X
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • smer paprsku

                   

              smer zapleteni je dle meho mineni dan tim aby "tahovy" drat mel ohyb zevnitr naboje.
              Pokud Ti vinou spatne serizene prehazovacky skoci retez "za kazetu" - a nemas kryt dratu- nenasekne retez drat ktery je vice namahany.
              Nejsem si jist zda dle teto logiky by to pro kola s dikovymi brzdami nemelo byt naopak.

              [ Zpět ]
              Datum: 20.05.2008
              Autor: Neregistrovaný uživatel (cibi_neprihl)
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: smer paprsku

                     

                oprava -> dikovymi= diskovymi

                [ Zpět ]
                Datum: 20.05.2008
                Autor: Neregistrovaný uživatel (cibi_neprihl)
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: smer paprsku

                     

                To by mělo smysl pouze na pravé straně zadního kola a i tam je to převelmi hypotetické.
                Snad aerodynamika, ale to je vliv asi takový, jako navlékat tkaničky do bot na běhání dírkami v botách nahoře směrem "ven" ve směru od špičky k patě...
                Tak mě zajímá, jestli to tak z nějakého důvodu je nebo jestli to tak někdo řekl a všichni to dodržují...

                [ Zpět ]
                Datum: 20.05.2008
                Autor: Joe-CUBE
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Neobvyklý defekt

         

    Zadní kolo se občas vyplétá tak, že se dráty kříží čtyřikrát. Mám to tak na "bagážním" kole. Dráty jsou hodně našikmo vzhledem k náboji, takže se tak snadno nevytrhnou. Celý výplet je také pružnější, což by vzhledem k Tvé váze stálo za úvahu. Ale musel bys koupit nové dráty, protože jsou zapotřebí delší.

    [ Zpět ]
    Datum: 20.05.2008
    Autor: Neregistrovaný uživatel (Fénix)
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Neobvyklý defekt

           

      Jak jsem to tak četl, tak mě napadá, že u kol s diskovými brzdami musí bít výplet namáhán mnohem víc než u věček, ne? Když zabrzdím véčkama, tak brzdím rovnou ráfek a na výplet to nemá žádný vliv, ale když brzdím diskovejma, brzdím pouze náboj a z něj se ta síla přenáší do ráfku. Když porovnám průměr náboje a průměr kola, tak ta síla asi není úplně zanedbatelná...
      Je tedy pravda, že při použití kotoučovek se časteji opravuje výplet, nebo to v porovnání s dalšími způsoby zatížení (intenzivní šlapání ve stoje, terén...) zanedbatelný nárůst?
      Dík.

      [ Zpět ]
      Datum: 20.05.2008
      Autor: Neregistrovaný uživatel (Nikovlas)
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Neobvyklý defekt

             

        Ano, u disků je výplet namáhán daleko více. A taky např vidlice.

        [ Zpět ]
        Datum: 20.05.2008
        Autor: hekynen
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Neobvyklý defekt

             

        Pro kotouče se obvykle používá třikrát křížený výplet.

        [ Zpět ]
        Datum: 20.05.2008
        Autor: Jarda
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Neobvyklý defekt

             

        I u vecek to vliv ma, ale sila pusobici na vyplet je v o neco jinym pakovym pomeru, jak sis sam vsiml. Podle me je ve finale ta sila dokonce totozna, za predpokladu stejneho zpomaleni. Rozdil vznikne spis diky vetsimu brzdnemu ucinku kotoucu. Analogicky je to i se zminenou vidlici- ta nepozna, jestli je kolo zpomaleno vecky nebo kotouci, ale diky vetsimu namahani spojenemu s vyssim ucinkem hydraulik jsou na ni kladeny vyssi naroky.
        Mozna je to s docentrovavanim vypletu kol i opacne, ze kola na V-cka se musi precentrovavat casteji. I lehky zvlneni rafku ma za vinu skrtani o brzdovy spalky. Na kolech s kotouci muzes mit s prominutim osmu jak prase, aniz by sis toho musel vsimnout- nema to vliv na funkci :o)

        [ Zpět ]
        Datum: 20.05.2008
        Autor: vasek
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Neobvyklý defekt

               

          Tady nesouhlasím. U v-ček přenášíš brzdou sílu už opravdu rovnou přes ráfek a v podstatě výplět nezatěžuješ téměř vůbec.
          U kotoučů to z náboje musíš přenést přes ráfek a tady jde vše přes dráty.
          Kotoučovky se tedy snaží zkroutit náboj vůči ráfku, to se v-čka vůbec nesnaží.

