reklama

Které vybrat a proč?

Ahoj
vybírám ebike a padlo mi do oka pár možností.
Na jisto ani nevím jestli horské nebo trekové. Rozhodně více plánuji cesty nebo stesky než vyloženě hoský terén. Vyjímečně třeba po lesní stezce kolem řeky...
Do oka a užšího výběru se mi dostaly tyto kusy
https://e-shop.leaderfox.cz/horske-elektrokolo...
nebo
https://www.crussis.cz/produkt/elektrokolo...

A nebo třeba Maunfield??? Zdají se mi v dost dobré výbavě za slušnou cenu...

Cena tedy max do 50000.
Leader-fox má asi novější motor ale crussis myslím lepší výbavu /Deore.
Myslím, že vždy je v krosových kolech od obou značek alternativa ve stejné výbavě za stejnou cenu.
Co raději zvolit? Nebo úplně něco jiného???
Díky za každou dobrou radu.

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 31.08.2019
Autor: Muti
  • Re: Které vybrat a proč?

         

    Pokud clovek nevi, jak on bude vyuzivat sve elektrokolo, udelat spravni vyber je velmi obtizne.

    Jsem byl spokojen jen se svim asi patym a sestym elektrokolem, a to jsem jiz postavil sam. Vsechno, co jsem koupil a vyskousel jako hotove elektrokolo, me nevyhovalo.

    Mozno stalo by za to koupit pouzite elektokolo s dobrou baterkou, a za rok-dva vymenit ho na to, co opravdu potrebujete.

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 31.08.2019
    Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Které vybrat a proč?

           

      "pouzite elektokolo s dobrou baterkou".... no trochu utopie. Nicméně nechci starší kolo, synům jsem kupoval vždycky starší a navrtal se v tom dosti-prostě starší nee.
      A jak budu využívat své kolo jsem myslím napsal jasně. Používám klasické MTB prakticky prakticky půl života...20 let určitě. Ale neříkám, že by nemuselo být lepší Kros/trek. Na horáku jsem ujel po cestách 800km za týden a taky jsem se z toho nezbláznil...i když by na to bylo lepší jakékoliv jiné kolo.

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 31.08.2019
      Autor: Muti
      Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Které vybrat a proč?

             

        Ono jde o to,že ať vyberete sebelepší,tak dříve nebo později objevíte nějakou věc,nebo vlastnost,která vám nevyhovuje.Tak abyste si udělal nějaký obrázek,co přesně má to kolo mít a umět a co si máte na tom dalším přát mít.Každé to kolo bude fungovat trochu jinak,každé se bude trochu jinak ovládat.Co vyhovuje druhému,nemusí vyhovovat Vám.Když Vám někdo něco konkrétního doporučí,tak to bude něco,co vyhovuje jemu.

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 01.09.2019
        Autor: DAVID7001
        Hodnocení: +4 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Které vybrat a proč?

               

          Tomu rozumím a vím, že rozhodnutí je stejně na mě. :-)
          Ptám se ale právě vás- těch kteří už mají zkušenosti...i třeba s různými značkami/kvalitou.

          Jde mi o to, jestli je to či ono kolo lepší/lépe vybavené (zase tak se v tom nevyznám-vím, že třeba deore je lepší řada než alivio ale vidlice atd...???), nebo za tu cenu pořídím lepší v jiné značce a dáte odkaz...
          Nebo na co se mám zaměřit více, jestli raději alivio a motor bafang 420 nebo spíše lepší deore + starší motor 400.
          Prostě rady odledně výběru.
          Děkuji

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 01.09.2019
          Autor: Muti
          Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Které vybrat a proč?

             

        Ja mam jiny nazor, nez vetsina prodejcu elektrokol:)
        Myslim ze vite, ze v terenu ta vaha kola je jedna s nejdulezitejsich veci.
        Ja nerozumim, jak lidi muzou pouzit horske kolo s tezkym 4kg stredovym motorem a 3kg baterkou, a pritom vetsina kol ma limit 25km/h - vetsina elektrokol na trhu:(
        Jakekoliv vetsi prekazka v lesu - a hned clovek musi tlacit ci zvednout tezke kolo:(
        Pro 25km/h klidne staci 1kg motor:) Foto meho nejpomalejseho elektrokola pro inspirace.

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 02.09.2019
        Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Které vybrat a proč?

               

          Jaký točivý moment má ten tvůj 1kg motor? Točivý moment má totiž rozhodující vliv, jestli budeš muset kolo tlačit nebo tě motor do kopce vytáhne.

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 02.09.2019
          Autor: ondrap
          Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Které vybrat a proč?

                 

            Přípomoc totiž znamená, že se šlape a motor pomáhá. Takže do toho kopce vyjedeš ty a motor ti pomůže. Netřeba pak řešit problém, že to ten motor už do kopce neutáhne. Problém slabého motoru a malého kroutivého momentu, který se v kopci sám zastaví řeší motorka, ne elektrokolo.

            [ Reagovat ] [ Zpět ]
            Datum: 02.09.2019
            Autor: Brahma
            Hodnocení: +4 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -8
            • Re: Které vybrat a proč?

                   

              Prosím Vás, mohli by ste si svoje komplexy a nutkavú potrebu neustále obťažovať účastníkov tejto časti fóra riešiť nejak inak? Skúste sa nad sebou zamyslieť, zjavne máte nejaký psychologický problém, a takto ho bohužiaľ nevyriešite. Som si takmer istý že väčšina tu diskutujúcich takýmto spôsobom neotravuje v diskusiách zameraných na klasickú cyklistiku...

              [ Reagovat ] [ Zpět ]
              Datum: 02.09.2019
              Autor: Lubo990
              Hodnocení: +11 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
          • Re: Které vybrat a proč?

                 

            Slovo "přípomoc" neznamená, že motor musí nutně dodávat menší výkon nežli cyklista. Naopak, i u prodávaných kol dává režim přípomoci "turbo" přidává asi 300% výkonu samotného cyklisty. Kdo nemá takovou sílu v nohách, větší točivý moment motoru potřebuje.

            [ Reagovat ] [ Zpět ]
            Datum: 02.09.2019
            Autor: ondrap
            Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Které vybrat a proč?

                 

            Spravna otazka:)
            Ten 1kg motor ma na svou vahu obrovsky tocivy moment, kluli velmi nizkemu RPM (asi 170rpm od 36V). Na proude 7A s prislapem asi 150W veze do 12% kopce 100kg cyklista a 15kg dite v detske sedacce.
            Je to jako stredjak na nejlehci prevod.

            Do stejneho kopce 5kg DD motor bez prislapu s 18A RJ ani pojede, bude se jen topit:(

            Rozhodne, tomu odpovida max rychlost pripomoci toho 1kg motora asi 27km/h. Neco za neco:) Ale alespon splnuje legislatuvu:)

            [ Reagovat ] [ Zpět ]
            Datum: 02.09.2019
            Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Které vybrat a proč?

                   

              170rpm při 26" kole znamená rychlost asi 21km/h. Při celkové hmotnosti 135kg do stoupání 12% je při této rychlosti potřeba výkon přes 1000W! Takže nevěřím, prostě to nevychází jak tvrdíš.

              [ Reagovat ] [ Zpět ]
              Datum: 02.09.2019
              Autor: ondrap
              Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Které vybrat a proč?

                     

                Kola skoro 29" (700C+50mm plast), plna 12s baterka je 50V misto 36V. Ja netvrdim, ze do 12% kopce to jede 21km/h:))) Ja tvrdim, ze to jede:)

                170rpm - je to max otacky motoru bez zateze...

                Myslim ze mezi mojimi elektokoly jen 2WD (kvuli 40A a 60V) a silnicni elektrokolo (kvuli 20A a 60V a hodne mensimu odporu vzducha) do 12% kopce ma sansy jet nad 21km/h.

                [ Reagovat ] [ Zpět ]
                Datum: 02.09.2019
                Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Které vybrat a proč?

