reklama

NoTubes a Schwalbe?

Čao.Tak padla volba na koupi nových kol od fulcrumu - red metal 5 (verze 2010).Chci k nim pořídit bezdušovou sadu a RR (případně NN) od schwalbe (v rozměru 2.25)

Mám tu ovšem nějaká ALE:

1.Bude to moje první bezdušovka a nemám v tom absolutně žádnej přehled co se týče prodejců,cen a kvality.Můžete mi někdo přímo nějakou sadu doporučit?

2.U plášťů spekuluju nad tím,jestli postavit "ultralehkou rychlejší verzi" a vzít klasiku nebo pořídit double-defense (či aspoň snake-skin).Jde mi o to,jestli má s NoTubes sadou nějaký význam ona dvojitá ochrana - předpokládám,že snad jen proti velkým průrazům (resp. zmírnění možnosti plášť prorvat),které mi už tmel nezacelí..

[ Zpět ]
Datum: 14.01.2010
Autor: bat
  • Re: NoTubes a Schwalbe?

         

    Docela vyčerpávající diskuze k tomuto tématu je někde na BF. Řekl bych, že tam bys našel odpověď na tyto i všechny případné další dotazy.

    [ Zpět ]
    Datum: 14.01.2010
    Autor: m
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: NoTubes a Schwalbe?

           

      Tož kouknu i tam,dík :-)

      [ Zpět ]
      Datum: 14.01.2010
      Autor: bat
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: NoTubes a Schwalbe?

         

    Obyč verze Schwalbe jsou tenké šlupky. Dušové pláště + bezdušová sada -> tmel zacelí jen menší dírky (s UST plášti zacelí i o něco větší než u dušových).
    Double defense verze je o hodně odolnější na říznutí a podobné destruktivnější defekty. Tedy význam to má i bez duší velký.

    Jak moc komu stačí tenké Schwalbe šlupky si musí každý říct/vyzkoušet sám. Jsou tací, co ani v hodně náročných terénech nemají problém, jsou tací, co říznou obyč verzi každou chvíli a ani na to nic extra náročného nepotřebují.

    I zacelování defektů bude u DD verze o chlup lepší (čím silnější plášť tím funguje lépe, nejlépe u UST, kde je jak silnější, tak v tom složení materiálu, který tam je kvůli zatěstění to i nejlépe funguje).

    Doma vozíme od Schwalbe jen DD a UST verze a defekty poslední dva roky v podstatě neznáme (manželka jedno píchnutí na DD, vozí to ale s duší, já na UST bez defektu, který bych musel řešit a nezacelil tmel - zacelených dírek přitom spousta).

    Vzal bych osvědčenou NoTubes sadu (i když to není jediné řešení, některé jiné sady jsou srovnatelné, levnější ale stejně nejsou).

    Počítej ovšem s tím, že s velkou pravděpodobností to bez kompresoru nenafoukneš.

    Pokud bys vzal UST kola (ráfky) nebo skoro UST ráfky (ZTR), tak bys nemusel použít gumovou pásku do ráfku a ušetřil váhu. Navíc bys mohl použít i UST pláště (ale nemusel).
    Akorát bohužel taková kola budou už dražší než ty Fulcrumy.

    Já jsem jinak zastáncem zcela UST řešení (tedy UST ráfek nebo skoro UST ráfek ZTR + UST pláště).
    Je to nejspolehlivější, nejjednodušší manipulace, největší odolnost, nejméně starostí (třeba když se vykašleš na kontrolu tmelu a dojde, tak se nic neděje, funguje to i bez něj, jen samozřejmě pak už to nemá tu výhodu zacelování defektů), prostě pohoda.
    Nevýhoda je pouze cca 120-130g navíc oproti dušovému provedení s použitím obyč šlupkových verzí a to ještě jen pro některé případy (v příadě, že máš dušový ráfek a použiješ gumovou NoTubes pásku s ventilkem, tak váhový rozdíl hned klesne o těch 50g co váží ta páska).
    Bohužel ale takhe nepořídíš ta nejlevnější kola.

    Ať už se rozhodneš jakkoliv, tak určitě o řešení se ZTR ráfky uvažuj (ať už bys na ně použil jakékoliv pláště).
    Pokud se zapletou na nějaké levnější náby, tak to zase o tolik dražší než ty Fulcrumy nebude.
    A na jakékoliv bezdušové řešení jsou ZTR ráfky mnohem lepší než klasické dušové. Navíc to jsou velmi dobré ráfky s vynikající váhou (na svojí odolnost).

    [ Zpět ]
    Datum: 14.01.2010
    Autor: Mlok
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: NoTubes a Schwalbe?

           

      Chápu,nebylo by to špatné řešení (s těma ZTR),ale dost věcí je právě otázkou financí - těch 4500,- dám za nová kola jako největší maximum co si aktuálně můžu dovolit.Ale věřím (mít peníze),že bys mě bezproblémů na UST překecal (máš to proklatě prostudovany i osobně odzkoušeny).

      Co se týče těch ZTR - ty stojí na XT nábách kolem 8 tisíc?Váha do 1600g je krásná,o tom žádná..

      Když si to shrneme a vynecháme pro mě - bohužel - nedostupně drahé full ust řešení a koupím double defense pláště,klasické ráfky + bezdušovou sadu,tak jednoznačně převáží pozitiva proti mojím 2100g+ těžkým kolům,drátovým Smart Samům 2.1 (580g?!) a 220g/ks važícím duším.Z mínusů to bude rozhodně komplikovanější servis,častější foukání a v jistým smyslu vyšší náklady (aspoň počáteční).Je to cca vše - nebo jsem na něco důležitýho zapomněl?

      Nemáš přímej českej link na tu NoTubes sadu?A typ na slušnýho prodejce Schwalbe by nebyl? :-) (Půjdu teda do double defense RR/RR nebo NN/RR v 2.25) Já vím,už chci asi moc,ale náhodou.. :-))

      Díky.

      [ Zpět ]
      Datum: 14.01.2010
      Autor: bat
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: NoTubes a Schwalbe?

             

        schwalbe maji vsude mozne, treba na www.koloshop.cz

        [ Zpět ]
        Datum: 15.01.2010
        Autor: Hrabe-X
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: NoTubes a Schwalbe?

               

          DD verze moc všude možně nemaj. Jen obyč.

          [ Zpět ]
          Datum: 15.01.2010
          Autor: Mlok
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: NoTubes a Schwalbe?

             

        Vždy se podívám, jeslti nějaký krám nemá UST a DD za dobrou cenu u nás. RR UST se většinou u nás levněji sehnali. U DD a NN UST to bývalo většinou horší, tam jen sem tam je někdo má za slušnou cenu.

        A když nenajdu, tak vždy kupuju tady:
        http://www.bike24.com/1.php?content=8...
        Tam je mají pořád a za celkem slušnou cenu. Jediné co je zatím nedostupné a to úplně všude jsou NN UST 2,25 2010, to ale vázne u Schwalbe, ještě nejsou v prodeji (už snad brzo budou).

        ZTR na XT nábách by vyšlo rozhodně na méně než 8tis.
        Tak třeba vezmu ZTR Arch (to pro příklad pořádně odolného ráfku, kdo nejezdí moc náročných věcí může na XC vzít i ty lehčí ZTR), dva ráfky těsně přes 3,5tis.
        http://www.bikez.cz/product/143/1958-mtb-rafek...
        XT náboje 1500Kč. A nějaké slušné dráty + práce a jsi někde těsně přes 6tis. Kč.
        Na ZTR bych ale rozhodně už nedával XT náby, ale aspoň nějaké Novatec (nevyjde o moc dráž) nebo Hope Pro 2 (to už vyjde dráž o dost).
        Do 4,5tis. se ale opravdu nevejdeš.

        Ještě nějaký čas předtím než jsem přešel na UST (tak 3 roky zpět nebo kdy to přesně bylo), tak jsem chtěl začít na DT 4.2d ráfkách s NoTubes sadou + dušové pláště a doma jsem tenkrát neměl kompresor. Po několikahodinovém boji s nasazením jsem to vzdal, že to není cesta pro mě. Kompresor na benzínce před barákem nemá vzdušník, takže taky naprd.
        Teď ale nakonec mám doma kompresor i pro UST (tam to sice u nových plášťů jde bez něj téměř vždy, ale u delší dobu nasazených při znovunasazení už je to také horší).

        [ Zpět ]
        Datum: 15.01.2010
        Autor: Mlok
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: NoTubes a Schwalbe?

               

          Ještě jedna docela dobrá varianta 100% UST kol za trošku nižší cenu, pořád ale značně přes 4,5tis.
          http://www.kupkolo.cz/produkty/kola-mavic...

          [ Zpět ]
          Datum: 15.01.2010
          Autor: Mlok
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: NoTubes a Schwalbe?

