reklama

zajímavý test aneb nepřeceňujte středový pohon

Pokud se tomu dá věřit, tak do méně strmého až středního kopce (v testu 6%) zase tak moc nezáleží, jestli máte středový pohon nebo převodový. I bych tomu věřil. Podle mého názoru je to tím, že v takovém kopci se dá udržet slušná rychlost a i převodový náboj jede v poměrně efektivně. Co vy? Věříte? :)

https://www.youtube.com/watch?v=RAahBoU2wx0

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 21.02.2016
Autor: Robikl
  • Re: zajímavý test aneb nepřeceňujte středový pohon

         

    Ale jo, taky si myslím, že střeďák je dobrý hlavně do prudších kopců,tam kde se využijí lehké převody a jede se pomalu, třeba jen 8km/hod.Mě by třeba nebavilo stoupat do kopce po silnici v mírném stoupání mezi auty jako v tom testu (tady např.silnice ze Štěchovic na Slapy, nebo naopak od Slapské přehrady, kde místo pozvolného kopce serpentinami po silnici jedu po lesní asfaltce z Třebenic na Homoli),ale radši bych to střihnul po lesní cestě,kde mě žádná auta nesmrdí,ale zase to stoupání je prudší,tam by asi nábojový motor nestíhal.Bylo by zajímavé srovnání,kdyby druhý test se stejnými koly byl právě nějakou lesní cestou do prudšího kopce se stejným převýšením.

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 21.02.2016
    Autor: pobrdny
    Hodnocení: +5 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
  • Re: zajímavý test aneb nepřeceňujte středový pohon

         

    Hezké, ovšem ty dojezdy jsou fakt slabota.
    Ten sám test se středovým by vyšel s trojnásobným dojezdem:-)
    Ovšem elektrokolo nestavím jen ne 6% kopečky, co se stane když potkám 12% krpál?
    Motor nejspíše uvařím:-)
    Tak že závěr: za mně je středový nejlepší do kopců všech sklonů, přímý na rovinky.

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 21.02.2016
    Autor: Bobbob
    Hodnocení: +9 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -3
    • Re: zajímavý test aneb nepřeceňujte středový pohon

           

      Máš pravdu,dojezd žádná sláva,sice to na kopec vyjede,ale už nesmí přijít další kopec, protože baterka je na dně.A asi by mě taky štvalo,kdybych kvůli motoru musel vybírat pozvolné táhlé kopce a musel šlapat po silnici mezi auty,místo toho,abych to střihnul za závorou pěknou lesní cestou, kde je to stoupání ale mnohem prudší.Na střeďáku stačí přeřadit na lehčí převod a jede se dál, s nábojákem by nezbylo nic jinýho,než slézt a jít pěšky vedle kola...

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 21.02.2016
      Autor: pobrdny
      Hodnocení: +5 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
    • Re: zajímavý test aneb nepřeceňujte středový pohon

           

      JE to jinak. V rámci toho testu bylo srovnání i se středovými motory. Snad první byl nějaký středový, druhý nějaký nábojový a pak se to různě promíchalo. Takže pokud se jim dá věřit, tak žádné trojnásobně dojezdy za těchto podmínek.
      Ano pro toho, kdo jezdí častěji prudké kopce dejme tomu nad 15%, tak je středový jasná volba, ale dost lidí prostě v Alpách nejezdí.

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 21.02.2016
      Autor: Robikl
      Hodnocení: +6 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -3
      • Re: zajímavý test aneb nepřeceňujte středový pohon

             

        Ve videu žádný středový vidět nenní.
        Kolega má bafanka 350W a na bateri 10Ah Vyjede na pustevny (z Rožnova 13km 6%) a k tomu po rovině ještě 25km:-)

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 21.02.2016
        Autor: Bobbob
        Hodnocení: +6 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -2
        • Re: zajímavý test aneb nepřeceňujte středový pohon

               

          Po rovině může mít nulovou spotřebu, protože to ústavě za svy.
          Jiná ti testování zahrnovala prý i stredaky. Je o tom někde i článek, ale nemůžu ho najít.

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 21.02.2016
          Autor: Robikl
          Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: zajímavý test aneb nepřeceňujte středový pohon

                 

            Nejede jen za své jelikož je taky tělesně postižen na jednom kyč. kloubu.

            [ Reagovat ] [ Zpět ]
            Datum: 21.02.2016
            Autor: Bobbob
            Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: zajímavý test aneb nepřeceňujte středový pohon

           

      Na rovinky není potřeba žádný motor. :) Smysl pedelec elektrokola je v kopcích. Středový je univerzál, ale není důvod proč by byl lepší v mírném stoupání oproti nábojovému motoru. V mírném stoupání totiž všechna elektrokola pojedou přes 20 a s účinností není problém.

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 22.02.2016
      Autor: Robikl
      Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: zajímavý test aneb nepřeceňujte středový pohon

         

    Pánové, aby se vám lépe diskutovalo tak připojuji tabulku s vypočítanou průměrnou spotřebou - jak bylo řečeno v testu tak - se 100% asistencí.
    Podle různých pramenů bývá cca 20-25 Wh/km při váze jezdce 75 kg. Co dalších 10 kg váhy to min. o 5% kratší dojezd - to také cca sedí.

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 21.02.2016
    Autor: vysočina
    Hodnocení: +4 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -3
    • Re: zajímavý test aneb nepřeceňujte středový pohon

           

      Tyjo super. A uměl bys doplnit, jaké kolo z té tabulky má jaký středový a nebo převodový?

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 21.02.2016
      Autor: Robikl
      Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -3
    • Re: zajímavý test aneb nepřeceňujte středový pohon

           

      To je pouhá teorie váha moc velkou roli až tak nehraje jelikož 110kg borec může mit větší sílu v nohach než 90kg borec a to je rozhodující.

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 21.02.2016
      Autor: Bobbob
      Hodnocení: +5 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -2
      • Re: zajímavý test aneb nepřeceňujte středový pohon

             

        To je rovněž teorie, v praxi spíše půjde o jedince s BMI větším než 25, tedy o žok sádla, který se již neuveze. Ostatně to dokládá mnou uvedená tabulka - hmotnější jezdci měli vyšší spotřebu energie, protože tělíčko jaksi nepracovalo, na rozdíl od mladého a lehkého Mirka.

        Proto se používají poměrové ukazatele, aby se eliminovaly podobné vlivy - viz druhá tabulka kde je rozdíl spotřeby cca +/- 10%, tedy v rámci statistické chyby.

