reklama

GIANT Fathom E+ 2 29

Tak a je doma :) Po dlouhém rozhodování mezi stavbou lehkého HT+el pohon, podpořeném 30% slevou, jsem si nadělil před-vánoční dárek. Pokud máte nějaké zkušenosti, nápady a třeba i trable s tímto kolem. Pište do vlákna.

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 30.09.2019
Autor: Berys
  • Re: GIANT Fathom E+ 2 29

         

    Za kolik a kde?

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 30.09.2019
    Autor: Muti
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: GIANT Fathom E+ 2 29

           

      Bohužel bylo poslední :(

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 01.10.2019
      Autor: Berys
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: GIANT Fathom E+ 2 29

           

      Každopádně, mají tam kol spoustu za dobré ceny.
      www.jizdnikola-friese.cz

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 01.10.2019
      Autor: Berys
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: GIANT Fathom E+ 2 29

         

    Poměrně krátce vlastním Liv embolden E+ 2 27,5", což je full se stejným motorem Giant Syndrive Sport jako uvedený Fathom, vycházející z yamahy PW. Kolo je velmi obratné, shledal jsem jen dva problémy - při čekání, třeba na červenou, a noze na pedálu, sebou kolo poškubává i při stisknuté bzdě, ergo brzdy nevypínají motor, což ale nevadí, protože motor přestává pomáhat, jakmile přestanu šlapat. Naopak nástup přípomoci je okamžitý a velmi plynulý. Druhý problém či spíše limit, je v míře dopomoci. Ovlivněn i diskusemi na tomto fóru jsem se domníval, že středový motor s udávaným kroutícím momentem 80 Nm bude kopce chroupat jak pokroutku a oproti nábojovým motorům toho vyjede víc a rychleji. Bohužel jsem stejný kopec, který jsem se skládačkou a nábojovým motorem (údajný kroutící moment 40 Nm)vyjel v pohodě (display ukazoval výkon či spíše příkon 630 W) znamenal pro Liv a nejvyšší stupeň dopomoci sport+ velkou zátěž a musel jsem šlapat ze všech sil. Ostatně, prospekt udává míru dopomoci 350%, což by, při deklarovaných až 700 W výkonu, ale znamenalo 200W od nohou. Takže, Giant či Liv je díky ovladatelnosti, plynulosti dopomoci vhodný pro poměrně zdatného cyklistu, který "za to umí vzít". Pro chorého seniora tak úplně není. P.S. kolo i motor v servisu prověřili a funguje, jak má.

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 03.10.2019
    Autor: Benshot
    Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: GIANT Fathom E+ 2 29

           

      Jaký jsi měl nastavený převod? Pokud máš těžký převod, tak nemužeš počítat s tím, že vyjedeš kopec lehce.

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 03.10.2019
      Autor: Majkl1971
      Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
      • Re: GIANT Fathom E+ 2 29

             

        To tak nějak vím. Měl jsem nastaven nejlehčí převod, konkrétně 36 talíř, 36 zadní pastorek, tedy 1:1.

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 04.10.2019
        Autor: Benshot
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: GIANT Fathom E+ 2 29

           

      Príma kolo u kterého ještě zachovali vlastnosti kola. Pomáhá, ale nejede za tebe. Já bych to viděl jako kladnou vlastnost.

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 04.10.2019
      Autor: Brahma
      Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -4
    • Re: GIANT Fathom E+ 2 29

           

      Řešil jsem při výběru kola úplně stejnou záležitost, která ovlivnila můj výběr. U hotových kol s torzním čidlem mi vadilo, že maximální úroveň přípomoci "jen" kolem 300-350%. Rozhodl jsem nakonec pro vlastní přestavbu s motorem TSDZ2 48V/750W, který má na rozdíl od hotových kol i páčku plynu, takže když mám pocit, že musím šlapat větší silou, než je pro mě komfortní, přidám energii pomocí ručního "plynu".

