reklama

Přestavba na e-kolo

Zatím jsem o e-kole neuvažoval, ale jelikož jsem ženě koupil e-kolo, tak jsem se poprvé svezl a je to paráda.
Jezdím převážně na silničních kolech. Předloni jsem si koupil trek Cannondale Quick CX 1 na zimní ježdění :
http://www.cannondalebikes.cz/kola/2014... - váha 13 kg s blatníkama.
Napadlo mě trek Cannodale prodat a koupit nějaký kolo s motorem. Třeba Totem : https://www.achillesbike.cz/10077,cz_sportovni...
Ale ty parametry nic moc, nebylo by pro mě lepší předělat Cannona dokoupením sady?
Prošel jsem toto fórum, je zde několik odkazů na přestavbu kol na e-kolo, nějaké informace jsem získal, ale je toho víc, než jsem si myslel. Dávám sem nějaké odkazy na celé sady, nebo i bez bat. a tu koupit jinde.
http://eskutr.cz/cs/sady-na-prestavbu-na...
https://www.elektrokolaostrava.cz/Prestavbova... převodník je 42z
http://eskutr.cz/cs/48v/845-baterie-pro...
S váhou kola počítám dle sady 20-22 kg, akorát bych chtěl převodník 46-48z.
No a nakonec, proč e-kolo. Je mě 75 let a ročně najedu 8500-12000 km i nějaké závody, maratony. To píšu proto, že mám nějakou výkonnost.
Jenže bydlím pod horami 500m.n.m a domů se vracím posledních 6.5 km s převýšením 235m a už mě to začíná zmáhat. S e-kolem bych jel trasy 60-80 km s minimální přípomocí a pak domů ty poslední km naplno s menší únavou a častěji.
Předpokládám od vás doporučení přestavby místo toho výše uvedeného Totemu Montana.

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 21.05.2018
Autor: bogas
  • Re: Přestavba na e-kolo

         

    Přestavba je dobrý nápad, jezdím na přestavěném kole s motorem 48V/750W už tři roky k naprosté spokojenosti, dosud najeto 13000km. Pokud nejezdíte prudké kopce "natěžko", tak Vám asi stačí 250W motor, jinak bych Vám doporučil 750W motor, který si můžete nechat nastavit, aby na nižší stupně přípomoci měl jen menší výkon (mám nastaveno min.75W,9stupňů, s každým stupněm přidávám 75W, od stupně 5 přidávám 100W), displej mám C965 - umožňuje 9stupňů, ukazuje okamžitý výkon ve wattech. Příp. můžete koupit motor s torzním čidlem, který reaguje na tlak na pedály, ten co mám já, má jen snímač otáčení (PAS), takže šlapu podle toho, co moje nohy dávají a přidávám si přípomoc ručně podle potřeby (do jak velkého kopce potřebuji vyjet). Nabídka celých sad:https://www.evbike.cz/EVBIKE-Stredove-pohony... Baterii určitě co nejsilnější, ale pokud rozumíte elektrice a umíte pájet, tak bych Vám raději doporučil koupit samotný motor:https://www.evbike.cz/EVBIKE-Stredove-pohony/Sady/ a k tomu modelářskou baterii: https://hobbyking.com/en_us/multistar-high... koupit čtyři tyto baterie, používat vždy dvě a dvě zapojené do série a budete mít 20Ah baterii za cca 7000,-Kč, a k tomu modelářskou nabíječku: https://www.horejsi.cz/Pages/DetailProdukt.aspx... Ale předpokládá to znalost elektrotechniky, o bateriích LiPo si můžete přečíst tady: https://www.rc-zoom.cz/jak-zachazet-s-lipol...

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 21.05.2018
    Autor: pobrdny
    Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Přestavba na e-kolo

           

      Jelikož, jak píšu jsem prostudoval skoro celé toto fórum, tak tento tvůj příspěvek jsem už četl včetně baterií. Jsem sice strojař, ale od elekto je syn, nebo jeho kamarádi. Nejvíc se mě zamlouvá tato sada :
      https://www.evbike.cz/EVBIKE-Stredove-pohony... - 3.8 kg.
      Teď čtu, že nemá torzní snímač a displej.
      Pak jsem vybral tuto :
      https://www.evbike.cz/EVBIKE-Stredove-pohony... ale není na skladě.

      Asi by mě stačila i s 500W. Baterie od nich 48V, 16Ah 4.3 kg stojí 14.5 tis a to je dost.

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 21.05.2018
      Autor: bogas
      Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Přestavba na e-kolo

             

        Záleží na Tobě, co upřednostníš, já mám BBS-2 48V/750W již tři roky, najel jsem na něm 13000km k naprosté spokojenosti, neměnil bych ho ani zanic, ani za toho vychvalovaného Bosche, na kterém jsem taky jel (z půjčovny). Jedině s baterií Lion nejsem spokojen, vzhledem k vysoké ceně mají mizernou životnost, baterka za 14.900,- má po dvou letech a cca 200 cyklech již jen poloviční kapacitu. Ta baterka byl největší omyl. Raději Multistary z Hobbykingu z odkazu výše, sice životnost obdobná, ale za třetinovou cenu, za cca 10000,-sestavíte baterii 20Ah i nabíječkou. Pokud Vám má kdo s elektrikou poradit, jděte rovnou do nich, stačí umět pájet, udělat si propojku do série s pojistkou: https://www.ges.cz/cz/plocha-auto-pojistka-fks... v pouzdře: https://www.ges.cz/cz/ptf-sat-c3-GES07901063.html

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 22.05.2018
        Autor: pobrdny
        Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Přestavba na e-kolo

         

    Pokud jsi v tak dobré kondici jak píšeš pak ber toho maxdrive jeho špičkový výkon je 500W což je na středový poměrně dost.
    Sadou si přiděláváš jen starostí a spoustu kabelů tažených po rámu kola,dále nemusí sedět středový domek (krátký nebo moc dlouhý nebo těsný). Kolega si s tím užil plno starostí a říkal že by do toho už nešel.
    Ovšem rozhodnutí je jen na tobě, ty musíš vědět co ti bude vyhovovat.
    Jen bych si moc dával pozor od koho kupuji.
    Kdo napíše takovou to hovadinu "Důležité k provozu baterie:

    Baterii je před první jízdou (po delší přestávce) vždy nutno dobít doplna (nejdříve nabíjím, pak jezdím)
    Po skončení jízdy doporučujeme baterii dobít a nenechávat vybitou (dojedu a dobíjím)
    Pře ukončením sezóny je třeba baterii dobít doplna (dobíjím doplna a pak zakončím sezónu)
    Ponechání baterie bez údržby vede k jejímu poškození a ztrátě záruky (když chci jezdit, musím se dobře starat o baterii)" u toho nenakupuji.

    Tohle si prostuduj
    https://www.velofiala.cz/n/jak-spravne-nabijet...

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 21.05.2018
    Autor: Bobbob
    Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Přestavba na e-kolo

           

      Pokud jsi s tím svým kolem spokojený, tak zkus jdi do té přestavby, jak píšu, jezdím takhle už tři roky a ještě nikdy předtím jsem neměl z kola takovou radost. Jasně že se můžou vyskytnout komplikace, ale taky nemusí a mě se třeba přestavba podařila úplně napoprvé a bez problémů. Problémy můžeš mít i s originálním elektrokolem, protože ty levnější používají cyklokomponenty horší kvality. Takže kvalitní kolo se vyplatí přestavět, mizerné kolo raději nahradit továrním elektrokolem.

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 21.05.2018
      Autor: pobrdny
      Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Přestavba na e-kolo

           

      To kolo Totem Montana má na klice převodník jen 38z a kazetu 12-34 jako mám na Cannonu a tam je vpředu 26/36/48z. Ale asi by šel dát větší.
      Jinak ten odkaz od velofiala mám stažený v záložkách. Díky.