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 21.02.2016
        Autor: vysočina
        Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -5
        • Re: zajímavý test aneb nepřeceňujte středový pohon

               

          Ja s tím mám na rozdíl od tebe zkušenost.
          I když jsem kdysi vážil 148Kg tak přesto jsem kopec vyšlapal vlastní silou což třeba má žena 75kg šla pěšky.
          Totéž se dělo s kamarády kteří jezdili jen občas na rozdíl ode mně, který jsem jezdil denně celoročně.
          Proto tvrdím že směrodatná je kondice a né váha.

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 21.02.2016
          Autor: Bobbob
          Hodnocení: +8 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
          • Re: zajímavý test aneb nepřeceňujte středový pohon

                 

            Jenže pro větší váhu potřebuješ v kopci vyšší výkon. Jednomu bude stačit 200W a silnější člověk musí mít třeba 300W a pak jedou stejně. Takže je to dost o váze přece.

            [ Reagovat ] [ Zpět ]
            Datum: 21.02.2016
            Autor: Robikl
            Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: zajímavý test aneb nepřeceňujte středový pohon

                   

              Ten silnější to dodá vlastní silou i váhou tlaku do pedálu, k čemu mně bude váha 70kg když nebudu mít v nohách sílu? Viz moji netrénovaní přátelé slabí jak čajičci.
              Byvaly časy kdy jsem na křižovatce zabral a praskaly mně špice na straně kazety, jelikož jsem tam nechal zařazen těžký převod.
              Je to hlavně o síle a trénování málo již o váze.

              [ Reagovat ] [ Zpět ]
              Datum: 21.02.2016
              Autor: Bobbob
              Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: zajímavý test aneb nepřeceňujte středový pohon

                   

              Správně, nechtěl jsem se odvolávat na teorii, ale nejde to: zkrátka chci-li přemístit těleso o vyšší hmotnosti do stejné vzdálenosti (výšky) musím logicky vykonat větší práci a tomu odpovídá vyšší spotřeba energie. Je pak na kondici jezdce zda jí pokryje ze svých svalů, či z baterie.

              [ Reagovat ] [ Zpět ]
              Datum: 21.02.2016
              Autor: vysočina
              Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
              • Re: zajímavý test aneb nepřeceňujte středový pohon

                     

                To celou dobu tvrdím že to je o kondici a síle jezdce, pár pater výše mně to vyvracíš:-)

                [ Reagovat ] [ Zpět ]
                Datum: 21.02.2016
                Autor: Bobbob
                Hodnocení: +5 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
                • Re: zajímavý test aneb nepřeceňujte středový pohon

                       

                  Bobe, celou dobu se bavíme o tabulce s výsledky testu. K ní jsem psal, že tělíčka hmotnějších jezdců to nedala a byla tedy vyšší spotřeba z baterie.
                  Ty jsi gigant, ale to - podle mne - neplatí pro většinu hmotnějších spoluobčanů. To by jezdili bez motoru a nesháněli silnější motory. Neber vše tak osobně, pak se s tebou lépe diskutuje.

                  [ Reagovat ] [ Zpět ]
                  Datum: 21.02.2016
                  Autor: vysočina
                  Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
                  • Re: zajímavý test aneb nepřeceňujte středový pohon

                         

                    Jo ja ti rozumím, proto taky říkám že ten test o ničem nevypovidá.
                    Jak už jsem někde uvedl tak testoavat by měl jeden jezdec všechna e-kola a za stejných podmínek.
                    Pak by se tomu dalo věřit a taky by to byly přesnější údaje.

                    [ Reagovat ] [ Zpět ]
                    Datum: 21.02.2016
                    Autor: Bobbob
                    Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • Re: zajímavý test aneb nepřeceňujte středový pohon

                           

                      Promiň, ale nesouhlasím. Aby výsledky byly srovnatelné, tak by ten samý jezdec musel podat stejný výkon v pondělí jako v pátek, stejně tak ráno jako odpoledne, stejný při první jízdě jako při desáté. O proměnlivosti počasí raději pomlčme.
                      Tady pomůže pouze statistika - dostatečné množství pokusů a příslušné výpočty - dostaneme průměr a odchylku a to zcela vyhoví.

                      Konkrétním testům lze vytknout malý počet pokusů a skutečnost, že se zaměřili na nic neříkající údaj - dojezd - místo toho, aby vyhodnotili průměrnou spotřebu. Jak vyplývá ze mnou uvedených tabulek je spotřeba na 1km v obvyklých mezích (24,82 Wh/km a 23,16Wh/km) - viz naše diskuze dříve a údaje z různých pramenů (např. ebike.ca, evbike.cz apod.).

                      A ještě jedna úvaha - aby se dostal jezdec o hmotnosti 75kg na vzdálenost 10km s převýšením 100m musí vykonat určitou práci (Wh). Ta práce je stejná při jízdě se středovým motorem, jako s nábojovým - že ano? Jak tedy prokázat výhodnost toho, kterého řešení - podobným "testem" asi ne!

                      [ Reagovat ] [ Zpět ]
                      Datum: 22.02.2016
                      Autor: vysočina
                      Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
                      • Re: zajímavý test aneb nepřeceňujte středový pohon

                             

                        Souhalsit fakt nemusíš, ale nicméně je to tak, proto piši za stejných podmínek. A do těch podmnínek patří vše co jsi sám vyjmenoval.

                        Je ale rozdíl s jakými převody tu práci vykonáváš. Jednoduše přímý motor na středový nemá a nikdy mít nebude ve všech směrech, s tím se smiř:-)

                        [ Reagovat ] [ Zpět ]
                        Datum: 22.02.2016
                        Autor: Bobbob
                        Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                        • Re: zajímavý test aneb nepřeceňujte středový pohon

                               

                          Proto jsem podmínky vyjmenoval, protože možnost jejich opakovatelnosti je iluzorní a hovořil jsem o statistice.

                          Já nejsem zastánce jednoho, či druhého řešení, každé má své výhody a nevýhody, záleží více na tom v jakém terénu se chceš pohybovat.
                          Já se tedy nepotřebuji s ničím smiřovat. Opět jsi zcela zbytečně osobní.

                          P.S. Nábojové motory jsou i s převodovkou, která eliminuje nevýhody při pomalé jízdě. Dost důležité je naučit se s e-kolem jezdit, abys motoru vyhověl.

                          [ Reagovat ] [ Zpět ]
                          Datum: 22.02.2016
                          Autor: vysočina
                          Hodnocení: +4 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -2
                      • Re: zajímavý test aneb nepřeceňujte středový pohon

                             

                        No, vzhledem k charakteristikám přímáků by se pak muselo pro každé stoupání udělat dost extra testů, protože spotřeba se u nich odvíjí i od otáček, které jejich krouťák nemusí udržet ani při proudu 10C baterie.. Na kousnutí v kopci jsou extra háklivé, u střeďáku podřadíš a jedeš dál.

