reklama

Přestavba na elektrokolo

Dobrý den, chtěl jsem se zeptat jestli by tady byl někdo z Moravskoslezskeho kraje ochotny mi poradit, popřípadě pomoc s prestavbou na elektrokolo. Uvazoval jsem nad nejakou sadou z aliexpress. Nechci do kola davat nějaké velké peníze.
Moc dekuji Petr.

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 27.03.2019
Autor: holekpetr
  • Re: Přestavba na elektrokolo

         

    Hodně bych si romyslel kupovat něco na alikovi a podobných.
    https://www.zive.cz/clanky/bizarni-smejdy-z...

    Bližší určení lokality a nějaké požadavky jaké by to elektrokolo mělo mít parametry?

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 27.03.2019
    Autor: Bobbob
    Hodnocení: +4 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Přestavba na elektrokolo

         

    Zdravím, zmysluplne poradiť je možné len na základe dostatku informácií. Napíšte nám čo najviac detailne čo od elektrifikácie očakávate, kde, ako a koľko chcete jazdiť, akú máte kondičku a chuť šliapať, Vašu váhu, a tiež nejaké ďalšie predstavy o tom čo by to malo alebo nemalo byť a spĺňať... Prípadne aj nejakú cenovú predstavu.

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 27.03.2019
    Autor: Lubo990
    Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Přestavba na elektrokolo

         

    Dobrý den, kondici na kolo bych rekl ze mam celekm dobrou. Jezdim casto na kole, ale chci jezdit i do prace. Denně asi 50 km. A cenově právě nevím. Počítal bych neco kolem 12000 Kč. Stačí mi prostě jen nějaká sem tam výpomoc. Nechci být na pohonu závislý. Děkuji.

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 27.03.2019
    Autor: holekpetr
    Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Přestavba na elektrokolo

           

      Tak to by asi stačil malý sprevodovaný motor do kolesa. Je lacný, ľahký, nekladie odpor keď je vypnutý a montáž je relatívne jednoduchá... Nebude mať veľké nároky ani na batériu. Ostáva zvážiť konkrétny typ, do akej rýchlosti by mal byť schopný pomáhať? Stačí "250W" alebo by ste chceli viac?

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 27.03.2019
      Autor: Lubo990
      Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Přestavba na elektrokolo

             

        To ja právě nevím. Nemam s tim zkušenosti vůbec.

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 27.03.2019
        Autor: holekpetr
        Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Přestavba na elektrokolo

           

      Vtom případě ti stačí převodový motor 250w a lepší bude 350w ať je tam rezerva ve výkonu od domácích prodejců nebo si vyber přímo zde
      https://www.yosepower.com/en/category/rear-50.html
      Budeš přestavovat asi svoje kolo tak vyber odpovídající velikost ráfků, pak si vyber přední nebo zadní sadu front/rear zadní je lepší přední je jednoduší montáž. Podle velikosti ráfků to pojede 32 až 35km/h
      Jsou to celé kompletní sady tedy už i vypletené, koupíš jen baterku. Sklady jsou v Berlíně tak je to do týdne tady a neplatí se daň ani clo. Jako bonus dostaneš ještě i vercajk.
      Tyto sady jsou velice dobře hodnoceny na foru PEDELEC a oblíbené v Německu. I baterku tam můžeš koupit.
      Převodové motory nekladou žádný odpor při vypnuté asistenci a v případě kopce nebo protivětru je jejich pomoc dostatečná.

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 27.03.2019
      Autor: kormik
      Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Přestavba na elektrokolo

             

        Zaujímavý obchod, škoda že tam nie je viac info o motore a RJ, len som si všimol že sa nedá zvoliť zaslanie do SR ani ČR...

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 28.03.2019
        Autor: Lubo990
        Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Přestavba na elektrokolo

               

          Lubo ty motory budou mít střední otáčky 260RPM podle rychlosti co uvádí a vlevo nahoře na vebu to je výběr jazyka v kterém si to můžeš nastavit a ceny zvolit v dolarech,librách,eurech nebo australský dolar.
          Po registraci a přihlášení to pošlou kamkoliv.
          Četl jsem příspěvky od Poláků,Švédů a dokonce i rus psal očeň charašo.
          Ty otáčky jsou zlatej střed- vyjede kopce a po rovině to stčí.Kdo chce jet rychleji veme sadu na 36v a pustí tam 48v a naopak chci jet pomalu a mít sílu v kopcích do sady na 48v pustím jen 36v.
          Ještě ve vlákně PEDELEC porovnávali tyto motory s Q128C a tvrdí, že do 15A mezi němi není výkonový rozdíl-výhodou G128 je, že zvládne 22A a Q128H 25A Za tyto peníze co tady nabízí nikde jinde nedostaneš.

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 28.03.2019
          Autor: kormik
          Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Přestavba na elektrokolo

                 

            Tak potom je to super ponuka, škoda že ten motor má vývod na pravej strane z konca osky, modernejšie motory to už mávajú na ľavej popri oske... Takto je nutné všetko prevliekať káblom... Tiež je konektor až pri RJ a nie hneď pri motore ak som si dobre všimol. Ale čo už by som za tie prachy chcel :-)
            Podstatné samozrejme je ak motor dobre ťahá, na to tam predsa je a tá rýchlosť je tiež celkom vhodne zvolená. Je niekde info o tej RJ a jej funkciách a nastavení?

            [ Reagovat ] [ Zpět ]
            Datum: 28.03.2019
            Autor: Lubo990
            Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Přestavba na elektrokolo

                   

              Nevím to jsem nikde neviděl.

              [ Reagovat ] [ Zpět ]
              Datum: 28.03.2019
              Autor: kormik
              Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Přestavba na elektrokolo

             

        Tady pozor na brexit, bude clo a kde co, jak z čajná.

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 28.03.2019
        Autor: Arnošt905
        Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Přestavba na elektrokolo

               

          Bude, ale nie pri nákupe z Hamburgu...

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 28.03.2019
          Autor: Lubo990
          Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Přestavba na elektrokolo

           

      Důležitá je informace zda budete jezdit přes kopce nebo spíš po rovině. Podle toho pak lze zvolit motor s adekvátním točivým momentem, to je důležitější nežli výkon samotný.

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 27.03.2019
      Autor: guwavi
      Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -3
      • Re: Přestavba na elektrokolo

             

        Mam to skoro celou trasu rovina a potom asi kilometr prudky kopec.

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 27.03.2019
        Autor: holekpetr
        Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Přestavba na elektrokolo

               

          Tak v tom případě to vidím spíš na středový motor. Nábojový motor přímo v kole nenabídne dostatečný točivý moment pro adekvátní dopomoc pro jízdu do prudkých kopců. Bude se při nízkých otáčkách trápit a neúměrně porote spotřeba proudu.

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 27.03.2019
          Autor: guwavi
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -3
        • Re: Přestavba na elektrokolo

               

          http://recycles-ebike.com/tongsheng-tsdz2/19...

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 27.03.2019
          Autor: guwavi
          Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Přestavba na elektrokolo

               

          Koľko je to prudký kopec - %? Ako ho zvládate teraz bez motora?

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 27.03.2019
          Autor: Lubo990
          Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Přestavba na elektrokolo

                 

            Je to hodne prudký kopec. Nevyjedu to nikdy skoro.

            [ Reagovat ] [ Zpět ]
            Datum: 28.03.2019
            Autor: holekpetr
            Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Přestavba na elektrokolo

                   

              Mužeš sem hodit ten kopec z mapy.cz?

              [ Reagovat ] [ Zpět ]
              Datum: 28.03.2019
              Autor: Bobbob
              Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Přestavba na elektrokolo

               

          Ještě docela důležitá věc kolik vážíš?

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 27.03.2019
          Autor: kormik
          Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Přestavba na elektrokolo

           

      Tohle v pohodě zvládne běžný konverzní kit s 250 W motorem s planetovou převodovkou, tak jak to doporučuje Lubo a kormik, klidně i nějaká sada od českého prodejce.

      Ten prudký 1 km kopec pojedete tak že si nebudete dávat maximální přípomoc do motoru. Pro stoupání 8 – 10 % ten motor umožní jet rychlostí cca 9 - 10 km/h a přitom se ani moc nezadýcháte.

      Při nominálním příkonu do motoru cca 250 W bude dávat i pro účinnost dejme tomu kolem 50% mechanický výkon 120 – 150 W. Jezdec k tomu přidá svých klidných 100 – 150 W a kopec v pohodě vyjede během 5 – 6 minut.