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 04.10.2019
      Autor: ondrap
      Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: GIANT Fathom E+ 2 29

           

      Vaše výsledky mě celkem zaráží, ikdyz chápu že je kopec a kopec. Jen pro zajímavost - mám na kole bafang 250w (bez páčky) a pomocí USB kabelu jsem si nastavil mimo jiné asistenci na cca 100w,180w, 250w,350w a 450w, spotřebu vidím i přímo na displeji. Tedy asistenci 1-5. Snad každý motor vás pustí za hranici 250w (při rozjezdu a do kopce). Na rovinách používám 1,silny protivitr nebo lehký stoupaček 2 (v obou případech převod 44 na 11) a na kopcích a to i celkem prudkých používám 3. Stačí přehodit v mém případě 44 na 36. A ikdyz jedu pomalu nějakých 10-14km/h,vyjedu opravdu snad každý kopec a bez extrémní námahy, spíše na pohodu. A to vážím 100kg plus kolo a nejsem sportovec, naopak mám jednu nohu slabší, kvůli kompletně ucpaným tepnám. Proto mě celkem zaráží, že vám dopomoc motoru nestačí ikdyz máte převod 1:1.

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 09.10.2019
      Autor: Ryo2
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: GIANT Fathom E+ 2 29

             

        Jestli to nebude tím že Bafang oproti tomu Giantu nemá torzní snímač a tím pádem jezdec nemusí nic moc šlapat a téměř celý výkon může ve skutečnosti tahat motor ? :-)

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 09.10.2019
        Autor: docware
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: GIANT Fathom E+ 2 29

               

          Jj to je pravda, ale já na kole s torznim snímačem nikdy nejel, nenapadlo mě, že by byl rozdíl až tak velký. V každém případě to je pěkně naprd, když jsou převody 1:1 a člověk musí bejčit aby vůbec vyjel kopec. Já musím taky šlapat, na 250w bych kopec nevyjel, ale motor je výrazně cítit a opravdu pomáhá, což jsem od připomoci i čekal. Jde o to že v pohodě ujedu 100km,a můžu si opravdu vybrat jakou chci připomoc, což koukám s torznim snímačem opravdu nejde. Na druhou stranu to taky není zadarmo, opravdu se taky našlapu, ale očividně ne tak hodně. Jak jsem již psal, stupeň pomoci si regulují sám, což je tedy očividně lepší (alespon pro mě ).

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 09.10.2019
          Autor: Ryo2
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: GIANT Fathom E+ 2 29

                 

            Popisované chování spíš bude nějaká vada toho kola. Největší stoupání, které jsem dosud jel bylo po červené z Radotína v lesním kamenitém terénu (dle mapy.cz asi 21%). Vyjel jsem to s převodem 42:28 celkem v pohodě rekreačního cyklisty. Hlavní potíž, že v terénu se občas začalo zvedat přední kolo, což mě donutilo několikrát sestoupit a opět se rozjíždět. Motor středový s torzním čidlem, režim Turbo.

            [ Reagovat ] [ Zpět ]
            Datum: 09.10.2019
            Autor: ondrap
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: GIANT Fathom E+ 2 29

                   

              Také bych to tak viděl.
              Máme druhým rokem TS motory a nemůžeme si je vynachválit, speciálně manželka (70+) je nadšená, jak snadno se jí jezdí do kopečků. Talíř je 42 zubů, osmikolečko 11-40 zubů.
              Před tím jsme 7 let jezdili s nábojovými převodovými motory, takže máme s čím srovnávat.

              [ Reagovat ] [ Zpět ]
              Datum: 09.10.2019
              Autor: vysočina
              Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: GIANT Fathom E+ 2 29

                   

              Pak mě to taky napadlo - že na Livu může být i přes tvrzení servisu nějaký problém a nedává odpovídající výkon. Užitečné by bylo, pokud by Benshot měl možnost porovnání : jet stejný kopec s jiným kolem se středovým pohonem a torzním snímačem.

              Ještě mě napadá že nábojový motor ve skládačce může do kopce docela dobře táhnout díky malému průměru kol u skládačky.

              [ Reagovat ] [ Zpět ]
              Datum: 09.10.2019
              Autor: docware
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: GIANT Fathom E+ 2 29

                   

              …. bych docela rád viděl, jak v běžném cykloservisu měří příkon do motoru, kroutící moment na pedálech a na motoru, popř mechanický výkon motoru …… :-)

              [ Reagovat ] [ Zpět ]
              Datum: 09.10.2019
              Autor: docware
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: GIANT Fathom E+ 2 29

                     

                To tedy taky nevím, ale v servisu Liv vyzkoušel v kopci mechanik, který má srovnání s jinými typy kol a s motorem yamaha. Už před koupí mne upozorňovali, že Giant/Liv vyžaduje větší podíl jezdce na celkovém výkonu, já se bohužel při zkušební jízdě soustředil na odpružení, které je výborné a výkon jsem trochu upozadil. Zmíněný kopec jsem ještě jel na horském kole, sice se zadním HUB motorem, ale právě torzním snímačem a úplně v pohodě. Jo, ještě poznámka, Liv snímá a reaguje i na frekvenci, točil jsem 75 ot. a vážím 73 kg.