                        Spotřeba nemusí proto odpovídat fyzikálnímu výpočtu předpokládané vykonané práce, ale docela hodně ho vynásobit.

                        [ Reagovat ] [ Zpět ]
                        Datum: 22.02.2016
                        Autor: Arnošt905
                        Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
                        • Re: zajímavý test aneb nepřeceňujte středový pohon

                               

                          Dolož své tvrzení.
                          Uváděné testy kol v tab.1 mají vesměs nábojové motory, kola v tab.2 středové. Průměrná spotřeba je 24,82Wh/km, oproti 23,16Wh/km. Tedy žádný n-násobek, ale pouze +7%. Vzhledem k rozdílným podmínkám obou testů lze považovat údaje za rovnocenné.
                          Možná sis nevšiml, ale i kola s nábojem mají více pastorků a dokonce i trojtalíř, na rozdíl od většiny střeďáků. Jsou také nábojové motory s převodovkou i pro vyšší výkony.

                          [ Reagovat ] [ Zpět ]
                          Datum: 22.02.2016
                          Autor: vysočina
                          Hodnocení: +5 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -2
                          • Re: zajímavý test aneb nepřeceňujte středový pohon

                                 

                            Přesně tak. V mírném i středním kopci, kde díky výkonu motoru a pohodovému šlapání člověk udrží slušnou rychlost, tak nábojový bude celkem účinný.

                            [ Reagovat ] [ Zpět ]
                            Datum: 22.02.2016
                            Autor: Robikl
                            Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                            • Re: zajímavý test aneb nepřeceňujte středový pohon

                                   

                              Více jak 6% kopec 11km jede borec se střeďákem se spotřebou 5,4Wh/km, To je tedy značný rozdíl oproti sportovci co jede v údajném testu se spotřebou 24,3Wh/km.
                              Co ty na to?
                              http://www.nakole.cz/diskuse/20497-dlouhe...

                              [ Reagovat ] [ Zpět ]
                              Datum: 22.02.2016
                              Autor: Bobbob
                              Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                              • Re: zajímavý test aneb nepřeceňujte středový pohon

                                     

                                Potřeboval tak 350 až 400W a patrně většinu z toho dával ze svého. Makal.

                                [ Reagovat ] [ Zpět ]
                                Datum: 22.02.2016
                                Autor: Robikl
                                Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
                              • Re: zajímavý test aneb nepřeceňujte středový pohon

                                     

                                Na tom není nic divného, ten 11km kopec jede cyklista za reálných podmínek s minimální asistencí, test byl záměrně "na doraz" se 100% asistencí.

                                [ Reagovat ] [ Zpět ]
                                Datum: 22.02.2016
                                Autor: vysočina
                                Hodnocení: +4 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
                                • Re: zajímavý test aneb nepřeceňujte středový pohon

                                       

                                  Víš prd jen se domníváš.

                                  [ Reagovat ] [ Zpět ]
                                  Datum: 22.02.2016
                                  Autor: Bobbob
                                  Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -3
                                  • Re: zajímavý test aneb nepřeceňujte středový pohon

                                         

                                    No píšou to tam.

                                    [ Reagovat ] [ Zpět ]
                                    Datum: 22.02.2016
                                    Autor: Robikl
                                    Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                    • Re: zajímavý test aneb nepřeceňujte středový pohon

                                           

                                      Tvrdí něco o minimální asistenci toho borce s boschem a přitom neví s jakou asistenci to jel.
                                      V tom testu kdyby dali menší asistenci tak ten motor jim po chvíli chcípne nebo se zavaří proto jeli na 100%.

                                      [ Reagovat ] [ Zpět ]
                                      Datum: 22.02.2016
                                      Autor: Bobbob
                                      Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                  • Re: zajímavý test aneb nepřeceňujte středový pohon

                                         

                                    Omyl, jen logicky uvažuji - kdyby jel s plnou asistencí, tak má spotřebu 20-25Wh/km. Má-li jen 5,4Wh/km tak logicky jede jen s částečnou asistencí a zbytek je jeho "bílé sádlo".

                                    [ Reagovat ] [ Zpět ]
                                    Datum: 22.02.2016
                                    Autor: vysočina
                                    Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                    • Re: zajímavý test aneb nepřeceňujte středový pohon

                                           

                                      No a otom to je že středový je usporný protože to utáhnou převody.
                                      Přímy pokud spadne pod 12km/h končí, to u středového nehrozí a rozjede se i v kopci což přímý nedokáže.

                                      [ Reagovat ] [ Zpět ]
                                      Datum: 22.02.2016
                                      Autor: Bobbob
                                      Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                      • Re: zajímavý test aneb nepřeceňujte středový pohon

                                             

                                        Tramvaj se ti taky rozjede do kopce, viz trať na Barrandov, to je tuším 6%.

                                        [ Reagovat ] [ Zpět ]
                                        Datum: 22.02.2016
                                        Autor: Robikl
                                        Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                        • Re: zajímavý test aneb nepřeceňujte středový pohon

                                               

                                          Jo ta ale má na to výkon i přislušný proud což ty na elektru nemáš.
                                          Pokud to v kopci napřed nerozjedeš vlastní silou tak končíš a jdeš pěšo. Znám to moc dobře z období když jsem vlastnil přímý 2kW motor.
                                          Kdežto se středovým se rozjedu kdykoliv a v jakemkoliv kopci i bez šlapání.

                                          [ Reagovat ] [ Zpět ]
                                          Datum: 22.02.2016
                                          Autor: Bobbob
                                          Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
                                      • Re: zajímavý test aneb nepřeceňujte středový pohon

                                             

                                        Přestaň do nekonečna omýlat jedinou výhodu středového motoru. To se zde neřeší.
                                        Jistě je středový motor modernější a lepší řešení, má ovšem také své limity. Vzhledem k jednotalíři má Bafang vždy převod do rychla, takže i ten v kopci jednou končí.
                                        Já mám nábojový motor s převodovkou 1:5 a jezdím i menší rychlostí než je rychlost chůze (12:5=2,4km/h) a nemám problém, motor nehřeje! Navíc mám trojtalíř 42-32-22 a pastorky 13-34 takže mu mohu výrazně pomoci při převodu do pomala - jen se mi již kolo staví na zadní! Na plyn ho rozjedu i do kopce, občas to dokonce proklouzne. Navíc mě tato sada stála cca 12.000Kč včetně baterie 36V/10Ah. Za to nepořídíš ani samotného Bafanga a o baterii se ti jen zdá.