                 

            ta cena je dobra...
            ale kdyz nemam centerlock ale kotouc nasroubovanej 6 sroubama.
            Existuje naka redukce?

            [ Zpět ]
            Datum: 15.01.2010
            Autor: Hrabe-X
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: NoTubes a Schwalbe?

                   

              existuje, ale pomalu vyjde levneji poridit kotouce na CL...

              vozil jsem dva, jeden od DT, vybornej, ale stal cca 750, druhej od BBB a ten me moc nenadchnul, zavit na nem jsem strhnul velice snadno...

              a vim ze tenkrat byl celkem problem je sehnat (cca 3 roky zpet)

              [ Zpět ]
              Datum: 15.01.2010
              Autor: pb
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: NoTubes a Schwalbe?

                     

                no a co koupit tohle?
                http://www.kupkolo.cz/produkty/Komponenty...
                Ten spoj ale asi nebude rozebiratelny...

                Potrebuju na ten center lock specialni klic?

                [ Zpět ]
                Datum: 15.01.2010
                Autor: Hrabe-X
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: NoTubes a Schwalbe?

                       

                  spoj rozebiratelny neni a hlavne diry nejsou jako klasickej 6sroub...

                  ale to je to, co jsem psal. Vyplati se spis koupit nove kotouce, nez redukci

                  klic - je na to stejnej jako na sundani kazety...

                  [ Zpět ]
                  Datum: 15.01.2010
                  Autor: pb
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: NoTubes a Schwalbe?

                         

                    Přesně tak, koupil bych nové kotouče. Redukce nejen, že nevyjde o moc levněji (když se seženou výhodně kotouče, tak vůbec nevyjde levněji), ale hlavně s redukcí spojíš nevýhody obou systémů dohromady a ještě to k tomu bude nejtěžší možné řešení.

                    [ Zpět ]
                    Datum: 15.01.2010
                    Autor: Mlok
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • Re: NoTubes a Schwalbe?

                           

                      ja jsem tenkrat resil redukci kvuli velikosti kotouce. 185mm se tenkrat pro CL sehnat nedal. Dnes uz je to jinak pote, co Avid prisel s verzi svych kotoucu na CL...

                      [ Zpět ]
                      Datum: 15.01.2010
                      Autor: pb
                      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: NoTubes a Schwalbe?

                         

                    hm, rozumim...
                    A muzu ty kotouce pouzit bez obav na brzdy hayes?
                    Vim, ze je to rozmerove stejny, ale zda se mi, ze ty kotouce od hayes maji vetsi brzdnou plochu. Nevim, jak velky jsou desticky od shimana, nerad bych totiz probrzdil ty "loukote"

                    [ Zpět ]
                    Datum: 15.01.2010
                    Autor: Hrabe-X
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: NoTubes a Schwalbe?

           

      Nejak tomu porad nerozumim...
      UST rafky prece taky musi mit nejakou pasku, aby to tesnilo, ne?
      A jsou toto UST rafky?
      http://www.x-bikes.cz/?id_zbozi=1603&id...

      kdyz je vezmu a zapletu, co k tomu jeste potrebuju, kdyz pouziju dusove plaste RR snakeskin?
      ventilek, nejakou pasku a tmel?
      Predem dik

      [ Zpět ]
      Datum: 15.01.2010
      Autor: Hrabe-X
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: NoTubes a Schwalbe?

             

        UST ráfky žádnou pásku nepotřebují, protože ve vnější části ráfku nejsou žádné díry na niple, ale je celý z jednoho kusu, jediná díra je na UST ventilek.
        V tom odkazu je v podstatě jediný samostatný 100% UST ráfek na trhu, jenže je problém, že je na danou kategorii ráfků těžký jako prase.
        Současná verze má sice už jen 450g, což by se dalo, jenže navíc 50g za fore kalíšky do kterých až se dávají niple. Takže tohle je třeba připočíst a tím je z toho 500-510g (reálná čísla z praxe z měření).

        Niple se u UST ráfků dávají poměrně obtížně pomocí magnetu, prostrčí se v místě ventilku a pak se magnetem uvnitř ráfku dopraví na příslušné místo a protáhnou.

        Proto jediná varianta při požadavku na lehká kola a 100% UST jsou hotová zapletená kola, tedy Mavic a Fulcrum.

        A zmiňované ZTR ráfky, to je takový hybrid. Díry na niple mají normální, tedy páska pro bezdušové řešení se použít musí.
        Ale mají speciální tvarování, které je velmi blízké UST ráfkům a díky tomu lépe fungují na něm bezdušová řešení a má povolené UST pláště.
        A stačí tam použít jejich žlutá lepící páska, která má 5g, která překryje díry na niple a současně to i zatěsní.
        Takže to pak váhově vychází velmi dobře.
        Navíc díky tomu specifickému tvaru jsou na ZTR ráfkách všechny pláště pak širší (a to i oproti UST ráfkům), což je další plus.

        Na normální ráfky lze rozumně použít jen dušové pláště pro bezdušové řešení, protože nejsou vhodné tvarem patky pro patky UST plášťů. Ono tam ty UST pláště napcat lze, ale není to ideální a zvyšují se rizika svléknutí pláště apod., není to prostě vhodné.

        Bezdušovou variantu UST ráfky + dušové pláště nedoporučuje. Fungovat to sice bude a není tam problém jako u dušový ráfek + UST plášt, ale bude to nejtěžší řešení a nejhorší manipulace.
        Dušové pláště na UST ráfek přímo jde nasadit hodně blbě (někdy problém i s kompresorem, nutno použít i s kompresorem pomocmné metody jako nejprve nasadit s duší).
        Můžeš tomu sice pomoct, že vložíš gumovou pásku NoTubes navíc, tím se usnadní nasazení.
        Ovšem pak je to váhově úplně mimo (extra těžký ráfek + 50g zbytečně za tu pásku navíc).

        Tmel při použití dušových plášťů se musí dát vždy (nezávisle na ráfku), jinak to nebude těsnit.
        Některé dušové pláště pak nelze vůbec na bezdušové řešení použít, protože přes ně normálně tmel prolíná a netěsní to.
        Schwalbe jsou ale v pohodě.

        Tedy pokud nechceš použít UST pláště, tak bych šel cestou dušových ráfků.
        Pokud chceš použít UST ráfky, tak bych ideálně dal i UST pláště.

        A pokud to chceš mít univerzální dobře použitelné pro oboje druhý plášťů a přitom i lehké, tak použij ZTR ráfky.

        Místo těch Mavic 819 ráfků pro variantu 100% UST ráfky bych volil Crossmaxi ST.

        [ Zpět ]
        Datum: 15.01.2010
        Autor: Mlok
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: NoTubes a Schwalbe?

               

          Ještě jsem zapomněl zdůraznit, že UST ráfky kromě toho, že nemají díry na niple, tak mají jiný tvar uzpůsobený pro patky UST plášťů (a to jak proto, aby to dobře sedělo a těsnilo, tak i pro snažší nasazení - proto UST pláště na UST ráfky jdou nasadit téměř vždy bez kompresoru a dobře).

          [ Zpět ]
          Datum: 15.01.2010
          Autor: Mlok
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: NoTubes a Schwalbe?

               

          aha, takze navrhujes jedine zapleteny UST nebo ZTR.
          No a ty ZTR nabizi pouze notubes? Na jejich strankach jsem neco videl, ale ty rafky nemaji ani kalisky.
          Jasne ze bych do UST rafku preferoval UST gumy, ale stavajici dusove bych "dojel", byla by to prece skoda

          [ Zpět ]
          Datum: 15.01.2010
          Autor: Hrabe-X
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: NoTubes a Schwalbe?

                 

            Pokud nevadí složitější montáž a další nevýhody, tak klidně jdi do dušové ráfky + dušové pláště + bezdušová sada. Já tuhle variantu prostě nemám rád. Spousta lidí ji ale ke spokojenosti vozí.

            ZTR ráfky prodává kde kdo, dával jsem odkaz výše. NoTubes je jen výrobce.

            A co myslíš tím, že ty ráfky nemají "ani" kalíšky? Kalíšky nejsou žádná podmínka, aby ráfek byl dobrý, pouze bez kalíšků to ne každý svede vyrobit, aby byl ráfek super.

            ZTR jsou jedny z nejlepších ráfků na trhu. Díky svojí konstrukci dosáhnou cca stejné odolnosti s menší vahou, tedy ZTR 355tka +- odpovídá DT 4.2d (teď nově DT 400 nebo jak to teď značí).
            K Archům se konkurence hledá vůbec špatně, téměř není.
            A Flow se dají srovnávat s DT 5.1d (a opět jsou o něco lehčí než ty DT).
            Samotného mi u ZTR 355 a Olympiců překvapila jejich odolnost. Vozí je spousta chrtů na závody (na BF desítky lidí) a kupodivu je nikdo moc neničí.
            To jsem u tak lehkých ráfků nečekal.