          [ Zpět ]
          Datum: 20.05.2008
          Autor: Mlok
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Neobvyklý defekt

                 

            Myslím, že vašek má pravdu, ale tohle by rozsoudil snad Dansed nebo Bejbís, nebo někdo, kdo se vyzná v kinematice.

            [ Zpět ]
            Datum: 20.05.2008
            Autor: abernathy
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Neobvyklý defekt

                   

              Něco té fyziky jsem také studoval a tady jsem si jistý.

              Ono tu jde o dvě různá působení na kola při brždění.
              Jedno je dané dvěma silami působícímí na kola, jedna z nich je způsobená odvalování, to nutí kolo se točit, druhá bržděním, to kolo chce točení zabránit.
              Tohle si lze lehounce nasymulovat i v ruce. Sílu snažící se kola roztáčet nasimuluješ tak, že chytneš kolo u pláště v místě dotyku podlahy a budeš ho roztáčet, teď druhou rukou chytni kolo v místě v-čkové brzdy a tlač na opačnou stranu. Aby z protichůdného působení těchto sil mohlo dojít k výraznému pnutí drátů, tak by ráfek musel zcela zbortit svůj tvar. Kdyby tam dráty nebyly stejně se síly budou navzájem přetlačovat pouze díky ráfku. A tohle působení by ráfek vydržel i při poměrně velkých silách bez drátů.

              A teď si vezmi případ kotoučovek, jednou rukou se snaž otáčet kolem jedním směrem a za náboj se snaž točit na druhou stranu. Síly proti sobě jsou přenášeny pouze přes dráty, kdyby tam dráty nebyly, můžeš volně točit i sebemenší silou na opačnou stranu současně (ráfkem a nábojem).

              Rozdíl prostě obrovský.

              Pak jsou tu ale další síly působící na kola, které budou v obou případech stejné.
              Díky setrvačnosti při brždění chce celá hmota soustavy jezdec/kolo pokračovat dále a tahle síla se bude snažit tlačit přední náboj směrem dopředu a současně směrem k zemi. A k zemi to nepůjde, tomu zabrání dráty.

              Snad jsem to vysvětlil jasně a polopatě.

              [ Zpět ]
              Datum: 20.05.2008
              Autor: Mlok
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Neobvyklý defekt

                     

                Oni výrobci kol nedělají tak odlišná kola pro v-čka a pro kotouče jen tak pro srandu, jako třeba Mavicy Crossmaxi - přední kolo:
                v-čková verze pouze 18drátů + radiální výplet
                kotoučová verze 24 drátů dvakrát křížený
                Ten rozdíl zatížení výpletu při brždění je tam prostě obrovský.

                [ Zpět ]
                Datum: 20.05.2008
                Autor: Mlok
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Neobvyklý defekt

                     

                to je mozny, ale i tak je namahani vypletu zanedbatelny oproti slapani.
                uz vam nekomu prask drat pri brzdeni???
                mne ne.
                pri slapani jich bylo asi 8, nez sem se nastval a zadni kolo preplet kvalitnimi draty

                [ Zpět ]
                Datum: 20.05.2008
                Autor: Hrabe-X
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Neobvyklý defekt

                       

                  Ty máš akceleraci větší než deceleraci?
                  Samotné prasknutí je zpravidla realizováno při mimořádné zátěži (skok, náraz zatíženým ráfkem na překážku), avšak přesáhne-li namáhání určitou mez, opotřebení, únava materiálu a riziko defektu enormě roste.
                  Jen tak při šlapání by dráty praskat neměly, chyba byla asi jinde, přepletení to vyřešilo (?)

                  [ Zpět ]
                  Datum: 20.05.2008
                  Autor: Joe-CUBE
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: Neobvyklý defekt

                         

                    jasne ze nemam.
                    Ale popraskalo mi uz hodne dratu, vsechny na zadnim kole, 95% z nich na strane kazety a vsechny praskly, kdyz jsem slapal.
                    Prepleteni to vyresilo, ale musel jsem pouzit draty DT za cenu cca 10 Kc za kus.
                    Nejvic me zklamalo, dyz mi zacaly praskat draty na rok starym kole za 40 tis., ale tak uz to chodi. Myslim ze draty z tajvanu jsou na drtive vetsine novych kol, bez ohledu na tridu.