               

          No len podľa tejto logiky by motorky vôbec nemohli jazdiť v teréne lebo sú ťažké a všetci vieme že to tak nie je. Len zlomok ľudí jazdí v takých ťažkých terénoch, a na poľnej, lesnej ceste ba aj na traili s tou váhou nie je moc problém. Na rovnú asfaltku a mierne stúpania je malý prevodový hub motor samozrejme ideálny a stredový je častokrát "prestrelené" riešenie. Taký motor je ťažký, drahý a vždy do určitej miery kladie odpor šliapaniu.

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 02.09.2019
          Autor: Lubo990
          Hodnocení: +4 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Které vybrat a proč?

         

    Já jsem řešil podobné dilema a Altair 2019 mi vycházel při ceně kolem 39.000Kč asi nejlépe. Jako důležitější parametr považuju kapacitu baterie 630Wh a třeba vzduchovou vidlici, než přehazovačku. Motor M420 je sice novější, ale je zamčený, co se týče možnosti uživatelské změny rychlosti. Taky displej mi u starších modelů vyhovoval lépe.
    No a nakonec jsem na to šel úplně jinak, nechtěl jsem akceptovat ani drahotu, ani omezené možnosti prodávaných ebajků... https://www.nakole.cz/diskuse/25908-objednani-e...

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 01.09.2019
    Autor: ondrap
    Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Které vybrat a proč?

           

      To je fajn, ale nevěděl bych si s tím rady. :-(
      Ani co přesně objednat (abych neudělal chybu), ani se samotnou montáží.

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 01.09.2019
      Autor: Muti
      Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Které vybrat a proč?

             

        Postupy montáží různých elektrosad si můžete prohlédnout na youtube.Když pro nic jiného,tak pro inspiraci.

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 01.09.2019
        Autor: DAVID7001
        Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Které vybrat a proč?

             

        Jsem svažoval nákup kola a prošel jsem všechny nabídky obchodů. Chtěl jsem výhradně motor Bosch a velikosti rámu 27,5 velikosti 19. Taky tu integrovanou baterii, což myslím že je trend. Bohužel taková taková konfigurace snad není. Až na mountfielda. Nakonec rozhodlo i to, že kolo bylo možno si v prodejně odzkoušet. Myslím, že v ceně od 50000 do 60000 Kč není třeba vymýšlet žádnou přestavbu.

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 01.09.2019
        Autor: pgnext
        Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Které vybrat a proč?

             

        Každý má vlastní preference, já bych nekoupil kolo, které mi neumožní osadit třeba vlastní baterii o jejíž kapacitě a parametrech rozhodnu sám. Kolo není tak složitý stroj, aby byl důvod podstoupit vendor lock a s každou pitomostí musel platit servisu. Kompletní přestavbu jsem zvládnul bez domácí dílny, prakticky mi stačilo pár imbusů od nábytku... https://youtu.be/NveONkinTb4

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 01.09.2019
        Autor: ondrap
        Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Které vybrat a proč?

               

          A dá se univerzálně doporučit sada na horské kolo (která by bez problémů pasovala). Mám relativně nového (2 roky) klasického pevného horáka (pouze s odpruženou vidlicí). Středová, s baterkou která by měla slušnou výdrž i výkon s možností odblokování? Tak abych měl k montáži vše potřebné.
          Prosím odkaz na konkrétní věci třeba v tom německém eshopu.
          Díky

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 01.09.2019
          Autor: Muti
          Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Které vybrat a proč?

                 

            Staci sivybrat.Jsou to kompletni sady. http://www.pswpower.com/ven.php?cargo-s210025

            [ Reagovat ] [ Zpět ]
            Datum: 01.09.2019
            Autor: smates
            Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Které vybrat a proč?

                 

            U nových kol je třeba dát velký pozor, jak je udělaný střed šlapání. Přestavbové motory počítají se standardnem BSA, tj. šíře středové trubky 68-73mm a průměr 35mm, takže toto je primární podmínka. Jako další je třeba promyslet, jestli půjde motor zajistit proti otočení motoru při záběru, viz zde: https://youtu.be/NveONkinTb4?t=100
            Já jsem začal s přestavbou na starém MTB a teprve pak si rozmyslím, jaké nové kolo pořídit, aby motor do něj pasoval.

            [ Reagovat ] [ Zpět ]
            Datum: 01.09.2019
            Autor: ondrap
            Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Které vybrat a proč?

                   

              Je třeba toto dobrá kombinace?
              http://www.pswpower.com/ven.php?cargo.2017-61-s29r
              + tato baterie
              http://www.pswpower.com/ven.php?cargo.2019-7y-bu86
              Nebo se dá vybrat lépe?

              [ Reagovat ] [ Zpět ]
              Datum: 01.09.2019
              Autor: Muti
              Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Které vybrat a proč?

                     

                Jo tenhle set mam ja a spokojenost.Jen tu baterku bych od nich asi nekoupil.

                [ Reagovat ] [ Zpět ]
                Datum: 01.09.2019
                Autor: smates
                Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Které vybrat a proč?

                   

              Baterie je 48V/17,5A je OK, sám mám stejnou. U motoru si nejdřív odpověz na otázku, zda chceš stejný jízdní zažítek jako u koupených kol se středový motorem (torzní snímač - podle mě pro MTB nejlepší varianta) nebo regulaci pomocí senzoru rychlosti šlapání (obvykle u kol se zadním motorem). Prvnímu bodu vyhovuje motor Tongsheng. Bafang používá senzor otáček.

              [ Reagovat ] [ Zpět ]
              Datum: 01.09.2019
              Autor: ondrap
              Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Které vybrat a proč?

                     

                Tomu moc dobře nerozumím, ten Bafang je přece středový motor...a velice hodně využívaný výrobci na kupovaných kolech.
                Já jsem zkoušel jen jedno kolo S Bosch středovým pohonem a ....pohoda.

                [ Reagovat ] [ Zpět ]
                Datum: 01.09.2019
                Autor: Muti
                Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Které vybrat a proč?

                     

                Je třeba rozlišovat středový motor Bafang u hotových kol M400/420/M500 (ten má torzní senzor) a středový motor Bafang BBS pro přestavbové sady (senzor otáček). https://ebikechoices.com/tsdz2-vs-bbs02/

                [ Reagovat ] [ Zpět ]
                Datum: 01.09.2019
                Autor: ondrap
                Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Které vybrat a proč?

                       

                  Díky za vysvětlení. Nicméně pokud člověk nevyzkouší, tak neví... Určitě nemám možnost vyzkoušet/porovnat tyto 2 možnosti.
                  Ale myslím, že pro mě s vahou 90kg a po 4 operacích kolene by byl Bafang BBS asi trochu vhodnější.
                  Jestli se nepletu tak to co jsem vybral je mimo zákon??? Výkon: 750 W a Napětí: 48V, což? Dá se to nějak jednoduše nastavit/přepnout, abych mohl jezdit legálně a kapacitu třeba více využil na dojezd?

                  [ Reagovat ] [ Zpět ]
                  Datum: 01.09.2019
                  Autor: Muti
                  Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: Které vybrat a proč?

                         

                    Je trochu rozpor, že původně sis vybral kola Altair/Crusis, tedy s torzním snímačem a teď naopak preferuješ senzor otáčení? Pro MTB, kdy se často jezdí pomaleji po úzkých nerovných stezkách, je potřeba citlivé řízení pohonu, které senzor otáčení nezajistí. Podle mě se tento způsob řízení hodí pro jízdu na cyklostezkách nebo po silnici, kde není potřeba nějak složiteji manévrovat.
                    Jinak u přestavbového motoru je legální výkon motoru do 1000W s limitem 25km/h.

                    [ Reagovat ] [ Zpět ]
                    Datum: 02.09.2019
                    Autor: ondrap
                    Hodnocení: +4 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • Re: Které vybrat a proč?