            Já teď budu na nového fulla stavět 240s + ZTR Archy. Sice bych trošku raději chtěl 100% UST ráfky, jenže potřebuju 15mm osu dopředu a 12mm dozadu a tím mám smůlu (u Mavicu STčka jsou na 15mm osu ale nejsou dozadu na 12mm a SXka zase sice jsou na 12mm osu dozadu, ale vepředu jen na 20mm a kombinovat to nechci). A nové Fulcrumy sice jsou na 15mm osu i 12mm osu, ale nemají pro tu 12mm osu redukci na Syntace X12 systém, co tam budu mít (už jsem si nechával poslat dotaz i přímo do Fulcrumu, jestli ta redukce bude, prý letos nebude, možná příští rok).

            A dojezdit stávající dušové, to samozřejmě můžeš, to bych také udělal. Pokud bys měl problém s montáží (na UST ráfku), tak je vždy můžeš dojezdit s dušemi.

            [ Zpět ]
            Datum: 15.01.2010
            Autor: Mlok
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: NoTubes a Schwalbe?

                   

              rafky bez kalisku blbe vypadaji, hur se centrujou a uz sem videl i vytrzenej drat z rafku....

              Docela me dostal ten odkaz na ty zapleteny kola, cos poslal. Zacinam o tom vazne uvazovat.
              2. varianta je dusovy kola i gumy + sada.
              Varianta ZTR mi prijde jako naprosto nevyhodna. Vzhledem K tomu, ze mam rafky mavic 317 jako novy, je skoda kupovat neco jinyho..
              Nevis, jestli se daji sehnat nahradni draty do tech zapletenych kol shimano?
              Kdyby mi mel treba nakej prasknout, at nekupuju novy kola....

              [ Zpět ]
              Datum: 15.01.2010
              Autor: Hrabe-X
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: NoTubes a Schwalbe?

                     

                Náhradní dráty se do zapletených kol sehnat dají většino v pohodě, jen bývají nechutně drahý typu 100-150Kč za drát (což ale v případě, že jeden zničíš se dá přežít), u těch Shiman přesnou cenu za drát neznám.

                A ty kalíšky:
                - vzhled je individuální záležitost (osobně je mi tohle naprosto ukradené, jestli tam jsou nebo ne)
                - s centrováním jsem u slušných bezkalíškových ráfků nikdy neměl žádný problém, problematičtější na centrování mi přijdou jen hodně atypické výplety (např. kombinace méně drátů a nepravidelný výplet jako mají Fulcrumy), ale i tohle se nějak dá
                - vytržený drát bez kalíšků znamená buď vadný/špatně navržený konkrétní ráfek nebo to někdo extrémně přetáhnul (některé ráfky bez kalíšků mají povolenou jen poměrně malou tenzi drátů, ZTR Arch mají na bezkalíškové ráfky povolenou tenzi dost velkou)

                Když máš skoro nové ráfky, tak jsou všechna řešení nových kol/ráfků nevýhodná, to je jasné.

                [ Zpět ]
                Datum: 15.01.2010
                Autor: Mlok
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: NoTubes a Schwalbe?

           

      tahle sada je vyrazne levnejsi:
      http://www.kupkolo.cz/produkty/Pneu_66/lepeni...

      [ Zpět ]
      Datum: 15.01.2010
      Autor: Hrabe-X
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: NoTubes a Schwalbe?

             

        Není, protože narozdíl od NoTubes tohle je pouze na jedno kolo. NoTubes se prodává v sadě na dvě kola. A tady je také mnohem méne tmelu. Tedy vycházení +- nastejno cenově.

        [ Zpět ]
        Datum: 15.01.2010
        Autor: Mlok
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: NoTubes a Schwalbe?

               

          aha....
          ale tohle urcite je....
          http://www.kupkolo.cz/produkty/Pneu_66/lepeni...

          este sem se chtel zeptat. Patky novych plastu mazu pastou, co maji v pneuservisech, aby guma lip sedla do rafku. Nebude ta pasta necemu vadit?
          dik

          [ Zpět ]
          Datum: 16.01.2010
          Autor: Hrabe-X
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: NoTubes a Schwalbe?

                 

            Nebude. Pri montazi bezdusovych sad typu NoTubes se ale doporucuje patky plastu potrit mydlovou vodou, bez ni se nekdy montaz ani nepodari, takze tu pastu tam nepotrebujes vubec.

            [ Zpět ]
            Datum: 16.01.2010
            Autor: vasek
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: NoTubes a Schwalbe?

                 

            Ano, to je jediná levnější bezdušová sada. Je na trhu velmi krátce, zatím neznám nikoho (osobně), kdo ji jezdí.
            První vlaštovky se objevují na BF:
            http://www.bike-forum.cz/forum/caffe-latex.html
            Jestli bude dobře funční ukáže čas.

            [ Zpět ]
            Datum: 16.01.2010
            Autor: Mlok
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: NoTubes a Schwalbe?

                 

            Další otázkou je, ale co s tou sadou bude fungovat. Já ji nenzám a v reálu nikdy neviděl.
            Je u ní psáno "možné použít pouze pro TUBELESS, tubeless ready a TNT pneumatiky, které jsou vyráběny podle UST".
            Což znamená, že je dělána pouze pro pláště, které mají UST patku a jestli bude fungovat s klasickými dušovými plášti je otázka.

            Taky proto je levnějí. Místo gumové pásky s ventilkem (která pomáhá dušovým plášťům lépe těsnit s jejich obyč patkou a také je nasadit) obsahuje jen UST ventilek. To je jedno místo kde ušetřili.
            A pak obsahuje jen polovinu tmelu.

            Osobně bych na dušových klasických ráfkách nezkoušel řešení bez gumové pásky s ventilkem.

            [ Zpět ]
            Datum: 16.01.2010
            Autor: Mlok
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: NoTubes a Schwalbe?

                   

              Přesně tak.Vypadá to až moc dobře za ty prachy než si člověk všimne "detajlů" jako je polovic tmelu,či chybějící gumové pásky řešící těsnost právě mezi patkou pláště a ráfku..Tahkle to máš na jedno až dvě použití při tomto malým množství tmelu.
              Na druhou stranu jsem četl i o "home made" verzích udělaných z 24" duší (ustřižená cca půlka duše použitá místo těch pásek ze sad,elektrikářských izolaček a dokonce takhle "nevytmelených" verzích,který prý tlak držely (ale proč ho tam nedát,když to samo opravuje defekty že? :))
              Náklady stejně přesáhnou 700,- (plus čas domácí výroby) ať chceš nebo ne :/

              Na tu bezdušovou sadu od NoTubes link máte (českýho prodejce samozřejmě)?Nějak to nemůžu najít :X

              Pro mloka:
              Kurnik,docela si mě s těma ZTR ráfkama a ust pláštěma nahlodal.Teď uvažuju jestli ještě pár měsíců nepošetřit a víc se plácnout přes kapsu :-) Jaky konkrétní náboje od toho novatecu bys doporučil a proč?Absolutně nemám přehled.Pod pojmem kvalitní špice si mám představit co,když sem o tom nikdy ani nečetl? :)

              [ Zpět ]
              Datum: 16.01.2010
              Autor: bat
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: NoTubes a Schwalbe?

                     

                Nemám až takový přehled o jednotlivých Novatecách. Použitelné jsou i ty nejlevnější. Vše je to na průmyslech, jednoduchý servis, slušná ložiska.
                Můžeš vyjít z tohoto:
                http://www.bikez.cz/product/1/2864-kola-naboje...
                Tyhle Novateci jsou osvědčené a dotázat se o kolik by to bylo levnější s nižším modelem Novateců.
                ZTR Archy jsou o trošku levnější než ty 355tky na těch kolech, to je dalších pár korun dolu.
                Něco málo by se dalo ušetřit na drátech, i když otázka jestli to má cenu. Ty Sapim Laser jsou za ty prachy asi nejlepší dráty a jsou pod 20Kč/kus, takže se už moc ušetřit nedá (takové Sapim Race se použít dají a jsou taky slušné, ale úspora bude jen cca 200-250Kč, což si myslím za to nestojí).
                Případně od DT supercompy.

                Tady další z bikez:
                http://www.bike-forum.cz/fotogalerie/kola-a...
                Tohle je také s Novatec 711/714 + dráty Sapim race 2/1,8 + ZTR Arch. Cena kolem 8tis. byla, nevím přesně.

                Otázka je o kolik níže než těch 8 tis. se potřebuješ dostat. Takhle ty příklady jsou pěkná vyvážená kola.