      Byla by to laciná přestavba pro rovinu a mírné kopce, jenom občas takovýto větší kopec.

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 28.03.2019
      Autor: docware
      Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Přestavba na elektrokolo

             

        Presne tak, motor kilometer dlhý kopec zvládne, nestihne sa prehriať a pochybujem že by niekde bol 15% 1km dlhý kopec, skôr to bude v priemere tak do 10% max. Pod kopcom je ideálne sa rozbehnúť a potom chvíľu "zabojovať" a verím že to pôjde možno aj 20km/h...

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 28.03.2019
        Autor: Lubo990
        Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Přestavba na elektrokolo

               

          Kolega psal, že kopec je tak strmý, že ho sotva kdy na kole vyjede, sám váží 100kg. Nevěřím, že jsou to předpoklady pro použití nábojového motoru. Bude dobré si kolo s podobným motorem nejprve půjčit a otestovat v daných podmínách a pak se uvidí, který typ pohonu bude lépe vyhovovat.

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 28.03.2019
          Autor: guwavi
          Hodnocení: +5 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -2
      • Re: Přestavba na elektrokolo

             

        Simulátor mi pre malé sprevodované motory ukazuje pre rýchlosti niečo nad 10km/h a 10% stúpanie účinnosti medzi 60 a 70%. Prehriatie nastáva po asi 15min. To už budete dávno hore.
        V praxi sa tak krátky úsek pravdepodobne podarí udržať rýchlosť aj vyššia, je zásadný rozdiel udržať svoj výkon dlhodobo a vydržať minútu-dve...

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 28.03.2019
        Autor: Lubo990
        Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Přestavba na elektrokolo

               

          Jo, pokud bude jezdec v kondici a nedělá mu potíže si pár minut máknout, tak ten kopec může s pomocí motoru vyjet rychlostí 15 - 20 km/h.

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 28.03.2019
          Autor: docware
          Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Přestavba na elektrokolo

               

          Přesně tak!
          Už mě unavuje ukazovat tady do nekonečna záznamy z navigace jak 68-letá netrénovaná manželka vyjela 9km dlouhé 7% stoupání na Špindlerovku rychlostí 12-16km - s nábojovým převodovým motorem 250W (s jednou zastávkou na fotografování, kousek pod vrcholem).

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 29.03.2019
          Autor: vysočina
          Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Přestavba na elektrokolo

                 

            Taky nikdo nechce abys tyto záznamy ukazoval, jelikož nejsou nikterak relevantní tématu.
            Zde kolega psal, že kopec je tak strmý, že ho sotva kdy na kole vyjede a sám váží 100kg.

            [ Reagovat ] [ Zpět ]
            Datum: 29.03.2019
            Autor: guwavi
            Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -3
            • Re: Přestavba na elektrokolo

                   

              Tobě přijde kopec na Špindlerovku krátký a málo stoupavý?

              [ Reagovat ] [ Zpět ]
              Datum: 29.03.2019
              Autor: Brahma
              Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Přestavba na elektrokolo

                     

                Pán je teoretik, s realitou ho neobťažujme... :-)

                [ Reagovat ] [ Zpět ]
                Datum: 29.03.2019
                Autor: Lubo990
                Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Přestavba na elektrokolo

                     

                Držel bych se raději tématu zadání: "vážím 100kg a chci vyjet do strmého kopce, který na kole sám nevyjedu".

                [ Reagovat ] [ Zpět ]
                Datum: 29.03.2019
                Autor: guwavi
                Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -5
                • Re: Přestavba na elektrokolo

                       

                  Včera som spravil kamarátovi prestavbu na E-Bike.Tu je výsledok

                  [ Reagovat ] [ Zpět ]
                  Datum: 29.03.2019
                  Autor: Ufonec
                  Hodnocení: +5 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -3
                  • Re: Přestavba na elektrokolo

                         

                    S tímhle bych chtěl vidět bunny hop :-)

                    [ Reagovat ] [ Zpět ]
                    Datum: 29.03.2019
                    Autor: ronda
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -2
            • Re: Přestavba na elektrokolo

                   

              Ano, kolega váží cca 100 kg a kopec sotva kdy vyjede. Ale právě ten motor, i když jenom 250 W nominální příkon (špička 400 – 500 W), je ten rozhodující faktor, který převáží tu misku vah. Tedy že v dané situaci přidá k cca 100 – 200 W výkonu jezdce ještě dalších 100 – 250 W mechanického výkonu. A to zcela mění situaci.

              Pro tento typ motoru je důležité, aby rychlost nespadla pod cca 9-10 km/h. Při této rychlosti by příkon do motoru měl být v rozsahu cca 200 – 350 W. Účinnost bude pořád ještě lepší než 60 % a motor se nestihne během toho jednoho kilometru (tedy cca 5 – 6 minut) přehřát.

              To je případ pro jezdce se slabší kondicí, který podá výkon cca 100 W. Pokud jezdec může po dobu těch 5 minut dát svůj výkon 200 – 250 W, vyšší rychlost umožní i větší příkon do motoru a účinnost je už někde kolem 70 %. Kopec samozřejmě vyjede rychleji, takže je to podstatně míň než 5 minut.

              Všechny tyhle údaje jsou svým způsobem ověřené v praxi. Na základě svých zkušeností si troufám tvrdit že i s takovým zdánlivě slabým motorem může kolega ten kopec zdolat docela v pohodě. Navíc díky přípomoci motoru přijede k tomu kopci, který má na konci trasy, svěží, plný sil.

              Pokud by sem kolega „holekpetr“ mohl hodit obrázek z mapy.cz, abychom se mohli podívat na profil toho kopce, dalo by se to rozseknout jednoznačně.

              [ Reagovat ] [ Zpět ]
              Datum: 29.03.2019
              Autor: docware
              Hodnocení: +5 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Přestavba na elektrokolo

                     

                Místo výkonu ve wattech, by mě spíš zajímalo, jaký točivý moment je schopný dát ten nábojový motor, při rychlosti 0-12km/h, tj. při otáčkách 26" kola cca 60rpm.

                [ Reagovat ] [ Zpět ]
                Datum: 29.03.2019
                Autor: guwavi
                Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -4
                • Re: Přestavba na elektrokolo

                       

                  https://www.ebikes.ca/tools/simulator.html...

                  [ Reagovat ] [ Zpět ]
                  Datum: 29.03.2019
                  Autor: docware
                  Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: Přestavba na elektrokolo

                         

                    Fajn, vidím hodnotu momentu 24Nm a zadaný sklon stoupání 8%. Domnívám se, že 8% nekoresponduje s informací: "Je to hodne prudký kopec. Nevyjedu to nikdy skoro."
                    Můj názor je, že 250W středový motor by jistě pomohl daleko lépe a s mnohem lepší efektivitou, nežli ten zmíňovaný hub motor. Zkoušel jsi zadat 12% sklon? Rázem je efektivita toho hub motoru na 45%, nehledě na fakt, že bez vydatného příšlapu by se kolo do kopce s takto slabým motorem ani nehlo.

                    [ Reagovat ] [ Zpět ]
                    Datum: 29.03.2019
                    Autor: guwavi
                    Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -4
                    • Re: Přestavba na elektrokolo

                           

                      Konec teorie -trochu praxe.Už jsem se o tom tady jednou zmínil - loni jsem v mém rodišti předjel 66 letou seniorku se zadním 250w bafangem. Když jsem si všiml kudy chce jet a co vyjet zastavil ji a dal se sní do řeči. Při hovoru mě tvrdila, že bydlí až nahoře skoro ulesa a že to vyjede. Tak jsem ji doprovodil a jeli spolu a vyjeli jsme to oba. Ona 66let 65kg já 64let 115kg bafang500w
                      Kopec má přes 15% končí v lese a k vrcholu strmost ještě vzrůstá.
                      V mládí jsme tam testovali stav motoru Š100L- když už to nevyjela na dvojku a musela se řadit jednička motor šel na GO. Zastánci střeďáků zapomínají, že kolům s nábojovými motory zůstává v předu trjtalíř, kdežto oni musí do kopců dozadu dát kolo od cirkule :-)
                      Proto se připojuji k názoru, že kolegovi s dobrou kondičkou bude 250-350w stačit.