                                        [ Reagovat ] [ Zpět ]
                                        Datum: 22.02.2016
                                        Autor: vysočina
                                        Hodnocení: +6 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
                                        • Re: zajímavý test aneb nepřeceňujte středový pohon

                                               

                                          Přestaň tu do nekonečna omílat ten svůj sračkový vařič:-)
                                          V kopci to bez vlastního rozšlapání nerozjedeš i kdyby jsi se na hlavu stavěl:-)
                                          Zaspal jsi dobu, bafang má už i dvoutác a navíc tu není jediný.
                                          Ja jsem svůj střeďák pořídi za 8tisíc + baterie za 5tisíc ale s kapacitou 15Ah.
                                          Nevím co tě žere že se tak čílíš.
                                          On ten střeďák nemá limit jak tady nesmyslně trousíš.
                                          Jen se to musí umět na tom jetdit, ne kecat o něčem co jsi nezkusil.

                                          [ Reagovat ] [ Zpět ]
                                          Datum: 22.02.2016
                                          Autor: Bobbob
                                          Hodnocení: +7 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -4
                          • Re: zajímavý test aneb nepřeceňujte středový pohon

                                 

                            V tom případě musíme ty testy prohlásit za irelevantní a ty kopce vyjet se stejnou celkovou hmotností jen přípomocí v hladině určitých konstantních rychlostí např 3-5-8-10-12-15km/hod. Pak budeme mít jen "čistou" spotřebu. Z tohoto pohledu totiž nemáme argument nikdo, jen tady běžnou hádku.

                            [ Reagovat ] [ Zpět ]
                            Datum: 22.02.2016
                            Autor: Arnošt905
                            Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
                            • Re: zajímavý test aneb nepřeceňujte středový pohon

                                   

                              Jakou hádku? Všichni jistě známe výhody a nevýhody jednotlivých řešení a jejich limity.
                              Pokud ale prohlásíš, že nábojový motor má v reálném provozu násobně vyšší spotřebu než středový, tak bys to měl umět doložit. Násobně je minimálně 2x, nikoliv o 7% - rozumíme si?
                              Pro praxi mne nezajímají nějaké teoretické rozbory o "čisté spotřebě", ale hodnota průměrné spotřeby podle terénu, abych mohl odhadnout reálný dojezd. V tom jsou i tak jednoduché testy dostatečně vypovídající.

                              [ Reagovat ] [ Zpět ]
                              Datum: 22.02.2016
                              Autor: vysočina
                              Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
                              • Re: zajímavý test aneb nepřeceňujte středový pohon

                                     

                                Tady máš jasný příklad z realného provozu
                                http://www.nakole.cz/diskuse/20497-dlouhe...
                                To není jen 7% rozumíme si?

                                [ Reagovat ] [ Zpět ]
                                Datum: 22.02.2016
                                Autor: Bobbob
                                Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                • Re: zajímavý test aneb nepřeceňujte středový pohon

                                       

                                  Jenež on většinu odšlapal sám. Schválně jaká vychází spotřeba do stroupání 7% tobě? Vím, že nešlapeš a že to bdue tedy vyšší hodnota, ale dej to k dobru, protože to bdue užitečnější než se odvolávat na to, že někdo maká a má malou spotřebu.

                                  [ Reagovat ] [ Zpět ]
                                  Datum: 22.02.2016
                                  Autor: Robikl
                                  Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                  • Re: zajímavý test aneb nepřeceňujte středový pohon

                                         

                                    Ano oproti borci co si to odšlapal tak ja mám do 6% kopce jistě více ale není to více než mají ti borci v testu. Je to něco mezi 16-20Wh/km.

                                    [ Reagovat ] [ Zpět ]
                                    Datum: 22.02.2016
                                    Autor: Bobbob
                                    Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                    • Re: zajímavý test aneb nepřeceňujte středový pohon

                                           

                                      A jakou rychlostí jedeš?

                                      [ Reagovat ] [ Zpět ]
                                      Datum: 22.02.2016
                                      Autor: Robikl
                                      Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                      • Re: zajímavý test aneb nepřeceňujte středový pohon

                                             

                                        Něco mezi 14-18km/h

                                        [ Reagovat ] [ Zpět ]
                                        Datum: 22.02.2016
                                        Autor: Bobbob
                                        Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                          • Re: zajímavý test aneb nepřeceňujte středový pohon

                                 

                            Koukni se zde a pak poreferuj:-)
                            http://www.nakole.cz/diskuse/20497-dlouhe...

                            [ Reagovat ] [ Zpět ]
                            Datum: 22.02.2016
                            Autor: Bobbob
                            Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: zajímavý test aneb nepřeceňujte středový pohon

         

    Když to počítám a porovnávám tak u prvního co ujel 15,4km na 400Wh to dělá 26Wh/km.
    Takové spotřeby nedosáhnu u svého středového ani když jedu 8% stoupák a to nešlapu.
    Ten co ujel 22,2 km je na tom se svou bateri téměř shodně jako ten výše uveden na 540Wh to dělá 24,3Wh/km.
    400Wh-15,4km = 26Wh/km
    409Wh-17,7km = 23,1Wh/km
    412Wh-18,7km = 22,0Wh/km
    418Wh-20,4km = 20,5Wh/km
    540Wh-22,2km = 24,3Wh/km

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 21.02.2016
    Autor: Bobbob
    Hodnocení: +4 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -2
  • Re: zajímavý test aneb nepřeceňujte středový pohon

         

    Takovýhle test je úplně k ničemu. Podmínky pro jednotlivá kola se tolik lišily, že z něj nelze nic vyvozovat.

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 21.02.2016
    Autor: snilard
    Hodnocení: +7 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
    • Re: zajímavý test aneb nepřeceňujte středový pohon

           

      Tak tak, měl to testovat jeden jediný jezdec a to vždy za stejných podmínek.

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 21.02.2016
      Autor: Bobbob
      Hodnocení: +5 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -2
      • Re: zajímavý test aneb nepřeceňujte středový pohon

             

        Tady je podobné video z testu v Krkonoších : https://www.youtube.com/watch?v=mmgw9ZFgAxA

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 21.02.2016
        Autor: pobrdny
        Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: zajímavý test aneb nepřeceňujte středový pohon

               

          To není test ale dost pochybná reklama:-)

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 21.02.2016
          Autor: Bobbob
          Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: zajímavý test aneb nepřeceňujte středový pohon

                 

            No ono to jsou všechno v podstatě reklamy na Agogs,že :-)Ten test by měl smysl,kdyby byly použity kola různých pohonů, při stejné kapacitě baterie testované jezdci stejné váhy a stejného výkonu ve stejném kopci.

            [ Reagovat ] [ Zpět ]
            Datum: 21.02.2016
            Autor: pobrdny
            Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: zajímavý test aneb nepřeceňujte středový pohon

               

          To není test, ale úchylnost. Zvlášť úžasný je závěr, že Jakub sportovec na MTB dojel po 37 km zcela vyčerpán z Pomezek přes Lví důl na Janovu bd. (jde to 16 km).
          Tohle jezdím celkem běžně a samozřejmě několikrát víc, sportovec určitě nejsem a o vyčerpání se vůbec nedá mluvit.