                    [ Zpět ]
                    Datum: 21.05.2008
                    Autor: Hrabe-X
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Neobvyklý defekt

                     

                To máš sice pravdu, ale zapoměl jsi na jednu drobnost - při brždění véčky působí opačné síly na opačných stranách, nikoliv u sebe - tedy odvalování dole, brzdy nahoře.
                A teď mi řekni, přes co se tyto dvě síly vyrovnávají - přes ráfek, nebo přes dráty ? Hádám že se to rozloží na celkovou tuhost kola (tedy ráfek i výplet). Kotouče asi namáhají výplet o něco víc, ale nebude to zas tak jednoznačné, jak to mohlo vyznít z tvého příspěvku.

                [ Zpět ]
                Datum: 21.05.2008
                Autor: Neregistrovaný uživatel (Šnek)
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Neobvyklý defekt

                       

                  To se právě vyrovná téměř celé pouze přes ráfek, zkus si někdy vzít do ruky nezapletený ráfek a každou rukou s ním snažit točit na druhou stranu na opačných stranách a jak moc se bude mít tendenci ten ráfek při tom deformovat.
                  I když v ruce nemáš tak malou sílu (samozřejmě oproti brždění bude výrazně menší), tak slušný ráfek se ti nezdeformuje ani o píď při tom.
                  Takže možná tam něco málo přes výplet nakonec bude, ale minimum.
                  Samozřejmě ale tam bude přes výplet ta druhá síla, která bude u obou stejná.

                  [ Zpět ]
                  Datum: 21.05.2008
                  Autor: Mlok
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Neobvyklý defekt

                     

                Taky si myslím, že mi fyzika jde, přestože jsem ji vyloženě nestudoval. Přesně tak, jak jsi to napsal jsem to myslel, také s tím přesně souhlasím. Žádný z přízpěvků, které to popíraly mě nepřesvědčil. Teď si připadám, že tomu fakt rozumím :-)

                [ Zpět ]
                Datum: 21.05.2008
                Autor: Neregistrovaný uživatel (Nikovlas)
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Neobvyklý defekt

               

          Ani vidlici to jedno není. V předozadním směru je to stejné ať brzdíš čímkoliv, ale u kotoučovky je problém v tom, že brzdí jen na jedné straně a v vidlicí kroutí do vrtule a to značně (na měkkých vidlicích typu Skareb je to porozovatelné při bržděním okem a to v řádu klidně 1cm, o tolik se rozhodí pravá noha vůči levé kvůli kroucení do vrtule). Tohle u v-ček není vůbec.

          [ Zpět ]
          Datum: 20.05.2008
          Autor: Mlok
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Neobvyklý defekt

                 

            To je fakt, vidle jde do zkrutu.

            [ Zpět ]
            Datum: 20.05.2008
            Autor: vasek
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Neobvyklý defekt

                 

            Musím tě zklamat ale na svým SKAREBOVI nijak výraznejší kroucení nepozoruji (mam 65Kg) a brzdím poměrně divoce :-)

            [ Zpět ]
            Datum: 20.05.2008
            Autor: Radius
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Neobvyklý defekt

                   

              Já jsem taky nepozoroval žádnou deformaci silniční vidle Favorit pod sebou
              ... dokud jsem se pořádně nepodíval;-)

              [ Zpět ]
              Datum: 20.05.2008
              Autor: Joe-CUBE
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Neobvyklý defekt

                     

                U pevných vidlic na silničničkách mě deformace dost překvapily, tam jsem tak velké nečekal, když jsou to pevné vidlice.
                Některé pevné vidlice jsou také schopny klidně předozadního pohybu až kolem 3cm v místě náboje.
                Ale aspoň ten předozadní pohyb nijak zásadně ničemu nevadí (ať u pevných nebo odpružených).
                Ale kroucení do vrtule při brždění kotoučema už vadí, při tom už se obtížněji vůbec drží stopa.

                [ Zpět ]
                Datum: 21.05.2008
                Autor: Mlok
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Neobvyklý defekt

                       

                  předozadní pohyb (ohyb) je u pevných vidlic podle mě žádoucí, jelikož tlumí nárazy a zvyšuje komfort jízdy.

