Jitka Vrtalová mění stáj

S počátkem nového roku 2013 opouští tým NaKole.cz Jitka Vrtalová, která spolu se svým manželem server před deseti lety založila.

Foto: Radka Žáková

„Vždycky jsem ráda jezdila na kole. Ale odejít ze zaměstnání a věnovat se rozvoji cyklistického internetového magazínu, to byla velká výzva, která mi změnila život,“ popisuje pionýrské období serveru sama Jitka. Málokdo například ví, jak vznikl samotný název NaKole. Jeho autorkou je právě Jitka, která v době vzniku měla roční holčičku. „Pořád jsem přemýšlela nad tím, že u nás je spousta lidí, kteří tráví dovolenou na kole cykloturistikou, na druhou stranu bikeři, kteří spojují kolo s fyzickým zápřahem a notnou dávkou adrenalinu. A nemůžeme zapomenout na ty, kdo bicykl rádi vytáhnou i na cestu do práce nebo když potřebují něco odvézt. Přemýšlela jsem, jak všechny tyhle podoby jízdního kola dostat do jednoho názvu, nakonec z toho byl život NaKole,“ říká o vzniku autorka jména.

Na cestách Evropou se svojí rodinou.
Foto: NaKole.cz

Brzy po vzniku serveru si Jitka vzala na starosti obchodní záležitosti a spolupráci s partnery. NaKole.cz, který vznikl původně z osobní záliby, se tak mohl finančně postavit na vlastní nohy a zařadit se mezi respektovaná nezávislá média. Původně rodinný projekt se během několika málo let rozrostl v jeden z nejpopulárnějších internetových magazínů s tématikou cyklistiky na českém internetu. Dnes patří mezi jeho návštěvníky celkem více než 13 tisíc registrovaných uživatelů, průměrná návštěvnost v sezóně se pohybuje mezi 4 až 5 tisíci denně. NaKole.cz se stalo mediálním partnerem hlavních cyklistických, sportovních a cestovatelských veletrhů a festivalů.  O komunikaci s těmito partnery se starala právě Jitka.

„Češi jsou doslova národem cyklistů. Většina známých osobností, se kterými jsem se setkala, nějaký vztah k jízdnímu kolu má,“ říká Jitka, která by podle vlastních slov u cyklistiky ráda zůstala i nadále. V posledních letech Jitka také vystupovala na cyklistických konferencích a již delší dobu spolupracovala s národním cyklokoordinátorem Jaroslavem Martinkem. „Zjistila jsem, že podpora cyklistiky u nás závisí hlavně na nadšení jednotlivců. Ve zbytku Evropy ale čím dál tím častěji kolo spojují s udržitelnou mobilitou. České republice v této oblasti tak trochu ujíždí vlak,“ říká ke svému dalšímu profesnímu směřování Vrtalová. Podle vlastních slov by ráda pomohla tomu, aby kolo u nás bylo běžnou součástí dopravního mixu. „Kolo ve všech možných podobách provázelo můj život posledních deset let. Všechny nás čekají velké změny a já věřím, že jízdní kolo v nich sehraje důležitou roli. Je to výzva, která mě nemůže nechat lhostejnou," dodává.

V kruhu rodinném. Prahou na kole.
Redakce NaKole.cz, 21.12.2012

Známé i neznámé vrcholy Klatovska 2 – Plošin, Boudovka

Je nádherné první zářijové odpoledne a já měl velké plány, jak ho co nejpříjemněji strávit. Tedy do chvíle, než mi na mobilu pípla esemeska. Rázem je po plánech i po náladě. Co teď? Pustit se znovu do práce na domě? Té jsem si užil dost dopoledne. Podmínky jsou ideální pro vyjížďku na kole, jen ta…
JohnyB | 02.11.2018

Cyklotoulky Olomouc - Slezská Harta

Další kraj pro naše cyklotoulky jsme vybrali Olomoucko. Respektive Mariánské údolí, Moravský Beroun a Slezskou Hartu. Na Slezské Hartě jsme byli naposledy před dvěma roky, když jsme se vraceli z Osoblahy. Zaujalo nás, že je to místo rekreačně nedotčené. Žádné davy lidí jen sem tam rybář. Tábořit…
ondrapisklak | 31.10.2018

Elberadweg 2018 - Labská cyklotrasa s větrem v zádech

Elberadweg (Elbe Cycle Route, Labská cyklotrasa) je už několikátým rokem nejoblíbenější dálková cyklotrasa v Německu, kde se její délka udává cca 850 km. Tato rozmanitá cyklotrasa vedoucí prakticky po rovině podél druhé největší řeky v Německu (za Rýnem), se stále proměňuje, v každé části potkáte…
Asterix | 28.10.2018

Cyklotoulky Vizovickými vrchy 2018

Pro další cyklotoulky jsem zvolil kraj, který nám je dobře známý, domovský, Vizovické vrchy. Po zkušenostech z Orlických hor jsem nabyl dojmu, že se Petra může zařadit do naší cykloskupiny která teď čítá už pět členů. Mě, Čívrsa, Fogina, Mare a teď i Petru. Plán je, že se potkáme v sobotu někde v…
ondrapisklak | 23.10.2018

Cyklotoulky Orlickem 2018

Když jsem přemýšlel, kam vezmu svoji přítelkyni Petru na její první cyklovýlet na těžko, oko na mapě mi padlo na Orlické hory. Naposledy jsem tam byl s rodiči na kole v roce 1996. Tak teď po 22 letech by nebylo špatné vyzkoušet, co se všechno změnilo. Jako referenční zkoušku jsem zkusil čtrnáct dní…