                      [ Reagovat ] [ Zpět ]
                      Datum: 29.03.2019
                      Autor: kormik
                      Hodnocení: +4 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                      • Re: Přestavba na elektrokolo

                             

                        Podle čeho usuzuješ, že má dobrou kondičku, když píše, že ten kopec skoro nikdy nevyjede?
                        Argument s trojtácem je irelevantní, jelikož od elektrokola se očekává, že motor svou silou citelně pomůže do kopce vyjet a nikoli, že cyklista bude muset větší část dřít sám a pomáhat motoru.

                        [ Reagovat ] [ Zpět ]
                        Datum: 29.03.2019
                        Autor: guwavi
                        Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -5
                        • Re: Přestavba na elektrokolo

                               

                          Sám píše-na kole jezdím často, kondičku mám celkem dobrou.
                          No a pokud spěchám do práce, většinou skoro neřadím, ale když jedu na ryby, jsem rád, že mám tolik převodů, neboť v jednom místě musím dát nejmenší tác v kopci rozrytém od prasat kde se dá jet jen 8-12km/h a když to vyjedu mám dost já i motor :-)někdy je mě ho až líto jak dostává zabrat -musí zvládnout náklad kolem 160kg a někdy i víc. Na těžký převod bych ho za ty roky už odrovnal.

                          [ Reagovat ] [ Zpět ]
                          Datum: 29.03.2019
                          Autor: kormik
                          Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: Přestavba na elektrokolo

                         

                    Milý guwavi,
                    řekl bych že ses nám už v tom teoretizování dost ztratil. Nemíním zpochybňovat že středový motor je pro velká stoupání lepší řešení. Ale pokud kolega bude jezdit převážně na rovině a občas potká naznačený kopec, pak vidím nábojový motor jako optimální řešení. Zbavovat se výhod tohoto řešení by byla hloupost.

                    Nábojový motor jako optimální řešení vidím nejenom já, ale i lidi kteří s ním mají zkušenosti : Lubo, vysočina, kormik. Promiň, ale ty nemáš s elektrokolem zkušenosti téměř žádné.

                    Moje zkušenosti jsou takové, že stoupání 7 – 8 % už hodně lidí přinutí sesednout z normálního kola. A že stoupání 7 % / 1 km tento typ motoru pomůže zvládnout i lidem se špatnou kondicí. Kolega „holekpetr“ se zdá být docela v kondici, takže bych odhadnul že pro něj by nebyl problém ani stoupání cca 10 – 11 % / 1 km. Všechno asfalt.

                    Samozřejmě, pokud nemáme konkrétní parametry kopce a jeho stoupání, naše diskuze je dost na vodě.

                    [ Reagovat ] [ Zpět ]
                    Datum: 29.03.2019
                    Autor: docware
                    Hodnocení: +4 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
                    • Re: Přestavba na elektrokolo

                           

                      No, každý má právo vyjádřit svůj názor a protože mě jízda na kole s hub motorem doslova znechutila (nejezdím po asfaltu ani po rovině), tak "pro jistotu" navrhuji obezřetnost při uvažování tohoto pohonu, zvlášť potom, co zde bylo konstatováno.

                      [ Reagovat ] [ Zpět ]
                      Datum: 29.03.2019
                      Autor: guwavi
                      Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -7
                      • Re: Přestavba na elektrokolo

                             

                        (nejezdím po asfaltu ani po rovině),--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


                        zadání znělo---50km rovina asfalt, z toho 1km kopec.

                        radit každopádně středový pohon není obezřetnost, to je si myslím spíš zbytečná komplikace navíc za více peněz.

                        [ Reagovat ] [ Zpět ]
                        Datum: 29.03.2019
                        Hodnocení: +5 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
                        • Re: Přestavba na elektrokolo

                               

                          Zadání bylo ale poté upřesněno, resp. doplněno následující důležitou informací:
                          "Je to hodne prudký kopec. Nevyjedu to nikdy skoro. Vážím 100kg".

                          [ Reagovat ] [ Zpět ]
                          Datum: 29.03.2019
                          Autor: guwavi
                          Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -2
                          • Re: Přestavba na elektrokolo

                                 

                            Souhlasím že je tam důležitá informace : „Nevyjedu to skoro nikdy“. Znamená to že to občas vyjel. Že je to tedy na hranici jeho možností, ať už jsou jakékoliv. A že tedy těch 150 – 300 W (mech. výkon) přípomoci motoru všechno změní a kopec vyjede v pohodě.

                            Jenom je trochu legrační, že my se tady takhle dohadujeme o něčem, co zřejmě zakladatele vlákna vůbec nezajímá. :-)

                            [ Reagovat ] [ Zpět ]
                            Datum: 29.03.2019
                            Autor: docware
                            Hodnocení: +4 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                      • Re: Přestavba na elektrokolo

                             

                        To ses ale spletl v disciplíně. Na motokros jsou jiné stroje. :-)

                        [ Reagovat ] [ Zpět ]
                        Datum: 29.03.2019
                        Autor: bara2
                        Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -4
                      • Re: Přestavba na elektrokolo

                             

                        Tak proč mi to právo upíráš (https://www.nakole.cz/diskuse/25637-prestavba... když dobře víš, že záznam se týká také mě - váha 98 kg je tedy zcela relevantní k původnímu dotazu.
                        Původní dotaz také mluví o ceně kolem 12.000Kč - za to asi střeďák s baterkou nepořídíš.

                        BTW - mohl bys to "doslova znechucení" hub motorem poněkud upřesnit, aby to bylo důvěryhodné a hlavně poučné?!

                        [ Reagovat ] [ Zpět ]
                        Datum: 30.03.2019
                        Autor: vysočina
                        Hodnocení: +5 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                        • Re: Přestavba na elektrokolo

                               

                          "... marné volání!" zatím to vypadá, že kolega teoretik jezdí pouze po různých grafech, ale reálné zkušenosti nemá! :-)))

                          [ Reagovat ] [ Zpět ]
                          Datum: 31.03.2019
                          Autor: renata68
                          Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
                        • Re: Přestavba na elektrokolo

                               

                          Chtěl jsi popisovat dojmy z jízdy do stoupání 7%, tak jsem psal, že to není potřeba, jelikož to nesouvisí se zadáním: "je to prudký kopec, který nevyjedu". Dál už se k tomu nebudu vyjadřovat.
                          ad moje "znechucení") plynulo ze situace, kdy hub motor při jízdě do kopce, kde byla dopomoc nejvíc potřeba, se ukázal tak slabý, že jsem se dřel prakticky jako bez motoru. A na základě praxe proto nemohu tento pohon pro jízdu do "prudkého kopce" nikomu doporučit.

                          [ Reagovat ] [ Zpět ]
                          Datum: 31.03.2019
                          Autor: guwavi
                          Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -6
                          • Re: Přestavba na elektrokolo

                                 

                            "Prudký kopec který nevyjedu" je pre každého niečo iné... Kým nie je udaná trasa alebo skutočné % stúpania treba to brať s rezervou...
                            Vaša skúsenosť s hub motorom je ničnehovoriaca nakoľko nevieme kde a za akých podmienok to bolo, a taktiež ani nevieme aký motor to bol... Rozdiely v jednotlivých motoroch sú obrovské.

                            [ Reagovat ] [ Zpět ]
                            Datum: 31.03.2019
                            Autor: Lubo990
                            Hodnocení: +4 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                          • Re: Přestavba na elektrokolo

                                 

                            Uděláš jen dobře, když se nebudeš k problému vyjadřovat. Na rozdíl ode mne a dalších kolegů neuvádíš konkrétní údaje o kopci a motoru který tě nevyvezl atd.
                            Z tvého popisu : "...hub motor při jízdě do kopce, kde byla dopomoc nejvíc potřeba, se ukázal tak slabý, že jsem se dřel prakticky jako bez motoru..." se každý jistě Hodně poučí!!!

                            [ Reagovat ] [ Zpět ]
                            Datum: 31.03.2019
                            Autor: vysočina
                            Hodnocení: +5 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -3
            • Re: Přestavba na elektrokolo

                   

              s nábojovým pohonem 250W 12A špičkově v předním kole a vnoučetem na sedačce --kdych chtěl být demonstrativní, tak v sedě.

              negativum--dlouhodobě--opravdu dlouhý kopec několik kilometrů by samozřejmě hrozilo přehřátí a spálení motoru a regulátoru--kdybych nechal tahat pohon co umí na doraz a né ho využít pouze jako nutnou výpomoc.

              pozitivum--12A odběr běžně koupitelné--13/16A cyklobaterie vcelku v pohodě zvládají , při trvalých odběrech okolo 20A--výkonnější pohony se to baterii už moc líbit nebude---zkrácení životnosti baterie.