                  [ Zpět ]
                  Datum: 22.05.2008
                  Autor: PavelŠ
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Neobvyklý defekt

                   

              Zklamat mě opravdu nemůžeš, protože to že ty žádné kroucení nepozoruješ neznamená, že tam není, ale pouze dvě možnosti. Buď pořádně nebrzdíš nebo sis toho nevšimnul.
              První pro ověření, máš nějaké kvalitní kotouče, které jsou schopné opravdu ostrého přibrždění?
              Pokud tohle je splněno, už si někdy při oprvdu ostrém brždění pořádně pozoroval vidlici? Ona to není taková sranda ji při tom pozorovat (nejlepší je pozorovat někoho jiného nebo ideálně se podívat na spomalené video natočené něčím co umí hodně snímků za sekundu).

              Skareb je opravdu bláto (jedna z nejměkčích vidlic na trhu) a při ostrém brždění dokáže ohnout proti směru jízdy i klidně o 2-3cm (tím myslím předozadní posun náboje), to je pohyb, který je nezávislý na typu brzdy a udělala by to i s v-čkama (tedy při stejné brzdné síle). A k tomu se zkroutí tak, že jedna noha oproti druhé bude klidně i o více než ten jeden cm předozadně v místě náboje.
              U Skarebu při opravdu ostrém brždění je už i problém v tom, že si kolo jede kam chce při tom.

              Ono nic divného, síly tam působící jsou ohromné a kroutí se samozřejmě všechny vidlice i ty mnohem tužší, Talas se mi také mírně kroutí, ale samozřejmě mnohem méně než Skareb. Reba se také mírně kroutila, ale opět samozřejmě mnohem méně než Skareb.

              Kdybys viděl, co na překážkách nebo při ostřejším brždění dělají vidlice na spomaleném videu (viděl jsem jich více z různých situací) a jak se kroutí v různých směrech, nestačil by ses divit.

              A pokud to nepozoruješ a nevadí ti to, tak buď rád, že to tak je.

              [ Zpět ]
              Datum: 21.05.2008
              Autor: Mlok
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Neobvyklý defekt

                     

                A u Skarebu to není jen o brždění, ten si bohužel v těžkém terénu jede kam chce a ne kam chce jezdec. Ale aspoň už je pak fuk, jestli jsou na kole tuhá kola nebo ne, na tuhých vidlicích se teprve výrazněji projeví tuhost kol.

                [ Zpět ]
                Datum: 21.05.2008
                Autor: Mlok
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Neobvyklý defekt

                     

                I na ty tuhé vidlice se pak dává pevná osa, aby se kroutily ještě méně a i u nich je rozdíl s a bez pevné osy dost velký.

                [ Zpět ]
                Datum: 21.05.2008
                Autor: Mlok
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Neobvyklý defekt

                       

                  Prosim te, jak vlastne vypada ta pevna osa?
                  na to musi bejt specialni naba?

                  [ Zpět ]
                  Datum: 21.05.2008
                  Autor: Hrabe-X
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: Neobvyklý defekt

                         

                    Samozřejmě :-) Vždyť má průměr 20mm ;-)

                    [ Zpět ]
                    Datum: 21.05.2008
                    Autor: Jarda
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • Re: Neobvyklý defekt

                           

                      aha, takze se ta osa prostrci nabojem?
                      takze predpokladam pouziti jenom u DH vidlic....

                      [ Zpět ]
                      Datum: 21.05.2008
                      Autor: Hrabe-X
                      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                      • Re: Neobvyklý defekt

                             

                        Tak nějak.

                        Ale DH není podmínkou, třeba vidle RockShox Pike 454 je na ní dělaná a spíše se používá pro all-mountain.

                        Viz třeba http://www.canyon.com/_en/mountainbikes...
                        Tohle opravdu ještě není sjezďák ;-)

                        [ Zpět ]
                        Datum: 21.05.2008
                        Autor: Jarda
                        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                      • Re: Neobvyklý defekt

                             

                        To právě vůbec ne, jak píšu níže, u 140mm vidlic je to už u Piku delší dobu a na AM ježdění se to hodí.
                        A pro příští rok bude mít možná i Reba variantu s pevnou osou, to ale má být nějaká odlehčená varianta a asi to nebude 20mm osa, ale s menším průměrem, aby nebyla zase tak těžká.