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 21.02.2016
          Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: zajímavý test aneb nepřeceňujte středový pohon

           

      Když něco kritizuješ, tak je dobré alespoň naznačit, jak se mělo správně postupovat.
      Šlo o "amatérský" test, různá kola s různými jezdci jela ve stejný okamžik (viz video) stejnou trať, co se ti tedy nelíbilo? Vše se dá změřit, resp. vypočítat, nebo snad ne? Průměrná spotřeba na vykonanou jednotku délky je v obvyklých mezích a dává jistou korelaci mezi hmotností jezdce, resp. jeho výkonností. Co chceš více? BTW - není větší duchařina, než předpovídání dojezdu!


      P.S. nejsem agent Agogsu !!! a jejich kolo si nekoupím!

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 21.02.2016
      Autor: vysočina
      Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -5
      • Re: zajímavý test aneb nepřeceňujte středový pohon

             

        Já jsem dobrovolný agent amatér za Focus. Nějak mě tahle značka sedí. Ale to video s Agogsy jsem sem dal, že to bylo v rámci nějakého širšího testu se stredaky. Na videu jsou bohužel jen ty Agogsy. Škoda. Zkusím najít ten článek.

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 21.02.2016
        Autor: Robikl
        Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: zajímavý test aneb nepřeceňujte středový pohon

             

        Tak to je úplně zřejmé, ne.
        Kdyby měl mít test nějakou vypovídací hodnotu, musel by na tom sedět pořád ten samý člověk a šlapat pořád stejným výkonem, tedy měli by používat wattmetr. A i tak to nebude test porovnavající elektrické systémy, ale test porovnavající celá kola.

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 22.02.2016
        Autor: snilard
        Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
        • Re: zajímavý test aneb nepřeceňujte středový pohon

               

          Statistika je mocná čarodějka, dá ti reprezentativní hodnotu s definovanou odchylkou - nemusíš se trápit s dodržováním prakticky nesplnitelných podmínek. Nám technikům zcela stačí, že něco má hdnotu X +/- delta.

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 22.02.2016
          Autor: vysočina
          Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: zajímavý test aneb nepřeceňujte středový pohon

                 

            Věřím jen statistice kterou si sám zfalšuji:-)

            [ Reagovat ] [ Zpět ]
            Datum: 22.02.2016
            Autor: Bobbob
            Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: zajímavý test aneb nepřeceňujte středový pohon

           

      Na videu ne, ale v testu ano.

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 21.02.2016
      Autor: Robikl
      Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: zajímavý test aneb nepřeceňujte středový pohon

         

    http://www.ebike.cz/test-jizda-pouze-dokopce/
    Tady je ten článek. Ve výsledcích je vidět že stredaky se misi v tomto případě s prevodaky.

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 21.02.2016
    Autor: Robikl
    Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: zajímavý test aneb nepřeceňujte středový pohon

           

      Docela zajímavé tvrzení navzájem se vyvracející:-)

      Maximální kapacita baterie neznamená vždy nejvyšší dojezd. Elektrokola s největší kapacitou 615Wh se umístila až na 3. a 4. místě testu, přičemž vítěz – ekolo s pohonem Binova Flow a baterií 576Wh vyjelo trasu celkem 3x a ještě mu trochu kapacity zbyla. V obecné rovině ale platí, že vyšší kapacita znamená vyšší dojezd a proto pokud plánujete na elektrokole jezdit dlouhé trasy, je dobré volit typ, který disponuje vyšší kapacitou baterie (tedy 500Wh a více).

      Test o ničem nevypovidá.
      Elektrokolo by měl testovat jeden jezdec a to za stejných podmínek.
      Kdyby to jela snimi třeba Sabliková tak je nechá všechny daleko za sebou i bez motoru a proto je to o síle a výkonu především v nohách.

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 21.02.2016
      Autor: Bobbob
      Hodnocení: +5 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
    • Re: zajímavý test aneb nepřeceňujte středový pohon

           

      Tak že neměli motory dle normy EU

      "Jeden výjezd trasy trval přibližně 35 minut, kdy motory pracovaly na nejvyšší výkon, tedy mezi 500 až 800 Watty. Zde se projevila v loňském testu u dvou motorů závada způsobená přehřátím motoru. Teplotu jsme kontrolovali při pauze po každém výjezdu a letos zátěž „přežili“ všechny testované systémy. Nicméně při jízdě v letních parnech a na slunci doporučujeme dát sobě i motoru pravidelný oddech, protože dlouhodobé přetěžování a vysoká teplota snižují jeho životnost i účinnost."

      Kapku delší kopec a motory by uvařili.

      To se mně se střeďákem nestane aby se mně přehřál i v parném létě:-)

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 21.02.2016
      Autor: Bobbob
      Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: zajímavý test aneb nepřeceňujte středový pohon

         

    https://ride.sk/recenzia-sportoveho-panasonic-u/
    A tady je test kola se špičkovym převodovým motorem KTM Panasonic. Je tam zmíněn nějaký test, kde tenhle pohon vyhrál dokonce nad stredovymi pohony. A já říkám, že do kopce do nějakého sklonu, proč ne.

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 21.02.2016
    Autor: Robikl
    Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: zajímavý test aneb nepřeceňujte středový pohon

         

    Ja bych řekl ze udani dojezdu bez udani prumerne rychlosti nemá zadnou cenu.
    Na svém kole v 6% kopec na rychlosti 10 km/h projedu rekneme 100km na jedno nabiti (10h...), ale na rychlosti 30km/h jen 5-10km.
    Coz znamena, ze ten cyklist, který mel mensi rychlost kvůli mensimy vykonu mel by mit vetsi dojezd.
    Myslim ze v ten 6% kopec zadne kolo nejelo 25km/h...

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 21.02.2016
    Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: zajímavý test aneb nepřeceňujte středový pohon

           

      Podívej se do základů fyziky - práce.

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 21.02.2016
      Autor: vysočina
      Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: zajímavý test aneb nepřeceňujte středový pohon

             

        Ano, Ano:)
        Cim vic rychlost - tim vic odpor vzduhu. Ale samotna práce na stoupani je stejna:)

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 21.02.2016
        Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: zajímavý test aneb nepřeceňujte středový pohon

           

      Dokud nemají jezdci měřák tepu, na výstupu z motoru měřák, tak je vše o subjektivním pohledu všech jezdců. Všichni se snažíme co nejvíc šlapat, správně řadíme, nikdy nejedeme na pětku a neladíme software. Čím se na elektrokole jezdí víc, víc se lenivý, lidé motorizaci zneužívají jako motorku a pak jsou dojezdy malé. Baterie jsou nastaveny více na bezpečnost než na výkon a to samé motory. Zadní motory jsou žravější při malé rychlosti, minimální lidské pomoci a v malých otáčkách. Jinak jsou schopny držet rychlost, dynamiku. Vcelku pro turistickou jízdu bez prudkých kořenových mokrých pasážích, je vhodný zadní nábojový motor. Lenivci jen točí nohama a malá výstupní rychlost celého celku mu nevadí.