              [ Reagovat ] [ Zpět ]
              Datum: 29.03.2019
              Hodnocení: +4 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Přestavba na elektrokolo

         

    Ze kterého okresu jsi?

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 28.03.2019
    Autor: Bobbob
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Přestavba na elektrokolo

           

      Ja vsetínsko :-)

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 28.03.2019
      Autor: Bobbob
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Přestavba na elektrokolo

             

        Ja jsem frydek mistek

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 28.03.2019
        Autor: holekpetr
        Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Přestavba na elektrokolo

               

          Tak to není daleko, občas jezdím okruh šance-ostravice-čeladná :-)

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 28.03.2019
          Autor: Bobbob
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Přestavba na elektrokolo

         

    Ahoj chlapi, zkusím to jinak. Asi bych chtěl teda nahon na přední kolo. Nejde mi jen o ten jediný kopec zrovna. Prostě jen sem tam pomoci. Nemusi to byt silný motor. Nějaký zlatý střed Jak někdo psal 350w. Mám obyčejné kolo z decathlonu za 10000 Kč. Spíše bych poprosil o nejaky přímý odkaz a říct mi kup si to a nebo to a hotovo. Ja se v tom nevyznam právě.
    Hlavně mi moc nenadavejte

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 29.03.2019
    Autor: holekpetr
    Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Přestavba na elektrokolo

           

      CZK 5,825.87 | 36V 350W 48V 500W ebike kit Electric bike conversion kit XF 15F 15R motor MXUS brand without battery LED LCD display optional
      https://s.click.aliexpress.com/e/bvrwiEgZ

      Známý mi říkal at treba kouknu na tady toto. Co vy na to?

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 29.03.2019
      Autor: holekpetr
      Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Přestavba na elektrokolo

             

        jestli zásadně nespěcháš, dnes mi 350W motor maxus přišel,
        https://it.aliexpress.com/item/36V-350W-48V...

        myslím, že je to ten samý co máš odkaz té sady, já vybral 36V a tuším 340 otáček s převodem 1/5, už jsem ho odnesl na zapletení, tak snad příští týden bych ho mohl zkusit a porovnat s 250W v čechách koupeným base.

        odhadem je ale o cca 1kg těžší než ten 250W, takže pokud to nebude zázrak, zustanu u 250W lehčího.

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 30.03.2019
        Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Přestavba na elektrokolo

               

          Motor s 328RPM se montuje většinou na ráfek 20 palců na 26-28palcích pojede po rovině jak čert, ale v kopcích se bude trápit a přehřívat.

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 30.03.2019
          Autor: kormik
          Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Přestavba na elektrokolo

                 

            když koukneš na ten odkaz

            https://it.aliexpress.com/item/36V-350W-48V...

            tak máš pro 36V na výběr 340/440 rpm, já zvolil 340 rpm a přišel motor s nálepkou 36V 350W převod 26 palcový ráfek--převod je 1/5

            s těma otáčkama na volt jsem si taky puvodně myslel, že je to naprosto jasný, méně otáček, větší síla, více otáček, vyšší rychlost, ono to ale tak jednoduše nefunguje a protože na koloběžce mám přední kolo 26palce, zadní kolo 20 palce a stejné motory mám zapletené jak ve 26 palcovém ráfku, tak i v 20 ti palcovém, nebylo nic jednoduššího, než měřit v reálu.

            motor ve 26palcovém kole má samozřejmě podle předpokladu v kopci nižží výkon a víc v kopci žere, jenže je tišší a zase žere mín na rovinkách, kde nemisí tolik točit rotor motoru, oproti 20 palcovému kolu, pokud chci jet stejnou rychlostí.

            zkoušel jsem to opakovaně na stejné trase u baráku cca 1/4 kopec, zbytek rovina a zpět z kopce--tam samozřejmě nežere žádný pohon.

            na spotřebu překvapivě naprosto stejná spotřeba--cca 730ma a tu trasu, na které jsem měřil bych v reálu hodnotil jako velice kopcovitá trasa s opravdu strmmými stoupáními, takže jsem si to pro sebe nakonec uzavřel tak, že na běžných spíš rovinatějších trasách, zvlášt vhodných právě pro koloběžky bych si převodem do síly ohledně spotřeby spíš pohoršil.

            testy probíhali jednoduše, jednu koloběžku mám dvoumotorovou, přední kolo 26, zadní 20, tak jen stačilo při testování odpojit bud přední, nebo zadní pohon.
            Na té dvoumotorové koloběžce jak se časem ukázalo mám nejdelší dojezdy, když kopce tahám hlavně zadním kolem-- předek jenom přicmrndává,rovinky pak jezdím pouze na přední kolo,zadní se jen veze,pouze v terénu jedu plným výkonem na obě kola.

            [ Reagovat ] [ Zpět ]
            Datum: 30.03.2019
            Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Přestavba na elektrokolo

                   

              ono mě to taky překvapilo, že bylo na výběr pouze z 340/440 otáček, když tady pořád čtu, jak super to je na 200 otáčkové motory, prostě uvidim, modelařina mě stála a ještě bude stát nepoměrně více peněz, než jeden možná nevhodně zvolený motor--ted opravdu nemohu hodnotit, když jsem ho ještě nevyzkoušel, že bude mít větší sílu, než ten 250W je asi reálné, otázkou je, jaká bude spotřeba a hlavně, jestli to cca 1kg navýšení váhy za těžší motor by neudělalo to kilčo víc parády v dalších paralelních článcích pro současný 250W motor, prostě uvidim a dám sem samozřejmě po nějaké době vědět--až s tím najezdím něco mých obvyklých delších tras, kde už tak nějak vím, kolik na které asi při určitém svém stylu jízdy vysosnu, respektive tak nějak to mám ted ustálené na jednomotorové koloběžce mezi
              2-2,5 A na 10km, teda pokud na tom nejedu doslova jako na motorce,nebo nejdu dlouhodoběji přez rychlost 25kmh, pak je spotřeba samozřejmě podstatně vyšší.

              letos jsem na dvoumotorovce 2x250W ještě nevyjel, na ježdění na pohodu si bez problému vystačéím s lehčí jednomotorovou a to vozím na nosiči asfaltové rovinky a hlavně silniční přesuny cca 11kg psa---já vážím něco málo přez 60kg--trasy tak 50/70km.

              [ Reagovat ] [ Zpět ]
              Datum: 30.03.2019
              Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Přestavba na elektrokolo

                   

              V tom posledním odstavci testy probíhaly...jsi přesně popsal to, co jsem tvrdil o kousek výše kde se budou motory cítit dobře a naopak. Že je máš na koloběžce jsem netušil, proto jsem tak reagoval.

              Díval jsem se na odkaz co jsi dal na motory a docela jsem se podivil, v jakých otáčkách je dělají. Myslel jsem, že 328 RPM je strop a tady je dokonce 440 Asi počítají s tím, že se to bude montovat do malých ráfků, jinak by nemohli napsat maximálku 25-32km. S takovými otáčkami, když pominu fyzikální veličiny musí kolo 26-28 palců vyprašovat přes 60km/h. Mám opsanou tabulku motoru Bafang BPM2, který vyráběli až v osmi verzích otáček v rychlostech od 25-52km/h. Když vstoupily na scénu střeďáky, omezili výrobu jen na 201/260/328 a ono to bohatě stačí.

              Nevím, co máš za motory ty první 250w, ale MXUS 350-500w je už slušnej motor- průměr skoro 160mm a váha 3.5kg tam už bude slušnej krouťák-budeš spokojenej.
              Můj první převodový motor 500w/36v průměr 110mm 2.7kg moc síly nepobral-když mě došly v kopci síly, jemu vzápětí taky a tak jsem jezdil kopce na dvakrt i na třikrát. Ale byl jsem spokojenej, zatím jsem nic lepšího neznal. Když jsem ale po čase na Slovenském foru TESLABIKE četl jak 100kg chasník BETÁLUJE do kopce jen tak lehůčko jako by jel s kopca, myslel jsem že kecá. Nekecal a od té doby když mě v kopci dojdou síly a přestanu šlapat, jen trochu zpomalí a jede dál. Jak tu psal Lubo v motorech jsu propastné rozdíly.