                           

                      může se ti to zdát jako rozpor, ber ale v úvahu, že jsem ne moc zdatný v tomto tématu...a na začátku diskuze jsem neměl nejmenší páru o typech motorů atd... Proto takové návrhy Altair/Crusis.
                      A nezavrhuji tyto možnosti ani teď. Jsem zkrátka zatím "nepolíbený" elektrokolem a tedy myslím, že bych si zvykl na jakoukoliv novou možnost/styl.
                      Taky jsem na začátku psal, že bych podle stylu ježdění a terénu klidně přešel na trekové kolo, protože jezdím hlavně po stezkách/cestách než vyloženě terény.
                      A to že jsem teď začal řešit možnost přestavby je nasnadě... Prostě relativně nové kolo už mám (MTB) cca za 15000. a přestavba vyjde do 20000 kdežto nové kolo (které by třeba bylo trekové) vyjde na cca 50000. Tedy rozdíl propastný. nehledě na to, že přestavbovým motorem na tom budu "elektricky" lépe. Horáka jsem si vždy kupoval (poté, co jsem přestal jezdit na silničce a galuskách kvůli rozbitým cestám) také proto, že v počátcích rozmachu MTB byly "nové/jiné/hezké/a parádně to jezdilo i na šotolině na cestách", kdežto krosové prakticky nebyly a když, tak hnusné...
                      A od té doby jsem na MTB trochu zatvrdl. :-)

                      [ Reagovat ] [ Zpět ]
                      Datum: 02.09.2019
                      Autor: Muti
                      Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                      • Re: Které vybrat a proč?

                             

                        Myslím,že torzní snímač,nebo senzor otáčení už je detail.Než se definitivně rozhodneš,tak si o obou variantách ještě něco nastuduj,nebo se zeptej u nějakého prodejce,nebo servisu.

                        [ Reagovat ] [ Zpět ]
                        Datum: 02.09.2019
                        Autor: DAVID7001
                        Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                        • Re: Které vybrat a proč?

                               

                          Nikdy bych nechodil pro radu k prodavačům, jelikož jejich rady budou logicky směřovat aby za každou cenu prodali. Nedovedu si představit, že by některý se jen zmínil o možnostech pořízení a montáži elektrifikační sady z Číny, místo lákání na prodej hotového kola u nich.

                          [ Reagovat ] [ Zpět ]
                          Datum: 02.09.2019
                          Autor: ondrap
                          Hodnocení: +5 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                          • Re: Které vybrat a proč?

                                 

                            Já jsem myslel posoudit rozdíly těch snímačů v závislosti na nejčastěji ježděných cestách.Dovědět se něco o tom,v čem je výhodnější jedno,nebo druhé.

                            [ Reagovat ] [ Zpět ]
                            Datum: 02.09.2019
                            Autor: DAVID7001
                            Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                      • Re: Které vybrat a proč?

                             

                        Jestli jsi nikdy na elektokole neseděl, tak nejlépe když si nejdřív nějaké půjčíš - v Praze je asi nejvýhodnější PRE se slevou pro zákazníky https://www.premobilita.cz/
                        Jinak je vidět jasný trend ovládání torzním čidlem, takže s ním neprohloupíš. Jen je třeba dobře rozmyslet, zda motor bude na kolo pasovat, jak už jsem dříve zmínil.

                        [ Reagovat ] [ Zpět ]
                        Datum: 02.09.2019
                        Autor: ondrap
                        Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                        • Re: Které vybrat a proč?

                               

                          Jak už jsem napsal, jel jsem na kole z maunfieldu s pohonem Bosch a pohoda...prostě pomoc při šlapání. (neodblokované).
                          Ale myslím, že bych řekl pohoda i na ten druhý systém.
                          Jsem z Frýdku- tedy na druhé straně repobliky takže v Praze si nepůjčím...
                          Na montáž (univerzálnější) mi příjde právě ten Bafang. Není tam ten protiplech na uchycení.
                          Nechce se mi věřit, že ty systémy budou uživatelsky tak moc rozdílné, že bych si nezvykl/nebo že by mi to připadalo blbé.

                          [ Reagovat ] [ Zpět ]
                          Datum: 02.09.2019
                          Autor: Muti
                          Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                          • Re: Které vybrat a proč?

                                 

                            Počti si:

                            https://www.beznamahy.cz/jak-vybrat-elektrokolo...

                            Pokud chceš jezdit jako na "normálním kole" tak vol torzní snímač - reaguje okamžitě a úměrně síle šlapání.
                            Řízení snímačem otáčení má nepříjemné zpoždění při rozjezdu (zde je vhodný "ruční plyn") a má hysterezi při přerušení šlapání - proto se montují brzdové páky s mikrospínači, které ti zajistí, že současně nebrzdíš a neběží motor. Případně také gaer-senzor pro plynulejší řazení - chvilkové vypnutí motoru.

                            [ Reagovat ] [ Zpět ]
                            Datum: 02.09.2019
                            Autor: vysočina
                            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                            • Re: Které vybrat a proč?

                                   

                              Koukám, že otáčkový motor tady nemá velkou popularitu.
                              Výhody pro mě.
                              1-Větší přípomoc (kvůli váze 90 a 4 operacím kolene)
                              2-Větší možnosti nastavení (včetně úplné pomoci)
                              3-Větší možnosti baterie (to znamená i silnější a tím pádem při malé pomoci cca 15% daleko větší dojezd...při 1000W baterii)
                              4-jednodušší montáž? nebo se pletu?

                              Nevýhody:
                              1-Nutnost se více na kole s tím pohonem naučit
                              2-větší zápřah na přehazovačku
                              3-okamžitá reakce

                              Jak vidno pro mne více výhod než nevýhod.
                              Nebo byste mi změnili nějaké výhody a naopak???

                              Taky možnost počkat na zimní výprodeje a koupit "torzní" https://www.crussis.cz/produkt/elektrokolo...
                              Třeba bude za 35000??? :-) ...Spíše sranda.
                              Jak ale říkám, ještě jsem na svých 43 let tvárný a přizpůsobivý i když s dosti "chrobalivým" kolenem se silnější artozou 2 stupně.

                              [ Reagovat ] [ Zpět ]
                              Datum: 02.09.2019
                              Autor: Muti
                              Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
                              • Re: Které vybrat a proč?

                                     

                                Asi před měsícem jsem zde řešil stejný problém. Původně jsem chtěl předělat na elektriku sveho fulla Superior. Oslovil jsem i několik prodejců a samozřejmě mi to vsichni ze zištných důchodů rozmluvili. Nakonec jsem si nechal přivézt ze Švýcarska nového Totema se zadnim 350w Bafangem. Po ujeti cca 400 km mohu konstatovat, že pro silnici a lehký terén dobrý, nicméně pro těžší traily by to chtělo rozhodně stredak s torzni regulací. Takže dle mého bude záležet i jaké ježdění preferuješ.

                                [ Reagovat ] [ Zpět ]
                                Datum: 02.09.2019
                                Autor: hank
                                Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                • Re: Které vybrat a proč?

                                       

                                  Podle mě kolega neřeší zadní (hub) motor, ale rozhoduje mezi středovým motorem řízeným torzním čidlem nebo čidlem otáček.

                                  [ Reagovat ] [ Zpět ]
                                  Datum: 03.09.2019
                                  Autor: ondrap
                                  Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                  • Re: Které vybrat a proč?

                                         

                                    Podle mě kolega v tom nemůže mít zcela jasno. A ani mu tady zatím nemohl nikdo pořádně poradit, protože kolega neuvedl základní údaje jako jak často bude jezdit, kolik km, jaký terén (např. většinou rovina nebo spíše hodně velkých stoupání), celková hmotnost, …….

                                    A určitě by bylo dobré aby si v prodejnách půjčil kola a vyzkoušel rozdíly mezi torzním snímačem a PAS senzorem, mimo jiné kvůli operovanému koleni.

                                    [ Reagovat ] [ Zpět ]
                                    Datum: 03.09.2019
                                    Autor: docware
                                    Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                          • Re: Které vybrat a proč?

                                 

                            "Na montáž (univerzálnější) mi příjde právě ten Bafang. Není tam ten protiplech na uchycení."

                            Tongsheng motor můžeš uchytit také jen pomocí středové matice, uchycení vzadu proti pootočení je v podstatě volitelné. Nicméně mechanické namáhání je značné - páčení motoru ze strany na stranu při šlapání a zároveň síly v horizontálním směru při záběru. Takže při uchycení jen za středovou matici dochází bez zadního upevnění k postupnému uvolňování motoru v rámu...
                            Bafang BBS02
                            "The motor may need periodic tightening"
                            https://ebikechoices.com/tsdz2-vs-bbs02/

                            [ Reagovat ] [ Zpět ]
                            Datum: 03.09.2019
                            Autor: ondrap
                            Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                            • Re: Které vybrat a proč?