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 22.02.2016
      Autor: kostik
      Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: zajímavý test aneb nepřeceňujte středový pohon

         

    Jasně ten test nebyl zcela ideální, ale snaha byla! Takže stejná hmotnost všech pomocí nějaké zátěže do brašen, dále držení dohodnuté rychlosti. Problém bych viděl v tom, že maximální přípomoc ku výkonu jezdce u jednoho systému může znamenat třeba 2:1 a u jiného třeba 3:1. Další vliv má samozřejmě obutí. Tohle všechno by měli zohlednit. Ale ať už ten test je přesný jak chce, tak celkem věřím, že v těhle běžných kopcích kolem 6 až 8% středový pohon nevítězí nijak dramaticky.

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 22.02.2016
    Autor: Robikl
    Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: zajímavý test aneb nepřeceňujte středový pohon

           

      Souhlas, při nižších rychlostech pár procent plusmínus, při vyšších rychlostech to bude víc ve prospěch střeďáku a snad lehce "dramatické" v strmějších kopcích s kombinací težkého terénu.

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 22.02.2016
      Autor: miro5
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: zajímavý test aneb nepřeceňujte středový pohon

             

        Tam kde díky výkonu udrží vyšší rychlost, tak to naopak bude vyrovnanější. Tam kde rychlost padne pod 15 a nebo dokonce pod 10, tak bude výhoda mít středový.

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 22.02.2016
        Autor: Robikl
        Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: zajímavý test aneb nepřeceňujte středový pohon

           

      Ono je to všechno tak nějak popletený, netestovali se jen motory, ale celá kola, tedy i řídící jednotky, baterie, různé průměry kol, z tohohle nemůže vyjít žádný seriozní závěr.

      Každý elektromotorek má nějaké optimální otáčky, při kterých má maximální výkon s minimální spotřebou.
      A pak jde o to, jej udržet v chodu poblíž těch optimálních otáček.

      U přímého nepřevodovodového motoru to lze jedině tak, že kolo musí jet určitou rychlostí. Pokud tu rychlost nezvládnu (nestačí motor nebo nemám sílu šlapat) stává se z motoru topítko a energie z baterie místo aby se změnila v mechanickou se mění v tepelnou, nekdy až k uvaření celého zařízení....

      Tenhle nedostatek řeší převody, a pak už jde o to, jak chytře mají zpřevodováno, jak mají naprogromovánu přípomoc a jestli se ten co na tom jede trefí do těch optimálních otáček. Nějaký budík (jako ten cykloanalyst) by měl umět jezdci ukázat, jestli jede na správný převod a správnou rychlostí tak, aby ten motorek se točil v optimálních otáčkách.

      Porovnávat strejdu na skládačce s trekem nebo horákem, a každý má jiný motor, každý jinou baterii, řídící jednotku a ostatní elektroniku, výkonnost, váhu?

      Myslím si, že to ani nebylo cílem.
      Cílem bylo vyslat do světa zprávu: "všechna elektrokola, co naše firma prodává, jsou skvělá....."

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 22.02.2016
      Autor: Jindra8526
      Hodnocení: +6 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -2
      • Re: zajímavý test aneb nepřeceňujte středový pohon

             

        V kopci 6 až 8% by se právě s příšlapem i na pedelec kole měla nechat udržet slušná rychlost. Ano je to o tom provozovat motor v účinných otáčkách. Já to u pedlecu s nábojovým motorem odhaduji tak na rozmezí od 15km/h.

        Jinak nepochybuji o tom, že v prudším dlouhém kopci to vyhrává středový pohon, ale je to zase něco za něco. U středového je tou cenou hlavně komplikovanost, ikdyž v případě systémů jako je Bosch tak zvládnutá dobře.

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 22.02.2016
        Autor: Robikl
        Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: zajímavý test aneb nepřeceňujte středový pohon

               

          V čem vidiš tu komplikovanost?

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 22.02.2016
          Autor: Bobbob
          Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: zajímavý test aneb nepřeceňujte středový pohon

                 

            Myslím technickou komplikovanost, tedy že to je složitější technické řešení s více součástmi a řešeními. Inženýři se museli vypořádat s větším množstvím problémů a nějak je vyřešit. Nutně je to tedy složitější než nábojový motor ať už převodový a nebo přímý. Ale je to daň za to, že člověk může mít dobrou účinnost i do prudkého kopce. Jestli se to vyplatí je pak otázka toho, jak často tak prudké kopce, že mi spadne rychlost pod 15km/h.

            [ Reagovat ] [ Zpět ]
            Datum: 22.02.2016
            Autor: Robikl
            Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: zajímavý test aneb nepřeceňujte středový pohon

               

          Mě taky připadá motor v zadním náboji jako podstatně jednodusší řešení.

          Nevadí mu dlouhý kopec,vadí mu prudký kopec, kdy neudržím 12 km/h a víc, pak motor sténal.

          Já bych přes všechny výhody převodů do toho šel hrubou silou, mít šanci z toho dostat 2 kW, a vyletím všechno a když se stroj udrží v optimu,nebude to ani tolik žrát.

          Pak kdyby už konečně zvládli tu plynulou rekuperaci, jako motorovou brzdu, mohlo by to při sjezdu z kopce dolů zase něco vrátit.

          Onota takovém přímemmotoru bez hallů vlastně není co rozbít...

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 22.02.2016
          Autor: Jindra8526
          Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: zajímavý test aneb nepřeceňujte středový pohon

                 

            Kromě těch levných motorů, se kterými máš zkušenost ty nebo Bobbob, tak jsou i docela kvalitní věci. Tohle se líbí mě https://ride.sk/recenzia-sportoveho-panasonic-u/ . KTM mělo záměr vytvořit pohon, který spojí výhody Bosche a BionX a já myslím, že se jim to i podařilo. Pak jsou kvalitní přímé jako BionX nebo Neodrives. Tam je zase vyhoda, že je to absolutně tiché. Maximální výkony tam jsou většinou kolem 650W a je třeba říct že to je znát a že to stačí. Ale samozřejmě nábojový bude mít vždy limity ve stoupání, ale jak často jezdíme kopce nad 15%? :) Ty v Andoře asi jo.