                A NoTubes tmel/sadu buď přímo u maxcursoru (dovozce), tam jsem ji kdysi i kupoval. Na bikez NoTubes tmel/sadu taky určitě seženou (minimálně tmel vím, že tam někdo bral).

                [ Zpět ]
                Datum: 16.01.2010
                Autor: Mlok
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: NoTubes a Schwalbe?

                       

                  Pasku i ventilk na bikez.cz maji taky. Teda paska jim zrovna dosla kdyz mi ji lepil do predniho kola, ale uz by mela byt zas skladem.

                  tmel od no tubes uz snad nema, doporucuje jinej se kterym ma lepsi zkusenost a je levnejsi, ale nevim jakej ma, budu vedet v utery

                  [ Zpět ]
                  Datum: 16.01.2010
                  Autor: pb
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: NoTubes a Schwalbe?

                       

                  no a nejsou uz lepsi ty simana s XT nabama a ust rafkama za 6500, cis posilal nedavno?
                  Ja si este donedavna myslel, ze simano naby s konusama jsou na nic, mel jsem Formula na prumyslovejch loziskach, ale brzy jsem zjistil, ze kvalita tech lozisek neni buhvijaka.
                  Dobre, koupil jsem no name lozisko za 20 kc a bylo to zase dobry.
                  Horsi je to s orechem. Ma sice 3 klapky (narozdil od simana se 2), ale je blby, ze nezabiraji vsechny 3 soucasne.
                  Ne ze by to proklouzavalo, ale obcas citim takove docvaknuti. Mam z toho blbej pocit a od ty doby jinej zadni naboj nez simano nechci. Kvuli orechum.

                  [ Zpět ]
                  Datum: 17.01.2010
                  Autor: Hrabe-X
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: NoTubes a Schwalbe?

                         

                    Pokud chceš řešit a umíš opravdu precizně naštelovat konusy a nevadí, že XT náby jsou pěkně těžký, tak za ty prachy jsou dobrý.
                    Já si třeba konusy došteluju dobře, ale vždy se s tím piplám na několik pokusů a nikdy mi to nebavilo.
                    A ráfky nevim co myslíš, jestli 819tky Mavicy, tak ty jsou držáky. Ovšem XT + tyhle Mavicy, z toho vylezou sice funční kola, ale těžký jako prase.

                    [ Zpět ]
                    Datum: 17.01.2010
                    Autor: Mlok
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • Re: NoTubes a Schwalbe?

                           

                      ne, ja myslel, jesli bys radsi volil
                      Novatec 711/714 + dráty Sapim race 2/1,8 + ZTR Arch. Cena kolem 8tis.
                      nebo tohle?
                      http://www.kupkolo.cz/produkty/kola-mavic...

                      [ Zpět ]
                      Datum: 17.01.2010
                      Autor: Hrabe-X
                      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                      • Re: NoTubes a Schwalbe?

                             

                        Tam to bude určitě volba první varianty,ale zase si s penězma výš a výš.. Kde berete (resp. proč) ty novatec 714?Dyť 711 se prodává i v setu se 712 :-)

                        [ Zpět ]
                        Datum: 17.01.2010
                        Autor: bat
                        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                        • Re: NoTubes a Schwalbe?

                               

                          Ty simano kola maji 1677g, coz snad neni spatny, ne? a navic je to slevneny z 13 000. Navic rafky jsou UST.

                          kolik vazi ta 1.varianta?

                          [ Zpět ]
                          Datum: 17.01.2010
                          Autor: Hrabe-X
                          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                          • Re: NoTubes a Schwalbe?

                                 

                            Šel bych možná i do nich mít víc peněz,špatný rozhodně nebudou,jen se mi vůbec vzhledově nelíbí a nepadly by mi ani ke kolu :) Ale pořád si musíš připočítat cenu za tmel (+ ventilky?! - ty tam asi taky nebudou).Váha slušná,ale zase na 1400-1520g u ZTR nedosáhnou (stejně jako já s fulcrumama RM5 s 1805g nedosáhnu na tebe - váha se nám stupňuje podle prachů docela lineárně v těhle připadech :)

                            [ Zpět ]
                            Datum: 17.01.2010
                            Autor: bat
                            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                          • Re: NoTubes a Schwalbe?

                                 

                            u všech variant jsem vypsal celkovou váhu,ale čistě ráfky (ZTR Arch) + náboje a výplet vychází na 1520g bez upínáku :)

                            [ Zpět ]
                            Datum: 17.01.2010
                            Autor: bat
                            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                            • Re: NoTubes a Schwalbe?

                                   

                              no ale k ZTR musis pripocist este tu pasku, zatimco simano ji mit nemusi.
                              Ja vim, ze je to jen par gramu :-)

                              [ Zpět ]
                              Datum: 17.01.2010
                              Autor: Hrabe-X
                              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                              • Re: NoTubes a Schwalbe?

                                     

                                bavit se o 10g jako o fakt rozdílné hmotnosti už je trochu moc ulítly :)

                                [ Zpět ]
                                Datum: 17.01.2010
                                Autor: bat
                                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                      • Re: NoTubes a Schwalbe?

                             

                        Tady je volba určitě složitější. Ty Shimana jsou za ty prachy výborná kola a jsou UST (a je na nich osvědčené, že nové UST Schwalbe vklidu bez kompresoru).
                        Tady také záleží co a jak se bude jezdit, ta varianta se ZTR bude jasně odolnější. Oproti těm Shimanům by se dalo stavět se ZTR 355tkou a tedy váhou ještě mnohem nižší (cena ale zase nepatrně vyšší než Archy).

                        Tady bych řekl, že obě varianty jsou dobré a je na každém, co bude preferovat. Já bych vzal pro sebe určitě variantu ZTR Arch, ale to zohledňuju, co na fullech jezdím a to, že bych byl ochotný do toho investovat (chystám se na ZTR Arc).

                        Na tu slevu ale nekoukat, ty Shimana za 13tis. jsou úplně mimo. Jsou dobré jen za tu cenu, co je tam mají. Už při 8tis.+ bych o nich neuvažoval.

                        [ Zpět ]
                        Datum: 17.01.2010
                        Autor: Mlok
                        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: NoTubes a Schwalbe?

                       

                  Jo,děkuju za typy.Mohl jsem udělat pár propočtů a závěrů..

                  1.varianta (cena 11400,- ,váha obou kol bez upínáku 3140g)
                  ZTR arch + Novatec D711/D712 + Sapin dráty a niple + částečnej NonTubes kit + UST pláště RR 2.25

                  2.varianta (cena 8100,- ,váha 3325g)
                  Fulcrum RM5 + komplet NonTubes kit + RR 2.25 v DD verzi

                  3.varianta (7300,- ,váha 3145g)
                  Fulcrum RM5 + komplet NonTubes kit + RR 2.25 v OBYČEJNÉ verzi

                  Když vemu variantu 3,tak k tomu pořídím prakticky i novy brzdy,váhově na tom budu nastejno (s 1.variantou),ale nebudu mít tak odolny pláště (a nejspíš ani ráfky)..výhody bezdušáků ovšem získám aspoň za docela rozumnej peníz - o což mi šlo v první řadě.Když vemu v potaz v to,že jsem na biku prakticky nováčkem a nejezdím nejtěžší terény,tak mi vystačí pro začátek určitě i tahle varianta.
                  Ještě se sice rozhodnu jestli náhodou nepudu časem do DD,protože letos tu bezdušovou variantu prověřím na klasických schwalbe SS 2.1.

                  Ještě bych měl dotaz.Díval jsem se na tu tvoji tabulku srovnání plášťů jak si tady ukazoval v diskuzi o RR ("tires" v excelu).Na valivej odpor dokonce o chlup vyhrál dušovej RR s NoTubes sadou nad komplet UST řešením RR?Při stejných ráfcích to vyjde o těch 100-120g líp,takže by sehrála roli váha?Když se právě podívám na schwalbe.com do jejich katalogu,jsou tam tabulky (rychlost/záběr/odolnost/výdrž ) jen pro klasiku,snake skin a DD.UST variantu tam nezačlenili,tak bych rád věděl jestli se dá srovnat s DD nebo dokonce s klasikou co se týče rychlosti (DD je těžší a tudíž i pomalejší proti normálu,ale u UST to bude možná jinak?!).A ještě jedna otázka na TPI.Jak moc důležitou roli sehrálo v tom testu?(je to jednotka hustoty kostry pláště?čím hustší,tím kvalitnější plášt?)

                  No,už si pudu raděj lehnout :-))

                  [ Zpět ]
                  Datum: 17.01.2010
                  Autor: bat
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: NoTubes a Schwalbe?