                                   

                              Pro BBS02:
                              Protiplech na uchycení za 20 USD-https://california-ebike.com/shop/bsb-1-bafang...
                              Já jsem si koupil zahnutý-uchcení na spodní rám. trubku, ten nenímomentálně v nabídce a funguje výborně.Tovární nastavení je lépe přeprogramovat-k tomu je třeba programovací kabel za cca 20 USD a stáhnout program.Pak již nejsou třeba brzdové odpojovací senzory, protože motor reaguje rychle a nedochází k prodlevě při ukončení šlapání.
                              Na lepší řazení je dobrý gear sensor-stačí čínský za 17 USD-funguje stejně jako český za 1500 Kč.
                              Ještě pozor na tvar rámu u středu šlapání: pokud je spodní rámová trubka rovná, je to dobré a motor pak lze upevnit výše k rámu. Pokud je prohnutá,pak motor visí více dolů, což je do terénu méně vhodné.
                              Výšeuvedené ceny u PSW Power za BBS02 a baterku 48V/17,5Ah (obojí celkem za cca 16000 Kč )je asi finančně nejvýhodnější nabídka na trhu.

                              [ Reagovat ] [ Zpět ]
                              Datum: 03.09.2019
                              Autor: Andy5
                              Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Které vybrat a proč?

         

    Ještě bych se chtěl zeptat na baterky...konkrétně kolik let/km na ně ujedete. A kde nejlépe koupit.

    Ono zřejmě při malém ročním nájezdu to elektroježdění bude hooodně drahý špás což?
    Počítám že i při slušném zimním zacházení a řekněme třech letech bez tisíců kilometrů bude baterka KO.
    Řekněme nájezd 2000 km a tři roky při ceně baterky 8000 to je 4koruny na kilometr, když k tomu připočtu třeba amortizaci motoru 6let??? řekněme další 2koruny na kilák.

    Počítal to někdo z vás nebo to jen já jsem takové pako...
    Fakt se ale může klidně stát, že vyjde kilák na 6 korun...To je šílené...
    I kdybych na baterku najel 4000 tak je to furt masakr.

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 02.09.2019
    Autor: Muti
    Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Které vybrat a proč?

           

      Když to je pro tebe drahé, chceš šetřit a jezdit levněji, tak proč si pořizuješ elektriku?
      I za méně než 50 tisíc pořídíš mnohem lehčí a o dost kvalitnější cestovní kolo bez těhle dalších provozních nákladů.

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 02.09.2019
      Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -6
      • Re: Které vybrat a proč?

             

        Já se jen ptám na vaše zkušenosti. Kolik najedete a kde kupujete baterky.
        Pokud nevím, kolik najedete a jen předpokládám, můžu se mýlit.
        Kolo samozřejmě mám, dodnes na něm jezdím... Bohužel, zdraví nedovolí tolik, co jsem jezdíval když jsem byl mladší.
        Počítáte náklady? čehokoliv? nebo raději nechcete počítat?
        Ono je vlastně nejjednodušší napsat "když na to nemáš, tak si to nekupuj".
        Zřejmě vám ale uniklo, že jsem nenapsal, že bych na to neměl.
        Někdo kupuje z rozmaru a nepočítá a někdo třeba chce koupit kvůli zdraví.
        Takže ještě jednou- jen se ptám na zkušenosti...a tak nějak u toho počítám.

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 02.09.2019
        Autor: Muti
        Hodnocení: +9 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Které vybrat a proč?

               

          Otázku nákladov sme tu v minulosti hodne podrobne riešili, skúste pohľadať aj v starších diskusiách...

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 03.09.2019
          Autor: Lubo990
          Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Které vybrat a proč?

               

          jak daleko dojedeš / reálné spotřeby ->
          Bobbob
          Tak 5 let zpět sem dával excelové tabulky s reálnými spotřebami na konkrétní místa.
          (delka, prevýsení)
          Zkus mu poslat SZ

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 03.09.2019
          Autor: cibi
          Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Které vybrat a proč?

           

      Baterka při slušném zacházení a vhodném návrhu její kapacity vzhledem k odběru motoru a způsobu ježdění může vydržet hodně dlouho. V podstatě se baterka musí trochu předimenzovat. Myslím že těch 8 – 10 let se mi teď už zdá být docela reálných.

      Základní předpoklady pro velkou životnost baterky : minimalizovat hloubku vybití na cyklus (dejme tomu do 50 % DOD) stejně jako průměrný vybíjecí proud na článek (cca 2 A max).
      Dále pak :
      - použít originální nové články z jedné výrobní série od značkových výrobců, žádné čínské noname šmejdy
      - nenechávat baterku ležet dlouho nabitou, nabíjet ne hned po jízdě ale až budu potřebovat
      - nenabíjet velkým proudem (max 0,8 – 1 A /článek)
      - nabíjet na 4,1 V/článek max, raději i míň
      - nepoužívat baterku v chladu (tj. cca 10 °C a méně), optimální teplota provozu je v podstatě pokojová, vlastně i trochu vyšší, takže dejme tomu 20 – 30 °C.

      Naopak dlouhodobé skladování je vhodné v chladu ( cca 10 °C) a vybitou na cca 30 %, pro moderní články to je kolem 3,5 V.

      Já mám baterku třetí sezonu, na odometru právě včera odbilo 5900 km a myslím že může fungovat ještě hodně dlouho. Zrovna se chystám měřit její současnou kapacitu a porovnat s nepoužívaným článkem.

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 02.09.2019
      Autor: docware
      Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Které vybrat a proč?

             

        Tohle pořád vypadá,že každý musí mít doma jednu místnost vybavenou jako elektrotechnickou dílnu.Že před každou jízdou a po každé jízdě musím přeměřit každý článek baterie,hodnotu zapsat do tabulky,podle změřených hodnot potom vypočítám,kam až dojedu a jaký kopec vyjedu.Není jednodušší se na tohle vykašlat,koupit baterii a jezdit?Stejně to,kolik na baterii ujedu a jak dlouho vydrží zjistím v reálu.Kdybych měl takovéhle věci zjišťovat a vypočítávat u rodinného domu,auta,televize,pračky atd.tak bych si asi nekoupil nic.Baterii na kolo potřebuji takovou,aby se mi na žádné trase a v žádném kopci nestalo,že mi ji BMS kvůli přetížení odpojí a aby mi kapacitou stačila na trasy které jezdím,abych ji nevybil úplně do prázdna.Více od ní nečekám.Když tohle splní,jsem spokojený.Mně tohle splňuje čínská baterie,jsem tedy spokojený i s ní.

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 03.09.2019
        Autor: DAVID7001
        Hodnocení: +6 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Které vybrat a proč?

               

          Někdo chce jen koupit ebike a jezdit a nezajímá se o nějakou životnost či podobné blbiny. Někdo to má naopak jako koníčka a dokonce je ochoten si to celé posládat, vrtat se v tom a pořád něco vylepšovat. Pro dalšího je otázka životnosti drahé baterky docela důležitá a je tedy ochoten pro to něco udělat.

          Někdo preferuje malou a lehkou baterku i když ví že při jeho způsobu používání nebude mít velkou životnost. Jiný je ochotný vozit velkou a těžkou baterku protože chce mít co největší dojezd i životnost baterky.

          Je normální že se třeba nechci pořád omezovat a chci si užívat ježdění bez neustálé myšlení co to dělá s baterií.
          Prostě, každému z nás vyhovuje něco jiného a tak je to v pořádku, ne ?

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 03.09.2019
          Autor: docware
          Hodnocení: +5 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Které vybrat a proč?

                 

            Já proti tomu,že je to pro někoho koníček nic nemám.Jen si myslím,že většina těch elektrocyklistů,které denně potkávám,řeší jen to,aby prostě vyjeli co potřebují vyjet a dojeli,kam potřebují dojet.To je hlavní parametr.Teprve když baterie tohle nesplní,tak začnou řešit nějakou změnu.Prostě to na první pohled vypadá,že kdo nebude mít doma sadu měřících přístrojů a každý den nevěnuje několik hodin proměřování,tak nemůže jezdit.