              [ Reagovat ] [ Zpět ]
              Datum: 31.03.2019
              Autor: kormik
              Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Přestavba na elektrokolo

                     

                Díval jsem se na odkaz co jsi dal na motory a docela jsem se podivil, v jakých otáčkách je dělají. Myslel jsem, že 328 RPM je strop a tady je dokonce 440 Asi počítají s tím, že se to bude montovat do malých ráfků, ---------------------------------------------------------------------------------------------------

                ty hodnoty otáček mohl čínan pouze chybně napsat----klasické pořekadlo--papír snese všechno.

                já jsem kupoval na aliexpresu baterie, které měli v popisu, že se skládají ze tří paralelně spojených článku s kapacitou jednoho článku 2000ma
                součtem tedy podle mého o kapacitě 6000ma

                v hlavním popisu je ovšem baterie označená jako 7800ma baterie

                reálná skutečná kapacita je nakonec cca 6800ma.

                já si toho nesmyslného čínského součtu všiml hned při objednávce a předpokládal, že pujde nejspíš o baterii složenou z článku o kapacitě 2100ma, takže vzhledem k ceně mi vyhovovala

                jak jsem psal, na těle motoru je nálepka 26 palcu, takže kdo ví, kolika otáčkový skutečně ten motor je, ten udaj 340/440 už jen někdo třeba chybně předatlovával do popisu technických parametru

                já jsem po pravdě hledal 250W motor lehkou klasiku, ale s převodem 1/5.bo bez zátěže mi kolo točí 45kmh, ale v reálu 250W převod 1/4,3 i když vážím pouze 60kg nedá víc, jak cca 33 km po rovině s plně nabitou baterií, vybitou max 29kmh, takže s převodem 1/5 by to mohlo být cca 30km na jistotu v celém rozsahu napětí na baterii.

                osobně si ale nedělám vubec žádné iluze o tom, jak se osazují motory vzhledem k velikosti ráfku tady od našich dovozcoprodejcu---v objednávce uvedte velikost ráfku---výsledek--20 palcovka jede 19kmh, 26 palcovka cca 24kmh---předpokládám, že 28 palcovka by těch cca 25 legislativních moc překročit neměla--prostě jeden typ motoru a né, že podle ráfku se bude osazovat i otáčkami odpovídající motor .

                [ Reagovat ] [ Zpět ]
                Datum: 31.03.2019
                Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Přestavba na elektrokolo

                     

                MXUS 350-500w je už slušnej motor- průměr skoro 160mm a váha 3.5kg tam už bude slušnej krouťák-budeš spokojenej.----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

                tak dnes konečně motor Mxus zapleten do ráfku, tak jsem nelenil a hned ho musel vyzkoušet----porovnat 250W Base koupený v čechách s tím 350W Mxus.

                zda jsou pravdivé otáčky 430/min opravdu netuším, ale oproti klasice Base kde mám srovnaný klasický tachometr a tachometr na jednotce mi ted jednotkový snímaný z motoru ukazuje při cca 30kmh o cca 5kmh méně.

                Zatím jsem ho zkoušel po dnešní jízdě na v podstatě už vybitou 36V baterii, což byl i duvod, proč jsem chtěl ten Mxus zkusit, jak bude tahat když už je baterie ze 2 třetin vybitá.

                prvotní test proběhl na mé krátké trase kde už jsem nějaké měření prováděl a první dojem ---tuningářská akce uplně o ničem, výkon v podstatě stejný, spotřeba stejná, jen je ten Mxus o cca 450g těžší, tak alespon nějaký rozdíl :))

                zítra ho ještě zkusím na plně nabitou baterii, jestli se při více voltech trochu probere a ten 250W pokoří--pokud ano, tak by mělo smysl uvažovat o napájení 48V baterií.

                já nejspíš zustanu ale u toho lehčího 250W 36v, ten rozdíl váhy 450g je pro mě podstatně zajímavější, než nárust rychlosti o 2kmh a na té trase místo spotřebovaných 830ma s 250W pohonem 810mah spotřebovaných s tím mxusem---ani se to samozřejmě nedá přesně změřit, já si od toho sliboval, že ten rozdíl ůspory by mohl být na té trase tak 100mah, to už by zajímavý bylo, ale 20 ušetřených miliku mi za to opravdu nestojí.

                Regulátor jsem použíl pro 250W pohon--max 12A, s regulátorem 15A max pro 350W pohon by asi potáhnul bez hrozby destrukce víc, ale dát motoru 15A je přesně to, co vubec nechci.

                Mám z toho zatím dojem, že efektivní smysl ten Mxus má až s 48v baterií, ale při 36V baterii jen bude oproti 250W motoru víc odolný vuči dlouhodobějšímu přetížení--spálení.

                [ Reagovat ] [ Zpět ]
                Datum: 10.04.2019
                Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
                • Re: Přestavba na elektrokolo

                       

                  zda jsou pravdivé otáčky 430/min opravdu netuším, ale oproti klasice Base kde mám srovnaný klasický tachometr a tachometr na jednotce mi ted jednotkový snímaný z motoru ukazuje při cca 30kmh o cca 5kmh méně.-----------------------------------------------------------------------------------------------------

                  OPRAVA--TROCHU JSEM SE DO TOHO ZAMOTAL---

                  jednotkový--tachometr z motoru ukazuje víc, než je skutečná rychlost---převod do pomala.

                  [ Reagovat ] [ Zpět ]
                  Datum: 10.04.2019
                  Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
                • Re: Přestavba na elektrokolo

                       

                  Ale dát motoru 15A je přesně to, co vůbec nechci... Pokud jej budeš dusit 12A ř.j.pojede jak 250w motor, možná bude trochu lepší v kopci díky větší hmotnosti a průměru,ale víc nemůžeš čekat. Tyto motory se na Yosepower prodávají v sadě se sínusovou 15A ř.j. a asi ví proč. Když jej srovnávali s motorem Q128c/500w-"Při stejném proudu a napětí nebude mít Q128C žádnou výhodu. Jeho výhodou je, že je hodnocena na 500w, takže ji můžete spustit na 20A a 48v, což jí dá značnou energetickou výhodu."-doslovný překlad.
                  Tak pokud ho budeš provozovat jak píšeš, koupil jsi opět 250w odolnější motor.
                  Dej mu VOVES, zaslouží si ho:-)
                  Sílu motoru poznáš až v kopci.

                  [ Reagovat ] [ Zpět ]
                  Datum: 11.04.2019
                  Autor: kormik
                  Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
                  • Re: Přestavba na elektrokolo

                         

                    Nechci mlátit hlavou do stolu, že pravdu mám já, to je blbost, jenže já když teda nakonec dám ten 250W lehčí motor do zadního kola 20 palcu a zustanu u 12A reglu, tak mi to v kopci jednoznačně táhne lépe než ten 350W těžší motor a rychlost v rovinkách na cca 30kmh v poho pořeším resetem maximálky, sice to bude víc žrát na rovinkách, ale nejvíc a dlouho to žere v kopcích--s 15A reglem navíc o další 3A víc.

                    Ted jsem to zkusil s plně nabitou baterií, v kopci to netáhne o nic víc, než ten 250W motor, kterýmu když dám 15A regulátor, tak taky potáhne trochu víc,možná jediný rozdíl, trochu vyšší rychlost na rovince--38kmh, oproti 33kmh, ale s větrem v zádech, proti větru na té rovince 30kmh, to jsem tam, kde jsem byl, jen o 450g těžší.

                    ted už mi jde ale stejně o prd, tak na něj budu chvíli zkušebně jezdit, jestli se nějak změní moje pruměrná spotřeba.

                    Co je ale asi jistý, další kámoš chce taky elektrokoloběžku, jenže váží 100kg a je docela chcípák, takže v jeho případě je asi definitivně rozhodnuto, že on by měl mít motor v zadním kole, i když je pak kolobrnda na přenášení blbě vyvážená --těžká na zadek-- zatím čekal, jak dopadne ten test 350W Mxuse, ale nemá to smysl, víc parády udělá ta 250W v zadním kole, i tak se obávám, že bude rád, když si vystačí na nějakých 60km nájezd s 20Ah baterií.