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 21.05.2018
      Autor: bogas
      Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Přestavba na e-kolo

         

    Kolego, osobně mohu přestavbu doporučit. Realizoval jsem na jaře již druhou přestavbu pro sebe i manželku a to motorem od EV-bike s torzním snímačem:
    https://www.evbike.cz/EVBIKE-Stredove-pohony...
    Jak jí postupně "zajíždíme" jsme čím dál více spokojeni volbou, protože díky torznímu snímači se jízda s motorem velice blíží "normální jízdě".
    Další detaily zde:
    https://www.nakole.cz/diskuse/24887-trek...
    a dále, kde si s kolegou Pobrdným sdělujeme dojmy.

    P.S. přestavěl bych tvého treka u me byl nárůst váhy cca 6kg.

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 21.05.2018
    Autor: vysočina
    Hodnocení: +4 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Přestavba na e-kolo

           

      P.P.S. podle baterie, kterou si zvolíš.

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 21.05.2018
      Autor: vysočina
      Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Přestavba na e-kolo

           

      Dík, taky ten tvůj příspěvek jsem četl. Co se týká motoru, tak teď jak odepisuji pobrdnymu, tak jsem vybral ten samý motor 500W, ale je nedostupný. A jakou máš kapacitu baterie a značku? Nárust váhy s motorem na 8kg bych ještě bral.
      Funkce toho torzního snímače je mě jasná, všichni si to chválej. Jak jsem ale jel na kole co má žena, tak jsem zkoušel do kopce různé převody při různých asistencích. Na těžký převod se musí do pedálu víc tlačit a motor víc táhne, jak ale přehodím na větší pastorek, víc kmihám, tak kolo zpomalí a waty ukazují méně. Jak se bude chovat toto co píšu bez torzního snímače?

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 21.05.2018
      Autor: bogas
      Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Přestavba na e-kolo

             

        Zdravím, tak nejdříve k váze, jak jsem psal zde:
        https://www.nakole.cz/diskuse/24887-trek...
        z kola demontuješ talíře a středovou osu, přibude motor s osou a baterie, takže bilance je cca taková:
        Q= -1,3 - 0,4 + 3,7 + 4,1 = cca + 6kg
        Baterii jsem kvůli dojezdu volil 36V/15,4Ah - https://www.evbike.cz/Baterie/Napeti-36V...
        Zvažoval jsem i jiné varianty v brašně a pod., nakonec jsem i kvůli tomu, abych mohl od kola odejít a nelákal zloděje, volil rámovou.

        Systém řízený snímačem otáčení klik - např. BBS02 - jistý extrém v chování jsem popisoval zde:
        https://www.nakole.cz/diskuse/24887-trek...
        Oba systémy mají určitá zpoždění a hysterezi, aby se zprůměrovaly údaje ze snímačů a jízda byla plynulá. Díky tomu má systém se snímači otáčení problémy při řazení v tahu a doporučuje se montáž Gear-senzoru a odpínání v brzdách, abys současně nebrzdil a motor tě nehnal vpřed. Prodlevy jsou programovatelné.

        Není samozřejmě jen EV-bike, jsou také sady Apache, mají oba snímače, u sady TS je torzní snímač prioritní, u sad BBS je prioritní snímač otáčení.
        https://apache-bike.cz/cs/katalog/kategorie...

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 22.05.2018
        Autor: vysočina
        Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Přestavba na e-kolo

               

          Bosch používá tři typy senzorů najednou

          rychlosti
          otáček
          přítlaku na pedál (torzní)

          vyhodnocuje údajně 1000x za vteřinu. Přípomoc je pak naprosto přirozená, nezřetelná, prostě jako bys měl sám víc síly.

          V režimu TURBO ovšem je třeba z rozmyslem řadit, dát si lehčí převod a zvýšit kadenci mu prográmek rozhodí a přípomoc zapíná a vypíná jako splašená. Zdá se, že je to naprogramováno na určité optimální otáčky, a když zvolím lehčí převod je potřeba i snížit rychlost.


          Tedy styl z kopce rozhulím, pod kopcem si zařadím na lehčí převod, abych neřadil v záběru a roztočím pedály co zvládnu abych jak se mění sklon postupně se vzrůstající zátěží snižoval kadenci v režimu "turbo" uplatnit nelze, zamotáš senzorům šišku.


          Jinak k domácí přestavbě na střeďák vidím jen racionální jediný důvod, cenu.


          Zbytek pak iž je jen kumulace negativ a hledání nejméně špatných řešení.

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 22.05.2018
          Autor: Jindra8526
          Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -4
          • Re: Přestavba na e-kolo

                 

            Snímač rychlosti mají všichni, my se tady bavíme o tom, který snímač je prioritní pro řízení úrovně asistence.

            [ Reagovat ] [ Zpět ]
            Datum: 22.05.2018
            Autor: vysočina
            Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Přestavba na e-kolo

                   

              Proč by musel být prioritní jeden.
              Prostě software vyhodnotí všechny a podle toho pustí do motoru tu šťávu.

              [ Reagovat ] [ Zpět ]
              Datum: 22.05.2018
              Autor: Jindra8526
              Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -3
              • Re: Přestavba na e-kolo

                     

                Hm a ty víš, jak se to vyhodnocuje? Každou řídicí jednotku naprogramoval někdo jiný a zcela jiným způsobem. Minimálně bude na ta čidla reagovat s jinou prioritou, jindy a jinak. Přenášet vlastnosti chování z jedné řídicí jednotky na druhou je hodně naivní.

                [ Reagovat ] [ Zpět ]
                Datum: 22.05.2018
                Autor: Brahma
                Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -3
                • Re: Přestavba na e-kolo

                       

                  Víš o tom velký kulový programátore:-)
                  Jsou řj. které lze naprogramovat doma na PC a jsou i také které nelze programovat. Programovat se ele dají jen v určitých parametrech.
                  To že se vyhodnocují všechna čidla a podle nich to funguje je jisté. Pokud chce někdo zjistit které je prioritní stačí je postupně odpojovat.
                  Ovšem nejspíš zjistí že ani bez jednoho stroj nebude fungovat.

                  [ Reagovat ] [ Zpět ]
                  Datum: 22.05.2018
                  Autor: Bobbob
                  Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -3
                  • Re: Přestavba na e-kolo

                         

                    Hahaha, ty na těch programovatelných řídicích jednotkách programuješ snímání a měření frekvenci pulzů z otáčkoměru a síly z torzního měřiče síly. Programuješ filtry, kterými se to musí prohnat, aby ten signál nebyl jen úplný šum? Ty na nich programuješ časové spínání jednotlivých tranzistorů, které pouští proud do vinutí motoru? To leda, že bys přímo programoval ten mikroprocesor. Všechno ostatní tzv. programování je jen nastavení parametrů do programu o kterém nic nevíš, jak funguje. Můžeš ty parametry měnit a z chování něco odvodit, ale o vyhodnocování těch čidel a jejich prioritě toho moc nezjistíš. A rozhodě chování jedné řídicí jednotky nemůžeš automaticky přenášet na chování jiné řídicí jednotky.

                    [ Reagovat ] [ Zpět ]
                    Datum: 22.05.2018
                    Autor: Brahma
                    Hodnocení: +4 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -2
                    • Re: Přestavba na e-kolo

                           

                      A ja někde něco takového píši?
                      Tak si to přečti ještě jednou a pomaleji:-)
                      A co se týka toho pouštění proudu do motoru tak ano tento parametr se dá nastavovat a to u řj. kelly, mimo dalších jiných parametrů.
                      Nastavení řj. u různých značek je jednotné, změny se provádějí až na přání zákazníka. A to jen v mezích danych možností.
                      Rozuměj, bosch má své nastavení, yamaha své, maxdrive své, adt...
                      Co se týká vyhodnocování čiděl bude to velmi podobné u všech značek. Nikdo netvrdí že chování řj. bosche se dá přenášet na jinou značku.

                      [ Reagovat ] [ Zpět ]
                      Datum: 22.05.2018
                      Autor: Bobbob
                      Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -2
                  • Re: Přestavba na e-kolo

                         

                    Bohužel, musím konstatovat, že o tom řízení nemáš vůbec představu. Tvoje zkušenosti končí v podstatě u svorkovnice do řídicí jednotky a u kabelu na nastavení parametrů, které ti ten programátor nastavit nechal, abys mu ten jeho algoritmus moc nemohl pokurvit.