            [ Reagovat ] [ Zpět ]
            Datum: 22.02.2016
            Autor: Robikl
            Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: zajímavý test aneb nepřeceňujte středový pohon

                   

              V Andoře to nebylo tak drsné, jen ten kopec je šíleně dlouhej, 38 km furt jen do kopce, převýšení asi 1800 metrů.

              Tam by se to možná nechalo vyjet i s tou kilowatou, ale sežralo by to 3 baterie.....

              Ono, když je kolo nezatížené, tak asi i ta kilowata napřímo stačí, vyjel jsem z Nové Živohoště nahoru jako prd, teda máknul jsem si, ale vyletět takovej kopec rychlostí 15 km/h je sen každého papouška....

              Horší je to, když je zatížené, nebo za sebou táhneš vozejk. Tam prostě už tu rychlost neušlápneš, a tlačit drsnej kopec kolo s elektromotorem a se zapřaženým vozíkem je docela otrava a také značná fyzická zátěž.

              Ty převody a střeďáky jsou fakt elegantní řešení, když k tomu přišlápneš svých 150W, výrazně motoru nepomůžeš.

              Když mám páčku na doraz, a teče mi tam 1200W, tak je mých 150W proti tomu směšných, prostě ty strmé kopce v případě přímého motoru táhne vlastně jen ten motor, i když ty dřeš jako kůň....

              Zajímavá je ta věc té spotřeby, jak na tom jsou ty střeďáky v porovnání se silným přímým motorem.
              Ono je fakt klidně možné, že je to velmi podobné....

              [ Reagovat ] [ Zpět ]
              Datum: 22.02.2016
              Autor: Jindra8526
              Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: zajímavý test aneb nepřeceňujte středový pohon

                     

                ne "nepomůžeš" ale "nApomůžeš" u těch střeďáků...

                [ Reagovat ] [ Zpět ]
                Datum: 22.02.2016
                Autor: Jindra8526
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: zajímavý test aneb nepřeceňujte středový pohon

               

          řek bych, že řešíte dávno vyřešené, dojezdy cca 100km i v terénu :)
          viz: http://bultacobrinco.com/
          české za rozumný peníze http://www.novakola.cz/galerie.php

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 07.03.2016
          Autor: Dap
          Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -2
          • Re: zajímavý test aneb nepřeceňujte středový pohon

                 

            Tady je ale řeč o elektrokolech né o elektromotorkách:-)

            [ Reagovat ] [ Zpět ]
            Datum: 07.03.2016
            Autor: Bobbob
            Hodnocení: +4 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
            • Re: zajímavý test aneb nepřeceňujte středový pohon

                   

              a to se pozná podle čeho ?:) převody a vše ostatní má jako kolo + výkon na motoru a i výdrž. dál už je to jen o tom, nakolik je jezdec zdatný a chce-li si dát do těla nebo se vozit....stroje už to dovedou-toto je teprve svoboda, kdy záleží jen na něm,kde chce jezdit a JAK :)

              [ Reagovat ] [ Zpět ]
              Datum: 07.03.2016
              Autor: Dap
              Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: zajímavý test aneb nepřeceňujte středový pohon

                     

                Pozná se to podle toho že tohle na cyklostezku rozhodně nesmí. Výkon několikanásobně přesahující 1kW. Dle mého nezachován charakter jízdního kola (speciální rám).Montáž pohonného systému (motor, nádrž paliva nebo akumulátor) na jízdní kolo si nevyžádá zásah na jeho nosných částech. Legislativa http://www.evbike.cz/EVbike-a-legislativa/

                [ Reagovat ] [ Zpět ]
                Datum: 07.03.2016
                Autor: DejvCZ
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: zajímavý test aneb nepřeceňujte středový pohon

                       

                  a kola se středákem nemají zásah do rámu ? viz Bosch :)))

                  [ Reagovat ] [ Zpět ]
                  Datum: 07.03.2016
                  Autor: Dap
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: zajímavý test aneb nepřeceňujte středový pohon

                         

                    No mají a legislativně je to asi v pořádku. Jestli by tímto bodem legislativy prošly ty tvé motorky tak to nevím . Můj pocit je že už je to příliš.

                    [ Reagovat ] [ Zpět ]
                    Datum: 07.03.2016
                    Autor: DejvCZ
                    Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • Re: zajímavý test aneb nepřeceňujte středový pohon

                           

                      no právě - jsme zase u ekonomiky, ne že to nejde udělat či že to nic nevydrží... ale že někteří to prostě neumí udělat a tak potřebují svazovat pravidly, aby i oni mohli prodávat...není nad volný trh, takhle jen brzdí vývoj:)

                      [ Reagovat ] [ Zpět ]
                      Datum: 07.03.2016
                      Autor: Dap
                      Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -2
                  • Re: zajímavý test aneb nepřeceňujte středový pohon

                         

                    Souhlas, jedná se o dodatečný zásah což v tebou uvedeném případě není a není tomu tak ani u bosche.
                    Ovšem to ostatní platí, nesplňuje to kriteria pro provoz na veřejných komunikacích.

                    [ Reagovat ] [ Zpět ]
                    Datum: 07.03.2016
                    Autor: Bobbob
                    Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
              • Re: zajímavý test aneb nepřeceňujte středový pohon

                     

                Všude v civilizovaném světě jsou nějaká pravidla pro to, co je ještě kolo a co ne. To je celkem pochopitelná věc.

                [ Reagovat ] [ Zpět ]
                Datum: 07.03.2016
                Autor: Robikl
                Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: zajímavý test aneb nepřeceňujte středový pohon

                 

            Tak pokud nacpou do rámu takové polomotorky 2 až 3kWh, tak proč ne. Ale na pedeleku se bavíme o bateriích třeba 500Wh.

            [ Reagovat ] [ Zpět ]
            Datum: 07.03.2016
            Autor: Robikl
            Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: zajímavý test aneb nepřeceňujte středový pohon

                   

              Tohle už je takové zvěrstvo, ani jízdou ani vzhledem to kolo nepřipomíná, a vlastně ani nechce připomínat.

              Takže web "na motorce" by byl adekvátní pro debaty.

              [ Reagovat ] [ Zpět ]
              Datum: 07.03.2016
              Autor: Jindra8526
              Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: zajímavý test aneb nepřeceňujte středový pohon

                     

                Má to šlapky a cyklosedlo, ale taky mě to už nespadá do definice kola. Na kole se převážně šlape. Tohle je už spíš elektrická mopedokroska.