                         

                    Ty váhy mi nějak nesedí. Varianta 1 má cca 270-280g menší váhu za kola.
                    Tohle přeci není možné stáhnout za rozdíl plášťů.
                    V první řadě stránky Schwalbe kecaj. UST RR mají v reálu kolem 670-680g (vážil jsem více než 10 kusů), samozřejmě sem tam nějaký kus ulítne, to ale jak nahoru tak dolu. To číslo je průměrná váha hodně kusů.
                    U dušových jim váha v celku sedí nebo spíš v reálu o pár gramů více, tak kolem 530-540g.
                    Rozdíl v reálu je tedy kolem 140g nebo často i méně.
                    Rozdíl váhy plášťů tedy dá akorát rozdíl váhy kole.
                    Jenže u dušových na těch RM5 přičti navíc pásku přes niple, což může být velmi málo do 20g. A pak 2x gumová páska, což je cca 110g dohromady. To už je 130g. No a pak přičti, že u dušových plášťů musíš dát více tmelu, dejme tomu dalších 60g navíc (za oba pláště).
                    A tedy reálně budeš tak o 200g výše a ne nastejno.
                    A samozřejmě na ZTR ráfky ti nikdo nebrání dát i dušové pláště (to bych ale stejně neudělal).

                    A teď další podstatné souvislosti, které se ještě neřešili.

                    UST pláště u Schwalbe jsou o 3mm širší na stejném ráfku (měřeno mnoho kusů).
                    Na ZTR ráfkách jsou všechny typy plášťů o něco širší díky konstrukci ráfků.
                    Tedy UST RR na ZTR budou mnohem širší než obyč RR na RM5.
                    Klidně to může dojít až do extrému, že 2.1 UST RR na ZTR budou ještě o 1-2mm širší než 2,25 obyč RR na RM5.
                    Takže buď dostaneš významně objemnější pláště nebo musíš začít zcela přepočítávat váhy a je tu další zvýhodnění pro ZTR + UST.

                    Díky tomu většímu objemu není ta větší váha u UST nijak hrozná.

                    Osobně bych určitě připlatil za variantu 1 a pokud by bylo nutné šetřit, tak použil levnější náboje.
                    Nejen že dostaneš odolnější a lehčí variantu, ale ty kola jsou o třídu lepší (budou jak tužší, tak odolnější).

                    A pak je tu otázka montáže. Já když jsem kdysi chtěl začít s dušovými ráfky a dušovými plášti (RR + 4.2d), tak mi to složitá montáž, zcela nemožná v této kombinaci bez kompresoru znechutila, že jsem se na bezdušovou variantu na čas vykašlal a přešel na ní až s UST ráfky.

                    Samozřejmě varianta RM5 není nějak špatná, jsou to slušná kola. Ale když už investuješ do nových kol...

                    Volba je ale samozřejmě na Tobě.

                    [ Zpět ]
                    Datum: 17.01.2010
                    Autor: Mlok
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • Re: NoTubes a Schwalbe?

                           

                      Ano,285g rozdílu na kolech.. ale počítal jsem s udávanýma váhama plášťů v tabulkách (tudíž UST 710g vs klasika 520g) a do obojího řešení vrazil 100ml tmelu na jedno kolo.Pásku přes niple jsem nepočítal,protože musí mít snad fakt jen pár jednotek,a na gumovou pásku na těsnění patek jsem vzal 50g/kolo.
                      Jak na tom jsou reálně váhy,to víš líp ty,takže možny to je,že skončím o 100-200g hůř s tou nejlevnější a mejmíň odolnou variantou..

                      Kurnik,ještě snad 3/4 sezóny pošetřím a fakt koupím ty ZTR,když mě takhle deptáš :))
                      Díval jsem se na ty náby od novatecu,jsou i lejnější než ty 711+712 (3200,- za pár).Ale má to vůbec cenu kupovat horší?S váhou poskočím nahoru a sundám max litr z ceny.Ložiska a celková trvanlivost horší u těch levných náb nebude,budou jen těžší?U kol za 7tisíc + bych zase nějaky slabiny nechtěl..

                      Ještě jsem teď zahlídl nějaké nové kousky pro rok 2010 od ZTR.Je tam další generace té jejich technologie BST.Jmenujou se Crest a Alpine a vypadaj jako váhově lehčí alternativa (330g a 340g) k 355kám.Jsou dokonce ještě širší a nižší - na tom by teprv mohly pláště vypadat jak pořádný balóny :)

                      [ Zpět ]
                      Datum: 17.01.2010
                      Autor: bat
                      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                      • Re: NoTubes a Schwalbe?

                             

                        Ty nové ZTR zatím neznám (jen jsem samozřejmě také zaregistroval, že existují). Na mě je to už příliš gramařská záležitost, já jsem pro ty varianty odolnější s tou druhou vnitří výztuhou.
                        Každopádně třeba na XC závody a maratóny to může být velmi zajímavá alternativa, protože nejen, že je lehčí ráfek, ale pláště na tom budou opravdu extra balóny a půjde pro stejný efekt použít ještě užší a lehčí pláště.

                        Levnější Novateci, pokud budou mít stejný počet a stejnou konstrukci ložisek, tak výdrž bude podobná.
                        Ale myslím, že tohle šetření už se tak nevyplatí, přesně jak píšeš, cena už extrémně dolů stejně nepůjde.

                        [ Zpět ]
                        Datum: 18.01.2010
                        Autor: Mlok
                        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: NoTubes a Schwalbe?

                     

                Pockej, ta gumova paska je vazne mezi patkou gumy a rafkem???
                To musi znamenat, ze cumi ven????

                [ Zpět ]
                Datum: 17.01.2010
                Autor: Hrabe-X
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: NoTubes a Schwalbe?

                       

                  Ven samozřejmě nečumí, patka pláště je ale téměř celá nebo úplně celá (otázkou je kam až se tomu říká patka) v ráfku.

                  [ Zpět ]
                  Datum: 17.01.2010
                  Autor: Mlok
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: NoTubes a Schwalbe?

                         

                    jo, uz rozumim

                    [ Zpět ]
                    Datum: 17.01.2010
                    Autor: Hrabe-X
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • Re: NoTubes a Schwalbe?

                           

                      Co jsem viděl videa,tak u firmy No Flats opravdu ven čumí s přesahem snad i 5mm.Prý to tak být může - že to zabrání při podhuštěnosti v ostře řizlé zatáčce úniku tlaku..
                      Kdežto u firmy NoTubes to z montážního videa vypadalo tak,že je páska z venku neviditelná a nejspís se uvnitř jen dotýká (nebo je posazená mírně mezi patkou pláště a ráfku,ale ven fakt "na oko" nelezla).
                      Zaujaly mě taky rozdíly v dopravě tmelu do pláště.
                      Někde člověk plášť nasadí,nafoukne,aby zapadl do patek,pak plně vyfoukne,vyhodí jen jednu patku (podobně jako UST ráfek + dušověj plášť),nalije třeba 100ml tmelu z kalíšku (odměrky) a pak zase opatrně zasadí a pumpuje..
                      Jinde to nasadí a nafoukne do zapadnutí pláště,mírně upustí a pomocí stříkačky s nástavcem vstříkne tmel do pneu (nemusí rozebírat ani ventilek,což je slušná varianta,kdyz pominem eventuální pozdější zalepení ventilku :))
                      A ještě jinde se to udělá přes vymontovanej ventilek,když je kolo nasazeny - tohle se mi zdá na montáž úplně nejlepší a odpadnou ty menší problémy z předchozích verzí.

                      [ Zpět ]
                      Datum: 17.01.2010
                      Autor: bat
                      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                      • Re: NoTubes a Schwalbe?

                             

                        hm, ale kdyz provizorne pouziju UST rafek a normalni plast, zadna guma mezi rafkem a plastem nebude, ale taky to bude tesnit, ne?

                        [ Zpět ]
                        Datum: 17.01.2010
                        Autor: Hrabe-X
                        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                        • Re: NoTubes a Schwalbe?

                               

                          Těsnit to bude, ale nasazení dušového pláště na UST ráfek bývá docela porod. Proto se někdy i tak dává navíc ta gumová páska, pak je montáž mnohem snažší.
                          Jsem jeden dušový plášť dokonce na UST ráfku nenahodil ani s kompresorem (bez té gumové pásky).

                          [ Zpět ]
                          Datum: 17.01.2010
                          Autor: Mlok
                          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                      • Re: NoTubes a Schwalbe?

                             

                        NoFlats jsem v reálu neměl, tam je to klidně možné.
                        Jak dostat tmel do pláště je možné ve všech těch variantách a každé má výhody/nevýhody. A především se vše odvíjí od toho, jakou variantu nasazuješ a jestli máš nebo nemáš po ruce kompresor.