                        [ Zpět ]
                        Datum: 21.05.2008
                        Autor: Mlok
                        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: Neobvyklý defekt

                         

                    Jak píše Jarda, tak speciální nába být musí. Jinak ale pevných os je v současné chvíli povícero druhů, takže je to komplikovanější.
                    Každá vidlice to má udělané trošku jinak a ne na každou jde stejný náboj. Ta 20mm co uvedl Jarda je nejčastější případ.

                    Pevnou osu mají dnes všechny vidlice nad 140mm, tam to ani jinak nejde, při tom použití k čemu jsou určené (a to i když jsou to supertuhé vidlice s 35, 36 nebo i 40mm šířkou vnitřních nohou).
                    U 140mm vidlic pak některé jako třeba Pike. To mě právě trošku mrzí, že Talas nemá pevnou osu.
                    A RS připravuje pro rok 09 variantu s pevnou osou i pro nižší zdvihy, myslim, že bude varianta Reby s pevnou osou.

                    [ Zpět ]
                    Datum: 21.05.2008
                    Autor: Mlok
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • Re: Neobvyklý defekt

                           

                      Jo, Talas 36 s pevnou by se mi také líbil víc ;-) Ale ono to už má 160mm zdvihu, to už je na obyčejné ježdění asi už moc...

                      [ Zpět ]
                      Datum: 21.05.2008
                      Autor: Jarda
                      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                      • Re: Neobvyklý defekt

                             

                        Talas 36ka má ale zásadní problém. V originále je na tom super blbě s citlivostí, tak je nastavený. A zatím nevím, zda by to úpravou šlo vyřešit, Milan žádného Talase 36 zatím na úpravu neměl.

                        Ale zase je fakt, že situace, kdy mi ta pevná osa chybí na Talasu 32 jsou jen ojedinělé, takže mi to zase moc nevadí a nehodlám s tím nic dělat.

                        [ Zpět ]
                        Datum: 21.05.2008
                        Autor: Mlok
                        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                      • Re: Neobvyklý defekt

                             

                        hm, dik.
                        uz asi vim, jakym smerem se budou ubirat dalsi upgrady :-)

                        [ Zpět ]
                        Datum: 21.05.2008
                        Autor: Hrabe-X
                        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                        • Re: Neobvyklý defekt

                               

                          Přitom si ale dej pozor jestli takové zdvihy zvládne i samotný rám kola ;-)

                          [ Zpět ]
                          Datum: 21.05.2008
                          Autor: Jarda
                          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • Re: Neobvyklý defekt

                           

                      co je na takové 20 mm ose za ložiska?

                      [ Zpět ]
                      Datum: 22.05.2008
                      Autor: PavelŠ
                      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                      • Re: Neobvyklý defekt

                             

                        Protože sám pevnou osu nemám, tak rozebraný náboj pro pevnou osu jsem neviděl, ale myslím, že v ložiskách žádný zásadní rozdíl není.

                        [ Zpět ]
                        Datum: 22.05.2008
                        Autor: Mlok
                        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Neobvyklý defekt

         

    Mě se stalo něco podobného. Drát nepraskl, ale normálně vyrval kus ráfku. Díky jednomu skvělému cykloservisu v Šumperku (bylo to na cyklodovolené, jak jinak) mám kolo zase v pořádku. P.S. Mám podobnou hmotnost a mezi kamarády i podobnou přezdívku :-)) A na rady, abys jezdil autem, co ti tu někdo psal, nedej. Cyklistiice zdar!

    [ Zpět ]
    Datum: 01.06.2008
    Autor: Neregistrovaný uživatel (Radek B.)
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Neobvyklý defekt

           

      Tak podobný defekt, že se mi vyrvalo hned několik drátů z ráfku i s niplema, mám už taky za sebou, ale už je to devět let. To jsem ale po dost nerovné cestě a dost rychle vezl svou tehdy asi patnáctiletou dceru na nosiči, tudíž jsem zadní kolo poněkud přetížil. Myslím, že na něj tehdy působila klidová síla tak kolem dvou metráků plus nějaké ty rázy... :o))

      Od té doby mám na kole "dvoupatrové" (nebo se tomu říká "dvoustěnné"?) ráfky s kalíškama, nikoho na nosiči už nevozím a zatím se to neopakovalo.

      Abych se začal vozit autem, na to by nestačilo, ani kdybych přišel o obě nohy. Musel bych navíc ještě přijít o zdravý rozum.