                [ Reagovat ] [ Zpět ]
                Datum: 07.03.2016
                Autor: Robikl
                Hodnocení: +5 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: zajímavý test aneb nepřeceňujte středový pohon

         

    Mám zkušenost jak s pohonem v zadním kole které vlastní manželka,tak se středovým pohonem Bosch které vlastním já sám.Obě kola jsem testoval na trase Pelhřimov Křemešník a zpět.Trasa 13,9Km s převýšením 280m.Manželka má akumulátor 468w a já mám 400w.Trasu jsem jel maximální pomoc.Na svém kole tedy středovém pohonu Bosch active jsem do vybití baterie ujel celkem 38km a na manželky kole jsem ujel do vybití akumulátoru 51km.Vážím 95Kg a místy stoupání dosahuje 12%.
    Jedinou výhodu středového pohonu vidím v tom že má větší výkon pro jízdu těžkým terénem,ale pro mě jako výletníka je mnohem příjemnější pohon v zadním kole a nákupu mnohem dražšího pohonu Bosch lituji a znovu bych ho nekoupil.Jediná výhoda dražšího systému je v nabíjení kdy je prázdný akumulátor plný přibližně za 3h a levnější manželky je plný za 6-7h.

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 07.03.2016
    Autor: aragon
    Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
    • Re: zajímavý test aneb nepřeceňujte středový pohon

           

      Já mám zkušenost s přímým bezkartáčovým motorem, s přetíženým kolem na vzdálenosti 1000 km Rozvadov-Paříž.

      Z této zkušenosti vyvozuji, že vhodnějším je středový motor, ono totiž nikdy člověk neví, kdy kolo bude potřebovat přetížit.

      Pokud někdo uvažuje o vzdálenostech, 10-15 kmm pak je fuk co máš, stačí bezmotorové odrážedlo...

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 07.03.2016
      Autor: Jindra8526
      Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: zajímavý test aneb nepřeceňujte středový pohon

             

        kilo - mili- metry? Nebylo by jednodušší napsat jenom metry bez těch předpon?

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 07.03.2016
        Autor: Hrabosh
        Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -5
        • Re: zajímavý test aneb nepřeceňujte středový pohon

               

          Jednodušší by bylo se zdržet komentáře když se někdo uklepne, průměrně inteligentní čtenář ví o co go, navíc odbíháš od tématu jak to rád pranýřuješ a gumuješ gumo.

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 09.03.2016
          Autor: miro5
          Hodnocení: +4 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
      • Re: zajímavý test aneb nepřeceňujte středový pohon

             

        V momentě kdy uvažuju o častém převážení nákladu za překonávání převýšení, nebo už tak činím, tak je přípomoc výdycky dobrá bez ohledu na vzdálenost.

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 09.03.2016
        Autor: Arnošt905
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: zajímavý test aneb nepřeceňujte středový pohon

         

    Podle mě je budoucnost ve středových pohonech, hlavně do terénu.
    Já mám teda motor do výpletu předního kola 350W od EVBIKE ale nemůžu si stěžovat.
    http://www.evbike.cz/EVBike-Wheel-Kit/Sady...
    Vyjel jsem co jsem potřeboval. Jsem spokojenej a dojezdy mám rozhodně vyšší než 25 km jako na videu.

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 25.04.2016
    Autor: Pecino
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: zajímavý test aneb nepřeceňujte středový pohon

           

      Dal bych přednost MP Edge 500W při 48V

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 25.04.2016
      Autor: smrtistroj
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: zajímavý test aneb nepřeceňujte středový pohon

           

      Jaká náhoda že všude kam vlezeš propaguješ evbike:-)
      Že by reklamička zadara?
      Tady ale už víme že evbike prodává šmejdy:-)

      Viz
      http://www.nakole.cz/diskuse/20729-ev-bike...

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 25.04.2016
      Autor: Bobbob
      Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
      • Re: zajímavý test aneb nepřeceňujte středový pohon

             

        ale za rozumnou cenu :-))

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 25.04.2016
        Autor: smrtistroj
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: zajímavý test aneb nepřeceňujte středový pohon

               

          Šmejd za rozumnou cenu je ale ve výsledku hodně předražený.

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 25.04.2016
          Autor: miro5
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
          • Re: zajímavý test aneb nepřeceňujte středový pohon

                 

            Hlavně se nehodí k tomu přímému motoru. Hodně prodejců ukazuje třeba E-bike s motorem Magic Pie 4 + aku do rámu (třeba i E-pohon) Akorát ,že ten akumulátor do rámu (od E-pohonu) má maximální kontinuální proud 20A. Takže pokud má baterka 50V +-,tak má pouze příkon 1000W. Rozhodně se nehodí pro stavbu E-motorky pro lenivce,nebo invalidu. Kde bude motor odvádět prakticky práci za jezdce.A životnost takového zatěžovaného akumulátoru bude nic moc. Proto mám těžké LIFEPO

            [ Reagovat ] [ Zpět ]
            Datum: 26.04.2016
            Autor: smrtistroj
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: zajímavý test aneb nepřeceňujte středový pohon

           

      Mě se to náhodou líbí. Na mírnější terén jako asistence proč ne. Jednoduché, tiché, spolehlivé. Nemá se na tom moc co pokazit.

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 26.04.2016
      Autor: Robikl
      Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: zajímavý test aneb nepřeceňujte středový pohon

         

    To by mně ani nenapadlo

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 13.05.2016
    Autor: Bobbob
    Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: zajímavý test aneb nepřeceňujte středový pohon

           

      Nemá ani kde a v čem !

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 13.05.2016
      Autor: miro5
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
Nastavte si vlastní barvu pozadí:
Seznamka

Hledám: Kamarádku

16.04.2024
Samotnému se jezdí špatně,hledá se holka na kolo,na věku nesejde.

Hledám: Další parťáky do skupiny - cykloturistika

16.04.2024
Ahoj, hledají se další cyklisté do party z Pardubic a okolí … Věk cca 50 - 60r. … Na pohodu :-)…. WhatsApp 737 184…

Hledám: Parta cyklistů z Prahy

15.04.2024
hledá další do party. Od dubna do září jezdíme 1x za měsíc víkend natěžko, v srpnu máme cykloexpedici na 14 dnů.…
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

266 cyklistů (15 přihlášených)

Z Linze do Budapešti přes Alpy

Linz - Budapešť, 2. - 14. 7. 2023 Po velkém úspěchu s cestou z Bratislavy do Splitu a mém sólu kolem Polska,…
Monolema | 16.04.2024

Podél sobích plotů a přes březové lesy až do nitra bažin

Evropská dálková trasa E1 Evropská dálková trasa E1, nebo jen E1, je jednou z evropských dálkových tras…
šíp | 14.04.2024

Srpen 2023 – okolo Otavy

Letošní zahraniční výlet nám nečekaně zrušily zdravotní problémy, musely jsme se z cesty vrátit. Po…
Aar | 23.03.2024