                    [ Reagovat ] [ Zpět ]
                    Datum: 11.04.2019
                    Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • Re: Přestavba na elektrokolo

                           

                      Tohle fakt nějak nechápu - při stejném napětí a stejném proudu se divíte, že motory dávají i stejný výkon ? Ohmův zákon prostě platí, P=U/I, aby jste dostal větší výkon, tak do motoru musíte pustit buď větší proud, nebo vyšší napětí. Pak teprv ten nárůst výkonu pocítíte. Zatímco u 250W motoru vyšším proudem nebo napětím zvýšíte výkon jen částečně, ovšem za cenu přetížení vinutí a hrozby spálení, protože 250W je prostě konstruován na výkon 250W, tak u 350W se výkon při zvýšení přísunu porudu musí zvednout úměrně a přitom motor nebude přetížen a vydrží. U spalovacích motorů se dají očekávat rozdíly ve spotřebě a výkonu mezi různými typy, tam se to dá ovlivnit mnoha faktory, ale u elektromotorů budou ty rozdíly minimální. Osobně budu raději jezdit na silnějším motoru a nebudu ho honit na plný výkon a tím mu mohu prodloužit životnost, protože se bude méně zahřívat, než jezdit na slabším, byť lehčím motoru a honit ho na maximum, protože ho to dřív nebo později utrápí. Jezdil jsem tři roky se střeďákem 750W a po třech letech je prakticky odepsaný, vím že přesto že jsem ho honil jen tak kolem 500 W, tak už to bylo dost a v kopcích jsem na něm skoro neudržel ruku. Teď mám kilowatový a stejné kopce jezdím na stejný výkon, ale motor netrpí a je jen mírně teplý, tak doufám, že vydrží o hodně déle.

                      [ Reagovat ] [ Zpět ]
                      Datum: 11.04.2019
                      Autor: pobrdny
                      Hodnocení: +5 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -2
                      • Re: Přestavba na elektrokolo

                             

                        Tohle fakt nějak nechápu - při stejném napětí a stejném proudu se divíte, že motory dávají i stejný výkon ?---------------------------------------------------------------------------------------------------

                        no jasně, 250W motor by měl mít na horní hranici už nižží učinnost, než výkonnější motor, běžná praxe v modelařině, kde se právě volí kompromis, mezi váhou motoru, ale jeho výkonu a učinností při zachování stejného , nebo i nižšího odběru--příkonu.

                        Těžítko tady z tý koloběžky dělat nechci, to si mužu vzít druhou dvoumotorovou, já ten výkon tady u tý nutně vyšší vubec nepotřebuji, jen si spíš hraju--chtěl jsem prostě zkusit i výkonnější motor s volnoběžkou.

                        [ Reagovat ] [ Zpět ]
                        Datum: 11.04.2019
                        Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                      • Re: Přestavba na elektrokolo

                             

                        8 tisíc, furt šlrpe jak hodinky, ten můj Bosch.
                        Není kopec, co bych v pohodě nevyjel :-)

                        [ Reagovat ] [ Zpět ]
                        Datum: 11.04.2019
                        Autor: Jindra8526
                        Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -5
                      • Re: Přestavba na elektrokolo

                             

                        To, že jsi na motoru neudržel ruku svědčilo jen o tom, že motor byl přetížený, rval si do něj sice velký proud, ale vinou nedostatečného zpřevodování měl malý točivý moment, aby kolo do kopce vytáhl dostatečnou rychlostí. Nedostatečné otáčky motoru znamenají pokles účinnosti a tedy přeměnu většiny dodané energie v teplo. Pokud budeš mít motor pořádně zpřevodovaný, vyjedeš i se 250W motorem prakticky kterýkoli kopec, byť pomalu.

                        [ Reagovat ] [ Zpět ]
                        Datum: 11.04.2019
                        Autor: guwavi
                        Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -3
                        • Re: Přestavba na elektrokolo

                               

                          takhle nějak to vidím právě taky, proč dávat 250W motoru 12A, když od cca 10A už o nic víc netáhne.

                          když dám 350W motoru 15A, budu na tom pravděpodobně přesně stejně, k čemu mi je převod, který na prázdno točí 45kmh, když v reálu nedá ani po rovině díky odporu vzduchu víc, jak něco málo přez 30kmh, navíc 30 mi v pohodě jako maximálka stačí, ale trochu se obávám, že at si píšou převodové poměry jak je píšou, zatím se mi zdá, že převod je v reálu takový, aby na neprogramovatelné jednotce točil s 28 palcovém kole max něco přez 25kmh.

                          po péravdě dost dobře nechápu ani to jejich značení--pro 36V--340/min
                          pro 48V--340/min

                          takže v čem je rozdíl?, v nálepce?nevěřím tomu, že je v motorech jiný počet závitů pro 36, nebo 48V.

                          třeba se ale pletu, nic méně rozhovor se servisem, jak že je to s výběrem motoru z jejich nabídky--je opravdu jiný vinutím a převodem motor do 20/26/28 ráfku?

                          nějak jsem neměl pocit, že by se podle ráfku volil i vhodný motor--nelpěl jsem na tom, aby jasně přiznali, že motor a převod je pořád stejný--samozřejmě v určitém typu určité značky.

                          Řešil jsem to právě při pořízení první koloběžky, když jsem uvažoval o tom, že bych si nechal do 26palcového kola zaplést motor pro 20 palcové kolo.

                          to značení cyklomotoru je peklo, modelářské motory mají jasně uvedené od kolika do kolika článku, kolik otáček na volt,kolik odběr na prázdno, kolik je maximální dlouhodobé zatížení, kolik max krátkodobé, při jakém odběru plus mínus je optimální výkon.

                          [ Reagovat ] [ Zpět ]
                          Datum: 11.04.2019
                          Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                        • Re: Přestavba na elektrokolo

                               

                          Ano, jsou v zásadě dvě možnosti, jak vyjet dlouhý kopec - buď mít slabý motor a hodně pomalé převody a těmi převody dosáhnout slušného kroutícího momentu, čili jet ten kopec dejme tomu rychlostí 6-8km/hod při příkonu dejme tomu 300W, nebo ho mohu jet s příkonem 600W rychlostí 12-16km/hod, čili poloviční dobu. Při této rychlosti bude vliv aerodynamiky ještě poměrně malý, takže se dá říct, že ten samý kopec vyjedu 2x rychleji při prakticky stejné spotřebě. Jak píšu, 1000W motor je ve stejném kopci jen mírně teplý proti horkému 750W motoru, takže si stojím za tím, že je lepší mít motor předimenzovaný a využívat ho jen na nižší výkony, než byl konstruován, než mít motor slabší a honit ho naplno. Z logiky věci též vyplývá, že ten 250W bude sice zpřevodovaný do pomala, ale poběží 2x delší dobu, než ten silnější, kterým ten kopec vyjedu 2x rychleji. Jasně že u koloběžky je znát každé deko váhy, ale na kole používaném jako dopravní prostředek, s plnými brašnami, mě ten kilogram váhy navíc co má můj kilowatový střeďák proti tomu 250W, mě fakt nezabije. A jelikož jezdím dlouhé štreky, tak vozím i slušnou baterku (2x12S 12Ah LiPo paralelně , čili 24Ah) a ta už ten občasný vyšší odběr snese proti mizerné Lionce v pohodě.

                          [ Reagovat ] [ Zpět ]
                          Datum: 11.04.2019
                          Autor: pobrdny
                          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -2
                          • Re: Přestavba na elektrokolo

                                 

                            Problém nastane, pokud charakter cesty nedovolí jet vyšší rychlostí (úzká klikatá lesní cesta, nerovnosti), takže i ten kilowattový motor budeš pak dusit při nízkých rpm a tedy při mezerné účinnosti. Pro 250W motor stačí i relativně lehká 50ti článková baterie (10S5P). A lehčí kolo, znamená lepší manévrovatelnost i manipulaci s kolem.

                            [ Reagovat ] [ Zpět ]
                            Datum: 11.04.2019
                            Autor: guwavi
                            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -3
                            • Re: Přestavba na elektrokolo

                                   

                              A lehčí kolo, znamená lepší manévrovatelnost i manipulaci s kolem.

                              ono je mi právě prd platný vyšší výkon na dvoumotorové koloběžce, když ji pak nejsem schopný přenést třeba přez nějakou skálu na turistické cestě.