      [ Zpět ]
      Datum: 01.06.2008
      Autor: Medvěd
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Neobvyklý defekt

             

        V tvém případě bych u slovního spojení "zdravý" a "rozum" docela váhal... :-)))) Heeeej, je to fakt myšleno jako fťyp!

        [ Zpět ]
        Datum: 01.06.2008
        Autor: hekynen
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Neobvyklý defekt

         

    Nechci zakládat vlákno, ale chci to někam dát a tady je to správné místo :-)) tady to jistě proberete .-)) ctrl+v a Nuvěřitelný případ se udál včera nedaleko Kněževse.



    Dne 28. 5. 2008 v 19.40 hodin oznámil na Obvodní oddělení Hořesedly třicetiletý muž z okresu Rakovník, že byl okolo 19.30 hodin na silnici II. třídy, když přijížděl od silnice Praha - Karlovy Vary ke Kněževsi na jízdním kole, tak byl napaden. Asi 100 metrů před obcí jej předjíždělo osobní motorové vozidlo typ combi, stříbrné barvy (blíže neurčeno). Vozidlo cyklistu předjíždělo v těsné blízkosti tak, že byl nucen zajet na krajnici. Aby tuto situaci zvládl, natáhl levou ruku od sebe a to v době, kdy jej vozidlo míjelo a touto nataženou rukou o vozidlo zachytil. Řidič vozidla na tuto situaci však reagoval tak, že zastavil před cyklistou, vystoupil z vozu a začal cyklistovi nadávat. Cyklista zastavil také, jelikož nemohl pokračovat v jízdě a řidič jej fyzicky napadl dvěma údery pěstí do obličeje. Pak nasedl do auta a odjel. Cyklista utrpěl otřes mozku, zlomeninu nosních kůstek a tržnou ránu na tváři. V současné době je poškozený hospitalizován v rakovnické nemocnici. Policisté věc šetří jako podezření ze spáchání trestného činu ublížení na zdraví. Případní svědci incidentu se mohou přihlásit na linku 158 nabo na Obvodní oddělení Hořesedly tel: 313582264. Policii v pátrání výrazně pomůže sdělení typu vozidla a případně i registrační značky.

    [ Zpět ]
    Datum: 04.06.2008
    Autor: Neregistrovaný uživatel (wert)
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Neobvyklý defekt

           

      na to nejde nic říct a už vůbec o tom nějak diskutovat. Omezím se na vyjádření, že mě někdy mrazí při zjištění jaký jedinec se ještě nazývá člověkem. Já bych ho nazval jinak, ale tradiční názvy, které mi vytanuly na mysl, staršlivě urážejí zvířata.

      [ Zpět ]
      Datum: 04.06.2008
      Autor: Jurimír
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Neobvyklý defekt

           

      Jj, sem to skoro patří. Jen ten řidič měl defekt mozku spíše obvyklý než neobvyklý :-)
      Agresivní debil :-(((

      [ Zpět ]
      Datum: 04.06.2008
      Autor: Jarda
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
Nastavte si vlastní barvu pozadí:
Seznamka

Hledám: Cyklistika z Prahy

22.04.2024
Ahoj, hledám cyklistku pro spolujízdy z Prahy ven na kolo, víkendy nebo dle dohody, na pohodu

Hledám: Kamaráda nebo kamarádku na pravidelné vyjížďky

Hledám: Kamaráda nebo kamarádku na pravidelné vyjížďky
21.04.2024
Hledám kamaráda, nebo kamarádku na pravidelné vyjížďky, nejlépe z okolí Prahy 6.

Hledám: partnerku na kolo

Hledám: partnerku na kolo
19.04.2024
vysoký, štíhlý, aktivně sportující, mladšího vzhledu hledá sportovně založenou ženu na sdílení společných zájmů,…
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

396 cyklistů (21 přihlášených)

Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 1. část

Sen o krajině s jurtami a divokými koni 1. část - Cesta do budoucnosti Na úvod... Naše první cesta s koly…
Peggy | včera

Z Linze do Budapešti přes Alpy

Linz - Budapešť, 2. - 14. 7. 2023 Po velkém úspěchu s cestou z Bratislavy do Splitu a mém sólu kolem Polska,…
Monolema | 16.04.2024

Podél sobích plotů a přes březové lesy až do nitra bažin

Evropská dálková trasa E1 Evropská dálková trasa E1, nebo jen E1, je jednou z evropských dálkových tras…
šíp | 14.04.2024