Jestli jste někdo měl možnost testovat víc středových motorů, mohli byste se někdo podělit o zkušenosti? Kolo se středovým Tongshengem, se mi asi jentak otestovat nepodaří, tak budu rád za osobní zkušenost. Absolvoval jsem pár testovacích jízd a je překvapivé, jaké jsou mezi motory rozdíly. Třeba Shimano je sice docel hlučné, ale má pocitově skutečně impozantní záběr při jízdě do kopce. Proti tomu středové motory Bafang M400/420/500 jsou velmi tiché, ale působí dost slabším dojmem. Bosch bych pozicoval někde mezi, ale blíž Shimanu, pokud jde sílu zátahu do kopce.
Podle srovnání výkonů středových motorů by na tom měl být Bosh CX lépe než Shimano E8000.
viz- https://electricbikereview.com/forum/threads...
Bosch má několik typů motorů lišících se kroutícím momentem. Active , Active Plus, Perfomance a Perfomance CX. Nejmenší má Active 40Nm, největší CX 75-80Nm. Je tedy podstatné jaký typ motoru Bosch byl porovnáván. Dle dostupných údajů má Shimano kroutící moment 70Nm.
Podniknul jsem pár dalších testů a co se týče síly záběru do kopce, seřadil bych motory do tří skupin od nejsilnějšího po nejslabší následovně:
1. Shimano
2. Yamaha
3. Bosch CX, COMP, Bafang.
Rozdíly jsou tedy subjektivně značné a vypadá to, že hodnoty točivého momentu dle specifikace o chování v praxi vypovídají málo. Ze zmíněných má mít třeba Bafang M500 až 95Nm, ale v praxi se ukázal jako jeden ze slabších. Bosch CX i COMP na tom nebyly o moc lépe. Při testování jsem vždy používal maximální asistenci (režimy Boost/Turbo). Každý výrobce má zjevně jinak nastavené režimy pomoci. Chování pohonu Shimana připomínalo tempomat, čím byl kopec strmější, bylo cítit větší tah motoru, jakoby kolo nechtěl nechat v kopci zpomalovat. Žádný jiný pohon neumožnil šlapat do skutečně prudkého kopce tak lehce.
pozn. kadence šlapání při testech odhadem 50rpm.
Tady je srovnání motorů nejčastěji používaných výrobci ekol v západní Evropě, stav k 22.3.2019 :
https://ebike-mtb.com/en/the-best-emtb-motor/
Mám prosbu na majitele motorů Tongsheng TSDZ2, jakou variantu používáte: 36V/250W nebo 48V/500W? Cena je zhruba stejná. Já bych preferoval 48V/500W a "motor with torque sensor throttle e-brake lever", což jestli chápu správně, je motor vč. plynové páčky a brzdové páčky s odpojovačem motoru při brzdění? Cenově prakticky stejné jako motor bez těchto senzorů.
http://www.pswpower.com/ven.php?cargo-s210025