reklama

Zaostřeno na AGang

Design koncept AGang vstoupí již do své třetí sezóny. Za první dva roky své existence si získal početnou zákaznickou základnu a zaplňuje díru na trhu v oblasti designových kol. Nyní je čas posunout se opět o rok dál. V následujícím rozhovoru vám přiblížíme jeho strukturu a odlišnosti od ostatních značek jízdních kol a neopomeneme ani novinky pro rok 2012.

Foto: Universe Agency

Na třetí modelovou řadu značky AGang jsme se zeptali člověka, který má tuto značku na starosti - produktového managera Járy „Spacemana" Spěšného.

Co je AGang?

Spolehlivá česká značka s vybranou kolekcí modelů kol všech kategorií od dětských po freeridová. Kola jsou vesměs tvořena tak, aby byl velmi dobrý poměr kvalita/cena s vel­kým důrazem na konstrukční řešení a technickou specifikaci pro náročného tuzemského spotřebitele. Jsou zde zřetelné specifikační odlišnosti od ostatních konvenčních značek na trhu (např. 20 rychlostní převody, evoluční planetové převodovky, vlastní systém odpružení, atd…). Kola jsou po stránce geometrií rámů a volby komponentů tvořena stejně jako kola jiných značek a to jako nástroj pro trávení volného času.

AGang je a bude unikátním funkčním a designovým solitérem, který vždy bude představovat naše pojetí chápání funkčnosti a stylu jízdního kola. Razíme vlastní cesty výroby kol a příslušenství a jejich prezentace.

Proč AGang vznikl?

Je to další správný krok, který bylo zapotřebí udělat, aby to, co se do teď pod značkou Author budovalo, dostalo ještě větší smysl. Ta myšlenka nové značky tady byla dlouho, ale trvalo to, než se mohla nahlas vyslovit a dostat reálnou podobu. Bylo zapotřebí spoustu věcí pochopit, získat zkušenosti a potkat ty správné lidi.


Foto: Universe Agency

Jak je tvořen AGang?

AGang má 3 konstrukční roviny – užitnou, komponentovou a designovou. V principu je kolekce pro rok 2012 rozdě­lena do 11 modelových řad. Každá řada je přesně stavěna na základě specifických požadavků na jízdní vlastnosti, vybavení a design každého konkrétního kola. Mnohé komponenty a díly jsou vlastní konstrukce.

Jaká originální technická řešení má AGang?

AGang představil v roce 2011 své vlastní konstrukční řešení zavěšení zadního kola u celood­pružených kol s označením Dri­ve Link Pivot®. Ten pracuje na principu čtyř-čepového mechanismu s originálním řešením umístění čepu zadní stavby nad osu zadního kola. Jedna se o historicky první české konstrukční řešení zavěšení zadního kola tímto způsobem, které bylo zároveň kompletně vyvinuto a navrženo v Čechách inženýrem Zdeňkem Urbanem.

Systém Drive Link Pivot® byl také použit na prototypu sjez­dového speciálu Ninja DH, který byl postaven za účelem otestování skvělých vlastností tohoto zavěšení zadního kola. Ninja DH je doslova skloubením těch nejvyšších technologií zas­toupených jak značkou AGang, tak i světovými výrobci komponentů. Váha kompletního kola Ninja DH včetně pedálů je neuvěřitelných 15,15 kg.


Foto: Universe Agency

Jaká kola AGang nabízí?

AGang nabízí kola pro freeride (Ninja), enduro (Cult), miss enduro (Trinity), xc trail (Gangsta), xc trail 29" (Gangsta 29), miss xc trail (Nikita), city (Sincity), freestyle bmx (Pimp), freestyle mtb (Exe) a dětská kola (Capo / Angel/ Big Boss). V nabídce jsou kola specificky pánská, dámská a unisex. Každá modelová řada má jednotný název, který je dle cenové úrovně označen číslovkou. Čím vyšší číslo tím dražší model.

S jakými sportovci AGang spolupracuje a proč?

AGang má svůj vlastní tovární team, jehož členy jsou světově uznávaní sportovci se zaměřením na extrémní disciplíny (Damjan Siriški – freestyle mtb, Petr Kraus – freestyle mtb, Jeny Valenta – freestyle bmx a Ondra Šléz – freestyle bmx). Stejně jako automobilky testují prostřednictvím formule F1 nebo Rallye závodů, aby vyzkoušeli nové materiály a technická řešení do budoucna, tak i AGang klade velký důraz na testování v nejvyšších formách extrémní cyklistiky. Tovární jezdci jsou tak nezbytnou součástí vývoje.Dennodenně posouvají hranice ježdění na kole a tím neustále zvyšují nároky na používaný materiál a konstrukční řešení. Veškeré poznatky, které od jezdců získáváme, jsou detailně konzultovány a vyhodnoceny s ohledem na možné využití v sériové výrobě jednotlivých modelových řad. Každý z našich jezdců tak přímo ovlivňuje výrobní technologiekon­strukční postupy a geometrie rámů všech modelových řad a je garancí adekvátního průběhu testování.