                    [ Reagovat ] [ Zpět ]
                    Datum: 22.05.2018
                    Autor: Brahma
                    Hodnocení: +4 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -3
                    • Re: Přestavba na e-kolo

                           

                      Tak na tom budeme určitě všichni stejně včetně tebe a i servisu. Vyrobce rozhodně do těchto parametru zasahy neumožní, ty parametry jsou jednoduše dány jednou provždy:-)

                      [ Reagovat ] [ Zpět ]
                      Datum: 22.05.2018
                      Autor: Bobbob
                      Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                      • Re: Přestavba na e-kolo

                             

                        Jen ty se tváříš jako mistr světa.

                        [ Reagovat ] [ Zpět ]
                        Datum: 22.05.2018
                        Autor: Brahma
                        Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -4
                        • Re: Přestavba na e-kolo

                               

                          Nápodobně soudruhu.

                          [ Reagovat ] [ Zpět ]
                          Datum: 22.05.2018
                          Autor: Bobbob
                          Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -3
                • Re: Přestavba na e-kolo

                       

                  Nevím, píšu jak to dělá Bosch.
                  Podle dostupných referencí nejlépe na světě.

                  [ Reagovat ] [ Zpět ]
                  Datum: 22.05.2018
                  Autor: Jindra8526
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -3
              • Re: Přestavba na e-kolo

                     

                Protože i ten tvůj zázračný software si musí zvolit který parametr bude obsluhovat dříve a který později. Zkus si nakreslit vývojový diagram. Holt digitální uvažování - ANO/NE. :-)))

                [ Reagovat ] [ Zpět ]
                Datum: 22.05.2018
                Autor: vysočina
                Hodnocení: +4 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Přestavba na e-kolo

                       

                  Tak to není. Pro daný akční zásah regulátoru to například bude brát 30% z otáček kola a 50% z tenzometru šlapek a 20% z minulé hodnoty, aby se to měnilo pozvolněji. Dá se to kombinovat libovolně a mnohem rafinovaněji. V různých stavech otáček a výkonech motoru se to může opírat o různá čidla a historii více a méně. Zrovna v tomhle se dá skvěle a velice tvořivě vyblbnout. Dokonce by se dalo naprogramovat i to, že by to předvídalo tvoje chování, poněvadž by si to pamatovalo například tvůj způsob rozjezdu nebo podřazování před kopcem. Dokonce by to mohlo mít i zvláštní vstup (knoflík), kterým bys řídicí jednotce oznámil, že jen podřazuješ před kopcem a že nemá ubírat.

                  [ Reagovat ] [ Zpět ]
                  Datum: 22.05.2018
                  Autor: Brahma
                  Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -5
                  • Re: Přestavba na e-kolo

                         

                    Popíráš sám sebe! Když bude brát 50% z tenzometru šlapek a jen 30% z otáček KLIK, tak přece preferuje tenzometr, ne?

                    [ Reagovat ] [ Zpět ]
                    Datum: 22.05.2018
                    Autor: vysočina
                    Hodnocení: +5 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
                    • Re: Přestavba na e-kolo

                           

                      Píšu: "Dá se to kombinovat libovolně a mnohem rafinovaněji." Tohle je jen příklad. Přečti si to ještě jednou.

                      [ Reagovat ] [ Zpět ]
                      Datum: 22.05.2018
                      Autor: Brahma
                      Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -5
                      • Re: Přestavba na e-kolo

                             

                        Psát můžeš co chceš, ale nic to nemění na faktu, že jeden ze dvou hlavních parametrů bude prioritní. To je realita, a tvé sci-fi úvahy na tom nic nemění.

                        Přečti si ještě jednou o čem je řeč a pak přispívej.

                        [ Reagovat ] [ Zpět ]
                        Datum: 22.05.2018
                        Autor: vysočina
                        Hodnocení: +4 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -2
                        • Re: Přestavba na e-kolo

                               

                          Ale ne...

                          když a = honza a současně b = pepa a současně c = karel jdi do hospody.

                          Kdo je řídící a, b nebo c?

                          [ Reagovat ] [ Zpět ]
                          Datum: 22.05.2018
                          Autor: Jindra8526
                          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -3
                          • Re: Přestavba na e-kolo

                                 

                            Samozřejmě Pepa - měl největší žízeň a vecpal se tam první. Všichni se najednou do dveří nevejdou! :-)))

                            [ Reagovat ] [ Zpět ]
                            Datum: 22.05.2018
                            Autor: vysočina
                            Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                            • Re: Přestavba na e-kolo

                                   

                              :-)

                              svět programování je komplikovanej, taky mu už mávám zvenku.. .

                              [ Reagovat ] [ Zpět ]
                              Datum: 22.05.2018
                              Autor: Jindra8526
                              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -2
                        • Re: Přestavba na e-kolo

                               

                          No hlavně když tomu tak dobře rozumíš a také to umíš důkladně obhájit.

                          [ Reagovat ] [ Zpět ]
                          Datum: 22.05.2018
                          Autor: Brahma
                          Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -2
                • Re: Přestavba na e-kolo

                       

                  :-)

                  Jsme už trochu jinde, vývojový diagrame, fakt docela jinde

                  [ Reagovat ] [ Zpět ]
                  Datum: 22.05.2018
                  Autor: Jindra8526
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -4
                  • Re: Přestavba na e-kolo

                         

                    To vidím, že jsi jinde - bohužel zcela mimo!
                    Škoda, že už neumíš vytvořit ten zastaralý vývojový diagram, hned by ti to bylo jasné o co vlastně jde.

                    [ Reagovat ] [ Zpět ]
                    Datum: 22.05.2018
                    Autor: vysočina
                    Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • Re: Přestavba na e-kolo

                           

                      Už jsem ti na té trojpodmínce ukázal, že není vždy nutné aby byla nějaký podmínka prioritní a to i ve světě strukturovaného programování.
                      Algoritmizací těch našich, velmi triviálních úloh jsem se skoro celý aktivní život živil, nepouštěj se na tenký led

                      [ Reagovat ] [ Zpět ]
                      Datum: 22.05.2018
                      Autor: Jindra8526
                      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -4
                      • Re: Přestavba na e-kolo

                             

                        Nejsme malí kluci, abychom se trumfovali kdo má silnějšího otce!
                        Trojpodmínkou jsi mi nic neukázal, jen jsi mě možná pobavil neúplným zadáním vlastností prvků a nezadáním cíle, tomu odpovídala má odpověď. V aktivním životě jsem výslovně zakázal konzultantům používat "příklady" při vysvětlování funkčnosti systému - což je tvůj hospodský případ.
                        Podívej se sem:
                        https://www.nakole.cz/diskuse/24944-prestavba...
                        kde nám kolega připomenul rozdíly mezi dvěma konkrétními systémy řízení asistence o kterých se bavíme. Nepochybuji, že i tobě je jasné, že vytvořit hybrid z obou možností je možné, ale jen tak, že jeden systém vezmu jako nosný a jeho nepříznivé vlastnosti koriguji druhým. To jsem nazval prioritou. Dále snad pokračovat netřeba.

                        [ Reagovat ] [ Zpět ]
                        Datum: 22.05.2018
                        Autor: vysočina
                        Hodnocení: +4 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
                        • Re: Přestavba na e-kolo

                               

                          ale prd. .

                          nejseš schopen uznat že více podmínek může mít naprosto stejnou váhu a co víc, na základě těchto splnění těchto rovnocených podmínek vykonat cosi.


                          trváš na nutnosti jedné řídící podmínky, proto tě jako naivního laika vyřazuji z debaty o IT

                          [ Reagovat ] [ Zpět ]
                          Datum: 23.05.2018
                          Autor: Jindra8526
                          Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -5
                          • Re: Přestavba na e-kolo

                                 

                            Souhlas, naprostý souhlas. Já bych ti to tak pěkně a srdečně nedokázal říct. :D

                            [ Reagovat ] [ Zpět ]
                            Datum: 23.05.2018
                            Autor: Brahma
                            Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -3
                            • Re: Přestavba na e-kolo

                                   

                              Ono to není nic neobvyklého, zápasím s tím pořád. Prostě to "inženýrské" myšlení "jdi pořád vpřed". Takhle je psána většina inženýrských specifikací.