            [ Reagovat ] [ Zpět ]
            Datum: 03.09.2019
            Autor: DAVID7001
            Hodnocení: +4 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Které vybrat a proč?

                   

              No a naprosté většině těchto elektrocyklistů stačí obyčejný voltmetr na kole. Buď ho už mají na displeji nebo investují 150 – 200 Kč do instalace voltmetru. :-)

              [ Reagovat ] [ Zpět ]
              Datum: 03.09.2019
              Autor: docware
              Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Které vybrat a proč?

                     

                Prostě pokud jde o nákup té první baterie,tak koupit nějakou s průměrnými parametry,odpovídajícími danému motoru a pak každý zjistí,jestli mu vyhovuje,nebo vzhledem ke svému způsobu využití a ke své délce tras mu taková baterie vyhovuje,nebo potřebuje jinou.Každý jezdí jinak dlouhé trasy a s jiným převýšením,takže co jednomu vyhovuje,to druhému vyhovovat nemusí.Nejde asi napsat,která baterie je nejlepší.

                [ Reagovat ] [ Zpět ]
                Datum: 03.09.2019
                Autor: DAVID7001
                Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
                • Re: Které vybrat a proč?

                       

                  Mate tady skvelou a spravnou diskuse! Mel jsem radost ji precist:)
                  Oba mate pravdu. Jeden clovek v jednu dobu potrebuje jednu vec, a v druhou - neco jineho.

                  Napriklad do praci ted ja jezdim na tezke baterce - je to levne, a jeste nikdy ji nevybil a vubec nemusim resit nabijeni.

                  Ale pro vylety pouzivam 2-5 krat lehci baterky s hodne mensi zivotnosti.

                  [ Reagovat ] [ Zpět ]
                  Datum: 03.09.2019
                  Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Které vybrat a proč?

                     

                Za 9 let ježdění na dvou typech elektrokol (PAS, torzní) jsem voltmetr nepotřeboval (ačkoliv jsem elektrotechnicky vzdělán), jen jsem vždy sledoval ujetou vzdálenost a dobu dobíjení a udělal si hrubou představu o spotřebě v korelaci k terénu. Odhadovaný průměr - za ta léta je - 7 Wh/km. To mi při rozvaze o tom kam asi dojedu zcela stačí.

                Moje motto: Jezdím pro radost!

                [ Reagovat ] [ Zpět ]
                Datum: 03.09.2019
                Autor: vysočina
                Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Které vybrat a proč?

               

          Pre to aby batéria dlho a dobre slúžila nie je nutné zmeniť sa na výskumný ústav. Podstatné je kúpiť batériu vhodnú pre daný účel (nie na základe toho čo povie predavač v obchode, ale na základe skutočných parametrov) a následne ju v rámci možností používať v súlade s odporúčaniami ktoré sa tu rozoberali mnohokrát. Výsledkom bude dlhodobý úžitok. A samozrejme treba jazdiť, kto nenazbiera kilometre ten sa na dobrú cenu za 1km nedostane. Na zelenom mám za 5r 21.500km a cena elektrina+batéria mi vychádza na 1,2€ / 100km. Mal som dobrý odhad a šťastnú ruku pri výbere batérie - modré Turnigy 20C, vyšli lacno a stále fungujú...

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 03.09.2019
          Autor: Lubo990
          Hodnocení: +4 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Které vybrat a proč?

             

        Zajímavé, zdá se mi, že snad ve všech návodech a doporučeních jak se chovat k baterce píšou nabít hned po jízdě.

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 03.09.2019
        Autor: Kolorádo
        Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
        • Re: Které vybrat a proč?

               

          To je myšleno, aby nezůstala baterie vybitá, ale ideální udržovací nabití jen cca 40% a teplota do 25 stupňů, viz Table 3: Estimated recoverable capacity when storing Li-ion for one year at various temperatures.

          https://batteryuniversity.com/learn/article/how...

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 03.09.2019
          Autor: ondrap
          Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Které vybrat a proč?

                 

            Vždyť takovéhle informace potenciální nové zájemce o elektrokolo jen děsí a odrazují.Co když tu baterii nabiju ne na 40%,ale na 60% a co když teplota nebude 25 stupňů,ale jen 20 stupňů?To jsem potom všechno zkazil!Tak raději,abych to neskazil,tak si nic nekoupím!Já si vždycky vzpomenu na babičku a její první mobil.Večer ho dala nabíjet,chudák usínala v křesle,já jí posílal spát,že půjdu domů,ona že ne,abych tam ještě zůstal a povídal si s ní.Najednou zazvonil budík,ona vyskočila jak péro z gauče a vytáhla telefon ze zásuvky.Když jsem se ptal co dělá,tak prý jí řekli,že se musí nabíjet přesně dvě hodiny,jinak se prý rozbije...

            [ Reagovat ] [ Zpět ]
            Datum: 03.09.2019
            Autor: DAVID7001
            Hodnocení: +4 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Které vybrat a proč?

             

        Hmmm, koukám že jsem asi pěkný debil, když tady píšu takové zjevné kraviny. :-)

        OK, takže každý podle svého gusta. Kdo chce, tak třeba nabít okamžitě po jízdě a pak položit někam na sluníčko, ať se tam ty elektrony a ionty pěkně protáhnou a odpočinou si po té fušce. :-)

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 03.09.2019
        Autor: docware
        Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
        • Re: Které vybrat a proč?

               

          Zbytečně se rozčiluješ. Vím o tom prd, tak jsem se zeptal.

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 03.09.2019
          Autor: Kolorádo
          Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Které vybrat a proč?

                 

            No vidíš a zrovna tvůj příspěvek mi nevadil, protože bylo jasné, jak to myslíš. :-)

            [ Reagovat ] [ Zpět ]
            Datum: 03.09.2019
            Autor: docware
            Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Které vybrat a proč?

           

      Kolo považuju za prostředek pro zábavu než za dopravní prostředek, takže počítat kolik km ujedu za životnost baterie asi nemá moc smysl. Když pojedeš na "dovolenou" do zahraničí, těch 8.000Kč možná ani stačit nebude. Elektrokolo může sloužit k zábavě a relaxu možná i víc jak čtyři roky.

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 03.09.2019
      Autor: ondrap
      Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Které vybrat a proč?

           

      Jsem to vypocital jiz hodne krat pro svuj styl jizdy (hodne km a furt na plny vykon).
      Bezna poddimenzovana baterka ma zivotnost 5000km, baterka spravne velikosti ma zivotnost nad 10000km, ale je tezka:(
      Jen jedna baterka vydrzela vice nez rok:(
      Vypocet zahnuje vse: stavbu, opravy, bezne opotrebovani.

      Moje nejdrazsi v provozu elektokolo - na BBS-02 motoru - stalo me 7kc/km (asi 120000Kc na 18000km).
      Moje nejlevnejsi elektrokolo c provozu - 2WD - stalo asi 3kc/km (asi 45000Kc na 15000km) a stale zlevnuje, basterka jeste dobra, 3 a 4 motor jeste vpohode.

      Pokud jezdite na maly vykon a pouzivate velmi levne kolo, tak cena muze klesnout i pod 2kc/km.

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 03.09.2019
      Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Které vybrat a proč?

         

    Tak zkusím nahodit pár poznatků.
    Musím přitakat kolegům, říkajícím, že běžný uživatel by zařadil už jen zdejší debatu o baterkách minimálně na vyšší matematickofyzikální fakultu, jakkoliv to vám znalým může připadat jako totálně jednoduché. Běžný uživatel při dnešním rozmachu elektrokol tipuji 70-80% lidí nemají o baterkách/nabíjení/výkonu/nadimenzování k motoru atd ani páru, ani nevědí, že existuje zdejší fórum aby si o tom něco přečetli či nasdíleli zkušenosti. Já jsem také neznalý jen jsem prostě zvyklý před nákupem googlit a něco si o tom nastudovat.