Foto: Universe Agency

Komu je AGang určen?

Již minuly doby, kdy různé věkové skupiny lidí měly svoje způsoby oblékání, komunikace a rozdílné formy trávení volného času. Dnes se nikdo nepodivuje nad účastí 60letých na vystoupeních rockových kapel, nad návštěvou mladých lidí na koncertech vážné hudby či jazzu.

Máme na věku nezávislé chápání světa okolo nás. Snaha o jedinečné či konzumní prožívání života nemá věkové limity a omezení -AGang je tu pro všechny.

Kde mohu AGang zakoupit?

Značka AGang má stejnou distribuční síť jako Author, tedy více než 300 prodejců po celé České republice i zas­toupení v zahraničí.

Jejich seznam naleznete na www.agang.eu.

Fotogalerie

Universe Agency (PR), 20.07.2012
Blogy

Pobaltí 2023 - 2. část

 ()
...s mírným zpožděním... Z Litvy do Lotyšska Tuto cestu jsem si poprvé ani nepsala žádný deníček, ani nic nenamlouvala do diktafonu, takže vzpomínky teď trochu lovím v paměti. A ono to nějak jde. Ty cyklodovolené poskytnou vždycky tak silné zážitky, že si je dokážu vybavit i po letech. Jedenáct…
Peggy | 24.04.2025

Norsko 2024 aneb za tučňáky a pižmoni

 ()
Dovrefjell Dovrefjell je pohoří v jižním Norsku v krajích Møre a Romsdal, Trøndelag, Innlandet. Na severu je odděleno údolím Sunndalen od pohoří Trollheimen, na jihu je odděleno údolím Romsdalen od Reinheimenu. Východní část protíná norská páteřní silnice E6 (Drivdalen). Z východu je pohoří…
šíp | 23.04.2025

Slunce, smích a první letošní kilometry po Vltavské cyklostezce

 ()
Začátek dubna nám letos nadělil opravdu krásné počasí - modrá obloha, lehký vánek a příjemných 17 stupňů. Ideální čas konečně vytáhnout kolo a vyrazit ven. S kamarádkou jsme dlouho neváhaly – padla volba na úsek Vltavské cyklostezky, který jsme obě měly v hledáčku už delší dobu. Chtěly jsme si to…
Mirila | 21.04.2025

Atlas Mountain Race – marockými horami na kole

 ()
Poprvé jsem v zimě letěl s kolem do teplých krajin. Účastnil jsem se bikepacking závodu Atlas Mountain Race v Maroku. Únor je období, kdy je tam v pouštních oblastech pořád snesitelně, přesto je procento těch, kteří nedokončí, vcelku vysoké. Už cesta z letiště napovídala, že místní si s mnoha věcmi…
Fabulator | 11.03.2025

Rodinný bikepacking končí: Z Nízkých Tater přes Muránskou planinu až do Dobšiné

 ()
Po noci strávené na horské chatě jsme se probudili a zjistili, že jedno z kol na mém zamčeném bicyklu bylo téměř odmontované. Nebylo jasné, jestli se to stalo během noci, nebo kvůli náročnému terénu předchozího dne, ale druhá možnost se zdála velmi nepravděpodobná. Tak či onak, Silvo musel věnovat…
Kristina | 20.01.2025

O čem se mluví:

NEcyklo Ukrajina a ruská agrese dnes v 15:06
Ukrajina - jak dál? dnes v 14:49
Vyjížďky, srazy, akce Jarní sraz 2025 Beroun dnes v 14:41
NEcyklo Co vás vytočilo 156. včera v 21:35
Rada při výběru kola Jaké kolo koupit? včera v 20:03
NEcyklo Vtipy 55. včera v 15:14
Cestování na kole Černá hora 4/2025 včera v 10:27
Cyklozájezdy | Dokempu.cz | Cyklobazar | Aktivni dovolená
Perfektní funkční oblečení pro vaše sportovní aktivity, od značky Moira.
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

328 cyklistů (10 přihlášených)

Pobaltí 2023 - 2. část

...s mírným zpožděním... Z Litvy do Lotyšska Tuto cestu jsem si poprvé ani nepsala žádný deníček, ani nic…
Peggy | 24.04.2025

Norsko 2024 aneb za tučňáky a pižmoni

Dovrefjell Dovrefjell je pohoří v jižním Norsku v krajích Møre a Romsdal, Trøndelag, Innlandet. Na severu je…
šíp | 23.04.2025

Slunce, smích a první letošní kilometry po Vltavské cyklostezce

Začátek dubna nám letos nadělil opravdu krásné počasí - modrá obloha, lehký vánek a příjemných 17 stupňů.…
Mirila | 21.04.2025