                              Udělám tohle, následně tohle, provedu rozhodnutí, a jdu sem nebo tam. Nejsou zvyklí ss vracet, teda ve svých úvahách.


                              Od programu pak ovšem vyžadují, aby když už má všechno zadáni, měl možnost se vrátit na začátek, a něco malého změnit nebo upravit, a byli by nemile překvapeni, kdyby si všechno zase museli zadávat od začátku.

                              Vazby mezi daty neřeší, jdou vpřed, ty řešíme my a protože obi nejsou schopni to správně popsat (a asi nikdo není) tak jsem tu každý tři neděle a ptám se :-)

                              Většinou ale jsou schopni pochopit, že jejich přístup odpovídá papíru, tužce a kalkulačce, úpornost kolegy je překvapivá :-)

                              [ Reagovat ] [ Zpět ]
                              Datum: 23.05.2018
                              Autor: Jindra8526
                              Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -4
                          • Re: Přestavba na e-kolo

                                 

                            Bingo! Musel jsem tě pořádně vychytit na hruškách, když se o mně tak nevybíravě vyjadřuješ, dokonce i zde:
                            https://www.nakole.cz/diskuse/24944-prestavba...

                            Trochu ubohé, ale pro tebe dost charakteristické, tak si posluš ty náš ješito!

                            Že jsi mě vyloučil z diskuzí o IT mi ani trochu nevadí, s rozumnými a orientovanými diskutujícími si rád pohovořím o regulační a řídící technice, speciálně pak o nelineární regulaci, kam diskuze o řídících jednotkách elektrokol logicky patří. Pevně doufám, že se ty ani Brahma nebudete mezi nás cpát a zásobovat nás vašimi moudry!

                            [ Reagovat ] [ Zpět ]
                            Datum: 23.05.2018
                            Autor: vysočina
                            Hodnocení: +4 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
                            • Re: Přestavba na e-kolo

                                   

                              Zklidni se, nebavíme se o regulační technice, ale o algoritmizaci úloh.
                              Ostatně, to si jsem vnesl sám, když sina mě začal vytahovat, že si mánnakreslit "vývojový diagram", kdybych to uměl.

                              Nejsi schopen uznat chybu, že při vyhodnocování čehokoliv nemusí vůbec být jeden řídící prvek ale že jich může být víc se stejnou váhou.

                              A tak prskáš a útočíš, popřípadě kličkuješ, viz ta úloha "jdeme na pivo".

                              Stačilo by říci:
                              ano, popletl jsem to, skutečně je možné, že vůbec nemusí v rozhodovacím procesu být jeden element řídící.

                              [ Reagovat ] [ Zpět ]
                              Datum: 23.05.2018
                              Autor: Jindra8526
                              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -4
                              • Re: Přestavba na e-kolo

                                     

                                No jó! My se tady dlouho bavíme o elektrokolech a jejich řídících jednotkách, o obsluze jejich čidel, že musí být logicky postupná ať již cyklicky, podle hodnoty přerušení, nebo programem přidělené priority, a MISTR se najednou začne bavit ryze teoreticky o algoritmizaci úloh!
                                Ty vývojové diagramy by nebyly od věci, kdyby se na ně začalo kreslit zpracování požadavků na obsluhu jednotlivých prvků regulační smyčky, a hned by bylo jasné, že se bavíme jeden o voze a druhý o koze!

                                Vy výsledku postupné zpracování nevadí, protože elektronika je o mnoho řádů rychlejší než mechanika a navenek se to jeví jako odezva v reálném čase.

                                [ Reagovat ] [ Zpět ]
                                Datum: 23.05.2018
                                Autor: vysočina
                                Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
                                • Re: Přestavba na e-kolo

                                       

                                  Opravdu nechápu, proč by akční zásah nemohl být odvozen od dvou vstupních hodnot z čidel přispívajících na jeho velikost rovnocenně. To jestli se se ta čidla odečítají v čase postupně tak či opačně myslím není příliš významné. Tedy pokud se jedná o řídicí realtime smyčku. Samozřejmě pokud ta čidla negenerují opačný zásah, nejdou čistě proti sobě.
                                  Podotýkám, že teoretickou regulaci jsem nikdy nestudoval. Zato vehementů jako je takové řízení motoru jsem už pár úspěšně postavil a provozoval. Ale třeba jsem měl vždy, aniž jsem o tom věděl, jedno to čidlo dominantní.

                                  [ Reagovat ] [ Zpět ]
                                  Datum: 23.05.2018
                                  Autor: Brahma
                                  Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -3
                                  • Re: Přestavba na e-kolo

                                         

                                    Ono to vše začíná u toho "vývojového diagramu"
                                    Kolega se zapoměl v době, kdy byl Husák na známkách i na Hradě.

                                    Aniž bych cokoliv musel vědět o způsobu měření a jeho methodách je mi jasné, že tam je software, který v podstatě dělá jedinou věc, pouští proud do toho motorku, někdy víc, jibdy míň.

                                    Kolik proudu má pustit stanoví podle hodnot, která mu dávají u Bosche 3 čidla, rychlost, kadence, přítlak na pedál.

                                    Kolega si vzal do hlavy, že jedna hodnota rozhoduje a řídí, a ostatní jsou podružné. Možná u některých softwarů ano, ale připadá mi to nerozumné, protože na přesném stanovení toho, kolik se do toho motoru má pustit proudu dost závisí ten pocit z jízdy. On teď objevil snímač přítlaku a je z něj nadšen, protože pocit z jízdy má lepší než u minulého PASu a tak si vzal do hlavy, že kolem toho se řídí zeměkoule.

                                    Docela bych si typnul, že právě rozumně softwarově zpracovaný vztah hodnot těch tří čidel je to, co způsobuje, že máš pocit, že hedeš na šlapohybu a ne na motor.

                                    A pak logicky je jedno čidlo, které při určitém stavu je řídící a ostatní podružná. Ale není to torzní snímač ale měřák rychlosti.
                                    Při rychlosti větší než 25 km/h rozhoduje on :-)

                                    [ Reagovat ] [ Zpět ]
                                    Datum: 23.05.2018
                                    Autor: Jindra8526
                                    Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -4
                                    • Re: Přestavba na e-kolo

                                           

                                      Jo Bosch snímá ty hodnoty 1000x za vteřinu, tedy pikud jde o tu rychlist vyhodnocování :-)

                                      [ Reagovat ] [ Zpět ]
                                      Datum: 23.05.2018
                                      Autor: Jindra8526
                                      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -4
                                      • Re: Přestavba na e-kolo

                                             

                                        To je v pořádku. Jednou za milisekundu je tak akorát pro podobné řízení. Dává to pár hodnot na filtraci a dostatečně svižně to sleduje ten motor. Přitom procesoru to nedělá žádný problém to stíhat.

                                        [ Reagovat ] [ Zpět ]
                                        Datum: 23.05.2018
                                        Autor: Brahma
                                        Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -4
                                        • Re: Přestavba na e-kolo

                                               

                                          Ještě mě napadá jedno čidlo, které bymohlo umožnit lépe dávkovat ten proud, měření váhy jezdce, neměl by to vůbec být problém něco nainstalovat do sedlovky. Podle hmotnosti pak upravovat přípomoc by mohlo vést k lepšímu využití motoru.

                                          [ Reagovat ] [ Zpět ]
                                          Datum: 23.05.2018
                                          Autor: Jindra8526
                                          Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -5
                                        • Re: Přestavba na e-kolo

                                               

                                          To by bylo jednodušší přidat jako nastavovací konstantu do řídicí jednotky. Ony ty konstanty pro hranice přípomoci jsou vlastně totéž. Když si můžeš měnit parametry a víš co to znamená, tak si to můžeš sobě lépe přizpůsobit.
                                          Zajímavější by možná bylo sdělit řídicí jednotce nějakým tlačítkem, že zrovna podřazuji pod kopcem a že tedy nemá reagovat na zmenšení přítlaku na pedál, ale má dál jet stejně.