                        Instalace tmelu přes ventilek má tu výhodu, že vklidu můžeš nahodit plášť bez tmelu a když třeba nemáš kompresor a nepovede se to, tak tam nemáš tmel a můžeš to zase zabalit a vzít třeba na benzínku (je nutný kompresor se vzdušníkem, tedy jen některé benzínky pomohou).
                        Ono tmel je třeba po čase (u NoTubes kolem 3-4 měsíců, při větším množství defektů i dříve) kontrolovat a doplňovat.
                        Když použiješ metodu přes ventilek, tak se to poevede vždy i bez kompresrou, protože plášť zůstane zaskočený v patkách a nepřestane těsnit.
                        Ale zase nemáš žánou kontrolu kolik tam zůstalo tmelu a v jakém stavu.
                        Já vždy sundavám plášť, abych stav zkontroloval a pak doplním jen dle potřeby a případně když je to už dlouho použitý tmel a vypadá divně a jsou tam nějaké hrudky, tak ho všechen vyhodím a dám nový.
                        Ale používám UST + mám kompresor, takže v této kombinaci se mi nemůže stát, že bych nenasadil.
                        Tedy když dávám nový plášť, tak tam nacpu tmel předem před nafouknutím.
                        U delší dobu použitých plášťů se lehce vytáhne patka a znovunasazení (pokud se sudná patka) je obtížnější. Takhle právě i u UST je třeba poměrně často kompresor i když u nového pláště to šlo bez něj.

                        Pak je taky aplikace přes ventilek pracnější a také se tím ventilek ucpává a dříve může přestat těsnit (Mavic doporučuje po roce měnit ventilky, když neplním přes ventilky, tak mi všechny bez problémů drží už 2 roky).

                        A k množství tmelu. Do UST plášťů bohatě stačí 60ml (lze použití klidně ještě i méně, ale mám raději větší rezervu na defekty).
                        U dušových bych použil více než 60ml, klidně těch 100ml, ne tak málo se ho spotřebuje na zatěsnění pláště.

                        [ Zpět ]
                        Datum: 17.01.2010
                        Autor: Mlok
                        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                        • Re: NoTubes a Schwalbe?

                               

                          jak ten tmel vypada, kdyz zaschne?

                          zustane jen lepkavy povrch? Da se to smyt treba benzinem?

                          [ Zpět ]
                          Datum: 18.01.2010
                          Autor: Hrabe-X
                          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                          • Re: NoTubes a Schwalbe?

                                 

                            Žádné složitější mytí netřeba. Nejčastější případ je, že tmel zcela zmizí (tedy část se prostě odpaří, pevnější částečky zase zacelí nějaký ten defekt a při zacelení defektu může chvíli tmel utíkat než se to na té díře chytí).
                            A nebo občas udělá hrudky a to se pak v plášti najde jeden nebo více takových větší útvarů, vypadá to jak kus korálového útesu nebo jako to popsat, to jen vezmeše a vyhodíš.
                            Případně na plášti může být takové tenoučka vrstva zaschlého zbytku, tu ale nemá smysl řešit, to jde dolu blbě a když jsem to jednou z jednoho pláště poctivě oškrábal, tak jsem zvážil a mělo to nula nula nic. Takže to je ztráta času.
                            Z ráfku to jde samo (na tom to nezasychá, na tom bývá jen zbylé kapky tekutého), tam stačí přejet hadrem a je čistý.
                            Někdy při málo defektech po delší době bývá špinavý a vypadá divně, jako by měnil konzistenci, pak zbytek z pláště vyleju.

                            Benzín a podobné agresivnější metody netřeba.

                            Lepkavý není téměř vůbec nikdy, ani nový, ani ta tenoučká zaschlá vrstva, ani hrudky.

                            Teď popisuju NoTubes, jiný tmel se může chovat trošku jinak.

                            [ Zpět ]
                            Datum: 18.01.2010
                            Autor: Mlok
                            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: NoTubes a Schwalbe?

                     

                ad domácí výroba bezdušáků z půlky duše: ... mimoto že ušetříš váhu půlky duše, což nahradíš zpravidla tmelem, to vše s nejistým výsledkem. Jestli není není jednodušší nechat tam duši.

                ad Novatec: Zas tak moc typů jich není, akorát zadní dělají variantu 2 a 4 ložiska. Doporučuju 4, mám jejich verzi pro V brzdy, ca 1000-1500km, ráfek už je ťuklý, ale náboj chodí neustále, bez vůle a lehce, bez jakékoliv údržby (jezdím ale povětšinou když je hezky, něco málo v blátě, na sněhu vůbec ne.)

                [ Zpět ]
                Datum: 18.01.2010
                Autor: Joe-CUBE
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: NoTubes a Schwalbe?

                       

                  ...eště jsem zapomněl podotknout, že vážím ca 80-85kg, mám HT a na nosiči zpravidla ca 5kg tašku, a že kolo zbytečně nešetřím.
                  Takže mechanickou odolnost Novatec prokázal velmi slušnou, ale jak píšu výše, nemohu dát krk třeba za těsnost ložisek.
                  Nicméně používají jej cestovatelé, co s ním najezdí tisíce-desetitisíce, a ložiska jsou nějaká standardní, která se prodávají v obchodech s ložiskama, takže pokud chce někdo levně náby s velkou životností, tak je to imho velmi dobrá volba.

                  [ Zpět ]
                  Datum: 18.01.2010
                  Autor: Joe-CUBE
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: NoTubes a Schwalbe?

                       

                  A eště odkázeček:
                  http://www.zbozi.cz/items?q=novatec%204%20lo%C5...

                  [ Zpět ]
                  Datum: 18.01.2010
                  Autor: Joe-CUBE
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: NoTubes a Schwalbe?

                       

                  S nejistým výsledkem možná (když je např. člověk dřevo-kutil,tak se šance na nefunkčnost zvyšuje :-) ,ale pokud uspěje,získá buď o 200g lehčí kola + lepší valivej odpor (případ bez tmelu) nebo zachová cca podobnou váhu a možnost samolepení přímo za jízdy (což je největší výhoda) + furt o něco lepší valivej odpor než měla původní dušová kola :)

                  Za zkušenosti s novatecama dík,zase jsem blíž k rozhodnutí :)

                  [ Zpět ]
                  Datum: 20.01.2010
                  Autor: bat
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: NoTubes a Schwalbe?

         

    pokud chceš ultra lehkou variantu bez duše, tak použít NoTubes ráfky a pak klasický dušový plášť bez duše + tmel na zalepení při prvním nasazení tak při defektu. Pokud to má být více odolnější tak nasadit UST nebo UST TNT(Geax) plášť ale to už si musíš pohlídat váhu plášťů jinak volba lehkého ráfku pak nemusí mít až takový smysl. NoTubes mají teď noviky na 2010 a ZTR Crest vypadá opravdu dobře na to že má 340g http://www.netbike.cz/select_det.php?id_vyrobek... . A pokud zvolíš celkem lehké náby, tak se dostaneš na váhu páru kol bez upínáků okolo 1400g http://www.netbike.cz/select_det.php?id_vyrobek... a o moc lehčí kola postavit už je docela problém:-)

    [ Zpět ]
    Datum: 06.02.2010
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: NoTubes a Schwalbe?

           

      a dále jsou taky zajímavé ráfky ve 29" velikosti, hlavně z hlediska váhy nemají konkurenci!

      [ Zpět ]
      Datum: 06.02.2010
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: NoTubes a Schwalbe?

           

      Jojo,přemýšlel jsem nad víc variantama.U toho Crestu mě lákají právě samotné šířky ráfku mezi patkama a další generace BST,takže by plášt mohl vypadat jak slušnej balón.Vzhledem k tomu,že vážím kolem 85kg a nikterak neskáču apod.,tak by mohl být Crest dobrou volbou.Cenově je ale dost vysoko,nabízí ho jen netbike těsně pod 2 tisíce :( To je prakticky jediná věc,co mě deptá :)

      [ Zpět ]
      Datum: 06.02.2010
      Autor: bat
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: NoTubes a Schwalbe?

             

        Cena není zase tak přehnaná...jsou to ráfky špičkové kvality, svařovaný spoj, top váha, UST patky, není potřeba žádné speciální zaplétání jako Mavic atd. V podstatě jsem pak našel ještě FRM XMD333 což je obdoba NoTubes ale ten je ještě dražší a není tolik používaný jako NoTubes např. Olympic doposud byl hodně oblíben na gramařských kolech.

        [ Zpět ]
        Datum: 06.02.2010
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: NoTubes a Schwalbe?

             

        RR 2,1" evo kevlar (nový plášť poprvé nasazovaný) při tlaku 3bary šířky pláště:
        - ZTR Crest = 51mm
        - ZTR 355 disc = 50mm
        Pokud se plášť bude chvíli jezdit, tak šířka počítám bude ještě větší(až se trochu roztáhne)

        [ Zpět ]
        Datum: 06.02.2010
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: NoTubes a Schwalbe?