                              mužu jít třeba i na dvakrát, baterie a ptákoviny sundám,přenesu a vrátím se pro odstrojenou koloběžku, ale tahat se s těžším motorem nechci, navíc ve stráních které nejdou vyjet a jen si pomáhám při tlačení motorem mi kolo prokluzuje i při tom 250W pohonu--na to jese super ta dvoumotorovka, jak jsou hnaná obě kola, to vyjede uplně všechno a ještě mě táhne za sebou, i když kecky ve stráni prokluzujou, ale jak ji mám přenést, tak je to konec---v metru po schodech to ještě jde, ale v terénu už je to přenášení hodně problémový.

                              [ Reagovat ] [ Zpět ]
                              Datum: 11.04.2019
                              Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                          • Re: Přestavba na elektrokolo

                                 

                            já tě naprosto chápu, ale mě jde právě u té jednomotorové koloběžce právě o ten kompromis, mezi ještě přijatelnou váhou--kdy má ještě stále nějaký smysl jet pouze na nohy a motor o takovém výkonu, aby
                            z kopcu dělal rovinky.

                            Já mám na té dvoumotorové když jedu s rozumem v podstatě stejnou spotřebu energie, jako na té jednomotorové, jenže to je opravdu jízda jak na motorce, tam když vypnu pohon, tak na nohu neujedu kuli tomu kolik váží ani prd, ale kopce, kde jedu na jednomotorovce za 12A rychlostí 10kmh, vyjedu na dvoumotorovce rychlostí přez 20kmh se spotřebou max 15A--- kopce jednoznačně díky vyššímu výkonu efektivněji.

                            [ Reagovat ] [ Zpět ]
                            Datum: 11.04.2019
                            Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                            • Re: Přestavba na elektrokolo

                                   

                              Taky naprosto chápu, koloběžka je přece jen něco jinýho než dopravní kolo, ověšené brašnami vpředu i vzadu. Mě fakt pár kilo navíc nevadí, kdežto Ty na koloběžce poznáš každý deko navíc. Já se snažím hustýmu terénu vyhnout, nejraději mám lesácké asfaltky a zpevněné cesty, a když mě to občas zavede na nesjízdný úsek, tak holt sesednu a chvíli vedu :-)

                              [ Reagovat ] [ Zpět ]
                              Datum: 12.04.2019
                              Autor: pobrdny
                              Hodnocení: +4 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                              • Re: Přestavba na elektrokolo

                                     

                                na kole jsem s váhou problém neměl, brašny vepředu vzadu, na sedačce dítě, po pár kilometrech jsem si na to v pohodě zvyknul a přišlo mi to normální a to jsem ani neměl potřebu foukat gumy co to šlo.

                                na tý koloběžce to je ale pokud je těžká jako když se na kole pořád rozjíždím, já do ní šel už s tím vědomím, že když koloběžka, tak jedině na motor, bezmotorvku si občas pujčím od kámoše a baví mě to na ní tak pár metru a zase střídáme.

                                Kolo se dá už považovat za dopravní prostředek, ale koloběžka bez motoru, to jsou spíš jen sedmimílové boty.

                                dnes jsem objednal ten motor 210rpm, tak jsem zvědavej, jestli se někam posunu a jestli se to a jak projeví v kombinované spotřebě na trasách--do kopce-rovinka--z kopce, já bych se vubec nedivil, kdyby jediný přínos motoru s převodem do síly ve výsledku měl efekt pouze v jízdě do kopce, ale na rovinkách žral víc, než motory o vyšším rpm.

                                [ Reagovat ] [ Zpět ]
                                Datum: 12.04.2019
                                Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                      • Re: Přestavba na elektrokolo

                             

                        v kopcích jsem na něm skoro neudržel ruku. --------------------------------------------------------------

                        todle vubec neznám, regulátory,baterky, to je jiná, ty jsem z brašničky přestěhoval ven na vzduch velice rychle, bo ty se ohřát umějí, ale motor kola jsem měl a mám studený i v kopcích--je ale pravda, že nesmyslně dlouhý kopce někdy tlačim, né, že bych se bál o motor, ale nikam bych nedojel, kdybych vysosal baterky v dlouhých strmých kopcích--navíc ono se mi prdlajs stane, když si občas něco vyšlápnu pěšmo, nebo tomu motoru pomohu, seč mi síly stačí.

                        [ Reagovat ] [ Zpět ]
                        Datum: 11.04.2019
                        Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                        • Re: Přestavba na elektrokolo

                               

                          No on ten převodový náboják má vinutí uvnitř, kdežto na povrchu jsou jen magnety, mezi tím je vzduchová bublina, takže kdyby byl už ten povrch horký, tak bude izolace vinutí uvnitř pravděpodobně spálená. Kdežto střeďák má vinutý stator a uvnitř se točí rotor s magnety, takže to teplo od vinutí se na povrchu projeví mnohem dříve.

                          [ Reagovat ] [ Zpět ]
                          Datum: 11.04.2019
                          Autor: pobrdny
                          Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                          • Re: Přestavba na elektrokolo

                                 

                            díky, ted je mi to už jasný--já netušil, že na středových pohonech je to obráceně.

                            [ Reagovat ] [ Zpět ]
                            Datum: 11.04.2019
                            Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                      • Re: Přestavba na elektrokolo

                             

                        Ale napriklad u tech stredovych motoru bafang kde se dela ta BBS01B 250w verze tak ta je v klidu pouzitelna na 18A - na 36V to mame = 648W spickovy vykon. Ten vykon z motoru dostanete vzdy kdyz slapete v tom idealnim tempu kolem 50-70otacek za minutu. Dokonce ten kontroler lze nastavit az na 20A tj. 720w vykon. Zrovna u techto motoru bych rekl ze je delaji spise na vyssi vykony ackoli je tam nalepka "250W".

                        [ Reagovat ] [ Zpět ]
                        Datum: 12.04.2019
                        Autor: martinwww
                        Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • Re: Přestavba na elektrokolo

                           

                      Pokud netáhne v kopci 350w motor více jak 250w, je mě to divné, ale může to dělat baterka, nedá potřebné A.
                      Jestli kamarád ještě nekoupil motor, tak na jeho váhu mám tip. Je lehký 3kg, malý, rychlý a silný. Tady je:
                      https://bmsbattery.com/ebike-kit/301-15723-q128...
                      Původně jsem chtěl doporučit motor co mám Q128H, ale mají je jen v zadní verzi 135mm. Ale i tento mu bude stačit, ř.jednotku tuto

                      https://bmsbattery.com/ebike-kit/552-s12s-500w...
                      nebo stačí i tato

                      http://www.pswpower.com/ven.php?cargo.2016-3f-33c0

                      [ Reagovat ] [ Zpět ]
                      Datum: 11.04.2019
                      Autor: kormik
                      Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                      • Re: Přestavba na elektrokolo

                             

                        díky za odkaz, kámoš si asi nakonec koupí tu sadu base, ale já ho asi zkusím, řídící jednotku mám 250W tady tu

                        https://it.aliexpress.com/item/G51-E-scooter...

                        druhá 350W se ke mě zatím někde toulá světem, nebo se asi spíš někam zatoulala, bo jsem ji objednával už někdy v unoru, ale urgovat to mohu až po 17 tém.

                        v baterii problém nebude--20Ah 8p koupená loni.

                        [ Reagovat ] [ Zpět ]
                        Datum: 11.04.2019
                        Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                        • Re: Přestavba na elektrokolo

                               

                          tak motor už je ke mě na cestě, jen je trochu problémek s proclením, nechal jsem se zastoupit DHL a když mi pak přišla zpráva, že celní poplatek činí 2024 kč, tak mi to bylo teda trochu divný a raději jim zavolal, jak k té ceně došli.

                          omylem mi ji prý vypočítali z tarifu pro firmy, takže v uterý by se mělo počítat znovu, tak jsem zvědavej, kolik to clo nakonec bude.

                          [ Reagovat ] [ Zpět ]
                          Datum: 18.04.2019
                          Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                          • Re: Přestavba na elektrokolo

                                 

                            tak dnes jsem konečně trochu víc protáhnul ten slavný
                            mxus
                            https://it.aliexpress.com/item/36V-350W-48V...

                            výkonově a spotřebou jsem si oproti v čechách koupenému base
                            https://www.e-pohon.cz/Konverzni-kit-250W-BASE...

                            opravdu vubec nepomohl, na rovince je o trochu rychlejší--zhruba o 3kmh-při moji váze maximálka 35kmh, oproti cca 32kmh s motorem ze sady base, ale jiné pozitivum opravdu žádné.

                            něco jiného by to bylo možná na 48V baterii, ale na 36V to za sebe hodnotím jako zbytečně těžký motor, který mě neslouží o nic líp, než ten base.