                                          [ Reagovat ] [ Zpět ]
                                          Datum: 23.05.2018
                                          Autor: Brahma
                                          Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -3
                                        • Re: Přestavba na e-kolo

                                               

                                          To máš recht, taky jsem si uvědomil, že můžeš dost mít na nosiči a čidlo pozná prd.

                                          Nevím co je tam za bugu, ale buga to jistě je, když neodpovídá kadence, přítlaku, chová se to (pouze) v režimu Turbo divně.


                                          Přitom o tom, že řadím ten stroj ví, při řazení odpojují přípomoc abys neřadil v záběru a navíc s přípomocí.

                                          Dát tomu trochu víc inteligence by jistě šlo, na druhou stranu, kdo je cílová skupina uživatelů takového motoru?

                                          Spíše člověk důchodového věku, co chce ulevit kloubům a ne magor, co vymejšlí jak s tím obejet Evropu.

                                          [ Reagovat ] [ Zpět ]
                                          Datum: 23.05.2018
                                          Autor: Jindra8526
                                          Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -4
                                • Re: Přestavba na e-kolo

                                       

                                  Vývojové diagramy patří k počátkům "číslicových strojů" .

                                  Ta jednoduchá strukturovaná představa jak má počítač postupovat. Asi se s tím při výuce programování stále začíná, ale za těch 28 let co sr softwarem živím, jsem nic takového v praxi neviděl.
                                  Problém bývá složitější, než abys ho namaloval do vývojáku a pak nechal přepsat programátorem, protože pak je to jen kodér a nikoliv programátor.

                                  Ale "flow chartové" myšlení má celá řada z nás techniků, co nejsme školenými informatiky a proto taky soft, který napíšeme je prostě špatný, pomalý a zastaralý.

                                  Místo flow chartu je potřeba seznámit kluky nové generace, kteří s počítači vyrostli a ne k nim přišli v dospělém věku, s řešeným problémem, vysvětlit jim k čemu slouží a co to má dělat a nechat je to si to udělat po svém.

                                  Právě to binárnïí myšlení rozhodovací "píči" ve vývojáku je brzdou.


                                  Tebe zabrzdilo taky a tp tak, že vůbec nejsi schopen se zamyslet nad tím, že by na faktu že výsledný proud co teče do motoru mohl být funkcí třech nezávislých proměnných mohlo něco být.

                                  [ Reagovat ] [ Zpět ]
                                  Datum: 23.05.2018
                                  Autor: Jindra8526
                                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -4
                                  • Re: Přestavba na e-kolo

                                         

                                    Pamatuji si na tvé hádanice s Hrabošem, je vidět, že jsi se poučil a jeho "methodu" - předjímání toho co diskutujíci chtěl říci a odpovídání na tuto fikci - ještě rozvinul.

                                    Na to mě nepotřebuješ. HOWGH.

                                    [ Reagovat ] [ Zpět ]
                                    Datum: 23.05.2018
                                    Autor: vysočina
                                    Hodnocení: +4 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                    • Re: Přestavba na e-kolo

                                           

                                      Byl si to ty, kdo vytáhnul "vývojový diagram".

                                      Ne já.
                                      Vrátím se k otázce:
                                      Když
                                      a = Karel a současně b = Pepa a současně c = Jarda, půjdeme na pivo.

                                      Která z podmínek
                                      1. a = Karel
                                      2. b = Pepa
                                      3. c = Jarda

                                      je ta řídící co má prioritu?

                                      beze srandy, bez vytáček, bez keců


                                      Nebo přiznej, že je běžně možné vyhodnocovat více parametrů, aniž by jakýkoliv z nich byl řídící.

                                      Ve svém věku můžeš být chlap co přizná omyl.

                                      [ Reagovat ] [ Zpět ]
                                      Datum: 23.05.2018
                                      Autor: Jindra8526
                                      Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -4
                                      • Re: Přestavba na e-kolo

                                             

                                        Opravdu nemám chuť odpovídat na tvé dotazy, kdy používáš jiná slova než já a dáváš tak větám jiný smysl. Ale dobře a naposledy.

                                        Diskuze začíná zde :
                                        https://www.nakole.cz/diskuse/24944-prestavba...
                                        tímto odstavcem:

                                        V: Není samozřejmě jen EV-bike, jsou také sady Apache, mají oba snímače, u sady TS je torzní snímač prioritní, u sad BBS je prioritní snímač otáčení.

                                        J: Bosch používá tři typy senzorů najednou
                                        rychlosti
                                        otáček
                                        přítlaku na pedál (torzní)...

                                        V: Snímač rychlosti mají všichni, my se tady bavíme o tom, který snímač je prioritní pro řízení úrovně asistence.

                                        J: Proč by musel být prioritní jeden.
                                        Prostě software vyhodnotí všechny a podle toho pustí do motoru tu šťávu.

                                        V: Protože i ten tvůj zázračný software si musí zvolit který parametr bude obsluhovat dříve a který později. Zkus si nakreslit vývojový diagram. Holt digitální uvažování - ANO/NE. :-)))

                                        V tomto okamžiku si přestáváme rozumět - ty to vidíš globálně, jako že to program umí a je ti jedno jak, já vidím tu posloupnost instrukcí kterou musí procesor jednu po druhé provést. A protože neznám logickou operaci která řeší přítomnost proměnné a,b,c současně, tak je i jasné, že musím postupně napsat tři rozhodovací bloky. Jejich pořadí tak nepřímo určuje jejich význam, protože obvykle po splnění podmínky, že a=1 následuje odskok do podprogramu kde se provede nějaká akce a pak je návrat do hlavního programu a dotaz na splnění podmínky b=1 odskok do podprogramu, akce a návrat zpět a dtto s proměnnou c.
                                        Proč se musí dodržet správné pořadí? No protože znamená-li např. a=vezmi sklenici, b=naplň 1 dl vody, c= vypij vodu , tak logicky nemůže být pořadí jiné. Samozřejmě, že pokud není splněna podmínka a, tak se nepokračuje v rozhodování, ale "skáče" na začátek rozhodování před a, čeká se na její splnění a b,c se neprovádí. atd. Tolik příklad.
                                        Jak vidíš už z úvodní věty, tak jsem nikdy netvrdil, že nemůžeme vyhodnotit více parametrů, já hovořil o pořadí viz. př.

                                        [ Reagovat ] [ Zpět ]
                                        Datum: 23.05.2018
                                        Autor: vysočina
                                        Hodnocení: +4 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                        • Re: Přestavba na e-kolo

                                               

                                          Tak znova:
                                          který z parametrů

                                          a, b nebo c

                                          je podle tebe řídící.


                                          Nejde o zkušenosti s řídícï a měřící technikou, které ti neupírám ani nezpochybňuji.
                                          Jde o prostou úlohu.

                                          Strojařina je skvělý obor, stejně jako ta naše ocelářská stavařina na pomezí obou oborů.
                                          Informatika je nový obor, o kterém víme iba jistě málo.

                                          Ale není to přesnost pístu či těsnění, ani únosnost toho kterého dílu, ale software, co to všechno řídí.

                                          Nijoliv senzory, ale program, které vše vyhodnocuje.

                                          Ty jsi zůstal na úrovni hardware, ale to nemá být nic pejorativního či podceňujícího.

                                          Prostě jsi tam. Já o kousek dál, ale ne o moc jinde, jsem furt ten mechanický inženýr.
                                          Nemyslím si ovšem, že to co jsme mělu za zákon před 25 lety je pravda i dnes, tedy v oboru programování.

                                          Brahma, kterého zesměšňuješ, je úplně jinde, ví toho o těch systémech snímání a vyhodnocování řádově víc.

                                          Já ti jen položil jednoduchou otázku

                                          A ty, protože by si musrl uznat, že se mýlíš, kličkuješ. Rozumím tomu. Můj táta se taky tak choval. Celý život zvyklý mít pravdu a najednou..