               

          To jde,ale mezi Crestem a 355kama jsem čekal větší rozdíl (přecejen je vnitřek širší o 2mm a mělo by to mít ještě o další 1mm nižší patku ráfku :)
          Já uvažuju i o 2.25 NN/RR v UST,což by mohlo snad 57mm dát..

          [ Zpět ]
          Datum: 06.02.2010
          Autor: bat
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: NoTubes a Schwalbe?

                 

            Asi to už bude dáno patkou ráfku a nasazení do soketu ráfku, že už se prostě nedá roztáhnout více. Možná by to chtělo zjistit u jetého pláště,třeba ten rozdíl bude pak větší)

            [ Zpět ]
            Datum: 06.02.2010
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: NoTubes a Schwalbe?

                   

              Asi.Každopádně nevím kam cenu dostanu při nákupu.Netbike je krapet dražší než bikez,ale ten zase Crest nenabízí.Nedá se to koupit někde jinde za slušnou cenu? :/

              [ Zpět ]
              Datum: 06.02.2010
              Autor: bat
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: NoTubes a Schwalbe?

                     

                A ptal si se na bikez na Crest? Myslím, že ho bezproblému seženou.

                [ Zpět ]
                Datum: 06.02.2010
                Autor: Mlok
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: NoTubes a Schwalbe?

                       

                  V nabídce ho zatím nemá, protože ho nestihl ještě okopírovat!!!...stačí se podívat u ZTR ráfků na udávané tlaky jak si to hezky kopíruje od konkurence (bohužel si nevšiml že to nakopíroval i tam, kde to nepatří viz. ZTR Arch a ZTR Flow). Nemám rád takové e-shopy

                  [ Zpět ]
                  Datum: 06.02.2010
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: NoTubes a Schwalbe?

                 

            NN 2,25 UST na ZTR Arch mají právě 57mm. Čekal jsem o chlup více (ale je to samozřejmě i tak dost a stačí), když UST NN 2,25 na Crossmaxech ST mají 55-56mm.
            A pro dušové Schwalbe byl rozdíl na STčkách x Archy celé 3mm.

            [ Zpět ]
            Datum: 06.02.2010
            Autor: Mlok
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: NoTubes a Schwalbe?

                   

              aktualne premereno na ZTR Arch foukano na 2 bary
              NN 2010 - 53,9mm
              RR 2009 - 55,7mm

              [ Zpět ]
              Datum: 06.02.2010
              Autor: pb
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: NoTubes a Schwalbe?

                     

                ehm, jeste rozmer - 2.25

                [ Zpět ]
                Datum: 06.02.2010
                Autor: pb
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: NoTubes a Schwalbe?

                     

                Tak to je extra málo ten NN. Teď otázka jestli jsou 2010 užší obecně nebo jen jeden kus.
                U 2009 jsem měl větší množství kusů NN i RR na STčkách 55-56mm, jen jediný kus NN měl pouze 53mm.
                Aby tohle nebylo tajemství pár gramů dolu pro 2010 NN.

                A pak časem možná trošku zvětší šířku. Já nechávám na začátku vždy pár dní nafoukáno na maximální povolený tlak, abych tohle urychlil.

                Těch 57mm, co jsem psal bylo ještě pro 2009 NN.

                [ Zpět ]
                Datum: 06.02.2010
                Autor: Mlok
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: NoTubes a Schwalbe?

                       

                  Vše UST 2,25.

                  [ Zpět ]
                  Datum: 06.02.2010
                  Autor: Mlok
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: NoTubes a Schwalbe?

                       

                  uvidim. Zatim je jen nafouknuty a nejety, zitra ho snad konecne projedu...

                  Kazdopadne vzorek na NN2010 mi prijde vetsi nez na predchozim rocniku. Na druhem kole mam NN2008 ne UST a pripada mi podstatne mensi...

                  jinak ad rozhodovani arch vs flow... az mi odejde arch, pujdu do flow. Vepredu v poho, ale vzadu mi prijde, ze uz ma lehce osmu... najeto cca 200-300km, nic narocneho... Draty DT zeslabovane (2.0-1.8-2.0), alu pro-lock niple...

                  na druhou stranu uz jsem slysel, ze na to muze mit dopad i velka vaha rohloffa

                  [ Zpět ]
                  Datum: 06.02.2010
                  Autor: pb
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: NoTubes a Schwalbe?

                 

            Jinak pokud to není gramaření na závody a ježdění někde v první desítce, tak bych si všechny ty lehké ZTR ráfky ještě dobře rozmyslel. Na svojí váhu jsou sice odolné poměrně slušně, ale pořád jsou to ultralehké gramařské ráfky. Já bych do nich na nezávodní ježdění určitě nešel.

            Já chci trošku odolnější, tak pořád váhám jestli dám jen Archy nebo sáhnu po Flow.

            [ Zpět ]
            Datum: 06.02.2010
            Autor: Mlok
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: NoTubes a Schwalbe?

                   

              Na bikez jsem se neptal,ale napadlo mě to.Trochu se to ve mě pere,ktery přesně od ZTR vzít,pro současny ježdění by mi nakonec stačily pravě i ty Cresty (ty jsem chtěl kvůli další generaci BST a ještě širšímu vnitřnímu průměru),ale do budoucna by to třeba už vyhovovat nemuselo,to je pravda.Třeba za dva tři roky bych chtěl pořídit fulla a tyhle kola (kdyby to byly archy) bych hodil zase tam,tak by se to vyplatilo.Jestli je ale rozdíl mezi ZTR 355 (BST 1.generace? + 19mm šíře) a ZTR Crest (2.generace + 21mm) jen 1mm na finální šířce nafouklýho pláště,tak bych si to asi rozmyslet mohl - čekal jsem víc :)
              Náby vemu Novatec 711/712,ale pořád nejsem rozhodlej jaky dráty.Vzhledově bych uvítal něco masivního ve stylu fulcrumu rm5,ale nesmím tak znatelně pocítit jejich tíži :)

              [ Zpět ]
              Datum: 06.02.2010
              Autor: bat
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: NoTubes a Schwalbe?

                     

                Kvůli šířce pláště bych si Crest určitě nevybíral, ten rozdíl už bude opravdu minimální. Širší ráfek je ale pozitivum pro to, aby širší plášť (zvlášť při menším tlaku) lépe seděl a měl menší tendenci se žvejkat.
                Na 19mm ráfku sedí ale 2,25 už velmi slušně a na 19mm ZTR ještě o chlup lépe, takže pokud neplánuješ něco širšího než 2,25, tak širší ráfek netřeba.

                Mně se osobně už další snižování ráfku moc nelíbí. Snad to mají dobře vyřešené, ale přijde mi, že se tím může trochu zvyšovat riziko svléknutí pláště z ráfku při použití bez duší pro extrémní situace (špatný dopad ze skoku, apod.).
                Při hodně extrémní situaci je možné svléknout z ráfku i plášť s duší.

                A váha kol postavených na Novatec 711/712 + ZTR Arch + Sapim Laser bude už taky vynikající.

                [ Zpět ]
                Datum: 06.02.2010
                Autor: Mlok
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: NoTubes a Schwalbe?

                       

                  Ano Ztr Arch je určitě pevnější=má vyztužený profil oproti Crestu. Jenom bych nepoužil Sapim Laser, jsou to sice lehké dráty ale když ráfek trochu chytneš do 8 tak 2-1,5-2mm dráty to ani náhodou nesrovnají ani Sapim ani DT Swiss Revolution a začnou se z nich dělat šroubovice tím se natahují ale nenapínají. Osvědčený je DT Swiss Supercomp, má o 30g více/páru kol ale je to úplně jiný drát bohužel jenom v černé barvě (škoda že není ve stříbrné,cenově by byl velmi zajímavý)

                  [ Zpět ]
                  Datum: 06.02.2010
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: NoTubes a Schwalbe?

                         

                    Sapim Laser jsou právě téměř srovnatelné tuhostí se Supercompy (minimálně co se týká tuhosti v tahu) a jsou kola na nich vypletá výrazně tužší než na Revolutionech. A pokud se při centrování přidrží, tak s kroucením by problém být neměl ani u Revolutionů.
                    Tím ale samozřejmě nechci říct, že Supercompy jsou špatná volba, já budu dávat určitě supercompy (já bych stejně dával černé dráty), ale taky to bude možná na Flow, pořád nevím.
                    Pro jeho užití bych ale klidně dal ty Sapim laser.
                    Ještě nedávno bych o ničem než u supercompech neuvažoval, ale pár kol na Laserech (jedno zrovna se ZTR Arch, akorát náboje byly Hope Pro 2) jsem měl v poslední době v ruce a mohl některé i projet a ty Lasery mě velmi příjemně překvapily.