    Teď něco více ke mně, i když už jsem to tady psal vícekrát.
    Mám 92kg 178cm. Tedy nadváha, ne kritická, ale je. Věk 43, po 4 operacích kolene/přetrhané vazy, částečně vybraný meniskus (vše po úrazu z paraglidingu) poté plastika vazů, nyní i plastika praskla, tedy znovu bez vazu, s tím že kvůli poúrazové silnější artróze už replastiku spíše nedoporučují.

    Jako cestu ke zhubnutí mimo jiné považuji jízdu na kole/elektrokole. Nejde o to jak moc makám krátkodobě a silově, ale spíš o to, abych ze sebe dostal i pravidelnější a delší cesty. Na mé poměry párkrát týdně třeba 2 hodinky? (příklad). Bydlím v beskydech, tedy ani o kopce zde není nouze.
    Jako mladší jsem jezdíval hodně nicméně asi na nesprávném kole (většinou cesty, ale na horáku). Poté co jsem zrezignoval na silničku.
    Nyní posledních pár let spíše jako dopravní prostředek po městě a do práce- vše krátké cesty.
    Myšlením beru elektrokolo/pohon mimo jiné jako motivaci.
    Finanční limity mám, nicméně pokud by to bylo nutné, klidně bych šel i do toho trekového kola s cenou max 50000.
    Po této debatě se ale přikláním spíše k pohonu. Jednoduše "za menší peníze více muziky".
    Protože kolo (na mé poměry dobré/ale s horší pružinovou vidlicí) už mám. Merida Matts TFS 300.
    Změřil jsem si střed a průměr 35 by měl sedět, trochu mám strach z šíře středu- naměřil jsem metrem 64mm.(šupléru tam nedostanu) Kdyžtak 1mm ubrousím? Nejsem lopata/lecos si udělám sám. I přestavbu

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 03.09.2019
    Autor: Muti
    Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Které vybrat a proč?

           

      Teď prosím tedy o konkrétní návrhy/odkazy na dobrou kombinaci motoru a baterky. DÍKY

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 03.09.2019
      Autor: Muti
      Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Které vybrat a proč?

             

        jo a sorry, spletl jsem se- střed ne 64 ale 74 mm.

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 03.09.2019
        Autor: Muti
        Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Které vybrat a proč?

               

          Milimetr nad 73mm nehraje roli, jelikož středová trubka motoru má délku i se závitem asi 82mm. Ale pozor, pokud máš od středu široce rozevřené vidlice k zadnímu kolu, motor na ně může narazit krytem pčevodového kola a pak nedosedne až na středovou trubku...
          http://www.jobike.it/Public/data/greenheaven...

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 03.09.2019
          Autor: ondrap
          Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Které vybrat a proč?

                 

            myslím, že to nemám hned zostra tak zahnuté... můžu poslat fotku.

            [ Reagovat ] [ Zpět ]
            Datum: 04.09.2019
            Autor: Muti
            Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Které vybrat a proč?

           

      „…matematicko fyzikální fakulta….“

      Aha, tak to jsem asi opravdu trouba. Mě to nedocvaklo, že bych to psal nějak přehnaně odborně.

      Pro začátek stačí zapomenout na to opakované doporučení prodejců „a po dojezdu hned nabít“. Ve skutečnosti je to přesně naopak, baterku nabíjet až je to potřeba. A na zimu „dát k ledu“.

      Každopádně, pokud budeš jezdit párkrát týdně, nemusíš mít obavy z malé životnosti baterky. Když si dáš proudový limit 10 A, tak jak to tady už zaznělo, pořád bude mít motor špičkový příkon okolo 500 W , to nám dává špičkový mechanický výkon dejme tomu 400 W. Dost na každý kopec a taky dost na zrychlené opotřebení řetězu a převodů. A přitom to bude pro zmiňovanou baterku 17 Ah (13s5p) znamenat max proud 2 A na článek, to je krása.

      Pro ty kopce bude důležité mít dostatečný rozsah převodů. Nevím jestli je možné na tenhle motor montovat dvojpřevodník. Pokud ne, tak to budeš řešit kazetou s větším rozsahem.

      92 kg není žádná nadváha, to je pouze docent :-)

      Horší je to koleno. Ty sám víš nejlíp jakým způsobem a jak moc jej můžeš zatěžovat. Určitě by bylo dobrý navštívit pár prodejců a vyzkoušet si různá kola. Jde o to, že nejlepší by byl torzní snímač, ale musíš si být jistý, že to nějak s tím kolenem zvládneš. Buď nějakou technikou šlapání nebo si budeš dávat velkou přípomoc, nebo nějak jinak.

      Beskydy a kopce určují jako optimální středový motor, v tom se snad s kolegy shodneme.
      S přestavbou ti moc nepomůžu, já mám kupované kolo a ještě k tomu s nábojovým motorem v zadním kole. Ale už jsi určitě tady něco přečetl a případně se poradíš s kolegy kteří tyhle přestavby dělali.

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 03.09.2019
      Autor: docware
      Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Které vybrat a proč?

           

      Ten motor TSDZ2 se tady začíná objevovat docela často. Pokud má ta baterka skutečně články LG, tak by to při kapacitě 17 Ah znamenalo že to jsou články LG MJ1 nebo M36, pravděpodobně spíše ty MJ1. Každopádně obojí jsou dost dobrá varianta.

      Verze 48 V umožňuje mít pro daný příkon do motoru menší proud. A tenhle motor má myslím oproti Bafangu standartní montáž převodníku, další plus.

      Pružinová vidlice se dá v případě potřeby vyměnit za vzduchovou.

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 03.09.2019
      Autor: docware
      Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Které vybrat a proč?

           

      Prosím ještě jednou dobrodince, kteří mají zkušenosti aby mi poslali odkazy na konkrétní kombinaci motoru a baterie.
      Toto je zřejmě dobrá kombinace na BBS2
      http://www.pswpower.com/ven.php?cargo.2017-61-s29r
      + tato baterie
      http://www.pswpower.com/ven.php?cargo.2019-7y-bu86

      ale u torzního motoru a baterie nevím. Mělo by to být výkonné ale z německého skladu (ani daň ani clo a poštovné zdarma). Těch torzních TSDZ2 motorů je tam dost a nevyznám se v tom. Mají to tam nějak divně (lepší/výkonnější motor a přitom levnější- i s pákou plynu...??) Fakt nevím. A ani nevím jak s baterkou do kombinace.
      Díky za případné odkazy.

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 04.09.2019
      Autor: Muti
      Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Které vybrat a proč?

             

        Já jsem objedával motor níže, podle mě není důvod objednávat slabší nebo bez páčky plynu (throttle), když cena je stejná.
        http://www.pswpower.com/ven.php?cargo.2018-4c-h1fm
        a k tomu mám baterii 48V/17,5A
        http://www.pswpower.com/ven.php?cargo.2019-7y-bu86
        Maximální proud jsem v nastavení snížil nejprve na 10A, poté jsem jezdil 8A a naposled i 6A postačuje. Zato mám prakticky trvale maximální úroveň asistence TURBO, protože až při této úrovni je cítit agilita kola a jízda je zábavnější.
        Z výroby přišla baterie bohužel nabitá do plna (napětí nevím, ale indikátor na displeji kola i na baterii byl ma maximální úrovni). Ujel jsem na původní nabití 75km a blikala ještě jedna čárka. I při omezení 8A jsem vyjel při pohodovém šlapání i více jak 16% stoupání na lesní cestě, rychlostí kolem 10km/h.

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 05.09.2019
        Autor: ondrap
        Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Které vybrat a proč?

             

        Abych jen nechválil TSDZ2, co mi vadí je displej, který nezobrazuje napětí ani aktuální příkon, ani hodiny. V tomhle má Bafang jednoznačně navrch. Nicméně lze do kontroleru nahrát alternativní firmware a pak lze používat i displeje Bafang nebo KT-LCD3, zobrazující více provozních detailů. Po uplynutí záruky se tím vylepšením zřejmě začnu zabývat. Prozatím asi připojím jednoduchý voltmetr přímo k baterii.
        https://github.com/OpenSource-EBike-firmware...

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 05.09.2019
        Autor: ondrap
        Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Které vybrat a proč?