                                          Jiná věc je, že o tátovi jsem věděl, jaký je.
                                          A tak jsem ho nesral, když jsem věděl, že bych ho natlačil do úzkých , tedy ke stáru.

                                          Tebe taky srát nebudu, i když nejsi můj táta.
                                          Prostě smířím se s tím, že nedokážeš přiznat chybu.

                                          Ale v tom je kus chlapa.
                                          Stát si za svým, neuhnout.
                                          Zase, nemyslím to ironicky.

                                          Chlapů co jsou ochotni se porvat o svůj názor (věcný, ne o fotbal) stále ubývá.

                                          [ Reagovat ] [ Zpět ]
                                          Datum: 23.05.2018
                                          Autor: Jindra8526
                                          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -3
                                        • Re: Přestavba na e-kolo

                                               

                                          Ty posloupnosti, které ty popisuješ, za tebe řeší překladač, tedy compiler.

                                          Jsi úplně jinde, na úrovni assembleru.
                                          Vůbec není ale rozhodující, a to i v strojovém kódu, pořadí podmínek, co vedou k true nebo false, fakt ne.

                                          ani za Husáka to tak nebylo

                                          [ Reagovat ] [ Zpět ]
                                          Datum: 23.05.2018
                                          Autor: Jindra8526
                                          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -3
                                        • Re: Přestavba na e-kolo

                                               

                                          Ale ten program, bez ohledu v čem je napsán, vyhodnotí vstup A a jeho hodnotu přepočte na adekvátní hodnotu akčního zásahu, který zatím neprovádí. Potom načte vstup B a také ho přepočte a přičte k akčnímu zásahu. Potom totéž udělá se vstupem C, D, atd. Nakonec tu sumu akčních zásahů pošle do regulátoru. Který ten vstup je ten řídící? Ten kterému přisoudíme největší hodnotu vlivu. Když jí budou mít stejnou, tak žádný. Jsi moc v obrazu toho jednoduchého vývojového diagramu.

                                          [ Reagovat ] [ Zpět ]
                                          Datum: 23.05.2018
                                          Autor: Brahma
                                          Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                        • Re: Přestavba na e-kolo

                                               

                                          Čo ak je tam fuzzy logic??

                                          [ Reagovat ] [ Zpět ]
                                          Datum: 23.05.2018
                                          Autor: Lubo990
                                          Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                        • Re: Přestavba na e-kolo

                                               

                                          Fuzzy se chová stejně, jen to vyhodnocení vstupů je rozostřené. Nevím jak v součastnosti, ale mám pocit, že vlna a móda fuzzy regulátorů už pominula. Já osobně si myslím, že dobře navržený regulátor nemusí být fuzzy. Nebo je vlastně i fuzzy, ale nenazývá se tak.

                                          [ Reagovat ] [ Zpět ]
                                          Datum: 23.05.2018
                                          Autor: Brahma
                                          Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                        • Re: Přestavba na e-kolo

                                               

                                          To, že jsem uměl programovat v Assembleru - jako jeden z nemnoha - jsem považoval za svoji přednost, věděl jsem co se v počítači děje. Vyšší programovací jazyky jsem znal také, ale výpočty byly pomalejší, což třeba při výpočtu potrubí pro parní turbiny, který trval 8 hodin, hrálo podstatnou roli. Používali jsme je samozřejmě také, např. se v nich snadněji programovaly tisky, kde čas výpočtu nehrál roli - ten byl více, méně určen rychlostí tiskárny.

                                          My se od počátku bavili o tom, který snímač upřednostnit a dát tak e-kolu jistý charakter, zda bude více sportovní, nebo rekreační. To bylo meritum problému, ne jití na pivo!

                                          Ten tvůj rádoby klíčový případ je zjevný, žádný - což jsem pro ty vnímavější naznačil, když jsem řekl Pepa a proč. Na to nemělo v dané situaci smysl odpovídat, to nebyla otázka charakteru.

                                          Ty jsi nepochopil problém, jseš mimo mísu a tak se mě snažíš dusit "pivním příkladem". Trhni si nohou! Pokud se spletu nemám problém přiznat chybu, to není tento případ.

                                          [ Reagovat ] [ Zpět ]
                                          Datum: 24.05.2018
                                          Autor: vysočina
                                          Hodnocení: +5 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
                                        • Re: Přestavba na e-kolo

                                               

                                          Zkus popřemýšlet nad tím mým příkladem o 3 výše. Tam opravdu žádný z těch vstupů není nebo nemusí být řídící. To, že se reálně vyhodnotí sekvenčně je většinou oproti reakci systému jako by to bylo v jeden okamžik a akční zásah je jen jeden, sumární.
                                          Totéž by se dalo zapojit hardwarově. Každý vstup by měl oddělenou měřicí trasu a ta by měřila kontinuálně. Výstupy z těch tras by se opět kontinuálně sčítaly a kontinuálně posílaly zpětnou vazbou do analogového regulátoru. Který ten vstup je pak ten tvůj dominantní?

                                          [ Reagovat ] [ Zpět ]
                                          Datum: 24.05.2018
                                          Autor: Brahma
                                          Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
                                        • Re: Přestavba na e-kolo

                                               

                                          Proboha, co mě to pořád podsouváte, v čem se mě pokoušíte školit? Já přece nikde netvrdím, že proměnné nemohou mít stejný význam, či prioritu, příznak přerušení, nebo jak tomu budeme říkat.

                                          Meritum problému je první věta diskuze:
                                          "Není samozřejmě jen EV-bike, jsou také sady Apache, mají oba snímače, u sady TS je torzní snímač prioritní, u sad BBS je prioritní snímač otáčení."
                                          Tolik informace od Apache! Nebyli mi schopni říci jak toho dosahují, zda HW (ať analogově, či digitálně), nebo SW, ale to uživatelsky není podstatné. Každopádně je zjevné, že data od jednoho snímače považují za významnější a pomocí dat z druhého výsledek korigují. Kolo je pak více sportovní, nebo více seniorské. Co je na tom nepochopitelného?

                                          BTW - aby bylo jasno - začínal jsem jako technik ve vývoji numerických řídících systémů obráběcích strojů, pak pracoval jako technik počítače, programátor, systémový programátor... To, že jsem do výkladu vnesl vývojové diagramy, tak to nebylo proto, že mé myšlení zamrzlo v té době, ale pro to, že neodborník by mohl lépe pochopit o co jde.

                                          [ Reagovat ] [ Zpět ]
                                          Datum: 24.05.2018
                                          Autor: vysočina
                                          Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
                                        • Re: Přestavba na e-kolo

                                               

                                          Takže těmi tanečky okolo vždy nutně a principiáně hlavního snímače a vývojového diagramu jsi nám chtěl sdělit, že pánové od Apache ti nechtěli prozradit řídicí algoritmus jejich řídicí jednotky? :)

                                          [ Reagovat ] [ Zpět ]
                                          Datum: 24.05.2018
                                          Autor: Brahma
                                          Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -3
                                        • Re: Přestavba na e-kolo

                                               

                                          No vidíš, na to bych sám nepřišel! Děkuji!
                                          Asi hochy od Apache zažaluji, že mi způsobili takové trauma. :-)))

                                          U řady příspěvků (hlavně stálých - nemyslím tebe) se mi přípomínal aforizmus:
                                          "Když se nechce (zde chápat napsané kolegou), tak je to horší, než když se nemůže!"
                                          hned následoval výjev z filmu Anton Špelec ostrostřelec:
                                          "...císař pán není vůl, císař pán je korunovanej!"



                                          P.S. Jistě by byla zajímavá debata nakolik jsou řídící jednotky digitální a tedy opravdu uživatelsky programovatelné, nebo zda se "programuje" pouze v připojeném dipleji vložením dat a do ř,j, jdou pouze tagy informující např. o dosažení určité rychlosti a pod. Osobně si myslím, že B je správně.

