Bike-tree – symbióza kola a stromu

Při brouzdání po internetu jsme narazlili na unikátní přírodně-cyklistickou kuriozitu – jde o staré dětské kolo, které je ve výšce asi dvou metrů zarostlé do starého stromu.

Bike Tree

Tuto zajímavost může turista spatřit na ostrově Vashon (Vashon Island) u pobřeží amerického státu Washington. Každého asi v první chvíli napadne variace na otázku: „Jak se tam to kolo k čertu dostalo?“ Na to už v uplynulých desetiletích vznikla celá řada odpovědí, respektive spíš jen nepotvrzených teorií, a dokonce jedna dětská kniha.

Asi nejznámější z těchto teorií je ta, která říká, že kolo si k tehdy ještě mladému stromu uvázal v roce 1914 mladý chlapec, který následně odešel do války, z níž se už nikdy nevrátil. Nepodařilo se nám zjistit, jestli padl (což by bylo romantičtější), nebo měl jen po návratu z války trochu jiné starosti.

Podle jiné teorie kolo v lese někdo prostě zapomněl/ztratil, a vzhledem k jeho kvalitám (nebo spíš nekvalitám) se rozhodl ho nehledat. O to větší byl jeho úžas, když zjistil, že jeho starý křáp nejen že nezmizel, ale notně deformovaný a zrezivělý slouží jako turistická atrakce ostrova.

Poněkud méně romanticky založení lidé naproti tomu tvrdí, že to je celé nesmysl, protože kmeny stromů nerostou směrem nahoru, nýbrž ven, čili pokud je kolo v takové výšce v jaké je, muselo v ní být i tehdy, když bylo na strom umístěno. Je nám záhadou, proč by někdo lezl v roce 1940–1950 (jak zní realističtější odhady věku kola) na strom v lese na nijak zvlášť zajímavém ostrově a věšel do výšky dvou metrů dětské kolo. Nicméně, jak se říká, cesty osudu bývají spletité.

Petr Vít, Nakole.cz, 29.10.2012

Kolem světa na kole

Françoise a Claude Hervéovi
Čtrnáctiletá odysea v sedlech bicyklů aneb ani narození dcery nepřerušilo cestu.
Delší dobu vyprodaná kniha, která zaznamenala díky sympatickým Francouzům velký úspěch, se dočkala druhého vydání. Je rozšířené, má …

Kdo spí, nevyhraje

Svaťa Božák
První český účastník v cíli nejdelšího cyklistického závodu světa
Závod napříč Amerikou – jedna z největších zkoušek výdrže, odhodlání i psychické odolnosti, jakou člověk vůbec může dobrovolně podstoupit.…

Dámská 2021, aneb suchou nohou mezi mraky 15.7. až 18.7. 2021

čtvrtek 15. 7., společně najeto 60 km, 228 m Plány pro letošní Dámskou byly skromné, vlastně ani hranice jsme překročit nechtěly. Po loňské cestě podle Mže jsme opět plánovaly řeku nebo možná i řeky dvě. Ploučnici a kousek Kamenice, jenže Covid zase rozhodoval za nás, dlouho se nevědělo, kdy a za…
HMS | 27.07.2021

Kyjovské údolí

Když jsem se vracel z projížďky na kole, tak u zmrzliny jsem potkal kamarády z dětství (dvojčata). Jezdí taky na kolech a slovo dalo slovo a tak, jak to mezi cyklisty bývá, už jsme se chlubili, co vše jsme na kolech objeli. Doporučili mi Kyjovské údolí. Je to u Krásné Lípy ve Šluknovském výběžku.…
vlakr | 17.07.2021

Jak jsem se poprvé toulal Šumavou

Už odmalička jsem prahnul po dobrodružství v přírodě. Později jsem našel velké zalíbení v cyklistice a sem tam v nějakém tom amatérském závodě. A právě kombinace těchto tří elementů vyvolala velikou touhu alespoň si vyzkoušet jeden z těch extrémních bikepackingových závodů, které se jedou bez…
JohnyB | 14.07.2021

Kavkaz s dětmi - část 11.

K moři a do Batumi - kruh se uzavřel Poslední večer ještě v horách jsme se utábořili na začátku přehrady na řece Inguri. Jen co jsme postavili stany, přišla silná bouřka. Nebála jsem se, kolem nás se stále ještě tyčily dvoutisícové hory, ale ta buřina byla frontální a přinesla ochlazení a deště na…
Peggy | 26.06.2021

Kavkaz s dětmi - část 10.

Průsmyk Zagari (2623 m) - Ušguli - Mestie Ráno uprostřed hor nás přivítalo sluncem, oblaky a takovým tím těžkým hutným vzduchem, jaký bývá v období bouřek. Hned po snídani jsme pokračovali ve stoupání. Zbývalo nám posledních 700 výškových metrů. Po cestě, která byla samý šutr, a po které se jet, až…