         

    Čím více čtu toto fórum, tím více v tom mám guláš, spousta věcí je pro mne stále né moc pochopitelná, například baterie, jejich hodnoty, měření atd. Patřím mezi většinu lidí které by vůbec nenapadlo nějak více baterii měřit, nabíjet jen zčásti, nevybíjet úplně atd, ačkoli vím, že baterii tímto můžu znatelně prodloužit životnost.
    Podle mne 90% lidí, kteří koupí elktrokolo v obchodě prostě jen jezdí a nabíjí přiloženou nabíječkou a neví o hodnotách a teorii zhola nic.

    To ale neznamená, že bych měl být taky takový, chci lecos pochopit, ale není to pro mne tak jednoduché. Viděl bych jako nejlepší když koupím baterku napsat tady její teoretické hodnoty a poprosit o to, co přikoupit/levný měřáček atd. a jek se k tomu nabíjení/vybíjení chovat.

    K motorům: Znám skoro všechny výhody/nevýhody Torzního a otáčkového pohonu, ale ne všechno.
    Mám pár otázek.
    Je BBS02 motor ve skutečnosti lepší-úspornější když vlastně více pomáhá? Příkladně: který motor ujede více-- když nastavím u BBS02 malou přípomoc a nebo když bych měl torzní motor a dal to řekněme na 2 přípomoc. Prostě pro můj pocit podobnou přípomoc obou motorů.???

    Hodně dobré by bylo, kdybych měl možnost si ty přestavby na vlastní kůži vyzkoušet. Dokonce vím, že tady jsou nějací Frýdecko-Místečtí - nechce se se mi ozvat??? :-)
    Někde jsem se dočetl, že torzní TSDZ2 přestavba je ve skutečnosti lepší než origo kolo s torzním Bosch motorem (tu jedinou jsem vyzkoušel)??? Je to možné?

    Další věc, jak ve skutečnosti funguje plynová páčka u TSDZ2 motoru. To by mi mohl zodpovědět Ondrap, který to má. U BBS02 chápu, že to jede samo už z principu ale u TSDZ2 to principu motoru spíše odporuje... Jak to funguje? A je k tomu nějak potřeba těch brzdových pák? Motor je přece nepodporuje ne?

    Další věc-někde jsem se dočetl, že se dá k motoru TSDZ2 připojit i ten lepší dislej s BBS02 (P850C), který umožňuje sledovat více hodnot a je dokonce i česky???
    Neovládám AJ a mám strach z nastavování parametrů do těch cyklopočítačů.

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 07.09.2019
    Autor: Muti
    Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Které vybrat a proč?

           

      Klid, to si sedne. I guláš se musí nechat uležet. Po nějaké době vstřebáš tu spoustu nových informací a budeš se v tom lépe orientovat.

      Téma voltmetr máš zrovna teď v sousedním vláknu "voltmetr na elektrokolo"
      Pokud Bafang, tak raději BBS01. Má lepší vnitřní převodový poměr a přitom příkon/výkon je dostačující.
      Většinou neexistuje nejlepší řešení, vždy máš pro každou volbu seznam výhod a nevýhod.

      Ondrap by ti mohl hodně poradit.

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 07.09.2019
      Autor: docware
      Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Které vybrat a proč?

           

      Já za 4 roky najezdil s tím BBS-2 (Bafang 750W) 13.000km, ale podotýkám, že mám kolo jako dopravní prostředek, vážím 120kg při 195cm výšky a brašny mám většinou plné. A jezdil jsem s ním k naprosté spokojenosti, ale po těch 13.000km už se z něj začaly ozývat různé zvuky jako klapání apod.,tak jsem ho odnesl do Evbike do servisu a tam mě doporučili pro celkové opotřebení všech převodů koupit nový motor, takže jsem se rozhodl pro silnější variantu: http://www.pswpower.com/ven.php?cargo.2015-b4-27wj jelikož tento motor má již všechny komponenty navržené na vyšší výkon (ta 750W verze je v podstatě jen upgrade 250W verze, má silnější vinutí a ř.j.,ale převody jsou stejné, a vzhledem k tomu vyššímu výkonu poddimenzované. Takže pokud chcete fakt dobrý a spolehlivý motor, tak si kupte ten HD. Ale pokud chcete jezdit spíš jen rekreačně a jak píšete, taháte o dost menší váhu než já, tak Vám ta 750W verze bude stačit, jen doporučuji si k ní hned koupit programovací kabel a nastavit nižší a jemnější odstupňování přípomoci (osvědčilo se mně přidávání 10% a 9 stupňů přípomoci, přičemž vyšší stupně používám jen vyjímečně a krátkodobě. Vzhledem k Vašemu kolenu (sám mám koleno po plastice vazů) bych Vám raději doporučil ten snímač otáčení, protože když už koleno "bude mít dost",tak mu snadno ulevíte (jezdím tím způsobem, že šlapu silou, které mě koleno dovolí a pokud potřebuji větší výkon, tak si přidám tlačítkem výkon, příp.použiju páčku, která po dobu držení "zdvojnásobí" aktuálně navolený stupeň. Jen baterii raději "předimezujte",protože 14,5Ah baterie co jsem měl do rámu byla na ten výkon dost slabá a po dvou letech ztratila polovinu kapacity. Takže buď dvě paralelně zapojené Lion baterie (aby se proud mezi ně rozdělil na polovinu),nebo nějakou opravdu silnou:https://www.e-pohon.cz/Akumulator-Li-ion... nebo pokud rozumíte elektřině, tak modelářské LiPo, ale tomu už chce trochu rozumět a je k tomu i nutná modelářská nabíječka.

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 08.09.2019
      Autor: pobrdny
      Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Které vybrat a proč?

           

      Ptal ses jak funguje páčka (throttle) s motorem TSDZ2, takže je to prakticky potenciometr, čím více přidáváš, tím rychleji se motor točí a jedeš zcela bez šlapání. Přidává až do nastaveného maxima rychlosti (výchozí nastavení 25km/h) a tu pak drží. Páčku je nutno stále držet, jinak se vráti na nulu.
      Co se týče displeje Bafang k motoru TSDZ2. lze jej připojit, je ale třeba do kontroleru i displejen nahrát alternativní firmware. Já o tom uvažuju, ale až uplyne záruka. Zatím si vystačím s voltmetrem a maximální odebíraný proud z baterie lze nastavit i s originálním displejem.
      Ještě ohledně torzního vs. otáčkového řízení motoru, jestli jezdíš trasy, kde není třeba moc manévrovat (vyhýbání překážkám, ostré zatáčky atp.) klidně zvol motor BBS, tj. řízení otáčkami šlapání, v ostatních případech zvol torzní řízení.

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 09.09.2019
      Autor: ondrap
      Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Které vybrat a proč?

             

        Pořád váhám, nejlepší by bylo, kdybych měl možnost ty 2 druhy přestaveb vyzkoušet. Hlavně tedy BBS02 s nějakou malou přípomocí (vím, že to umí pomalu jako motorka ale o to mi právě nejde). Bosch motor jsem vyzkoušel a věřím že torzní přestavba bude velice podobná. U TSDZ2 mám taky trochu obavy z toho problémového modrého ozubeného kola z motoru.
        Pokud vyberu ten TSDZ2, budu rád za pomoc s nastavením motoru...
        ...A ty brzdové páky jsou k něčemu u TSDZ2?

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 09.09.2019
        Autor: Muti
        Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Které vybrat a proč?

             

        Je možnost půjčovny kol ČD Bike, sice jsou to kola s motorem v předním kole, ale pro vyzkoušení otáčkového řízení by to třeba stačilo.
        https://www.cd.cz/dalsi-sluzby/pujcovny-kol-cd...
        Co se týče brzdových páček v sadě s TSDZ2, ty jsem nevyužil.

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 09.09.2019
        Autor: ondrap
        Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Které vybrat a proč?

               

          Dobrá rada. Jsem aizemboňák a nevím :-)
          Díky

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 09.09.2019
          Autor: Muti
          Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Které vybrat a proč?