                                          [ Reagovat ] [ Zpět ]
                                          Datum: 24.05.2018
                                          Autor: vysočina
                                          Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
                                        • Re: Přestavba na e-kolo

                                               

                                          Omlouvám se - výpadek v závorce - správný text:
                                          U řady příspěvků (hlavně stálých přispěvatelů - nemyslím tebe) se mi přípomínal aforizmus:

                                          [ Reagovat ] [ Zpět ]
                                          Datum: 24.05.2018
                                          Autor: vysočina
                                          Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                        • Re: Přestavba na e-kolo

                                               

                                          No hlavně nastavení několika parametrů programu se nedá říkat programování. Tohle se nazývá maximálně parametrizace. Nebo si myslíš, že nastavením zobrazení tachometru z mílí na kilometry ten tachometr programuješ? Prostě v té řídicí jednotce nastavíš pár konstant, aby program lépe reagoval na tvé specifické potřeby. Co ty konstanty dělají a jak moc to ovlivní chování algoritmu je čistě na programátorovi, co všechno dovolí uživateli (i třeba velmi znalému) měnit, aby nezbořil řídicí program.
                                          Jestli jsi někdy programoval, tak bys zrovna tohle měl rozlišovat a neříkat tomuhle programování.

                                          [ Reagovat ] [ Zpět ]
                                          Datum: 24.05.2018
                                          Autor: Brahma
                                          Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                        • Re: Přestavba na e-kolo

                                               

                                          Proč myslíš, že jsem to programování dal do uvozovek?

                                          [ Reagovat ] [ Zpět ]
                                          Datum: 24.05.2018
                                          Autor: vysočina
                                          Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                        • Re: Přestavba na e-kolo

                                               

                                          Promiň, nevšiml jsem si jich, máš pravdu.
                                          Lépe umístěno.

                                          [ Reagovat ] [ Zpět ]
                                          Datum: 24.05.2018
                                          Autor: Brahma
                                          Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                      • Re: Přestavba na e-kolo

                                             

                                        Promiň, nevšiml jsem si jich. Máš pravdu.

                                        [ Reagovat ] [ Zpět ]
                                        Datum: 24.05.2018
                                        Autor: Brahma
                                        Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Přestavba na e-kolo

                       

                  :-)

                  Jsme už trochu jinde, vývojový diagrame, fakt docela jinde

                  strukturované programování je relikvie digitálních počátků

                  [ Reagovat ] [ Zpět ]
                  Datum: 22.05.2018
                  Autor: Jindra8526
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -4
          • Re: Přestavba na e-kolo

                 

            Tak, co se týká funkce čidel, tak jsem našel toto :

            https://www.beznamahy.cz/jak-vybrat-elektrokolo...

            Důvod přestavby je i cena, ale taky zachování kvalitnějších komponentů oproti novému e-kolu ve stejné ceně. Jelikož nechci horské kolo, jen trekové, nebo i crossové, které nemá blatníky, nosič a stojánek, tak ještě uvažuju o prodeji nejen toho Cannona, ale i druhého silničního kola Pells Seven a pořídit si něco takového :

            http://www.skladacikola.com/Elektrokolo...

            https://www.achillesbike.cz/10155,cz_sportovni...

            Co se týká vašich názorů a rad, tak jsem rád za všechny, i ty co mě nevyhovují. Někdo by mohl napsat, co vlastně chci, ale proto se ptám a svoje představy, jak vidíte výše se mění vzhledem k informacím.

            Svůj kolopark si představuji takto :
            Na zimu svůj starý trek z r.1996 Schauff Bolero

            Silničku Author Charisma e66 letos ještě nechat, příští rok prodat, podle toho co budu mít za e-kolo

            A kola Cannondale a Pells prodat.

            Zdravotní stav zatím dobrý, ale i to se může změnit. Občas jezdím s kolegou 81 let tak 50-70 km, průměrem sice 20, ale to stačí.

            [ Reagovat ] [ Zpět ]
            Datum: 22.05.2018
            Autor: bogas
            Hodnocení: +4 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Přestavba na e-kolo

                   

              Ten příspěvek o snímačích je perfektní, snad si ho přečtou i někteří zde diskutující a konečně pochopí o co vlastně jde.

              Jinak, každý jsme jiný, bydlíme na jiném místě, máme různou kondici, zkrátka každý máme jiné možnosti, představy a priority. Jistě - čerpej poučení od kolegů, ale zvol si co TOBĚ bude nejlépe vyhovovat!
              K tomu Ti přeji zdraví, pohodu a zdar tvému počínání!

              [ Reagovat ] [ Zpět ]
              Datum: 22.05.2018
              Autor: vysočina
              Hodnocení: +4 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Přestavba na e-kolo

                     

                Zdravím a děkuji. Těch možností mám víc a nechci se ukvapit a jít do něčeho a pak litovat.
                Když vybírám třeba TV, satelit, mobil, foťák, tak nejdříve čtu recenze a testy. Názory uživatelů beru s rezervou, ale určité vodítko poskytují.
                U elektrokol je situace přirozeně jiná a proto jsem rád za tyto rady.
                Třeba právě co se týká baterií.
                Jelikož mám dost známých, bývalých cyklistů, co mají obchody s koly, tak to ještě proberu s nimi, ale to zase bude, co člověk, to jiný názor.
                A je pak na mě všechny ty informace zpracovat a rozhodnout se.

                [ Reagovat ] [ Zpět ]
                Datum: 22.05.2018
                Autor: bogas
                Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Přestavba na e-kolo

                   

              Můžeš přestavovat, naposledy jsem přestavoval na bafang 250W, ještě používám kolo e-totem Traction,ale jezdím na něm jenom po rovině a mírném kopci dvakrát 10km a nejraději bych ho překopal, když vidím jaké jsou teď výkonné a lehké motory, teď musím aspoň naprázdno otáčet pedály. Teď už používám jen baterie Lipo. Ty hotové kola nahoře vypadají pěkně.Jinak mi připadá, že nábojové motory jsou lepší na rovinu a mírných kopců a středové do terénu.

              [ Reagovat ] [ Zpět ]
              Datum: 22.05.2018
              Autor: viza1
              Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Přestavba na e-kolo

             

        Chlapi, tak to teda koukám jak se můj dotaz změnil na diskusi o funkcích a programování snímačů atd. Nic proti tomu, člověk se poučí. Jen by to mělo být vedené bez osobního napadání.

        No nic, téma jsem založil za základě svezení se na kole pro ženu Crussis 9.3 city a začal jsem uvažovat o něčem pro mě. A jelikož to kolo má středový motor, měl jsem zato, že má také torzní snímač. Teprve u vámi doporučovaných sad EV-bike jsem zjistil, že jsou sady s torzním snímačem a i bez.

        Pátral jsem v popisu toho kola Crussis a zjistil, že torzní snímač nemá, to by výrobce určitě uvedl, takže svezením se jsem vlastně výhody torzního snímače nepoznal.

        Při hledání parametrů u tohoto výrobce jsem narazil na kolo s označením E-cross 9.3, ale s motorem Bafang Max drive. Taky ani zmínka o torzním snímači, myslím, pokud by tam byl, bylo by kolo dražší. Jen už nevěřím uváděné váze kola 21.8 kg, když u toho co máme typ 9.3 city je uváděná váha 22 kg a váží 26 kg!!

        https://www.crussis.cz/produkt/panske-krosove...

        Takže jsem, jak píšu výše zkoušel řazení s různou kombinací asistence s vědomím, že má torzní snímač a je tomu jinak. Dnes to ještě otestuji a než něco koupím, tak se někde svezu na e-kole s torzním snímačem a pak teprve mohu porovnávat jak se to chová.

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 24.05.2018
        Autor: bogas
        Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Přestavba na e-kolo

         

    Já bych už do čínské přestavby nikdy nešel, jsou to vyhozené prachy. Buď sada BionX za 45k, nebo koupit elektrokolo se středovým motorem Bosch. A pokud ani jedno, tak se na to raději vykašli. Máš pěkné kolo a počítej s tím, že ti ho přestavba degraduje na cosi co možná nechceš...