                            [ Reagovat ] [ Zpět ]
                            Datum: 18.04.2019
                            Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                            • Re: Přestavba na elektrokolo

                                   

                              No a upřímně, jaké jsi měl očekávání? Vždyť podle specifikace jsou to oba prakticky stejně slabounké motory... DWG07 12Nm, MXUS 10Nm (nominál), 25Nm (max).

                              [ Reagovat ] [ Zpět ]
                              Datum: 18.04.2019
                              Autor: guwavi
                              Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
                              • Re: Přestavba na elektrokolo

                                     

                                ty rozdíly by být mohli i když je papírová specifikace stejná, v modelářských motorech jsou také výkonové rozdíly--podle výrobce, zpracování a použitého materiálu, i když papírově by to měli být v podstatě naprosto stejné motory.

                                třeba v lion bateriích také není problém koupit dvě baterie třeba o kapacitě 2600ma, ale pouze jedna z nich má tu kapacitu 2600ma, to samé led světla na kolo, některé svítí, jiné ne, přitom v technických datech mají všechny milion lumenu.

                                [ Reagovat ] [ Zpět ]
                                Datum: 19.04.2019
                                Hodnocení: +4 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                      • Re: Přestavba na elektrokolo

                             

                        tak konečně dnes odzkoušen i ten Q128---rpm 210,

                        všechny tři motory--v čechách koupený motor ze sady Base, z číny koupený Mxus a Q 128 odzkoušeny na stejné koloběžce, se stejnou baterií-36V-20A a napájené přez 250W regulátor max 13A .

                        výkonově --kolik táhnou do kopce na plný plyn-když se jim dodá-max 13A je naprosto srovnatelný u všech tří typu, bez ohledu na to, že Mxus má ve specifikaci 340rpm a Q128 rpm 210.

                        rychlostně --český base při napájení 36V a nad polovinu nabité baterii umí maximálku cca 30kmh-------Mxus přez 35kmh------- Q128 nedá ani 30kmh.

                        Já nakonec zustanu u Mxuse ,ale pokud bych měl někomu radit v nákupu nábojového motoru s volnoběžkou--český base je taky uplně v poho, Q128 vychází v podstatě dvakrát dráž--mě vyšel s celnicí a zapletením nakonec na asi něco přez 7k a to už mi přijde docela dost, i když zpracováním se mi zdá nejčistčí a i nejtižší, tou maximálkou pod 30kmh při napájení 36V to u mě ale zatím prohrál na plné čáře.

                        [ Reagovat ] [ Zpět ]
                        Datum: 05.06.2019
                        Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
                        • Re: Přestavba na elektrokolo

                               

                          když koupíš motor a má 201RPM nikdy víc jak 26-27 s plně nabitou baterkou nepojede. Co jsi čekal ??? Měl jsi koupit motor s328RPM pokud chceš jet 40km/h. Q128 je pětistovka a 13A ji degraduješ na dvěstěpadesátku.Aby jsi poznal co to je za motor, potřebuje 20-22A a 48v a pak nemá konkurenci-takhle to je zbytečná koupě.Pokud chci porovnávat rychlost mezi motory, tak musí mít stejné RPM. Zamě Q128 nejlepší.

                          _

                          [ Reagovat ] [ Zpět ]
                          Datum: 07.06.2019
                          Autor: kormik
                          Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Přestavba na elektrokolo

             

        Dobrý den Petře. Pokud můžu poradit,tak vemte ten 500W 48V ,neboť budete je silnější a vzhledem k tomu,že vaše váha je taková,jaká je a kopec v poslední fázi prudší,tak je toto lepší volba.Budete mít rezervu ve výkonu a jistotu ,že se to nebude tolik hřát,tak jako slabší motor.Za tu cenu,která je ve vašem odkazu je to skvělé.Já sám jsem z Alliexpres kupoval dva středové motory Bafang BBS-02 750W 48V a jsme nesmírně spokojeni, včetně manželky.Jen bych vám poradil,abyste ten motor vzal ze skladu EU,neboť je to bez cla.

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 30.03.2019
        Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Přestavba na elektrokolo

               

          Ano toto je dobrá volba-MXUS je klon motoru Bafang BPM a to už je pořádnej silák- mám sním postavené 2 horské kola. Ale pozor musíš namontovat na přední vidlici rameno kroutícího momentu, nejlépe 2 neboť hrozí rozlomení vidlice a let přes řiditka. Na mokru může v kopcívh prokluzovat a na mokré trávě vždy. Takový motor si ale už zaslouží dobrou baterku.

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 30.03.2019
          Autor: kormik
          Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Přestavba na elektrokolo

                 

            Pokud budeš objednávat tuto sadu s led displejem, máš 3 úrovně výkonu, pokud LCD5 bude jich 5 a spousta dalších užitečných ukazatelů. Takto vypadá to rameno kr. momentu a najdeš tu i podrobný návod ne nastavení displeje LCD5
            https://www.e-pohon.cz/Rameno-krouticiho...

            [ Reagovat ] [ Zpět ]
            Datum: 30.03.2019
            Autor: kormik
            Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Přestavba na elektrokolo

               

          Jiří mohl by jste poslat odkaz kde jste kupoval ty 750 W ? Nerad bych platil clo + DPH.
          Díky.

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 31.03.2019
          Autor: JirkaF
          Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Přestavba na elektrokolo

                 

            Dobrý den,omlouvám se,že reaguji trošku se zpožděním...jsme stále někde na cestách,na kole.Tak já jsem kupoval už dva stejné motory 48V750W Bafang / 8fun BBS02B v tomto obchodě.Dodání po zaplacení je z německého skladu a bylo to doma za 5 dnů! je to osvobozeno od cla...je to tam i napsané,neboť se clo neplatí,když je to v rámci EU.Myslím,že tady na foru už byli minimálně dva lidi,kteří si to pořídili na základě mé zkušenosti...i s přestavbou.J e to SMATES a TUAREGOS,tak se případně můžete spojit i s nimi.Já jsem s motory na obou kolech nesmírně spokojen.Já jsem první z nich udělal koncem roku a najeto za 3,5 měsíce 900 km a super!!Má baterie LiPo 12OOOmAh plus dobíječka .Motor mě vyšel na 1O.800 plus baterie 2x 98 euro to je cca 5,500Kč. Nějaké konektory TR90,silikonové dráty 12 nebo 14 AWG cca 2metry.Když to vše spočítám dohromady na jedno kolo,tak jsem asi na cca 17.000kč KOMPLET za přestavbu.Ten stejný motor(sada) pod značkou EVBIKE i s baterkou , je tady k mání za ...34.000 Kč. !!!!! Je to na každém,jak se rozhodne,pokud je trošku zručný ,tak je to hezký,když se to rozjede a člověk si užívá v přírodě a využívá přípomoc,když už nemůže s věkem nebo nemocí.Toť vše!!!

            [ Reagovat ] [ Zpět ]
            Datum: 31.03.2019
            Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
Nastavte si vlastní barvu pozadí:
Seznamka

Hledám: Cyklistika z Prahy

22.04.2024
Ahoj, hledám cyklistku pro spolujízdy z Prahy ven na kolo, víkendy nebo dle dohody, na pohodu

Hledám: Kamaráda nebo kamarádku na pravidelné vyjížďky

Hledám: Kamaráda nebo kamarádku na pravidelné vyjížďky
21.04.2024
Hledám kamaráda, nebo kamarádku na pravidelné vyjížďky, nejlépe z okolí Prahy 6.

Hledám: partnerku na kolo

Hledám: partnerku na kolo
19.04.2024
vysoký, štíhlý, aktivně sportující, mladšího vzhledu hledá sportovně založenou ženu na sdílení společných zájmů,…
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

247 cyklistů (9 přihlášených)

Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 1. část

Sen o krajině s jurtami a divokými koni 1. část - Cesta do budoucnosti Na úvod... Naše první cesta s koly…
Peggy | včera

Z Linze do Budapešti přes Alpy

Linz - Budapešť, 2. - 14. 7. 2023 Po velkém úspěchu s cestou z Bratislavy do Splitu a mém sólu kolem Polska,…
Monolema | 16.04.2024

Podél sobích plotů a přes březové lesy až do nitra bažin

Evropská dálková trasa E1 Evropská dálková trasa E1, nebo jen E1, je jednou z evropských dálkových tras…
šíp | 14.04.2024