                 

            Pokud chceš nějak vyzkoušet tu reakci řízení motoru,musíš to vyzkoušet v nějakém komplikovaném terénu.Vymleté strouhy,štěrk,kořeny.Tam,kde potřebuješ jet pomalu a rychle reagovat,měnit rychlost a vyhýbat se překážkám.Tam poznáš ten rozdíl.Při běžných jízdách po okreskách,stezkách,polních a lesních cestách nějakou extrémní citlivost reakce nevyužiješ.Záleží,kde hodláš v budoucnu jezdit a jak často se budeš s takovými problematickými místy setkávat.Je jasné,že do takového místa přijede někdy každý.

            [ Reagovat ] [ Zpět ]
            Datum: 10.09.2019
            Autor: DAVID7001
            Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Které vybrat a proč?

                   

              S takovými problematickými místy se budu setkávat vyjímečně. V tom mám jasno.

              [ Reagovat ] [ Zpět ]
              Datum: 10.09.2019
              Autor: Muti
              Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Které vybrat a proč?

         

    Rozhodně nebrat Mountfield:
    Varování pro potencionální zájemce:
    Kolo po 5.dnech užívání ujetých cca 320 km (pouze po silnici) doslovně při jízdě z kopce zkolabovalo a stalo se vinou popraskaných špic ( cca 5 ks) na zadním kole neovladatelným. V současné době již trčí 3 týdny v servisu s nápisem na zakázce se pracuje. Nejsou schopni dodat špice - dle slov manažera prodejny dodávky dílu váznou. Celkem drahá sranda - 5 dnů ježdění a měsíc kolo mimo užívání. Budu kontaktovat ČOI pro nebezpečnost tohoto kola.

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 12.09.2019
    Autor: ORE
    Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Které vybrat a proč?

           

      Tak tohle asi fakt naštve.
      To popraskaly v kterých místech, na straně kazety nebo na obou stranách, nebo jsou přetržené u hlavičky?

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 12.09.2019
      Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Které vybrat a proč?

             

        Všechny měly utržené hlavičky u motoru. Zadní kolo pak kmitalo cca 10 cm doleva a doprava. Velmi nepříjemné v rychlosti cca 40 km/hod.

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 12.09.2019
        Autor: ORE
        Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Které vybrat a proč?

               

          Tak centimetry asi fakt ne, ono bohatě stačí milimetry :-)
          Blbě udělaný výplet a nejspíš špatně utažený, pak stačí aby se pnutím a hmotou povolil závit na jednom či dvou niplech, přetrhne se jeden a už to jede.

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 12.09.2019
          Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Které vybrat a proč?

                 

            Lžou, Lelku, jestli Mounfield přijde s "laciným" kolem s Boschem, můžou se čínsští dodavatelé vrátit k rýži...

            [ Reagovat ] [ Zpět ]
            Datum: 13.09.2019
            Autor: Jindra8526
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -3
            • Re: Které vybrat a proč?

                   

              Sousedovi praskla výplet na kole českého výrobce v jednom kuse, až musel kolo vrátit a koupit kolo jiné značky.

              [ Reagovat ] [ Zpět ]
              Datum: 13.09.2019
              Autor: Krumpy
              Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Které vybrat a proč?

               

          Za to nemůže motor a nemusí za to moct ani ten kdo to skládal.. Klidně to může být blbá série drátů... mě se takhle sralo jedno vypletený normální kolo.. ty samý slušný dráty jako vždy, a po ca 30 km ulítla někde hlavička. Drát se vyměnil a ulítla jiná. Koupila se jiná šarže drátů a OK, dokonce se ty dráty u dodavatele podařilo vyreklamovat, přiznal, že se cosi podělalo.

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 13.09.2019
          Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
      • Re: Které vybrat a proč?

             

        To je jen konkureční boj, kecy.

        Nic takového se ti nestane ani na kole z Tesca. A ten člověk, co to hlásí, přesně ví, co se stalo a jak se stalo, a přitom si to kolo, co si kupoval ani malinko neprohlédl.

        Mountfiedl, zdá se, jim do toho hodil vidle.
        Všichni prodávají sračkovou čínu, a oni přišli s Boschem. Tem motor umím, najel jsem s ním asi 8 tisíc kiláků bez problému.

        I kdybych to celý musel nechat přeplést, beru Bosche.

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 13.09.2019
        Autor: Jindra8526
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -7
        • Re: Které vybrat a proč?

               

          Zdravím,
          co tady plácáš o konkurenčním boji, jsem pouhý kupec svého prvního elektrokola, které mě zklamalo a je dle mého názoru chybně konstruované a pro uživatele nebezpečné. Jak víš zda jsem něco neprohlédl. Když si zaplatím kolo a jeho odborné sestavení servisem Mountfieldu, tak předpokládám, že je sestaveno odborně. Navíc kolo Hill 3,0 má zadní motor Bafang, s Boschem zkušenosti nemám. Pokud se po 5 dnech ježdění utrhnou špice, něco je špatně !

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 13.09.2019
          Autor: ORE
          Hodnocení: +9 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Které vybrat a proč?

                 

            Vždyť v podstatě všichni výrobci upozorňují na to,že výplet se musí ještě zkontrolovat,že si sedne.Tys ujel za 5 dní docela dost km a výplet si sedl.Tady jde spíše o to,že na takovou věc by měl být servis připraven a měl by kolo v rámci záruky okamžitě bez nějakých odkladů přeplést.

            [ Reagovat ] [ Zpět ]
            Datum: 13.09.2019
            Autor: DAVID7001
            Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
            • Re: Které vybrat a proč?

                   

              OK máš pravdu. V podstatě ale nebylo co kontrolovat, bylo to 5.den dovolené ve Villachu a záležitost několik okamžiků při jízdě z kopce. Celá dovolená Ok, naštěstí se to stalo předposlední den. Předchozí dny vždy večer kontrola kola - koupil jsem těsně před odjezdem. Byl jsem tam již po 10, vždy s klasikou, ale nikdy se mi nestalo, že by praskly špice. Tlačil jsem pěšky zpět cca 15 km. Celkem zabíračka. Čekat na špice 3.týdny a zatím oprava v nedohlednu svědčí za vše.

              [ Reagovat ] [ Zpět ]
              Datum: 13.09.2019
              Autor: ORE
              Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Které vybrat a proč?

                     

                Rychlost opravy a servisu je v sezóně hodně velký problém a ten mají snad všude. Když přijdeš s kolem v prosinci až únoru, tak tě budou vítat s otevřenou náručí a servis ti udělají hned a s maximální péčí, ale v sezóně to je dost bída, abys je prosil.
                Tohle vážně nezvládli, záruční servis a opravy by měly mít přednost a do dvou dnů, vždyť objednat dráty není problém a servisu je určitě můžou doruči hned.

                [ Reagovat ] [ Zpět ]
                Datum: 13.09.2019
                Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
Nastavte si vlastní barvu pozadí:
Seznamka

Hledám: Cyklistika z Prahy

22.04.2024
Ahoj, hledám cyklistku pro spolujízdy z Prahy ven na kolo, víkendy nebo dle dohody, na pohodu

Hledám: Kamaráda nebo kamarádku na pravidelné vyjížďky

Hledám: Kamaráda nebo kamarádku na pravidelné vyjížďky
21.04.2024
Hledám kamaráda, nebo kamarádku na pravidelné vyjížďky, nejlépe z okolí Prahy 6.

Hledám: partnerku na kolo

Hledám: partnerku na kolo
19.04.2024
vysoký, štíhlý, aktivně sportující, mladšího vzhledu hledá sportovně založenou ženu na sdílení společných zájmů,…
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

345 cyklistů (18 přihlášených)

Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 1. část

Sen o krajině s jurtami a divokými koni 1. část - Cesta do budoucnosti Na úvod... Naše první cesta s koly…
Peggy | 24.04.2024

Z Linze do Budapešti přes Alpy

Linz - Budapešť, 2. - 14. 7. 2023 Po velkém úspěchu s cestou z Bratislavy do Splitu a mém sólu kolem Polska,…
Monolema | 16.04.2024

Podél sobích plotů a přes březové lesy až do nitra bažin

Evropská dálková trasa E1 Evropská dálková trasa E1, nebo jen E1, je jednou z evropských dálkových tras…
šíp | 14.04.2024