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 22.05.2018
    Autor: Jura17
    Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -3
    • Re: Přestavba na e-kolo

           

      A když už to opravdu chceš, tak jedině koupit elektromotor lehoučký max 2kg do předního kola, s převodovkou, a k němu malou baterku do košíku.

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 22.05.2018
      Autor: Jura17
      Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -7
    • Re: Přestavba na e-kolo

           

      takže existuje jen trabant a ferrari? máš to nějaké pomotané...

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 22.05.2018
      Autor: Bruca
      Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
      • Re: Přestavba na e-kolo

             

        Chtěl-li bys kdy elektrifikovat své kolo (někdy, časem, v příštím životě), zvolil bys jako rádce Juru17?
        ... tak vidíš
        8-)

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 22.05.2018
        Autor: AV
        Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Přestavba na e-kolo

             

        Čínské komponenty nejsou trabant, trabant funguje a díly má v toleranci.

        Nerozumíš tomu!

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 22.05.2018
        Autor: Jura17
        Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -3
        • Re: Přestavba na e-kolo

               

          máš recht, nerozumím tomu, elektrokolo nemám a v nejbližší době mít nebudu.

          jenže každý má jiné potřeby a každý ferrari nepotřebuje. někomu prostě stačí "střed", nemusí mít high-tec

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 22.05.2018
          Autor: Bruca
          Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Přestavba na e-kolo

                 

            Jenže ten střed co ty říkáš je prostě Bosch/Yamaha 250W středov motor. Ty čínské přestavbové kity jsou lowend. Já měl Magic Pie Edge za 10000,- , do vidle jsem ho musel futrovat na krev, osku měl za 1000km pokřivenou a stejně nešel dát ani tip ťop do středu vidle. Za 1000km měl navíc na generálku cvrčka v kazetě, protože se tam dostal binec. Tlačítka děs a hrůza, jak z hračkářství. A to je prosím ten kvalitnější čínský motor. Takhle střed určitě nevypadá, to je lowend.

            Nehledě na case od baterky z e-pohon, je to čínský case, materiál hliníkový ešus, snadno mu praskly plastové vnitřnosti držící mechanismus klíčku, snadno se poškrábal.

            [ Reagovat ] [ Zpět ]
            Datum: 22.05.2018
            Autor: Jura17
            Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -3
          • Re: Přestavba na e-kolo

                 

            Mám shodnou zkušenost s Jurou.
            Problém je, že začneš tím "levným" řešením a jak se furt něco sere, furt do toho cpeš prachy, až nakonec, když to sečteš a podtrhneš, dáš do toho víc než do skutečného profi kola, anavíc ti zůstane jen hromada šrotu, kterou pistupně rozdáš.

            Podívej se na kolegi Vysočinu, už dobastlil druhé kolo a myslí si, že vyhrál. Kdyby hned napoprvé koupil Bosche, moh to mít za stejné prachy v německé kvalitě.


            Sečíst náklady a podtrhnout.
            Já udělal stejnou blbost, tak jen varuji, že spojojit se s něčín "dostatečným" je v delším horitontu nevýhodné. Pokud si netiskneš prachy jako já :-)

            [ Reagovat ] [ Zpět ]
            Datum: 22.05.2018
            Autor: Jindra8526
            Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -4
            • Re: Přestavba na e-kolo

                   

              To je prostě úplně stejné jako s motorkama. Jak chceš ušetřit a koupit skůtra, tak to neznamená, že koupíš čínu, ale zajdeš do bazaru a koupíš jetou hondu/yamahu. Úplně stejné to je tady u elektrokol, jestli nemáš prachy, prostě koupíš bazarového bosche. Máš to mnohem lepší než čínského vergla.

              [ Reagovat ] [ Zpět ]
              Datum: 23.05.2018
              Autor: Jura17
              Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -3
            • Re: Přestavba na e-kolo

                   

              Milý Jindřich, ty víš houby, co je v zadeli měkkého!

              Já mám dost peněz, ale nepotřebuji si léčit sebevědomí nákupem drahých a značkových výrobků a ihned je pod různými záminkami prezentovat na tomto fóru.

              První elektrokola jsem si sestavil v roce 2011, ze sady E-pohonu, protože jsem nevěděl jestli to splní mé představy a nechtěl jsem v případě neúspěchu vyhazovat moc peněz oknem - to nedělá ani žádný rozumný boháč, pokud není zamindrákovaný a nepotřebuje se předvádět. Na kolech se sadami za 12.500Kč jezdíme dodnes.
              Pak jsem měl zdravotní problémy, je mi lépe a chci si obnovit kondici. Proto jsem letos se rozhodl pro modernizaci, orientoval se na trhu a koupil jinde zmíněné sady, a to za cenu jedné náhradní baterky na Bosche!!!. Protože mi léta přibývají a opravdu se nepotřebuji předvádět, tak jsem opět volil přestavbové sady a peníze raději věnuji na nákup "pořádných" kol vnukům.

              Ostatně,jak píše Jindra, ani Bosch není zárukou bezproblémového provozu, to jeho superkolo, mimo to, že je těžší než moje přestavba, tak "koktá" když dá TURBO a šlape do kopce... To má "levná" sada nedělá.
              Tvrzení, že sady, jejich údržba a inovace vyjdou dráže než značkový výrobek je jen těšínské jablíčko pro ty, kteří bez rozmyslu vyhodili peníze za značkový výrobek a nedokážou ho využít! Když jsou tak dobře orientovaní, tak by měli popsat konkrétní případ a ne jen planě tlachat.

              [ Reagovat ] [ Zpět ]
              Datum: 23.05.2018
              Autor: vysočina
              Hodnocení: +6 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Přestavba na e-kolo

           

      Přesně to mě napadlo.

      Jakýkoliv bastl to kolo definitivně znehodnoti, i když si myslíme, že děj je vratný, není.

      Ale pokud ví, že už se vracet nebude, lze po rozumnén výběru mororizovat, ale furt to bude jen napodobenina.

      Bosch má vlastní i rám.

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 22.05.2018
      Autor: Jindra8526
      Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -5
  • Re: Přestavba na e-kolo

         

    Asi za mesic vyskousim motor YTW06 s vahou 1.3kg.
    https://xiongdamotor.en.alibaba.com/product...

    Pokud motor bude vhodny na jizdu do kopce, doporucim ho. K tomu lipo baterku na 1kg.
    Jinak Q100 (2.2kg) je vhodna volba.

    Nevidim proc bych ja poridil tezky motor (4kg) a tezkou baterku (4kg), pokud bych chtel jet 60km za sve, a pak 6km do mirneho kopce.

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 22.05.2018
    Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -2
Nastavte si vlastní barvu pozadí:
Seznamka

Hledám: spolujezdkyni dobrodružné povahy na cyklovýlety

Hledám: spolujezdkyni  dobrodružné povahy na cyklovýlety
15.08.2018
Jsem nekuřák, vysoký, ženatý ale singl, 50+, zaměstnanec i podnikatel. Nehltám kilometry, kochám se. Láká mě …

Hledám: cyklistku,kamarádku

Hledám: cyklistku,kamarádku
14.08.2018
hledám cyklistku pro společné výlety na horském kole.možné i pěší výlety.

Hledám: Cyklistka hledá cyklistu

Hledám: Cyklistka hledá cyklistu
14.08.2018
Cyklistka 55/173 SŠ hledá prima parťáka přiměřeného věku na společné cyklovyjíždky. Jsem z Prahy 14 - Kyjí. Když…
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

306 cyklistů (19 přihlášených)

TRANSKAVKAZ – nalehko

Je to více než 40 let co jsem v antikvariátu našel knížku „Kavkazská cesta"od Julia Komárka. Popis cesty…
mirekbik | 01.08.2018

Valíme na Moravu - poprvé

Na Moravě, v Třebíči, máme tetičku. Já, bratr, děda a kamarád Slávek za ní a za dalšími příbuznými v okolí…
JohnyB | 28.07.2018

Welzlův kvadriatlon 2018 - extrémní závod pohledem programátora

Varování - následující vyprávění je dlouhé a nezkušený čtenář by se raději neměl do čtení vůbec pouštět.…
Jrr | 23.07.2018