                    Škoda, že mi nevyšla žádná zapletená kola. I když kola na ZTR ráfkách jsou super, tak bych raději chtěl zcela 100% UST ráfky jako mám na ostatních kolech (mám tam STčka) a pokud nechci těžítka s Mavic 819, tak jiná cesta než zapletená kola není.
                    Bohužel kvůli osám na nové kolo jsem Mavic i Fuclrumy musel škrtnout.
                    Potřebuju 15mm osu dopředu a dozadu 12mm Syntace X-12 osu.
                    Mavic tedy vypadnul zcela, pokud tedy nechci dát dozadu SXko a dopředu STčko, to je jediné jak by to šlo. A to nechci. Nebo pokud nechci u SX nechávat dělat redukci na 15mm osu a to taky moc nechci, SXka jsou stejně asi už zbytečně těžká a odolná na moje ježdění.

                    Nové Fulcrumy Red Zone XLR vypadaly, že budou to pravé řešení, jsou k mání na 15mm + 12mm osu, bohužel letos nebude k mání pro tu 12mm redukce na Syntace X-12, takže opět smůla.

                    U ručně vypletených kol to je v pohodě, tam jak Hope Pro 2, tak DT 240ska jdou na Syntace X-12 osu použít.

                    [ Zpět ]
                    Datum: 06.02.2010
                    Autor: Mlok
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • Re: NoTubes a Schwalbe?

                           

                      1)Laser mají oproti Revolution větší pevnost v tahu,tj. pravda ale tyto dráty stejně nejsou napnuté na fest protože to nevydrží ráfky a při centrování kdy to potřebuješ srovnat po malé 8 je nemáš jak moc přidržet když dělají šroubovici...maximálně do kleští ale to je prasárna a proto jsou zde lehké ale ploché dráty Aerolite nebo CX-Ray s pomocným držákem na ploché dráty. Mám 2 kámoše, oba mají XR4.2disc, Revolution black dráty, alu niple a váhově kolem 72kg. Jeden už po roce řešil po 8 docentrováním a nutnou výměnou několika drátů a teď po dalším roce 2dráty mu dali v servisu Supercompy a šlo to nadherně srovnat bez přepnutí. Druhý má ta kola 2roky cca 8tisíc a v podstatě se dotáhly jenom dráty a centrovat nebylo co.
                      2)NoTubes už pro ZTR Arch ráfky nabízí ve výchozí variantě dráty DT Swiss Supercomp.
                      3)Ohledně BST II. generace tedy Alpine a Crest...podle manuálu je profil o 1,1mm menší na poloměru, ale osobně si myslím že maximální průměr socketu ráfku zůstal stejný a tedy se vlastně zvětšilo vnitřní ERD(jo v manuálu toto netvrdí:-)) tudíž by problém se svlečením pláště nastat neměl jinak by to vypadávalo už teď. Další co to ukazuje podle katalogu, dříve se pro Olympic a 355 doporučovala gumová páska RimStrip s ventilkem pro klasický plášť s nasazením bez duše. U Alpine a Crest už ale píšou pouze žlutou pásku tzn. to bude ten rozdíl snížení socketu.
                      Jestli to vidíš jinak nebo tě něco napadá tak napiš.

                      [ Zpět ]
                      Datum: 06.02.2010
                      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                      • Re: NoTubes a Schwalbe?

                             

                        Tak moment.Sapim laser stojí 25Kč/ks a DT Swiss Supercomp 28Kč/ks.Pokud sou rozdíly tak veliky jak říkáte,nevidím důvod nepřiplatit ty dvě stovky na pár kol naívc..

                        [ Zpět ]
                        Datum: 06.02.2010
                        Autor: bat
                        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                        • Re: NoTubes a Schwalbe?

                               

                          Dovozce uvádí Swiss Revolution černé 28Kč/kus a Swiss Supercomp černé 31Kč/kus. Známý má složená kola Swiss 190CL ceramic+XR4.2d+Supercomp+alu niple při 95kg jezdce a hodně odvážné jízdě z kopců ta kola vydržela skoro 10tisíc km v terénu za 2roky, zrušený pouze jeden drát+nipl(ohl se drát a utrhl nipl v závitu) a to klackem ve výpletu zadního kola a jinak za tu dobu ta kola asi 3x centroval(1x dopnutí výpletu a 2x rovnání malých 8) a to bylo vše. Jo oba ráfky mají malé 8 ale na tu váhu a jízdu se není co divit:-)

                          [ Zpět ]
                          Datum: 06.02.2010
                          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                          • Re: NoTubes a Schwalbe?

                                 

                            To zní dobře.

                            Dostal jsem nabídku:
                            Náboje: Novatec D711SB a D712SB disc 6děr černé, váha: přední 158g,zadní 268g, dodávány včetně upínáků
                            Ráfky: NoTubes ZTR Crest Disc 340g černé
                            Výplet: 3x křížený, 32děr
                            Dráty: DT Super comp černé 2-1.7-1.8mm
                            Niple: DT alu červené

                            Cenově 9.000Kč včetně vypletení na DT Swiss tensiometru.
                            V provedení s těma Archama to bude cenově asi nastejno předpokládám.Dá se to sehnat za lepší peníz nebo už z toho víc nedostanu? :-)

                            [ Zpět ]
                            Datum: 06.02.2010
                            Autor: bat
                            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                        • Re: NoTubes a Schwalbe?

                               

                          Tady nejde ani moc o cenu, ta je podobná. Jedno jsou prostě o trošku odolnější dráty a současně o trošku těžší.
                          Jestli chceš mít jistotu, tak klidně vezmi supercompy.

                          [ Zpět ]
                          Datum: 06.02.2010
                          Autor: Mlok
                          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                      • Re: NoTubes a Schwalbe?

                             

                        Znám větší množství lidí, co ani s revolutiony nemají žádný problém (více let). A znám naopak i takové, co mají problémy i s nezeslabovanými dráty.
                        Je jasné, že 2/1,5 dráty budou vždy na problémy ohledně kroucení náchylnější.

                        Ohledně BST 2 těžko říci bez přeměření. To co si napsal samozřejmě je jedna z možných variant. I když zase větší rozdíly vnitřního průměru by už mohly dělat slušné problémy pro nasazení těsnějších plášťů a pro UST pláště by s tím mohl být už pak pěkn problém.

                        [ Zpět ]
                        Datum: 06.02.2010
                        Autor: Mlok
                        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                        • Re: NoTubes a Schwalbe?

                               

                          A taky by to mohla být kombinace. Tedy vnitřní průměr zvětšený jen částečně, tedy jen část toho rozdílu. A zbytek zmenšený maximální průměr ráfku.
                          Tím, že by se zvětšil vnitřní, tak by to dovolilo při stejné situaci jen menší vytažení pláště, takže by mohl stačit pro jistotu udržení i nižší maximální průměr.

                          [ Zpět ]
                          Datum: 06.02.2010
                          Autor: Mlok
                          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                          • Re: NoTubes a Schwalbe?

                                 

                            ano je to možné jak píšeš, muselo by se to detailně proměřit...ale myslím si že to mají odzkoušeno, že by takovou "prasárnu" do světa nepustili.

                            [ Zpět ]
                            Datum: 06.02.2010
                            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
Nastavte si vlastní barvu pozadí:
Seznamka

Hledám: Cyklistika z Prahy

22.04.2024
Ahoj, hledám cyklistku pro spolujízdy z Prahy ven na kolo, víkendy nebo dle dohody, na pohodu

Hledám: Kamaráda nebo kamarádku na pravidelné vyjížďky

Hledám: Kamaráda nebo kamarádku na pravidelné vyjížďky
21.04.2024
Hledám kamaráda, nebo kamarádku na pravidelné vyjížďky, nejlépe z okolí Prahy 6.

Hledám: partnerku na kolo

Hledám: partnerku na kolo
19.04.2024
vysoký, štíhlý, aktivně sportující, mladšího vzhledu hledá sportovně založenou ženu na sdílení společných zájmů,…
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

406 cyklistů (15 přihlášených)

Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 1. část

Sen o krajině s jurtami a divokými koni 1. část - Cesta do budoucnosti Na úvod... Naše první cesta s koly…
Peggy | včera

Z Linze do Budapešti přes Alpy

Linz - Budapešť, 2. - 14. 7. 2023 Po velkém úspěchu s cestou z Bratislavy do Splitu a mém sólu kolem Polska,…
Monolema | 16.04.2024

Podél sobích plotů a přes březové lesy až do nitra bažin

Evropská dálková trasa E1 Evropská dálková trasa E1, nebo jen E1, je jednou z evropských dálkových tras…
šíp | 14.04.2024