                [ Reagovat ] [ Zpět ]
                Datum: 09.10.2019
                Autor: Benshot
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: GIANT Fathom E+ 2 29

                       

                  Aha, takže to skutečně může být vlastnost daného pohonu. Navíc u kupovaných systémů skutečně ta kadence může mít velký vliv na výkon, podle nastavení výrobce. Každopádně díky za info.

                  Ještě bych poprosil ondrap jestli by nám znovu, s odstupem času a zkušeností, zhodnotil jeho zkušenosti s jednotlivými motory při jeho zkušebních jízdách při výběru kola a porovnání s TSDZ2.

                  [ Reagovat ] [ Zpět ]
                  Datum: 09.10.2019
                  Autor: docware
                  Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: GIANT Fathom E+ 2 29

                         

                    Moje dojmy z testování různých kol a motorů jsem shrnul v diskuzi v odkazu, je už to nějaký čas a v té době jsem neměl přímé srovnání s TSDZ2, ale i s odstupem času mohu konstatovat, že TSDZ2 (48V/750W) je minimálně srovnatelný s motorem Shimano steps, co se týče síly záběru do kopce a celkové živosti kola. Trochu mě jen mrzí, že přes originální displej VLCD5 zřejmě nelze omezovat (ani monitorovat) odebíraný proud a tím tak šetřit baterii.
                    https://www.nakole.cz/diskuse/25770-motor...

                    [ Reagovat ] [ Zpět ]
                    Datum: 15.10.2019
                    Autor: ondrap
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • Re: GIANT Fathom E+ 2 29

                           

                      Prosím o upřesnění, zda ve srovnání jde o Shimano steps 6000 nebo 8000.

                      [ Reagovat ] [ Zpět ]
                      Datum: 16.10.2019
                      Autor: Benshot
                      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • Re: GIANT Fathom E+ 2 29

                           

                      A Cycle Analyst k tomu připojit nejde pro ten monitorink?

                      [ Reagovat ] [ Zpět ]
                      Datum: 16.10.2019
                      Autor: Arnošt905
                      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • Re: GIANT Fathom E+ 2 29

                           

                      Přesně tohle kolo (testuju vždy na nejvyšší režim asistence): https://youtu.be/YIIPhWKIOrA?t=321
                      Proud ani příkon se u těchto kol nikde nezobrazuje, ale odhaduji, že špičkově to bude podobné jako ten přestavbový TSDZ2 750W.

                      [ Reagovat ] [ Zpět ]
                      Datum: 16.10.2019
                      Autor: ondrap
                      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
Nastavte si vlastní barvu pozadí:
Seznamka

Hledám: Cyklistika z Prahy

22.04.2024
Ahoj, hledám cyklistku pro spolujízdy z Prahy ven na kolo, víkendy nebo dle dohody, na pohodu

Hledám: Kamaráda nebo kamarádku na pravidelné vyjížďky

Hledám: Kamaráda nebo kamarádku na pravidelné vyjížďky
21.04.2024
Hledám kamaráda, nebo kamarádku na pravidelné vyjížďky, nejlépe z okolí Prahy 6.

Hledám: partnerku na kolo

Hledám: partnerku na kolo
19.04.2024
vysoký, štíhlý, aktivně sportující, mladšího vzhledu hledá sportovně založenou ženu na sdílení společných zájmů,…
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

365 cyklistů (2 přihlášení)

Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 1. část

Sen o krajině s jurtami a divokými koni 1. část - Cesta do budoucnosti Na úvod... Naše první cesta s koly…
Peggy | 24.04.2024

Z Linze do Budapešti přes Alpy

Linz - Budapešť, 2. - 14. 7. 2023 Po velkém úspěchu s cestou z Bratislavy do Splitu a mém sólu kolem Polska,…
Monolema | 16.04.2024

Podél sobích plotů a přes březové lesy až do nitra bažin

Evropská dálková trasa E1 Evropská dálková trasa E1, nebo jen E1, je jednou z evropských dálkových tras…
šíp | 14.04.2024